Consiliul Director al “Asociaţiei pentru
păstrarea şi promovarea valorilor naţionale ale poporului român”– ASTRADROM, întrunit
azi, 30 ianuarie 2017, pentru a discuta aspecte care au creat tulburare în ceea
ce priveşte unele luări de poziţie faţă de părintele Arsenie Boca şi opoziţia
faţă de Sinodul din Creta, a concluzionat:
In fiecare an, pe data de 30 ianuarie, sunt praznuiti Sfintii Trei Ierarhi: Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz si Ioan Gura de Aur.
Aceasta sarbatoare semnifica unitatea crestinilor. Dupa ani de dispute
intre comunitatile crestine, pe tema - cine este mai mare ca teolog
dintre cei trei ierarhi, s-a hotarat in urma visului pe care l-a avut
episcopul Ioan al Evhaitelor, in timpul imparatului bizantin Alexios I
Comnenul (1081-1118), ca 30 ianuarie sa fie ziua de cinstire comuna a
celor trei ierarhi.
Daca doriti sa mergeti la inmormantarea pr. Proclu, care va fi marti,
31.01.2017, la ora 10:30 la manastirea Sihastria Putnei, se va pleca
maine, 30.01.2017, din Beius, ora 22:00. Dumnezeu sa-l odihneasca!
contact pt pelerinaj: 0766868892
Parintele Proclu in după-masa
acestei zile (28 ianuarie 2017) ora 16.15 a trecut la Domnul, pe Care L-a
slujit cu tot sufletul sau!
Slujba înmormântării va avea loc
marți la orele 10.30 la Mănăstirea Sihăstria Putnei, a anuntat parintele Staret
Nectarie Clinci, staretul sus numitei manastiri pe contul sau de facebook!
Un document bomba dovedeste cum Regele Mihai a abdicat
din propria initiativa, lasand tara pe mana comunistilor!
Un document care prezintă discuțiile dintre regele Mihai și premierul
comunist Petru Groza ar putea schimba cărțile de istorie. Până acum se știa că
liderii comuniști au fost cei care l-au forțat pe regele Mihai să abdice de la
tron, în anul 1947.
Din transcrierea discuţiei dintre Petru Groza şi Regele Mihai reiese
faptul că acesta din urmă nu dorea să se opună abdicării şi că scopul său
principal în acel moment era acela de a obţine căsătoria cu Principesa Anne de
Bourbon-Parma, cu care se întâlnise la Londra.
Caterisirea preotului Ciprian Ioan Staicu nu este validă. Prin această
nedreptate sfinţia sa a devenit prima victimă a unui sistem ierarhic
dictatorial din România.
Parintele Macarie Banu si parintele Atanasie Parfeni de la Schitul Ortodox Oituz, jud. Bacau, marturisesc: "Nu ne ducem in stanga spre erezie si nici in dreapta spre schisma".
Parintele Macarie Banu - o marturisire curajoasa si echilibrata.
Parintii de la Schitul Oituz sunt semnatari ai documentului "Expresia constiintei noastre", un act de mare importanta pentru pozitionarea corecta a celor care au ales calea nepomenirii.
Parintele Sava a venit in Romania, la invitatia Schitului Radeni, unde a tinut o conferinta. Cateva zile mai tarziu a fost la Banceni (Ucraina) tot pentru a sustine o conferinta.
Ambele conferinte au fost traduse in limba romana de catre preotul Ciprian Ioan Staicu.
Evenimentele au avut loc in luna ianuarie 2017, avand ca subiect aspecte legate de reactii ale unor clerici si credinciosi referitor la Sinodul din Creta.
Pelerinii care merg la Ierusalim, pentru a
se folosi duhovniceste, se confrunta cu diferite situatii, mai mult sau mai
putin vadite, cu caracter comercial. De obicei, acestea le intalnim la
localnicii evrei sau palestinieni. Unii pelerini au observat ca banul a devenit
o ocupatie de baza chiar si pentru multi dintre crestinii care locuiesc in
lacasurile de cult crestine.
Un exemplu in acest sens este si afacerea cu
pamant sfintit de la “Grota Laptelui” prezentata de Ileana Vacodi, una dintre
pelerinele care au fost in Tara Sfanta.
Publicam mai jos textul integral si
imaginile trimise pe adresa redactiei:
Prin mila Domnului nostru Iisus Hristos, Patriarhul Tihon, ucenicul şi
pătimitoriul Lui, merg la moarte mucenicească pentru Hristos şi credinţa
Pravoslavnică, cu mare bucurie duhovnicească, nădăjduind la mila lui Dumnezeu,
că Domnul nostru Iisus Hristos mă va număra în Ceata Mucenicilor,
învrednicindu-mă de Cununa cerească şi nu numai pre mine, ci şi pre toţi cei ce
mă vor urma şi nu vor intra în cârdăşie cu Serghie şi cu puterea sovietică, şi
nu vor primi pecetea lui antihrist, ci vor merge la munci şi la moarte pentru
Hristos şi credinţa Pravoslavnică. Fiindcă toţi cei ce vor răbda până la
sfârşit, se vor învrednici de Cununile cele muceniceşti şi vor moşteni
Împărăţia Ceriurilor. Toţi cei ce vor rămâne până la sfârşitul vieţii lor
credincioşi Domnului Hristos şi Pravoslaviei.
Părintele Sava Lavriotul (din Muntele Athos), în timpul vizitei la domiciliul părintelui Ciprian Staicu, a binevoit să răspundă la câteva întrebări legate despre "Sinodul" din Creta. Părintele Sava şi părintele Ciprian au discutat despre aplicarea canoanelor Bisericii Ortodoxe în cazul unor abateri ale ierarhilor ecumenişti de la dreapta credinţă.
În acest context, Cristian Bucuroiu, ne oferă trei filmuleţe care cuprind discuţia celor doi părinţi mărturisitori.
Redacţia ASTRADROM a fost informată că protopopul de Beiuş, preotul Marian Pop, a răspândit zvonul în oraş că PS Sofronie nu a semnat documentul "Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creştine" la "Sinodul" din Creta. De asemenea, circulă şi zvonul că PS Siluan Mănăilă din Ungaria, n-ar fi semnat nici el acest document.
Acest zvon a fost răspândit şi la unii enoriaşi din protopiatele Oradea, Marghita şi Tinca.
În cele de mai jos vom prezenta o fotografie cu semnăturile originale ale celor doi ierarhi depuse pe documentul contestat din Creta:
PS Sofronie Drincec, al Oradiei - cu săgeata roşie PS Siluan Mănăilă, de la Gyula (Ungaria) - cu săgeata albastră
Preotul Claudiu Buza cere aplicarea corecta a canoanelor in procesul sau de la sediul episcopiei de care apartine canonic.
Preotul Claudiu Buza din Slobozia, a trimis o scrisoare episcopului Vicentiu Grifoni prin care arata care este adevaratul motiv al opririi pomenirii acestuia. In scrisoare se arata ca motivul opririi pomenirii se incadreaza la canonul 15 al Sinodului din Constantinopol (861), nicidecum la canonul 13, asa cum in mod fals insinueaza ecumenistii in astfel de situatii.
Program de rugăciune pentru perioada 16-25 ianuarie 2017
''Privegheaţi dar în toată vremea rugându-vă, ca să vă întăriţi
să scăpaţi de toate acestea care au să vină şi să staţi înaintea Fiului
Omului.'' (Luca 21:36)
Așadar, cu binecuvântarea câtorva părinți mărturisitori ce s-au
îngrădit de cumplita erezie a ecumenismului, începând cu ziua de luni 16 ianuarie
și până miercuri 25 ianuarie 2017, vom face în fiecare zi Acatistul Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos
împreună cu un acatist la alegere din lista de mai jos:
O practică mai veche întâlnită în istoria Bisericii
atunci când ierarhul a apostaziat.
Exprimarea publică a nevredniciei unui arhiereu eretic prin scandarea cuvintelor "Anaxios" (tradus în limba română "Nevrednic este") s-a folosit în decursul istoriei bisericeşti atunci când erezia acelui arhiereu a fost propovăduită în public.
Un exemplu al acestei practici, din istoria Bisericii, se poate observa şi în cazul similar din Palestina, unde, în februarie 2015, ortodocşii arabi au condamnat apostazia Patriarhului Teofil al Ierusalimului pentru că a dat binecuvântare ca la Sfântul Mormânt să se slujească Liturghia împreună cu Papa Francisc. La această Liturghie arhierească a participat şi ereticul patriarh Bartolomeu de la Constantinopol.
În Adevăr nimeni nu e singur. În
erezie nimeni nu e fericit.
În ziua când preotul mărturisitor Ciprian Ioan Staicu a fost "judecat" de către consistoriul eparhial al Harghitei si Covasnei, marţi - 10 ianuarie, la Miercurea Ciuc, un alt preot a ridicat glasul împotriva ereziei ecumeniste şi a Sinodului tâlhăresc din Creta. Părintele Onisim Banu intră în rândul nepomenitorilor fără a se teme de repercusiunile ce vor urma. Noul mărturisitor este conştient că pentru a spune adevărul este nevoie de sacrificiu.
În rândurile de mai jos vom reda scrisoarea integrală, pe care părintele Onisim a trimis-o episcopului ecumenist Andrei Moldovan, publicată pe blogul "Prietenii Sfântului Efrem":
Marţi, 10 ianuarie 2016, la Miercurea Ciuc a avut loc o mascaradă de proces în care, acuzatul era preotul mărturisitor împotriva ereziei ecumeniste, dr.
Ciprian Ioan Staicu, iar „judecători” au fost preoţi ai eparhiei de Covasna şi
Harghita, membrii ai consistoriului eparhial.
PS Andrei Moldovan, eparhul din Covasna şi Harghita, nu a reuşit să-l convingă pe preotul Ciprian Staicu să fie "ascultător" faţă de un "Sinod" tâlhăresc.
Ei se
opun ireconciliabil ascezei ortodoxe, în special rugăciunii...
Cu voia lui Dumnezeu, trăim vremuri de
foarte mare confuzie spirituală şi apostazie. Părintele acestei condiţii este
diavolul. El se foloseşte de oamenii pe care îi atrage de partea sa prin
înşelare pentru a reuşi în planul lui de ucidere a oamenilor. Această confuzie
este cultivată mai ales de grupurile aparţinând aşa-numitei mişcări „Noua eră a
vărsătorului”. Doctrina lor de bază este că „toate religiile sunt la fel; toate
sunt căi ce duc la aceeaşi ţintă”. Insa, insuşi Domnul Iisus Hristos îi
respinge când spune în Evanghelie: „Eu sunt Calea, Adevărul şi
Viaţa”.(Ioan14,6) Drept urmare căile de mantuire nu sunt multe, ci una singură:
Hristos şi Biserica Lui.
Părintele Tihon Bivoleanu, de la
mănăstirea Petru Vodă, a oprit pomenirea mitropolitului Teofan Savu al Moldovei
pentru că a semnat documentele eretice de la “Sinodul” din Creta. Pentru
aceasta a fost marginalizat şi ameninţat de către stareţul mănăstirii,
arhimandritul Hariton Negrea şi monahul Filoteu Bălan care susţin că preoţii şi
monahii trebuie să tăinuiască cele hotărâte în cadrul controversatului sinod.
În cele
ce urmează vom prezenta scrisoarea părintelui Tihon către stareţul Hariton
Negrea, prin care cere acestuia să urmeze linia mărturisitoare a părintelui
Justin Pârvu:
Preotul Ciprian Ioan Staicu a anunţat pe blogul asociaţiei "Prietenii Sfântului Efrem" că, conform procedurilor regulamentare ale BOR, a chemat în apărarea sa pe părintele Sava Lavriotul din Sfântul Munte Athos. Uimitoare a fost reacţia conducerii Episcopiei Harghitei si Covasnei care, a intrat în panică refuzând să accepte martorul menţionat de părintele Ciprian, invocând motive mai mult decât absurde.
Judecata are loc mâine 10 martie 2017, la sediul episcopiei.
Menţionăm că părintele Ciprian a fost chemat în faţa consistoriului fiindcă a oprit pomenirea ierarhului Andrei Moldovan, pentru că acesta a susţinut şi propovăduit public erezia ecumenistă decretată oficial prin "Sinodul" din Creta. În această situaţie, preotul mărturisitor a aplicat canonul 15 de la Sinodul I-II din Constantinopol (anul 861).
Multe dintre articolele care apar pe internet sunt comentate „în duh
ortodox” de către unii cititori. Articolele despre Sinodul din Creta sunt
asaltate de mereu aceeaşi comentatori care încearcă să-şi impună opiniile. La
prima vedere, comentatorii par a fi „pricepuţi” în ale teologiei, dar în
realitate sunt lipsiţi de maturitate duhovnicească şi au tendinţe schismatice.
Scopul lor este de a distorsiona mesajul transmis de autorii articolelor spre
scandaluri şi interpretare eronată a anumitor subiecte, în funcţie de opiniile
pe care ei vor să le propage cititorilor.
Canonul 50 apostolic spune că botezul ortodox trebuie făcut prin trei afundări:
Episcopul sau preotul, care nu va face trei afundări ale Tainei într‑un
botez rostind la fiecare afundare câte un nume al Sfintei Treimi, ci va
afunda pruncul numai o dată spre închipuirea morţii Domnului, cum făceau
ereticii eunomieni, să se caterisească. Căci Domnul n‑a zis: Să
botezaţi în moartea Mea; ci: Mergând, învăţaţi toate neamurile,
botezându‑i pe ei în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.
Draga S, deoarece intru mai rar pe
internet, doar acum am vazut comentariile tale. Pentru ca intrebarea ta a fost
publica, am sa iti raspund tot public. Daca am oprit sau nu pomenirea
ierarhului, sau de ce sustin pe unii care au oprit pomenirea, este o chestiune
care tine de constiinta mea. Chiar nu stiu in ce masura ar trebui sa te
priveasca pe tine. Desi nu am aceasta obligatie, totusi iti voi da cateva
lamuriri care, daca le vei primi cu smerenie, sper sa iti foloseasca.
Teologul
Mihai Silviu Chirilă propune o abordare civilizată a opoziţiei faţă de “Sinodul”
ecumenist din Creta, fără cuvinte calomnioase şi denigrări. Faptul că unii “opozanţi”
mai înfierbântaţi se adresează, uneori chiar obraznic, nu fac cinste
mărturisirii dreptei credinţe, ci chiar dimpotrivă. O astfel de abordare o
întâlnim atât pe unele bloguri (în special, sub pseudonim, la rubricile de
comentarii), dar şi în diferite abordări. Apreciem decenţa, domnului Chirilă şi
propunem ca cei care vor să facă o mărturisire curată, să-i urmeze îndemnul.
În
mărturia sa, domnul Chirilă, precizează că până la momentul caterisirii de
către un sinod, arhiereii care mărturisesc pan-erezia ecumenistă îşi păstrează
titulatura.
Prezentăm, în continuare, scrisoarea teologului
Mihai Silviu Chirilă preluată de pe blogul ortodox “Glasul strămoşesc”:
Preotul Ciprian Ioan Staicu, din oraşul
Sfântul Gheorghe (jud. Covasna), a fost chemat în data de 10 ianuarie pentru a
fi judecat în consistoriul eparhial de către PS Andrei Moldovan.
Motivul este
întreruperea pomenirii episcopului de Harghita şi Covasna, conform canonului 15
de la Sinodul din Constantinopol (861), pentru că a susţinut public, în predici
şi alte ocazii, erezia ecumenistă decretată în “Sinodul” din Creta.
Prezentăm mai jos scrisoarea preotului mărturisitor pe care a trimis-o
ierarhului său:
Iubiți părinți, monahi, monahii și mireni ai
binecuvântatei Biserici Ortodoxe Române,
Cu multă bucurie în suflet am aflat de râvna și dragostea voastră pentru
Dumnezeu și pentru Biserica Sa cea Sfântă, pe care “nici porțile iadului nu o
vor birui”. Râvna și dragostea aceasta sunt bineplăcute înaintea Domnului
Hristos dacă sunt unite cu smerenia cugetului.
Am observat o reacţie de contestare faţă de comunicatele diversioniste ale Patriarhiei Române, prin care se încearcă o inducere în eroare, a credincioşilor, faţă de "Sinodul" din Creta.
Au apărut reacţii din partea opozanţilor faţă de erezia ecumenistă în care se aduceau argumente serioase ce dovedeau eşecul teologic din Creta.