vineri, 30 ianuarie 2015

VIDEO DOVADA implicarii armatei AMERICANE în razboiul din Ucraina? Cum reacţionează un SOLDAT când e filmat

Site-urile de socializare şi forumurile de profil s-au umplut de teorii ale conspiraţiei după ce trei soldaţi, despre care se spune că ar fi membri ai Forţelor Speciale are Armatei SUA, au fost filmaţi în oraşul ucrainean Mariupol.

Un reportaj efectuat de un post local din oraş imediat după bombardamentul efectuat de separatiştii proruşi este cel care a dat startul speculaţiilor.

Echipa de jurnalişti filmează mai multe locuri lovite de rachetele GRAD ale separatiştilor, iar într-una dintre locaţii se află şi trei militari înarmaţi.

În momentul în care reportera vrea să-l întrebe ceva pe unul dintre soldaţi, acesta strigă „Out of my way! Out of my way, please!” (Pleacă din faţa mea!) într-o engleză aproape perfectă.

Cei trei soldaţi se îndreaptă apoi spre o dubă albă care pare că îi aşteaptă.

A fost suficient pentru mulţi internauţi să proclame că este dovada certă a implicării forţelor străine, in special a americanilor, în războiul din Ucraina.

Totuşi, sunt câteva lucruri care dau de gândit. În primul rând, jurnaliştii ucraineni trec foarte uşor peste acest episod, nepărând surprinşi de reacţia soldatului. Ba chiar cameramanul este mai interesant să filmeze resturi rămase după explozii decât pe soldaţii care par să părăsească scena.


Apoi, reacţia militarului se aude extrem de clar, neaşteptat chiar, chiar dacă acesta era filmat în fugă. Momentul în cauză poate fi urmărit de la min. 2:34 al clipului video de mai jos.



miercuri, 28 ianuarie 2015

Secte desprinse din Biserica Ortodoxa Romana datorita unor clerici indisciplinati si cu devieri grave. Printre acestia sunt: Ioan Preoteasa, Constantin Dogaru, Onufrie (Olivian, Bindiu Pop), Gherasim (Gheorghe Bratu), Avondios (Dimitrie Bica)…

(Fragment din cursul de “misiologie si sectologie” – Universitatea Bucuresti, Facultatea de Teologie Ortodoxa, anul 3, semestrul 2, pg. 53-54, -preot conferentiar dr. David Pestroiu)

Capitolul 8. Abateri de la dreapta credinta in spatiul romanesc (I): Grupari desprinse din ortodoxie (schismatice) 
Subcapitolul 5. Asociația Creștinilor Ortodocși Tradiționali Liberi/ Biserica Creștinilor Ortodocși Români /Biserica Ortodoxă Tradiţională (Strămoşească) sau „a Vlahilor de Pretutindeni”/ „Mitropolia Autonomă Creştin Ortodoxă după Vechiul Calendar" / Mitropolia Moldovlahiei

- diferite denumiri, pentru structuri religioase pseudo-ortodoxe în formare, cu mai multe centre: la Piatra Neamţ, Bodești (Neamț), Fundata, Bran și Feldioara (Brașov), Constanţa, Ruginești (Vrancea), Copăceni (Ilfov), Giurgiu, Mihail Kogălniceanu (Constanţa), Secuienii Noi și Bucureşti. Prezenţă puternică în diaspora românească din Europa, în special din Italia

- lideri:

1.„Mitropolitul” Ioan Preoteasa (n. 1956, la Adunații Copăceni, jud. Giurgiu) – fost preot la Parohia Saxoni, Protoieria Giurgiu Nord (1989-1990), pe care o abandonează, fugind în S.U.A.. Soția, Maria Neagu, învățătoare, îl acuză de „imoralitate, violență, viață parazitară și comportament nefiresc”, în procesul de divorț soluționat de Judecătoria Buftea cu desfacerea căsătoriei din vina exclusivă a soțului ei.

- în S.U.A. a fost acuzat de sustragerea fondurilor comunității românești din Las Vegas.

- întors la Bucureşti cu planuri de a fi numit episcopul Giurgiului (cu oarece sprijin politic), dar este caterisit de Sf. Sinod, prin Hotărârea nr. 1/2005.

- în 2004, este „hirotonit” mitropolit de către un sobor format din 7 „arhierei” aparținând de o structură schismatică: „Adevărata Biserică Ortodoxă Rusă din Catacombe”, numită și „Biserica rușilor albi”, sau, în presa românească, „Biserica – K.G.B.”, condusă de Adrian Lapin și Varsanufie Solopov. Acțiunea s-a desfășurat în condiții obscure, întrun lăcaș de mici dimensiuni și cu public restrâns la câteva persoane, se pare că în Cernăuți.

- este remarcat în mass-media cu prilejul săvârşirii unei rânduieli necanonice – înmormântarea unei persoane publice decedată, potrivit cercetărilor, prin suicid;

-atrage preoţi (nemulţumiţi că nu li se recunosc „meritele”), monahi (aspiranţi la arhierie aflaţi în dizgraţie) şi credincioşi (mase de manevră), propunând forme speciale de nesupunere faţă de ierarhie. Exemple: preotul Dumitru Poiană din Ruginești, caterisit de B.O.R. pt. beție, comportament afemeiat și tentativă de suicid, Pascal Paul Teofil, fost monah la Mân. Bistrița, Țepurlui Dorel, fost frate la Sihăstria Rarăului, cu pretinsă hirotonie în M. Athos, Ioan Popa, un infractor de drept comun cu mai multe condamnări penale, divorțat și recăsătorit în Fundata - Brașov etc.

-2006: presa dezvăluie întâlniri secrete ale adepţilor grupării în jud. Suceava (Vatra Dornei), dar şi peste hotare (Ucraina);

- 2007: Elena Iovu, fostă croitoreasă din Ruginești, este deconspirată ca făcând parte din „Biserica Secretă” a lui Constantin Dogaru din Tecuci, în timp ce încerca să ctitorească un schit ortodox la Bodești – Neamț. De fapt, împreună cu soțul ei, Vasile Iovu, a donat doar un teren; restul investiției fiind rodul ortodocșilor din zonă. În urma depistării ei ca „arhieriță”, „femeie-preot-ortodox”, arhimandrită” și „stareță”, „hirotonind” împreună cu Dogaru diverse persoane în „clerul” Bisericii secrete. Centrul eparhial a dispus măsuri energice de restaurare a ordinii și de pedepsire a celor
vinovați. În acest moment intră pe fir Ion Preoteasa, care profită de acest conflict, oferindu-și suportul pentru Elena Iovu, căreia îi recunoaște calitatea de „stareță”.

-încearcă înfiinţarea unei mânăstiri la Copăceni – Ilfov, fără rezultat, în urma eforturilor misionare ale preotului ortodox Lică Lepădatu. A rămas doar o troiță amplasată în mijlocul unui câmp.
-încearcă joncţiunea cu gruparea anticlericală şi antisinodală provenind de la Vladimireşti (Alianţa pentru renaştere spirituală din România), cu nucleele dizidente din jurul unor clerici şi monahi contestatari ai unor ierarhi din conducerea Bisericii.

- Ion Preoteasa pierde procesul cu B.O.R.. Organizația sa nu are nici măcar statut de asociație religioasă, conform Legii 489/2006.

2. Onufrie (Olivian, născut Octavian Pop Bindiu), actualmente pretins „mitropolit primat” şi „arhiepiscop de Bergamo”, „arhiepiscop de Sondrio şi Vercelli” etc.

- fost capelan la Penitenciarul Găeşti, autor al unor lucrări privind misiunea socială a Bisericii.

- după pensionare (2006), se afiliază aşa-zisei Patriarhii necanonice de la Kiev şi conduce reprezentanţa din Italia a acestei structuri pseudo-ortodoxe schismatice.

În România: „mitropolit” Gherasim Bratu (n. Gheorghe), foştii preoţi caterisiţi Ştefan Popa, Gabriel Mascaş, „arhimandrit” Filip (Constantin Florian), Mihail Claudiu Vasilache, Ştefan Bercaru, Cosmin Becică, Macarie (Nicolae Sima) – cu acuzaţii de pedofilie, Avondios din Como (fostul ieromonah caterisit Dimitrie Bica – homosexual militant pentru drepturile comunităţii L.G.B.T. etc.)

sursa: http://www.ftoub.ro/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=53&Itemid=138

Instanţa a decis: Steagul secuiesc este un steag publicitar

Instanţa a decis: Steagul secuiesc este un steag publicitar


Laszlo Tokes a pierdut procesul cu Poliţia Locală Oradea în cazul steagului secuiesc care fusese arborat pe clădirea în care funcţionează cabinetul parlamentar al liderului extremist maghiar.

Conform lui Dan Tănasă, Judecătoria Oradea a respins pe 26 ianuarie, plângerea formulată de europarlamentarul FIDESZ Laszlo Tokes împotriva sancţiunii cu avertisment primită din partea Poliţiei Locale Oradea pentru arborarea steagului secuiesc pe clădirea în care funcţionează cabinetul parlamentar al liderului extremist maghiar.
Pe 20 august, Poliţia Locală al Municipiului Oradea a întocmit un Proces Verbal de Constatare şi Sancţionare a Contravenţiilor în care îl face răspunzător pe ”persona fizică Tőkés László” de încălcarea legii nr. 185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate fără obţinerea avizului de publicitate temporară.
Laszlo Tokes a mai pierdut un proces asemănător şi la Târgu Mureş.


vineri, 23 ianuarie 2015

Arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei, despre cardul de sănătate: Oamenii sunt controlaţi din toate punctele de vedere. Ce a fost pe vremea lui Ceauşescu este nimica toată VIDEO






Arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei, ÎPS Ciprian, a predicat ieri la Focşani, la Biserica Sf. Dumitru din cartierul Bahne, iar la final a vorbit şi despre cardul de sănătate, după ce a fost întrebat de către un credincios prezent la slujbă.
Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs
ÎPS Ciprian a precizat că Sinodul Bisericii Ortodoxe Române a solicitat Ministerului Sănătăţii să găsească o soluţie alternativă pentru persoanele care nu vor să-şi activeze cardurile de sănătate emise deja de autorităţi.

ÎPS Ciprian a explicat că „vremurile sunt grele„:
Oamenii sunt controlaţi din toate punctele de vedere. Ce a fost pe vremea lui Ceauşescu este nimica toată. Nu veţi scăpa nici în gaură de şarpe. Vedeţi şi cu Legea Big Brother ce vor să facă. Însă ceea ce este important este cum ne raportăm viaţa noastră la Dumnezeu. Împlineşti Evanghelia… poate să fie şi Legea big brother şi orice lege…
Despre cardul de sănătate, înaltul prelat al Bisericii Ortodoxe a afirmat:
Cardul de sănătate poate fi rău prin prisma abuzurilor care se pot produce. Important este ca medicii să nu facă abuzuri cu ele
Creştinii „trebuie să rămână fermi„, a explicat ÎPS Ciprian:
Indiferent cum se va soluţiona problema până la urmă, creştinii trebuie să rămână fermi în ceea ce-i priveşte conştiinţa. Aceasta este cel mai greu de controlat

miercuri, 21 ianuarie 2015

Pretinsul mitropolit Onufrie - Olivian Pop Bindiu se justifica si se victimizeaza speculand afirmatiile noastre in mod tendentios si eronat. Un raspuns “Comunicatului de presa” emis de secta “ortodoxa” de “stil vechi” din Bergamo.


    Onufrie – Olivian Pop Bindiu pretinde ca e mitropolit “cu acte in regula” oferite de un schismatic John din America si are acoperire juridica oferita de Statul Italian. Slujbele le face indeosebi in limba romana, iar adeptii pe care incearca sa ii coopteze in secta sa sunt, in cea mai mare parte, romani din Republica Moldova si Romania plecati la munca in strainatate. Nu este recunoscut ca “ierarh” de nici o patriarhie ortodoxa din lume.

    Articolul in care a avut loc demascarea anumitor secte ce se ascund la umbra Bisericii Ortodoxe l-a “suparat” si pe schismaticul “mitropolit” roman Onufrie Pop de Bergamo. Vezi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/gherasim-bratu-si-onufrie-caruntu.html


    Cine are rabdare sa citeasca “comunicatul de presa” nr. 115 -6/19 ianuarie 2015, emis de Onufrie Pop cu sediul la Bergamo, poate constata, fara mare greutate, ca limbajul folosit e unul polemist, scandalos si lipsit de orice argumentatie solida. Acest lucru il caracterizeaza pe Onufrie inca de cand era preot la Gaiesti. Vom trece peste calomniile aduse de acest “mitropolit” referindu-ne, in cele ce urmeaza, la a oferi o lamurire asupra modului dezinformativ prin care acesta cauta disperat sa isi justifice o asa-zisa “canonicitate”.

In incercarea de a se disculpa, schismaticul Onufrie Pop spune:
…autorul arată forme de analfabetism şi totodată se auto-contrazice, chiar de la primele rânduri, unde spune: „Asociaţia se numeşte Mitropolia Autonomă”. Prin acest fapt arată clar că niciuna dintre persoanele menţionate în acest articol nu foloseşte titulatura „BOR” iar denumirea de „Ortodoxă” nu aparţine în exclusivitate Patriarhiei Române, după cum ne-a fost impus în România din anul 1989 şi până în prezent, timp în care noi nu am conştientizat că perioada comunistă şi libertatea majorităţii de a persecuta minorităţile, s-a sfârşit.

    Nu a zis nimeni ca denumirea de “ortodoxa” apartine doar BOR. Onufrie incearca sa formuleze expresiile astfel incat sa dea impresia ca BOR (sau cineva din BOR) ar pretinde acest lucru, ceea ce este fals. Tot aici, ca si in mai multe locuri din “comunicatul” sau, acesta vrea sa dea impresia ca face parte dintr-o minoritate persecutata. Nu il persecuta nimeni, ci mai degraba putem citi in toata agitatia sa o frustare nascuta probabil din nerealizari

Raiul inundat cu steril

Intr-o dupa-masa de duminica, impreuna cu un grup de prieteni, membri NeamUnit, am fost sa vizitam una din cele mai triste zone de pe teritoriul romanesc, fostul sat Geamana, acoperit de o halda de steril, unde acum mai locuiesc in jur de 20 de suflete.
S-a mai scris si s-au mai prezentat imagini pe marginea acestui subiect, insa cu siguranta este unul dintre acele cazuri despre care oricat s-ar vorbi, niciodata nu e destul. Cu cat oamenii sunt mai bine informati asupra acestui gen de probleme, cu cat sunt mai sensibilizati, cu atat vor fi mai hotarati in a se opune altor proiecte care pot sa duca la dezastre ecologice similare.

marți, 20 ianuarie 2015

Cine are interesul sa il apere pe schismaticul Gherasim Bratu? Raspuns la “replica” preotului “stilist” Veniamin Ilie (Blagocin) din Romania si comunicatul sectei intitulate “Mitropolia de Milano si Aquilea”

Articolul in care se demasca secta lui Gherasim Bratu si cele prin care acesta s-a perindat – cu care a fost in “comuniune” – a starnit reactii. Cine si de ce s-a “suparat” pe noi?! - http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/gherasim-bratu-si-onufrie-caruntu.html.

    In “replicile” preotului de stil vechi din Romania, Veniamin Ilie, de pe blogul sau personal, gasim:
    În articolul sus amintit este prezentat interviul părintelui Eftimie Mitra de la schitul „Sfinţii Români” din Huta din jud. Bihor. Pr. Eftimie Mitra a făcut mai multe precizări „hai-hui” despre o mulţime de persoane şi mai ales despre „Icoana Sfântului Efrem cel Nou” citată într-o carte a Patriarhiei de stil nou a BOR, Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor, în care mai mulţi Episcopi, Clerici şi Stareţi celebri din „Biserica de stil nou” declarau această icoană ca fiind făcătoare de minuni, până în momentul în care Emilian Căruntu (părintele Onufrie) a părăsit BOR, a aderat la Mitropolia de Milano şi Aquileia şi după câteva luni a revenit în România, în prezent aparţinând mitropolitului Gherasim (Gheorghe Bratu) recunoscut oficial ca şi „Asociaţia Mitropolia Autonomă după Vechiul Calendar – Episcopul Gherasim”.

    Din felul in care este prezentat continutul se deduce ca Veniamin Ilie nu stie ca schitul “Sfintii Romani” nu e la Huta. Apoi "precizarile hai-hui" despre care spune autorul “replicii” sunt dovedite cu surse si dovezi. Cartea nu a fost tiparita de "Patriarhia de stil nou" si nici de Arhiepiscopia Sucevei si Radautilor. Vezi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/cartea-minunile-sfantului-efrem-cel-nou.html . Nicaieri, in convorbirea cu parintele Eftimie, nu se spune ca Onufrie Caruntu a intrat in secta “Mitropolia de Milano si Aquilea” si apoi a revenit in Romania. Va rugam cititi cu atentie reportajul. Pe scurt: Gherasim se trage din anturajul lui Onufrie Pop Bindiu, iar acesta din secta numita “Mitropolia de Milano si Aquilea”. Ca acestia, in anumite momente, au oscilat si si-au modificat formele de existenta juridica (denumiri, organizatii etc.) si “canonica” e o alta chestiune – dar tot din acelasi “aluat”

luni, 19 ianuarie 2015

Dezbaterea din data de 16.01.2015 pe tema cardului electronic de sănătate – VIDEO

RETURNAȚI TOATE CARDURILE CEI CARE INCĂ NU AȚI FACUT-O, DACĂ DORIȚI ALTERNATIVĂ !



Celor care nu au fost la dezbatere si au vazut diferite comentarii date de televiziuni, va spunem ca presa a vorbit in mica masura bine, in mare masura fara a relata continutul argumentatiilor solide si bine documentate ale participantilor si uneori chiar tendentious,imaginile redate fiind aproape exclusive legate de unele izbucniri ale celor prezenti in sala. Aceste izbucniri nu reprezinta altceva decat expresia exasperarii acestui popor care nu a fost de zeci de ani decat “beneficiarul” unei lipse totale de dialog cu guvernantii.  Numarul participantilor a fost cca 100 de persoane, marea majoritate a luarilor de cuvant fiind echilibrate, documentate si bine argumentate.

In cadrul dezbaterii s-a cerut si s-a obtinut din partea oficialilor promisiunea verbala ca in paralel cu documentele electronice va continua pe termen nelimitat si sistemul actual de dovedire a calitatii de asigurat cu adeverinta de asigurat fara a fi obligati sa folosim cardul electronic de sanatate. Vrem sa vedem ca promisiunea va fi adevarata!
Oficialii au refuzat sa semneze un protocol in finalul dezbaterii, in care sa se prevada concluziile si promisiunea lor, dar au anuntat ca vor posta luni, 19 ianuarie 2015, pe site-ul ministerului sanatatii data si ora la care sa se prezinte din nou participantii pentru semnarea protocolului !!!
In ceea ce priveste numarul de refuzuri declarate oficial de reprezentantii CNAS, s-a sustinut ca sunt doar 3000 – 4000 de persoane, probabil luand in calcul doar pe cei care au returnat cardurile la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate eventual impreuna cu o scrisoare de justificare/refuz.Informatiile noastre arata ca numarul este mult- mult mai mare.
Presupunem, pe de alta parte,ca cei care le-au refuzat au fost inclusi mediatic la categoria “nu au fost gasiti” astfel incat sa se minimalizeze ideea de respingere clara. Chiar si asa, in una din emisiunile televizate din ultima perioada, reprezentantii CNAS au avansat cifra de cca 1.000.000 de retururi !!
Noi am mai explicat si in trecut ca important e sa fie returnat, nu pastrata acasa inactivat! De aceea, pentru cei care nu sunteti de accord cu sistemul impus prin utilizarea cardului electronic de sanatate si nu le- ati returnat inca, motivand ca le pastrati acasa inactive, va recomandam sa le trimiteti inapoi la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu scrisoare de refuz.

Asta daca vreti cu adevarat alternativa!

sâmbătă, 17 ianuarie 2015

Gherasim Bratu si Onufrie Caruntu inseala lumea spunand ca apartin de Biserica Ortodoxa. Marturii despre secta romaneasca de la Milano si dedesubturile controversate ale acesteia.

Demascarea unei secte 
ce se ascunde la umbra Bisericii Ortodoxe Universale

    Nici o patriarhie ortodoxa din lume nu recunoaste secta lui Gherasim (Gheorghe Bratu) ca fiind canonica. In ciuda afirmatiilor eronate pe care adeptii sectei le furnizeaza, nu exista nici un document scris care sa dovedeasca o posibila comuniune cu aceste patriarhii ortodoxe. In aceeasi situatie este si secta lui Evloghios intitulata “Mitropolia de Milano si Aquilea” din care descinde si cea a lui Gherasim. Scopul acesteia este de a face prozelitism in randul românilor emigranti. Gherasim incearca acelasi lucru in Romania.

    Nu exista nici o cerere scrisa prin care Gherasim Bratu sa isi fi anuntat mutarea (transferul) din jurisdictia Patriarhiei Romane intr-o alta patriarhie ortodoxa din lume. Felul prin care acesta incearca sa isi justifice “succesiunea apostolica” si intemeierea sectei de la Milano este lipsit de argumente canonice. In secta de la Milano acesta a intrat in comuniune cu alti clerici caterisiti de BOR pentru abateri morale, pedofilie si homosexualitate.
    
 Onufrie (Emilian Caruntu) nu a dovedit inca motivele “prigonirii” sale de catre BOR si recurge la speculatii. 

    Singurul ierarh roman pentru Italia recunoscut de Patriarhia Ortodoxa de la Constantinopol si de toate Bisericile Ortodoxe canonice (a Constantinopolului, a Rusiei, a Greciei, a Romaniei, a Ierusalimmului, a Bulgariei, a Serbiei etc.) este episcopul Siluan Spam din BOR si parohiile ce apartin de acesta. Romanii plecati la munca in Italia nu disting diferenta dintre lacasurile de cult, care sunt ortodoxe (canonice) si cele care apartin acestei secte.

   Controversatul "slujitor" al Domnului nu spune cine l-a facut arhiereu si nici care este patriarhia care i-a recunoscut "arhieria". El pretinde ca din modestie nu e cazul sa spuna cine i-a dat voie sa slujeasca slujbe bisericesti. Cu toate acestea, si-a facut un ONG sub care functioneaza ca biserica privata: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/04/cimitir-privat-cu-preoti-privati-o.html

    Situatia canonica si juridica a sectei lui Gherasim Bratu este foarte dubioasa. Gherasim a cautat tot felul de modalitati pentru a-si castiga legalitatea. Astfel pentru a avea temei juridic si-a infiintat o asociatie, iar pentru a avea temei canonic si-a cautat o “Biserica” de care sa apartina. Numele asociatiei este “Mitropolia autonoma”. Aceasta asociatie nu are caracter sacramental, ci doar juridic.

    Istoricul grupării schismatice condusa de Gherasim Bratu (fost preot in BOR - pensionar) este unul cat se poate de controversat. Aceasta descinde din secta numită: “Mitropolia de Milano si Aquilea”. Pe site-ul oficial al acestei fractiuni se mentioneaza ca sunt in comuniune cu Biserica Rusa, Greaca, Sarba, etc. Aceasta e o minciuna deoarece, pana in prezent, nu exista nici un document prin care sa ateste comuniunea cu secta lui Gherasim a uneia dintre Bisericile Ortodoxe canonice din lume. Pentru a-si justifica asa-zisa canonicitate, in “istoricul” prezentat pe siteul sectei, se foloseste o increngatura de ierarhi controversati si comuniuni dubioase care sunt false argumente ale continuitatii apostolice, pe care Gherasim incearca sa dea impresia ca ar avea-o. 

    Nici Biserica pe stil vechi din Romania (de la Slatioara) nu recunoaste canonicitatea sectei “pe stil vechi” a lui Gherasim Bratu. Intr-o discutie telefonica purtata cu PS Iosif Botosaneanul acesta ne spune: “Nu avem treaba cu ei, sunt niste nebuni. Toti sunt caterisiti si acum cauta disperati sa se agate

joi, 15 ianuarie 2015

Cartea „Minunile Sfântului Efrem cel Nou prin icoana sa izvorâtoare de mir” a fost folosita in mod abuziv de catre Gherasim Brat si Onufrie Emilian Caruntu – ne informeaza redactia editurii Areopag.


Deoarece numele PS Iustinian Chira si a cartii despre minunile Sfantului Efrem a fost folosit in repetate situatii de catre secta lui Gherasim Bratu, in scop propagandistic, am cerut lamuriri editorului acestei carti:

Intrebare ASTRADROM:

   In emisiunea "Rai da' buni" din seara zilei de 9.01.2015 liderul sectei "Mitropolia autonoma de Milano", d-nul Gherasim Brat s-a folosit in scop propagandistic de cartea scoasa la editura Areopag, intitulata "Noi minuni ale Sfantului Efrem cel Nou". Folosindu-se de aceasta carte si de binecuvantarea data de PS Iustinian Chira aparuta pe prima pagina, se incerca scoaterea in evidenta a unei legaturi intre minunile Sfantului Efrem cel Nou si asociatia sectara a lui Gherasim. Va rugam sa ne relatati in ce context a fost scoasa cartea si in ce masura aceasta formatiune religioasa are dreptul de a se folosi de titlul cartii.
Departament presa, Marius Pop


Raspunsul primit de la Areopag:



    Volumul „Minunile Sfântului Efrem cel Nou prin icoana sa izvorâtoare de mir” conţine mărturii despre minunile făcute de Sfântul Efrem în vieţile unor credincioşi, membri ai Bisericii Ortodoxe Române. Binecuvântarea Înalt Preasfinţitului Justinian Chira a fost dată pentru toate volumele ortodoxe editate de Editura Areopag, nu în mod special pentru această carte. Considerăm că folosirea acestei cărţi în sprijinul promovării grupării schismatice la care a trecut Onufrie Căruntu după caterisirea sa este abuzivă.
Redacţia Editurii Areopag



 *  *  *  *  *



Pentru prezentarea situatiei, vezi si:







miercuri, 14 ianuarie 2015

ATENTIE la lupii in blana de oaie: Patriarhia Romana avertizeaza credinciosii din Bucuresti (si din intreaga tara) despre pericolul inselarii sectei lui Gherasim Brat. Onufrie Caruntu, cel care se foloseste de icoana facatoare de minuni, insala lumea spunand ca este preot ortodox.



Pretinsul ieromonah Onufrie înşală credincioşii ortodocşi din Bucureşti - 
Întrucât în Bucureşti, într-o încăpere amenajată în două garaje, un fost ieromonah Onufrie – Căruntu Emilian provoacă confuzie şi derutează credincioşii ortodocşi prin oferirea spre închinare a unei icoane a Sfântului Mare Mucenic Efrem cel Nou şi oficierea de pretinse slujbe religioase, Arhiepiscopia Bucureştilor precizează:
În şedinţa din 8 mai 2014, Consistoriul monahal al Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor a pronunţat caterisirea ieromonahului Onufrie – Căruntu Emilian de la mănăstirea Sihăstria Rarăului pentru abateri canonice, încălcarea sistematică a unor prevederi din regulamentul vieţii monahale şi practici liturgice neconforme cu rânduiala ortodoxă. Astfel, prin caterisire, fostul ieromonah Onufrie – Căruntu Emilian a pierdut calitatea de slujitor al Bisericii Ortodoxe Române şi, în consecinţă, dreptul de slujire.
După caterisire, Căruntu Emilian a continuat practicile liturgice interzise de Biserica Ortodoxă prin care înşală credincioşii ortodocşi din Bucureşti, cărora la început se recomanda drept cleric al unei autointitulate „Mitropolii Autonome de Milano şi Aquileea”, nerecunoscută nici de statul italian şi nici de vreuna dintre Bisericile Ortodoxe surori. Mai nou, Căruntu Emilian pretinde în mod abuziv şi ilegal că este preot al Asociaţiei Mitropolia Autonomă după Vechiul Calendar – „Episcop Gherasim”,însă nici aceasta nu este recunoscută de stat ca fiind cult religios.
Credincioşii sunt derutaţi de faptul că acest pretins ieromonah Onufrie foloseşte în mod abuziv veşminte preoţeşti şi oficiază în mod necanonic şi ilegal slujbe ortodoxe pentru obţinerea de foloase materiale în interes personal, îndemnând credincioşii ortodocşi să vină la el pentru a venera icoana Sfântului Mare Mucenic Efrem cel Nou şi a oferi pomelnice cu donaţii ca să fie pomeniţi la slujbe. În plus, pe mai multe site-uri au fost postate cereri de ajutor financiar şi recomandări de trimitere de pomelnice pentru pretinsul ieromonah Onufrie.
Circa 13 de Poliţie din Bucureşti a sesizat Arhiepiscopia Bucureştilor,în luna septembrie 2014,despre activitatea necanonică şi ilegală a fostului ieromonah, solicitând informaţii referitoare la situaţia canonică a pretinsului preot călugăr Onufrie care organizează slujbe religioase într-un garaj amenajat în sectorul 3.
În concluzie,Arhiepiscopia Bucureştilor recomandă credincioşilor ortodocşi să nu se lase înşelaţi de acest fost preot călugăr şi să sesizeze autorităţile abilitate ale statului când li se solicită să ofere bani şi bunuri materiale, pentru a fi pomeniţi la slujbele religioase.

BIROUL DE PRESĂ AL ARHIEPISCOPIEI BUCUREŞTILOR.