duminică, 31 martie 2013

Monahul Teodor Stanescu: despre masonerie






În contextul celor menționate de monahul Teodor Stănescu, în pelicula de mai sus, vom face, în cele ce
urmează, o scurtă prezentare a masoneriei alcătuită de Ioan Murgu și Marius Pop:

Masoneria este un instrument de dominație a lumii folosit de iudaism.
Biserica Ortodoxă Română a anatemizat masoneria în anul 1937.
Masoneria nu putea firește să mărturisească că este o instituție a evreilor. Ea avea tot interesul să lase să se creadă că era o continuare normală a unor asociațiuni deja existente din timpuri imemorabile (Bord), protejată întotdeauna de șefii statelor” (Nicolae Trifon). Ea este o organizație secretă răspândită în diverse țări a cărei membrii, organizați în loji, sunt adepți ai principiilor iluministe și se recunosc între ei prin embleme. Masoneria se infiltrează în deosebi în toate funcțiile cheie la nivel de state și organism internaționale (NATO, UE, FMI, Banca Mondială, Organizația pentru apărarea drepturilor omului etc.), create chiar de ei special ca prin intermediul acestora să conducă popoarele. Vasile Trifu (1932) în Parlamentul României spunea: “…considerăm Francmasoneria ca asociație criminal cu atât mai mult cu cât această asociație își îngăduie ca unelte de luptă mijloace pe care legile tuturor țărilor le pedepsesc cu drept cuvânt: mita, minciuna și mai ales asasinatul… ținta fiind domnia lui Israel. Pentru atingerea acestui scop se lucrează mai mult sau mai puțin evident, în absolute toate lojele masonice”.
“Prin masonerie se înfăptuiesc planurile iudaismului de globalizare lumii unde totul să fie condus de un govern mondial cu o monedă unică, economie unică, armată unică, religie unică, cultură unică etc. Toate acestea sub controlul unor cercuri de interese demonice care vor să-l excludă pe Dumnezeu din viața de zi cu zi. Infiltrată fiind la nivelul tuturor ramurilor societății, masoneria, are în plan construirea unei noi lumi în care învățătura creștină e ignorată sau chiar apostrofată. Această nouă lume, zidită pe principii necreștine, exclude pe Creatorul ei din viața creaturii (a omului –n.n.): din gândire, credință, mod de voață, educație, simțăminte etc.” (ieromonah Iosif Pașca)
Francmasoneria s-a schimbat la față luând înfățișări diferite și a urmărit alte scopuri decât cele inițiale, datorită elementului evreiesc care a pătruns în ea și a aservit-o intereselor evreiești. Evreii au pus stăpânire în toate țările pe finanțe, industrie, comerț, presă etc. nu puteau să scape din mână un instrument de dominație așa de minunat” (G.N. Dimitriu).
În gândirea masoneriei “Dumnezeu e doar o născocire omenească, tot ce face omul e realizat prin propriile forțe”. Astfel IPS Nicolae Bălan al Ardealului spunea că “în mândria masoneriei e implicată negarea divinității”.  În 1937 Sinodul Bisericii Ortodoxe Române, la inițiativa mitropolitului Nicolae Bălan, a hotărât anatemizarea francmasoneriei, fiind considerată anticreștină. Această decizie e valabilă și azi.

sâmbătă, 30 martie 2013

Idei de predici ale PS dr. Ioan Mihălţan al Oradiei la duminicile şi sărbătorile de peste an






Duminica a Doua a Sfântului și Marelui Post

Ev. Marcu II, 1-12





1. Avea Mântuitorul ca Dumnezeu o putere care-i atrăgea pe toți, putere binefăcătoare încât Îl urmau hrănindu-se numai cu hrană duhovnicească.

2. Este explicabil că s-au adunat mulți ”încât nu mai era loc”.

3. Vorbea cu putere. Așa se explică faptul mărturisind celor ce i-au trimis sa-L prindă și au răspuns: “niciodată n-a vorbit un om ca Acesta”.

4. Pe lângă hrana duhovnicească avea puterea tămăduirii bolilor trupești.

5. Sunt mulți oameni cu multe funcții înalte, cu multe însușiri, dar dintre toate valorile sufletești – cea mai folositoare și aleasă – este cea a omului de suflet.

6. Omul de suflet n-are astâmpăr până nu rezolvă problemele semenilor săi.

7. Această atitudine de suflet este fundamentată pe marea forță a iubirii.

8. Ca și samarineanul milostiv care nu a avut astâmpăr: l-a uns, l-a legat și i-a purtat de grijă și pe mai departe.

9. Și aici cei patru n-au avut astâmpăr până nu l-au prezentat în fața Mântuitorului, chiar cu riscul de a descoperi casa.

10. Atitudinea celor patru oameni de suflet L-a mișcat chiar pe Mântuitorul.

11. Semnificativ este cuvântul Sf. Evanghelii: “văzând Iisus credința lor” , nu a lui, l-a vindecat, ceea ce înseamnă că Dumnezeu ajută pe cineva pentru credința altuia.

12. Există și un text biblic: “Mă voi îndura până la al miilea an pentru David ”.

13. Este o strânsă legătură între păcate și suferință, între păcate şi boli.

14. Cea mai grea suferință este mustrarea conștiinței după păcatele săvârșite.

15. Iertarea păcatelor aduce liniște sufletească și aceste tămăduiri de boli chiar fizice.

16. Contrar oamenilor de suflet, fundamentați de iubire, există oameni ai răutății, ai egoismului, ai interesului personal pe care nu-I interesează semenii lor.

17. Ori prin ce suferință trec ei, nu-I mișcă nimic, oameni fără suflet. Exemplu: cărturarii din Evanghelia de azi.

18. Fără o experiență duhovnicească ne îndoim de multe. Se îndoiau de puterea Mântuitorului de a ierta păcatele. Unii se îndoiesc și astăzi de această putere a iertării dată preoției în Taina spovedaniei.

19. E o mare diferență între omul de suflet și cel fără suflet ca între lumină și întuneric.

20. Dacă iubirea are deschidere sufletească, ura întunecă mintea și întreaga ființă.

21. Mântuitorul cu puterea Lui dumnezeiască pătrundea adâncul ființei omenești, citea gândurile și simțămintele oamenilor – “de ce cugetați acestea?”

22. Suferința pentru păcate poate fi și un canon pentru îndreptare și când socotește Dumnezeu plinirea acestui canon și îndreptarea – aduce iertarea. De aceea vorbește de legătura dintre păcate și iertare.

23. Este o mare ajutorare iertarea păcatelor din partea lui Dumnezeu: înzdrăvenește ființa, vindecă boli, așa ne explicăm că iertatul a primit vindecare și a plecat cu patul său.

24. Oamenilor mai putin duhovnicești li se pare mare minune vindecarea bolilor fizice, pentru cei duhovnicești aceasta nu este o mirare, nici o minune. Minunea cea mai mare pentru cel duhovnicesc este puterea iubirii ca cea mai mare minune.

25. De fapt urmările binefăcătoare ale vindecărilor trupești n-au un folos așa mare în comparație cu binefacerile iubirii în viața de toate zilele.

26. Ce folos de sănătate trupească dacă trăiești în vrajbă, mânie, ură sau chiar moarte?

27. Asemeni susțineri nu se pot spune despre frumusețea iubirii.

28. Toate lucrările lui Dumnezeu prin Iisus Hristos sunt incomparabile și fără asemănare.

(Text preluat din :“Idei din Sfintele Evanghelii pentru predicile duminicilor și sărbătorilor de peste an”, de PS dr. Ioan Mihălțan, ed. Episcopiei Oradiei, 1999, pag. 176.)

joi, 28 martie 2013

Prof. dr. Vasile Astărăstoae: „Cardul de sănătate cu cip este un abuz din partea statului şi comportă riscuri pe toate planurile”


Preşedintele colegiului medicilor din România condamnă cardul de sănătate

Prof. dr. Vasile Astărăstoae face o critică virulent vizavi de cardul de sănătate, care va fi eliberat din luna septembrie 2012. Unul dintre cele mai controversate aspecte este faptul că pe card, trebuie să ne exprimăm dacă suntem de acord sau nu să ni se preleveze propriile organe, ţesuturi şi celule, după ce vom muri.
 Dr. Vasile Astărăstoae susţine că acest card de sănătate cu microcip este un abuz din partea statului şi comportă riscuri pe toate planurile. Cardul este numai aparent în favoarea asiguraţilor. Este periculos să fie puse informaţiile medicale personale pe microcip, deoarece acesta nu este protejat. Oricine are un cititor de cipuri compatibil poate să afle tot. Acest lucru violează drepturile la intimitate şi la demnitate ale persoanei şi poate să aducă mari prejudicii.
La Consiliul Europei există o presiune imensă din partea firmelor de asigurări pentru a deveni legal accesul la informaţiile despre sănătatea oamenilor. Forţa financiara uriaşă a acestor "rechini" face ca datele despre posibilele boli ale oamenilor să ajungă la ei pe birou pentru ca ei să ştie dacă fac sau nu poliţele de asigurare şi la ce preţ. Există riscul discriminării persoanelor pe baza informaţiilor personale asupra stării de sănătate, atâta vreme cât acestea nu mai sunt protejate. Datele medicale pot sa fie utilizate inclusiv pentru a distruge o persoana, mai ales într-o societate conflictuală ca cea din România.
Există o tendinţă din partea statului spre autoritarism în sensul de a cunoaşte totul despre cetăţeni şi de a-i controla. Este o încercare de abuz din partea statului şi nu există dezbateri publice. Se introduce o nouă taxă (coplata), fără să întrebe populaţia, deşi românii plătesc asigurările de sănătate. În privinţa donării de organe, vom intra în circuitul european şi vom trimite numărul de organe disponibile spre alte ţări. Şi dacă ar exista mai mulţi donatori de organe nu vor exista mai multe transplanturi în ţara noastră, pentru că fondurile disponibile pentru transplanturi de organe sunt limitate, iar creşterea numărului de donatori ar depăşi limita bugetară.
„Cui vor folosi organele luate de la români?”, se întreabă dr. Astărăstoae.

miercuri, 27 martie 2013

Impresii despre mitingul anticip


       Pe adresa asociatiei am primit un e-mail de la o credincioasa din Brasov care a participat la mitingul anticip din Bucuresti de pe 14.03.2013 si pe care am decis sa vi-l prezentam.

         Doamne ajuta,
Chiar daca au trecut cateva zile de la Mitingul impotriva actelor cu cip din data de 14 martie 2013, în fata Parlamentului României, as vrea sa reliefez cateva impresii despre acest MITING ANTICIP.


Multumesc Bunului Dumnezeu ca am reusit sa particip alaturi de mireni, preoti, calugari si multe calugarite, copilasi si elevi care au avut demnitatea sa fie de fata, cateva sute bune de credinciosi, venind de la sute de kilometri pentru acest protest pe langa sutele de bucuresteni.
La Miting s-a rostit adevarul care sta in spatele acestor indosarieri electronice si s-au dat multe argumente si explicatii prin care s-a demonstrat cat de mult ne afecteaza indosariere nu doar trupeste cat sufleteste.
A fost un miting putin diferit, pasnic, unde au participat si cateva  fete bisericesti de la care am primit multa binecuvantare, iar multimea adunata acolo a scandat lozinci cum ar fi:
Ø      nu vrem cip
Ø      libertate fara cip in acte
Persoanele prezente s-au exprimat cum nu se putea mai frumos prin cantari bisericesti si patriotice, s-a transmis un mesaj din partea Pr. Justin Parvu, iar cei care au luat cuvantul, reprezentanti ai unor asociatii sau preoti au expus fiecare un cuvant referitor la aceasta indosariere electronica care ni se pregateste.
“Acceptarea actelor cu cip este lepadare de  Hristos” dupa cum spunea Pr. Andrei Fageteanu si multi sfinti parinti, iar prin semnalul de alarma care s-a exprimat acolo, am inteles ca ne aflam intre romanii cu adevarat ortodocsi. Apelul anticip s-a facut spre toti romanii, chiar daca sunt parlamentari sau conducatori ai tarii noastre. Trebuie sa se trezeasca toti frati nostrii intru Hristos, ca nu prea mai este timp de lenevit.
In urma cu patru ani cand Pr. Justin Parvu ne-a dat primul semnal si ne-a impartasit mesajul sfintiei sale despre actele cu cip si ne spunea ce ne asteapta, multi dintre noi au intrat in panica sau altii au ignorat vorbele sale, dar se pare ca prigoana a cam inceput, mai ales ca si monahii sunt obligati sa primeasca aceste acte, acolo unde ar trebui sa fie o lume mai curata, plina de lumina Duhului Sfant. (vezi cazul maicilor de la Manastirea Varatec http://apologeticum.wordpress.com/2013/03/16/dictatura-la-manastirea-varatec-peste-50-de-maici-au-fost-sanctionate-pentru-ca-au-refuzat-cardul-de-sanatate-cu-cip/). La inceput nu am inteles la ce se referea pr Iustin Parvu despre faptul ca a sosit vremea muceniciei, dar treptat am incercat sa inteleg vazand treptat cum se implinesc cele spuse de sfintia sa, ceea ce si pr Arsenie Boca spune: Imi pare rau pentru voi. Frica e de la diavol… Imi pare rau pentru voi. Vor cadea multi dintre cei alesi. Va vor pune impozite, taxe si alte dari. Nu veti mai putea fi sfinti… Acum nu mai e timpul sfintilor. Acum incepe timpul mucenicilor”.
La fel as dori sa fie si cu acest MITING ANTICIP, sa fie un strigat pentru acei romani care doresc sa afle adevarul, pentru acei care intr-adevar doresc sa se pocaiasca sincer si sa urmeze calea lui HRISTOS.
Sigur au ramas acasa multi romani, crestini ortodocsi care nu au putut fi prezenti, desi si-ar fi dorit, dar ne-au sustinut de acasa prin rugaciunile lor, probabil cu alta ocazie se vor aduna mai multi, si tot mai multi pana cand vom demonstra si noi romanii ca ne intereseaza soarta, precum au facut grecii care s-au adunat intr-un numar foarte mare pentru a protesta impotriva sistemului biometric (vezi link http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H7TK5dd2uQk). Traim vremuri destul de tulburi in care fiecare isi cunoaste problemele, numai ca din pacate, multi nu l-au gasit cu adevarat pe Dumnezeu, ce frumos ar fi ca semenii nostrii sa se impace toti cu Tatal Ceresc, sa nu ne mai lasam ispititi de “sarsaila cel rau”.
Hai să dăm mână cu mână/ Cei cu inimă română/ Să-nvârtim hora frăţiei/ Pe pământul României! impreuna cu totii frati nostrii: cu jandarmi, senatori, muncitori, intelectuali…copilasii, etc sa rostim doar adevarul fara sa ne mai mintim unii pe altiii.
Ne-am simtit acolo minunat, e frumos sa ai prilejul sa te afli printre oameni sinceri, cu frica de Dumnezeu, cantand:
 Cu noi este Dumnezeu!
Intelegeti, neamuri si va plecati
Caci cu noi este Dumnezeu!
Auziti pana la marginile pamantului
Caci cu noi este Dumnezeu!
Cei puternici, plecati-va!
Caci cu noi este Dumnezeu!
Caci iarasi de veti putea,
Si iarasi veti fi biruiti
Caci cu noi este Dumnezeu!
…………………………...
De frica voastra nu ne vom teme,
Nici ne vom tulbura,
Caci cu noi este Dumnezeu!
…………………………
Poporul cel ce umbla intru intuneric
A vazut Lumina mare
Caci cu noi este Dumnezeu!
…………………………
Ca Prunc S-a nascut noua Fiul
Si S-a dat noua
Caci cu noi este Dumnezeu!
………………………….
Pre Domnul Dumnezeu nostru
Pre Acela vom sfinti
Si El va fi noua frica,
Caci cu noi este Dumnezeu!
Monahii din primul rand, cu multa dragoste au tinut ore in sir o cruce mare si icoanele cu Mantuitorul si Maicuta Domnului, apoi au urmat ceilalti participanti, fiecare cu icoane, cruci, sute de steaguri a Romaniei si multi dinte participanti tineau pancarte, in care se exprima foarte clar:
-   ca nu suntem hoti
-   nu vrem acte cu CIP
-   nu ne luati sfanta libertate
-   copii nostrii nu sunt infractori si nu vor cipuri in scoli
-   nu suntem animale

Desi cei din mass media au scris intr-un mod negativ despre noi, cu totii am stiut foarte bine pentru ce ne-am aflat acolo. Consider ca  este foarte normal ca intr-o tara civilizata sa se consulte populatia inaintea luarii unei decizii ce vizeaza drepturile fundamentale ale omului. Cu totii ar trebui sa cerem stoparea si renuntarea la implementarea documentelor electronice asa cum  s-a intamplat in alte tari europene.
 Art. 26 din Constitutia Romaniei garanteaza dreptul la viata intima si privata
 Art. 29 (1) libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. 
Dragi conducatori care ne-ati ignorat, lasati-ne pe noi sa gandim, sa ne exprimam dragostea de tara, de neam, sa-l marturisim pe Hristos, sa traim in adevar!
Trebuie sa recunoastem ca acele carduri de sanatate, acele acte biometrice care sunt introduse nu salveaza vieti, din contra acesti bani care sunt cheltuiti pentru fabricarea lor s-ar putea folosi pentru medicamente, aparaturi medicale, sa ajute familiile nevoiase si sa cresca nivelul de trai acolo unde e necesar.
Sa ne aparam drepturile, fiindca actele biometrice sunt doar un control de urmarire si inrobire a cetatenilor, cardul de sanatate este un atentat la libertate, iar cei ce vor lua actele cu CIP vor deveni  sclavi ai  masoneriei, acestea fiind inaintemergatoare  pecetii lui antichrist.
Mihai Eminescu, a spus ca Biserica Ortodoxa este mama neamului romanesc, pai atunci asa sa fie. Dumnezeu ne-a creat fiinte libere nu cu cipuri, un  mare preot spunea ca nici Bunul Dumnezeu nu ne obliga sa alegem binele de rau, ne-a lasat liberi.
Toti cei prezenti la miting asteptam din partea Bisericii Ortodoxe Romane o atitudine, un punct de vedere daca nu putea fi de partea noastra, singurul episcop prezent fiind unul din hartie. Inati prelati inca asteptam o atitudine ferma precum cea a Inaltului Serafim de Pireu (Grecia).
Mangaierea duhovniceasca care am avut-o in acea zi a fost faptul ca am putit ajunge la cimitirul Giulesti, unde se afla sfintele oseminte ale Parintelui ILIE LACATUSU. Pentru cei interesati sa afle amanunte despre viata si minunile Sfantului le pot gasi  la adresa:
Dumnezeu sa randuiasca sa fie canonizat nu doar el ci toti cei ce au patimit in inchisori. Sper ca Sinodul BOR sa se ocupe si de aceste probleme.

Rugam pe toti sfintii, toate puterile ceresti si pe Maicuta Domnului, sa mijloceasca la Bunul Dumnezeu sa ne auda strigatul nostru din adancul sufletului si sa nu ajungem sa fim cipuiti ca animalele, daca vrem sa ajungem in Rai trebuie sa ne trezim cu adevarat, sa ne pocaim sincer si sa cerem iertare de pacate.

marți, 26 martie 2013

Sa purtam tricolorul alaturi de Sabina Elena!

                                            Situație INCREDIBILĂ în COVASNA.

Sabina Elena, elevă în clasa a IX-a la un grup şcolar din Covasna, a fost intervievată aseară de cotidianul.ro, privind amenințările cu moartea și mustrarile pe care le-a primit după ce a venit la școală purtând o bentiță în culorile României.
Cum v-aţi gândit să mergeţi cu însemne tricolore la şcoală?
N-am luat vreo decizie în comun, pur şi simplu ne-am dus trei colegi cu o cocardă , cu o bentiţă şi cu un steguleţ, toate tricolore. Vineri am început şi am continuat luni şi marţi. Colegii de la secţia maghiară m-au huiduit şi mi-au adresat fel şi fel de cuvinte jignitoare, n-aş vrea să le reproduc aici.
Apoi a venit diriginta. Ce ţi-a spus?
Doamna dirigintă mi-a spus să nu mai port bentiţa tricoloră pe cap, pentru că se discută în cancelarie foarte mult despre asta. Am ascultat-o şi am pus-o la brâu. Şi astăzi a venit la mine să mi-o ia . A venit cu o foarfecă, cred că intenţiona s-o taie, nu ştiu dacă a tăiat-o sau dacă a smuls-o, că era prea mare agitaţia. N-aveam ce să fac, doar nu era să mă iau la bătaie cu doamna dirigintă… Până la urmă mi-a luat-o şi  a plecat cu ea.
Şi ce a mai urmat?
Am fost chemată la Direcţiune, mi s-au pus fel de fel de întrebări…
Ce te-au întrebat?
M-au întrebat cu ce scop am făcut asta, ce am avut de câştigat, mi s-a spus că asta e instigare, că am stricat imaginea şcolii..Mi s-a mai spus că am făcut-o lată, că problema a fost ridicată la nivel naţional, că am instigat …Şi-am întrebat şi eu; ”la ce am instigat?’’ , le-am spus că n-am avut nimic de demonstrat, că atâta timp cât şcoala nu-mi impune o ţinută obligatorie pot purta ce vreau şi cam atât…Ba nu, mai e ceva, pe facebook am fost ameninţată cu moartea, înjurată şi făcută ţigancă.
Cine te-a ameninţat?
Unul, Zsolt Lendvay Simon. Vă citesc ?
Da…Chiar te rog…
Moarte Sabina Elena !!!  Trăiască Ungaria Mare … Ţinutul Secuiesc în libertate, Ardealul nu-i România, România-Ţigănia…
Nu e cam ciudat că tocmai de ziua maghiarimii v-aţi ales să purtaţi însemne tricolore?
Povestea e mai veche. De 1 Decembrie au venit mai mulţi colegi maghiari cu tricouri cu harta Ungariei Mari şi cu un steag unguresc. Când noi am cântat imnul naţional, au început să huiduie şi să ne facă semne obscene. Mai mult ei au instigat prin ceea ce-au făcut de 1 Decembrie.
Şi-atunci nu a fost afectată imaginea şcolii? Nu i-a chemat nimeni la Direcţiune?
Nu, nu s-a legat nimeni de ei !
Directorul, care spunea că nu se face politică în şcoală face parte din UDMR?
Da!

Update 1: Diriginta pune paie pe foc
Pentru că şi astăzi Sabina împreună cu o colegă au avut „tupeul” să vină la şcoală purtând bentiţa tricoloră, doamna dirigintă a luat decizia să le trimită acasă de la repetiţiile unei piese de teatru în care fetele jucau. Motivul, cităm; „instigare şi atitudine nefirească, provocatoare…”. Întrebată fiind de ce i-a furat Sabinei bentiţa tricoloră, doamna dirigintă Baykoy Mihaela (fostă Vulpoi) a spus în doi peri că avea nevoie de ea să-şi strângă părul.

Update 2: Fostul prefect Codrin Munteanu: Aveam cunoştinţă de acest tip de manifestări
Fostul prefect al judeţului Covasna Codrin Munteanu a confirmat pentru cotidianul.ro faptul că avea cunoştinţă de manifestările de natură separatistă din şcolile din judeţ şi că a atras de nenumărate ori atenţia directorilor să nu mai facă politică în instituţiile de învăţământ, inclusiv directorului de la şcoala în care învaţă Sabina.
Mii de romani si-au declarat solidaritate cu Sabina Elena prin intermediul retelelor sociale. S-a creat o pagina de Facebook eficienta si s-au anuntat demonstratii de solidaritate in mai multe orase ale tarii. Se afirma: “Sabina, eleva a unui liceu din Covasna a fost amenintata cu moartea, dupa ce impreuna cu cativa colegi au mers la liceu cu steaguri tricolore si au marsaluit pe holurile institutie de invatamant. Pe langa faptul ca a fost amenintata cu moartea, Sabina este si anchetata pentru “instigare la violenta”. Va asteptam in numar cat mai mare sa o sustinem pe Sabina Elena impreuna cu un tricolor!
Aici este inregistrarea cu Sabina de la Realitatea TV:

                               Sabina Elena la realitatea tv - Film Dailymotion

Sursa: https://apologeticum.wordpress.com/2013/03/22/sabina-elena-un-nume-pentru-o-tara-intreaga/#more-18773

duminică, 24 martie 2013

Idei de predici ale PS Ioan Mihălţan al Oradiei la duminicile şi sărbătorile de peste an





Buna-Vestire

    
 Ev. Luca I, 24-38.





1.Puterea lui Dumnezeu poate trece peste rânduieleile firii. Cazul Elisabetei şi mai ales cazul Născătoarei de Dumnezeu.

2.La evrei era o mare necinste pentru femeia care nu năştea, fapt pentru care femeia era mai apreciată decât fecioara. Reiese din cuvântul Mântuitorului: „femeie, n-a sosit ceasul Meu”.

3.Faptul că Fecioara Maria era logodită cu un bărbat, respectivul bărbat era doar un ocrotitor al Fecioarei Maria, la o vârstă destul de înaintată.

4.Nici uneia dintre femei nu s-a adresat îngerul cu cuvântul „plină de har”. Deci această stare a fost a unei singure femei, Născătoarea de Dumnezeu.

5.Mare dar să stea Dumnezeu lângă tine ca om.

6.Binecuvântarea Fecioarei Maria faţă de alte femei se datora rodului pântecelui ei care era Domnul nostru Iisus Hristos.

7.Neînţelese sunt pentru noi uneori lucrurile lui Dumnezeu, ca şi în cazul Fecioarei Maria. Noi ca oameni contăm mai mult pe cele naturale decât pe cele supranaturale, pe cele conform firii mai mult decât pe cele de deasupra firii.

8.Mirarea Născătoarei de Dumnezeu constă în această depăşire a naturalului: naştere fără sămânţă, de la Duhul Sfânt.

9.Deosebirile între măririle lumeşti şi cele dumnezeieşti sunt foarte mari.

10.Împărăţia Lui este deosebită de împărăţia lumească – este o împărăţie spirituală, veşnică.

11.Şi de data aceasta sunt prezente la zămislirea Mântuitorului toate cele trei persoane ale Sfintei Treimi, cum reiese din text, ceea ce înseamnă că la toate lucrările mântuitoare iau parte toate persoanele Sfintei Treimi.

12.Încercarea puterii dumnezeieşti de a clarifica unele lucruri neînţelese prin diferite exemple ca şi în cazul acesta dovedeşte neînţelegerea celor dumnezeieşti de către fiinţa omenească.

13.Atotputernicia lui Dumnezeu trebuie să fie pentru noi mare nădejde în ceasurile de slăbiciune a fiinţei noastre.

14.După mai multe încercări de lămurire Fecioara acceptă vestirea îngerului. Acest „fie” dovedeşte cu prisosinţă libertatea dată de Dumnezeu omului. Sfinţii Părinţi merg până acolo încât susţin că dacă Fecioara nu accepta, Mântuitorul nu se întrupa.

15.După cele îndeplinite, după voia lui Dumnezeu, urmează străduinţele noastre.

16.Cu toată prezenţa puterilor dumnezeieşti, uneori, lăsaţi de Dumnezeu în mod pedagogic în puterile noastre omeneşti ajungem la o oarecare îndoială. Aşa se explică afundarea în mare a Sf. Petru, minunea Schimbării la Faţă pe Tabor, lepădarea lui Petru, aşa se explică în viaţa noastră după ajutorul venit de la Dumnezeu să ne îndoim de ajutorul Său. Este o mare pedagogie divină în prezenţa şi retragerea harului dumnezeiesc, aşa de des întâlnit în viaţa Sf. Părinţi ai Bisericii, momente prin care a trecut şi Mântuitorul în Ghetsimani: „Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu pentru ce M-ai părăsit?..., Întristat este sufletul Meu până al moarte” şi de Psalmist când zice: „ luat-ai Duhul Tău de la Mine şi s-au tulburat oasele Mele”.

17.Bărbăţia duhovnicească constă în statornicia şi răbdarea stărilor de părăsire a harului dumnezeiesc, de încercare.

18.Psalmistul spune că o veste bună întrămeză inima, iar vestea rea usucă oasele. Această zicere o întâlnim în viaţa de toate zilele, dar trebuie să le acceptăm pe amândouă. În bunele vestiri să-l preamărim pe Dumnezeu, căci nu sunt de la noi şi nu se datorează nouă şi în ceasurile de amărăciune iarăşi să-I mulţumim că ne conduce spre marea virtute a smereniei, cunoscând cine suntem noi şi cine este Dumnezeu Cel Atotputernic.

19.Spre deosebire de învăţătura ortodoxă că Fecioara Maria nu s-a născut fără păcatul strămoşesc, prin acea „imaculata concepţie”, romano-catolicismul susţine că ea s-a născut fără păcatul strămoşesc, ori noi învăţăm că Mântuitorul a luat firea noastră de după păcat şi că ea s-a cutăţit de păcatul strămoşesc în momentul Bunei -Vestiri: „Duhul Sfânt se va pogorî...”.

20.Ar însemna după Biserica Romano-Catolică că ea s-a mântuit înainte de mântuirea adusă de Hristos.

21.Tot o exagerare a învăţăturii romano-catolice este şi aceea că ea ar fi co-mântuitoare a neamului omenesc. Pentru noi ea ajută la mântuirea noastră prin rugăciunile sale adresate Fiului său, dar nu că ar fi mântuitoare ca Iisus Hristos.

22.Faptul că icoanele noastre îl reprezintă pe arhanghelul Gavriil cu o floare de crin este simbolul curăţeniei sufleşti şi totodată binevestitor de veşti bune.

23.Faptul că Mihail e prezentat cu o sabie de foc ca reprezentant al biruinţei contra cetelor răzvrătite contra lui Dumnezeu are o semnificaţie şi anume: dacă vrem să primim veşti bune să folosim sabia duhului contra păcatelor şi a patimilor luptându-ne mereu asemenea arhanghelului Gavriil; altfel lăsându-ne pradă fărădelegilor ajungem la acea moarte sufletească străină de orice veste bună: să nu fie una ca aceasta.

Text preluat din :

PS Ioan Mihălţan,Episcopul Oradiei. Idei din Sfintele Evanghelii pentru predicile duminicilor şi sărbătorilor de peste an, Editura Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, Oradea, 1999,p. 268-271



sâmbătă, 23 martie 2013

Idei de predici ale PS Ioan Mihălţan al Oradiei la duminicile şi sărbătorile de peste an


Duminica Întâia a Sfântului şi Marelui Post

Ev. Ioan I, 44-51







1.Întâlnirile Mântuitorului cu unii oameni nu erau întâmplătoare, erau providenţiale. Urmăreau folos pentru cei mulţi.

2.Cazul lui Filip era legat de Natanail.

3.Cuvintele pe care le-a adresat Mântuitorul unor persoane şi ferma hotărâre de a-L urma pe Mântuitorul dovedesc o strânsă legătură între această hotărâre şi darul revărsat de Mântuitorul asupra acestor persoane.

4.Interesant felul lui Filip care avea un suflet mare, nu-şi dorea doar pentru sine mântuirea, ci şi altora. Aşa se explică faptul că îl duce şi pe Natanail la Mântuiorul.

5.Întâlnirea lui Filip cu Mântuitorul rodeşte întâlnirea dintre Natanail şi Mântuitorul.

6.Se pare că persoana principală din Evanghelie este Natanail – nu cu Filip.

8.Ca şi în cazul lui Zaheu, Mântuitorul apreciază felul de a fi al lul Natanail. Acest fel de a fi a fost sinceritatea.

9.Omul sincer spune tot ce are pe suflet, fără ascunziş, necăutând vreun interes personal, ci adevărul.

10.Ca oameni, cunoaştem doar în parte adevărul.

11.Adevărul cunoscut de Natanail n-a fost deplin, îndoindu-se cum că din Nazaret poate fi ceva bun?

12.Chemarea lui Filip: ”vino şi vezi” stă mărturie că întâlnirea cu adevărul răstoarnă multe în fiinţa noastră greşit înţese de noi şi îndeosebi întâlnirile cu Mântuitorul; amintim femeia din Samaria, Zaheu şi în cazul nostru Natanail.

13.Mântuitorul, ca Adevărul suprem, se dovedeşte mare cunoscător al persoanei umane, mare descoperitor al puterilor ascunse ale inimii omului, mare dezlegător de taine. Ca oameni ne mirăm când cineva ne descoperă tainele inimilor noastre cunoscute de noi înşine. Acesta a fost cazul la Natanail.

14.De ce s-a mirat că a fost văzut sub smochin de Mântuitorul? Pentru că mama lui i-a mărturisit un eveniment al vieţii sale şi anume: pentru a-l scăpa de prigoana lui Irod l-a ascuns sub smochin, l-a acoperit cu frunze. Acest eveniment ştiut atunci de el şi mama lui, Natanail rămâne mirat că-l cunoştea şi Mântuitorul.

15.Deseori rămânem miraţi şi preocupaţi de lucruri mărunte ce ni se par mari. Natanail socoteşte mare evenimentul acestei descoperiri. Evenimentul neînsemnat în raport cu cunoaşterea tainelor Împărăţiei lui Dumnezeu.

16.Fapt desluşit de Mântuitorul : mai mari decât acestea vei vedea.

17.Mântuitorul apreciază această sinceritate a lui Natanail, deşi era în defavorul Lui.

18.Tainele mari ale dumnezeirii sunt chiar mai presus decât înţelegerea îngerilor. Mântuitorul vorbeşte aici despre strălucirea şi măreţia Împărăţiei lui Dumnezeu.

19.Fiind şi duminica Ortodoxiei ne dăm seama că adevărul e greu de înţeles de noi oamenii. În decursul istoriei a fost răstălmăcit în diferite păreri, una mai străină decât cealalată privind persoana Mântuitorului, a Sf. Treimi, a Bisericii, a darurilor mântuitoare ale Bisericii, a Sf. Icoane, etc.

20.Ceea ce însemnează că lumina adevărului nu poate fi înţeleasă în întunecimea patimilor. Dacă am deveni stăpâni peste patimi am ieşit din întunecimea unor păreri greşite şi am fi luminaţi de lumina adevărului. În această privinţă avem exemplul viu al Sf. Părinţi ai Bisericii Ortodoxe care au trăit în lumina adevărului, care s-au distanţat de noi cei mai puţin cunoscători ai adevărului şi au devenit mari apărători ai adevărului, mari conştiinţe ale Bisericii.

21.Dovada, astăzi, se constată că înstrăinarea de adevăr duce la diferite păreri şi ca urmare la împărţirea în atâtea confesiuni.

22.Sf. Părinţi ai Bisericii, ca mari cunoscători ai adevărului nu numai că au apărat adevărul, erau în stare să moară pentru El, „eroi ai spiritului”.

23.Bine este nouă să primim adevărul aşa cum a fost propovăduit de Biserică prin Sf. Părinţi luminaţi de lumina adevărului.

24.Să avem şi noi o contribuţie spre urcarea, spre descoperirea adevărului şi această contribuţie va fi în potolirea şi curăţirea de întreitele valuri ale păcatelor şi ajungînd să zicem:”în lumina ta vom vedea lumina”!



Text preluat din :


PS Ioan Mihălţan,Episcopul Oradiei. Idei din Sfintele Evanghelii pentru predicile duminicilor şi sărbătorilor de peste an, Editura Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, Oradea, 1999, p.173-175



marți, 19 martie 2013

Relatari pe marginea mitingului anticip de la Bucuresti din 14 martie 2013

Anularea legilor care prevăd introducerea cipurilor biometrice în actele cetăţeanului poate fi făcută doar de voinţa poporului.

   Un reportaj realizat de Valentin Tabără şi Nicolae Mascaş pe marginea mitingului anticip din 14 martie de la Bucureşti. Peste 2000 de persoane, pornite de un simţământ interior, au participat la acest miting pentru a-şi manifesta nemulţumirea faţă de introducerea actelor electronice, fără voinţa cetăţeanului. 
   Marea majoritate a participanţilor au mers la Bucureşti în urma  vizionării unei înregistrări video cu arhimandritul Iustin Pârvu, a părintelui Simeon de la Sihăstria şi a părintelui Antim de la Bistriţa de Neamţ postate pe mai multe bloguri pe internet. În acest mesaj cei trei duhovnici au îndemnat credincioşii ortodocşi să i-a atitudine, în mod creştinesc, pentru a cere conducătorilor ţării să nu introducă cipurile electronice în actele personale ale cetăţeanului.
   Mulţi intelectuali, preoţi şi monahi din România susţin opinia părintelui Iustin Pârvu precum şi demersurile făcute de mai multe ONG-uri din România în acest sens. (prof. Cristian Marc)

Mărturia părintelui Eftimie Mitra (filmare ASTRADROM):

Secvențe de la miting:


Mai multe detalii despre subiect puteţi găsi pe blogul Asociaţiei pentru Libertatea Românilor:
http://asociatialibertatearomanilor.ro/

luni, 18 martie 2013

Cuvânt al Sf Efrem Sirul PENTRU POST

Sf. Efrem Sirul
Sursa imagine:
http://lataifas.ro/vietile-sfintilor/1193/viata-sfantului-cuvios-efrem-sirul/
Iubeşte sărăcia întru Hristos, ca să te îmbogăţeşti  dincolo de dumnezeirea Lui.
Iubeşte postul, cel prea bun; lucrul cel cinstit şi lui Dumnezeu plăcut.
Postul este căruţă către cer.
Postul naşte prooroci şi pe puitorii de lege îi înţelepţeşte.
Postul este bun păzitor al sufletului, întemeiere a trupului.
Postul este arma vitejilor, pătimitorilor iscusitor.
Postul goneşte ispitele, este împreună locuitor, al trezirii, al întregii înţelepciuni ziditor.
Postul în războaie este vitejie.
Postul a stins puterea focului.
Postul a astupat gurile leior.
Postul trimite rugăciunea la cer.
Postul este maică a sănătăţii.
Postul este povăţuitor al tinereţii, bătrânilor împodobire, împreună bun călător cu cei călători.
Celui ce posteşte trupul îi este vrednic de cucernicie şi sufletul cinstit.
Postul pe Lazăr în sânurile lui Avraam l-a odihnit. Deci şi noi să-l iubim; ca şi pe noi sânul lui Avraam să ne primească. Să fugim de desfătare şi de beţia cea pricinuitoare de mult râs şi maica curviei. Beţia nu-l primeşte pe Domnul. Beţia îl goneşte pe Duhul Sfânt.
Postul este bună aşezare a cetăţii, a târgului bună pătimire.
Postul este pacea caselor.
Postul este dătător şi păzitor de feciorie.
Postul este calea pocăinţei.
Postul este ziditor al lacrimilor.
Postul nu iubeşte lumea, nici cele din lume. Deci să nu ne supărăm postind: că îngerii sunt aceia care în fiecare biserică îi scriu pe cei ce postesc.
Postul pomenire de rău nu primeşte: că cei ce îşi îngrămădesc necazuri şi pomenire de rău, măcar deşi par că se roagă, sau că postesc, însă asemenea sunt cu cei ce scot apă şi o toarnă în vas găurit.
Nu primeşte Domnul rugăciunea celui ce are pomenire de rău asupra fratelui său. Căruia se cuvine slava şi stăpânirea în vecii vecilor. Amin.

Text preluat din : Sf. Efrem Sirul. Cuvinte şi învăţături. Cartea a treia. Ed. Bunavestire, Bacău, 1996, p. 38-39