Dupa ce au fost racolati
in structurile schismaticului Filaret Denisenco, fost agent KGB, cei doi au
demarat prozelitismul in randul ortodocsilor de nationalitate romana. Filaret
Pancu a dublat Mitropolia Ortodoxa din Moldova, iar Octavian Bindiu Pop a
dublat Biserica Ortodoxa Romana luandu-si numele de “Onufrie”. Acesta si-a
creat o structura ortodoxa “de stil vechi” in diaspora, de unde a actionat si
in Romania.
Unul dintre uneltele dezbinarii
Bisericii Ortodoxe Ruse este si fostul preot Filaret Pancu din Republica Moldova,
avand numele de botez Teodor. Acesta, dupa cateva abateri morale grave, a cazut
usor in capcanele schismaticului Filaret Denisenco de la Kiev, intemeietorul
schismei ucrainiene, care se lupta din rasputeri sa atraga cati mai multi dintre
credinciosii Bisericii Ortodoxe in secta intemeiata de el. Astfel a reusit sa coopteze si cativa clerici de nationalitate romana certati cu randuielile
canonice. KGB avea tot interesul sa sustina gruparea lui Filaret Denisenco,
deoarece era cel mai util, in acea perioada, pentru fragmentarea mitropoliei
din Ucraina, singura care avea recunoasterea tuturor patriarhiilor ortodoxe din
lume.
Filaret Pancu a fost ieromonah, in
Biserica Rusa, facand parte din Mitropolia Ortodoxa a Moldovei - pe atunci mitropolit
fiind IPS Serapion. Dupa trecerea la cele vesnice a batranului mitropolit, a
venit la carma Bisericii moldovene IPS Vladimir (care este si in prezent). In
timpul acesta Filaret Pancu a fost numit egumen al manastirii Condrita
(Chisinau) si avansat la rangul de arhimandrit. Filaret isi dorea mai mult
decat atat. Pancu a fost racolat de Filaret Denisenco, astfel incat, in anul
2005 a intrat in secta acestuia, ceea ce a dus la ruperea sa de Biserica Ortodoxa
Rusa. La putin timp dupa racolarea sa in structurile de la Kiev, acesta a fost
“hirotonit” episcop de Falesti si Moldova de Est. Se stie ca prin schismaticul
Filaret de la Kiev, fostul KGB, reuseste sa infiinteze o “Biserica” paralela cu
Biserica Ortodoxa. Aceasta noua episcopie necanonica, recunoscuta de Statul
Moldovean incepand din anul 2009, urmareste dezbinarea Mitropoliei Moldovei,
dupa modelul din Ucraina. Pentru a avea credibilitate si a atrage cat mai multi
adepti, schismaticul Pancu s-a folosit de numele si chipul voievodului Stefan
cel Mare pe care il pune pe insemnele “episcopiei” nou infiintate.
Filaret din Moldova creaza tulburari
mitropoliilor canonice ortodoxe. Astfel la 31 mai 2007 in cadrul sedintei de
lucru a mitropoliei Moldovei se discuta despre daunele prilejuite
credinciosilor ortodocsi prin intentia lui Filaret Pancu de a submina unitatea
ortodoxa din Republica Moldova. Aceasta s-a amintit si in revista “Curierul
Ortodox” (publicatie oficiala a Mitropoliei Moldovei) din 15 iunie 2007 la pg.
2, unde se spune despre: “activitatea
necanonica a pseudo-episcopului Filaret Pancu care aduce grave prejudicii
morale Ortodoxiei”. Inca nu era recunoscut de catre Stat. Cativa ani mai
tarziu, in aceeasi publicatie, la data de 10 septembrie 2013, la pag. 5, se
mentioneaza: «„Eparhia Ortodoxa a
Moldovei de Est a Patriarhiei Kievului și a întregii Rusii-Ucrainei” a
fost inregistrata in anul 2009, avand drept conducator pe “episcopul Filaret
Pancu”, fost staret al Manastirii Condrita din cadrul Mitropoliei Moldovei,
care după ce a fost caterisit de mitropolitul Vladimir, a trecut la „Patriarhia
Kievului”, unde a fost „hirotonit” „episcop al Falestiului și a toată Moldova
de Est”. Acesta incearca sa atraga la sine preoti si credinciosi, dar nu se
bucura de succes, incat proprii doi frati de sange sunt preoti in Mitropolia
Basarabiei si nu in jurisdictia sa. Conform datelor Ministerului Justitiei,
adresa juridica a acestei “eparhii” este orașul Strășeni.»
In Republica Moldova sunt doua mitropolii ortodoxe canonice, una
apartine de Patriarhia Rusa (IPS Vladimir) si alta de Patriarhia Romana
(IPS Petru). Ambele sunt in comuniune, iar preotii celor doua mitropolii
pot sluji impreuna fara nici o opreliste canonica. Secta lui Filaret
Pancu nu este recunoscuta de nici una dintre aceste mitropolii. De
asemenea, clericii din "episcopia" lui Pancu nu sunt primiti la nici o
slujba in nici o biserica din cele doua mitropolii canonice.
In aceasta perioada Onufrie Octavian Bindiu Pop
(nume de monah
Olivian actualul Onufrie de Bergamo) avea stranse legaturi
cu Republica Moldova si Ucraina. Acesta a fost si profesor la Academia de
Militie din Chisinau unde intra in contact cu personae din structurile
ministerului de interne din Republica Moldova. In cotidianul ZIUA din 27
aprilie 2006, pag. 4, au fost prezentate fotografii ale acestuia slujind ca “arhiereu”
in biserici din Ucraina si Republica Moldova. In acest timp coopera, in secret,
si cu schismaticul “ierarh” Ioan Preoteasa, care a fost caterisit de BOR,
intrand si acesta in structurile secrete ale “Bisericii KGB” fiind lider pentru
Romania. De asemenea imaginile video detinute de cei care au facut ancheta
jurnalistica aratau aceleasi dovezi, dar mai detaliate. In acest timp,
Olivian
Bindiu Pop, functiona oficial ca preot in Biserica Ortodoxa Romana la centrul de reeducare Gaiesti
(Targoviste). Ierarhii BOR nu stiau ca Olivian slujea ca “arhiereu” in secta paralela,
dar aveau cateva sesizari. La 20 aprilie, Octavian Bindiu Pop era deja suspendat de
la slujire, cercetandu-se cazul. Acesta nu recunostea ca face parte din structurile
lui Filaret, astfel ca pana la elucidarea cazului a fost oprit de la
slujire.
Imaginile (foto si video) precum si
documentul “nr. 9 din 02.04.2006” prin care schismaticul Filaret Pancu il primea
in structurile sale pe Olivian Octavian Bindiu Pop (care la acea data nu
ajunsese pe masa ierarhiei BOR) au demonstrat clar ca acesta era implicat
intr-o structura bisericeasca paralela care avea menirea sa dezbine Biserica
Ortodoxa. Dupa dovedirea tradarii lui Olivian, patriarhul Teoctist Arapasu al
Romaniei, a lasat sa mai treaca un timp asteptand cainta si intoarcerea
lui la Biserica Ortodoxa. Bindiu stia ca
tradarea sa a fost dovedita si (in loc sa se caiasca), a preferat sa isi
continue drumul schismei intorcand toate armele impotriva ierarhiei BOR, pe
care o discrediteaza de cate ori gaseste prilejul, incercand astfel sa isi
justifice caderea din Biserica Ortodoxa. Cateva luni mai tarziu dupa
prezentarea dovezilor, PF Teoctist al Romaniei ia decizia sa il caterisesca
pentru schisma si alte abateri de la randuiala bisericeasca.
De la Falesti la Bergamo, “arhiereul”
Onufrie Pop a poposit cativa ani in “mitropolia” clandestina de Milano si
Aquileia, condusa de un anume Evloghios de nationalitate germana. Aici a
conlucrat o perioada cu Dimitrie Bica, fost preot la manastirea Petru si Pavel
din eparhia Caransebesului care a fost caterisit pentru homosexualitate de
catre PS Laurentiu Streza (actualul mitropolit de la Sibiu). Dupa plecarea din
BOR, Dimitrie Bica, a intrat in aceasta “mitropolie” milaneza unde a fost
“hirotonit” ca “ierarh” luandu-si numele de Avondios de Como – un alt “ierarh”
de nationalitate romana care functioneaza in diaspora romaneasca. Acesta i-a
pregatit lui Onufrie calea spre diaspora, ambii dubland Episcopia Ortodoxa
Romana de Italia si Malta. Asemenea lui Onufrie, si Avondios este schismatic.
Pe siteurile celor doua structuri
schismatice, fiecare dintre cei doi “ierarhi” (Onufrie si Filaret) - de nationalitate romana - si-au publica
autobiografiile. Momentul schismei acestora este prezentat ca si cum ar face
parte in continuare din Biserica Ortodoxa. Filaret Pancu (anul 2005) si Onufrie
Pop (anul 2006). Ambii prezinta momentul intrarii in secta de la Kiev ca si cum
ar fi o continuitate canonica, astfel incat cine nu cunoaste “secretele” si
“jocurile” ascunse ale acestora nu sesizeaza momentul rupturii lor de Biserica
Ortodoxa. Scopul pentru care cei doi “ierarhi” ascund ruperea de Biserica
Ortodoxa canonica, e clar. Acestia doi cauta indreptatiri prin care sa-si
justifice “canonicitatea” astfel incat mereu vorbesc despre "succesiunile" lor ca si cum ar fi un lucru ce trebuie dovedit. In capcana acestor "dovezi" cad multi dintre cei care nu cunosc misterele traseismului acestora. Asa se
explica si motivatia publicarii in revistele lor foarte des a unor “explicatii”
legate de continuitatea canonica si succesiunea apostolica pe care in realitate
nu le au deoarece acestia nu au hirotonie din partea unui episcop valid si nici
nu sunt recunoscuti de catre vreo Biserica Ortodoxa canonica.
Daca in anul 2006 Octavian Bindiu Pop nu
recunostea ca face parte din secta lui Filaret, acum isi justifica, prin
apartenenta la aceasta secta, o pretinsa “continuitate canonica” pe care, nu o
mai poate avea din momentul complicitatii liturgice cu structurile schismatice
de la Kiev.
Onufrie Pop este promotorul infiintarii
de “Biserici” paralele in Romania si diaspora (Italia si Spania). In Romania
i-a “incorporat” pe falsii arhierei Mihail Claudiu Vasilache si Gheorghe Bratu
(Gherasim), iar in Spania a infiintat un “vicariat” la Valencia – Castellon.
Liderul “vicariatului” din Spania este schismaticul Nicolae Marius Constantin.
In privinta apartenentei “canonice” nici Onufrie Pop nu e decis. Uneori sustine
ca apartine de Kiev, iar alteori de un alt schismatic cu numele John din
America.
Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe
universale, slujbele “ierarhilor” schismatici de nationalitate romana pomeniti
mai sus (hirotonii, botezuri, cununii, etc.) nu sunt valide. Ei, si clericii
care fac parte din organizatiile lor religioase, nu sunt acceptati in nici un
lacas de cult apartinand uneia dintre patriarhiile ortodoxe din lume, si nici
la Sfantul Munte Athos. Pentru a da impresia ca nu au legatura cu BOR, care are
calendarul nou, acestia pretind ca tin sarbatorile dupa vechiul calendar. Nici
Muntele Athos, care tine sarbatorile dupa calendarul vechi, si nici o
patriarhie care tine sarbatorile dupa vechiul calendar, nu le accepta
comuniunea, ne spune teologul Ioan Florea, licentiat al Facultatii de Teologie
Ortodoxa din Bucuresti. Din informatiile primite din partea unor inalte fete
bisericesti din cadrul Mitropoliei de stil vechi din Slatioara, nici unul
dintre cei pomeniti mai sus nu au comuniune cu “ierarhii” pomeniti mai sus.
Dovada schismei lui Onufrie Octavian Bindiu Pop (fost Olivian)
Documentul alaturat arata ca Octavian Pop a
intrat in secta lui Filaret de la Kiev prin intermediul controversatului
“ierarh” Filaret Pancu in anul 2006, la un an dupa ce falsul ierarh moldovean a
fost racolat in structurile schismaticilor ucrainieni.
Asupra documentului planeaza o suspiciune
legata de data cand a fost emis (vedeti sageata rosie din imagine). Data si
numarul de inregistrare a acestuia au fost scrise ulterior cu mana ceea ce ne
indreptateste sa ne indoim ca a fost emis la data respectiva. Indiferent care
este data oficiala a intrarii lui Octavian Pop in secta lui Filaret, fotografiile
publicate in ziarul ZIUA cat si inregistrarile video din acea perioada dovedesc
ca Olivian Bindiu Pop (Onufrie), in anul 2006, deja facea parte in ascuns din
aceasta secta.
La data cand Octavian Pop a parasit
Biserica Ortodoxa, secta lui Filaret Pancu nu era recunoscuta oficial de catre
autoritatile Republicii Moldova.
Pentru a vedea documentul apasati dublu clik sau descarcati imaginea
(format .JPG).
Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe
universale, Octavian Pop intra sub condamnarea de schisma din momentul deciziei unui
sinod canonic, indiferent ca aceasta hotarare s-a luat la un timp mai lung sau
mai scurt dupa despartirea sa de Biserica Ortodoxa. Logic, acuzatia de schisma
poate fi adusa doar dupa infaptuirea dezbinarii, deoarece nu poate fi acuzat
cineva inainte de savarsirea unei fapte. Octavian Pop, dar si altii in situatia
sa, sustin ca decizia caterisirii nu e valabila deoarece la data cand a fost
judecat de catre forurile bisericesti competente, el nu mai facea parte din
Biserica Ortodoxa care l-a caterisit. Justificarea e pe cat de puerila, pe atat
de penibila.
In interviul justificativ postat la data
de 23 februarie 2015 (la cateva zile a fost sters) pe site-ul sectei sale din
Bergamo (Italia), Octavian Pop – zis Onufrie, se lauda pe sine aratandu-ne
cateva distinctii primite pe cand facea parte din Biserica Ortodoxa Romana.
Mentionam ca majoritatea distinctiilor se dau la cerere si ele nu mai sunt
valabile dupa caterisire. Faptul ca inca se mai foloseste de ele pentru a arata
“ceva”, este un gest de… nimicnicie.
Atat Onufrie Pop cat si Filaret
Pancu fac slujbe, botezuri, cununii, hirotonii etc. Conform canoanelor Bisericii
Ortodoxe acestea nu sunt valide. In aceeasi situatie se afla si ceilalti
“ierarhi” amintiti mai sus. Cu totii sunt necanonici si nu sunt recunoscuti de
catre nici o patriarhie ortodoxa din lume.
prof. Cristian Marc
Detalii
puteti gasi aici:
|
Schismaticul Filaret Pancu "sfintind" apa de Boboteaza. Multi dintre cei prezenti la "slujba" nu stiu ca a fost caterisit |