Demascarea unei secte
ce se ascunde la umbra Bisericii Ortodoxe Universale
Nici o patriarhie ortodoxa din lume nu
recunoaste secta lui Gherasim (Gheorghe Bratu) ca fiind canonica. In ciuda afirmatiilor eronate
pe care adeptii sectei le furnizeaza, nu exista nici un document scris care sa
dovedeasca o posibila comuniune cu aceste patriarhii ortodoxe. In aceeasi
situatie este si secta lui Evloghios intitulata “Mitropolia de Milano si
Aquilea” din care descinde si cea a lui Gherasim. Scopul acesteia este de a
face prozelitism in randul românilor emigranti. Gherasim incearca acelasi lucru
in Romania.
Nu exista nici o cerere
scrisa prin care Gherasim Bratu sa isi fi anuntat mutarea (transferul) din
jurisdictia Patriarhiei Romane intr-o alta patriarhie ortodoxa din lume. Felul prin
care acesta incearca sa isi justifice “succesiunea apostolica” si intemeierea
sectei de la Milano este lipsit de argumente canonice. In secta de la Milano acesta
a intrat in comuniune cu alti clerici caterisiti de BOR pentru abateri morale,
pedofilie si homosexualitate.
Onufrie (Emilian Caruntu) nu a dovedit inca motivele “prigonirii” sale de catre BOR si recurge la speculatii.
Singurul ierarh roman pentru Italia recunoscut de Patriarhia Ortodoxa de la Constantinopol si de toate Bisericile Ortodoxe canonice (a Constantinopolului, a Rusiei, a Greciei, a Romaniei, a Ierusalimmului, a Bulgariei, a Serbiei etc.) este episcopul Siluan Spam din BOR si parohiile ce apartin de acesta. Romanii plecati la munca in Italia nu disting diferenta dintre lacasurile de cult, care sunt ortodoxe (canonice) si cele care apartin acestei secte.
Controversatul "slujitor" al Domnului nu spune cine l-a facut arhiereu si nici care este patriarhia care i-a recunoscut "arhieria". El pretinde ca din modestie nu e cazul sa spuna cine i-a dat voie sa slujeasca slujbe bisericesti. Cu toate acestea, si-a facut un ONG sub care functioneaza ca biserica privata: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/04/cimitir-privat-cu-preoti-privati-o.html
Singurul ierarh roman pentru Italia recunoscut de Patriarhia Ortodoxa de la Constantinopol si de toate Bisericile Ortodoxe canonice (a Constantinopolului, a Rusiei, a Greciei, a Romaniei, a Ierusalimmului, a Bulgariei, a Serbiei etc.) este episcopul Siluan Spam din BOR si parohiile ce apartin de acesta. Romanii plecati la munca in Italia nu disting diferenta dintre lacasurile de cult, care sunt ortodoxe (canonice) si cele care apartin acestei secte.
Controversatul "slujitor" al Domnului nu spune cine l-a facut arhiereu si nici care este patriarhia care i-a recunoscut "arhieria". El pretinde ca din modestie nu e cazul sa spuna cine i-a dat voie sa slujeasca slujbe bisericesti. Cu toate acestea, si-a facut un ONG sub care functioneaza ca biserica privata: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/04/cimitir-privat-cu-preoti-privati-o.html
Situatia canonica si juridica a sectei lui
Gherasim Bratu este foarte dubioasa. Gherasim a cautat tot felul de modalitati
pentru a-si castiga legalitatea. Astfel pentru a avea temei juridic si-a
infiintat o asociatie, iar pentru a avea temei canonic si-a cautat o “Biserica”
de care sa apartina. Numele asociatiei este “Mitropolia autonoma”. Aceasta
asociatie nu are caracter sacramental, ci doar juridic.
Istoricul grupării schismatice condusa de
Gherasim Bratu (fost preot in BOR - pensionar) este unul cat se poate de
controversat. Aceasta descinde din secta numită: “Mitropolia de Milano
si Aquilea”. Pe site-ul oficial al acestei fractiuni se mentioneaza ca sunt in
comuniune cu Biserica Rusa, Greaca, Sarba, etc. Aceasta e o minciuna deoarece,
pana in prezent, nu exista nici un
document prin care sa ateste comuniunea cu secta lui Gherasim a uneia dintre Bisericile Ortodoxe canonice din lume. Pentru a-si
justifica asa-zisa canonicitate, in “istoricul” prezentat pe siteul sectei, se
foloseste o increngatura de ierarhi controversati si comuniuni dubioase care
sunt false argumente ale continuitatii apostolice,
pe care Gherasim incearca sa dea impresia ca ar avea-o.
Nici Biserica pe stil vechi din Romania (de
la Slatioara) nu recunoaste canonicitatea sectei “pe stil vechi” a lui Gherasim
Bratu. Intr-o discutie telefonica purtata cu PS Iosif Botosaneanul acesta ne
spune: “Nu avem treaba cu ei, sunt niste
nebuni. Toti sunt caterisiti si acum cauta disperati sa se agate
de ceva. Sunt in legaturi cu niste ucrainieni, nu cu noi. Nu avem de-a face cu ei, suntem oameni seriosi”. Stilistii din Romania spun ca pentru ei este o necinste ca acest Gherasim se foloseste de calendarul vechi pentru a-si justifica existenta “canonica”. Acestia considera ca “pentru Gherasim nu conteaza ca tine de calendarul vechi sau nou, ci important este sa fie lider religios si sa aiba propria biserica in care sa faca doar ce
doreste. Noi nu avem nici o vina pentru ce se intampla acolo. E problema Patriarhului
Daniel pe care trebuie sa si-o rezolve fara a ne implica si pe noi. Cei care au
creat sminteala sunt fosti preoti ai BOR”.
de ceva. Sunt in legaturi cu niste ucrainieni, nu cu noi. Nu avem de-a face cu ei, suntem oameni seriosi”. Stilistii din Romania spun ca pentru ei este o necinste ca acest Gherasim se foloseste de calendarul vechi pentru a-si justifica existenta “canonica”. Acestia considera ca “pentru Gherasim nu conteaza ca tine de calendarul vechi sau nou, ci important este sa fie lider religios si sa aiba propria biserica
La solicitarea redactiei am primit un
comunicat din partea Patriarhiei Romane. In acest comunicat se arata motivele
caterisirii: “pentru abateri canonice, încălcarea sistematică a
unor prevederi din regulamentul vieţii monahale şi practici liturgice
neconforme cu rânduiala ortodoxă”. Credincioșii
sunt avertizati de situație. Il vom posta in format scanat - la sfarsit.
Situatia canonica a lui Onufrie Caruntu
este o alta chestiune controversata. Acesta a fost vietuitor la manastirea
Sihastria Raraului din judetul Suceava. Staretul acestei manastiri este
Arhimandritul Ioan Larion Neagoe, un om bland, smerit si cu ravna curata in
cele duhovnicesti. Una dintre problemele pe care Onufrie le avea, in ultima
perioada, era neascultarea si nesupunerea. Fiind bolnav si stand mai mult prin
mediul urban, acesta s-a obisnuit sa faca tot ce dorea fara sa mai ceara voie
staretului de care apartinea canonic: Pleca cand dorea el, si venea tot asa, cand vroia. De multe ori nu stia nimeni unde
si cu cine merge. Noi trebuie sa iertam si sa toleram anumite neputinte, dar
parintele staret vrea sa vada si indreptare atunci cand gresim” spunea
parintele Haralambie. Ispita a pornit de cand icoana Sfantului Efrem cel Nou a
inceput sa izvorasca mir. Onufrie era tot mai solicitat de diferite persoane,
oameni de tot felul, si astfel a inceput sa il prinda slava desarta. Ii placea
sa mearga prin casele oamenilor, sa tina legaturi cu lumea ce il contacta etc. Staretul
i-a interzis sa faca senzatie cu icoana, sa mearga prin parohii, prin locuri
publice si prin casele oamenilor. Aceasta il nemultumea pe Onufrie si astfel a
inceput sa nu mai faca ascultare de mai marii sai ierarhici. Pentru nesupunere
si razvratire in cautarea sa de senzational, a fost oprit de la slujire. In
aceasta situatie au aparut tensiuni si Onufrie s-a gandit sa se orienteze in
alta parte. Incercand mai multe posibilitati, in cele din urma a ajuns in secta
lui Gherasim Bratu unde este lasat sa stea cu icoana oriunde si oricat doreste.
Practic, interesele sunt reciproce, caci si Gherasim are nevoie sa atraga
enoriasi la secta sa.
Onufrie a tainuit intentia de a pleca din
BOR si felul in care s-a petrecut aceasta lasa de dorit. Apropiatilor sai le spunea
ca a fost prigonit si amenintat cu bataia, iar cei care ii contesta fapta sunt considerati
masoni sau corupti. Acestea, pana in prezent, Onufrie nu le-a putut dovedi.
Poate o va face vreodata, dar pana atunci ramane la latitudinea fiecaruia sa
creada ce doreste. Ne punem intrebarea: cine si pentru ce l-a prigonit? A
luptat Onufrie pentru o cauza dreapta cand era in BOR? A facut o declaratie
publica care sa deranjeze pe cineva sau care sa starneasca polemici? Ce a facut
Onufrie pentru a fi prigonit? La aceasta intrebare nu au putut raspunde nici
sustinatoarele acestuia – Silvana Riciu si Lavinia Brisoghe (ambele de buna
credinta, dar…).
Din discutia purtata cu parintele
Eftimie Mitra, de la Schitul “Sfintii Romani”, putem vedea unele detalii legate
de secta lui Gherasim Bratu precum si cateva consideratii canonice din punct de
vedere ortodox:
-Sustinatorii lui Gherasim spun ca avocatul Daniel Ionascu a contestat ca icoana este facatoare de minuni.
-Nu cred ca a contestat-o. Ci
doar a avut neincredere in faptul ca inca mai izvoraste mir. A cerut sa o
verifice trei zile intr-un alt loc decat cel amenajat de Onufrie si Gherasim.
-Dar Onufrie refuza categoric orice verificare…
-Acesta este unul din motivele
care da de gandit. Ce ar fi de ascuns daca esti sincer? Pe langa aceasta s-au
mai intalnit cazuri la Milano cand doi ierarhi ciudati anume Onufrie de Bergamo
si Avondios de Como din “mitropolia” de Milano si Aguilea au facut trucuri de
acest gen pentru a castiga adepti si venituri. Ambii au fost exclusi din BOR,
iar aceasta excludere a fost recunoscuta de catre toate patriarhiile ortodoxe
din lume. Avondios, este unul dintre ierarhii necanonici din Occident plecati
din BOR. Numele sau este Dimitrie Bica si, intr-o perioada era staret la
manastirea “Sfintii Petru si Pavel” din Caransebes. A fost caterisit de
episcopia de Caransebes pentru fapte imorale si a plecat in Italia, la Milano,
unde pretindea ca a fost nedreptatit de BOR si s-a autoproclamat episcop de Como pe stil vechi.
-Pentru ce a fost caterisit?
-A savarsit pacatul sodomiei. Lucrul a fost
dovedit si apoi caterisit fara discutii. Ulterior a recunoscut ca este
homosexual, iar pe un portal de discutii din Italia homosexualii se lauda cu
acest ierarh ca e din tagma lor. Astfel de lucruri te fac sa te indoiesti de
tot ce e in legatura cu ei: persoane, icoane, acte caritabile, amabilitati si
multe altele. Daca stati sa urmariti, in secta lui Ghenadie, s-au adunat preoti
caterisiti din BOR. Cine a participat la “slujbele” lor au vazut cine sunt “clericii”
acesteia. De unde sunt adunati acei “clerici” si cum au ajuns in aceasta secta.
Singuri sa trageti concluziile. Multi dintre ei isi doreau ranguri pompoase pe
care nu le puteau avea in BOR, sau in alta parte, de unde au plecat. Gherasim le-a
dat ranguri aproape la toti, desi nu cred ca sunt in total mai mult de 30 in
intreaga tara cu cei din Italia la un loc. Inclusiv numele pompos dat
asociatiei te ajuta sa intelegi inselarea care o pun la cale: “Mitropolia
autonoma dupa vechiul calendar a Europei de vest si a Americii”. Unde ai vazut o
mitropolie a unui continent cu mai putin de 30 de clerici la un loc? Inca si autonoma…
Cuvantul “autonoma” dovedeste ca nu au nici o comuniune cu vreo Biserica
canonica din lume. Vedeti si sfintii pe care ii folosesc mereu in bisericile
lor, sunt sfinti la care credinciosii de rand au multa evlavie cum ar fi
Sfantul Nectarie de Eghina, Sfantul Efrem cel nou din Grecia, Sfantul Ioan Rusul
si altii care sunt cautati de oameni pentru minunile facute. Sunt vicleni, caci
nu spun oamenilor ca sunt rupti de Biserica ortodoxa. Mereu lasa de inteles ca
sunt preoti ortodocsi fara sa specifice ca nu sunt recunoscuti de nici o
patriarhie ortodoxa. Justificarile lor sunt foarte intortochiate. Spun ca sunt
hirotoniti de catre un anume episcop care la randul sau e hirotonit de un alt episcop
la fel de ciudat si tot asa pana le imbarliga de-a binelea de te si obosesc.
Istoria lor nu curge lin si clar, ca in cazul BOR sau a unei Biserici canonice,
de la infiintare pana in prezent. De fapt acei episcopi care le-au dat
“canonicitatea”, la randul lor, nici ei nu au fost canonici. Se recunosc
reciproc intre ei, in functie de interese, dar nici unul dintre acestia nu sunt
recunoscuti de vreun sinod sau patriarhie a unei Biserici Ortodoxe canonice
cum ar fi Patriarhia Ierusalimului, Patriarhia Rusa, Sarba, Bulgara, Patriarhia
de Constantinopol si celelalte. In cazul lui Gherasim Bratu e la fel. Acesta,
dupa plecarea tainuita din BOR, spun tainuita pentru ca nu a anuntat nici un
ierarh din BOR ca ar vrea sa se transfere sau sa plece intr-o alta organizare
administrativa bisericeasca, a facut parte si dintr-o “mitropolie” la fel de
ciudata si de “autonoma” a unui Onufrie Pop intitulata “Mitropolia Autonoma
Crestin Ortodoxa dupa vechiul calendar din Italia” cu sediul la Bergamo. Numele
acestui Onufrie este Olivian Pop Bindiu. A fost exclus din BOR si a pactizat cu
Filaret al Kievului care i-a dat titlul de mitropolit al Europei, Americii si
Canadei. Acest Filaret, la randul sau, este tot necanonic. S-a autoproclamat patriarh
al Kievului facandu-si o formatiune religioasa rebela numita “Biserica Autonoma
Adevarat Ortodoxa a Ucrainei”. Profitand de sentimentul national al unor ucrainieni
anti-rusi si-a atras un numar insemnat de adepti. Nici secta lui Filaret nu
este recunoscuta de vreo patriarhie ortodoxa din lume. De la Filaret, acest
Onufrie Pop a plecat in secta lui Evloghios numita “Mitropolia de Milano si
Aquilea”. S-a tot perindat asa de ici colo in tot felul de asociatii si
organizatii neguvernamentale religioase dubioase cu slujitori homosexuali
exlusi din Biserica Ortodoxa. Dupa niste conflicte personale pe care Gherasim
Bratu le-a avut cu vicarul Avondios, s-a rupt de acestia facandu-si propria
mitropolie, tot de Milano, cu toate ca activitatea acesteia e in Bucuresti. Stau
cu pancarda pe strazi si in locuri publice adunand bani pentru anumite lacasuri
de cult fara sa scrie undeva, cu litere cat de mici, ca acele biserici sau
manastiri pe care ei spun ca le construiesc nu apartin canonic de BOR si nu
sunt recunoscute de nici o patriarhie Ortodoxa. Avand imbracaminte ca si
preotii si monahii din BOR, omul simplu nu realizeaza ca acestia sunt rupti
canonic de Biserica Ortodoxa. Astfel lasa loc confuziei, iar confuzia si
lucrurile neclare, sunt arme moderne ale diavolului. Acest Onufrie Pop nu avea
credinciosi la noua sa “mitropolie” din Milano. Dupa ce a atras lumea cu o
icoana factoare de minuni “enoriasii” au inceput sa apara. Asa si-a castigat un
numar destul de insemnat de adepti, e drept ca nu oameni seriosi, dar numarul lor a sporit. L-a fel ca si in cazul de fata,
Onufrie Pop de Bergamo nu a lasat pe nimeni sa verifice acea icoana. Pe undeva,
indoiala acestui avocat e de inteles. Cine cunoaste dedesupturile acestei secte
nu se poate sa nu-si puna macar cel mai mic semn de intrebare.
-Cum putem sti daca un calugar care sta pe strada la colecta e din BOR
sau din alta parte?
-Simplu. Intrebati-l daca are
vreun document, o legitimatie sau macar o adeverinta pe care sa specifice din
ce patriarhie fac parte. Daca nu au, e bine sa stiti ca monahii din BOR nu au
voie sa stea pe strazi la cersit. Patriarhia Romana interzice categoric acest
lucru. Daca cumva e o nevoie urgenta de ajutor undeva, aceasta se poate face
prin parohii sau prin biserici, dar cu siguranta nu pe strada sau in fata
garii la cersit. Confuzia pe care cei din secta lui Gherasim o lasa e
intentionat creata caci altfel nimeni nu le-ar da nimic. Tocmai din acest
motiv, Gherasim nu va recunoste nimic din ratacirea sa. Daca va recunoaste ca e
rupt de Biserica, nu mai poate face aceasta confuzie in randul credulilor si
astfel va pierde totul. Asa macar va ramane cu cativa naivi care se vor tine de
“povetele” si de “slujbele” lui, crezandu-l ca e “ortodox”.
- Interesant... Iti faci Mitropolie in Italia sa functionezi in
Romania.
-Aici e secretul inselarii in
plan juridico-canonic. In Romania erau cunoscuti si nu aveau sanse. In Milano
sunt deja cateva fractiuni ciudate de “mitropolii” autonome romanesti. Radacina
acestora este o alta fractiune sectara numita “Mitropolia autonoma de Milano si
Aquilea”, a lui Evloghios, care, la randul ei, e in aceeasi situatie nefiind
recunoscuta de nici o patriarhie ortodoxa din lume. Sunt atat de multi romani
in Italia incat sa fie nevoie de mai multe mitropolii? Si-au facut si acolo vreo
asociatie si s-au invartit dupa deget. O mitropolie romaneasca in Italia pentru
Europa si America. Suna ca nuca in perete. Din punct de vedere canonic, nici o
Patriarhie nu are voie sa faca lacasuri de cult pe teritoriul canonic al altei
patriarhii. Va dati seama ce haos ar iesi? Din acest motiv au fost cateva
divergente intre Patriarhia Romana si cea de la Ierusalim. Patriarhia noastra
are un asezamant la Ierihon, in Tara Safanta, unde este teritoriul canonic al
Patriarhiei de Ierusalim. Aceste divergente au fost doar de ordin administrativ
deoarece preotii romani de la Ierihon nu faceau prozelitism, nu se foloseau de
acea manastire sa faca dezbinare intre credinciosii patriarhiei de Ierusalim.
La fel este si in cazul unei mitropolii sau episcopii. Conform canoanelor
acestea nu-si pot desfasura activitatea pe teritoriul unei alte episcopii sau a
unei alte mitropolii. De exemplu Patriarhia Romana are mitropolii si episcopii
in Europa pentru romanii din aceasta parte a lumii; Episcopia romanilor din
Italia are sediul la Roma. Patriarhia Rusa are episcopii si mitropolii pentru
rusii din Europa. Asa si grecii si fiecare patriarhie: infiinteaza episcopii
sau mitropolii acolo unde este cazul, unde au credinciosi si au nevoie si de o
organizare administrativa. Acest lucru este valabil doar pentru tarile care nu
au patriarhii ortodoxe proprii, cum este si cazul Italiei. Toate patriarhiile
nu se incalca una pe alta facand prozelitism, ele sunt in comuniune din toate
punctele de vedere, recunoscandu-si reciproc si episcopiile sau mitropoliile pe
care le au. Daca aceasta organizare de la Milano ar apartine de greci sau de rusi, sau de una din patriarhiile orotodoxe existente in lume, ar intra in
canonicitate si ar fi in comuniune cu episcopia deja decunoscuta a BOR cu
sediul la Roma. Despre aceasta se poate face in
tratat destul de amanuntit daca va fi cazul. Aceasta mitropolie de la Milano este
ca si cum ar exista o mitropolie ungureasca in Rusia pentru americanii din
Franta, dar care sa isi aiba sediul in Grecia si sa functioneze in Australia!
Asa ceva, rasucit dupa deget. In Italia exista o episcopie pentru romanii de
acolo. Secta de la Milano despre care vorbim nu isi are nici un temei. Scopul este
clar: prozelitism cu implicatia unor razvratiti ai Bisericii Ortodoxe Romane
prin care sa se atraga adeptii de nationalitate romana. Intentia lui Gherasim este
sa faca sediu si la Mogosoaia, in Bucuresti, dar sa apartina tot de Milano
pentru a fi de capul lor si a putea invarti lucrurile dupa bunul plac. Din cate
stiu nu se mai face acum, dar ei incearca o alta varianta. In Grecia sunt vreo
14 astfel de fractiuni care spun ca sunt ortodocsi pe stil vechi, dar care nu
se recunosc intre ele. Una dintre acestea le-a dat si celor de la Milano “comuniunea”,
dar la randul ei nici ea nu este canonica fiind rupta din Biserica Greciei.
Uite asa, romanii nostri plecati in Italia, daca nu sunt atenti, risca sa
ajunga in secte de acest gen. In prezent singurul episcop roman din Italia
recunoscut de patriarhia de Constantinopol, de toate patriarhiile si sinoadele
ortodoxe din lume, este PS Siluan Spam din BOR, restul sunt asa, ciudati si
dubiosi ca Gherasim Bratu, Avondios, Onufrie Pop, Evloghios, Giovani Mapelli si
altii ca ei in cautare de credinciosi. Putem compara cu un ofiter tradator intr-o
armata care a fost prins si degradat. Acesta dezertand incearca sa isi faca o
alta armata in paralel cu cea din care a fost exclus; isi da siesi grad de
general. Ca sa fii general, ai nevoie de soldati. De unde sa ii ia decat din
armata in care a fost, ca nu are alta varianta. Aceasta fac ei acum, isi cauta
soldati in diferite moduri. Nici un episcop, chiar canonic fiind, nu poate da
binecuvantarea pentru infiintarea unui sinod, asa de capul lui. Infiintarea de
patriarhii, mitropolii sau episcopii se poate face doar de catre sinoadele
canonice. Conditia ca acestea sa fie valide este recunoasterea oficiala primita
din partea tuturor sinoadelor ortodoxe din lume. Ce fac acestia este o amagire
draceasca si tulburare ieftina. Ce ar fi daca fiecare episcop si-ar face
propria “Biserica” sau propriul “sinod”? Ar iesi o harababura in toata regula.
Cei care au creat aceste schisme sunt slujitori ai satanei, nu ai lui Hristos.
Dupa roadele lor ii veti cunoaste. Haosul nu e de la Dumnezeu. Insusi Evloghios
si Avondios au recunoscut necanonicitatea acestei secte de “Milano si Aquilea”
in urma cu aproximativ doi ani. Au vrut sa intre in Patriarhia Moscovei, dar
pentru ca nu li s-au dat rangurile mult asteptate (Patriarhia Moscovei nu le-a
recunoscut harul arhieriei –n.n.), s-au reintors la Milano si au continuat in aceeasi
inselare ca pana atunci. Asta dovedeste ca nu cauta pacea si slujirea sincera
lui Hristos. Tulburarea lor o transmit si altora. In Italia incita mereu
credinciosii romani impotriva episcopului Siluan Spam, astfel incercand sa isi
atraga adepti. La fel si Gherasim in Bucuresti, isi incita adeptii impotriva
BOR venind cu fel de fel de explicatii, ba ca sunt masoni, ba ca sunt corupti
sau cine stie ce pacate grele au. Acest Gherasim este un frustrat care nu a
reusit sa obtina nici un rang in BOR si acum incearca sa rupa Biserica si sa
faca vrajba intre credinciosi. Isi atrage cativa adepti mai creduli si se zbate
cu tot felul de gesturi frumoase sa ii pastreze. Nu il deranjeaza consecintele,
ba chiar dimpotriva, le considera niste “victorii”. Sa presupunem ca interesul
infiintarii acestor secte ar fi problema calendarului. Atat in Romania cat si
in Grecia sunt deja culte ortodoxe de ritul vechiului calendar. Pentru ce
infiinteaza altele? Este cat se poate de clar, nu calendarul e problema si nici
nevoia romanilor de a avea noi secte. O fi doar nevoia unora de a face
tulburare si de a castiga ceva, cat de cat…
-Care ar fi rezolvarea acestei situatii?
-Juridic nu ai cum pentru ca isi
fac asociatii si in spatele lor se ascund mult si bine. Totul este legal, dar…
dracesc. Pe vremea lor, Arie si Nestorie au fost anatematizati si numele lor
facute publice. Lumea stia cine sunt pentru a se feri de ei. S-ar putea trimite
circulare pe la parohii si cate altele. Aceasta este deja treaba celor care
decid in pozitiile de sus, eparhiile, sinodul etc. Cu cativa ani in urma am
fost intr-un pelerinaj in Rusia. Cand am trecut prin Ucraina am mers pe la
cateva manastiri si biserici. La fiecare intrare in biserica, la usa sau la
poarta era o placa pe care scria ca aceasta biserica apartine de patriarhia
Moscovei, pentru a nu crede oamenii ca apartine de acel rebel Filaret de la
Kiev. In unele locuri erau si poze cu preotii canonici ortodocsi din zona
pentru a fi cunoscuti de credinciosi. In felul acesta ei stiau cum sa se
fereasca de preotii falsi ai lui Filaret. Asa am aflat eu ca in Ucraina se formase
deja o “Biserica” paralela cu cea canonica care apartine de Patriarhia
Moscovei. La inceput am ramas putin surprins, dar m-am elucidat imediat si am
inteles situatia. Nici lui Filaret nu are nimeni ce sa ii faca deoarece este
sustinut politic de pro-europeni. Cele mai multe biserici le-a obtinut cu forta,
cand la conducerea Ucrainei era un presedinte catolic. Striga sus si tare
impotriva masoneriei, dar acestia ii infaptuiesc planurile: prin Filaret s-a
reusit ruperea bietilor ucrainieni in doua. E ca si cum politicienii nostri
striga in campania electorala impotriva coruptiei, dar ei sunt cei mai corupti.
Lucrurile sunt evidente pentru cine are ochi sa vada si vrea sa fie sincer. Sa
nu ne spuna Gherasim sau Onufrie ca ei sunt victimele masoneriei ca nu-i cred.
Sa ne uitam la consecinte. Crede cineva ca masoneria are interesul sa pastreze
unitatea Bisericii Romane? Si ii prigonesc pe ei ca s-au rupt de Biserica!? Profita
de o psihoza anti-BOR pe care o si alimenteaza in mintile unor adepti. Cu aceasta
ii tine incatusati astfel incat sa fie refractari fata de tot ce vine din
partea Bisericii.
-Ati pomenit de un episcop numit Giovani Mapelli. Cine este?
-Ohoo, da si asta e tot ca ei. O
adunatura de homosexuali prinsi cu dovezi si apoi caterisiti. Este un “episcop”
italian. In urma cu vreo sapte ani, acesta a participat imbracat in vesminte
preotesti la un mars pentru sustinerea homosexualilor. Acest asa-zis episcop
este cel care i-a facut legatura la Avondios cu Evloghios si de atunci au ramas
mult timp impreuna conducand aceasta “mitropolie” de la Milano, aceasta chiar
la putin timp dupa caterisirea lui Dimitrie Bica (Avondios –n.n.) de catre Episcopia
de Caransebes. Ce nume pompoase si-au pus, ca la greci cu “-os” la final.
-Sa inteleg ca acest Gherasim Bratu e un fel de Ioan Preoteasa din
Bucuresti care s-a autoproclamat patriarh sau mitropolit al Romaniei? I se mai
spunea si Ioan Valahul. Acesta pretindea ca avea “canonicitate” de la un ierarh
din Ucraina.
-Ceva de genul. Atata doar ca
Ioan Preoteasa nu a avut “sansa” de a pune mana pe o icoana prin care sa atraga
adepti.
-Dar cum se poate intampla sa fie homosexuali in Biserica?
-Uite asa. Din pacate astfel de
situatii gasesti si la catolici si la protestanti si peste tot. Nu exista
padure fara uscaturi. Important e ca atunci cand sunt dovediti sa se ia
masurile necesare conform canoanelor. Asa ca “am auzit de la cineva” sau “mi-a
zis un om de incredere” nu merge. Astea sunt barfe ieftine. Lucrurile intra in
discutie doar dupa ce sunt dovezi concrete, cum a fost si in cazul lui Avondios.
Asta nu inseamna ca intreaga Biserica, trebuie catalogata la fel. La fel cum in
magistratura gasesti procurori sau judecatori corupti sau in politie intalnesti
oameni care incalca legile statului, poti gasi nereguli si in alte parti. Asta
nu inseamna ca toti magistratii sunt corupti sau toti politistii incalca legile
statului sau toti preotii ar fi rai, daca unul greseste. Acestea sunt cazuri
de exceptie si in astfel de situatii se iau masurile necesare.
-Ce parere aveti, icoana Sfantului Efrem cel Nou care a izvorat mir la
Sihastria Raraului inca mai face minuni daca e in posesia acestor oameni?
-Daca omul merge cu credinta la Sfantul
Efrem acesta il ajuta, sunt sigur de asta. Daca ai credinta, orice icoana e
facatoare de minuni. Nu icoana e problema, ci persoanele ce se folosesc de ea. Sfantul
Efrem raspunde in continuare la cei care ii cer ajutorul cu credinta. Am vazut
ca au inceput sa foloseasca aceasta icoana ca paravan in spatele careia sa se
ascunda. E o inselare fara scrupule. Un caz asemanator se poate gasi in Vietile
Sfintilor din 24 februarie. Capul Sfantului Ioan Botezatorul era izvorator de
mir si tamaduia pe multi care mergeau sa ii ceara ajutor. Intr-o perioada a
intrat in posesia unui anume Eustatie care facea parte din gruparea eretica a
lui Arie. Acest eretic traia intr-o pestera si pastra capul Sfantului Ioan in
acel loc unde locuia. In ratacirea lui se folosea de capul sfantului sa atraga
oameni speculand situatia, spunad ca daca sfintele moaste izvorasc mir inseamna
ca si acel monah eretic e in dreapta credinta. Multi s-au inselat de acesta si,
in cele din urma, episcopul acelei cetati, vazand ca Eustatie nu se indreapta, impreuna
cu credinciosii, l-au alungat pe eretic din zona. Acesta a ascuns capul Sfantului
Ioan avand intentia ca dupa ce se linistesc lucrurile sa vina sa il ia inapoi. Iata
un caz similar cu moastele Sfantului Ioan Botezatorul care lucrau pentru
folosul oamenilor chiar si in perioada cand se afla in “posesia” unui eretic.
Seamana foarte bine cu situatia din Bucuresti unde o icoana facatoare de minuni
a sfantului Efrem cel Nou este folosita pentru ca altii sa isi ascunda caderea
din Biserica Ortodoxa. Gherasim s-a folosit si de cartea cu noile minuni ale
Sfantului Efrem, aparuta cu binecuvantarea PS Iustinian, la editura Areopag.
Aceasta editura este o editura serioasa, face misiune ortodoxa in adevaratul
sens al cuvantului si nu se preteaza sa sustina interesele acestei secte. S-au
folosit de aceasta in scop propagandistic. Cartea a aparut cand Onufrie era in
BOR. Prin ceea ce fac ei nu cinstesc aceasta icoana si nici pe sfantul Efrem. O
tin in scopuri personale. Daca ar cinsti-o cu adevarat ar lasa-o intr-o
biserica pentru a putea fi cinstita cum se cuvine. Chiar nu este nici un preot
in BOR in care sa ai incredere sa ii lasi o icoana de asa mare insemnatate? Chiar
asa de rau e BOR-ul asta?
-Apropo de cartea despre care ati amintit. La fel s-au folosit de
numele parintelui Iustin Parvu. Onufrie spune ca parintele Iustin a acreditat
aceasta icoana.
- Nu cunosc situatia. Din
discutiile cu o persoana foarte apropiata de la Petru Voda am aflat ca atunci
cand Onufrie a mers cu icoana la parintele Iustin s-a bucurat de o primire
buna. Au facut si acatistul sfantului Efrem. Undeva e firesc sa-l cinsteasca pe
sfant, dar asta nu inseamna ca l-a aprobat si pe Gherasim si secta lui. Cand
Onufrie a fost cu icoana la Petru Voda –Paltin era inca preot in BOR. Daca lucrurile
s-ar fi petrecut dupa ce Onufrie a parasit Biserica, cu siguranta parintele
Iustin ar fi avut o alta atitudine. Astea sunt lucruri care e bine sa le
lamuriti cu maica stareta Iustina. Daca a fost de fata cand a avut loc
evenimentul va aduce lamuririle necesare. Parintele Iustin avea mare incredere
in ea, din acest motiv cred ca este in masura sa va dea raspunsul real. Acest
Onufrie speculeaza tot ce poate: icoane, nume de duhovnici cu popularitate si
credibilitate in popor, carti si cate altele. Si-a facut pagina de facebook
unde se ascunde sub numele de mirean fara sa apara undeva ca el ar fi Onufrie,
cel putin pana in momentul de fata. Pe internet se da drept preotul Emilian
Caruntu, membru al asa-zisei mitropolii a schismaticului Gherasim. Pe aceasta
pagina de internet a postat un filmulet cu parintele Iustin Parvu. Ei
vedeti?... Parintele Iustin ne-a invatat sa nu rupem Biserica lui Hristos si sa
luptam din interior pentru mentinerea ei. Respecta Onufrie aceasta invatatura a
parintelui Iustin?... (dupa o pauza scurta continua) La aceasta intrebare ii
las pe sustinatorii lui sa raspunda!
-Tocmai vroiam sa va intreb de aceasta pagina de facebook. Acolo am
vazut poze de la slujba de Boboteaza cu Gherasim si cativa preoti. Onufrie
spune ca era un sobor mare de preoti.
-Lasa acuma toate astea. O fi
vrut sa faca putina impresie. O fi fost vreo cativa din astia ca ei. Pe
facebook gasesti tot felul de ciudati care se ascund printre oamenii seriosi,
pe langa asta pretind si ca sunt preoti sau pastori sau mari invatatori si
indrumatori. Stiti vorba Apostolului Pavel? Spune ca orb pe orb la groapa
calauzeste. Nu doar Onufrie, ci si Avondios are pagina pe facebook. Se
intituleaza “Mons. Avondios”, adica monsenior Avondios. Are poze frumoase si
povete impresionante, dar in spate se ascunde un cleric caterisit pentru
homosexualitate. Multi dintre “prietenii” lui de pe aceasta pagina nu stiu cine
este sub acea poza frumoasa de profil.
-Ce e de facut in aceasta situatie?
-Trebuie ca omul sa afle ce se
intampla cu aceasta secta, dar si cu aceste pagini de facebook, pentru a nu se
pierde. Multi mergand acolo, nefiind avertizati, pot cadea in ratacire. Voi
puteti sa atentionati oamenii de buna credinta sa fie mai atenti la aceste
aspecte. Cine a aflat si continua legatura duhovniceasca cu acestia e problema
lor, dar voi aveti datoria sa aduceti la cunostinta fiecaruia. E dreptul
fiecaruia sa mearga incotro doreste, dar datoria voastra e de a-i preveni. Apropo
de parintele Iustin Parvu, acum mi-am amintit o intamplare petrecuta in urma cu
cativa ani. Eram acolo cand a venit la Petru Voda acest Onufrie Pop. A intrat
in biserica si s-a plimbat prin curtea manastirii. Cineva de la distanta l-a
filmat si i-a facut fotografii. Onufrie de Bergamo plecase cu poze si filmari.
In felul acesta a reusit sa se foloseasca si de numele parintelui Iustin.
Onufrie acesta, pe unde a mers, a aratat pozele la toti cu care se intalnea. Le
mai si exagera spunand ca l-a spovedit pe parintele si i-a hirotonit un diacon
ceea ce nu putea fi adevarat, caci acolo nu a slujit. Hirotonia se face doar in
cadrul unei Liturghii, ceea ce nu a avut loc. Va dati seama ce tactica au
oamenii acestia? Se folosesc de anumite persoane sa isi faca popularitate si sa
castige increderea oamenilor. Aceasta fapta de la care dumnezeu este? E clar ca
e dracesc. Daca pe unii monahi din obste, care vazandu-l cu engolpion i-a cerut
binecuvantare, a reusit sa ii pacaleasca, cu atat mai mult pe omul de rand care
nu reuseste sa faca distinctia dintre un preot canonic si unul necanonic!
A spus ca e episcop canonic si apartine de greci, noi l-am crezut. Parintele a dat dezmintire dupa aceea, dar nu asta e problema, ci felul lor de
a se ascunde in hainele si numele Bisericii Ortodoxe Romane. Se folosesc de
numele parintelui Iustin Parvu care e in BOR, de imaginea buna pe care BOR o
are in strainatate, si tot ei critica BOR incercand sa discrediteze Biserica
Romana. Prezinta situatia ca si cum ei sunt buni, iar cei din BOR sunt rai din
cale afara, atunci cand sunt demascati si au posibilitatea sa isi atraga vreun
prozelit.
-Onufrie spune ca a plecat din Biserica pentru ca a fost prigonit.
-Nu cunosc situatia. Dar din ce
motive sa fi fost prigonit?
-Nici el nu ne spune. Spune ca a fost amenintat cu bataia.
-De catre cine? De politie? De
securitate? De patriarhul Daniel? Ce vina are unul sau altul pentru caderea lui
din Biserica? Hai sa fim seriosi! Astea sunt justificari disperate. Asa de
aruncat vorbe la nimereala oricine poate, dar trebuie dovedit, argumentat,
altfel raman doar niste barfe ieftine ca intre babe. Presupunem ca a fost
caterisit pe nedrept, avea dreptul sa faca contestatie si sa argumenteze
nedreptatea facuta, nu sa intoarca razboi impotriva Bisericii lui Hristos. Chiar
daca ar fi fost asa, din moment ce a iesit din Biserica a pierdut tot. Biserica
este trupul lui Hristos, iar Hristos este capul Bisericii, spune Apostolul
Pavel. Nu pot fi mai multe trupuri la un singur cap. Biserica Ortodoxa Romana
si celelalte Biserici surori din Grecia, Ierusalim, Rusia, Bulgaria, Serbia,
Constantinopol etc. sunt in comuniune si formeaza trupul lui Hristos. Celelalte
fractiuni, secte, ca or fi pe calendar nou sau vechi, care nu sunt in comuniune
cu trupul Bisericii canonice sunt ca mladita ce se usca si se arunca in foc,
dupa cum spune insusi Mantuitorul in Sfanta Evanghelie. Acest Gherasim nu e in
comuniune cu Trupul lui Hristos, cu ce drept pretinde ca e ortodox? E clar ca
se ascunde sub numele de ortodox ca sa atraga ortodocsi la secta sa. Sfantul
Ioan Gura de Aur a fost prigonit si tot nu a parasit Biserica. L-a prigonit
imparatul. Au fost ierarhi care, lingusindu-se pe langa imparat, l-au prigonit.
La cata popularitate avea acest mare sfant putea sa isi faca o alta “Biserica”
si nu a facut-o pentru ca el marturisea Adevarul nu incerca sa se descurce
cumva sa isi atinga anumite scopuri. Sfantul Maxim Marturisitorul a ramas in
Biserica si cata lume il cunostea si avea incredere in el. I-au taiat limba si
mana si tot nu a parasit biserica. Putea foarte simplu sa isi faca alta
“Biserica” in care sa se autoproclame episcop si sa fie independent de
ceilalti, dar n-a facut-o pentru ca a cautat Adevarul. Asa face un om cu
adevarat sincer. A ramas in Biserica si a luptat din interior pentru a
marturisi Adevarul lui Hristos. Un caz asemanator este cel al parintelui
Arsenie Boca de la Prislop pe care episcopul Andrei al Aradului l-a oprit de la
slujire. Stiti ce a facut in aceasta situatie? A cantat la strana, nu a parasit
Biserica si nu s-a inhaitat cu alte ramificatii dubioase cum este cea de la
Milano si multe altele ca ea. Acesti oameni l-au cautat pe Hristos, nu le-a
trebuit senzatii, ranguri sau titluri pompoase si extravagante..., ci doar pe
Hristos. Astfel de exemple gasiti multe in Vietile Sfintilor, in istoria
Bisericii Ortodoxe. Toti acestia sunt sfinti. Daca ar fi parasit Biserica nu ar
mai fi fost sfinti, iadul i-ar fi mancat.
-Si Onufrie de ce a plecat cu icoana din Biserica Ortodoxa?
-Nu-l judecati. S-ar putea ca e
sincer, dupa cum spun cativa dintre adeptii lui, si intr-adevar sa fie un baiat
bun, dar care sa fi cazut intr-o ispita. Nu-l cunosc personal, dar daca e
sincer, Dumnezeu il va readuce in Biserica de unde a plecat. Daca nu e sincer,
va continua dupa cum a pornit deja. Asta in functie de ce cauta fiecare. Ce
cauta, dupa aceea se va zbate mai departe. Daca cauta pe Hristos si Adevarul de
credinta, se va intoarce in Biserica, iar daca cauta sa dovedeasca minuni si
extravagante va ramane in continuare in tot felul de grupari rupte de Biserica.
Poate ca in momentele acelea s-a pripit, or fi fost anumite conjuncturi pe care
nu le putem cunoaste. O mai fi stat si altii pe capul lui influentandu-l in
aceasta directie. Mai degraba cred ca e o victima. Poate ca Gherasim s-a
folosit de el si de icoana sa atraga oameni si sa il exploateze, cum a facut si
Onufrie Pop in Milano cu o icoana a Maicii Domnului. La cateva zile dupa ce
Onufrie a intrat in asociatia lui Gherasim, acesta i-a dat un rang destul de
pompos. L-a prins in momentul slab si acum… asta e, ce sa-i faci? Acum e in
mare tulburare, trebuie lasat sa se linisteasca si apoi ii va spune constiinta
ce sa faca. Daca e sincer si va putea trece peste niste orgolii va fi bine, isi
va salva sufletul. Nu trebuie acuzat sau sa i se dea in cap ca a gresit. Daca
cineva vrea sa il ajute sa se roage pentru el si sa il convinga sa se intoarca
inapoi. Va fi greu. Daca Onufrie va avea puterea sa faca acest lucru, va primi
un canon de la ierarhul care il va reprimi si-si va duce zilele linistite intr-o
manastire sub ascultare. Cine va reusi sa il recastige va primi Dumnezeu jertfa
sa asa cum spune in Evanghelie; daca ai castigat un suflet pierdut ti l-ai
castigat si pe al tau. In situatia asta nu trebuie sa facem pe jandarmii, sa il
aruncam la gunoi ca un lucru stricat. Si el are nevoie de ajutor, nu in sensul
de a fi incurajat in ceea ce face, ci in a-l convinge sa isi repare gresala.
Are, in Bucuresti, cativa oameni apropiati, poate au vazut la el anumite
calitati. Acesti oameni pot face acum pentru el un lucru demn si frumos
ajutandu-l in sensul bun, nu lasandu-se dusi de vartejul acesta tulburator al
intereselor sectei lui Gherasim.
-Ce ne mai puteti spune despre acest Gherasim si increngatura in care
se afla?
-Doar atat cat am zis. Deocamdata
nu e nevoie sa intram in alte detalii.
Incheiem cu marturia unui fost preot al
sectei “Mitropolia de Milano si Aquilea”, Veniamin Ilie (Blagocin) Acesta spune
ca slujbele si predicile se fac in limba romana, iar principalii vanati sunt
romanii din Romania si din Moldova de peste Prut care merg in Italia la munca
fara sa stie ca aceasta “mitropolie” nu detine harul Duhului Sfant pentru ca e
schismatica. In publicatia Cotidianul, acesta marturisea: “Problema actuala este ca toti romanii care vin si fac sfestanii,
masluri si slujbe nu sunt anuntati ca aceasta este diferita
canonic de Biserica Ortodoxa Romana si ca nu are nici o treaba cu institutiile
religioase din Romania” . Mai spune Veniamin ca, emigrantii romani pica usor
in aceasta capcana fiindca nu stiu despre excluderea acestor preoti din BOR: “Nu stiu oamenii ca BOR e una, milanezii
sunt altceva,…”. Veniamin a mai recunoscut ca hirotonia facuta de catre
“iararhii” sectei de la Milano nu are valoare sacramentala. Mai aflam de la
romanii care au intrat in contact cu ceasta secta ca: “bisericile lor din Italia nu difera cu nimic de cele ortodoxe din
Romania si Republica Moldova, preotii poarta aceleasi vesminte si sunt foarte
amabili, politicosi, te poftesc la masa si dau impresia ca pentru ei situatia
materiala nu conteaza deloc. Au o psihologie foarte dibace astfel incat sa te
faca sa iti placa acolo si sa-ti dobandeasca increderea. Cand am ajuns acasa am
aflat ca totul e identic doar in aparenta, in lucrurile de suprafata” – spune
Anatolie Ciubotaru, un credincios din Basarabia.
Vedeti si:
http://episcopia-italiei.it/index.php/it/?option=com_content&view=article&id=350:consiliu-episcopal-ortodox-din-italia-i-malta&catid=45:comunicate&Itemid=65&lang=ro&donttouchthis=true
Mentionam ca pe teritoriul Italiei
si Maltei, ierarhii canonici sunt:
1.
Înaltpreasfințitul Mitropolit
Ghenadie (Patriarhia Ecumenică)
2.
Înaltpreasfințitul Arhiepiscop
Inochentie (Patriarhia Moscovei)
3.
Preasfințitul Episcop Siluan
(Patriarhia Română)
4.
Înaltpreasfințitul Mitropolit
Galaction (Patriarhia Bulgară)
Acestia se recunosc reciproc conform
canonicitatii ce o au prin patriarhiile de care apartin fiecare.
http://episcopia-italiei.it/index.php/it/?option=com_content&view=article&id=350:consiliu-episcopal-ortodox-din-italia-i-malta&catid=45:comunicate&Itemid=65&lang=ro&donttouchthis=true
prof.
Cristian Marc
* * * * * * * * * * *
O sarlatanie invatata la "scoala" de impostori din Italia:
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/02/cerere-de-finantare-pentru-actiuni.html
Onufrie de Bergamo, instrument al "Bisericii KGB", dubleaza o Episcopie canonica ortodoxa Romaneasca din diaspora urmarind dezbinarea acesteia: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/02/unealta-bisericii-kgb-olivian-octavian.html
Secte desprinse din Biserica Romana: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/secte-desprinse-din-biserica-ortodoxa.html
O sarlatanie invatata la "scoala" de impostori din Italia:
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/02/cerere-de-finantare-pentru-actiuni.html
Onufrie de Bergamo, instrument al "Bisericii KGB", dubleaza o Episcopie canonica ortodoxa Romaneasca din diaspora urmarind dezbinarea acesteia: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/02/unealta-bisericii-kgb-olivian-octavian.html
Secte desprinse din Biserica Romana: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/secte-desprinse-din-biserica-ortodoxa.html
Comunicat al Patriarhiei Romane: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/atentie-la-lupii-in-blana-de-oaie.html
Dezmintirea editurii Areopag: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/cartea-minunile-sfantului-efrem-cel-nou.html
Dezmintirea parintelui Iustin Parvu: http://ziarullumina.ro/actualitate-religioasa/comunicat-de-presa-de-la-manastirea-petru-voda#comment-5711
Dezmintirea parintelui Iustin Parvu: http://ziarullumina.ro/actualitate-religioasa/comunicat-de-presa-de-la-manastirea-petru-voda#comment-5711
În mod incert, fals şi totodată abuziv, Asociaţia „ASTRODROM” a publicat pe blog-ul filialei Bihor un articol semnat de domnul prof. Cristian Marc. http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/gherasim-bratu-si-onufrie-caruntu.html În încheierea acestui articol citează o declaraţie, ca şi cum ar fi semnată de „Blagocin Veniamin Ilie”. În urma acestui fapt, aduc la cunoştinţă publicului, următoarele:
RăspundețiȘtergerehttps://veniaminilie.wordpress.com/2015/01/18/comunicat-de-presa-asociatia-astradrom-si-emilian-caruntu-onufrie/
Voi venii cu un raspuns acestei "replici" a lui Veniamin Ilie.Mentionez ca PS Iosif a spus aceste lucruri prin telefon inainte de a pleca din tara - spre Athos. A promis ca va da un comunicat dupa ce ajunge la secretariat. A spus sa il resun dar nu mi-a mai raspuns.Voi posta si farcment din inregistrare.
ȘtergereIn articolul postat de Veniamin Ilie s-a spus o mare si gogonata minciuna. Cum ca o carte cu "Minunile sf. Efrem" a aparut sub editura unor stilisti. Il rugam sa ne arate unde a aparutaceasta informatie, iardaca nu inseamna ca e o diversiune specific stilistilor din Slatioaracare il ascund pe Gherasim Bratu, in mod indirect sustinand-ul prin astfel de replici.
ȘtergereIn viitorul apropiat vom reveni asupra acestui subiect. Pana atunci mentionam ca Veniamin Ilie nu are imputernicirea PS Iosif si nici a BOSVR sa vorbeasca in numele altora. ASTRADROM a cerut detalii din partea BOSVR pe care sa si le exprime in mod oficial pe siteul lor, sau prin adresa de email a redactiei noastre. Inca nu a facut-o, dar mai asteptam. Cele prezentate in articolul semnat de Cristian Marc sunt marturii facute telefonic de catre PS Iosif (avem inregistrare audio) si alti clerici din BOSVR, la solicitarea redactiei noastre.
ȘtergereCu respect,
Marius Pop, departament de presa ASTRADROM.
Sunt un adept al calendarului neindreptat si uitandu-ma pe blogul lui Veniamin Ilie am vazut cate traznai ii poate capul. Zau ca e dus cu pluta. Vedeti si acest articol: https://veniaminilie.wordpress.com/2015/01/05/alerta-majora-in-b-o-s-v-r-mitropolia-slatioara-mobilizati-de-urgenta-poporul-traitor/
Ștergerein care incearca sa creeze panica si incita la tulburare intre credinciosi.
Asta face mereu. Un aiurit de 24-25 ani caruia ii place sa se bage in seama. A facut parte din BOSVR si a plecat la Milano. S-a rupt si de acestia si a hoinarit prin fel de fel de formatiuni mai mult sau mai putin "ortodoxe" printre care si cea a lui Evloghios. Acum se pare ca e in gasca lui Gherasim Bratu si face tulburari in BOSVR incercand sa rupa credinciosi pentru a-i incadra in "Biserica" privata a domnului Gherasim. Cine se ia dupa el e tot ca el. Sa-si vada de muierusca lui.
Il rog sa ne spuna
1 -De cand e preot si cine l-a hirotonit? De cate ori a fost hirotonit?
2 -In ce Biserica face parte in acest moment?
De ce se foloseste de numele BOSVR daca nu are acest drept!!!...
Am incercat sa pun comentarii la articolul lui Veniamin dar nu se permite deloc. De ce? Are ceva de ascuns?
ȘtergereNu am spus nicăieri că susțin povestea cu această icoană, nici nu știu cum arată în realitate. Nu am comuniune cu nici unul dintre ei, și nici Biserica din care fac parte nu are comuniune. Am observat că aici în comentarii punea cineva întrebări din ce biserică fac parte. SCRIE PE BLOG-UL www.veniaminilie.wordpress.com CHIAR MARE CÂT TOATE ZILELE, DAR ÎN LIMBA RUSĂ, DIN CE BISERICĂ FAC PARTE, scrie și cine m-a hirotonit, asta pentru că NU pot să scriu de 1000 de ori același răspuns.
ȘtergereOBSERV ÎN CONTINUARE, AUTORUL APROBĂ JIGNIREA MEA, DAR NU ȘI DREPTUL LA REPLICĂ, DUPĂ CUM IMPUNE LEGEA, PE PRIMA PAGINĂ A BLOGU-ULUI...
Dragul meu, tu crezi ca toata lumea stie rusa?
ȘtergereNu suntem comunisti sa invatam limba asta!
Poate că ar fi interesant să vedeți și biografia unui cleric al lor pe nume Serviu Silvan Hulea. A fost caterisit de BOR și exclus din monahism, după ce a fugit cu o fostă maică de la Tanacu și s-a căsătorit cu ea.
RăspundețiȘtergerePoti sa ne dai detalii?
ȘtergerePoate ne spui cum luam legatura. Ne poti da adresa de email?
@ Veniamin Ilie : cu sau fără acea declarație rămâi tot un eretic rătăcit ! Trezește-te !
RăspundețiȘtergereIa vezi ce fac popii acestei secte:
RăspundețiȘtergerehttp://www.evz.ro/preotii-casanova-au-intemeiat-o-noua-biserica-pentru-a-putea-iubi-mai-multe-femei.html
Este o pagina de facebook numita "parintele inimilor - Iustin Parvu". A cui este? Cine se ascunde in spatele acestei pagini?
RăspundețiȘtergerePe aceasta pagina se face propaganda sectei lui Gherasim Bratu:
https://www.facebook.com/ParinteleInimilorJustin.Parvu/posts/1529825220592164
Noi detalii despre subiect.
RăspundețiȘtergereCine are interesul sa il apere pe schismaticul Gherasim Bratu? Raspuns la “replica” preotului “stilist” Veniamin Ilie (Blagocin) din Romania si comunicatul sectei intitulate “Mitropolia de Milano si Aquilea” publicat de noi azi - 20 ianuarie 2015:
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/cine-are-interesul-sa-il-apere-pe.html
Pe pagina personala de facebook, Onufrie Pop Bindiu a emis un "comunicat de presa" din partea sectei pe care o reprezinta.
In viitorul apropiat vom oferi un raspuns.
Marius Pop, redactia ASTRADROM
Azi, 21 ianuarie - am postat si raspunsul pentru Onufrie - Olivian Pop Bindiu
RăspundețiȘtergerehttp://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/pretinsul-mitropolit-onufrie-olivian.html
Chgiar nu se poate face nimic impotriva sarlatanilor astia? Ma gandesc numai la Marioara Zavoranu careia i s-a facut slujba de un astfel de preot fals, si ca urmare si slujba facuta este la fel de falsa. Ar trebuii ca atunci cand facem parastase s-o pomenim si pe ea ca oricum e ca si cum a fost inmormantata fara slujba.
RăspundețiȘtergereAcum are cont si de tiktoc,parintele Emilian,l-am intrebat daca mai este episcop,in secunda urmatoare m-a blocat,acum are in Botosani un asa zis paraclis,noul ierusalim.
RăspundețiȘtergereUn dus cu pluta
ȘtergereEfrem, Emilian este căsătorit. „Venișor” are asociație, este specialist în Scripture, horespiscop. Poate mai faceți o anchetă: https://apostolicon.wordpress.com/statutul-juridic/
RăspundețiȘtergere