Multe dintre articolele care apar pe internet sunt comentate „în duh
ortodox” de către unii cititori. Articolele despre Sinodul din Creta sunt
asaltate de mereu aceeaşi comentatori care încearcă să-şi impună opiniile. La
prima vedere, comentatorii par a fi „pricepuţi” în ale teologiei, dar în
realitate sunt lipsiţi de maturitate duhovnicească şi au tendinţe schismatice.
Scopul lor este de a distorsiona mesajul transmis de autorii articolelor spre
scandaluri şi interpretare eronată a anumitor subiecte, în funcţie de opiniile
pe care ei vor să le propage cititorilor.
Dacă e să urmărim cine sunt aceşti comentatori, observăm că există aproximativ
10-15 care au aceleaşi idei şi acelaş mesaj, aceleaşi citate, aceleaşi ID-uri,
aceleaşi pseudonime si acelaşi ton agresiv faţă de cei care au alte opinii
decât ale lor, fiind uşor de depistat după concepţiile extremiste pe care
încearcă să le răspândească. Aceleaşi comentarii, uneori cu alte pseudonime,
asaltează mai multe blog-uri sau site-uri ortodoxe, încercând să creeze un
curent subversiv la adresa Bisericii Ortodoxe Române. Multe dintre aceste comentarii
coincid cu ale unor propagandişti ai sectelor stiliste ale lui Ioan Preoteasa
şi Gherasim Bratu din România, dar şi ale sectelor lui Avondios de Como
(reşedinţa în Milano) şi Onufrie Pop de Bergamo. Aceşti patru indivizi se
erijează în luptători anti ecumenişti care contestă existenţa Harului în Biserica
Ortodoxă Română datorită abaterilor unor ierarhi, cu atât mai mult după
semnarea documentelor neortodoxe din Creta. Deşi sunt grupări schismatice
nerecunoscute de către nicio Biserică Ortodoxă canonică, pretind că ei sunt
deţinătorii Harului.
Într-un mod diversionist, comentatorii de serviciu care asaltează blogurile
ortodoxe, se folosesc de citate ale Sfinţilor Părinţi pe care le aşează în
contextul dorit de ei, inducând citititorilor neavizaţi ideea că în Biserica
Ortodoxă nu ar mai exista Har, că apa sfinţită se strică la preoţii care îşi
pomenesc ierarhii, iar Împărtăşania din Potir, nu ar mai fi Trupul şi Sângele
lui Hristos. Practic aceşti comentatori „mărturisitori”, care îşi ascund
identitatea, nu îşi asumă responsabilitatea pentru afirmaţiile făcute, propovăduind,
în mod conştient, un îndemn indirect la schismă faţă de Biserica Ortodoxă care
este Trupul lui Iisus Hristos. De cele mai multe ori, comentariile de acest gen
apar la articole care fac referire la anumite feţe bisericeşti care au oprit
pomenirea ierarhului în mod canonic, aplicând canonul 15 de la Sinodul[1]
I-II din Constantinopol (anul 861). Aceasta nu întâmplător, căci se încearcă
asocierea preoţilor (care au o mărturisire adevărat ortodoxă) cu ideile comentatorilor
anonimi care propovăduiesc altceva decât preoţii nepomenitori.
Nici un preot nepomenitor (mă refer la cei care au oprit pomenirea în mod
canonic) din România nu a afirmat că în Biserica României nu ar exista Har, iar
Biserica nu trebuie confundată cu ierarhii sau preoţii care mărturisesc
pan-erezia ecumenistă. Se observă că aceşti comentatori, uneori au ajuns să îi
condamne chiar şi pe preoţii nepomenitori pentru că aceştia au spus-o în mod
public că recunosc existenţa Harului în Biserica Ortodoxă Română. Neavând
argumente teologice, ajung să arunce cu noroi şi să aducă atacuri la persoană asupra
celor care susţin că, în momentul de faţă, există Har în Bisericile Locale
canonice care au adoptat direct sau indirect documentele eretice semnate în
Creta. Metoda discreditării prin calomnie sau atac la persoană a celor care au
alte opinii arată lipsa trăirii duhovniceşti a celor care recurg la astfel de
practici.
Sunt unii preoţi sau teologi, opozanţi ai ereziei ecumeniste (pomenitori
sau nepomenitori), care au fost contactaţi de persoane din anturajul
schismaticilor sus amintiţi, cu propuneri de a „demisiona” din Biserica
Ortodoxă Română pentru a intra în grupările acestor secte. Refuzul a fost
categoric, ceea ce dovedeşte încă o dată credinţa curată şi ataşamentul faţă de
Biserica Ortodoxă a preoţilor care azi, au ridicat glasul împotriva pan-ereziei
ecumeniste decretate oficial în Creta. Ei preferă să lupte din interiorul
Bisericii pentru a o curăţa de virusul eretic care a pătruns în rândul unor
ierarhi şi preoţi. Acestora li se adresează cuvântul Evangheliei care spune că
„păstorul cel bun îşi pune viaţa pentru
oile sale” (Ioan 10, 10-13).
Vă propun să vedeţi şi ceea ce spun preoţii mărturisitori despre acest
subiect:
Documentul „Expresia conştiinţei
noastre” semnat de şapte preoţi nepomenitori (Grigorie Sanda, Claudiu Buză,
Atanasie Parfeni, Macarie Banu, Ciprian Ioan Staicu, Serafim Raicea şi Ioan
Miron): http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/11/noi-nu-suntem-in-schisma-ne-ingradim-de.html
Declaraţia părintelui Pamvo Jugănaru de la Rădeni care, întro scrisoare
trimisă Mitropolitului Moldovei, spune clar că recunoaşte existenţa Harului în
Biserica Ortodoxă Română şi nu vrea să se despartă de Ea: http://sinodultalharesc.tk/cinste-lor-sa-le-fim-alaturi-schitul-radeni-neamt-duce-mai-departe-lupta-anti-ecumenista-parintelui-justin-parvu/
Ppărintele Antim Gâdoi spune că nu judecă dacă există Har, dar nu contestă
existenţa Harului în Biserica Ortodoxă:
Părinţii athoniţi care au întrerupt pomenirea condamnă erezia semnată de
ierarhii români în Creta (Kolimbari) şi îndeamnă la cumpătare menţionând că oprirea pomenirii nu este un
scop, ci un mijloc de mărturisire. Prin această scrisoare, părinţii athoniţi, îndeamnă
pe nepomenitorii din România să nu încurajeze mişcările schismatice şi să nu
cadă în extreme judecând pe acei preoţi sau mireni care nu se implică făţiş în
lupta de rezistenţă ortodoxă pomenindu-şi ierarhii de care aparţin.
Nota redacţiei:
Despre sectele lui Gherasim
Bratu, Ioan Preoteasa, Onufrie Pop de Bergamo şi Avondios de Como, redacţia
ASTRADROM a făcut o anchetă jurnalistică, finalizată într-o serie articole pe
blogul asociaţiei (perioada 17 ianuarie- 25 aprilie, anul 2015). Nici un preot
nepomenitor din România nu aderă la aceste secte. Aceasta dovedeşte că cei care
inventează poveşti despre „schismele” unor preoţi nepomenitori sunt tendenţioşi.
prof. Cristian Marc
[1] Acest sinod a fost prezidat de Sfântul
Fotie cel Mare. Au participat ierarhi din Răsărit şi Apus, printre altele, au
condamnat erezia filioque. Este considerat de către mulţi dintre teologii
Bisericii Ortodoxe ca fiind Sinodul al VIII-lea.
https://dreaptacredintadupasinodultalharesc.wordpress.com/2017/01/03/atentie-vine-saptamana-de-spurcaciune-2017-a-bor-ului/
RăspundețiȘtergerenea Cristiane, ne-ai secat!
RăspundețiȘtergere'' Ei preferă să lupte din interiorul Bisericii pentru a o curăţa de virusul eretic care a pătruns în rândul unor ierarhi şi preoţi.''
99,99% ecumenisti mai pot fi curatati de satana in persoana!
Excelent articol.SFANTA TREIME SI MAICUTA DOMNULUI SA VA INDRUME IN CONTINUARE PANA LA INFRANGEREA ECUMENISMULUI.ovidiu
RăspundețiȘtergereun articol frumos dar incomplet
RăspundețiȘtergere