joi, 8 decembrie 2016

Stareţul Hariton Negrea şi monahul Filoteu Bălan au început epurările în mănăstire. Cine respinge sinodul ecumenist din Creta trebuie izgonit. Astfel a venit şi rândul ieromonahului Tihon.



Noua conducere a mănăstirii Petru Vodă a schimbat macazul. Stareţul Hariton are ordin să susţină sinodul ecumenist din Creta şi porneşte prigoană împotriva monahilor tradiţionalişti.

Stareţul Hariton şi monahul Filoteu caută pretext să excludă din mănăstire orice posibil opozant faţă de sinodul ecumenist din Creta. O parte a monahilor din obşte ştiu doar variantele oferite oficial de către ierarhii ecumenişti, prin intermediul stareţului mănăstirii.

   După ce, de mai multe ori, a fost ameninţat şi i s-a pus în vedere să părăsească mănăstirea, ieromonahul Tihon, este chemat în “judecata” consistoriului mănăstirii de către stareţul Hariton Negrea şi monahul Filoteu Bălan. 

    Motivul acuzaţiilor este cît se poate de “justificat”: s-a pronunţat făţiş împotriva sinodului din Creta şi a făcut publică poziţia părintelui Simeon Zaharia faţă de acest subiect. 

   Stareţul nu şi-a asumat responsabilitatea excluderii preotului Tihon, intenţionând să implice întreaga obşte. Surpriza cea mare a stareţului a fost atunci când a constatat că obştea nu a fost de acord cu excluderea acestuia din mănăstire.


    Ieromonahul Tihon a fost chemat în consistoriul mănăstirii de către stareţul Hariton Negrea, pentru că s-a împotrivit făţiş ereziilor semnate de ierarhii români la sinodul din Creta. Stareţul Hariton şi monahul Filoteu Bălan au încercat de mai mult timp să elimine orice opoziţie din interiorul mănăstirii, care ar strica “liniştea” superiorilor ierarhici ai BOR, şi în mod special a mitropolitului Teofan Savu, al Moldovei. Acum încearcă acest lucru folosindu-se de obştea monahală, dar... din câte se pare..., jocurile de culise au ieşit la iveală.

    Monahul Tihon, vieţuieşte de 18 ani în mănăstirea Petru Vodă, fără a-şi schimba locul sau a avea intenţii de a pleca din mănăstirea de metanie, unde a fost tuns în monahism de către, duhovnicul neamului, părintele Iustin Pârvu. Părintele Iustin i-a spus când era pe patul de suferinţă să nu părăsească mănăstirea de metanie.

    Fiind într-o vizită la părintele Simeon Zaharia de la mănăstirea Sihăstria, a aflat că acesta a fost constrans de exarhul Arhiepiscopiei Iaşilor, arhimandritul Nichifor Horea, să îşi retragă semnătura de pe documentul prin care un grup de clerici au anunţat Mitropolia Moldovei că va opri pomenirea ierarhului Teofan, până îşi va retrage semnătura de pe documentele controversate din sinodul “Mare” şi “Sfânt” la care a participat în luna iunie, anul 2016.

    Deşi, de ochii lumii, ierarhul Moldovei, a anunţat pe site-ul Mitropoliei că doreşte ieşirea din CMB şi nu este de acord cu anumite articole ale documentelor din Creta, în realitate îi prigoneşte pe preoţii şi monahii care se opun ereziei ecumeniste. Unul dintre stareţii care au un rol important în prigonirea monahilor tradiţionalişti este tocmai “blândul” şi “călugărosul” Hariton Negrea, omul de bază al fostului mitropolit Daniel al Moldovei (actual patriarh al României) încă de când era la mănăstirea de protocol din Durău, la poalele Ceahlăului.

    La câteva zile după ce a avut loc pseudosinodul din Creta, stareţul Hariton Negrea şi monahul Filoteu Bălan, au organizat sinaxe cu obştea mănăstirii prin care monahii erau înştiinţaţi că “în Creta nu s-a schimbat nimic” şi “delegaţia României a avut un rol important şi pozitiv”. Ulterior, pe site-ul oficial al mănăstirii au apărut informaţii false prin care era lăudată implicarea delegaţiei BOR şi se aprecia “reuşita” sinodului. După ce au apărut primele dovezi ale eşecului teologic din Creta, dar şi demascarea ereziilor semnate de către delegaţia română, articolul a fost şters, iar cei doi lideri ai mănăstirii, Hariton şi Filoteu, au recurs la epurări ale posibililor opozanţi prin care ar exista “riscul” ca obştea mănăstirii să afle altă variantă decât cea oferită oficial de către mitropolitul Teofan Savu, prin stareţ.

    Tot mai multe semne de întrebare se pun în ceea ce priveşte “decizia” părintelui Iustin Pârvu, care, pe patul morţii, în prezenţa mitropolitului Teofan, a “ales” (acceptat) propunerea de a-l numi stareţ pe părintele Hariton, în faţa aparatelor de filmat. Au fost vieţuitori din obşte care au remarcat că Mitropolitul Moldovei, cel care a gestionat momentul, a afirmat de mai multe ori: “Să nu încercaţi să îl convingeţi pe părintele Iustin să îşi schimbe decizia”. Acum, lucrurile încep să fie tot mai clare.
(A se vedea mărturia tatălui, aici: https://www.youtube.com/watch?v=MZPdNLzKlRM, la minutul 10,04)

    În lupta mitropolitului Teofan de a implementa ecumenismul în viaţa bisericescă din Moldova, stareţul Hariton are un rol important. Imaginea sa falsă de “urmaş” al părintelui Iustin Pârvu este folosită cu succes de conducerea mitropoliei moldovene, care îi trasează sarcini precise. Prima sarcină este aceea de a-i elimina pe opozanţii faţă de erezia ecumenistă decretată în Creta, dând impresia în faţa enoriaşilor, că ar fi apărători ai credinţei aşa cum a lăsat în “testamentul” său, marele duhovnic al românilor, părintele Iustin Pârvu.

    Primul care a trebuit eliminat din schemă a fost părintele Pamvo Jugănaru de la schitul Rădeni, jud. Neamţ, care a oprit pomenirea ierarhului Teofan până la retragerea semnăturii de pe documentul controversat din Creta. Nici monahii de la Rădeni nu au fost ocoliţi de ameninţările stareţului Hariton Negrea şi ale exarhului Nichifor Horea. 
 
 Acum a venit rândul părintelui Tihon. Surse din cadrul mănăstirii spun că este vizată şi maica stareţă Iustina Bujor de la mănăstirea de maici din Petru Vodă – Paltin, care a dat binecuvântarea pentru a se tipări în revista “Atitudini” articole ale mitropolitului Ierotheos Vlachos (Grecia), episcopului Longhin Jar din Bănceni (Ucraina), a Mitropolitului Serafim de Pireu (Grecia), a teologului Teodor Zisis (Grecia) şi alţi clerici şi teologi care au avut poziţii de condamnare a sinodului din Creta. Stând de vorbă cu un monah din mănăstirea Petru Vodă, aflăm că o vieţuitoare a mănăstirii Paltin a înregistrat-o de mai multe ori pe stareţa Iustina Bujor când vorbea maicilor din mănăstire despre sinodul din Creta. Sursa noastră ne spune că înregistrările erau făcute cu un telefon ascuns, şi în cîteva ore ajungeau la pr Hariton si Filoteu care, la rândul lor, le trimitea mitropolitului Teofan prin intermediul internetului. Monahii din mănăstire bănuiesc că stareţa de la Paltin a fost înregistrată de către o ucenică a părintelui Hariton.

    Venind rândul părintelui Tihon, prigonitorii ecumenişti, s-au gîndit să-i aducă acuzaţii “canonice”. Deşi, în ultimele luni, au încercat de mai multe ori să-l izgonească, nu au făcut-o pentru că nu aveau motive întemeiate. Acum l-au “prins” că a făcut o înregistrare fără binecuvântarea stareţului. Pentru că a oprit pomenirea ierarhului ecumenist şi pentru mărturia sa de credinţă, nu aveau motive canonice să-l excludă. Aşadar s-au gândit să-l condamne pentru că a înregistrat (video) un monah care era din altă mănăstire, aceasta făcându-o fără binecuvântarea stareţului Hariton şi a stareţului de la mănăstirea Sihăstria, protosinghelul Arsenie Popa. În concluzie “justificările” stareţului sunt altele decât motivul real. În aparenţă este arătat de stareţ că părintele Tihon a făcut o înregistrare fără binecuvântare. Cu siguranţă că dacă în acea înregistrare ar fi fost o opinie favorabilă sinodului cretan, azi părintele Tihon nu era condamnat, ci chiar apreciat de către mai marii săi ierarhici.
   Detalii despre “vinovăţia” părintelui Tihon vedeţi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/12/video-parintele-simion-zaharia-de-la.html

    Stareţul Hariton a încercat de mai multe ori excluderea părintelui Tihon din mănăstirea sa de metanie, dar nu a găsit motive canonice prin care să-şi justifice decizia. De data asta a încercat să facă acest lucru prin intermediul obştii. Astfel a fost convocată întreaga obşte şi s-a pus planul în aplicare. Un monah din mănăstire a spus reporterilor de la ASTRADROM că “Părintele stareţ şi Filoteu au încercat să ne influenţeze să hotărâm eliminarea lui Tihon din mănăstire. Decât să mă fac părtaş la asta am preferat să nu mă prezint la sinaxă”. Din totalul de aproximativ 80 de vieţuitori ai mănăstirii, au fost prezenţi doar 45, dintre care doar şapte au votat pentru excluderea părintelui Tihon din mănăstire. Majoritatea au considerat că pentru o înregistrare nu merită exclus, cu atât mai mult că părintele Zaharia Simeon (care apare în înregistrare) şi-a dat acceptul. Un ieromonah din obşte spunea că “Măsura pe care dorea să o aplice părintele stareţ, este cam exagerată, cred că la mijloc sunt alte chestiuni pe care nu e momentul să le discutăm acum”. Majoritatea vieţuitorilor mănăstirii au considerat că măsura aplicată de actuala conducere este abuzivă şi dictatorială. “Tocmai pentru că am considerat că nu e cazul excluderii lui din obşte, am propus să nu fie alungat, ci doar să-i dea stareţul un canon” spune un monah care a participat la sinaxă. Fără a se consulta cu vieţuitorii mănăstirii, stareţul Hariton a decis ca părintele Tihon să fie “pedepsit” prin slujirea în sobor şi pomenirea mitropolitului Teofan la slujbe, ceea ce ar încălca decizia aplicării de către “acuzat” a canonului 15 de la sinodul I-II din Constantinopol (861).

    Însăşi epitimia aplicată este o încălcare a drepturilor religioase şi a libertăţii de exprimare, un alt abuz al stareţului ecumenist prin care încearcă să-l şantajeze pe părintele Tihon pretextând apoi că l-a alungat fiindcă nu şi-a făcut canonul primit. Am încercat să stăm de vorbă şi cu părintele Hariton despre acest subiect, dar ne-a amânat repetat şi în cele din urmă ne-a refuzat într-un mod cât se poate de diplomat. Aşteptăm un răspuns al conducerii mănăstirii pe care să îl putem face public sau să îl posteze pe siteul oficial al mănăstirii. În cele ce urmează vom prezenta mărturia părintelui Tihon legata de acest subiect:

   Sunt pregatit sa fiu dat afara, inchis, prigonit pentru dreapta credinta ortodoxa si pentru cele 7 sfintele sinoade ecumenice si nu doresc in credinta sa aplic iconomia. Vreau sa jertfesc totul pentru Hristos si Sfinta Biserica Ortodoxa nepatata. Asa sa imi ajute Dumnezeu, parintele meu staret arhim. Justin Pârvu si toti Sfintii din Închisorile Comuniste.
    Sunt prigonit pentru ca vreau sa tin credinta ortodoxa nestirbita, care am primit-o de la parinti, apoi de mic am fost la parintele arhimandrit Cleopa Ilie, la parintele ieroschimonah Onufrie Frunza, de la staretul si povatuitorul meu, vrednicul de pomenire marturisitor JUSTIN PÂRVU si de la parintele meu duhovnic.
    Multumesc ieroschimonahului Simeon Zaharia care imi este un bun sfatuitor inca din anul 2007 si prin increderea sfintiei sale mi-a acordat marturisirea publica a ceea ce avea pe suflet. Ma bucur ca am putut ajuta un suflet a unui mare duhovnic sa nu plece in viata vesnica fara a se usura sufleteste.” (Vezi: http://www.apologeticum.ro/2016/12/staretoiul-hariton-impune-ierom-tihon-sa-pomeneasca-ereziarhul-teofan-altfel-va-fi-dat-afara-din-manastire-oameni-buni-haideti-sa-alungam-acest-staretoi-talhar-din-manastirea-parintelui-justin/)

    Concluzia noastră e una singură. Părintele Tihon a avut nevoie de curaj să ia deciziile pe care şi le-a asumat, iar acest curaj nu ar fi existat dacă nu avea credinţa, nădejdea şi dragostea de Dumnezeu.

    Monahii cu care am stat de vorbă ne spun că, la rândul său, stareţul Hariton a recunoscut în faţa unor vieţuitori ai mănăstirii că este şi el constrâns, la rândul său, de către mai marii săi ierarhici. Nu contestăm acest lucru, dar ne întrebăm unde este modelul părintelui Justin Pârvu şi al mărturisitorilor din închisorile comuniste care nu s-au înfricoşat nici de membrii de partid, nici de episcopi, nici că îşi vor pierde cariera sau alte temeri lumeşti? Unde este modelul ctitorului mănăstirii Petru Vodă care de fiecare dată când apărea o abatere de la dreapta credinţă lua atitudine şi îndemna credincioşii să-şi apere credinţa cu orice preţ? Unde e modelul părintelui Iustin Pârvu care, în mod ferm şi categoric, spunea în urmă cu câţiva ani să nu acceptăm sinodul “pan-ortodox” care încă de atunci se anunţa a fi controversat, pentru că în documentele preliminare se vedea că acest sinod nu slujeşte ortodoxiei, ci globalismului în plan religios? Şi pe acei puţini care încă mai urmează modelul mărturisitor al părintelui Iustin Pârvu trebuie să-i alungaţi?! De ce?
Marian Juncu
Angela Cristea

2 comentarii:

  1. "Dacă este adevărat ce spune părintele Nikolaos Manolis în filmul de mai jos, atunci vine cutremur mare la temelia Bisericii noastre.
    După cum zice părintele Nikolaos Manolis maine la DIS (nu știu ce e asta) se va discuta cererea patriarhului Bartolomeu pentru caterisirea părintelui Theodor Zisis. Da, ați auzit bine.
    La ce să ne uităm mai întâi? La faptul că Patriarhia (Ecumenica n.n) se bagă în cazurile interne ale Bisericii noastre sau la faptul că încearcă să impună caterisirea unui mare teolog contemporan al Bisericii noastre?
    Iubiți frați pregătiți-vă de lupte mari, încă nu am văzut nimic."

    sursa: http://www.glasulstramosesc.ro/blog/jos_mainile_de_pe_parintele_theodor_zisis/2016-12-08-246

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bun articolul! Mai mult decât lămuritor!

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.