Opinii athonite
Mesaj din partea lui Gheron Savva legat de existenta sau non existenta Harului Sfantului Duh in Bisericile Ortodoxe Locale care au acceptat Creta
Lupta impotriva ereziei ecumeniste a luat amploare. Monahii si preotii care doresc indreptarea credintei in Biserica Ortodoxa aduc in actualitate luptele Sfintilor Parinti din perioada ereziilor primelor veacuri.
Cu multa dragoste si respect
pentru cei care se lupta si privegheaza pentru Dreapta Credinta, crestini
ortodocsi neadormiti luptatori ai lui Hristos Dumnezeu, Cel pe care Îl slavim
si-L laudam in chip binecredincios, doresc sa subliniez un lucru esential, pe
care cu multa intrebare pe la marii batrani, ce nu se fac cunoscuti lumii, ci
ne-au trimis pe noi, cu binecuvantata ascultare, ca sa va transmitem gandurile
luminate prin rugaciune si multa sfatuire si smerenie si anume despre existenta
Harului Sfantului Duh in Sfintele Taine ale Bisericilor Ortodoxe Locale, daca
mai lucreaza Dumnezeu in Tainele savarsite de ei sau nu. Asa cum stim, pana la
condamnarea lui Nestorie, Patriarhul Constantinopolului, sfintii si de Dumnezeu
insuflatii parinti ai Sinodului al III-lea Ecumenic au primit ca fiind
lucratoare toate hirotoniile si slujbele savarsite de Nestorie pana in momentul
condamnarii lui si a ereziei lui de catre Sfantul Sinod, chiar daca acesta
propovaduia erezia in public si o impunea prin forta si violenta. De aceea si
noi credem ca in Sfanta Liturghie savarsita in Bisericile unde s-a semnat documentele
din Creta, Duhul Sfant vine si preface painea in Trupul si vinul in
Sangele lui Hristos.
Sfanta Impartasanie,
asa cum stiti, se da unora spre iertarea pacatelor si spre viata vesnica
iar altora se da spre osanda. Hristos este foc care pe unii ii lumineaza iar pe
altii ii arde. Credinciosii care,
cunoscand blasfemia semnata in Creta, se impartasesc cu Preacuratele Taine din
mana celor care au semnat in Creta sau a preotilor care pomenesc pe episcopii
care au semnat in Creta, sau sunt de acord cu Creta, incurajand astfel pe
episcopii care s-au lepadat de Hristos in Creta, ca si cum nimic nu s-a
petrecut, aceia se impartasesc cu Hristos spre osanda lor, aratand
nepasarea lor fata de Adevarul lui Hristos, aratand prin impartasirea din mana
lor ca au aceeasi credinta cu ecumensitii si ajutand la raspandirea molimei
ecumeniste.
Cei care datorita varstei, a nepriceperii,
cei care abia acum descopera Biserica lui Hristos, cei care sunt lipsiti de
cunostinta asupra marii tradari petrecute, se impartasesc cu evlavie si cu
frica de Dumnezeu, nimic stiind de lepadarea ierarhilor prin semnatura lor la
Creta, aceea se impartasesc spre iertarea pacatelor si spre viata de veci.
Este de dorit ca cei
credinciosi marturisitori, monahi si mireni, sa stam acasa pentru Hristos si sa
ne facem randuiala cu lacrimi sau sa mergem sute de kilometri sa ne impartasim
continuu cu Sfintele Taine din mana celor care nu pomenesc pe ierarhii care
accepta pseudo-Sindoul din Creta, decat sa dam exemplu rau si sa incurajam pe
cei care s-au lepadat de Hristos. Sunt Biserici Locale care nu au mers in Creta: Biserica
Rusa, Biserica Bulgara, Biserica Antiohiana, Biserica Georgiana, sau mitropolii
din toata lumea ortodoxa care resping public pseudo-sinodul din Creta si
in acelasi timp exista parinti ce au intrerupt pomenirea ierarhilor care au
mers in Creta sau au acceptat pseudo Sinodul din Creta. Sa gasim solutia cea
mai buna pentru fiecare caz in parte si astfel, daca avem Biserica ce nu
accepta Creta, nu accepta panerezia ecumenista, sa ne luam merinde Painea
cea Cereasca, adica sa ne impartasim, mirenii, macar toate sambetele si duminicile,
iar monahii de 3, 4 ori pe saptamana daca este cu putinta si nu suntem legati
cu epitimii datorita pacatelor mari(avorturi, preacurvii, vrajitorie, etc.) Asa
e randuiala Sfintilor Parinti Colivazi care au reinviat invatatura patristica
si porunca de a ne cumineca, daca avem Biserica.
Preotii care au oprit pomenirea
sa nu judece, sa nu-i acuze pe cei care nu au oprit-o, ci sa-i primeasca cu
multa dragoste la Sfintele Liturghii si sa conslujeasca, cu condita ca atunci
cand conslujesc sa nu pomeneasca pe ierarh. Parintii care nu pomenesc sa nu stea
retrasi si ascunsi, ci sa iasa la marturisire. Intreruperea pomenirii este doar
inceputul luptei si o forma a ei, nu finalul luptei. Datoria noastra este sa
marturisim in continuu. Preotul care a oprit pomenirea este dator sa faca acest
lucru public(oprirea pomenirii) si sa isi instiinteze episcopul de care
apartine canonic. Altfel este ca si cum nu a oprit pomenirea si nu are valoare
de marturisire. Preotii care nu pomensc sa nu faca selectii intre credinciosi,
ci sa-i primeasca pe toti cu dragoste.
Preotii care nu pomenesc sa
aiba dragoste si mila si mult discernamant, rabdare si lumina. Asa cum Dumnezeu
iconomiseste cu dragoste si asteapta pe toti sa se intoarca la Adevar, asa si
parintii nepomenitori sa astepte pe toti cu dragoste si sa nu apara duh de
cearta, de ura, de raceala si alte patimi care daca vor birui, arata ca nu a
fost bineplacuta lui Dumnezeu jertfa nepomenirii. Marturisirea fara dragoste si mila, fara discernamant ucide, duce la
schisme si dezbinari.
Dragostea toate
le rabda, toate le crede, toate le nadajduieste asa cum spune Sf. Apostol
Pavel. Nu toti pot opri pomenirea, nu
toti credinciosii au aceeasi credinta si putere de marturisire, nu toti au
aceeasi putere de intelegere, de aceea noi sa-i asteptam pe toti si sa fim in
urma tuturor. Sa fim noi anatema, sa fim noi cei mai huliti, decat sa
pierdem un suflet, pentru care vom da raspuns in fata lui Dumnezeu.
Sa ne gandim la scopul
lucrarii noastre (de intrerupere a pomenirii si marturisire) anume de a se reveni la Adevar, de a se
inmuia episcopii si de a le trezi constiinta prin jertfa si fermitatea noastra
si a poporului drept credincios.
Ma rog cu
lacrimi lui Dumnezeu pentru care ma nevoiesc in pustia aceasta a Sfantului
Munte si pentru care, din ascultare, mai ies in lume pentru a spune mesajul
parintilor, asa cum ei mi-au poruncit, ca iubitorul de oameni Hristos Domnul,
Fiul Tatalui cel mai inainte de veci sa
va tina uniti in credinta si dragoste, caci altfel litera moarta ucide, dar
Duhul da viata.
Gheron Sava Lavriotul
Sfanta Manastire Marea Lavra, Sfantul Munte
* * * * * * * * * * *
PS. Gheronda Savva poate fi contactat (in limba greaca sau engleza) la nr
de telefon 00306947011111
– traducere din limba greaca preot Matei
Vulcanescu
Nota traducatorului:
- Strajerii Ortodoxiei, Papadakis - pagina 102 Cuviosul Ipatie si multi preoti au oprit pomenirea lui Nestorie inainte de a fi condamnat de Sinodul III-Ecumenic
Vietuitorii si credinciosii Schitului “Sfanta Cuvioasa Parascheva”, din Radeni Neamt, resping erezia cretana si au intrerupt pomenirea episcopului cazut in erezia ecumenismului.
RăspundețiȘtergereSursa: http://aparam-ortodoxia.ro/2016/12/05/vietuitorii-si-credinciosii-schitului-sfanta-cuvioasa-parascheva-resping-erezia-cretana/