O mentalitate paguboasa pentru sufletele
credinciosilor ortodocsi este parerea:
“Dumnezeu
este unul si toti oamenii credem in acelasi dumnezeu. Fiecare il numeste asa
cum vrea!”
Ortodocsii
cu certificat de botez, cununie, Craciun, Pasti, inmormantare care isi boteaza copii
pentru ca asa este datina, prin aceasta gandire si vorbire dau dovada de
superficialitate.
Suntem
de acord ca fiecare om este liber sa fie chiar si ateu, sa creada in ce vrea. Un
credincios ortodox nu trebuie sa-si subestimeze intru-un asemene mod credinta
in care a fost botezat.
Vrei
sa-ti botezi ortodox copilul, dar ii randuiesti “nas” catolic sau
protestant. Stim ce spune Sfantul Simeon al Tesaloicului despre cei care
nesocotesc Taina Sfantului Botez ca si taina o leapada, iar pe copil mai rau il
intuneca. Cum sa marturiseasca pentru copilul dumneavoastra la botez, credinta
ortodoxa cel care nu este ortodox?
Ortodoxia
nu se impune asa cum se impune papismul sau islamul. Sa ne gandim la vicleana
uniatie de care s-a folosit papismul si se foloseste pana astazi pentru a-i
insela pe ortodocsi. Nici Mantuitorul, nici Ortodoxia care il marturiseste nu
s-a impus niciodata cu forta. Asumarea Ortodoxiei este rodul dragostei si al
libertatii.
Arhimandritul
Vasilios Papadakis în cartea intitulată “De ce cred?” afirmă: “Din aceasta perspectiva, Ortodoxia respectă
dreptul fiecărui om de a crede in ceea ce dorește. Dar respectul ei pentru
libertatea omenească si iubirea de toti oamenii, fara excepție, nu înseamnă
totodată, ca poate fi banalizata în modul acesta, comparata si pusă pe același
plan cu învățăturile sau dogmele celorlalte credințe. Altceva este acceptarea
alteritatii dogmatice sau religioase, respectul reciproc și coexistenta pașnică
a oamenilor cu diferitele convingeri religioase și altceva coexistenta
sincretista sau apropierea diferitelor convingeri religioase”.
Sincretismul
este folosit in filosofie ca sa arate amestecarea fara discernamant a
conceptiilor contradictorii, o armonizare a anarhiilor. Din punct de vedere religios
inseamna amestecarea fara ratiune a diferitelor religii si tipuri de cult, ortodoxie
cu diferitele cugetari religioase false, cu scopul falsicarii si influentarii
lor reciproce.
Sa
nu uitam sa facem o precizare Ortodoxia nu este nici religie, nici filosofie.
Noi
trebuie sa dam marturia ortodoxa inaintea eterodocsilor, dar trebuie sa stim
care sunt limitele pe care le avem la intalnirile noastre cu cei de alte
confesiuni crestine. Nu negociem adevarul, nu facem copromisuri, incercam sa
obtinem roadele convertirii lor. Convertirea e personala, nu la pausal, la
gramada, aceasta e o utopie. O limita in intalnirile noastre cu eterodocsii
este rugaciunea in comun, care dupa invatatura Sfintei Scripturi, a Sfintilor
Parinti, a sfintelor canoane nu trebuie sa se realizeze pentru ca nu marturisim
aceasi credinta. Nu putem fi in comuniune euharistica, nici de rugaciune si
aici ma refer atat la sfintele taine si ierurgii. Rugaciunea in comun duce la
sminteala, la confuzie in randul credinciosilor ortodocsi, la minimalizarea credintei
noastre, la conceptia paguboasa “Toti credem in acelasi Dumnezeu”. Hristosul pe
care il chema unii protestanti pentru a binecuvanta asa zisele casatorii
homosexuale nu este acelasi cu Hristosul cel adevarat. Domnul nostru Iisus Hristos
adevaratul nostru Dumnezeu, care s-a facut om pentru noi si a noastra mantuire
binecuvinteaza casatoria dintre un barbat si o femeie: “Caci multi vor veni in numele meu si pe multi vor amagi” (Matei 24).
Biserica
Ortodoxa ar trebui sa aiba propriile organisme, metode pentru intalnirile cu
eterodocsii, pentru implinirea misiunii sale ecumenice, nu ecumeniste. Bisericile
ortodoxe autocefale nu ar trebui sa faca parte din autointitulatul “Consiliu
Mondial al Bisericilor” sau alte organizatii ecumeniste care propaga
indiferenta dogmatica starea caldicica. Stim ca Biserica Ortodoxa Bulgara si
Biserica Ortodoxa a Georgiei s-au retras din CMB.
Ce
sa caute in CMB Biserica Ortodoxa impreuna cu ereticii unde sunt confesiuni
protestante care binecuvinteaza “casatorii” homosexuale, care aproba ca din
cler sa faca parte si homosexuali?
Ecumenistii
“argumenteaza”: traim intr-o societate cu oameni de alte credinte, dar una e
convietuirea sociala, pasnica, iubirea aproapelui si alta convietuirea
sincretista, ecumenista. Pe aproapele il iubesc, il respect chiar daca are o
alta convingere fara a fi de acord cu aceasta, fara sa pun suport, prin
rugaciuni in comun cu clerici ai altor confesiuni sa las loc de interpretare ca
dogmele eterodoxe, diferitele convingeri religioase ar fi alternative ale
Adevarului .
In
Occident, unde ortodocsii sunt minoritari, au fost ierarhi precum sfantul Ioan
Maximovici, Averchie de Jordanvilee care au marturisit ca ecumenismul este o
erezie. Nu puteau si ei sa invoce ca traiesc intr-o societate multiconfesionala
cum e in America, unde au pastorit, unde ortodocsii sunt o minoritate? Ei au
pazit turma incredintata lor de Arhiereul cel Vesnic, Hristos Domnul si
Mantuitorul.
Antihrist
are nevoie de o unitate politica, economica si religioasa a lumii. Prin
ecumenism se realizeaza unitatea religioasa de care are nevoie Antihrist pentru
a putea conduce lumea. Repetam: Ortodoxia nu este religie, ea este Biserica cea
una Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca, este Trupul Tainic al Domnului, din
care fac pate credinciosii pentru care se roaga Mantuitorul “Aratat-am numele Tau oamenilor pe care Mi i-ai
dat din lume. Ai Tai erau si Mi i-ai dat Mie si cuvantul Tau l-au pazit...
Pentru ca cuvintele pe care mi le-ai dat le-am dat lor, iar ei le-au primit si
au cunoscut cu adevarat ca de la tine au iesit, si au crezut ca tu m-ai
trimis... Sfinteste-i pe ei intru adevarul Tau, cuvantul Tau este adevarul”.
In
incheiere, iata ce spune un arhiepiscop ortodox canadian, Lazar Puhalo, care
traieste intr-o lume multiconfesionala, unde ortodocsii sunt minoritari: “Adeptii
miscarii ecumenice i-au chemat pe credinciosi sa-si piarda sufletele si i-au
incurajat pe cei deja in intuneric sa persevereze si mai mult in noapte”.
Prof. Nicolae Rascov
Bine zis, bine grăit.
RăspundețiȘtergereFotografia spune mai mult decât oricâte cuvinte.
RăspundețiȘtergereFoarte relevant.
Sfântul Iustin Popovici spune că ecumenismul este erezie,
RăspundețiȘtergereCe e bun in ecumenismul asta??
RăspundețiȘtergereNIMIC.
Totul e o afacere la nivel mondial. Cei de la nivel mai mic beneficiaza si ei de excursii in strainatate si relatii intre oamenii sistemului. Altceva ce poate fi bun?
Ștergerehttps://youtu.be/UEtR1jNQZc4?t=1130
RăspundețiȘtergereMonahul athonit Pimen Vlad, Staretul Chiliei Intrarea Maicii Domnului in Biserica, din Schitul Romanesc Lacu despre situatia actuala :haosul provocat in Biserica
O mica compunere la ce înseamnă Ortodoxia și ce este ecumenismul și ecumenicitatea,avem scrierile sfinților părinți,sinoadele ecumenice in care este spus clar și răspicat cum trebuie sa fie un drept credincios Ortodox. Doamne ajuta!
RăspundețiȘtergereCe duh domneste in bisericile noastre ? Credincioși care se extaziază in fața frumuseții icoanelor scumpe și bogat aurite, ca apoi dacă le sună telefonul mobil in timpul epiclezei, să răspundă la apel fără să le pese de Sfantul Duh, preoti strânși cu ușa de ierarhi să nu sufle o vorbă in biserică, despre Sinodul din Creta sau ecumenismul sincretist mondial, enoriași pentru care biserica este doar clădirea unde duc colive pentru parastase, fără dorința de a cunoaște preceptele dreptei credițe și amenințările globalismului religios tip new-age. Trist este duhul căldicel și auto-mulțumit din bisericile noastre ... Cine să facă front comun categoric și ferm impotriva ereziilor ecumenismului globalist și blasfemiator ?!
RăspundețiȘtergere