luni, 17 noiembrie 2014

In problema cipurilor si a ecumenismului, parintele Zaharia Zaharou de la Essex ne indeamna sa avem incredere in arhierei.


In opinia parintelui Zaharia de la Essex, ecumenismul nu e o erezie, iar reprezentantii Bisericii Ortodoxe marturisesc dreapta credinta in fata eterodocsilor.

Recent, parintele Zaharia Zaharou, de la manastirea Essex din Anglia, a avut o serie de conferinte prin Romania. A vorbit foarte frumos despre smerenie, ascultare, rugaciune etc. In cele ce urmeaza ma voi opri asupra a doua subiecte sensibile pe care parintele Zaharia le trateaza intr-un mod deosebit fata de duhovnicii mari din Romania: ecumenismul si indosarierea electronica.

Depsre actele cu cip, parintele Zaharia, ii indeamna pe credinciosi sa faca ascultare de arhierei, iar alteori refuza sa discute subiectul. Parintele Rafail Noica la conferinta de la Cluj din anul 2012 spunea ca are incredere in deciziile pe care le vor lua arhiereii.

In ce priveste ecumenismul, parintele Zaharia spune ca implicarea Bisericii Ortodoxe in miscarea ecumenista are rolul de a marturisi ortodoxia celor care s-au abatut de la dreapta credinta.

- Parinte Zaharia, sunteti de acord sau nu cu afirmatia urmatoare: Duhovnicul in a carui credinta a patruns erezia, poate pierde harisma discernamantului? Este bine ca ortodoxia sa participe la miscarea ecumenica? (Ceea ce inseamna mai ales ca erezia se leaga probabil de miscarea ecumenica).
- Despre duhovnicul care a fost atins de erezie, nu putem vorbi asa, nu putem pune diagnosticul asa. Nu trebuie sa ne grabim in a pune diagnostic in asemenea situatii. Unele biserici iau parte in miscarea ecumenica, biserici ortodoxe, si aduc acolo marturia ortodoxa. Pe de alta parte, traim intr-o lume a dialogului. Si faptul de a refuza dialogul nu cred ca ajuta, mai ales pe cei care intr-o anumita masura cauta si ei sa se impartaseasca de descoperirea dumnezeiasca. Desi prezenta ortodoxiei in aceasta miscare ecumenica este inevitabila ca marturie, putem spune ca ecumenismul nu este problema Bisericii Ortodoxe. Este mai mult problema catolicilor si a protestantilor. (02 noiembrie 2014 – conferinta Bucuresti)

Teoretic suna foarte frumos, dar realitatea e cu totul alta. Din raspuns se poate observa ca parintele Zaharia nu considera ecumenismul ca fiind erezie. Nu cunoastem nici un protestant sau catolic care sa fi cunoscut ortodoxia si sa se fi intors in sanul Bisericii mama in urma participarii reprezentantilor BOR la intrunirile ecumeniste, atat in Romania cat si in strainatate. In schimb cunoastem multe cazuri de apostazie de la dreapta credinta a unor ierarhi care au participat la intrunirile interconfesionale ecumeniste. Exemplificam pe fostul mitropolit Nicolae Corneanu al Banatului care s-a impartasit din acelasi potir cu catolicii (greco-catolicii sunt un rit al Bisericii Romano-Catolice infiintat de Vatican in tarile ortodoxe). Un alt exemplu este cel al episcopului Sofronie Drincec de la Oradea care a “sfintit” Aghiasma Mare impreuna cu catolicii de Boboteaza, si acum este sustinut de Patriarhul Daniel pentru Mitropolia Timisoarei. In acelasi context amintim pe ierarhul Nifon de Targoviste care, in cadrul intalnirii ecumenice de la Busan din Corea de Sud, a semnat un document in care sustinea teoria ramificatiilor, pe PS Siluan Manaila din Ungaria si alti preoti si arhierei care au slujit alaturi de eretici cu prilejul unor intruniri ecumeniste. (despre documentul semnat de IPS Nifon vezi aici: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2014/03/31/ips-serafim-pireu-ips-nifon-busan-cmb/)

Prin aceste “marturisiri” de credinta, clericii nostri obisnuiesc credinciosii ortodocsi cu idea de impreuna-slujire cu ereticii. Unii credinciosi ortodocsi, urmand exemplul ierarhilor “marturisitori” din miscarea ecumenica, considera ca a sluji cu cei de alte credinte nu e nici o problema deoarece “toti avem acelasi Dumnezeu” si “Noi trebuie sa ii iubim pe cei de alte religii pentru ca si ei sunt oameni ca si noi” etc. Se vede clar intentia ierarhilor BOR de a ne spala pe creier viz-avis de cele doua subiecte pe care ni le prezinta in mod denaturant, in functie de propriile lor neputinte.




Nu putem sti cat de constient este parintele Zaharia de ecumenismul de la noi, dar o afirmatie facuta de dansul ma pune pe ganduri. Parintele Zaharia spunea ca: “Exista unii zeloti care se impotrivesc participarii Bisericii in miscarea ecumenica. Acestia incurca lucrarea arhiereilor (romani-n.n.) de a marturisi ortodoxia. Zelotismul acesta nu e placut in fata lui Dumnezeu ca vine din mandrie”. Cunoaste cumva parintele Zaharia un arhiereu care sa fi spus in cadrul intrunirilor ecumenice ca ortodoxia este dreapta credinta? Noi nu cunoastem astfel de cazuri…, cu regret o spun.

Cu tot respectul fata de parintele Zaharia, tin sa cred ca informatiile pe care le are despre participarea BOR la miscarea ecumenista sunt insuficiente. Nu as vrea sa cred altceva…, Doamne fereste sa fie o incercare de manipulare cu buna stiinta…

Aurelian Nedelcu (profesor de religie)

Iata ce spun cativa dintre “zelotii” din Romania despre participarea la miscarea ecumenista:

Parintele Dumitru Staniloae spune ca ecumenismul este produsul masoneriei: “Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc ca ecumenismul e produsul masoneriei; iarasi vor sa relativizeze credinta adevarata. A avut dreptate Biserica: nu prea suntem uniti. Ecumenismul este panerezia timpului nostru. De ce sa mai stau de vorba cu ei care au facut femeile preoti, sunt de accord cu homosexualii, nu se mai casatoresc…”. (“Schimbarea la fata”, nr.2, pg. 8, din noiembrie 1997 – revista editata de ASCOR Bucuresti). Tot parintele Dumitru Staniloae mai spune ca: “Biserica Romano-Catolica si Biserica Ortodoxa nu sunt doua surori. Nu exista decat un cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decat un singur trup, adica o singura Biserica. Deci notiunea de Biserici surori este improprie” (“Omagiu memoriei parintelui Dumitru Staniloae”, Editura Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, Iasi, 1994, pg. 93)

Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa spune ca ecumenismul este o forma a globalismului in plan religios: “Miscarea ecumenica este o forma a miscarilor internationalist pe plan religios, in care se incearca desfiintarea natiunilor, instituirea unor noi guverne mondiale, pe care nimeni nu le-a uns si care urmaresc doar gloria lor, buna lor viata si satisfacerea dorintelor de a conduce popoarele. Ecumenismul acesta este in sine o actiune diabolica si sunt de accord cu unii teologi greci care spun ca ecumenismul este cea mai mare erezie a secolului nostru(…)”. (“Ziua”, 5 decembrie 1998, pg. 8 - ziar central, Bucuresti)

Parintele Arsenie Papacioc de la Techerghiol spune ca ecumenismul vine din partea celor care s-au despartit de ortodoxie pentru a ascunde ca nu sunt in Adevar: "Ecumenismul acesta, lupta aceasta, de venit, vine din partea lor. N-au identitate! Îi roade pe suflet faptul că nu sunt cu Adevărul (…) Ecumenismul este o problemă care nu va reuşi niciodată; decît o vorbă stearpă, o vorba continuă, cu acelaşi titlu pentru că nu se lasă ei. Noi tăcem; noi nu am stricat nimic. Ca să ne împăcăm trebuie să vină la Ortodoxie, absolut, de unde au plecat (…) Noi nu avem ce ceda. Ce să cedăm? " (“Singur Ortodoxia”, cuvantul I, pag 23)

 Parintele Cleopa Ilie de la Manastirea Sihastria spune ca unirea religiilor trebuie sa fie facuta mai intai dogmatic astfel incat cei ce au adaugat inovatii sa revina la credinta din perioada apostolica: “Fratilor, Unirea Bisericii nu este lucru omenesc ci dumnezeiesc. Nu-i in puterea noastra. Iata cum vad eu: sa punem post si rugaciune catre Dumnezeu si cand va veni Duhul Sfant sa ne gaseasca ca la Sfintii Apostoli (…) Asta este lucrarea Duhului Sfant. Iar daca va veni Duhul Sfant, cand il cerem cu post si rugaciune, cand va veni, la toate mintile arhiereilor catolici si ortodocsi va fi aceeasi gandire . Deci asta sa cerem de la Dumnezeu, ca El poate face unitate de vederi in toate privintele… Iar daca este vorba sa se creada, sa se faca unitate de credinta, atunci numai Dumnezeu stie… Noi nu(“Ne vorbeste parintele Cleopa”, vol. 3, Ed. Episcopiei Romanului, 1996, pg.75-76)

Parintele Iustin Parvu de la Petru Voda spune ca la baza ecumenismului nu se afla dragostea crestina ci viclenia unei religiozitati mondialiste fara Hristos: "Ecumenismul este un mare fals, ei vorbesc în numele unei iubiri înafara lui Hristos, care te exclude din Adevăr. Dacă ecumeniştii ar iubi cu adevărat lumea nu ar dezmoşteni adevărul de valoarea şi bogăția spirituală a tradiției Bisericii, a Sfinților Părinți. Dezmoştenesc creştinismul de frumusețea harică. De la ei s-a dus Dumnezeu, rămâne doar egoul lor (…) Eliminarea lui Dumnezeu din lume şi din sufletul omului, pe orice cale acesta este scopul ecumenismului, pe care l-a combătut şi Sf. Justin Popovici. Ecumenismul şi globalizarea reprezintă avangarda vremurilor apocaliptice. " (“Până nu vom avea un conducător cu frica lui Dumnezeu care să țină drept predania Bisericii, nu vom putea ieşi din criza actuala” - interviu realizat de monahia Fotini, 25 ianuarie 2012 pentru nr. 21 al revistei ATITUDINI)

Canoane ale Bisericii Ortodoxe care interzic slujirea cu ereticii:

Canoanele apostolice:

“Daca cineva s-ar ruga, chiar in casa, impreuna cu cel afurisit (scos din comuniune), acela sa se afuriseasca”. (can. 10)

“Episcopul sau presbiterul sau diaconul, daca numai s-a rugat impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca, iar daca le-a permis acestora sa savarseasca ceva ca si clerici sa se cateriseasca”. (can. 45)

“Poruncim sa se cateriseasca episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Caci ce fel de impartasie are Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?” (can. 46)

“Daca un cleric sau laic ar intra in sinagoga (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca”. (can. 64)

Aceste canoane apostolice sunt intarite prin sinoadele ecumenice si locale ale Bisericii, cat si prin invataturile Sfintilor Parinti.

Aceste canoane se refera la tot ce este erezie, inclusiv la ereziile catolice si protestante. Patriarhii Rasaritului, in enciclica de la 1848 declara catolicismul ca fiind erezie.


Am primit acest articol pe adresa de e-mail a redactiei. L-am publicat integral lasand ca observatiile noastre sa le facem la sfarsit:


1.    Este de stiut ca ecumenismul nu a adus nici un folos ortodoxiei ci chiar dimpotriva s-au facut multe compromisuri.

2.      Conferintele sustinute de parintele Zaharia in Romania au avut binecuvantare arhiereasca…

3.     In opinia unor participanti la conferinte, parintele Zaharia si parintele Rafael Noica, evita sa dea un raspuns clar despre subiecte sensibile ca: ecumenismul si indosarierea electronica. Raspunsurile lor sunt considerate evazive si din acest motiv nu se poate sti cu exactitate care sunt parerile lor personale referitor la aceste subiecte.

4.     Indiferent care ar fi opinia personala a celor doi parinti, noi avem cuvintele marilor nostri duhovnici care si-au asumat responsabilitatea pentru invatatura lor despre ecumenism si indosarierea electronica .

5.    Parintele Zaharia  spune sa avem incredere in arhierei la modul general. Poate daca spunea sa avem incredere doar in arhiereii care pastreaza invataturile Bisericii, ale Sfintilor Parinti, lucrurile erau mai clare.

6.      Parintele Zaharia poate ca nu cunoaste situatia reala a compromisurilor facute de unii ierarhi si preoti romani in contextul acestei miscari ecumeniste.

7.  Indiferent de parerile personale ale parintilor Zaharia si Rafael referitor la ecumenism si indosarierea electronica, ei raman duhovnici cu traire inalta si nu e cazul sa tragem concluzii pripite. E bine totusi sa li se aduca si lor la cunostinta ca nu toti ierarhii din Romania urmeaza calea Sfintilor Parinti ai ortodoxiei. Daca, dupa ce li s-a adus la cunostinta situatia reala din Romania, raman la aceleasi “sfaturi” putem sa ne punem semen de intrebare. Ramane de vazut.

4 comentarii:

  1. VREA SI EL SA AIBA O VIATA LINISTITA.

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumos din partea dlui profesor Aurelian ca a intervenit cu acest articol .....sa mai cunoastem si noi care este adevarul fiindca multi nu stim despre canoanele sfintilor parinti ca tre sa le pastram cu sfintenie...noa asta e cu mantuirea noastra nu ne putem juca musai sa stie cat mai multa lume care e situatia de fapt si cu ecumenismul si cu actele cu cip .. da daca ne trezim in al 12 ceas. Doame ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ati vazut imixtiunile satanice in iconografia bisericeasca sustinute de episcopul sofronie drincec?

    RăspundețiȘtergere
  4. E SI ACEASTA ATITUDINE UN MOD DE A NU ITI STRICA REPUTATIA. DE OBICEI IN SUBIECTELE SENSIBILE NU SE BAGA ORICINE CACI EXISTA RISCUL SA APARA RIPOSTE. ASTFEL DE OAMENI ARUNCA MEREU GREUL IN SPINAREA ALTORA. ...
    IN CAZUL DE FATA RMARTURISIRII E ARUNCATA IN SPINAREA ARHIEREILOR.

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.