De ce Simeon si Ana? Pentru ca dupa traditia bisericeasca, Simeon facea parte din cele 70 de persoane care au tradus Pentateuhul din limba ebraica in greaca, pentru biblioteca regelui Ptolemeu al II-lea al Egiptului. Ajuns la textul "Iata Fecioara va lua in pantece si va naste fiu" (Isaia VII, 14), traduce cuvantul "Fecioara" prin "femeie", caci era de neinteles ca o fecioara sa nasca. Pentru aceasta neintelegere, Dumnezeu i-a fagaduit ca nu va muri pana nu-L va vedea pe Cel nascut din Fecioara Maria. Este prezenta si prorocita Ana, pentru ca ea era o prorocita cultica, avea menirea sa adreseze mesajul din partea lui Dumnezeu celor care veneau la templu.
Dreptul Simeon Il ia in brate pe Mantuitorul rostind rugaciunea: "Acum,
slobozeste pe robul Tau, Stapane, dupa cuvantul Tau, in pace, ca vazura
ochii mei mantuirea Ta, pe care ai gatit-o inaintea fetii tuturor
popoarelor; lumina spre descoperirea neamurilor si slava poporului Tau,
Israel" (Luca 2, 29-32). Aceasta rugaciune este citita de fiecare data
la slujba Vecerniei.
Tinand seama ca in Biserica Ortodoxa accentul acestei sarbatori cade pe Hristos, aceasta sarbatoare este numita Intampinarea Domnului, in vreme ce la catolici pe primul plan sta Fecioara Maria, iar sarbatoarea poarta denumirea de Curatirea Sfintei Marii.
Intampinarea Domnului a avut loc la 40 de zile de la nasterea lui Hristos?
Din Scriptura aflam ca dupa Inchinarea Magilor, Dumnezeu i se descopera
lui Iosif si ii cere sa o ia pe Fecioara Maria si pe Prunc si sa fuga in
Egipt (Matei 2, 13-15). Daca Inchinarea Magilor a avut loc indata dupa
Nasterea Domnului, reiese ca Pruncul nu a mai fost dus la Templu la 40
de zile. Insa, potrivit Sfintilor Parinti, ducerea la Templu a Pruncului
a avut loc la 40 de zile de la nasterea Sa. Sosirea magilor nu a avut
loc indata dupa Nastere, ci dupa reintoarcerea Sfintei Familii de la
Ierusalim la Betleem. Deci, magii au sosit dupa ce Pruncul a fost dus la
Templu.
Intampinarea Domnului - date istorice
Primele mentiuni documentare despre Intampinarea Domnului le avem din
jurnalul pelerinei Egeria. Aceasta marturiseste ca a luat parte intre
anii 382-384 la sarbatorirea acestui praznic in Ierusalim. Facem
mentiunea ca in timpul calatoriei sale, Nasterea Domnului se sarbatorea
pe 6 ianuarie, odata cu Botezul Domnului. Astfel, Intampinarea Domnului in vremea pelerinajului facut de Egeria, era sarbatorita pe 14 februarie.
Potrivit istoricilor, sarbatoarea Intampinarii Domnului s-ar fi
generalizat in Rasarit incepand cu anul 534, cand imparatul Justinian a
schimbat data sarbatorii de la 14 februarie la 2 februarie.
sursa : www.crestinortodox.ro
Idei de predici la Intampinarea Domnului
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2016/02/idei-de-predici-la-intampinarea.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.