marți, 30 mai 2017

Preotul Matei Vulcanescu despre distantarea ecumenistilor fata de invatatura Bisericii din primele veacuri.


 Preotul Matei Vulcanescu :
 
«Se adanceste erezia si schisma cu Biserica Ortodoxa din partea celor care au semnat in Creta si care prin aceasta semnatura au devenit schismatici».

Da, ati citit bine, cine a semnat in Creta e in schisma cu Biserica Ortodoxa! Trebuie sa se pocaiasca si sa isi retraga semnatura ca sa reintre in comuniune deplina cu Biserica!

De ce semnatarii din Creta sunt in schisma cu Biserica Ortodoxa?
O Biserica Locala (o Mitropolie, Arhiepiscopie, Patriarhie) cade in schisma cu Biserica Ortodoxa in intregul Ei atunci cand accepta, adopta, promoveaza, implementeaza o alta invatatura decat cea ortodoxa. In mod firesc celelalte Biserici Locale intrerup comuniunea cu acea Biserica Locala care ar adopta o erezie. Astazi starea Bisericilor Locale este atat de jalnica incat nu au puterea, taria, credinta de a inceta pomenirea cu celelalte Biserici Locale care invata o erezie de frica „schismei”. Asta arata o stare nefireasca a Bisericii. Noua eclesiologie si dialogul propus de Creta este in sine o erezie, dar starea generala a elementului omenesc din Biserica nu se ridica la nivelul a ceea ce insemna Ortodox. Dar chiar si asa, intre Bisericile Locale care accepta erezia si Biserica Ortodoxa in intregul Ei (Katholokotita) se produce o schisma la nivel de Doctrina, de Dogma. Asa cum a fost initial schisma calendarului, chiar daca exista o unitate la nivel liturgic in celelalte privinte, putem vorbi de o schisma liturgica, acum insa avem si o schisma la nivel de Eclesiologie, de vedere asupra dialogului cu eterodocsii, pe care nu-i mai anatematizam si nu mai identificam erezia in propria Biserica ca sa o taiem prin anatema ci o promovam la nivel sinodal.

Scopul pentru care ținem Dogmele Drepte este comuniunea directa si nemijlocita cu Hristos Dumnezeu-mantuirea sufletului si de a ne vindeca de propriile patimi si de propriul egoism și mândrie. „Duh este Dumnezeu si cei ce I se inchina trebuie sa I se inchine in Duh si in Adevar” (Ioan 4, 24). Dacă Dogma Dreaptă și lupta pentru păstrarea ei nu duc la eliberarea de mandrie, vanitate, egoism, și nu se cultiva dragostea fata de toată faptura și ingaduința, atunci Dogma Dreaptă rămane moartă, nelucratoare si nevindecatoare pentru fiecare dintre noi. Dacă în spatele luptei pentru apararea Dogmei Drepte se ascund patimile noastre pe care le scoatem la iveală- ura, invidia, nerabdarea, atunci pastrarea unui Adevar teoretic, care nu ne vindecă, rămane pentru noi doar un Adevar teoretic, și nu ne deosebim de islamiști și nici de ecumeniști care răman și ei nevindecați, pentru că le lipseste Dogma Dreaptă pe care o hulesc, care dacă ar fi primit-o ar fi putut să se vindece. Dogma Dreaptă nu mântuiește fară Dreapta Viețuire. Dacă nu avem delicatețea sfinților, dragostea, bucuria, pacea și ura și incrîncenarea doar împotriva ereziei, a hulei împotriva Duhului Sfânt care este erezia din Creta atunci nu facem decât sa ne mascăm propriile patimi în spatele luptei pentru Dreapta Credință.

Criteriul patristic în acest moment este: Mergem acolo unde se marturiseste ortodox.

Nu mergem la nici un episcop sau patriarh sau mitropolit sau arhiepiscop sau preot ce laudă și încuviinteza pseudo Sinodul din Creta, sau spune ca Sinodul din Creta nu a schimbat Dogmele, nici la „adeptii ecumenismului lucid”. Ne îngradim de toți preoții și episcopii care invață eretic și încuviințează erezii eclesiologice.

Duhul Adevarului nu poate rămane acolo unde se spun minciuni în Dogmă, pentru că este Duhul Adevarului, nu al minciunii, iar Adevarul este Hristos, care este și Calea și Viața, de aceea nu avem ce cauta sa ramanem in comuniune cu arhiereziarhul Bartolomeu și cei impreuna cu el, ca nu cumva să fim judecați împreună cu el și adepții lui.

Întreruperea pomenirii si ingradirea mirenilor este fata de persoanele care învață erezii, nu fata de Biserică.

Scopul nostru este determinarea Sinodului care va condamna persoanele eretice și ereziile.

preot Matei Vulcanescu
Protoprezbiter in Sfanta Mitropolie a Pireului

4 comentarii:

  1. Florin Savulet - Germania30 mai 2017 la 20:50

    Bine zis, bine grait.

    RăspundețiȘtergere
  2. https://doxologia.ro/articole-teologice/geneza-formularii-biserica-ortodoxa-accepta-denumirea-istorica-altor-biserici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceste teorii care sunt expuse in articol au fost demontate de IPS Hieroteos Vlachos in sedinta Sinodului din Grecia.

      Ștergere
  3. Slavă Domnului că mai sunt preoți cu adevărat Creștini Ortodocși care mărturisesc Adevărul

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.