În noaptea de 28 februarie-1 martie 2009 după slujba de priveghere de la Mănăstirea Petru Vodă, jud. Neamţ, teologul Danion Vasile a ţinut un frumos cuvânt de învăţătură credincioşilor prezenţi. Deoarece foarte mulţi credincioşi au fost nemulţumiţi de decizia Sf. Sinod cu referire la actele biometrice, intenţionând să facă mitinguri şi demonstraţii publice, tânărul teolog le-a spus că „la o problemă duhovnicească, soluţia nu poate fi lumească... Într-un fel este de înţeles nemulţumirea unor credincioşi atâta timp cât preoţii lor sunt nepăsători faţă de problemele lor... Este foarte trist că Sf. Sinod a făcut abstracţie de învăţătura Sf. Părinţi şi ierarhii noştri s-au lăsat înşelaţi de îndemnul viclean al diavolului ascultând de normativele U.E. şi nu de Dumnezeu. În urmă cu câteva săptămâni am spus că dacă Sf. Sinod va accepta aceste cip-uri înseamnă că sfârşitul este aproape, conform proorociilor Sf. Părinţi.”
Singura Biserică Ortodoxă care a decis acceptarea cip-urilor este BOR., în tip ce Biseric Greciei, a Serbiei şi a Rusiei au avut poziţii contrare. Conform îndemnurilor purtătorului de cuvânt al BOR, pr. Constantin Stoica, exprimate public cu multă aroganţă: „eu şi colegii mei vom fi primii care vom lua aceste paşapoarte cu cip biometric”, rezultă că decizia Sinodului nu este în concordanţă cu celelalte Sinoade ortodoxe locale.
Deoarece, în urma deciziei Sf. Sinod, unii preoţi din România au vrut să iasă de sub ascultarea Sinodului BOR manifestându-şi intenţia de a se subordona altor Sinoade ortodoxe canonice ca cele ale Greciei şi Serbiei, teologul Danion Vasile a spus: „unii vor să se rupă de Biserică simţindu-se trădaţi. Nu trebuie să ne rupem de Biserică pentru că Biserica e Trupul lui Hristos. Nu Biserica e de vină că ierarhii au trădat.”
În ziua lucrărilor Sinodului în curtea Patriarhiei au fost mobilizaţi 450 de jandarmi la cererea autorităţilor superioare bisericeşti. Aceasta dovedeşte că ierarhilor le era frică de popor ştiind dinainte că hotărârile pe care le vor lua vor nemulţumi credincioşii. Danion Vasile a mai spus că „nu mitinguri şi revolte, ci rugăciuni, post, curaj, mărturisire, demnitate, fără să-i judecăm pe cei mai slabi care au cedat şi vor primi cip-ul, aceasta trebuie să facem în viitor. Să nu se mândrească unii sau alţii că sunt ucenici ai părintelui Iustin, să nu se folosească de numele lui. Trăirea, virtuţile, nu se transmit prin faptul că i-au stat în preajmă dacă nu-i urmăm faptele... Să fiţi ca apostolii, să dăm tot ce avem în noi pentru a mărturisi adevărul. Acum a sosit momentul să se separe oile de capre, nu putem sluji la doi domni (adică si cu Dumnezeu si cu cip-urile -n.n.). Acum se va vedea clar cine a avut credinţă sinceră şi cine a fost făţarnic”.
Este clar că azi avem nevoie să decidem fiecare pentru noi dacă vom accepta să beneficiem de bunătăţile lumii acesteia prin primirea cip-ului sau le vom considera deşertăciuni pentru a fi liberi înpreună cu Hristos. În acest sens, părintele Proclu, îi îndeamnă pe credincioşi: „dacă duhovnicul îţi spune să iei cip-ul, uită-l pe acel duhovnic şi caută-ţi altul care să te călăuzească pe calea cea dreaptă.”
Viorica Bradu
Singura Biserică Ortodoxă care a decis acceptarea cip-urilor este BOR., în tip ce Biseric Greciei, a Serbiei şi a Rusiei au avut poziţii contrare. Conform îndemnurilor purtătorului de cuvânt al BOR, pr. Constantin Stoica, exprimate public cu multă aroganţă: „eu şi colegii mei vom fi primii care vom lua aceste paşapoarte cu cip biometric”, rezultă că decizia Sinodului nu este în concordanţă cu celelalte Sinoade ortodoxe locale.
Deoarece, în urma deciziei Sf. Sinod, unii preoţi din România au vrut să iasă de sub ascultarea Sinodului BOR manifestându-şi intenţia de a se subordona altor Sinoade ortodoxe canonice ca cele ale Greciei şi Serbiei, teologul Danion Vasile a spus: „unii vor să se rupă de Biserică simţindu-se trădaţi. Nu trebuie să ne rupem de Biserică pentru că Biserica e Trupul lui Hristos. Nu Biserica e de vină că ierarhii au trădat.”
În ziua lucrărilor Sinodului în curtea Patriarhiei au fost mobilizaţi 450 de jandarmi la cererea autorităţilor superioare bisericeşti. Aceasta dovedeşte că ierarhilor le era frică de popor ştiind dinainte că hotărârile pe care le vor lua vor nemulţumi credincioşii. Danion Vasile a mai spus că „nu mitinguri şi revolte, ci rugăciuni, post, curaj, mărturisire, demnitate, fără să-i judecăm pe cei mai slabi care au cedat şi vor primi cip-ul, aceasta trebuie să facem în viitor. Să nu se mândrească unii sau alţii că sunt ucenici ai părintelui Iustin, să nu se folosească de numele lui. Trăirea, virtuţile, nu se transmit prin faptul că i-au stat în preajmă dacă nu-i urmăm faptele... Să fiţi ca apostolii, să dăm tot ce avem în noi pentru a mărturisi adevărul. Acum a sosit momentul să se separe oile de capre, nu putem sluji la doi domni (adică si cu Dumnezeu si cu cip-urile -n.n.). Acum se va vedea clar cine a avut credinţă sinceră şi cine a fost făţarnic”.
Este clar că azi avem nevoie să decidem fiecare pentru noi dacă vom accepta să beneficiem de bunătăţile lumii acesteia prin primirea cip-ului sau le vom considera deşertăciuni pentru a fi liberi înpreună cu Hristos. În acest sens, părintele Proclu, îi îndeamnă pe credincioşi: „dacă duhovnicul îţi spune să iei cip-ul, uită-l pe acel duhovnic şi caută-ţi altul care să te călăuzească pe calea cea dreaptă.”
Viorica Bradu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.