Noua conducere a mănăstirii Petru Vodă a schimbat macazul. Stareţul Hariton are ordin să susţină sinodul ecumenist din Creta şi porneşte prigoană împotriva monahilor
tradiţionalişti.
Stareţul Hariton şi monahul Filoteu caută pretext să
excludă din mănăstire orice posibil opozant faţă de sinodul ecumenist din
Creta. O parte a monahilor din obşte ştiu doar variantele oferite oficial de către ierarhii
ecumenişti, prin intermediul stareţului mănăstirii.
După ce, de mai multe ori, a fost ameninţat şi i s-a pus în vedere să
părăsească mănăstirea, ieromonahul Tihon, este chemat în “judecata”
consistoriului mănăstirii de către stareţul Hariton Negrea şi monahul Filoteu
Bălan.
Motivul acuzaţiilor este cît se poate de “justificat”: s-a pronunţat făţiş împotriva sinodului din Creta şi a făcut publică poziţia părintelui Simeon Zaharia faţă de acest subiect.
Stareţul nu şi-a asumat responsabilitatea excluderii preotului Tihon, intenţionând să implice întreaga obşte. Surpriza cea mare a stareţului a fost atunci când a constatat că obştea nu a fost de acord cu excluderea acestuia din mănăstire.
Motivul acuzaţiilor este cît se poate de “justificat”: s-a pronunţat făţiş împotriva sinodului din Creta şi a făcut publică poziţia părintelui Simeon Zaharia faţă de acest subiect.
Stareţul nu şi-a asumat responsabilitatea excluderii preotului Tihon, intenţionând să implice întreaga obşte. Surpriza cea mare a stareţului a fost atunci când a constatat că obştea nu a fost de acord cu excluderea acestuia din mănăstire.
Ieromonahul Tihon a fost chemat în
consistoriul mănăstirii de către stareţul Hariton Negrea, pentru că s-a
împotrivit făţiş ereziilor semnate de ierarhii români la sinodul din Creta.
Stareţul Hariton şi monahul Filoteu Bălan au încercat de mai mult timp să
elimine orice opoziţie din interiorul mănăstirii, care ar strica “liniştea”
superiorilor ierarhici ai BOR, şi în mod special a mitropolitului Teofan Savu,
al Moldovei. Acum încearcă acest lucru folosindu-se de obştea monahală, dar...
din câte se pare..., jocurile de culise au ieşit la iveală.
Monahul Tihon, vieţuieşte de 18 ani în
mănăstirea Petru Vodă, fără a-şi schimba locul sau a avea intenţii de a pleca
din mănăstirea de metanie, unde a fost tuns în monahism de către, duhovnicul
neamului, părintele Iustin Pârvu. Părintele Iustin i-a spus când era pe patul
de suferinţă să nu părăsească mănăstirea de metanie.
Fiind într-o vizită la părintele Simeon
Zaharia de la mănăstirea Sihăstria, a aflat că acesta a fost constrans de
exarhul Arhiepiscopiei Iaşilor, arhimandritul Nichifor Horea, să îşi retragă
semnătura de pe documentul prin care un grup de clerici au anunţat Mitropolia
Moldovei că va opri pomenirea ierarhului Teofan, până îşi va retrage semnătura
de pe documentele controversate din sinodul “Mare” şi “Sfânt” la care a
participat în luna iunie, anul 2016.
Deşi, de ochii lumii, ierarhul Moldovei, a anunţat
pe site-ul Mitropoliei că doreşte ieşirea din CMB şi nu este de acord cu
anumite articole ale documentelor din Creta, în realitate îi prigoneşte pe
preoţii şi monahii care se opun ereziei ecumeniste. Unul dintre stareţii care
au un rol important în prigonirea monahilor tradiţionalişti este tocmai
“blândul” şi “călugărosul” Hariton Negrea, omul de bază al fostului mitropolit
Daniel al Moldovei (actual patriarh al României) încă de când era la mănăstirea
de protocol din Durău, la poalele Ceahlăului.
La câteva zile după ce a avut loc
pseudosinodul din Creta, stareţul Hariton Negrea şi monahul Filoteu Bălan, au
organizat sinaxe cu obştea mănăstirii prin care monahii erau înştiinţaţi că “în Creta nu s-a schimbat nimic” şi “delegaţia României a avut un rol important
şi pozitiv”. Ulterior, pe site-ul oficial al mănăstirii au apărut
informaţii false prin care era lăudată implicarea delegaţiei BOR şi se aprecia
“reuşita” sinodului. După ce au apărut primele dovezi ale eşecului teologic din
Creta, dar şi demascarea ereziilor semnate de către delegaţia română, articolul
a fost şters, iar cei doi lideri ai mănăstirii, Hariton şi Filoteu, au recurs
la epurări ale posibililor opozanţi prin care ar exista “riscul” ca obştea
mănăstirii să afle altă variantă decât cea oferită oficial de către mitropolitul
Teofan Savu, prin stareţ.
Tot mai multe semne de
întrebare se pun în ceea ce priveşte “decizia” părintelui Iustin Pârvu, care,
pe patul morţii, în prezenţa mitropolitului Teofan, a “ales” (acceptat)
propunerea de a-l numi stareţ pe părintele Hariton, în faţa aparatelor de
filmat. Au fost vieţuitori din obşte care au remarcat că Mitropolitul Moldovei,
cel care a gestionat momentul, a afirmat de mai multe ori: “Să nu încercaţi să îl convingeţi pe
părintele Iustin să îşi schimbe decizia”. Acum, lucrurile încep să fie tot
mai clare.
În lupta mitropolitului Teofan de a
implementa ecumenismul în viaţa bisericescă din Moldova, stareţul Hariton are
un rol important. Imaginea sa falsă de “urmaş” al părintelui Iustin Pârvu este
folosită cu succes de conducerea mitropoliei moldovene, care îi trasează
sarcini precise. Prima sarcină este aceea de a-i elimina pe opozanţii faţă de
erezia ecumenistă decretată în Creta, dând impresia în faţa enoriaşilor, că ar
fi apărători ai credinţei aşa cum a lăsat în “testamentul” său, marele duhovnic
al românilor, părintele Iustin Pârvu.
Primul care a trebuit eliminat din schemă a
fost părintele Pamvo Jugănaru de la schitul Rădeni, jud. Neamţ, care a oprit
pomenirea ierarhului Teofan până la retragerea semnăturii de pe documentul
controversat din Creta. Nici monahii de la Rădeni nu au fost ocoliţi de ameninţările stareţului Hariton Negrea şi ale exarhului Nichifor Horea.
Acum a venit rândul părintelui Tihon. Surse din
cadrul mănăstirii spun că este vizată şi maica stareţă Iustina Bujor de la
mănăstirea de maici din Petru Vodă – Paltin, care a dat binecuvântarea pentru a
se tipări în revista “Atitudini” articole ale mitropolitului Ierotheos Vlachos
(Grecia), episcopului Longhin Jar din Bănceni (Ucraina), a Mitropolitului Serafim de Pireu (Grecia), a teologului Teodor
Zisis (Grecia) şi alţi clerici şi teologi care au avut poziţii de condamnare a
sinodului din Creta. Stând de vorbă cu un monah din mănăstirea Petru Vodă,
aflăm că o vieţuitoare a mănăstirii Paltin a înregistrat-o de mai multe ori pe stareţa Iustina Bujor când vorbea maicilor din mănăstire despre sinodul din
Creta. Sursa noastră ne spune că înregistrările erau făcute cu un telefon
ascuns, şi în cîteva ore ajungeau la pr Hariton si Filoteu care, la rândul lor,
le trimitea mitropolitului Teofan prin intermediul internetului. Monahii din
mănăstire bănuiesc că stareţa de la Paltin a fost înregistrată de către o ucenică a părintelui Hariton.
Detalii vezi aici: http://sinodultalharesc.tk/cinste-lor-sa-le-fim-alaturi-schitul-radeni-neamt-duce-mai-departe-lupta-anti-ecumenista-parintelui-justin-parvu/
Venind rândul părintelui Tihon,
prigonitorii ecumenişti, s-au gîndit să-i aducă acuzaţii “canonice”. Deşi, în
ultimele luni, au încercat de mai multe ori să-l izgonească, nu au făcut-o
pentru că nu aveau motive întemeiate. Acum l-au “prins” că a făcut o
înregistrare fără binecuvântarea stareţului. Pentru că a oprit pomenirea
ierarhului ecumenist şi pentru mărturia sa de credinţă, nu aveau motive
canonice să-l excludă. Aşadar s-au gândit să-l condamne pentru că a
înregistrat (video) un monah care era din altă mănăstire, aceasta făcându-o
fără binecuvântarea stareţului Hariton şi a stareţului de la mănăstirea Sihăstria, protosinghelul Arsenie Popa.
În concluzie “justificările” stareţului sunt altele decât motivul real. În
aparenţă este arătat de stareţ că părintele Tihon a făcut o înregistrare fără
binecuvântare. Cu siguranţă că dacă în acea înregistrare ar fi fost o opinie
favorabilă sinodului cretan, azi părintele Tihon nu era condamnat, ci chiar
apreciat de către mai marii săi ierarhici.
Detalii
despre “vinovăţia” părintelui Tihon vedeţi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/12/video-parintele-simion-zaharia-de-la.html
Stareţul Hariton a încercat de mai multe
ori excluderea părintelui Tihon din mănăstirea sa de metanie, dar nu a găsit
motive canonice prin care să-şi justifice decizia. De data asta a încercat să
facă acest lucru prin intermediul obştii. Astfel a fost convocată întreaga
obşte şi s-a pus planul în aplicare. Un monah din mănăstire a spus reporterilor
de la ASTRADROM că “Părintele stareţ şi
Filoteu au încercat să ne influenţeze să hotărâm eliminarea lui Tihon din
mănăstire. Decât să mă fac părtaş la asta am preferat să nu mă prezint la
sinaxă”. Din totalul de aproximativ 80 de vieţuitori ai mănăstirii, au fost
prezenţi doar 45, dintre care doar şapte au votat pentru excluderea părintelui
Tihon din mănăstire. Majoritatea au considerat că pentru o înregistrare nu
merită exclus, cu atât mai mult că părintele Zaharia Simeon (care apare în
înregistrare) şi-a dat acceptul. Un ieromonah din obşte spunea că “Măsura pe care dorea să o aplice părintele
stareţ, este cam exagerată, cred că la mijloc sunt alte chestiuni pe care nu e
momentul să le discutăm acum”. Majoritatea vieţuitorilor mănăstirii au
considerat că măsura aplicată de actuala conducere este abuzivă şi dictatorială.
“Tocmai pentru că am considerat că nu e
cazul excluderii lui din obşte, am propus să nu fie alungat, ci doar să-i dea
stareţul un canon” spune un monah care a participat la sinaxă. Fără a se
consulta cu vieţuitorii mănăstirii, stareţul Hariton a decis ca părintele Tihon
să fie “pedepsit” prin slujirea în sobor şi pomenirea mitropolitului Teofan la
slujbe, ceea ce ar încălca decizia aplicării de către “acuzat” a canonului 15
de la sinodul I-II din Constantinopol (861).
Însăşi epitimia aplicată este o încălcare a
drepturilor religioase şi a libertăţii de exprimare, un alt abuz al stareţului
ecumenist prin care încearcă să-l şantajeze pe părintele Tihon pretextând apoi
că l-a alungat fiindcă nu şi-a făcut canonul primit. Am încercat să stăm de
vorbă şi cu părintele Hariton despre acest subiect, dar ne-a amânat repetat şi
în cele din urmă ne-a refuzat într-un mod cât se poate de diplomat. Aşteptăm un
răspuns al conducerii mănăstirii pe care să îl putem face public sau să îl
posteze pe siteul oficial al mănăstirii. În cele ce urmează vom prezenta
mărturia părintelui Tihon legata de acest subiect:
“Sunt pregatit sa fiu dat afara, inchis,
prigonit pentru dreapta credinta ortodoxa si pentru cele 7 sfintele sinoade
ecumenice si nu doresc in credinta sa aplic iconomia. Vreau sa jertfesc totul
pentru Hristos si Sfinta Biserica Ortodoxa nepatata. Asa sa imi ajute Dumnezeu,
parintele meu staret arhim. Justin Pârvu si toti Sfintii din Închisorile
Comuniste.
Sunt prigonit pentru ca vreau sa tin
credinta ortodoxa nestirbita, care am primit-o de la parinti, apoi de mic am
fost la parintele arhimandrit Cleopa Ilie, la parintele ieroschimonah Onufrie
Frunza, de la staretul si povatuitorul meu, vrednicul de pomenire marturisitor
JUSTIN PÂRVU si de la parintele meu duhovnic.
Multumesc ieroschimonahului Simeon Zaharia
care imi este un bun sfatuitor inca din anul 2007 si prin increderea sfintiei
sale mi-a acordat marturisirea publica a ceea ce avea pe suflet. Ma bucur ca am
putut ajuta un suflet a unui mare duhovnic sa nu plece in viata vesnica fara a
se usura sufleteste.” (Vezi: http://www.apologeticum.ro/2016/12/staretoiul-hariton-impune-ierom-tihon-sa-pomeneasca-ereziarhul-teofan-altfel-va-fi-dat-afara-din-manastire-oameni-buni-haideti-sa-alungam-acest-staretoi-talhar-din-manastirea-parintelui-justin/)
Concluzia noastră e una singură. Părintele
Tihon a avut nevoie de curaj să ia deciziile pe care şi le-a asumat, iar acest
curaj nu ar fi existat dacă nu avea credinţa, nădejdea şi dragostea de
Dumnezeu.
Monahii cu care am stat de vorbă ne spun
că, la rândul său, stareţul Hariton a recunoscut în faţa unor vieţuitori ai
mănăstirii că este şi el constrâns, la rândul său, de către mai marii săi
ierarhici. Nu contestăm acest lucru, dar ne întrebăm unde este modelul
părintelui Justin Pârvu şi al mărturisitorilor din închisorile comuniste care
nu s-au înfricoşat nici de membrii de partid, nici de episcopi, nici că îşi vor
pierde cariera sau alte temeri lumeşti? Unde este modelul ctitorului mănăstirii
Petru Vodă care de fiecare dată când apărea o abatere de la dreapta credinţă
lua atitudine şi îndemna credincioşii să-şi apere credinţa cu orice preţ? Unde e
modelul părintelui Iustin Pârvu care, în mod ferm şi categoric, spunea în urmă
cu câţiva ani să nu acceptăm sinodul “pan-ortodox” care încă de atunci se
anunţa a fi controversat, pentru că în documentele preliminare se vedea că acest
sinod nu slujeşte ortodoxiei, ci globalismului în plan religios? Şi pe acei
puţini care încă mai urmează modelul mărturisitor al părintelui Iustin Pârvu trebuie
să-i alungaţi?! De ce?
Vedeţi şi: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/12/un-raspuns-teologic-celor-care-vor-sa.html
Marian Juncu
Angela
Cristea
"Dacă este adevărat ce spune părintele Nikolaos Manolis în filmul de mai jos, atunci vine cutremur mare la temelia Bisericii noastre.
RăspundețiȘtergereDupă cum zice părintele Nikolaos Manolis maine la DIS (nu știu ce e asta) se va discuta cererea patriarhului Bartolomeu pentru caterisirea părintelui Theodor Zisis. Da, ați auzit bine.
La ce să ne uităm mai întâi? La faptul că Patriarhia (Ecumenica n.n) se bagă în cazurile interne ale Bisericii noastre sau la faptul că încearcă să impună caterisirea unui mare teolog contemporan al Bisericii noastre?
Iubiți frați pregătiți-vă de lupte mari, încă nu am văzut nimic."
sursa: http://www.glasulstramosesc.ro/blog/jos_mainile_de_pe_parintele_theodor_zisis/2016-12-08-246
Foarte bun articolul! Mai mult decât lămuritor!
RăspundețiȘtergere