marți, 20 decembrie 2016

Părintele Iulian Prodromitul îi scrie părintelui Simeon Zaharia să nu cedeze presiunilor.

    Părintele Iulian de la Prodromu îl îndeamnă pe părintele Simeon Zaharia de la mănăstirea Sihăstria (jud. Neamţ) să rămână acelaşi ca la început. Amintim că iniţial părintele Simeon a semnat un document prin care işi exprima dezacordul faţă de ereziile semnate de ierarhii români în Creta, iar ulterior, după o vizită a exarhului Nichifor Horea pe care a făcut-o la chilia sa, a trebuit să se răzgândească. La puţin timp după aceea a mărturisit opinia sa unor monahi cărora le-a dat acordul să-l filmeze, dar în urma unor alte vizite făcute de reprezentanţi ai Mitropoliei Moldovei, părintele Simeon a contrazis afirmaţiile iniţiale. În prezent, părintele Simeon, este privat de dreptul de a avea vizitatori, iar contactul cu sfinţia sa este anevoios deoarece este păzit foarte riguros de monahi rânduiţi de stareţ să stea la uşa chiliei sale.
    În acest context părintele Iulian prodromitul îi trimite o scrisoare prin care îl îndeamnă să nu cedeze presiunilor. Textul scrisorii poate fi văzut mai jos, integral:



Părinte Simeon, blagosloviți!

Ne-am bucurat cu toții și ne-am umplut de nădejde auzind mărturisirea ta cea dintâi, în care ai spus că trebuie să ținem credința neschimbată așa cum am primit-o de la Sfinții Părinți.

Ne-am folosit cu toții și ne-am întărit în nădejde, auzind la sfinția ta că nu recunoști sinodul din Creta ca ortodox și nu ești de acord cu ierarhii care au semnat în favoarea ereticilor, dându-le drepturi de biserică.
Toată lumea a prins curaj, să mărturisească fără frică, văzând că mai sunt bătrâni statornici, care să apere Biserica chiar cu prețul vieții lor.

N-a trecut mult și bucuria noastră s-a schimbat în mâhnire văzând cum te-ai lăsat influențat de cei mari, care te-au îndemnat să te dezici de mărturisirea cea dintâi și să zici ca ei, care au nesocotit sfintele Soboare a toată lumea și luptele pline de sânge ale sfinților, care au păstrat mireasa lui Hristos, care este Biserica, fără pată sau zbârcitură, după cum ne învață Apostolul Pavel.

Te rog, ca un bătrân cu care te-ai nevoit atâția ani împreună, să iei aminte și să nu te mai schimbi în cele ce le spui către creștini, căci nu e de joacă cu cele ale credinței.

Fii deci statornic în mărturisirea cea bună pe care ai dat-o întâi împotriva celor care au trădat Biserica din interior luând parte și semnând la sinodul din Creta.

Ține bine și neschimbat ceea ce ai primit de la Domnul, ca să poți spune acum, la sfârțitul vieții, împreună cu Sfântul Apostol Pavel:

"Lupta cea bună m-am luptat, călătoria am săvârșit, credința am păzit." II Tim. 4; 7

Am scris aceastea cu mâna mea, Ieroschimonah Iulian Prodromitul.

12 Dec. 2016

Nota:
Deoarece unii ecumenişti afirmă că părintele Iulian susţine "Sinodul" din Creta, iar afirmaţiile sale despre acest "Sinod" nu ar fi reale, cei care doresc, pot vedea scrisoarea scrisă de mână accesând link-ul de mai jos:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.