Biserica Ortodoxă e singura Biserică creştină
Daca relatările din presă sunt
adevărate, atunci, cu părere de rău, la sinodul din Creta au participat şi unii
episcopi vânduţi, care vorbesc direct în retorica francmasonico-new-agistă a
duşmanilor Bisericii, numindu-i pe creştinii practicanţi şi pe teologii
ortodocşi „fanatici şi fundamentalişti”, exact aşa cum îi numeşte presa
mondialistă sau discursul ateist-secularist.
Îndrăznesc să aspir şi eu bucuros
(dar fără a merita această cinste) la titulatura de teolog „fundamentalist şi
fanatic”, deoarece cred şi marturisesc că:
1.
Nu există nicio părtăşie între Ortodoxie şi heterodoxie, canoanele Sfinţilor
Părinţi nepermiţând nici măcar şederea la masă cu heterodocsii, în niciun caz
participarea la slujbe cu ei sau împreuna-liturghisire.
2.
Biserica Ortodoxă este cea Una pe care o mărturisim în Crez, afirmaţia acelui
episcop fiind de un eretism pentru care el trebuie caterisit imediat. Dacă am
admite că Biserica este alcătuită şi din heterodocşi, atunci de fapt Ortodoxia
nu ar avea niciun rost, de vreme ce te poti mântui peste tot în comunităţile
creştine şi nu trebuie să fii ortodox şi să trăieşti după asprimea canoanelor
ortodoxe. Mai mult, acceptarea ideii că Biserica din Crez îi cuprinde şi pe
heterodocsi (eretici) înseamnă a spune că Biserica e în sine plină de
contradicţii, de vreme ce în Biserică s-ar afla şi unii care o cinstesc pe
Maica Domnului, şi unii care o înjura, unii care se închină la icoane, altii
care le consideră idoli etc. Asemenea idee este incalificabilă şi desfiinţează
practica tuturor celor Şapte Sinoade Ecumenice, care s-au desparţit clar prin
anatemă de toate ereziile timpului lor, arătând că acei eretici nu sunt în
Biserică, ci în afara şi împotriva ei.
Se cuvine să nu cădem în capcana de
a crede că ectenia din Sfânta Liturghie „pentru pacea a toată lumea, pentru
bună starea sfintelor lui Dumnezeu Biserici şi pentru unirea tuturor, Domnului
să ne rugăm” se referă la ideea ecumenistă de unire a Bisericii Ortodoxe cu
comunităţile heterodoxe. Ectenia se referă la unirea Bisericilor Ortodoxe între
ele, la armonia din interiorului oekumene-ului ortodox, nicidecum la
unirea drept-credincioşilor cu ereticii.
3.
Celelalte culte creştine nu sunt „biserici nedepline”, pentru că Hristos nu a
întemeiat Biserici depline şi Biserici nedepline, nici nu poate fi Capul mai
multor Biserici, după cum mărturiseşte Sfântul Apostol Pavel : „Există un
Domn, o credinţă, un botez” (Efes. 4,5, s.n.). Există o singură
Biserică, cea care a rămas fidelă curăţiei învăţăturii divine cuprinse în
Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie, şi care din acest motiv e capabilă să aibă
„dreapta slăvire” a lui Dumnezeu şi „opinia corectă” cu privire la învăţătura
de credinţă (care în greceşte se numesc orthodoxia). Celelalte culte
sunt atât de puternic influenţate de gândirea lumească, încât nu mai pot avea
pretenţia continuităţii cu tradiţia biblică şi apostolică (nici nu o au, cele
mai multe dintre ele).
Daca celelalte culte creştine ar fi
„biserici nedepline”, ar însemna că şi Biserica Ortodoxă este „nedeplină”, de
vreme ce există bucăţi de Biserică în afara ei. A afirma că Biserica Ortodoxă
este Biserica deplină, ceea ce este perfect adevărat, dar că în afara de
Biserica Ortodoxă mai există şi alte „biserici nedepline” este o contradicţie
în termeni, deoarece ceva nu poate fi deplin, atât timp cât are părţi de
aceeaşi substanţă cu el în afara sa. Deplinătatea Bisericii Ortodoxe implică
şi unicitatea sa.
Din câte am citit, această idee
halucinantă a „bisericilor nedepline”, preluată din eclesiologia catolică, în
care ortodocşii şi protestanţii sunt numiţi „biserici nedepline”, a fost
susţinută în baza argumentului că termenul ekklesia (biserică) apare la
Clement Alexandrinul şi la Teodoret de Cir ca desemnând şi comunităţile
eretice. Clement Alexandrinul a trăit înainte de prima mare erezie, cea a lui
Arie, într-o perioadă în care Biserica nu se confrunta cu opinii atât de
puternic contrare adevărului de credinţă. La primele două sinoade ecumenice s-a
făcut definirea clară a Bisericii, ca fiind „Una”, „Sfântă”, „Sobornicească” şi
„Apostolească”. În acelaşi timp, ereziarhii au fost anatematizaţi şi daţi afară
din Biserică. Aşadar, argumentarea este puerilă. Mai mult, Teodoret de Cir a
fost condamnat la Sinodul al V-lea Ecumenic ca eretic.
Termenul ekklesia apare şi în
organizarea cetăţilor greceşti antice, desemnând adunările publice în care se
luau deciziile cu privire la treburile cetăţii. Numim şi acele adunări
precrestine „biserici nedepline”? E ridicol.
4.
Nu există nicăieri în tradiţia ortodoxă instituţia sinodului ecumenic permanent
şi infailibil. Infailibilitatea în Ortodoxie aparţine lui Hristos şi Bisericii
Sale în general, nu unei structuri administrative, mai ales compusă din
episcopi ca cei care au sustinut că Biserica Una nu e cea ortodoxă, că
ortodocşii practicanţi sunt fanatici etc. Dacă ar fi dorit să aibă un sinod
permanent ecumenic, Sfinţii Părinţi l-ar fi creat ei, cu multe sute de ani în
urma. Sinodul ecumenic a fost conceput ca o armă extremă de luptă contra
dezbinării în Biserică, atunci când acea dezbinare nu mai poate fi combătută
prin celelalte arme spirituale (predica, scrierea, apologia, polemica,
sinoadele locale etc.). Prin urmare, ideea este complet irealistă, dictatorială
şi necanonică. Ca să nu mai vorbim de faptul că încalcă principiul receptării
textelor sinodale în Biserică de către popor, prin transpunerea lor în cult
(hotărârile sinoadelor ecumenice au devenit parţi ale cultului, fie prin practici
de cult, fie prin cântări inspirate din ele, fie prin arhitectura bisericească
etc.).
Faţă de astfel de inovaţii
doctrinare, dacă ele se vor transpune într-un document oficial, orice creştin
ortodox cu frică de Dumnezeu trebuie să îşi reamintească faptul că ascultarea
se face până la păcat, cu alte cuvinte, creştinul nu are nicio datorie a
ascultării faţă de cel ce îl îndeamnă la păcat şi la erezie.
(preluat de pe mihaisilviuchirila)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.