S-a incheiat Sinodul Talharesc din Creta. Ierarhii romani au dat dovada
de ascultare fata de puternicii zilei. Pentru ei ascultarea e “sfanta”, in mod
special atunci cand trebuie sa-si reduca subalternii la tacere si cand trebuie
sa isi pastreze scaunele. Au dovedit-o inca o data prin presiunile facute
asupra intregii ortodoxii de a accepta in mod “oficial” panerezia secolului nostru:
ecumenismul.
Sustinem intru totul ce spun ucenicii adevarati ai parintelui Iustin
Parvu, aceia care nu cauta nici faima si nici confort ci doar sa slujeasca lui
Hristos, chiar cu riscul de a fi catalogati de catre adeptii ereziei ecumeniste: “fanatici”,
“fundamentalisti”, “inapoiati”, “retrograzi” etc.
In cele ce urmeaza vom prezenta punctul de vedere al redactiei revistei ATITUDINI:
|
Stim de la Sf. Iustin Popovici ca
ecumenismul este panerezie. Totusi la acest Sinod s-a legitimat ecumenismul, ca
fiind o continuitatea a traditiei apostolice si patristice. Ecumenismul este
insă un fals, combătut de foarte multi sfinti parinti. Atât in documentul ”Relațiile
Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”, cât si in așazisa Enciclică a
Sinodului, scrie negru pe alb că ecumenismul este o datorie a Bisericii. Cităm
din Enciclică, pct 3: „Biserica noastră gândindu-se la datoria de a
mărturisi Adevărul și credința apostolică, acordă o mare importanță dialogului,
în particular cu creștinii eterodocși. În acest mod, restul lumii creștine
cunoaște mai exact autenticitatea Tradiției Ortodoxe, valoarea învățăturii
patristice, experiența liturgică și credința ortodocșilor. Dialogurile
întreprinse de Biserica Ortodoxă nu semnifică în nimic un compromis în materie de
credință„.
De asemeni la acest Sinod s-a
afirmat ca Tradiția înseamnă fundamentalism.
Citat, tot din encilică: „Explozia fundamentalismului care se observă în
diferite tradiții religioase reprezintă expresia unei religiozități morbide. Un
dialog interreligios sobru [cu trezvie] contribuie într-un mod semnificativ să
favorizeze încrederea reciprocă, pacea și reconcilierea„ (pct. 4). (preluat de
pe Român ortodox în Franța)
Despre documentul ”Relațiile
Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”, nesemnat de 8 Mitropoliti,
nici nu mai are sens sa discutăm. El a fost analizat in articolele anterioare
de pe acest site. Amintim doar o fraza din acest document si e destul: Astfel,
participarea ortodoxă la Mișcarea Ecumenică
pentru restabilirea unității cu alți creștini în Biserica Una, Sfânta,
Soborniceasca și Apostoleasca, nu este deloc împotriva naturii și
istoriei Bisericii Ortodoxe, ci constituie expresia constantă a credinței
și tradiției apostolice în condiții istorice noi. (preluat de pe sinodul talharesc).
Notă: Ce este subliniat a fost modificat. Și chiar dacă textul a
suferit într-adevăr îmbunătățiri, nu este suficient, in document persistând
incă abateri de la dogma ortodoxă, inclusiv acordarea termenului de biserică si
altor confesiuni crestine. Și a nu se confunda textul enciclic ca mesaj final
cu documentele semnate sinodal. Adică trebuie avute în vedere ambele, si
documentele semnate (în primul rând) si enciclica, ce pare mai mult un mesaj
bine periat pentru presă și ochii lumii).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.