PS Sofronie si
spalarea pe creier a preotilor si enoriasilor din Bihor in ce priveste contributia
BOR la sinodul talharesc din Creta 2016
In urma consultarii documentelor finale a
intrunirii ierarhilor din Creta, iunie - 2016, mai multi preoti din judetul
Bihor au constatat ca “Sinodul” asa-zis “Mare” si “Sfant” este eretic deoarece
incearca introducere intr-o forma “oficiala” a ereziei ecumeniste. Unul dintre
adeptii acestei erezii este si ierarhul nostru, PS Sofronie Drincec, Episcop al
Oradiei, din anul 2009[1].
Preotii spun ca episcopul Sofronie i-a informat ca Biserica Ortodoxa Romana a
avut un rol important in Creta deoarece a introdus cateva amendamente pozitive,
in favoarea invataturii Sfintilor Parinti ai Bisericii lui Hristos, cea
Ortodoxa. In acelasi timp preotii sustin ca PS Sofronie nu a mentionat care
sunt aceste amendamente si nici care a fost contributia exacta a BOR in cadrul
acestei intruniri, numita “Sinod”.
Mentionam ca
Biserica Ortodoxa Rusa a emis un comunicat in care declara oficial ca nu
recunoaste intrunirea ierarhilor din Creta ca fiind “Sinod pan-ortodox”.
Preotii
bihoreni se indoiesc de sinceritatea episcopului lor. Daca indoielile lor sunt
justificate, ramane sa tragem singuri concluziile...
In urma discutiilor purtate cu acesti preoti,
ASTRADROM a contactat telefonic secretariatul Episcopiei de Oradea, pentru a
pune cateva intrebari. Raspunsul panicat al preotului de la secretariat a fost:
“Cine sunt acei preoti!? Cum v-au
contactat!?”. In 18 iulie am trimis intrebarile si pe adresa de email a
episcopiei, dar pana in prezent nu am primit nici un raspuns.
1.
Care
a fost exact contributia BOR? Vrem un raspuns concret, punctual.
2.
Care
a fost contributia PS Sofronie la acest sinod? In ce consta aceasta, concret,
punctual?
3.
PS
Sofronie a semnat documentele despre “Taina
cununiei si impedimentele sale” si “Relatiile
Bisericii Ortodoxe fata de restul lumii crestine”?
4.
BOR
a semnat aceste documente?
5.
Care
a fost criteriul dupa care a fost ales PS Sofronie Drincec sa reprezinte BOR in
Creta, stiind ca a avut impedimente grave in ce priveste impartasirea ereziei
ecumeniste?
6.
Au
fost ierarhi din BOR care au avut taria (convingerea/curajul) sa nu semneze
documentele finale, daca totusi s-au prezentat acolo?
Intrebarile preotilor bihoreni sunt si ale
redactiei ASTRADROM, dar si ale mai multor credinciosi ortodocsi ai eparhiei pe
care PS Sofronie ii pastoreste. Ne-am bucura sa primim un raspuns sincer.
Din informatiile primite de la ierarhi greci
care au participat la intrunirea din Creta, am aflat ca BOR a plecat de la
Bucuresti cu dorinta de a introduce in documente varianta Sfintilor Parinti
despre sectele crestine: “Confesiuni si Comunitati Eterodoxe”.
In ce priveste rezultatul a fost cu totul altul deoarece, la putin timp (cateva
ore) delegatia BOR si-a schimbat radical punctul de vedere retragandu-si
propunerea. Marele duhovnic roman din Muntele Athos, de la Schitul Prodromu,
parintele Iulian, spunea intr-un interviu ca retragerea misterioasa (fara nici
cea mai mica opozitie) a pozitiei BOR poate fi asemanata cu gestul lui Pilat
din Pont care a cedat usor in fata hulitorilor lui Hristos si a preferat sa se
spele pe maini. Astfel, delegatia Romaniei a plecat in Creta cu convingeri
ortodoxe si s-a intors cu convingeri ecumeniste, conform documentelor semnate[2]
de PS Sofronie si ceilalti ierarhi ai BOR. Acesta este aportul BOR despre care
vorbea PS Sofronie? Sau totul a fost un teatru regizat de acasa sa credem noi
ca delegatia BOR a avut intentia sa apere ortodoxia? Cum va explicati ca pe
site-ul oficial al sinodului din Creta
nu au aparut listele cu semnaturile celor prezenti pentru a putea vedea si noi
cine sunt cei care au semnat? De ce delegatia Romaniei a facut conferinta de
presa doar cu Trinitas, fara sa accepte participare din partea presei laice?
Preotii care au studiat documentele finale spun
ca in multe situatii se foloseste un limbaj dublu, caracteristic ereziei
ecumeniste, punand o ceata plina de confuzii care da posibilitatea incalcarii
canoanelor statornicite la cele sapte Sinoade Ecumenice. Acest lucru este exprimat
si de monahii de la Muntele Athos care au semnat de curand o declaratie (in
limba greaca) in care condamna sinodul din Creta si continutul documentelor aprobate
de participanti.
Mentionam ca au fost reprezentanti ai Bisericii
Greciei, Ciprului si Serbiei care au refuzat sa semneze documentele finale, din
motive de constiinta. Mai multi teologi ortodocsi de talie internationala
precum Teodor Zisis, Ioannis Romanidis, Dimitrios Tselenghidis si altii, au dovedit teologic ereziile
ierarhilor participanti la intrunirea din Creta. Din partea Bisericii Romane nu
a participat nici un teolog, dupa cum afirma teologul Radu Preda.
Suspiciunile clericilor bihoreni care ne-au
contactat consta in alegerea PS Sofronie printre membrii delegatiei BOR,
stiindu-se ca PS Sofronie era pe punctul de a fi caterisit, in urma cu cativa
ani, pentru ca a slujit Aghiasma Mare, de Boboteaza, cu episcopul eretic
(greco-catolic) Virgil Bercea de la Oradea. Amintim aici si atitudinea
dictatoriala, a episcopului Sofronie, fata de preotii bihoreni care si-au
exprimat public pozitia fata de erezia ecumenista, interzicandu-le sa combata ecumenismul
in predicile lor, pe unii alungandu-i din eparhie.
Din informatiile pe care le detinem de la
ierarhi din alte Biserici Ortodoxe participante la sinodul din Creta am aflat
ca toti reprezentantii BOR au fost de acord cu documentele finale. Comparand
documentele semnate de reprezentantii BOR in Creta, cu invatatura Bisericii
Ortodoxe, constatam ca lucrurile stau cu totul invers. Reprezentantii nostri nu
au aparat ortodoxia, ci au tradat-o.
Am vrea sa amintim ca marii nostri duhovnici
Arsenie Papacioc, Cleopa Ilie, Iustin Parvu, Rafail Noica, Arsenie Boca, IPS
Bartolomeu Anania, Benedict Ghius, Calciu Dumitreasa, Dumitru Staniloae,
Petroniu Tanase etc., au marturisit crezul Sfintilor Parinti ai Bisericii
Ortodoxe, au avut o atitudine cu adevarat ortodoxa fata de erezii, schisme si
apostazii, implicit si fata de erezia ecumenista. Acesti parinti au ramas in
istorie ca aparatori ai ortodoxiei si nu ca tradatori. Stiti de ce? Raspunsul e
clar. Pentru ca ei nu au cautat functii si distinctii lumesti, petreceri, viata
de lux si masini de miliarde. Acesti parinti l-au cautat pe Hristos si de aceia
au ramas cu Hristos, marturisind Adevarul chiar cu riscul de a fi prigoniti,
calomniati, sau umiliti. Au fost gata oricand sa-si dea viata pentru Hristos.
In cine sa avem incredere, in acesti parinti duhovnicesti sau in delegatia care
a semnat documentele apostaziei in Creta? Cati dintre cei care isi exercita
credinta in birou si limuzine si-ar fi dat viata pentru Hristos, indiferent de
rangurile, distinctiile sau veniturile pe care le au? Fiecare dupa cum le spune
constiinta... Nu-i asa?
Amintiti-va preasfintia voastra de cuvintele fostului
superior ierarhic de la Cluj, mitropolitul Bartolomeu Anania, care spunea ca “Adevarul lui Hristos se numeste Ortodoxia”.
Daca acest mare arhiereu roman ar fi fost in viata nu ar fi cedat nici o cirta
din invatatuira Bisericii, asa cum s-a intamplat cu delegatia romana despre
care ne spuneti ca ar fi avut contributii bune in Creta. Ati putea sa ne
enumerati un aport pozitiv pe care l-a avut delegatia romana in Creta? Macar
unul, real si concret... Din ce reiese din documentele semnate se trag cu totul
alte concluzii decat cele pe care le-a prezentat, PS Sofronie Drincec,
preotilor din eparhia Oradiei.
Prin documentul “Taina cununiei si impedimentele sale” se introduce erezia
ecumenista la nivelul familiei crestine, iar prin documentul “Relatiile Bisericii Ortodoxe fata de restul
lumii crestine” erezia ecumenista este oficializata la nivelul intregii
Biserici. In cel de al doilea document amintit nu se combate nici o erezie, asa
cum se facea la Sinoadele cu adevarat Mari si Sfinte, se incurajeaza idea
teoriei ramificatiei si teoria ereziei baptismale, mult sustinuta si de unele
curente masonice si New-Age –ieste, se ofera posibilitatea negocierii credintei
sub pretextul dialogului interconfesional etc. Amintim ca nici unul dintre
Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe nu au stat la “dialog” cu ereticii pentru
ca nu au avut nimic de negociat, de schimbat experiente sau de invatat de la
cei ce s-au razvratit impotriva invataturii lasate de Iisus Hristos, prin
Apostoli in Biserica Sa. In final delegatia Romaniei a semnat ca recunoaste
catolicismul si sectele protestante ca fiind Biserici a lui Hristos, desi ele
s-au rupt de mult de invatatura Bisericii crestine primare, cazand in schisme
si erezii.
Amintim, in final, ca scopul papei este ca
Biserica Ortodoxa sa recunoasca Catolicismul ca fiind “Biserica”, iar
catolicismul sa nu mai fie declarat erezie, ceea ce s-a reusit prin acest
sinod. Desi a fost organizat necanonic si s-au facut presiuni mari pentru
semnarea documentelor, acest sinod este un esec deoarece este in contradictie
cu invatatura Bisericii Ortodoxe si marii teologi ai ortodoxiei contemporane il
condamna ca fiind un sinod apostat.
In astfel de situatii Sfintii Parinti, conform
canonului 15 al Sinodului I-II de la Constantinopol rupeau comuniunea cu
ierarhii apostati, nepomenindu-i la slujbe pana isi indreptau greseala
(greselile). Acest canon spune: “Cele ce sunt randuite pentru prezbiteri,
episcopi si mitropoliti, cu mult mai vartos se potrivesc pentru patriarhi.
Drept aceea daca vreun prezbiter, sau episcop, sau mitropolit, ar indrazni sa
se departeze de comuniunea cu propriul sau patriarh, si nu ar pomeni numele
acestuia, precum este hotarat si randuit in dumnezeiasca slujba tainica, ci mai
inainte de infatisarea in fata sinodului si de osandirea definitiva a acestuia,
ar face schisma, Sfantul Sinod a hotarat ca acela sa fie cu totul strain de
toata preotia, daca numai se va vadi ca a facut aceasta nelegiuire. Si acestea
s-au hotarat si s-au pecetluit pentru cei ce sub pretextul oarecaror vinovatii
se departeaza de intai statatorii lor, si fac schisma si rup unitatea
Bisericii. Caci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu intaiul statator
al lor pentru oarecare eres osandit de sfintele sinoade, sau de Parinti,
fireste adica, de comuniunea cu acela, care propovaduieste eresul in public, si
cu capul descoperit il invata in Biserica, unii ca acestia nu numai ca nu se
vor supune cercetarii canonicesti, desfacandu-se pe sinesi de comuniunea cu cel
ce se numeste episcop (mitropolit, patriarh –n.n.) chiar inainte de cercetarea
sinodiceasca, ci se vor invrednici si de cinstea cuvenita celor ortodocsi, caci
ei nu au osandit pe episcop (mitropolit, patriarh –n.n.), ci
pe pseudoepiscopi (pseudomitropolit, pseudopatriarh –n.n.) si
pe pseudo invatatori, si nu au rupt cu schisma unitatea Bisericii, ci s-au
silit sa izbaveasca Biserica de schisme si dezbinari.”
Canonistul ortodox din Romania, arhidiacon
prof. univ. dr. Ioan N. Floca de la Sibiu, in explicatia data acestui canon
spune ca in cazul in care erezia ierarhului este vadita, preotul are, nu doar
dreptul, ci chiar datoria, sa ia o astfel de pozitie: “In cazul in care superiorul propovaduieste in public, in biserica, vreo
invatatura eretica, atunci respectivii au dreptul si datoria ca imediat sa se
desparta de acel superior. In acest caz nu numai ca nu vor fi sanctionati, dar
vor fi apreciati, pentru ca au osandit legal pe cel vinovat si nu s-a rasculat
impotriva acestuia”. Detalii despre aplicarea acestui canon gasim in
invatatura lui gheron Sava Lavriotul: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/07/masurile-canonice-de-aparare-impotriva.html
Despre documentele semnate de PS Sofronie, dar
si de ceilalti membrii ai delegatiei romanesti in Creta, vom reveni cu
amanunte. O parte au fost traduse in limba romana si au fost publicate pe
siteul “Sinodul talharesc din Creta 2016”: http://sinodultalharesc.tk/
Enciclica acestui sinod contine multe greseli
dogmatice si canonice: se creaza o confuzie intre teologie si iconomia divina,
intre necreat si creat, precum si mai multe aspecte problematice pe care IPS Hierotheos
Vlachos (ucenic al parintelui Sofronie Saharov de la Essex) le arata aici:
detaliat:
Aceasta enciclica inca nu a fost tradusa in limba romana, dar cu bunavointa
parintilor greci o vom avea in curand.
Un mare duhovnic al Bisericii noastere,
parintele Arsenie Papacioc, despre sinoadele talharesti din istoria Bisericii
spunea foarte clar si raspicat: “Iti vei
da seama care soboare nu sunt dupa Duhul Sfant cand le vei compara cu cele
sapte Sinoade Ecumenice, cu Sinoadele Locale si canoanele Sfintilor Parinti
recunoscute de Biserica. Cele care au o alta marturisire si interpretare decat
ce invata Biserica sunt de la duhul vicleniei”. Asadar, tinand seama de
hotararile ce s-au luat in Creta, putem spune fara a tagadui ca sinodul din
Creta nu e “Sfant” pentru ca incalca invatatura Bisericii si deciziile s-au
luat sub presiuni, si nu e nici “Mare” asa cum incerca sa ne induca ideea organizatorii,
pentru ca nu este pan-ortodox, lipsind patru patriarhii: a Rusiei, a Georgiei,
a Antiohiei si a Bulgariei.
Nu in ultimul rand amintim si indemnul
parintelui Iustin Parvu care spunea mereu sa ducem lupta cea buna, din
interiorul Bisericii fara sa ne despartim de Trupul lui Hristos care este
Biserica Ortodoxa: “A trecut vremea
marturisirii, acum e timpul muceniciei”.
Vedeti si:
Documentele adoptate
de Sinodul din Creta au fost publicate astfel incat sa nu se stie cu exactitate
cine sunt semnatarii documentelor. In urma investigatiilor presei laice s-a
constatat ca siteul oficial al sinodului prevede numele fiecarui membru al
delegatiilor, fara exceptie, lasand impresia ca toti cei prezenti ar fi semnat.
Ierarhi care au participat la sinodul talharesc din Creta si care nu au cedat
presiunilor, refuzand sa semneze documentele finale din motive de constiinta:
- Mitropolitul Irineu de Bashka: Episcopii nu au avut drept de vot la sinodul panortodox.
- IPS Amfilohie de Muntenegru confirmă nesemnarea documentului ecumenist „Relațiile Bisericii cu ansamblul lumii creștine”
- Mitr. Neofit de Morfou: “SUSȚIN CU SMERENIE CĂ TEXTUL SUFERĂ DE AMBIGUITATE TEOLOGICĂ INTENȚIONATĂ”
- Mitropolitul Ieremia al Gortinei: Nu accept ereziile și schismele drept „biserici”
- IPS Ierotheos Vlachos explică de ce nu a semnat documentul referitor la relațiile cu non-ortodocșii (ne-creștinii)
- IPS Atanasie de Limassol declară că din motive de conștiință nu a semnat documentul ecumenist din Creta
- http://sinodultalharesc.tk/majoritatea-ierahilor-sarbi-nu-a-votat-documentele-apostate-din-creta-mitropolitul-irineu-de-baska-documentul-ecumenist-este-nevalid/
Marturia IPS
Hierotheos Vlachos despre delegatia BOR si presiunile facute asupra ierarhilor
greci sa semneze dupa cum li s-a comandat de catre Patriarhul Bartolomeu de la
Constantinopol, impotriva vointei lor. Un scurt raspuns la diversiunile
organizatorilor sinodului:
Documentele finale ale
intrunirii din Creta, traduse in limba romana:
* * *
* * * * *
* *
Redactia Astradrom multumeste preotilor bihoreni care ne-au ajutat la
intocmirea celor prezentate mai sus.
In
cele ce urmeaza vom publica un fragment din marturia parintelui Iustin Parvu, caruia
PS Sofronie i-a adus injurii atat in timpul vietii, cat si dupa trecerea la
cele vesnice. Cuvintele parintelui Iustin sunt graitoare si actuale, iar din
ceea ce marturiseste, ne dam seama de motivele pentru care a fost calomniat.
Cuvinte grele, dureroase, dar adevarate:
“Cum sa mai ajuti tu prin dialog ecumenic, sa
indrepti un catolic la adevarata credinta a Sfintilor Parinti cand tu insuti,
ca sef al ortodocsilor, te pupi cu papistasii si cu evreii, pe care-i consideri
frati cu tine de credinta? Doar pentru ca suntem creaturi ale lui Dumnezeu???
Ei vor sa niveleze toate religiile intr-una si nu mai cantaresc diferentele
majore, ci doar micile asemanari, pentru asa-zisa pace falsa. Nici catolicii nu
cred ca sunt impacati asa deplin cu situatia aceasta de vanzare a
crestinismului, incat sa te aliezi cu musulmanul. Este o demonizare a lumii.
Iar ierarhii nostril ortodocsi nu fac altceva decat sa joace un teatru care da
bine si pe care sunt obligati sa-l dea cat mai bine, la ordinele stapanilor
lumii. De altfel, in adancul lor nici ei nu au o convingere solida despre acest
ecumenism, dar nu au curajul sa se opuna acestui curent, sa se opuna masoneriei
care le impune acest ecumenism si nivelare a credintelor. Sunt niste papusi
care insa au pierdut harul adevarului, care doar mimeaza Adevarul. Dar nu il
mai detin. Se saruta cu ereticii, dar duc pe umerii lor raspunderea caderii
unui neam, a unei Biserici in apostazie. Ii intreb si eu pe acesti ierarhi daca
ii indreptateste vreun Canon sa fie eretici?
Si care este de fapt falsul? Iti arata
numai exteriorul bisericii catolice, al bisericii protestante, ca in exterior
ele sunt asemanatoare, dar luate in esenta lucrurile nu mai sunt asa. Lovesc la
tinta, ca lumea asta priveste, in prostimea ei, exteriorul. Oamenii traiesc
pentru forma si sunt asa de timorati incat nici nu mai vor sa afle Adevarul.
Acum acest curent te invata o falsa iubire
si prin asta ei urmaresc nu numai sa te dezmosteneasca de ortodoxie, dar sa
schimbe si structura ortodoxiei. Asta urmaresc ei acum, sa schimbe structura
ortodoxiei si structura firii umane. Ortodoxia inseamna traire, inseamna viata,
inseamna lucrare practica. Dar acum incearca sa te dezmosteneasca, sa-ti
schimbe radacina, un fel de mutatie genetica, ca tot e la moda, vad.”[3]
[1] Inainte de a veni la Oradea a fost
episcop de Gyula, in Ungaria, unde l-a lasat in loc pe ierarhul ecumenist
Siluan Manaila care ii este ucenic devotat.
[2] In cazul in care vre-un episcop din
BOR nu a semnat, e important de stiut si motivul.
[3] Parintele Iustin Parvu, “Biserica si
noile erezii”, ed. Fundatia Justin Parvu, Petru Voda, Iunie 2016, pg. 48-49.
Care a fost exact contributia BOR la Sinod?
RăspundețiȘtergereVrem un raspuns concret, punctual pe limbajul nostru al mirenilor fara dublu intelesuri!
VORBITI-NE!
Textele adoptate la asa zisul sinod din creta sunt cu 10 intelesuri. Patriarhia a publicat un comunicat despre textele adoptate in creta pe site-ul patriarhiei www.basilica.ro , comunicat din care fiecare intelege ce vrea fiindca are de asemenea multe intelesuri.
RăspundețiȘtergereDoamne, ajuta-ne sa nu pierim!
RăspundețiȘtergereAm citit cu mare durere si tulburare documentele semnate in Creta, precum si toate comentariile episcopilor greci nesemnatari, ale PS Longhin, ale pr. Ciprian din Sfantul Gheorghe, ale altor persoane care-si doresc mantuirea si au avut taria sa traga semnalul de alarma.M-am bucurat si am dat slava lui Dumnezeu cand am vazut ca in tara noastra inca sunt crestini luptatori pt Adevar, ca nu suntem cu toti amortiti, spalati pe creier, manelizati.Eu locuiesc in Bucuresti - aici este o liniste ca de mormant, nimeni nu spune nimic, oamenii (cei care vin la Biserica) nu cunosc multe din informatiile pe care le-am citit in scrisoarea dvs si a celor din Moldova, informatii esentiale pentru ramanerea in dreapta credinta.M-am alaturat si eu celor din Moldova prin semnarea scrisorii inaintate IPS TEOFAN, cu un amendament insa:
avand in vedere ca Biserica noastra este atacata cumplit din toate partile, ma gandesc ca lupta trebuie dusa cu multa intelepciune si dreapta socoteala, pentru a nu risca dezbinari si mai mari.In urma multor framantari, am ajuns la concluzia ca eu, ca simplu om pacatos, neluminat, nu pot participa la decizia intreruperii pomenirii,chiar in perioada imediat urmatoare, a ierarhilor semnatari.Simt ca pt aceasta decizie radicala ar trebui un rastimp ceva mai mare de rugaciune, sfatuire intre clerici/monahi/teologi de buna credinta, strangerea randurilor celor ce vor sa ramana in Adevar.M-a tulburat si faptul ca nici in Sfantul Munte nu este o parere unanima in ceea ce priveste nepomenirea lui Bartolomeu (de ex), ca, desi unii pr. athoniti au solicitat intrunirea de urgenta a Sfintei Chinotite,pt a respinge categoric hotararile aSA numitului sinod, acest lucru inca nu s-a intamplat.
Domnul nostru IISUS HRISTOS si Precurata Sa Maica sa aiba in paza pe toti cei ce lupta pt ramanerea in dreapta credinta, sa-i lumineze si sa le dea curaj celor care inca nu inteleg, sa intoarca la pocainta pe cei care au gresit.
In urmatoarele 2 saptamani nu voi avea acces la internet.Daca pot ajuta cu ceva (in afara de rugaciune), va rog sa ma contactati dupa 29.08.2016.
Cu multa stima si admiratie,
Anda Barbulescu -Bucuresti