marți, 20 ianuarie 2015

Cine are interesul sa il apere pe schismaticul Gherasim Bratu? Raspuns la “replica” preotului “stilist” Veniamin Ilie (Blagocin) din Romania si comunicatul sectei intitulate “Mitropolia de Milano si Aquilea”

Articolul in care se demasca secta lui Gherasim Bratu si cele prin care acesta s-a perindat – cu care a fost in “comuniune” – a starnit reactii. Cine si de ce s-a “suparat” pe noi?! - http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/gherasim-bratu-si-onufrie-caruntu.html.

    In “replicile” preotului de stil vechi din Romania, Veniamin Ilie, de pe blogul sau personal, gasim:
    În articolul sus amintit este prezentat interviul părintelui Eftimie Mitra de la schitul „Sfinţii Români” din Huta din jud. Bihor. Pr. Eftimie Mitra a făcut mai multe precizări „hai-hui” despre o mulţime de persoane şi mai ales despre „Icoana Sfântului Efrem cel Nou” citată într-o carte a Patriarhiei de stil nou a BOR, Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor, în care mai mulţi Episcopi, Clerici şi Stareţi celebri din „Biserica de stil nou” declarau această icoană ca fiind făcătoare de minuni, până în momentul în care Emilian Căruntu (părintele Onufrie) a părăsit BOR, a aderat la Mitropolia de Milano şi Aquileia şi după câteva luni a revenit în România, în prezent aparţinând mitropolitului Gherasim (Gheorghe Bratu) recunoscut oficial ca şi „Asociaţia Mitropolia Autonomă după Vechiul Calendar – Episcopul Gherasim”.

    Din felul in care este prezentat continutul se deduce ca Veniamin Ilie nu stie ca schitul “Sfintii Romani” nu e la Huta. Apoi "precizarile hai-hui" despre care spune autorul “replicii” sunt dovedite cu surse si dovezi. Cartea nu a fost tiparita de "Patriarhia de stil nou" si nici de Arhiepiscopia Sucevei si Radautilor. Vezi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/cartea-minunile-sfantului-efrem-cel-nou.html . Nicaieri, in convorbirea cu parintele Eftimie, nu se spune ca Onufrie Caruntu a intrat in secta “Mitropolia de Milano si Aquilea” si apoi a revenit in Romania. Va rugam cititi cu atentie reportajul. Pe scurt: Gherasim se trage din anturajul lui Onufrie Pop Bindiu, iar acesta din secta numita “Mitropolia de Milano si Aquilea”. Ca acestia, in anumite momente, au oscilat si si-au modificat formele de existenta juridica (denumiri, organizatii etc.) si “canonica” e o alta chestiune – dar tot din acelasi “aluat”
sunt.

    Acesta mai spune ca:
    Interviul acordat de părintele Eftimie Mitra face referire la pr. Onufrie Căruntu ca şi cum ar fi cleric pe stil vechi, sau „stilist” ceea ce NU este întru toate corect, pentru că, după cum am amintit, clericii care ţin pe stil vechi sunt definiţi prin păstrarea unor valori tradiţionaliste diferite de modernismele introduse în Biserica de stil nou. Aşadar, pr. Onufrie nu ţine pe stilul vechi şi nu are cum să fie, dacă nu este părtaş păstrării valorilor dogmatice şi tradiţionale ale stilului vechi, implicit a Calendarului Iulian.

    Parintele Eftimie nu trateaza problema calendarului, ceea ce pentru unii polemisti a devenit o obsesie. Chiar Veniamin recunoaste ca Onufrie Caruntu “nu are cum sa fie partas valorilor dogmatice si traditionale ale stilului vechi”. Daca Onufrie tine sau nu de stilul vechi e o chestiune la care ar fi trebuit sa se pronunte si BOSVR cu sediul la Slatioara. In acest sens, Marius Pop, in calitate de responsabil de redactie, a cerut explicatii oficiale conducerii BOSVR, prin care sa se aduca lamuriri referitoare la folosirea numelui de “calendar vechi” folosit in denumirea asociatiei lui Gheorghe Bratu. Pana in prezent nu a primit nici un raspuns. Inca nu e tarziu. Orice informatie (sau replica) trimisa pe adresa redactiei e binevenita si la cerere poate fi facuta publica. Pana la ora publicarii prezentei, nu a fost nici o solicitare in acest sens.

    În primele rânduri ale acestui articol apare o declaraţie a Episcopului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi, Iosif Botoşăneanul, Episcop Vicar al Mitropoliei Slătioara. Din toate informaţiile pe care le-am adunat până acum, declaraţia nu-i aparţine Episcopului Iosif, ci este o frântură dintr-o predică, mai exact, desprinderea unei fraze dintr-un alt context, ceea ce se poate vedea şi în încheierea articolului, unde precizează că şi eu le-am dat (lor) o mărturie, ceea ce poate fi dovedit prin faptul că articolul este publicat în 2015, iar declaraţia citată am acordat-o publicaţiei „Cotidianul” intr-un alt context…

    Pentru ca nu am primit nici un raspuns oficial din partea BOSVR, am telefonat pe numarul personal al PS Iosif Mogarzan Botosaneanul, pe care l-am primit de la o credincioasa de stil vechi din Suceava. Convorbirea a fost scurta si cuprinde cele prezentate de noi intre ghilimele, nu a fost frantura din vreo predica – asa cum s-a afirmat. Urma sa discutam a doua zi cu PS Iosif, dar parasise tara pentru o saptamana, in chestiuni care nu le cunoastem. Avem inregistrarea discutiei pentru confirmare. Deocamdata PS Iosif nu a negat cele mentionate de noi. Negarea afirmatiilor acestui ierarh vine din partea lui Veniamin Ilie care spune ca: “Până la proba contrarie, îmi menţin propria părere că NU Episcopul Iosif este cel care a dat interviul”. E o parere personala a dansului. Il sfatuim sa ia legatura cu PS Iosif pentru a se convinge.
    In ce priveste al doilea citat din acelasi paragraf este al unor clerici apartinand BOSVR, care doresc sa isi pastreze anonimatul. Acestia au fost nemultumiti de faptul ca Gherasim Bratu se folosesc in mod abuziv de numele “vechiul calendar” in titulatura sectei sale, in care, in prezent, figureaza si Onufrie Caruntu. Nu scrie nicaieri ca al doilea citat din acel paragraf ar fi apartinand episcopului Iosif Mogarzan.

ASTRADROM a folosit un extras dintr-un subiect din anul 2009, pe care vi l-am prezentat pe adresa de mai sus, dar într-un cu totul alt context. La acea vreme nu exista nici icoana cu Sf. Efrem, subiectul articolului profesorului Cristian Marc, iar Emilian Căruntu era în cuprinsul mănăstirilor Patriarhiei de stil nou a BOR.

    Nu am scris nicaieri ca Veniamin Ilie a facut vreo afirmatie referitor la icoana Sfantului Efrem cel Nou sau la Onufrie Caruntu ci doar am prezentat opinia sa, in calitate de fost preot al sectei “Mitropolia de Milano si Aquilea”, referitor la felul in care membrii acesteia insala romanii (din Romania si Republica Moldova) plecati la munca in Italia. In ce priveste afirmatiile acestuia am specificat si sursa spunand: “In publicatia Cotidianul, acesta marturisea:”.

Afirmatia lui Veniamin in care nu recunoaste canonicitatea sectei celor de la Milano poate fi gasita si aici:
Vezi si comentariile:
“Următoarea zi, este hirotonit Diaconul Veniamin Ilie, de către Mitropolitul Damaschin, iar Pr. Serafim Dorobăţ este hirotonit preot de ÎPS. Damaschin.”
Nu inteleg nimic parinte.
de ce v-au re-hirotonisit?
Pentru că hirotonia celor de la Milano nu este canonică! Sf. Sinod recunoaşte doar hirotoniile canonice nu şi cele cu probleme. Aşa suntem canonici şi cu un Sf. Sinod deosebit!
    Daca Veniamin isi pastreaza convingerile sau si le schimba e problema sa, dar in Cotidianul si pe blogul sau asta a afirmat. Nu il acuz de rea vointa, sa zicem ca de data asta a fost… o greseala.

    In incheiere mentionez ca toate cele prezentate de mine in articolul cu pricina sunt argumentate si raspund oricand pentru afirmatiile facute. Recomand celor care doresc sa aduca “replici” sa citeasca cu atentie textul articolului inainte de a face acest lucru. 

Multumesc pentru intelegere.
Cu respect, Cristian Marc.



      *      *      *      *      *      *      *

Ne vom opri putin si asupra “comunicatului de presa” din 18 ian. 2015 al sectei milaneze (vezi comunicatul: http://metropoliamilano.com/2015/01/18/comunicat-de-presa/).
    In urma articolului care a demascat sectarismul ce se ascunde la umbra Bisericii Ortodoxe, am primit amenintari telefonice: “Daca nu stergeti articolul va dam in judecata”, “Mergem la consulat”, “Nu aveti dreptul sa scrieti despre noi, ca nu functionam in Romania” etc. Nu cunoastem numarul de pe care am fost sunati, caci era “numar privat”. Intr-o conversatie purtata a doua zi, pe adresa de email a redactiei, cu un reprezentant al sectei de “Milano si Aquilea” am cerut mai multe lamuriri despre subiect. Corespondenta a fost purtata prin email folosindu-se adresa afisata pe site-ul acestei “mitropolii”. Dorinta “Mitropoliei de Milano si Aquilea” a fost ca raspunsurile lor sa nu fie facute public. De ce, daca informatiile au fost reale? Sa presupunem ca informatiile noastre au fost eronate, ca sursele noastre nu sunt bune. Tocmai din acest motiv consider ca nu avem de ce sa ne ascundem. Doar asa poate iesi adevarul la suprafata. Cand am pus problema argumentarii informatiilor, a canonicitatii si recunoasterii de catre Patriarhia Ecumenica de la Constantinopol, nu am mai primit nici un raspuns, aceste intrebari interpretandu-se ca fiind “agresivitati” din partea noastra. De ce? Am cerut un numar de telefon prin care sa vorbim, dar nu ni s-a oferit. De ce? Asteptam in continuare, niciodata nu e tarziu. Au postat pe site-ul lor un comunicat scurt si irelevant, prin care nu se aduceau lamuriri/dovezi concrete la subiectul problemei. S-a amintit de aceasta secta pentru a explica de unde descinde, din punct de vedere “canonic”, Gherasim Bratu si anumite persoane care azi creeaza confuzii si diversiuni in Romania. Un lant al slabiciunilor despre care ramane sa discutam in viitor, in caz ca va fi nevoie de noi lamuriri. Cum se explica prezenta lui Onufrie Caruntu, cu icoana Sfantului Efrem cel nou, la Milano? (vezi imaginile postate in 16 oct. 2014: http://metropoliamilano.com/2014/04/16/6484/). Oare "arhiereul" din imagini nu e Avondios, Dimitrie Bica, cel caterisit de BOR pentru homosexualitate?



Mentionam ca pe teritoriul Italiei si Maltei, ierarhii canonici sunt:
1.      Înaltpreasfințitul Mitropolit Ghenadie (Patriarhia Ecumenică)
2.      Înaltpreasfințitul Arhiepiscop Inochentie (Patriarhia Moscovei)
3.      Preasfințitul Episcop Siluan (Patriarhia Română)
4.      Înaltpreasfințitul Mitropolit Galaction (Patriarhia Bulgară)
Acestia se recunosc reciproc conform canonicitatii ce o au prin patriarhiile de care apartin fiecare.

Vedeti si:
http://episcopia-italiei.it/index.php/it/?option=com_content&view=article&id=350:consiliu-episcopal-ortodox-din-italia-i-malta&catid=45:comunicate&Itemid=65&lang=ro&donttouchthis=true

Nota redactiei:
Daca sunt si alte opinii decat cele prezentate pana in prezent, se pot trimite pe adresa de email a asociatiei asociatia.astradrom@yahoo.com.

Intre timp am primit si din partea lui Onufrie Pop o "replica" (postata pe pagina personala de facebook), sub forma unui "comunicat de presa" - asupra acesteia vom reveni.

8 comentarii:

  1. Veniamin acesta e un copil care vrea sa se bage in seama. Nu vedeti ca bate campii?
    Am vrut sa scriu asta la articolul lui dar nu am avut sanse. Nu si-a lasat drept la comentarii.
    In ceea ce a scris se vede ce hram poarta. Ori a luat-o razna, ori ceva nu e in regula cu el...
    Cred ca nu merita luat in seama.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu inteleg de ce sunt bagate in seama toate caricaturile cazute din BOR ? Le dam importanta prea mare unor eretici. Mai bine sa ne rugam pentru sufletele lor ratacite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema e ca acesti eretici incearca sa duca lumea in eroare,ei inca se dau ortodocsi,inseland lumea care nu stie ce-i cu ei.

      Ștergere
    2. lasa papusa ca biserica are multi sfinti pe care i-a considerat eretici atunci

      Ștergere
  3. Azi, 21 ianuarie am postat si raspunsul domnului Onufrie - Olivian Pop Bindiu
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/pretinsul-mitropolit-onufrie-olivian.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Legat de stilul vechi.

    De la inceput constiinta imi spune ca Dumnezeu inseamna iubire, comuniune, fratie.

    Am si eu taveva intrebari care imi freamata constiinta:

    1. Daca ma insor cu o fata din Moldova de peste Prut, sau din Rusia, ea si familiei ei tinand calendarul vechi. Cum sarbatorim Craciunul, avand in vedere ca voi fi nevoit sa merg si la parintii ei? Sa sarbatoresc de doua ori nu se poate, de aparut discutii este clar ca vor fi si cine provoaca aceste probleme nu Satana? Ne mai numim frati in Hristos, desi sunt ortodoxe ambele familii?

    Cand spunem "Precum in cer asa si pe pamant" Sfintii cum sarbatoresc in cer Craciunul pe ce calendar, pe cel care au sarbatorit si in timpul vietii sau pe cel nou? Noi fiind in acelas duh cu sfintii nostrii ortodocsi!

    Daca familia sotiei vine la mine si noi pe stil nou sarbatorim pe 25, iar ei tin post, mai putem fii frati?


    Este clar ca Satana a umblat aici!

    Acum sa raspunda si constiinta voastra?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te rugam sa urmaresti cu atentie toata ancheta noastra. In unul din articole am lamurit si acest aspect.
      Conform intelegerilor dintre patriarhii, cand mergi in alta patriarhie trebuie sa respecti calendarul acelei patriarhii.
      Nu calendarul este problema, asa cum incearca unii sa dea impresia, ci despartirea de Biserica canonica a sectarilor din acest articol.
      Cu bine, Marius Pop.

      Ștergere
  5. Nu de calendar vorbesc, vorbesc de relatia intre crestini, de faptul de a fi frati in Hrisor.

    De ce unii crestini dintr-o anumita Patriarhie au tinut postul Sf.Apostoli Petru si Pavel 2 zile, iar din alta patriarhie asa cum se tine de la inceput 2 saptamani.

    Cand spunem "Una sfanta si apostoleasca Biserica" pai este UNA, si toti crestinii trebuie sa tina ca fratii un post toti, nu separat. Separarea , cum am mai spus - vine de la Satana, nu vad cum ar veni de la Hristos.

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.