Documentele din Creta au iesit la
iveala. Se pot vedea în fotocopii acesând link-ul de la final. Din toate
patriarhiile prezente au fost ierarhi care au refuzat să semneze cu excepţia
delegaţiei României care a semnat în totalitate. Merită amintit că lângă
semnătura Mitropolitului Irineu al Olteniei este menţionat: “Cred
în singura una sfântă sobornicească Biserica Ortodoxă”.
Apreciem
curajul Mitropolitului Irineu care a avut tăria să pună această mărturie lângă
semnătura sa. Vrednic este!
Varianta finală a textelor formulate de Sinodul din Creta a fost pusă
on-line la dispoziția cititorilor de site-ul rusesc theolcom.ru. Textul “Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul
lumii creștine” va reprezenta un interes deosebit pentru mulți deoarece
arată că au refuzat să semneze chiar mai mulți ierarhi decât se credea
anterior. Din cei 162 de episcopi prezenți, un număr total de 33 de
ierarhi, adică 1 din 5 (20%) nu au semnat documentul, inclusiv 5 episcopi
din partea Patriarhiei de Constantinopol.
The final versions of the texts produced at the Council in Crete have been made available on-line over at the theolcom.ru website. The text „Relations of the Orthodox Church with the Rest of the Christian World” will be of particular interest to many, for it shows that even more hierarchs than previously thought refused to sign the document. Out of 162 Hierarchs present, a total of 33 Hierarchs, or 1 in 5 (20%), did not sign the document, including 5 from the Patriarchate of Constantinople.
The final versions of the texts produced at the Council in Crete have been made available on-line over at the theolcom.ru website. The text „Relations of the Orthodox Church with the Rest of the Christian World” will be of particular interest to many, for it shows that even more hierarchs than previously thought refused to sign the document. Out of 162 Hierarchs present, a total of 33 Hierarchs, or 1 in 5 (20%), did not sign the document, including 5 from the Patriarchate of Constantinople.
Din toate Bisericile (Ortodoxe) locale reprezentate, Patriarhia Serbiei
este pe primul loc cu 17 din cei 24 de ierarhi care nu au semnat. Cu doar 7
ierarhi, adică aproximativ 30%, care au fost de acord cu documentul respectiv,
pe ce bază și-a pus Patriarhul Serbiei semnătura pe acest document? Plecând de
la faptul că semnătura întâi-stătătorului se presupunea că exprimă consensul
(unanimitatea) sau măcar majoritatea Bisericii sale, nu este acesta un exemplu
clar al lipsei sinodalității și impunerea unei mentalității ”papale”? Unde este
atât de lăudata și neîncetat trâmbițata sinodalitate de către propaganda
oficială prezentată de purtătorii de cuvânt ai sinodului, sinodalitate în
numele căreia a fost convocat Sinodul cretan?
Of all of the Local Churches represented, the Patriarchate of Serbia stands out with 17 of the 24 hierarchs withholding their signature. With only 7 or about 30% in agreement with document, on what basis did the Patriarch of Serbia add his signature to the document? Given that the Primate’s signature was supposed to express the consensus or at least the majority of his Church, is this not a glaring example of the absence of concilarity and the reign of a „papal” mentality? Where is the much vaunted concilarity for which the Cretan Council was called and incessantly hailed in official propaganda put forward by the Council’s spokesmen?
Of all of the Local Churches represented, the Patriarchate of Serbia stands out with 17 of the 24 hierarchs withholding their signature. With only 7 or about 30% in agreement with document, on what basis did the Patriarch of Serbia add his signature to the document? Given that the Primate’s signature was supposed to express the consensus or at least the majority of his Church, is this not a glaring example of the absence of concilarity and the reign of a „papal” mentality? Where is the much vaunted concilarity for which the Cretan Council was called and incessantly hailed in official propaganda put forward by the Council’s spokesmen?
Mai mult, când a mai fost aprobat vreun document în istoria Bisericii și
a Sinoadelor Ecumenice cu o mare minoritate care nu este de acord cu el și să
nu se întrerupă comuniunea sau să fie anatematizat acest dezacord de
majoritatea? Cu alte cuvinte, când a mai permis vreodată Biserica o atitudine
diferită în materie de credință? Pentru cei care ar spune să textul în discuție
nu stabilește vreo doctrină, nici nu încearcă să definească vreo dogmă,
răspunsul este că textul este plin de învățătură dogmatică referitoare la
Biserică, care este un aspect al credinței pe care noi îl mărturisim și în care
credem. Așa cum Hristos este inseparabil de Trupul Lui, care este Biserica, la
fel și hristologia (învățătura despre Hristos) este inseparabilă de
eclesiologie (învățătura despre Biserică). Ceea ce noi credem despre Biserică
reflectă în mod direct credința noastră în Hristos. Prin urmare, nu poate fi
nici o îndoială că credința Bisericii în Hristos este în joc în textul despre
”Relații” și nu putem face nici un compromis în materie de credință.
Furthermore, when, in the history of the Church and General Orthodox Councils, was a document passed with such a large minority diagreeing and there being no break in communion or anathematizing by the majority? In other words, when did the Church ever allow for a differing stance on matters of Faith? To those who would say the text in question does not set forth doctrine or attempt to define dogma, the response is that the text is chalk full of dogmatic teaching concerning the Church, which is an object of faith in which we confess we believe. As Christ is inseparable from His Body, the Church, so too is Christology inseparable from Ecclesiology. What we believe about the Church directly reflects our faith in Christ. Hence, there can be no doubt that the Faith of the Church in Christ is at stake in the „Relations” text and there can be no compromises in matters of Faith.
Furthermore, when, in the history of the Church and General Orthodox Councils, was a document passed with such a large minority diagreeing and there being no break in communion or anathematizing by the majority? In other words, when did the Church ever allow for a differing stance on matters of Faith? To those who would say the text in question does not set forth doctrine or attempt to define dogma, the response is that the text is chalk full of dogmatic teaching concerning the Church, which is an object of faith in which we confess we believe. As Christ is inseparable from His Body, the Church, so too is Christology inseparable from Ecclesiology. What we believe about the Church directly reflects our faith in Christ. Hence, there can be no doubt that the Faith of the Church in Christ is at stake in the „Relations” text and there can be no compromises in matters of Faith.
Este vremea pentru toți episcopii, toți creștinii ortodocși și în
special pentru cler să ia atitudine și să mărturisească credința ortodoxă în
Biserica cea Una, Sfântă, Catolică (Sobornicească) și Apostolică în fața și
împotriva noii eclesiologii eretice a ecumenismului care este exprimată clar
prin textul despre ”Relații.” Nădăjduim
ca mult mai mulți episcopi se vor alătura celor 33 de ierarhi care nu au semnat
documentul neortodox și ca împreună toți aceștia să transmită învățătura
ortodoxă în unicitatea și sfințenia Bisericii turmei lor și întregii Bisericii.
The time for all bishops, and, indeed, all Orthodox Christians, and especially clergy, to take a stand and confess the Orthodox Faith in the One, Holy, Catholic and Apostolic Church over and against the new heretical ecclesiology of ecumenism, clearly expressed by the „Relations” text, has come. May many more join the 33 who did not sign the unorthodox document and may they all together clearly and forthrightly set forth the Orthodox teaching on the oneness and holiness of the Church to their flock and the entire Church
The time for all bishops, and, indeed, all Orthodox Christians, and especially clergy, to take a stand and confess the Orthodox Faith in the One, Holy, Catholic and Apostolic Church over and against the new heretical ecclesiology of ecumenism, clearly expressed by the „Relations” text, has come. May many more join the 33 who did not sign the unorthodox document and may they all together clearly and forthrightly set forth the Orthodox teaching on the oneness and holiness of the Church to their flock and the entire Church
Pentru dvs am realizat o lisă a
celor care NU au semnat textul respectiv, în ordinea apariției numelor lor:
From the Ecumenical Patriarchate:
1. Isaiah of Denver
2. Nicholas of Detroit
3. Amphilochios of Adrianopolis
4. Antonios of Hierapolis, Head of the Ukrainian Orthodox in the USA
5. Gregory of Nyssa, Head of the Carpatho-Russian Orthodox in the USA
1. Isaiah of Denver
2. Nicholas of Detroit
3. Amphilochios of Adrianopolis
4. Antonios of Hierapolis, Head of the Ukrainian Orthodox in the USA
5. Gregory of Nyssa, Head of the Carpatho-Russian Orthodox in the USA
From the Patriarchate of Alexandria
6. Jonah of Kampala
7. Seraphim of Zimbabwe and Angola
6. Jonah of Kampala
7. Seraphim of Zimbabwe and Angola
From the Patriarchate of Jerusalem
8. Benedict of Philadelphia
9. Theophylaktos of Jordan
8. Benedict of Philadelphia
9. Theophylaktos of Jordan
From the Patriarchate of Serbia
10. Amphilochios of Montenegro and the Littoral
11. Porfirije of Zagreb and Ljubljana
12. Vasilije of Sirmium
13. Lucian of Budim
14. Longin of Nova Gracanica
15. Irinej of Backa
16. Hrizostom of Zvornik and Tuzla
17. Justin of Zicha
18. Pahomije of Vranje
19. Jovan of Sumadija
20. Fotije of Dalmatia
21. Hrizostom of Bihac and Petrovac
22. Joanikije of Niksic and Budimlje
23. Milutin of Valjevo
24. David of Krusevac
25. Jovan of Slavonija
26. Ilarion of Timok
10. Amphilochios of Montenegro and the Littoral
11. Porfirije of Zagreb and Ljubljana
12. Vasilije of Sirmium
13. Lucian of Budim
14. Longin of Nova Gracanica
15. Irinej of Backa
16. Hrizostom of Zvornik and Tuzla
17. Justin of Zicha
18. Pahomije of Vranje
19. Jovan of Sumadija
20. Fotije of Dalmatia
21. Hrizostom of Bihac and Petrovac
22. Joanikije of Niksic and Budimlje
23. Milutin of Valjevo
24. David of Krusevac
25. Jovan of Slavonija
26. Ilarion of Timok
From the Church of Cyprus
27. Athanasios of Limassol
28. Neophytos of Morphou
29. Nicholas of Amathus
30. Epiphanios of Ledra
27. Athanasios of Limassol
28. Neophytos of Morphou
29. Nicholas of Amathus
30. Epiphanios of Ledra
From the Church of Greece
31. Chrysostomos of Peristerion
32. Hierotheos of Nafpaktos and Aghios Vlasios
33. Anthimos of Alexandroupolis
31. Chrysostomos of Peristerion
32. Hierotheos of Nafpaktos and Aghios Vlasios
33. Anthimos of Alexandroupolis
Textul în engleză a fost preluat de
la adresa:
Notele traducătorului:
1. După cum se poate vedea în
pdf-urile atașate, în partea de jos a fiecărei pagini a fiecărui document sunt
semnăturile întâi-stătătorilor (se distinge clar semnatura patriarhului Daniel
al BOR), care sunt reluate în finalul documentului, urmate de numele tuturor
participanților, în dreptul celor care nu au semnat linia rămânând goală.
2. Tare bucurie am avut văzând că episcopul Milutin de
Valjevo, din cadrul Patriarhiei Serbiei, nu a semnat documentul eretic
despre ”Relații.” Bucuria mea nespusă se datorează faptului că orașul Valjevo,
aflat la aproximativ 100 km sud de Belgrad, este cel din care, urcând spre
munte, ajungi în două locații foarte importante pentru noi, ortodocșii: foarte
aproape este Celie, unde se află mănăstirea care adăpostește și moaștele Sfântului
Justin Popovici, cel mai mare luptător ortodox împotriva panereziei
ecumenismului, iar puțin mai sus, la vreo 6 km, se află satul Lelici, alături
de mănăstirea unde sunt adăpostite sfintele moaște aleSfântului Ierarh
Nicolae Velimirovici, noul Gură de Aural secolului al XX-lea.
Așadar, AXIOS de mii de ori vlădicului Milutin, ca demn urmaș al
acestor sfinți. La fel și tututor celor care nu au trădat Biserica și nu au
semnat.
3. Minunat este Dumnezeu, Care i-a luminat chiar și pe 5
ierarhi ai Patriarhiei Ecumenice să nu semneze acest document eretic.
4. Durere mare că NICI UN IERARH ROMÂN nu a
refuzat să semneze. Plânge inima în noi de mila lor. Însă nu vom rămâne la
plâns, ci ne vom apăra credința, dorindu-le pocăință și întoarcere în matca
Sfintei Biserici a lui Hristos, cu care în acest moment se află în SCHISMĂ (cel
puțin!). Totuși o rază de speranță văd la pagina 13, unde mitropolitul Irineu
al Olteniei a scris așa: ”Cred în singura una sfântă sobornicească
Biserica Ortodoxă” și apoi a semnat. Și pentru el cred că putem zice:
VREDNIC ESTE! Ceilalți ierarhi români doar au semnat cu numele și uneori cu
titulatura lor. Să dea Dumnezeu ca la Sinodul BOR din această toamnă
toți semnatarii români ai ereziei din Creta să se dezică de fapta lor. Noi
vrem să fie ierarhii noștri, sfinți, iubitori ai Adevărului și ai turmei care
vrea, prin ei, să meargă spre Hristos. Singura condiție impusă DE SUS, de
Dumnezeu, nouă tuturor – înaltul cler, noi, umilii preoți și monahi, dar și
mireni – este să fim până la moarte ”următori ai Sfinților Părinți”, nu
funcționari sau slujitori ai noii ordini mondiale masonice și antihristice.
Așa să ne ajute Bunul Dumnezeu !
Toate celelalte documente ale
Adunării din Creta, cu semnăturile aferente, scanate, în format pdf, le puteți
găsi, în trei limbi (greacă, engleză și franceză) și se pot descarcă direct de
la adresa: http://theolcom.ru/events/114-opublikovany-dokumenty-kritskogo-sobora-18-26-iyunya-2016-goda
De acum lucrurile se vor aplana. Si la noi se vor burica putin, dar se vor desumfla, vor intra in trend ortodox. Acestea toate sunt darul lui Dumnezeu si nu meritul nostru. Mai bine nu faceau sinodul acesta, s-au facut de rusine. Masonii inca nu au experienta in realizarea sinoadelor ecumenice, ei credeau ca aici aplica ce au invatat la gradinita.
RăspundețiȘtergereStati linistiti, suntem mai multi nemultumiti decat isi imagineaza vrajmasii nostri.
Problema este ce vom face ulterior? Pentru ca ei nu se vor linisti, vor evalua situatia si vor relua ofensiva, mai viclean, pe viitor. Trebuie realizate sinaxe in fiecare patriarhie ortodoxa cu specific antiecumenist si care sa monitorizeze si supervizeze eventualele rabaturi ale ierarhilor si care sa se intruneasca la anumite intervale de timp si sa declanseze un sinod care sa termine o data pentru totdeauna cu ecumenismul, masoneria, CMB, etc. Paralel trebuie desfasurata o munca asidua de apostolat atat pe internet, etc. (este bun un post tv international ortodox), dar mai ales in teren, impotriva ecumenismului si a pericolelor viitoare.
Trebuie intensificate la maximum dupa Sf. Liturghie, Sf. Maslu, Moliftele Sf. Vasile, rugaciunile de dezlegare de vraji, farmece si blesteme (aici este un punct important pe care il voi dezvolta alta data) rugaciuni impotriva anumitor categorii de vrajmasi, anatemele etc. Pentru ca ne indreptam spre sfarsit trebuie sa folosim tot armamentul duhovnicesc. Nu intru in amanunte, desi sunt lucruri extrem de interesante, pentru ca trebuie detaliate fin. Spre sfarsit toata ostirea iadului se va desfasura in special in vazduh, in toata splendoarea inselaciunii incat nimeni nu va putea rezista fara darul lui Dumnezeu.
De acum, lucrurile se vor aplana, dar nu vor intra pe fagasul ortodox.
RăspundețiȘtergereSe va desumfla lupta anti-ecumenista si lupta impotriva pseudo-patriarhilor si impotriva pseudo-episcopilor semnatari la Creta, pentru ca aproape toate mijloacele de informare si de propaganda sunt in mainile masonilor, sunt stapanite si conduse de oculta sataniste ale lumii acesteia.
Mai exista doar cateva site-uri cu adevarat ortodoxe. Restul, posturile tv, posturile radio, site-uri, presa scrisa ... tot ceea ce exista ca mijloc de informare este demult in mainile dusmanilor ortodoxiei si le folosesc din plin pentru manipulare.
Episcopii, preotii, monahii si mirenii care vor tine dreapta credinta si nu vor fi in comuniune cu ereticii vor fi marginalizati, li se va taia accesul la a vorbi sau a instiinta si pe altii, vor fi dati afara din Biserici, din manastiri, de peste tot, in asa fel incat sa nu mai se auda deloc invatatura cea dreapta.
Lucrurile nu vor intra in "trend" ortodox, ci vor inainta si mai tare pe "trendul" lepadarii de credinta.
Dupa cum au spus unii sfinti, vor veni vremurile cand vor incerca sa ne duca fortat in bisericile apostate, tocmai ca sa fim in comuniune cu ereticii si sa cadem din dreapta credinta.
Noi trebuie sa tinem in continuare Legea dumnezeiasca a Sfintei Scripturi si a Sfintilor nostri Parinti, ingradindu-ne de orice erezie si de orice pseudo-patriarh si de oricine este in comuniune cu acestia.
Voi sunteti copii ? Pai cu marturisirea de credinta se si incep documentele de la Creta. Irineu s-a spalat pe maini ca Pilat... apoi a rastignit prin semnatura Ortodoxia.
RăspundețiȘtergere