Ecumeniştii
din România şi Grecia, neavând justificări teologice, referitor la hotărârile
neortodoxe luate în Creta, recurg la explicaţii limitate la logica lumească. Pentru a
ascunde aspectul eretic al deciziilor luate în Creta, ecumeniştii susţin că
orice critică adusă la adresa sinodului din Creta ar duce la schisme.
Unul dintre
opozanţii ereziei decretate în Creta este şi părintele Matei Vulcănescu (în foto). Acesta
se dezice de orice acţiune ce ar genera schismă şi se arată împotriva oricărei
încercări de dezbinare a Bisericii, susţinând că unitatea Bisericii trebuie să
fie în Adevăr, aşa cum a învăţat Biserica din totdeauna.
Mai
jos prezentăm comunicatul integral al preotului Matei Vulcănescu postat pe
blogul sau:
Pentru ca sa nu existe cineva care ar
putea profita de pe urma acceptarii Sinodului eretic din Creta, dovedit eretic
atat prin scrierile unor mari personalitati ale teologiei ortodoxe
contemporane- Hieroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Theodoros Zisis, Dimitrie
Tselenghidis – cat si prin declaratii ale Sinoadelor Bisericilor Locale a
Antiohiei, Bulgariei, Georgiei si chiar a Rusiei, ne delimitam de orice
incercare de a produce schisme, si orice fel de dezbinare in Trupul Bisericii,
de orice exagerare voita sau nevoita, de orice interpretari magice legate de
existenta sau neexistenta Harului Duhului Sfant in Bisericile Locale care au
semnat documentele eretice din Creta si mergem pe linia Sfintilor Parinti, care
spun ca acolo unde este blasfemiat Hristos Dumnezeu noi nu putem sa stam,
constiinta nu ne lasa. De aceea Sfinti mari ai Bisericii ca Sfantul Teodor
Studitul, Sfantul Maxim Marturisitorul, Sfantul Marcu al Efesului, dar si
sfinti contemporani ca Sfantul Paisie Aghioritul s-au ingradit de ereziile
timpurilor lor, oprind pomenirea ierarhilor ce invatau o erezie sau care
acceptau sinoadele eretice. Intreruperea pomenirii ierarhului eretic de catre
preoti sau episcopi sau nemaiparticiparea la Liturghie acolo unde preotii si
ierarhii accepta o erezie este o masura patristica de protest impotriva celor
care, in Biserica, Il blasfemiaza pe Hristos si Biserica Lui prin diferite
erezii, in cazul de fata – prin acceptarea Sinodului din Creta.
Oprirea pomenirii in caz de erezie nu este schisma.
Oprirea pomenirii, ingradirea de episcopul ce
invata erezia nu este obligatorie, ci tine de constiinta fiecaruia. Nu se spune in Canonul
15 ca cine nu ar intrerupe pomenirea ar fi pedepsit in vreun fel, ci se spune
ca cei ce intrerup pomenirea vor lua cununa de marturisitori si vor salva
unitatea Bisericii.
Canonul 15 de la I-II Constantinopol este foarte clar si da
dreptul acestei forme de protest, pana cand, prin aceasta presiune se va
convoca Sinod care sa condamne erezia acceptata initial de ierarhie. Deci
oprirea pomenirii pana la un timp ca forma de protest nu este nici schisma si
nici nu creaza dezbinare, ci salveaza Biserica de schisme si dezbinari.
In privinta asa-zisului Sinod din Creta avem o erezie clara, o
erezie ecleziologica de provenienta protestanta, imprumutata de la asa-zisul
Consiliu Mondial al Bisericilor.
Schimbarea gandirii ecleziologice, anume ca in afara Bisericii
Ortodoxe nu exista mantuire si nici ramasite de Har si toti din afara Bisericii
sunt eretici si schismatici si trebuie sa se intorca in Biserica prin
anatematizarea invataturii eretice, este erezie. Erezia ecumenista
reprezinta tocmai limbajul duplicitar si schizofrenic, care nauceste pleroma
Bisericii, in asa fel incat fiecare sa creada ce vrea si sa se relativizeze
Adevarul vesnic al lui Hristos.
De aceea ne dezicem de orice manifestari de ura, de dezbinare si
de dorinte ale vrasmasilor Bisericii de a face schisma, folosindu-se de
motivatia sinodului eretic din Creta.
Parintele Gavriil de la Chilia Agiou
Hristodoulou din Sfantul Munte, ucenic si prieten al Sfantului Paisie
Aghioritul, ne indeamna pe toti sa ramanem in Biserica lui Hristos prin
ingradirea si intreruperea pomenirii ierarhilor ce accepta erezia
ecumenismului. Cei care accepta Sinodul din Creta si orice aberatie ecumenista
fac cu adevarat schisma si seamana vrajba in Trupul Bisericii lui Hristos.
Multi aseamana situatia Sinodului din Creta cu situatia
schimbarii calendarului in 1924, dar situatiile nu sunt comparabile, deoarece
atunci era o problema de ordin liturgic, iar acum este o problema de ordin
dogmatic. Acceptarea calendarului nou a dus la schisme si dezbinari in
Biserica, prin despartirea de Biserica cea Una a unor grupuri, desi
schimbarea calendarului nu este o erezie si nu reprezinta o problema dogmatica.
In prezent, situatia este cu totul alta, pentru ca prezenta Bisericii in CMB si
asa-zisul dialog (pe baze protestante) a dus la multe caderi si calcari de
canoane, la erezii precum cea numita a „Bisericilor Nedepline”, cea a teoriei
ramurilor, a minimalismului dogmatic, si a teologiei baptismale si euharistice,
teologii fiind impartiti in tabere, unii mergand pe linia Sfintilor Parinti si
altii acceptand teoriile eretice, de dragul unei false uniri bisericesti, fara
Hristos.
protoprezbiter
Matei Vulcanescu
Sfanta
Mitropolie a Pireului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.