luni, 5 martie 2012

Misiunea “Ciresarii” si diversiunea “Duminica Ortodoxiei”


- Prozelitism penticostal de ziua Ortodoxiei in duh ecumenist - sub semnul depasirii barierelor interconfesionale, cu participarea pr Constantin Necula si binecuvantarea a doi ierarhi ortodocsi. Toate acestea la putin timp dupa trecerea Episcopiei Oradiei sub Mitropolia Sibiului.

Duminica, 4 martie 2012, in sala de conferinte a fundatiei penticostale “Ciresarii” din Beius, a avut loc conferinta sustinuta de pr Constantin Necula despre ortodoxie. Cei care au avut acces la internet au ascultat intreaga conferinta in direct.

Prin felul in care au decurs evenimentele, s-a observat a fi o propaganda penticostala pe plan local unde momeala era: “sa vorbim despre ortodoxie”. Pastorul Vladimir Pustan, un abil manuitor al cuvantului si, in acelasi timp, un iscusit manipulator al maselor, a considerat ca invitarea unui preot ortodox si implicarea Oastei Domnului in activitatile sale, il va ajuta sa aduca mai multi credinciosi ortodocsi in salile sale de predici.

Conferinta a inceput cu o rugaciune (Crezul Niceo-Constantinopolitan, fara Filioque) rostita in comun, un program artistic de muzica oferit de membrii ai cultului penticostal si cateva discursuri “emotionante” ale lui Vladimir Pustan. In discursurile sale, pastorul a incercat sa sensibilizeze auditoriul rugandu-se pentru Beius, pentru Sibiu si pentru Romania. In ceea ce spunea, s-a observat ca domnul Pustan incerca sa atinga parti sensibile ale celor prezenti legate de suferintele de zi cu zi ale fiecarui om si nemultumirile cotidiene.

Cuvantarea parintelui Necula a inceput cu invocarea Sfintei Treimi: “In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh”, dar nu l-am vazut facandu-si semnul Sfintei Cruci, probabil sa-l fi facut cumva mai discret? In fine, nu acest amanunt conteaza ci impactul asupra zonei.

In discursul sau, pr. Constantin Necula, nu a avut nici o erezie si a marturisit cu convingere ca este ortodox si “asa vreau sa raman pana la moarte”, dar a lasat loc interpretarilor prin care sa se inteleaga ca si ereticii si schismaticii au cale de mantuire, ceea ce este in contradictie cu invatatura Sfintilor Apostoli si ai Sfintilor Parinti care spun clar ca “ereticii nu se mantuiesc” (erezia fiind hula impotriva Duhului Sfant). Invitatul a spus ca cinsteste icoanele, Crucea si pe Maica Domnului, dar nu a intrat in explicatii legate de doctrina, evitand in mod elegant discutii in contradictoriu cu doctrina organizatorilor.

Prin felul in care a marturisit ortodoxia, pe de o parte stiind ca este urmarit de ortodocsii traditionalisti din sala dar si nedorind sa supere gazdele, nu gresim sa spunem ca parintele Necula nu a reusit sa convinga pe nimeni de Adevarul credintei ortodoxe rezumandu-se la o simpla marturisire de credinta personala prin care sa se spele pe maini spunand: “nu am spus erezii, n-au ce sa mai comenteze”. Si totusi, de ce a mers acolo daca nu a vrut sa fie convingator? Doar pentru imagine? Sau pentru fonduri rezolvate din strainatate de pastorul penticostal?

Justificarea participarii la conferinta a fost:“Am venit aici sa va fac, sa va puneti semene de intrebare” despre ortodoxie, a spus pr. Necula. Din pacate, nimeni dintre organizatori nu si-a pus semne de intrebare legat de discursul invitatului care spunea: “ortodoxia e viata”. O parte dintre penticostalii prezenti au parasit sala, iar o parte dintre ortodocsii ce erau in sala, au ramas impresionati de buna organizare, puterea financiara si amabilitatile organizatorilor. Discursul proortodox (pana la un punct) al invitatului a fost ignorat de penticostalii aflati in sala.

Pr Necula a propus sa trecem peste "barierele interconfesionale" dar de diferentele de credinta "probabil se vor ocupa altii mai tarziu". Adica sa intelegem ca barierele interconfesionale se pot depasi cand se marturisesc doua "adevaruri" in contradictie unul cu altul? Cand diferentele de credinta sunt ignorate? Aceasta se poate doar pentru un om lumesc care nu e bine ancorat in predania si invatatura Sfintilor Parinti. Sa nu uite cei prezenti ca pentru aceste dogme au murit multi sfinti, a caror jertfa nu avem voie sa o ignoram.

In urma celor petrecute la Beius, in Duminica Ortodoxiei, am putea spune ca, pe plan local, conferinta a avut un success pentru pastorul penticostal, care a reusit sa-si creeze o imagine favorabila in fata unei insemnate parti dintre ortodocsii prezenti pe care ii considera viitoare “suflete castigate”.

Desi era un program dedicat “Duminicii Ortodoxiei”, organizatorii au interzis difuzarea de carte ortodoxa si obiecte de cult ortodoxe, precum si inregistrarea discursurilor de catre presa si personae fizice. La final s-au vandut DVD-uri realizate de organizatori cu spectacolul muzical si cuvantarile ce au avut loc. Din inregistrarile gazdelor lipsesc raspunsurile pe care pr Necula le-a dat intrebarilor din sala. De ce?

Singurele carti care au avut acceptul de a fi distribuite, au fost cele ale cultului penticostal. Cu prilejul Duminicii Ortodoxiei, “Ciresarii” au avut in program si o lansare de carte religioasa cu idei de predici ale pastorului Vladimir Pustan. La sfarsitul programului, pastorul penticostal, a oferit autografe “fratilor” ortodocsi care si-au imbogatit biblioteca cu cartile sale.

O diversiune a organizatorilor a fost anuntul potrivit caruia pastorul V. Pustan (in predici si discutiile cu localnicii) spunea ca, in cadrul programului, vor participa cantaretul Cristian Pomohaci si Oastea Domnului. Dupa cum s-a observat, Pomohaci nu a fost in sala si nici reprezentanti din partea Oastei Domnului. Aceasta dezimformare a fost creata doar pentru a atrage “participanti” dintre ortodocsi. Cantarile “culese” din repertoriul Oastei Domnului au fost interpretate si orchestrate de membrii ai cultului penticostal.

La sfarsit, pastorul Pustan i-a invitat pe cei prezenti si la urmatoarele conferinte ce vor avea in "sala de predici" a ciresarilor.

La inceputul discursului (dupa lungi si aprinse telefoane purtate pe hol) invitatul zilei, pr Constantin Necula, a mentionat ca are binecuvantarea din partea ierarhilor de la Sibiu si Oradea de a participa la aceasta conferinta.

prof. Cristian Marc

Cateva reflectii asupra partii cenzurate din conferința pr Constantin Necula la penticostali in Beius:

Cu informatii despre istoricul si abaterile doctrinare ale sectei penticostale ASTRADROM va revenii in curand.

43 de comentarii:

  1. Multumesc de cele prezentate ..este trist pentru ceea ce s-a intamplat ..atat dezinformarea produsa, cat si interzicerea filmarii conferintei, a "adevarurilor" discutate.

    Dumnezeu este cu noi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mantuirea este prin credinta in Iisus. Si ortodoxii si penticostalii afirma acelasi lucru la baza. Unii au scos cate ceva, altii au adaugat, dar atata timp cat nu este vestita o alta Evanghelie (adica o alta veste buna, cea a mantuirii celor ce cred si-L primesc ca Domn pe Iisus) putem sa ne numim crestini, adica urmasii Lui. Sunt atatea religii fara Iisus care "defileaza" catre iad cu miliarde (nu exagerez!) de "credinciosi" si pe langa ei sunt atatia atei ... chiar nu avem nimic de facut pentru ei?! Probabil ca nu mai avem timp. Alex B.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multe vorbe poti sa spui, dar cel mai tare vorbesc faptele !

    "Poruncă nouă dau vouă: Să vă iubiţi unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unul pe altul.Întru aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii faţă de alţii." (Ev. Ioan 13:34-35)
    "Cine zice că este în lumină şi pe fratele său îl urăşte, acela este în întuneric până acum. Cine iubeşte pe fratele său rămâne în lumină şi sminteală nu este în el. Iar cel ce urăşte pe fratele său este în întuneric şi umblă în întuneric şi nu ştie încotro se duce, pentru că întunericul a orbit ochii lui."(1 Iopan 2:9-11)
    "Faceţi cărări drepte pentru picioarele voastre", aşa încât cine este şchiop să nu se abată, ci mai vârtos să se vindece.Căutaţi pacea cu toţi şi sfinţenia, fără de care nimeni nu va vedea pe Domnul!" (Evrei 12:13-14)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Alex Bonte,
    Tin sa iti spun ca ortodoxia nici nu a scos si nici nu a adaugat nimic in invatatura de credinta. este asa cum a lasat-o Sfintii Apostoli.
    pentru a face ceva pentruu acele miliarde de necredinciosi si necrestini primul lucru care trebuie facut e ca toata lumea sa revina la ortodoxie asa cum era in primele veacuri crestine.
    Crede-ma ca ceea ce iti spun nu e spre mustrare ci din dorinta ca cei ce cred orbeste in invataturile ratacite ale unor pastori sa gaseasca adevarul, in caz ca il cauta cu sinceritate.

    RăspundețiȘtergere
  5. Va da mandria pe dinafara, domnule care ati scris articolul.
    Penticostalii nu sunt eretici..Sf. Pavel nu a scris ca penticostalii sunt eretici, si nu aveti argumente sa dovediti aceasta.
    Ironia si mandria cu care ati scris articolul divedeste ca nu stiti nimic despre iubirea de semeni si de Hristos.
    Imi pare rau ca va pierdeti timpul, intristandu-l pe Dumnezeu, si defaimandu-i pe semeni.
    Ortodoxia nu este singura credinta mantuitoare,cum ati putea crede ca doar ortodoxii ajung in Rai? Unde in Sfanta Scriptura scrie aceasta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ortodocșii și catolicii au păstrat succesiunea preoțească și apostolică lăsată de Hristos (Ioan 20:22), prin punerea mâinilor ( 1 Tim 4:14) , ceea ce ar fi bine să o preluați și voi și atunci vom fi UNA, așa cum își dorește Hristos!

      Ștergere
  6. Nu ma intereseaza daca publicati sau nu articolul, sper sa va treziti din a scrie mizerii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nicolae Moldoveanu si Traian Dorz au pierdut Imparatia Cerului pentru ca in inchisori si nu numai s-au rugat si au cantat cu altii de alta confesiune, dupa presupunerile dumneavoastra complet neintelepte...
    Se vede ca nu traiti ortodoxia...

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Nicu, am fost ateu. Deveneam ortodox probabil daca cei de langa mine practicau ortodoxia, in loc sa-si declare doar apartenenta la ea - sti ca e mare diferenta intre una si alta! Cunosc istoria bisericii, ma doare pentru schismele din sanul crestinismului si pentru ca acum s-a ajuns la zeci de denominatiuni. Mi-ar placea sa putem schimba cateva opinii, sunt convins ca cei Cel iubesc pe Dumnezeu, pe Fiul Sau si pe toti sfintii se gasesc sub mai multe titulaturi, dar nu foarte multe, e iarasi adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Domnule Cristian Marc, doar câteva nelămuriri personale:
    -Afirmati că pastorul penticostal Vladimir Pustan “este un abil mânuitor al cuvântului”. Sincer, nu înţeleg ce este rău în a fi un iscusit mânuitor al cuvântului, nu în acest fel ar trebui să fie un pastor, un preot, un episcop? Eu ştiu că da, iar tradiţia Bisericii o dovedeşte. Sau poate că domnia-ta s-a obişnuit cu amvoniștii agramaţi care ne împuiază capul cu legi anacronice, oripilându-ne prin calmul lor tembel (interfaţa duhovnicească standard) la fiecare predică sau cuvântare ţinute de dragul ortodoxismului sau al profesiei lor. Ce-ar spune un “Gură de Aur” după auzul unei asemenea afirmaţii (în mod cert) ironice?
    -Spui că V. Puştan este şi “un iscusit manipulator al maselor”. Nu neg acest lucru, dar unde sunt, atunci, aşa-zişii “ortodoxi adevăraţi” (sic!) - sintagma nu aparţine domnului Marc, ci unor personaje similare – care ar trebui să se ocupe cu demanipularea ereticilor, unde sunt? Să nu ne minţim, îi au ei pe ai lor aşa cum şi noi îi avem pe-ai noştri.
    -Zici că, la întrunirea de la Beiuş a fost rostit “Crezul Niceo-Constantinopolitan, fără Filioque”. Personal, nu ştiu să existe un crez niceo-constantinopolitan cu Filioque şi un altul fără Filioque; sau poate că nu am înţeles eu ceea ce ai vrut să exprimi, sintagma folosită de tine fiind greşit redactată, cine ştie?
    -Declari că discursurile pastorului penticostal sunt “emoţionante”, dar nu pricep de ce ai încadrat cuvântul între ghilimele, de vreme ce predicile penticostale sunt într-adevăr emoţionante, o caracteristică a discursurilor neoprotestante fiind accentuarea pathos-ului, de multe ori, ce-i drept, în detrimentul logos-ului, fapt cunoscut atât celor de-a dreapta, cât şi celor de-a stânga ( nimic nou sub soare); fapt recunoscut şi de tine când spui că: ”Vladimir Pustan a încercat să atingă părţile sensibile ale celor prezenţi, etc.”
    -Spui de asemenea că: “pe părintele Necula nu l-am văzut făcându-şi semnul Sfintei Cruci”. Ţin să te contrazic, deoarece unul dintre prietenii mei, care a fost prezent în sală, şi “mi s-a confesat “, e de altă părere. Din contră, mi-a spus că şi-a făcut o cruce, mare cât Catedrala mântuirii neamului.
    - Spui că “acest amănunt” (legat de faptul de a-şi fi făcut sau nu cruce) “nu contează”. Dar de ce l-ai adus în discuţie? Sau doreşti, într-un avânt de-nțelepciune sfioasă, să atingi şi tu părţile noastre sensibile cu limba ta tendenţioasă? Hmmmm…!? Şi bine spui când afirmi că: “nu acest amănunt contează, ci (virgula îmi aparţine) impactul asupra zonei”.
    -Ai afirmat că părintele Necula: “a lăsat loc interpretărilor prin care să se înţeleagă că şi ereticii şi schismaticii (nu văd care e diferenţa) au cale de mântuire”. Îmi pare nespus de rău (şi ţi-o spun), dar dacă nu ştiai deja, atât ereticii, cât şi schismaticii au o cale de mântuire, şi anume, Iisus Hristos, El fiind în măsură să-i primească cu braţele deschise – după a Sa chibzuinţă, prin căile Lui necunoscute nouă – şi să-i aşeze în multele locaşuri ale împărăţiei Sale, dacă vom ţine seama atât de iubirea Sa nemărginită, cât şi de imposibilitatea unora de a intra în contact cu Ortodoxia, unii dintre ei fiind privaţi de-o întâlnire-față către față-cu unul din oamenii ei.(Se înţelege de la sine că vorbesc despre un creştin autentic, şi nu despre unul dintre mulţii “ortodoxi” (sic!) ce umbresc pământul în aşteptarea moaște-ficării propriilor corpuri.

    RăspundețiȘtergere
  10. -Ai spus că: “părintele Necula nu a intrat în explicaţii legate de doctrină (zici tu: icoanele, Crucea, Maica Domnului), evitând în mod elegant (şi ce-i rău în a fi elegant într-o acţiune?) discuţiile în contradictoriu cu doctrina organizatorilor”. Probabil că ai fi vrut ca părintele să înceapă a se certa cu cei din sală, şi să arunce cu agheasmă, muşcând turbat din buchetul de busuioc ca o ţaţă ortodoxistă, asta, după ce a reuşit să-i facă, dincolo de bine şi de rău, pe cei ce se aflau în sală, să se roage împreună cu el, rostind Crezul niceo-constantinopolitan – chintesenţa (dacă nu mă înşel) dogmatică a învăţăturii creştine. Şi atât de s-ar fi întâmplat, ar fi fost destul pentru ei, pentru fraţii penticostali. Ce vrei mai mult? Sau poate ai dori tu să le explici într-o oră (sau mai puţin chiar) atât ceea ce este, cât şi ceea ce nu este Ortodoxia, ce zici?
    - De unde ştii că părintele Necula, prin discursul său, „nu a reuşit să convingă pe nimeni de Adevărul credinţei ortodoxe”? Şi de când „o simplă mărturisire de credinţă” este dovada insuficientă a unei certitudini personale? În numele cărei valori sau a cărui for de judecată?
    - Tot în acest articol pomeneşti de „imaginea” părintelui Necula, precum şi de posibilele „fonduri din străinătate”, pe care părintele Necula le-ar fi primit, erijându-te (din nou) într-un atoatecunoscător, specialist în sufletele şi minţile oamenilor. Măi, băiete!
    - De unde ştii că „nimeni dintre organizatori nu şi-a pus semne de întrebare legat (sic!) de discursul părintelui Necula”? Şi de ce doar organizatorii aveau nevoie de aceste semne de întrebare, şi nu şi cei care au participat în calitate de simpli ascultători eretici? (A se vedea etimologia cuvântului erezie!)
    - Faptul că „discursul proortodox (până la un anumit punct) al invitatului a fost ignorat de penticostalii aflaţi în sală” (dacă tu cunoşti aşa de bine situaţia lor...) nu e o mărturie de primă importanţă în favoarea ineluctabilului dezinteres al penticostalilor din acea sală, cu privire la setea lor întru cunoaşterea Adevărului – trecut prin mâinile atâtor şi atâtor oameni, deci, şi prin mânuţele „delicate” ale ortodocşilor. Poate cândva, peste un an, o lună sau... (cine ştie?) o vor face, se vor apropia, într-un fel sau altul, de comoara (sărăcită de prea mulţi) Ortodoxiei. Atunci să te văd! De ce eşti aşa de sigur pe refuzul lor?
    - Dacă părintele Necula a rostit doar „o simplă mărturisire de credinţă”, e încă un lucru minunat adăugat în catastiful bunelor moravuri al domniei-sale, alături de alte lucruri, mai mult sau mai puţin înmuiate în ghiduşia-i proprie, urmând ca de „diferenţele de credinţă”, pe care le plângi ca o fată mare în unul dintre paragrafele articolului tău, să te ocupi chiar tu, murind dacă va fi nevoie, aşa cum „au murit mulţi sfinţi, a căror jertfă nu avem voie să o ignorăm”. Ce pot să spun? Succes!
    - Mai afirmi că: „organizatorii au interzis difuzarea de carte ortodoxă şi obiecte de cult ortodoxe, precum şi înregistrarea discursurilor de către presă şi persoane fizice”. Nu ştiu cine, şi din ce motive, ţi-a spus, dar în ceea ce priveşte cartea ortodoxă (dacă nu te superi că numesc cărţile părintelui Necula în acest fel) am auzit că nu i s-a dus lipsa pe culoarele Sălii de conferinţe ale Fundaţiei „Cireşarii” din Beiuş; cel puţin aşa mi s-a spus. De doreşti, îţi pot lăsa câteva numere de telefon ale celor care au fost acolo şi au văzut cărţile. Cât despre obiectele ortodoxe de cult, nu ştiu, nu mi s-a spus. În ceea ce priveşte „înregistrarea discursurilor de către presă şi alte persoane”, mi se pare normal ca organizatorii să interzică înregistrarea cuvântărilor, dacă ţinem cont de dorinţa lor de a folosi acele materiale audio-video ca bunuri de consum vandabile. E dreptul lor să o facă. Că doar, vorba aceea: n-ai să le plăteşti tu curentul electric, nu?

    RăspundețiȘtergere
  11. Ţi-aş spune mai multe în speranţa că..., dar ce e de ajuns, e de-ajuns. Cred că articolul tău trădează un autor veros ce nu-şi drămuieşte vorbele, şi trăieşte cu aceeaşi speranţă, pe care multe dintre gurile ştirbe ale Ortodoxiei o au, că cineva se va trezi din beţia păcatelor în auzul slăbit al unor cuvinte supte. Data viitoare să fii explicit în exprimare. Pace frate! sau nu? Bine, fie: Doamne ajută!
    P.S. Nădăjduiesc că, ţinând seama de ceea ce ţi-am spus, data viitoare când vei redacta un articol să dai dovadă atât de tact scriitoricesc, cât şi de un bun-simţ elementar. Sau cum ar spune fraţii eretici: „Ce ar face Isus în situaţia ta?”

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Accesați linkul de mai jos pentru a putea vedea varianta finală a răspunsului adresat lui Cristian Marc

      http://defularinecesare.blogspot.ro/2012/03/talcuire-la-epistola-soborniceasca.html

      Ștergere
    2. Bucur Andrei Codrin este tocmai unul din pseudonimele de pe internet a parintelui Constantin Necula? Cam asa pare dupa cum ii este stilul de scris si abordare. Priviti cu atentie si va veti convinge.

      Ștergere
  12. Frumos articol!Regretabila conferinta!Le-a dat nas si importanta nationala ereticilor!

    RăspundețiȘtergere
  13. Pentru Bucur Andrei- Codrin,
    Ai spus niste aiureli mi mari ca tine. Cristian are dreptate cand spune ca Pustan e smecher, oricum le invarti trebuie sa recunosti ca a dus la pierzare cu sine si pe altii.
    Am citit lungile tale conferinte si nu vad altceva decat ca le invarti ca la Ploiesti. Esti un bun diversionist ca pastorul pe care incerci sa il aperi, defapt cred ca sunteti din aceeiasi breasla.

    RăspundețiȘtergere
  14. Domnului Andrei-Codrin Bucur
    -Intr-adevar pr. Nacula si-a facut cruce. Am observat mai clar cand am revazut inregistrarea video cumparata de la organizatori.
    -Am specificat ca eu personal nu am vazut sa isi fi facut cruce caci pentru noi conteaza, ca ortodocsi, dar in comparatie cu evenimentul respectiv consider ca sunt lucruri mult mai importante asupra carora era nevoie sa aduc mentiuni.
    -Voi reveni cu detalii, acolo unde e cazul.

    RăspundețiȘtergere
  15. Alex, draga,
    Daca ma cramponam de cei din preajma mea nu eram ortodox nici eu, probabil ca multi altii. Am cautat adevarul de credinta, am fost derutat de multe ori dar am preferat sa iau ca modele de viata pe adevaratii traitori si nu pe cei de langa mine. Astfel am ales ca modele pentru viata mea pe sfinti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nicu, bineinteles ca modele sunt cei ce merita, doar am vrut sa-ti spun de ce nu sunt ortodox. Nici nu cred ca mantuirea mea atarna de a fi sau nu ortodox, cat de a fi credincios lui Dumnezeu si credinta mea sa ramana in Iisus Hristos si jertfa Lui de pe cruce. Baza credintei mele este in Iisus, trairea mea se bazeaza pe ajutorul Lui (Matei 28:20: "Si iata ca Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului.”) si pana acum nu a lipsit niciodata! Toata aprecierea pt fecioara Maria, nu a fost si nu va fi o femeie mai sfanta, tot respectul sfintilor, cu reverenta ii admir, dar intre mine si Dumnezeu nu este alt Mijlocitor decat Iisus Hristos (1 Timotei 2:5: "Caci este un singur Dumnezeu si este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos").
      Cam acestea sunt despre: mantuirea, trairea, inchinarea adevaratului credincios (ai observat ca nu trebuie sa aiba un nume specific).
      Domnul cu tine!

      Ștergere
  16. Eli,
    ce tot vorbesti? Spune-mi te rog de ce penticostalii ezita sa spuna ceva despre istoria lor, cand au luat fiinta si cum? Spune-mi te rog un eveniment din istoria penticostalilor din primul mileniu de crestinism, macar unul - te-as ruga...
    Sf Ap Pavel nu avea cum sa-i nominalizeze pe penticostali caci inca atunci nu existau. Ortodoxia exista de la cinzecime si asta o poate dovedi istoria caci are succesiune prin apostoli si preotii si episcopii hirotoniti de Apostoli. Despre istoria penticostalilor tocmai au publicat deja un articol.
    Administratorii blogului au promis ca vor reveni cu amanunte. Te rog urmareste si vei afla mai multe detalii.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ortodocsii au schimbat Biblia si s-au desprins din penticostali. I-a mai studiati voi Biblia...
    Mai da prosti sunteti si inculti, cu canoanele voastre pline de ura si rautate...
    Unde scrie in Biblie ca Ortodocsii sunt cei mai vechi dintre crestini? Nicaieri. Astea sunt inventiile voastre de inculti in materie de religie...

    RăspundețiȘtergere
  18. Am citit comentariul lui Bucur Andrei-Codrin.
    Nu intru in chestiuni teologice ca nu ma pricep. As dori doar sa fac o remarca:
    Am fost la acea conferinta care, de ce sa nu spun, mai degraba semana cu un spectacol bine regizat, muzica, interpreti, discursuri etc.
    Ma voi opri asupra a ceea ce am vazut concret. dintre cartile ortodoxe au fost doar cele ale pr Necula si atat. A fost cineva acolo care a vrut sa puna in vanzare carti ortodoxe cu pr Cleopa, cu pr Iustin Parvu, cu pr Arsenie Papacioc, Catehism ortodox, Vieti de sfinti si alte carti frumoase, dar ortodoxe. Eram de fata cand a venit un om de ordine -sau organizator- si cu furie i-a spus sa dispara cu cartile acelea de acolo pe motiv ca Pustan nu accepta asemenea carti. Dintre cartile ortodoxe au fost aprobate pentru vanzare doar cele ale pr Necula si pe care nu prea le cumpara nimeni. In privinta aceasta cine a scris articolul nu a mintit ci a prezentat o realitate pe care am vazut-o si eu, personal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este si normal ca un Iustin Parvu, Ilie Cleopa sau Arsenie Papacioc sa fie respinsi de la semenea intruniri, pentru ca ei i-ar scuipa la propriu in fata pe penticostali. Cu unii ca ei este foarte greu sa dialoghezi daca esti un "eretic". Sunt genul de oameni ( unii dintre ei, au fost, dar se-ntelege ca vorbesc despre cartile lor, sper) ce au un orizont restrans, ca sa nu mai vorbim de cultura lor, pe cand, cu un PR. Necula se poate discuta fara menajamente.

      Ștergere
    2. Bine, poate am exagerat. Nu i-ar fi scuipat in fata, la propriu, dar nu cred ca i-ar fi privit ca pe niste oameni pentru care Iisus a murit. Dar sa-i priveasca sincer, fara preconceptii, de tipul: "lasa..ca stim noi cum e la voi...la noi e adevarul, la voi nu...", si da-i inainte cu mustruluirea. (Stiti voi prea bine despre ce vorbesc.)

      Ștergere
    3. Bucur Andrei,
      Poate ca Iisus s-a rastignit si pentru ei dar trebuie sa recunosti ca si ei s-au lepadat de El cand au parasit Biserica si acum o surmina prin prozelitismul ce il fac.
      Scopul lor e sa amageasca cati mai multi ortodocsi sa treaca la religia lor penticosteala.
      pr Necula daca ar fi un om vertical nu ar fi facut compromisuri cu ei, de aceeia il apara si il sustin.
      Daca pr Iustin sau Cleopa ar fi facut compromisuri penticostalii ar fi fost de partea lor aparandu-i si nu ponegrindu-i. Acesti mari duhovnici au marturisit ortodoxia direct si fara a cauta sa fie apreciati de acesti eretici, asa cum a facut pr. Necula...
      Cu respect, Aurelian.

      Ștergere
    4. Dar vietile sfintilor si catehismul ortodox de ce nu le-au dat voie sa se vanda, daca tot spun ca scopul a fost 'o prezentare a ortodoxiei'?
      Tot Aurelian

      Ștergere
  19. Marius din Beius12 martie 2012 la 11:14

    Bucur Andrei-Codrin,
    Din ce ai scris imi dau seama ca nu il cunosti pe acest Pustan care de cand a devenit pastor la penticostali, invarte bani cu nemiluita. Nu cred ca e nevoie sa te mai intreb de unde fondurile.
    Sau poate ma insel, il cunosti dar esti si tu ca el?
    De unde au protestantii atatia bani cand ei in Beius sunt putini?
    Din pacate tot ecumenismul acesta se invarte in jurul unor interese lumesti: bani, relatii, imagine, protocoale, burse in afara, finantari din extern etc.
    si totusi care a fost interesul pr Necula sa mearga la sectari daca nu i-a combatut. Nu zice nimeni sa se ia cu ei la tranta si sa se certe. Aceste discutii pot avea loc si civilizat. Tu ce parere ai. Atunci care e sensul ecumenismului, Andrei draga.
    Pentru a intelege cum ar trebui derulate discutiile in astfel situatii ti-as recomanda sa vezi ce spune pr Staniloae: „…Sfinţii Părinţi nu au vrut să ţină sinoade ecumenice cu arienii şi nestorienii. Ecumenismul este rău înţeles. Trebuie să observi imediat ce-i lipseşte unei învăţături, unde este erezia în învăţătura despre Hristos – şi să o combaţi. Trebuie să spui nu numai ce este adevărat în învăţătura ta, ci şi ceea ce este greşit în învăţătura altora… Totdeauna adevărul învăţăturii să rămână. Eu am fost pe la diferite universităţi, mai ales protestante, şi am expus învăţătura ortodoxă. Protestanţii au multe lipsuri, n-au Biserica, preoţia, dar, sunt, aşa, mai largi, nu m-au contrazis. Cu catolicii este mai greu; dacă le spui că le lipseşte ceva, atunci se supără şi refuză să mai discute…”
    Poate nu ar fi rau sa ii transmiti si pr Necula ce spune pr Staniloae, care a fost unul din marii teologi din Romania si tocmai profesor de dogmatica la Sibiu. Of ce a mai ajuns si Sibiul asta...

    RăspundețiȘtergere
  20. am ascultat cuvantul parintelui necula si mi s-a parut extraoridnar. a marturisit ortodoxia intr-un mod fin, dar si concret, elegant, dar si punctand lucrurile esentiale.
    In ceea ce priveste acets articol, este plin de venin. Ar trbeui sa faceti mea culpa si sa va cerețis cuze in fata pr necula...desi e cam greu, nu-i asa? la cat de mult l-ati improscat cu noroi,. um sa va deziceti acum? probabil ca muriti de ciuda ca parintele a fost ortodox 100% in prezenatrea sa si ca n-aveti nimic concret in a-l acuza.
    Marturia paritnelui este emotionanat, gingasa, arata o traire duhovniceasca inalta, o intelegere dreapta a ortodoxiei. cum de nu vedeti toate acestea?
    e prima data cand l-am auzit si vazut pe parintele necula si pot sa va zic ca ceea ce a facut el acolo, a fost pura marturisire a creidntei ortodoxe.

    RăspundețiȘtergere
  21. Marius din Beius14 martie 2012 la 07:41

    Am participat la acea intrunire unde a avut loc si cuvantarea, a fost frumoasa dar incompleta. Au mentionat bine in articol ca a marturisit "pana la un punct" chiar daca, dupa cum spui tu,"articolul este plin de venin". In ce consta veninul?
    la partea cu intrebarile si-a dat arama pe fata. Aceasta parte nu face parte din inregistrare si nici nu au transmis-o in direct. Cand au vazut ca unii din cei prezenti pun intrebari despre diferentele doctrinare au intrerupt transmisia in direct. De ce?
    Cine a ascultat la radio a auzit intr-un anume fel dar cine a fost acolo a putut vedea si partea ascunsa a "misiunii ciresarii" care sper sa nu aiba efectul dorit. Din pacate in satele din zona, la omul simplu si fara cultura religioasa "cuvantarea" a avut un alt impact. Am auzit si replici ale unor ortodocsi "daca parintele ortodox a fost la adunarea pocaitilor inseamna ca nu-i rau sa mergi acolo" ca doar lozinca cu "bisericile surori" pica bine in astfel de situatii. spui ca a fost ortoodox 100%. Atunci parintele Staniloae cum a fost cand a spus ca diferentele de credinta trebuie combatute cu curaj la intrunirile ecumenice. Daca pr Necula ar fi zis aceasta predica intr-o biserica ortodoxa era altceva caci era incadrata intr-un alt context, dar fiind intr-o casa de adunare sectara le-a dat girul si altora mai alunecosi.
    Te rog vezi ce zice si pr Staniloae in comentariul de mai sus pe care l-am postat in 12 martie. S-au si pr Staniloae a fost "plin cu venin"? Hai sa fim seriosi...

    RăspundețiȘtergere
  22. Chestia cu facutul crucii la pr Necula e relativa. Cei care au stat in coltul din dreapta, unde am stat si eu, nu au observat bine caci era o pozitie mai laturalnica. Dupa ce am revazut si eu inregistrarea am constat ca intr-adevar pr Necula si-a facut cruce.

    RăspundețiȘtergere
  23. In comentariul din 11 martie am promis lui Bucur Andrei Codrin ca voi reveni cu amanunte. Imi cer scuze pentru intarziere dar abia azi m-am intors in tara. Urmarind comentariile anterioare am observat ca la unele puncte au raspuns si altii asa ca nu voi mai insista asupra lor. In continuare ma voi referi doar la cateva aspecte mai greu de "inteles" pentru unii.
    Prietene Andrei, nu ma voi crampona de aroganta si ironia cu care te exprimi si, in acelasi timp, te rog sa ma ierti ca nu am profesionalismul dorit de tine.
    Cand am spus ca este un abil manuitor al cuvantului nu m-am referit ca e un bun orator in cele duhovnicesti asa cum era Sf Ioan Gura de Aur ci la felul in care foloseste cuvintele, spre pierzarea altora. A celor care il cred. A folosit cuvinte sensibile si "emotionante" pentru a impresiona si nu pentru a zidi duhovniceste..., e o diferenta nu? Totul e o veche tactica sectara de a atrage "enoriasi" care pica usor in capcana cuvintelor marete dar lipsite de sinceritate.
    Cand am spus despre crezul niceo-constantinopolitan mentionand "fara filioque" am facut-o dinadins pentru a iesi in evidenta ca nu a spus crezul cu erezie ca la catolici sau protestanti. Am vrut sa subliniez acest aspect in mod deosebit. Stiam ca la Sinodul de la Niceea si Constantinopol s-a stabilit doar un singur crez, cel fara erezia apuseana "filioque", dar nu strica sa ne mai aminteasca cineva.
    Diferenta dintre eretici si schismatici e mare. Ereticii sunt cei care au schimbat dogmele iar schismaticii sunt cei care s-au rupt de Biserica. Penticostalii sunt si eretici si schismatici.
    Conform Sfintilor Parinti ereticii si schismaticii nu se mantuiesc asemenea unei mladite uscate, rupte din pom, care nu aduce roada si se arunca in foc. Ne-am bucura ca aceasta mladita sa prinda viata si sa aduca roada, dar pentru asta ea trebuie sa se reintegreze in sanul Bisericii de unde s-a rupt.
    Nu e rau ca a raspuns elegant ci ca s-a eschivat elegant cand a fost intrebat din sala. Nu a dorit nimeni sa se certe ci sa dezbata anumite chestiuni necesare, in mod politicos, respectanduse reciproc. Acest lucru a fost explicat destul de bine de pr Staniloae in comentariul postat mai sus de Marius. Ce a spus pr Necula nu a fost rau dar nu a fost suficient pentru o intalnire cu sectarii. Cine vrea sa priceapa ce a spus pr Staniloae e suficient ce s-a discutat pana acum, iar cine nu... o va tine in continuare pe a sa justificanduse ca noi suntem "intoleranti", "tendentiosi" etc.
    Din pacate, prin prezenta pr Necula la secta penticostala din Beius multi dintre oamenii simplii care nu au vazut diferentele dogmatice dintre ortodoxie si aceasta secta au ramas cu ideea raspandita de organizatori ca suntem "biserici surori" si "toti avem acelasi Dumnezeu". Practic in aceasta directie tindea uneori si anumite afirmatii ale pr Necula (vezi si la sfarsit la sectiunea de intrebari - care lipseste di filmarea oferita de organizatori). Exemplul pr Necula a fost urmat si de alti credinciosii din satele vecine care spuneau ca "nu e nici un rau sa mergi la pocaiti ca si un preot ortodox a fost". (vezi si in marturiile altor din zona).
    Prin interzicerea difuzarii de carte ortodoxa se vede clar ca interesul nu era "cunoasterea ortodoxiei" asa cum se dadea impresia.
    Vedeti si reactiile penticostalilor din Beius referitor la conferinta. Va veti convinge singur dupa ce stati putin de vorba cu ei.
    Cam atat deocamdata si daca anumite subiecte vor necesita o explicatie mai ampla o voi face in articole separate pe acest blog...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dumezeu sa va dea sanatate si multa rabdare in a explica oamenilor pe indelete cat de mult se poate gresi, chiar daca in aparenta, totul pare linistitor! Dar apele linistite sunt cele mai adanci.

      Ștergere
    2. O rugaminte pentru domnul profesor, daca-mi este permis:
      ajutati-ne sa intelegem ereziile aparute in Biserica Ortodoxa precum si modul lor de manifestare atunci si acum, desigur in varianta mult mai subtila si cu atat mai periculoasa pentru noi.
      Va multumesc.

      Ștergere
    3. In Biserica Ortodoxa nu sunt erezii.
      Ereziile care au aparut in cadrul Bisericii au fost combatute pentru eliminarea lor. Cine nu a renuntat la erezie fara a se indrepta s-a rupt singur si s-a dus pe sine la pierzare. Ne pare rau de ei dar singuri pe sine s-au osandit prin incapatanarea lor in care au persistat in erezie.
      Biserica Ortodoxa e curata doctrinar si invatatura ei nu are erezii.

      Ștergere
    4. Modul meu de exprimare a fost defectuos, aveti dreptate. Ma refeream insa tocmai la acele conditii in care au aparut falsele invataturi de care, desigur, Biserica s-a delimitat si pe care le-a combatut. Dar care pot reaparea din varii motive si sub o forma mult mai subtila.

      Monofizismul, de pilda. Din cate am citit (mult prea putin), in numele unui compromis aparent minor (mentinerea pacii in Orient), vrand sa realizeze unirea intre ortodocsi si monofiziti, patriarhul Acachie nu a facut altceva decat sa-i dezbine pe ortodocsi.

      Am dat acest exemplu pentru ca el imi vine in minte cand ma gandesc la conferinta de la Beius.

      Ștergere
  24. pt anonim 13 martie 3.14

    un singur lucru iti apun si e foarte grav ce a afirmat prof necula a zis la un moment dat sa-i trageti de urechi pe credinciosii care o supra venereaza pe Maica Domnului.apoi frate asta nu mai e ortodox adevarat cum a putut spune asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
  25. Ma numesc Aurelian si sunt din Medias. Am terminat facultatea de teologie la Sibiu. Nu stiu cine e Bucur Andrei Codrin, dar pot sa spun ca felul de a se exprima seamana mult cu cel al pr Necula. E leit stilul sau...
    O fi o simpla coincidenta?

    RăspundețiȘtergere
  26. Ba chiar si-a facut cruce pr. Cristian Necula. http://www.dailymotion.com/embed/video/xpe0pv aici aveti intreaga inregistrare.

    RăspundețiȘtergere
  27. Marius din Beius19 aprilie 2012 la 19:25

    Din cate s-a spus mai sus si altii au spus ca si-a facut cruce, tocmai autorul articolului a rectificat acest fapt.
    Va recomand sa urmariti si articolul cu ce a fost cenzurat in conferinta de la Beius de pe acest blog, din 24 martie 2012, scris de acelasi autor.

    RăspundețiȘtergere
  28. parerea mea este ca toti au dreptul la mantuire...nu doar ca ortodox sau penticostal sau orice alta confesiune... doar nu asa vei ajunge in rai...ca ortodox sau penticostal...ci daca ai urmat sau nu pe Hristos...

    RăspundețiȘtergere
  29. Despre "Urîciunea pustiirii aşezată în locul sfînt" http://iesiti-din-babilon.webstarts.com

    RăspundețiȘtergere
  30. https://www.youtube.com/watch?v=STdsYPEZWnY

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.