Urmează textul scrisorii:
Preafericite,
Suntem mădulare neînsemnate și smerite ale Bisericii
Ortodoxe Sobornicești, iar Preafericirea Voastră sunteți Patriarhul
ecumenic. Sunteți Părintele nostru duhovnicesc, iar noi suntem fiii
duhovnicești ai Preafericirii Voastre. Așa cum nu este cu putință ca
fiii firești ai unui părinte să fie indiferenți, văzând pe tată lor că
întreține legături extraconjugale, ilegale, cu femei străine, înșelând
pe mama lor și că în fiecare noapte se întoarce acasă beat, tot astfel
și noi, este cu neputință să rămânem indiferenți, văzându-Vă pe
Preafericirea Voastră stând în locul cel dintâi și întreținând legături
ilegale și interzise de Biserică cu tot felul de reuniuni eretice, că vă
rugați împreună cu reprezentații lor nepocăiți – chiar și cu preotese
și episcopese ale ramurilor protestante extreme, care binecuvintează
căsătorii între homosexuali și susțin public mișcarea mondială
homosexuală -, că disprețuiți dumnezeieștile și Sfintele Canoane
Apostolice și ale Sinoadelor Ecumenice, că prevestiți abrogarea
panortodoxă a tuturor Canoanele pe care le considerați piedică pentru
menținerea acestor legături ilegale și, în general, că vă purtați ca
unul amețit de dulcele și amețitorul vin al înaltei vrednicii și al
stăpânirii arhierești, răsturnând Sfinte Canoane și tradiții, mutând și
modificând „hotare veșnice pe care le-au pus” insuflații de Dumnezeu
Apostoli și purtătorii de Dumnezeu Părinți, smintind peste măsură
plinătatea evlavioasă a Bisericii și pricinuind vătămare nemăsurată
Trupului ei divino-uman.
Nădăjduim ca tonul mustrător al prezentei să nu fie
răstălmăcit. Mustrarea este absolut necesară în societatea umană și mai
ales în Biserică. Cuvântul lui Dumnezeu nu numai că îngăduie mustrarea,
dar o și impune (Lev. 19, 17; Pilde 9, 8; 10, 10; Efeseni 5, 11; I Tim.
5, 20; II Tim. 4, 2 și altele), numai să se facă cu dragoste, din
criterii curate și sincere, fără răutate și patimă, întotdeauna cu
intenția îndreptării nedreptăților și cu scopul mântuirii sufletelor.
Dumnezeu, așa cum cunoașteți, a dat glas omenesc unui măgar, ca să-l
mustre pe proorocul Valaam pentru purtarea sa potrivnică voii
dumnezeiești, iar Domnul nostru Iisus Hristos le-a spus fariseilor că,
dacă oamenii vor tăcea și vor ascunde adevărul, „pietrele vor striga”.
Noi, Preafericite, ca mădulare credincioase ale Bisericii, avem
conștiința că suntem mai presus și decât măgarul lui Valaam și decât
pietrele neînsuflețite și avem dreptul să pronunțăm cuvânt mustrător,
chiar dacă el se adresează Patriarhului ecumenic.
Nu ne vom referi la rugăciunile Voastre în comun cu eterodocșii din
Olanda și Germania, care au constituit, așa cum se vede, „probă
generală” în vederea „maicii tuturor rugăciunilor în comun”, care a
urmat cu papa la Ierusalim. De altfel, așa cum dovedesc lucrurile,
aceste rugăciuni în comun v-au devenit o patimă nevindecată și numai o
intervenție a lui Dumnezeu poate să vă slobozească de ea. „Neîncetat
rugați-vă” al Apostolului Preafericirea Voastră l-ați schimbat în
„Neîncetat rugați-vă în comun cu ereticii și cu cei de alte religii”.
Iar aceasta o faceți continuu și fără opreliști. Nu putem trece cu
vederea rugăciunea în comun a Preafericirii Voastre cu papa la
Ierusalim, deoarece aceasta întrece în îndrăzneală și provocare orice
altă rugăciune în comun și a provocat un mare cutremur în conștiințele
credincioșilor ortodocși de pe întreg pământul, cu neasemănare mai
puternic decât cutremurul (de avertizare?) care a zguduit locul Vostru
de naștere cu o zi înainte de întâlnirea Preafericirii Voastre cu papa.
Pentru a vă arăta mărimea faptei necuviincioase în care ați căzut, Vă
vom chema să comparați lucrarea Preafericirii Voastre cu lucrarea unui
predecesor sfânt al Preafericirii Voastre, care a strălucit prin
prezența sa tronul patriarhal al Constantinopolului cu 1679 ani mai
înainte. Este vorba despre Sfântul Alexandru, care ne-a lăsat o pildă
veșnică de evitare a legăturilor bisericești cu ereticii nepocăiți,
pildă care, din nefericire, este disprețuită de arhiereii noștri de
astăzi ecumeniști și globalizatori. Dar să ne aducem aminte ce s-a
întâmplat în anul 335, în Constantinopol.
Ereziarhul Arie, înșelându-l pe împărat și jurând strâmb că are
același Crez cu cel al Bisericii, era gata, cu înșelăciune și
obrăznicie, să intre în biserica ortodoxă și să liturghisească împreună
cu ortodocșii. Presiunile și amenințările pe care Sfântul Alexandru le
primea, ca să-l accepte pe ereziarh în comuniunea bisericească, erau
sufocante și de nesuportat. Însă el nu ceda.
Sâmbătă seara, în ajunul zilei în care Arie voia să intre în biserica
ortodoxă, patriarhul Alexandru a îngenuncheat plin de mâhnire înaintea
Sfintei Mese și L-a rugat cu lacrimi pe Dumnezeu: „Dacă Arie se unește
mâine (cu Biserica), slobozește-mă pe mine, robul Tău, și nu pune pe cel
evlavios cu cei necredincioși; dacă cruți Biserica Ta (și știu că o
cruți), caută la cuvintele celor din jurul lui Evsevie și nu da spre
rușine și risipire moștenirea Ta; și ridică-l pe Arie, ca să nu intre în
Biserică cu slavă și erezia să intre odată cu el, și astfel reaua
credință să fie socotită dreaptă credință” (Theodorit al Cirului,
Istoria Bisericească).
Rezultatul este cunoscut. Rugăciunea fierbinte și plină de
îngrijorare a Patriarhului a fost auzită de Dumnezeu și Arie, a doua zi,
fiind într-o stare de euforie, a fost cuprins de o nevoie trupească
grabnică, pentru care a fost nevoit să intre într-un closet, din care nu
a mai ieșit viu, din pricina nestăvilitei hemoragii a intestinelor.
Astfel s-a lipsit nu numai de comuniunea bisericească cu ortodocșii, ci
și de însăși viața sa. În Cetatea Voastră, Preafericite, s-au petrecut
aceste evenimente minunate și străine, într-un loc aproape de patriarhia
Voastră. Și deși, ca un cunoscător al Istoriei bisericești, le
cunoașteți, totuși nu învățați din ele. Aceasta presupune o comparație
între cele de atunci cu cele de astăzi.
Atunci era ereziarhul Arie, astăzi este ereziarhul Papa al Romei. Și
oare Papa nu este ereziarh? Oare a încetat Roma să mai fie eretică,
pentru că Preafericirea Voastră și cei care cugetă asemenea vouă o
numiți „biserică soră”? Oare „Tainele” ei au dobândit validitate într-un
mod magic, deoarece Teologia Baptismală protestantă, pe care o
acceptați, recunoaște ca valid „botezul” ei? Oare ne puteți arăta cel
puțin una din cele mai mult de douăzeci de înșelări și erezii ale
papismului, pe care el le-a retractat, pe perioada dialogurilor noastre
cu el? Nu puteți, deoarece Apusul, rămâne înțepenit în chip satanic în
ereziile lui; nu le reneagă și nu se pocăiește. Continuăm comparația.
Atunci împăratul și arienii îl constrângeau pe patriarh să-l primească
pe Arie în comuniunea bisericească; astăzi, Preafericirea Voastră, de
bună voie (!) ați luat parte la întronizarea ereziarhului papă, îl
cinstiți, și-l chemați la istorica întâlnire cu Preafericirea Voastră la
Ierusalim, mergând pe urmele înaintașilor voștri, Atenagora și Paul
VI-lea, fapt care s-a săvârșit cu mult fast și „lovituri în timpane”.
Atunci patriarhul a îngenuncheat și-L ruga pe Dumnezeu ca mai bine
să-l ia din această viață, decât să intre în comuniune cu Arie. Astăzi
urmașul lui, foarte fericit, se roagă împreună cu ereziarhul în Biserica
Învierii, numind amarul dulce, întunericul lumină și încălcarea legilor
bisericești și fărdelegea „izvor de bucurie duhovnicească”,
„dumnezeiască binecuvântare” și un strălucit „rod al unei evoluții plină
de Har”. Atunci Sfântul Patriarh Îl ruga cu lacrimi pe Dumnezeu să nu-i
îngăduie lui Arie să intre în Biserica Ortodoxă, deoarece împreună cu
ereziarhul, ar fi intrat și erezia. La 25 Mai 2014, în urma invitației
Voastre, Papa a intrat nu într-o oarecare biserică ortodoxă, nu în
Biserica Sfântului Gheorghie de la Fanar, ci în Sfânta Biserică a
Învierii, în Sfântul Mormânt, și împreună cu el a intrat, cu cinstiri
din partea ortodocșilor, panerezia (potrivit Sfântului Iustin Popovici)
Papismului, însoțită de dezgustătoarele ei surori și fiice, filioque,
primatul, infailibilitatea papală, imaculata concepție a Născătoarei de
Dumnezeu, azima, meritele Sfinților, purgatoriul și alte rătăciri și
erezii. Și numai atât! „Aleasa” Voastră suită cuprindea reprezentanți și
ai altor erezii, cum ar fi ai monofizitismului și ai altor doctrine.
Custodia, pe care a trimis-o Pilat, a păzit Trupul îngropat al lui
Hristos afară de mormânt. Custodia paneretică a Preafericirii Voastre,
care, cu înfricoșătoarele erezii, a sfâșiat cu totul Trupul divino-uman,
a intrat, în urma invitației Voastre, înlăuntrul Sfântului Mormânt, de
față fiind, din păcate, și Părinții de la Sfântul Mormânt, care,
desigur, se gândeau câtă vreme, după această prăbușire,
îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu le va mai îngădui să păzească cu
îndrăzneală Sfintele Locuri.
În urma tuturor acestora, Preafericite, împrumutăm cuvântul
tâlharului recunoscător de pe cruce și vă întrebăm: Nu vă temeți de
Dumnezeu? Nu învățați din istorie? Nu vă pricinuiește probleme de
conștiință moartea năprasnică și rea a patriarhului Iosif în 1439 și
înmormântarea lui departe de turma sa, în pământul străin și
neospitalier al Florenței, în biserica ereticilor dominicani? Nu vă
pricinuiește probleme de conștiință, de asemenea, moartea năprasnică și
rea a mitropolitului filopapistaș Nicodim al Leningradului, în vârstă de
numai 49 de ani, care și-a dat sufletul la 5 Septembrie 1978 la
picioarele noului ales papă Ioan Paul I, cunoscut și ca „Papa celor 33
de zile”? Nu vă pricinuiește probleme de conștiință moartea
mitropolitului Kerkirei, Timotei, întâmplată la 15 Martie 2002, după
câteva zile de la întoarcerea sa de la Vatican? În sfârșit, nu vă
pricinuiește probleme de conștiință moartea tragică a arhiepiscopului
Atenei, Hristodul, care, după (prima în istorie) vizita Papei în Grecia,
după organizarea (pentru prima oară) a întrunirii CMB-ului pe tărâm
grecesc și după (prima pentru un arhiepiscop al Atenei) deplasare la
Vatican, fără aprobarea Sfântului Sinod, a fost chemat să părăsească
prematur și el această lume deșartă și astfel Biserica Greciei să se
lipsească de conducătorul ei harismatic în celelalte? V-ați întrebat
vreodată dacă nu cumva aceste morți năprasnice, de care am amintit mai
sus, au fost semne dumnezeiești, prin care Dumnezeu a dezaprobat
abaterile arhierești, potrivnice voii Lui, „pildă pentru cei care vor
săvârși fapte necuvioase”? Nu vă temeți că Dumnezeu vă va adresa și
Preafericirii Voastre o întrebare asemănătoare cu aceea pe care a
adresat-o fariseilor: „Distrugerea mediului natural știi s-o distingi,
însă distrugerea mediului duhovnicesc de către ecumenism, pe care-l
slujești și-l promovezi, nu-l poți cunoaște”? Record de vizitare a
doborât o înregistrare video, pusă de câteva zile pe internet, ce
prezintă un levit cu părul alb și foarte bătrân din Atena, care a albit
în slujirea la Sfântul Jertfelnic, cum plânge ca un copil mic, cugetând
la nenorocirile care ne vor ajunge din pricina trădărilor Credinței și
apostaziei clerului și poporului.
Preafericite, pecetluim prezenta scrisoare cu o fiască și smerită
rugăminte: Părăsiți calea înșelătoare a ecumenismului și întoarceți-vă
la calea neînșelătoare a Ortodoxiei! Un Înger, asemenea cu cel care a
închis calea lui Valaam și care avea „sabia ridicată în mână”, va
închide și calea Voastră. Nu-l vedeți? Ce așteptați, ca să vă schimbați
calea? Să vă vorbească marmurele Sfintei Sofia cu glas omenesc și să vă
mustre? „Nu este cu putință să slujiți la doi stăpâni; nu este cu
putință să slujiți și Ortodoxia, și panerezia ecumenismului”. Prima
slujește lui Hristos, iar a doua lui antihrist și diavolului. Încetați
să-L mai întărâtați pe Dumnezeu și să smintiți poporul Lui. Și să nu vă
treacă prin gând să schimbați sau să anulați Sfintele Canoane ale
Sfinților Apostoli și ale Sinoadelor ecumenice, deoarece astfel de
samavolnicii strigătoare la Cer, chiar dacă vor avea acoperire
„sinodală” și „panortodoxă”, nu vor putea fi primite și respectate de
conștiința plinătății bisericești ortodoxe. Iar această conștiință, care
aprobă sau leapădă hotărâri, chiar și ale Sinoadelor ecumenice, oricât
ați disprețui-o și oricât de mult s-ar părea că este adormită și
slăbită, să știți că ea veghează și este întotdeauna gata să se
împotrivească la orice „fapte împlinite”, pe care le va hotărî viitorul
Sinod ce se va aduna în 2016, dacă acestea sunt contrare Sfintei
Scripturi, Sfintei Tradiții și voii lui Dumnezeu. Nădăjduim să nu
disprețuiți acest strigăt de agonie, pe care îl înălțăm din îndepărtata
Canadă.
Cu respect,
Frăția misionară grec-ortodoxă „Sfântul Atanasie cel Mare”, Toronto,
Frăția misionară ortodoxă greco-canadiană „Apostolul Pavel”, Toronto,
Frăția misionară greco-canadiană „Glasul Ortodox”, Montreal.
© Copyright 2013 Chilia Buna Vestire, Schitul Lacu, Athos
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.