Duminica după Botezul Domnului.
Ev. Matei IV, 12-17.
1.Precauțiunea Mântuiorului – o mare
înțelepciune.
2.Niciodată primii creștini n-au
forțat martirajul lor.
3.Există o lumină fizică, a
soarelui, și există o lumină interioară, duhovnicească, care se dovedește prin
lumina feței.
4.Dacă lumina ochilor este o mare
comoară și pierderea ei o mare nenorocire. Lumina duhovnicească este mult mai
folositoare și pierderea ei mult mai păgubitoare.
5.Românul confirmă:”Spune fața
cum ți-e viața”.
6.Dacă lumina duhovnicească este
numai a unora folosul este mai puțin. Un popor va fi puternic în măsura în care
această lumină duhovnicească îi va lumina pe cât mai mulți. Poporul roman
stăpânit de virtuți - a biruit o lume întreagă.
7.În momentul în care romanii au
fost cuprinși de întunericul patimilor, Roma a fost cucerită de o mână de
barbari(vizigoți).
8.Pe drept cuvântul Mântuitorului
Iisus Hristos într-o asemănare a fost numit “soarele dreptății”.
9.Întunericul lăuntric poate fi
luminat prin dobândirea virtuților ce duce la ordinea lăuntrică.
10.Începutul acestei ordini
constă în părerea de rău cu adâncă umilință.
11.Nu umilință tânguincioasă, ci
una lucrătoare pentru îndreptare.
12.În acest sens a înțeles
Mântuitorul: pocăința pe care o poruncește.
13.Astăzi noțiunea de pocăință a
primit un alt sens: sensul este schimbarea confesiunii și luarea unui nume atât
de sfânt de așa-zișii pocăiți. “Pocăința” acestor pocăiți este departe de
sensul adevăratei pocăințe întrupată de Sfinții Părinți ai Bisericii.
(Text preluat din PS Ioan Mihălţan,
episcopul Oradiei „Idei din Sfintele Evanghelii pentru
predicile duminicilor şi sărbătorilor de peste an”, Editura Episcopiei
Ortodoxe Române a Oradiei, 1999, p.260)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.