Botezului Domnului.
Ev. Matei XIII, 13-17.
1.De ce s-a botezat Mântuitorul neavând păcat?
2.N-a avut păcat dar a luat în ipostasul Său firea noastră omenească de
după păcat!
3.Învăţătura romano-catolică contrară acestei realităţi când susţine
imaculata concepţie. Dacă a luat firea noastră curată ce să mai cureţe? Sau altă
întrebare: Născătoarea s-a mântuit fără Hristos?
4.Învăţătura ortodoxă: Născătoarea
s-a curăţit de păcatul strămoşesc la Bunavestire.
5.Firea omenească trebuia îndumnezeită.
6.Îndumezeirea firii începe cu NAŞTEREA, BOTEZUL, RĂSTIGNIREA, ÎNVIEREA şi
ÎNĂLŢAREA la cer.
7.Prin toate aceste lucrări firea s-a îndumnezeit la cel mai înalt grad.
8.Alt motiv al Botezului : S-a descoperit Sf. Treime:
Tatăl grăia
Fiul se boteza
Duhul se cobora.
9.Alt motiv: exemplu de smerenie: S-a lăsat botezat de om.
10.Adâncul de smerenie este sigur care mântuieşte.
11.După Botez – vin marile ispite.
12.Ispitirea Domnului după Botez: Botezul nu e suficient pentru mântuire.
13.Mântuirea –împreună lucrare cu harul din Botez şi celelalte sfinte
taine.
14.Ispitele grupate în trei mari păcate:
Pofta trupului ǀ
Pofta ochilor ǀ şi asupra
Trufia vieţii ǀ Mântuitorului.
15.Cu creşterea vârstei cresc şi patimile.
16.De la curăţenia frumuseţii copilăriei – la împătimirea vârstei.
17.Exemplu în faţa ispitei – categoricul Mântuitorului şi atitudinea noastră.
(Text preluat din: PS Ioan Mihălţan
al Oradiei „Idei din Sfintele Evanghelii pentru predicile duminicilor si sărbătorilor
de peste an”, Ed. Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, Oradea, 1999, p.255)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.