miercuri, 9 decembrie 2015

“Schitul” privat al preotului Emanuel Oros cade sub incidenta grava a canoanelor bisericesti. Episcopia de Maramures si Satu Mare este pusa in fata unei situatii fara precedent.



Cazul lacasului monahal privat de la Prilog Vii, judetul Satu Mare, este considerat de catre conducerea Bisericii Ortodoxe un act de indisciplina a preotilor care slujesc acolo, dar si a “laicilor” care sunt proprietari in acte. Vietuitorii acelui “schit” intra sub incidenta canoanelor Bisericii Ortodoxe care condamna complicitatea acestora. Randuielile bisericesti sanctioneaza altarele construite fara acordul episcopului locului recunoscut canonic de catre Sinodul Bisericii Ortodoxe. Situatia de la Prilog Vii este fara precedent in istoria Bisericii Ortodoxe Romane. La Prilog Vii altarele clandestine au fost ridicate tocmai de catre membrii ai BOR (laici si clerici). Preotul Emanuel Oros sustine ca e victima unor atacuri nejustificate si indiferent ce ar fi "voi ramane in picioare". 




In urma cu peste sapte ani, preotul Emanuel Oros de la parohia Mesteacan, impreuna cu cateva fete, a inceput ridicarea unui lacas de rugaciune. Ulterior acolo si-au gasit adapost si cativa baieti care muncesc si se roaga imitand viata de manastire. Povatuitorul duhovnicesc al acestora este preotul de mir Emanuel. Stareta acestui “schit” privat este tocmai proprietara in acte, Maria, o ucenica fidela si foarte apropiata a preotului Emanuel. Ea nu e calugarita si nici nu a stat intr-o manastire, astfel experienta sa in ce priveste viata monahala este pusa sub semnul indoielilor.


Pentru a nu fi in neranduiala canonica, parintele Iustin Parvu i-a propus Mariei sa intre intr-o manastire recunoscuta de Biserica Ortodoxa oferindu-i posibilitatea de a intra in obstea manastirii de maici de la Petru Voda – Paltin. Ea a refuzat, facandu-si propriul “schit” impreuna cu preotul de mir Emanuel Oros de la Mesteacan. Din spusele unor fosti vietuitori si a unor persoane care au trecut pragul acelui “schit” aflam ca toata administratia si randuiala celor de acolo o gestioneaza preotul Emanuel, iar deciziile le ia impreuna cu “stareta” Maria.

Mi se pare ilogic ca o mireanca fara experienta vietii monahale sa fie stareta unui asezamant unde se traieste ca intr-o manastire” spune un monah care a calcat pragul acelui asezamant.

“Ei se ghideaza dupa cartile parintilor rusi, dar in multe situatii le pun gresit in practica. In prim plan se pune ascultarea fata de duhovnicul Emanuel, fac slujbele ca intr-o manastire, muncesc pe rupte. Cand stateam acolo nu aveam timp sa imi fac canonul. Mereu aveam de lucru. Daca nu eram la bucatarie mergeam la gradina sau la altceva in functie de ce ne dadea parintele sa facem. Trebuia sa facem ascultare intocmai...” spune o fata care a plecat din acest “schit” in urma cu cativa ani. Aflam de la alti fosti vietuitori ca acolo s-au oficiat Liturghii si tunderi in schima monahala fara acordul ierarhului locului.
           
            Surse din cadrul conducerii Episcopiei Ortodoxe de Maramures si Satu Mare ne informeaza ca pana in prezent nu exista nici o cerere depusa in care sa se solicite infiintarea unui lacas religios ortodox corespunzator locatiei unde functioneaza “schitul” privat al preotului Emanuel si al Mariei. Pana in prezent, nici Maria si nici preotul Emanuel Oros, nu au cerut aprobarea conducerii Bisericii Ortodoxe pentru infiintarea acelui “schit” desi ambii sunt membrii ai Bisericii Ortodoxe Romane. In acel “schit” functioneaza trei altare in care s-au oficiat slujbe religioase. De asemenea acolo au vietuit monahi sau monahii care, pentru abateri disciplinare, au fost exclusi din monahism sau au avut circulara sa nu fie primiti in alte manastiri pana  nu isi rezolva problemele in manastirile de unde au plecat. Unii dintre acestia fiind plecati din manastirile de care apartineau fara binecuvantare din partea steretului/staretei.

Prezentam cateva aspecte canonice care sunt prevazute de catre Sfintii Parinti, de la Sinoadele Ecumenice si locale, pentru cazul de fata. Aceste canoane nu se refera doar la preoti, ci si la credinciosii laici, adica la vietuitorii de acolo. Ele prevad ca toate altarele ce se construiesc sa fie cu acordul ierarhului locului si sa fie in proprietatea Bisericii. Neascultarea si razvratirea poate duce pana la rupere de ierarhia bisericeasca ceea ce este schisma fata de Biserica. Ce spun canoanele:

Canonul Apostolic 31 (anul 50), spune: “Daca vreun presbiter, desconsiderand pe propriul sau episcop, ar face adunare osebita (separata) si ar pune (aseza) alt altar, nevadindu-l cu nimic vrednic de osanda pe episcopul sau in privinta dreptei credinte si a dreptatii, acela sa se cateriseasca ca iubitor de stapanire, caci este tiran (uzurpator). De asemenea si ceilalti clerici, si (anume) cati se vor adauga (atasa) lui, iar laicii sa se afuriseasca. Dar acestea sa se faca numai dupa una si a doua si a treia staruinta (poftire la ordine) din partea episcopului.”

            Ridicarea de altare clandestine sunt rodul nesupunerii canonice a clericilor sau laicilor care le construiesc. Aceasta nesupunere poate duce pana la ruperea de ierarhia bisericeasca. Pana in prezent nici unul dintre cei doi episcopi de la Maramures si Satu Mare nu au pentru ce sa fie inviunuiti in ce priveste dogmele si canoanele bisericesti. Motivul pentru care parohul din satul Mesteacan a ridicat trei altare clandestine la Prilog Vii nu este justificat din punct de vedere canonic. Distanta de la Mesteacan pana la lacasul necanonic este destul de mare. Dorinta de stapanire vine din dorinta de slava lumeasca. Aceasta neputinta omeneasca este intalnita la unii clerici care incearca sa atraga mereu simpatizanti si adepti. Unii ajungand intr-acolo incat isi fac propriile altare personale iesind de sub ascultarea ierarhilor randuiti de sinoade, sau facandu-si propriile grupari. Sfintii Apostoli, in canonul de fata, ii considera pe acestia ca fiind uzurpatori ai Bisericii deoarece fac dezbinare si tulburare intre credinciosi. Asemenea lor sunt si cei care ii urmeaza, ii sustin si ii insotesc in astfel de fapte. Sfintii Apostoli poruncesc prin acest canon sa se dea fiecarui preot indisciplinat, si celor implicati cu el, posibilitatea de indreptare.

Canonul 31 al Sinoadelor Ecumenice V-VI «Trulan» (anii 691 - 692), spune: “Oranduim ca, clericii care liturghisesc sau boteaza in paraclise, care se gasesc inauntru caselor, sa faca aceasta, cu invoirea episcopului din locul acela, asa ca (incat), daca vreun cleric nu va pazi acest lucru in felul acesta (asa), sa se cateriseasca.”

            Arhidiaconul dr. Ioan N. Floca, de professor de drept canonic la Facultatea de Teologie Ortodoxa “Andrei Saguna” din Sibiu spune ca paraclisele se folosesc in cazuri speciale: azile, sanatorii, asezaminte de asistenta sociala etc. Acestea trebuie sa fie cu aprobarea Bisericii si orice slujba se savarseste in ele trebuie sa fie cu incuviintarea episcopului locului sau a persoanei desemnate de catre acesta. In cazul de fata, cele trei paraclise (de la schitul privat), nu au acordul de constructie si functionare al episcopului de Satu Mare si Maramures, iar preotul Emanuel Oros nu a fost investit de catre nici un ierarh sa administreze sau sa oficieze vreo slujba religioasa in unul dintre acestea.

Canonul 6 al Sinodului Gangra (anul 340), spune: “Daca cineva ar savarsi slujbele cele bisericesti intentionat, impotriva Bisericii, defaimand Biserica, si ar voi sa lucreze cele ale Bisericii, nefiind impreuna cu prezbiterul, impotriva socotintei episcopului, sa fie anatema.” 

Cei care ignora invataturile Sfintilor Parinti exprimate in canoane sunt considerati ca defaimatori ai Bisericii, fiind chiar impotriva hotararilor bisericesti pe care le desconsidera. Slujbele savarsite in cele trei paraclise necanonice, neavand acordul ierarhului randuit de Sfantul Sinod, sunt considerate ca fiind oficiate in mod voit de catre participanti (preoti si laici), cu atat mai mult ca se fac in ascuns. Acestea ar fi trebuit sa se oficieze cu acordul ierarhului sau a unui preot desemnat de acesta. Toate slujbele oficiate acolo sunt impotriva socotintei episcopului.

Canonul 5 al Sinodului din Antiohia (anul 341), spune: “Daca vreun presbiter, ori diacon, defaimand pe episcopul sau s-a despartit pe sine de Biserica, si a facut adunare osebita si a ridicat altar, si chemandu-l episcopul nu s-ar supune, nici nu ar voi sa i se plece, nici sa-l asculte, fiind chemat intaia si a doua oara, acela desavarsit sa se cateriseasca, si nicidecum sa nu mai dobandeasca serviciul, nici sa mai poata primi cinstea sa. Iar de a starui in a tulbura si razvrati Biserica, acela prin stapanirea externa sa se pedepseasca ca un tulburator.”

            Despartirea de ierarh este si despartire de Biserica, conform invataturilor Sfintilor Parinti ai Bisericii Ortodoxe. In cazul “schitului” privat cu trei altare (in fiecare paraclis cate un altar) de la Prilog Vii, mentionam ca nici un preot din cadrul Bisericii Ortodoxe Romane nu avea dreptul sa slujeasca in oricare dintre acele altare deoarece sunt necanonice. Preotul Emanuel este imputernicit de ierarhul sau sa slujeasca doar la biserica din satul Mesteacan si in altarele canonice, nu si in cele de la “schit”. Existenta acestor altare a fost tainuta de catre preotul Emanuel si vietuitorii acelui “schit de la Padure” – cum il numeau cei ce locuiau acolo. Nici episcopul locului, nici protopopul din Oas care administreaza canonic acea regiune, nu stiau de existenta acelor trei paraclise necanonice. Cand protopopul si-a anuntat vizita la acel loc, preotul Emanuel i-a prezentat altceva decat ce era in realitate. Preotul Emanuel inca e in functie chiar daca a fost suspendat de la slujire pentru un an datorita unor alte abateri. Profesorul Ioan N. Floca mentioneaza ca acest canon prevede somatia si avertismentului delicventului razvratit, iar in cazul neascultarii poate fi supus caterisirii. Singura autoritatea bisericeasca ii poate judeca pe preotii care inca sunt in functie, iar dupa caterisire, in cazuri de exceptie, fostul preot poate fi judecat de catre institutiile civile, in calitate de laic.

Canonul 10 al Sinodului de la Cartagina (anul 419), spune: “Episcopul Alipiu, reprezentantul provinciei Numidia zise: «Oare sa nu se hotareasca si aceea ca daca vreun prezbiter, osandindu-se cumva de catre episcopul sau propriu, indemnat fiind de trufie si de mandrie, ar socoti ca trebuie sa aduca separat lui Dumnezeu cele sfinte, ori alt altar ar socoti sa ridice impotriva credintei si oranduielii bisericesti, unul ca acela sa nu scape nepedepsit». Valentiu, episcopul celui dintai scaun din provincia Numidiei zise: «Cele propuse de fratele nostru Alipiu sunt necesarmente in conglasuire cu credinta si randuiala bisericeasca; astfel spuneti ce se pare dragostei voastre?»

            Acest canon avertizeaza si interzice ca un preot care a fost pedepsit pentru o fapta necanonica, fiind indemnat de viciul mandriei sau al trufiei (al slavei desarte), sa isi faca propriul sau altar. Parintele Emanuel spune ca nu va parasi Biserica si nu va trece la un alt cult. In cazul “schitului” privat de la Prilog Vii nu se pune problema ridicarii impotriva credintei, a dogmelor, cel putin pana in prezent, ci doar impotriva randuielilor bisericesti, ceea ce duce la razvratire si neascultare finalizand prin haos si tulburare in randul enoriasilor, ceea ce nu e cazul.

Canonul 49 de la Sinodul V Ecumenic se pronunta impotriva secularizarii. Aici se aminteste ca manastirile nu pot fi proprietatea unei persoane fizice sau a unui alt posesor decat a Bisericii: “Innoind si acest sfant canon, oranduim ca manastirile, odata sfintite (consacrate) cu invoirea episcopului sa ramana pentru totdeauna manastiri, si bunurile (lucrurile, averile), care atarna (tin), de ele (le aprtin lor), sa se pastreze (pe seama) manastirii si sa nu se mai poata face acelea locasuri lumesti, nici sa se dea acestea de catre cineva, oamenilor (barbatilor) lumesti (mireni), ci chiar daca s-a si intamplat acest lucru pana acum, oranduim ca in nici un chip sa nu aiba tarie (sa nu se tie). Iar cei ce s-ar apuca (incumeta), de la canonul (oranduirea), de fata (inainte) sa-l faca, sa fie supusi cercetarilor (pedepselor) celor din canoane (prevazute in canoane).”

Surse din Satu Mare ne informeaza ca exista o inregistrare video prin care preotul Emanuel Oros isi justifica ridicarea schitului necanonic de la Prilog Vii. In acea filmare parintele Iustin Parvu l-ar fi sfatuit sa ctitoreasca un lacas pentru vremuri de prigoana, un adapost. Filmarea ar fi fost facuta in chilia duhovnicului de la Petru Voda si acolo ar aparea si cuviosul Gherontie impreuna cu cateva personane necunoscute. Inregistrarea circula doar in cerc restrans si nimeni, dintre cei care o detin, nu doreste sa o arate persoanelor care nu fac parte din grupul apropiat al preotului Emanuel Oros. Cei care au vazut filmarea spun ca parintele Iustin Parvu nu spune nicaieri ca aceste domenii private sa se faca fara acordul episcopului locului sau incalcandu-se conditiile canonice.

Ar fi interesant de vazut acea filmare pentru a o dezbate impreuna cu apropiati ai parintelui Iustin Parvu pentru ca nu cumva cuvintele marelui duhovnic sa fie interpretate in mod gresit de catre apropiatii preotului Emanuel, cu scop justificativ. Din discutiile purtate cu parintele Hariton Negrea, succesorul parintelui Iustin Parvu la staretia manastirii, dar si cu alti vietuitori ai manastirii Petru Voda, aflam ca parintele Iustin primea multa lume in chilia sfintiei sale si nu era deranjat cand era filmat. Daca aceasta inregistrare a fost facuta cu un scop anume, nu poate sti nimeni, decat cei care o folosesc. Cert este ca a fost prezentata in mediile apropiatilor preotului Emanuel inducandu-se idea unei apropieri intre parintele Iustin si acesta. Monahul Teodot spune ca, in ultima perioada a vietii sale, parintele Iustin Parvu nu l-a mai primit pe preotul Emanuel la chilia sa. Afirmatiile monahului Teodot au fost confirmate si de alti vietuitori ai manastirii Petru Voda si cativa apropiati ai parintelui Iustin.

Referitor la justificarile parintelui Emanuel Oros, parintele Eftimie Mitra, spune: “Mi se pare necuviincios sa se foloseasca cineva de numele unui duhovnic pentru a-si justifica anumite lucruri, cu atat mai mult ca acestea sunt in neconcordanta cu invatatura Bisericii. Cu binecuvantarea parintelui Iustin s-au construit mai multe biserici sau manastiri, la Poarta Alba, la Aiud, la Rapa Robilor, in Moldova si in alte parti ale tarii. Toate acestea s-au facut cu acordul ierarhului canonic. Nu cred ca parintele Iustin a spus cuiva sa construiasca un schit fara acordul episcopului locului. Cand am mers la Huta in anul 2001, mi-a spus ca prima conditie care trebuie indeplinita e sa fie de accord episcopul Ioan Mihaltan. Atunci locul de la Huta era sub jurisdictia canonica a PS Ioan de la Oradea. Dupa ce am primit binecuvantarea episcopului Ioan, am inceput ridicarea acelui schit. M-ar mira ca altcuiva sa ii fi spus altfel. Cand era vorba de construit altare, parintele Iustin nu sfatuia pe nimeni sa evite ierarhul locului, ci chiar ne indemna sa respectam randuielile canonice. Parintele ii indemna pe preoti sa faca comunitati crestine in jurul carora sa se poata vietui crestineste fara influente viciate din mediul infectat duhovniceste, iar pe monahi ii indemna la marturisire si jertfelnicie. Nu cred sa fi spus cuiva ca, acele comunitati, sa fie facute incalcand canoanele. Lucrurile nu sunt grave, deocamdata. Parintele Emanuel are sansa sa isi indrepte lucrurile. Cred ca daca se va smeri si se va supune randuielilor canonice si va asculta de ierarhul locului va fi iertat si va scapa cu o pedeapsa care sa nu-i afecteze preotia. Nu e cazul sa renunti la preotie pentru niste ambitii. Daca episcopii de la Maramures si Satu Mare ar fi eretici sau apostati i-as fi inteles gestul, chiar i-as fi fost alaturi, dar tinand seama ca cei doi ierarhi de acolo nu au abateri de la dreapta credinta, ci chiar sunt pe linie canonica nu vad nici un motiv sa nu se supuna…

Presupunem ca intr-adevar parintele Iustin i-ar fi spus preotului Emanuel sa ridice acel lacas, fara acordul ierarhului locului, ceea ce nu credem nici noi. Ne punem intrebarea daca parintele Emanuel stia care sunt procedurile canonice in ce priveste ridicarea si slujirea in anumite altare?

 In jurul subiectului este foarte des intalnit numele lui Gherontie – George Aldea, caruia multi credinciosi din zona ii spun “cuviosul”. O parte dintre cei care il cunosc, dupa ce au aflat de implicatiile sale in acest caz, isi pun semene de indoiala asupra “sfinteniei” acestuia. Suspiciuni sunt puse si asupra preotului Serafim Badila de la manastirea Casiel, din subjurisdictia arhiepiscopiei Clujului, care sustine functionarea schitului necanonic de la Prilog Vii. Mai multe persoane care au mers la manastirea Casiel in ultima perioada ne spun ca parintele Serafim a indrumat credinciosii sa-l sustina pe preotul Emanuel Oros, iar saptamana trecuta a indrumat o fosta vietuitoare a “schitului” privat sa se intoarca acolo.

Asupra acestor aspecte vom reveni.

Cateva aspecte despre "sfintenia" sau inselarea vietuitorilor "schitului" privat de la Prilog Vii:
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/12/schitul-privat-al-preotului-emanuel_19.html

Jocuri de culise si propaganda stilista la "schitul" de la Prilog-Vii:
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/01/filostilism-si-jocuri-de-culise.html

Din "minunile" de la Prilog Vii:
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/01/din-minunile-de-la-schitul-din-padure_25.html

Somatie din partea Episcopiei de Maramures si Satu Mare:
 http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/01/schitul-privat-de-la-prilog-vii-este.html

Despre scrisoarea fratelui preotului Emanuel Oros si atitudinea sa fata de conducerea Bisericii Ortodoxe:
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/12/nevinovatii-si-victimele-incidentului.html

17 comentarii:

  1. ioana din Negresti11 decembrie 2015, 11:50

    Permiteti-mi, cu smerenie, sa comentez. Totul e ok.Ma bucur de colaborare. Mergem inainte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am crezut ca acest preot este cu adevarat pentru o ortodoxie adevarata. Modul in care se vaicara ca e denigrat de asa-zisi rauvoitori arata ca nu are demnitate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca pr Emanuel facea acest schit pt slava oamenilor primea oameni acolo tot timpul. Majoritatea mergeau la Mesteacan. Pr Em nu l a defaimat niciodata pe episcop chiar daca la o sedinta preoteasca de acum cativa ani acesta a spus k tainele catolicilor sunt valide si preotii pot face cununii mixte. Exista poze cu protopul si secretarul slujind parastas cu un catolic.exista poze cu PS Iustin dintr o biserica catolica ceea ce este un pas inainte mergator ecumenismului.Ce ierarhie aparati parinte Eftimie? Daca doriti va pun la dispozitie multe materiale video despre mai marii bisericii care sustin ecumenismul. Peste jum.de an poate va fi al 8 lea Sinod.atunci ce veti face? Pr Em cu siguranta va tine dr.credinta chiar daca va fi sau nu preot.atunci va fi marea cernere.

    De ce anul acesta Ps Iustinian le a transmis acelor vietuitoare prin mama unei, toata binecuvantarea, daca nu era canonic?

    De ce pana acum nu ati scris despre schitul necanonic? Ati stiut de mult despre acesta fiind acolo in vizita de cateva ori!

    Faptul ca scrieti impotriva cuviosului si pr Serafim sugereaza faptul ca aveti atat de multa ura fata de tot ce inseamna Pr Emanuel incat aruncati cu noroi chiar in apropiatii lui.sa va fie rusine. Nu cred ca unui monah , cu atat mai mult unui preot nu se potriveste atitudinea aceasta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Care "pr Mihail"? nu e greu de sesizat ca sub acest nume de "pr Mihail" comenteaza cineva din secta preotului Emanuel de la Prilog Vii. Aceleasi acuze, aceleasi argumente, aceleasi diversiuni...
      Daca cineva a avut curajul sa spuna adevarul despre aceasta grupare deviata nu inseamna ca are ura. Asa vor faptasii sa dea impresia pentru ca astfel stiu ei mereu sa se victimizeze. Offf, sarmanii de ei, cat sunt de prigoniti..., iar noi prostii sa-i incurajam in ceea ce fac?
      Felicitari pentru ASTRADROM. Ati dat dovada de verticalitate.

      Ștergere
    2. Raspundem intrebarilor persoanei care s-a semnat cu numele "pr Mihail".
      Nu putem verifica cine a semnat cu acest nume, si nici daca intr-adevar persoana respectiva este preot.

      1. PS Iustinian transmite binecuvantari la toti credinciosii. Daca acel schit este canonic va rugam sa dovediti cu acte.

      2. Nici un membru ASTRADROM nu a fost pana in prezent la acel "schit". Pentru prima data ASTRADROM a aflat despre acesta dupa furtul moastelor din Grecia in care a fost implicat Spiridon, un vietuitor al acelui asa-zis "schit".

      3. Nu s-a scris nimic impotriva "cuviosului" sau a "pr Serafim". Va rugam sa cititi cu atentie articolul. Despre aceste doua persoane s-a specificat doar parerea unor interlocutori cu care am stat de vorba. Acestia si-au pierdut increderea in cei doi sus amintiti cand au aflat ca respectivii sustin acel schit necanonic.

      4. Nu uraste nimeni pe preotul Emanuel, asa cum se insinueaza in comentariul respectiv. Faptul ca am mentionat indisciplina acestuia fata de randuielile bisericesti nu inseamna ca cineva il uraste. ASTRADROM ii doresate indreptare si revenire la disciplina bisericeasca randuita prin canoane.

      5. Referitor la slujirile cu catolicii si alte acuze aduse mai marilor ierarhici ai preotului Emanuel, va rugam sa ne trimiteti dovezile pe adresa de email a asociatiei.

      Multumim pentru intelegere, Anca Budau, secretar ASTRADROM.

      Ștergere
    3. O PACATOASA ORTODOXA19 decembrie 2015, 00:04

      IN SFARSIT SE SPUNE ADEVARUL MULTUMIM ANCA BUDAU MULTUMIM ECHIPEI ASTRADOM deci domnule asa zis preot mihail cred ca si eu sunt preoteasa :)) da zice-ti domnule la ce parohie slujiti ??? !!!! macar ne spune-ti si noua cate mii de euro valoreaza masina domnului emanuel cea pe care a primit-o cadou de la ... din bucuresti .. sau a vandut-o deja .. apoi sa va spun si eu ceva preoti adevarati au alte lucruri de facut nu stau cu nasu in tv telefon net presa .... CU DEDICATIE PENTRU EMANUEL [ AM GASIT ACEST ACATIS PE NET] .. CE NU-I ADEVARAT AICI ??? !!!
      Bucura-te Emanuele, lider al razvratitilor,
      Bucura-te cel ce cu ucenicii moaste ai furat,
      Bucura-te cel ce cu bogatasii pelerinaj ai organizat,
      Bucura-te cel ce mintea la toti ai sucit-o
      Bucura-te mare exorciste ce mintile le-ai intunecat
      Bucura-te cel ce creierele le-ai spalat
      Bucura-te cel ce sotia ti-ai neglijat
      Bucura-te cel ce cu „maicile” la fortareata dupa ziduri ai stat
      Bucura-te cel ce cultul personalitatii ti-ai creat
      Bucura-te cel ce ucenicii la inaintare ti-ai bagat
      Bucura-te cel ce impotriva ierarhilor ai instigat
      Bucura-te cel ce pe multi i-ai fanatizat
      Bucura-te cel ce dupa tine doi preoti ai incuiat
      Bucura-te smerite care popularitate ai cautat
      Bucura-te viteazule care pe toti i-ai denigrat
      Bucura-te eroule care imaginea Bisericii ai patat
      Bucura-te Emanuele care pe multi ne-ai dezamagit
      Bucura-te Emanuele care nadejdea in bani ti-ai pus
      Bucura-te cel plin de ravna care cu masini de lux ai umblat
      Bucura-te cel ce intre credinciosi ai dezbinat
      Bucura-te mare Emanuele care slava lumii ai cautat
      Bucura-te cel ce pe toti ne-ai sucit de cap
      Bucura-te cel ce cu cipul pe mana ai furat
      Bucura-te cel ce prin cip ai fost depistat si de aceea impotriva lui ai luptat
      Bucura-te antiecumenistule barbat
      Bucura-te cel ce cu asta te-ai afirmat
      Bucura-te cel ce cu stilistii ai umblat
      Bucura-te ca cu ei afaceri ai realizat
      Bucura-te ce-l ce in predici teatru ai jucat
      Bucura-te cel ce adevarata fata ai ascuns
      Bucura-te cel ce fara de pata esti
      Bucura-te cel ce de ucenici te-ai folosit
      Bucura-te cel ce mare mosie ti-ai dobandit
      Bucura-te ca la fortareata te-ai imbogatit
      Bucura-te preacucernice Emanuele care imaginea Bisericii ai patat.

      Ștergere
    4. a trecut deja o luna de zile de la ultimatum si care este rezolutia?

      Ștergere
  4. Doar un om dornic de fala si castig ar putea sa faca asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  5. E misterios preotul acesta. In jurul sau sunt doar mistere de mistere. Se zbate cu atata inversunare sa sustina ca e nevinovat. Asta spune multe ca cine se scuza se acuza prin insusi atitudinea sa. Nu?

    Pentru a arata ca e nevinovat acuza pe toti care nu-i impartasesc parerile si se vaicara ca e nedreptatit. Chiar ca un copil care incearca sa-i convinga pe parinti ca e cuminte dupa ce a spart un geam cu piatra.

    RăspundețiȘtergere
  6. Isi manipuleaza adeptii spunand ca el e in adevar si restul sunt inselati. Unii sunt convinsi intru totul ca preotul lor are darul sfinteniei, pentru ei nu conteaza ca incalca randuielile Bisericii. Cei care s-au convins de "sfintenia" sa isi dau seama, dupa atata timp, cine e in inselare cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  7. La aceasta manastire mixta estre si un baiat Ioan Molnar. A plecat din manastirea Scarisoara unde il avea duhovnic pe pr Serafim Belei. Cum a ajuns la acea manastire mixta? Cu a cui binecuvantare? Cu a duhovnicului sau a staretului Timotei? Daca exarhul Timotei a aprobat transferul tragem concluzia ca e pe o mana cu acesti rebeli. Acum inteleg de ce "sfanta" noastra episcopie incearca sa musamalizeze toate infractiunile grupului Emanuel - Spiridon - Maria bine conturat in jurul independentei fata de Biserica inca de cand Spiridon era staret la Portarita.
    Recomand preotilor din episcopia noastra sa isi faca biserici private, daca unii au voie, altii de ce sa nu aiba. E corect asa preasfintiilor voastre? Prin asta se vede respectul pe care il aveti fata de preotii din eparhie. Cine are bani si relatii isi permite orice, iar noi trebuie sa ramanem sub ascultare pentru ca suntem saraci. Pana cand sa va mai rabdam preasfintiilor voastre cu astfel de diferentieri intre preoti?
    Prin musamalizarea cazului ne-am convins cine sunteti cu adevarat, in cine am avut incredere. In episcopi si exarhi pe o mana cu preotii bogati si influienti. Sa va mai slujim? Cui?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate. La ultima sedinta cu preotii PS Iustin a spus ca va lua masuri. Dupa ce s-a intors gasca din Grecia au uitat cu totii. Le-o fi dat si celor de la episcopie bani, cum a facut cu procurorii din Grecia. Vezi ce inseamna sa ai bani, daca un preot dintr-o parohie de categoria a 3-a ar fi facut asa ceva imediat era schimbat, de unde sa dea preotul sarac bani sa scape basma curata?

      Ștergere
  8. De ce nu vrea sa intre in randuiala? are ceva de castigat cu ceea ce face?
    Ar fi foarte simplu sa isi ceara scuze de la sefi si sa primeasca aprobarea de functionare legala conform regulilor bisericii din care face parte. Cred ca interesele sunt mari si miza e puternica.

    RăspundețiȘtergere
  9. Articolul despre "sfintenia" si inselarea preotului Emanuel Oros il caracterizeaza complet. Cu adevarat se arata acolo fata reala a falsului marturisitor care urmareste relatii, bani, influenta, reclama, renume...
    Dumnezeu le-a scos pe toate acestea la iveala in Grecia, pentru ca in Romania s-ar fi musamalizat cu usurinta, la cati bani si influenta are "clarvazatorul" Emanuel.

    Felicitari echipei ASTRADROM pentru seria de reportaje care demasca adevarata fata a unui sarlatan care se joaca cu sufletele oamenilor, a ucenicelor in mod aparte.

    Imi pun intrebarea, de ce mai marii episcopiei musamalizeaza toate aceste anormalitati care se petrec la Prilog Vii? Raspunsul e clar si limpede: BANUL.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Narcis pt ca esti narcisist? Pt ca iti iubesti articolele pe care nu ti le citeste nimeni? Esti penibil!

      Ștergere
    2. Ia scrieti si cei carora le-a facut viata un calvar acest preot!Suntem cativa, si nu putini!Mame de tineri dezorientati si rupti de realitate, sotii de barbati rataciti si smintiti, copii de mame pierdute in depresie,soti parasiti de neveste plecate ,,in pelerinaje" nesfarsite,etc.

      Ștergere
  10. Referitor la speculatiile aparute in randul unor preoti din Satu Mare prin care se inducea ideea conform careia Episcopia Ortodoxa de Maramures si Satu Mare ar fi aprobat tacit functionarea locasului necanonic de la Prilog –Vii, va aducem la cunostinta faptul ca preotul Emanuel a primit ultimatum din partea mai marilor ierarhici ca pana la data de 1 martie 2016 trebuie sa indeplineasca 3 conditii:
    1.sa predea toate moastele pe care le are fara binecuvantare
    2.sa indrume vietuitorii(vietuitoarele) de la asezamantul necanonic sa se intoarca la familiile lor sau se intre in manastiri canonice
    3.sa predea asezamantul pentru a se face acolo un azil de batrani

    Anca Budau – secretar ASTRADROM

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.