miercuri, 6 iulie 2016

Patriarhul Daniel sustine ca a avut un aport important in cadrului "sinodului" din Creta. Varianta oficiala a Patriarhiei Romane.

PF Daniel al Romaniei sustine ca impreuna cu IPS Teofan au adus "imbunatatiri" la Sinodul Talharesc din Creta. Patriarhia Antiohiei a afirmat ca intrunirea din Creta nu poate fi numita "sinod".
Urmeaza sa studiem documentele finale si sa constatam daca intr-adevar patriarhul a fost sincer, daca nu a ascuns nimic si in ce masura deciziile luate pot fi considerate valide. Cert este ca pe chipul patriarhului se observa o neliniste. De ce?



ASTRADROM propune ca teologii ortodocsi sa faca o dezbatere publica detaliata asupra documentelor din Creta.

5 comentarii:

  1. La acest Sinod s-au discutat si s-au rezolvat problemele descrise mai jos?!?

    Biserica lui Hristos nu este un sistem al oamenilor “curati”, nu este o elita a unora care teologhisesc si filosofeasa ci este TRUPUL lui HRISTOS, adica este trupul pacatosilor care si-au schimbat viata si il recunosc pe Mintuitorul lor pe Hristos drept Cap al Bisericii lor si Domnul vietii lor.
    Ca acest Sinod sa aiba o relevanta ecumenica, ar trebui sa se ocupe de urmatoarele subiecte de mare insemnatate, care ar aduce o schimbare esentiala in problemele Bisericii Ortodoxe in lumea contemporana, care are o atit de mare nevoie de Biserica.

    I. Primul subiect:
    1. In primul rind, ar trebui sa recunoasca relevanta ecumenica a Sinoadelor cu adevarat Ecumenice VIII si IX intrunite la Constantinopol respectiv sub Sf. Fotie cel Mare Patriarhul – anul 879-880, cel dintii si care a condamnat erezia “Filioque” si “primatul Episcopului Romei”.

    - stiti, erezia Filioque este, dupa cum a spus Sf. Fotie cel Mare – cea mai satanica erezie - pentru ca, daca Fiul il purcede pe Duhul Sfint, trebuie sa nasca, prin analogie si Fiul, carevasazica, urmatorul Fiu naste si el Fiu si purcede si el Duh Sfint si se destrama astfel Dumnezeirea Treimica!!!
    - Din acest motiv Sf. Fotie cel Mare, in inspirata sa Epistola catre toate Tronurile Rasaritului Ortodox, se refera cu rigurozitate la malefica erezie despre Filioque.

    2. Si doi, ar trebui recunoscut si Sinodul IX Ecumenic din 1351, sub Sf. Grigorie Palama/1341-1351, unde a fost condamnata invatatura despre harul creat, care este baza teologiei scolastice a lui Toma d’Aquino si a tuturor ereziilor crestinatatii apusene si a condamnat erezia papistasului Varlaam care spunea ca energiile lui Dumnezeu sunt create!
    pentru că au arătat în mod clar “diferențele dogmatice și ecleziologice intre ortodocsi si eterodocși”.
    In acelasi timp ar trebui validate Sinoadele Ortodoxe care au invalidat Pseudo-Sinodul de la Lyon si Sinodul tilharesc de la Ferrara/Florenta, sa fie combatuta pseudo-dogma petrina a Vaticanului care se bazeaza pe Decretele pseudo-Isidoriene, pe Donatia pseudo-Constantineana, pe Donatia pseudo-Pepiniana, texte false, falsificate.

    3. Ce este valabil in BISERICA ORTODOXA?
    a) principiul “primus inter pares” = primul intre egali;
    sau
    b) “primus sine paribus” = primul fara egali;

    In momentul de fata problema va fi abordata cu jumatati de masura, asa cum afirma unii in ultima vreme.

    II. Al doilea subiect: pe care ar trebui sa-l abordeze Biserica Ortodoxa la un asemenea Sinod Pan – Ortodox cu relevanta Ecumenica este problema diasporei si a jurisdictiilor suprapuse:

    - acest lucru este inadmisibil ca intr-o regiune/oras sa fie mai multe jurisdictii functie de nationalitate; este inadmisibil pentru ca promoveaza – erezia etnofiletismului -;

    Ar fi mai bine sa se abordeze prin intemeierea de Biserici Autocefale in: Europa, America, Canada, Australia – asa s-ar rezolva aceasta problema a jurisdictiilor suprapuse , a asa numitei Conferinte Episcopale.

    III. Al treilea subiect: aspect care ar rezolva definitiv problema ruperii Trupului Bisericii, a crestinatatii, ar fi alegerea si intronizarea unui PAPA ORTODOX in vechea Roma, asa incit vechea patriarhie a apusului sa revina in Trupul Bisericii si desigur alegerea si intronizarea unei ierarhii ORTODOXE in Biserica Romana.





    RăspundețiȘtergere
  2. Reenire - continuare ref Sinod
    IV. Al patrulea subiect: problema Calendarului

    Sa se rezolve in sfirsit problema Calendarului – care rupe Unitatea Liturgica in Biserica Ortodoxa pentru ca, nu este corect ca noi grecii, romanii sa sarbatorim Boboteaza iar fratii nostri rusi, Sfintul Munte, Patriarhia Jerusalimului in aceeasi zi sa praznuiasca Nasterea Domnului – Craciunul!
    Acest lucru este inadmisibil pentru ca rupe Unitatea noastra Liturgica ca madulare ale aceleiasi Biserici ORTODOXE!

    Si eventual, ultima posibilitate ar fi crearea unei platforme mondiale prin satelit, in multe limbi, care sa vesteasca mesajul ORTODOX pe tot cuprinsul pamintului pentru toata lumea!

    Sunt de parere ca aceste puncte ar conferi valoare Sinodului acestuia, care cu adevarat s-ar numara printer Sinoadele Ecumenice si ar avea un prestigiu in vesnicie! Peste 50 de ani, noi nu vom mai fi aici – vom fi cu totii in curtile ceresti, vom fi cu totii inaintea Judecatii Presfintului Dumnezeu!
    Deci, cei care ne vor urma, ce vor gasi dupa noi? Ce texte vor preda?

    Textele pline de compromisuri, de adaptari la evenimentele din lume?

    Sau texte cu valoare vesnica ce vor veni in continuarea Sfintelor Sinoade Ecumenice. Multumesc!

    Asadar, raspunderea noastra atit a episcopilor cit si a crestinilor este foarte mare! Ne rugam ca Hristos cel Inviat sa ne lumineze mintea si inima noua tuturor!Mitropolitul Serafim de Pireu
    despre Sinodul Panortodox din Creta
    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa cum prezinta situatia PF Daniel, nu-l simt convins de ceea ce spune! Parca are regrete in tot ceea ce spune!
    In alte discursuri PF vorbeste cu totul altfel!
    Pacat ..... "Domnul nostru Iisus Hristos ne spune ca pietrele vor vorbi" daca noi ortodocsii nu marturisim Adevarul de credinta si acceptam "Biserici eterodoxe"!
    N-a spus nimeni sa nu-i respectam pe ceilalti de alte confesiuni, ei sunt in afara Bisericii si se numesc confesiuni - comunitati crestine si nu Biserica!
    UNA este Biserica cea Sfinta Soborniceasca si Apostolica!
    Cu totii vom da socoteala, fiecare dupa masura care i s-a dat!

    RăspundețiȘtergere
  4. SA STAM BINE, SA STAM CU FRICA, SA LUAM AMINTE!!! SUNT DUHURI DIFERITE CARE VORBESC PRIN ACEEASI GURA!!! HARUL DUHULUI SFANT NE VORBESTE ADEVARUL!!! IAR RESTUL ESTE DE LA ANTIHRISTUL PIERZATOR DE SUFLETE!!! DUHUL SFANT NE VESTESTE ADEVARUL SI SFINTELE CANOANE!!! IAR ANTIHRISTUL PRIN ACEEASI GURA VREA UNITATEA CRESTINA!!! NU EXISTA UNITATE CRESTINA!!! NOI ORTODOCSII SUNTEM CRESTINI!!! NU PUTEM SA NE UNIM CU NOI INSINE!!! CEILALTI SEMENI TREBUIE CONVERTITI LA ORTODOXIE, LEPADATI DE EREZII! NICIDECUM UNITI!!! ASTFEL CUM UNDELEMNUL NU SE AMESTECA CU APA, NICI NOI NU PUTEM SA NE UNIM CU CEI CARE NU VOR SA ACCEPTE LEPADAREA DE SATANA SI DE TOATE UNELTIRILE LUI, CUM MARTURISIM LA SFANTUL BOTEZ!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. SA DAM MARTURIE COMUNA!!! ce marturie comuna sa dam cu protestantii si romano catolicii!!! Sfantul Ioan Gura de Aur spune sa fugim de eretici!!! De ce nu folosti acest CUVANT? ERETICI!!! Doamne ai mila de noi!!!

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.