joi, 16 aprilie 2015

Semnificaţii şi tradiţii la Izvorul Tămăduirii, sărbătoarea Maicii Domnului. Unde se găsesc în România IZVOARE TĂMĂDUITOARE

Semnificaţii şi-tradiţii-la-Izvorul-Tămăduirii-sărbătoarea-Maicii-Domnului-Unde-se-găsesc-în-România-IZVOARE-TĂMĂDUITOARE


Biserica Ortodoxă sărbătoreşte, în fiecare an, în prima vineri după Paşti, un praznic închinat Maicii Domnului. Sărbătoarea este numită, simbolic, Izvorul Tămăduirii, în cinstea unui izvor din preajma Constantinopolului, prin care Fecioara Maria a săvârşit o serie de minuni.

Se spune că, înainte de a fi împărat, Leon cel Mare se plimba printr-o pădure din apropierea Constantinopolului, unde va întâlni un bătrân orb care îi cere să-i dea apă şi să-l ducă în cetate. Leon va căuta în apropiere un izvor, dar nu va găsi. Deodată, el aude glasul Maicii Domnului, spunându-I : „Nu este nevoie să te osteneşti, căci apa este aproape! Pătrunde, Leone, mai adânc în această pădure şi luând cu mâinile apă tulbure potoleşte setea orbului şi apoi unge cu ea ochii lui cei întunecaţi”. Găsind izvorul şi făcând ascultare de Maica Domnului, orbul s-a vindecat.

După ce a ajuns împărat, Leon a construit lângă acel izvor o biserică. Mai târziu, ca semn de
mulţumire, împăratul Justinian (527-565), care suferea de o boală grea, s-a vindecat după ce a băut apă din acest izvor. Împăratul a construit o biserică şi mai mare, care a fost, ulterior, distrusă de turci, în anul 1453.

Apa acestui izvor a tămăduit multe boli şi suferinţe, de-a lungul timpului. Izvorul încă există în Paraclisul, datând din secolul V, al actualei biserci. Credincioşii care merg la Istanbul îl pot vizita.

Există şi în România biserici care poartă hramul Izvorului Tămădurii. Deasemenea, este cunoscut faptul că avem şi câteva izvoare prin a căror apă au avut loc multe vindecări minunate. Mănăstirea Ghighiu este cunoscută atât pentru icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului, adusă aici în anul 1958, ci şi pentru izvorul ei tămăduitor.

La Mănăstirea Dervent, pe locul unde Sfântul Apostol Andrei a făcut o minune, există un alt izvor cunoscut pentru apa lui vindecătoare.

Un alt loc din România unde există un izvor cu o astfel de apă este Mănăstirea Horăicioara. Pelerini din toată ţara vin la cele trei mănăstiri pentru apă de la aceste izvoare binefăcătoare.

Semnificaţii-obiceiuri-şi-tradiţii-de-Izvorul-Tămăduirii-sărbătoarea-Maicii-Domnului-Unde-se-găsesc-în-România-izvoare-tămăduitoare
În această vineri, toţi cei care vor merge la  biserică, vor lua parte la slujba de sfinţire a apelor, cunoscută sub numele de Aghiazmă Mică, cu care preotul îi va stropi pe credincioşi. Se spune că această apă arde duhurile rele.

Tot astăzi, în unele zone ale ţării, tinerii adolescenţi obişnuiau să facă legământul juvenil. Acest legământ era făcut, cu sau fără martori, în casă, în grădini sau în jurul unui copac înflorit. Tinerii treceau prin mai multe momente rituale după care urma pronuntarea cu voce tare a jurământului, schimbul colacului şi al altor obiecte cu valoare simbolică, de obicei o oală sau o strachină din lut, însoţite întotdeauna de o lumânare aprinsă, îmbrăţişarea frătească, ospăţul şi dansul.

sursa: activenews.ro 

4 comentarii:

  1. HRISTOS A ÎNVIAT!

    MAICA DOMNULUI NE APĂRĂ DE ATACURILE VRĂJMAȘILOR VĂZUȚI ȘI NEVĂZUȚI… SĂ NE RUGĂM MAI MULT LA PREA SFÂNTA NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU, CARE ESTE CEA MAI PUTERNICĂ MIJLOCITOARE PENTRU NEAMUL OMENESC… CU ATÂT MAI MULT, CU CÂT ROMÂNIA ESTE NUMITĂ ÎN GENERAL TOT GRĂDINĂ A MAICII DOMNULUI PRECUM ESTE ȘI SFÂNTUL MUNTE ATHOS IAR MONAHII DE PRETUTINDENI AU O MARE EVLAVIE LA EA…

    RăspundețiȘtergere
  2. Legat de acest mare praznic al Maicii Domnului:

    ,,Sărbătoarea din prima vineri de după Paşti, numită Izvorul Tămăduirii, datează din secolul al V-lea şi aminteşte de o minune petrecută în apropierea Constantinopolului. Se spune că împăratul bizantin Leon cel Mare (457-474), pe când era tânăr şi nu era încoronat, se plimba printr-o pădure din preajma vechii cetăţi bizantine. Acolo, a întâlnit un bătrân orb, pe care l-a luat cu el şi a discutat mult despre Dumnezeu şi Învierea Fiului Său. După mai multă vreme, bătrânul l-a rugat pe Leon să-i dea să bea apă şi să-l ducă în cetate. Tânărul a căutat în jur un izvor, dar nu a găsit. În acel moment, i s-a arătat Maica Domnului, care i-a spus: „Nu este nevoie să te osteneşti, căci apa este aproape. Pătrunde, Leone, mai adânc în pădure, şi, luând cu mâinile apă tulbure, potoleşte cu ea setea orbului şi unge cu ea ochii lui cei întunecaţi“. În acel moment, împăratul a găsit un izvor din care a dat să bea orbului şi l-a spălat pe faţă. Apa l-a vindecat imediat pe orb, iar tânărul Leon a exclamat: „Maica Domnului, eşti aici! Te-am găsit!“.

    Când a ajuns împărat, Leon cel Mare a zidit o biserică închinată Maicii Domnului, pe locul unde se afla acel izvor minunat. Tradiţia arată că, după zidirea lăcaşului de cult, Fecioara Maria s-a arătat oamenilor, promiţându-le că le va vindeca suferinţele fizice. Mii de oameni au alergat la această biserică ce ocrotea izvorul Maicii Domnului şi s-au vindecat de bolile de care sufereau. (…)

    Tradiţia bisericească arată că, după câţiva ani de la zidirea bisericii tămăduirii de către împăratul Justinian cel Mare, un cutremur a zguduit puternic biserica ce ocrotea izvorul cel minunat, de la Constantinopol. Se spune că oamenii din biserică s-au speriat şi au început să se roage Fecioarei Maria să-i salveze. Rugăciunile lor au fost ascultate şi, se spune, au fost salvaţi în mod miraculos: Maica Domnului s-a pogorât atunci şi a ţinut cu mâinile ei pereţii bisericii, pentru a nu se dărâma peste credincioşi. Zecile de credincioşii au ieşit teferi din biserica păzită de Maica Domnului şi au mulţumit Fecioarei pentru gestul ei minunat. Mărturiile tradiţiei arată că apa acestui izvor chiar a înviat un bătrân marinar din Tesalia, care venea la acest izvor, dar a murit pe drum. Rugăciunile celor care îl însoţeau şi apa de la izvor, l-au readus la viaţă pe marinar.”

    sursa: http://ziarullumina.ro/documentar/izvorul-de-minuni-al-maicii-domnului

    RăspundețiȘtergere
  3. Frați ortodocși, întâmplător am aflat accesând pe cei care m-au accesat pe mine, pe cine credeți? Pe cel care a postat dialogul (fără video) dintre părinții Arsenie Papacioc și Ioanichie Bălan despre așa-zisa înșelare a părintelui Arsenie Boca (dialog trucat și fals): cristirg, care este administatorul blogului ortodoxiasingurabisericaadevarata

    https://ortodoxiasingurabisericaadevaratadpress.com. (accesând http://www.crestinortodox.ro/forum, unde este Senior Member din 26.06.2014)



    Ce am observat deja: A postat și dânsul articolul fratelui saccsiv despre părintele Nifon de la Mănăstirea Prislop. Iar la blogroll îi are firește pe:

    Invitaţie la Ortodoxie
    Bine aţi venit…
    Bucovina Profundă
    ORTODOXIA CATHOLICA – blog ortodox al parintelui Matei Vulcanescu
    Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica

    Ultimul blog știm că este al lui Andrei Dinu. Dar de ce ,,Bucovina Profundă”? Oare pentru informare?… Asta mie îmi dovedește că ,,cristirg” a conlucrat în prealabil cu Matei Vulcănescu și Andrei Dinu, pe care îi are la loc de cinste. În plus, la comentarii pe blog îl regăsim firește și pe preotul Marian Tudor, care se semnează: preot-duhovnic, duhovnic, adevărul hristic, posibil și preotortodox… Adică toată trupa, toată artileria grea alăturată preotului Gheorghe Anițulesei și monahului Antim de la Mănăstirea Bistrița... Toți fiind denigratori și hulitori ai părintelui Arsenie Boca și cu o atitudine pro-cipuri...

    UN EXEMPLU DE COMENTARIU ÎN FAVOAREA PREOȚILOR CARE SLUJESC ȘI PE LA REUNIUNILE MASONICE (!):

    preotortodox says: September 19, 2014 at 6:54 am
    http://saccsiv.wordpress.com/2014/09/19/bor-mai-are-succesiune-apostolica-ce-i-a-raspuns-parintele-adrian-fageteanu-lui-danion-vasile-ce-mi-a-spus-parintele-justin-parvu-ce-zice-ioan-vladuca/

    Este Har, si va fi pana in momentul Parusiei. Ceea ce nu inteleg eu, este problema mirenilor. Preotii buni au arhiereu bun, iar mirenii buni au duhovnici buni. Mirenii nu au treaba arhiereului. Preotii buni se ingrijesc de aceasta. Si un arhiereu care merge lunar in loja masonica, este unul valid. Mitropolitul Serafim de Pireu, spunea ca slujitorul care merge in masonerie se aseamana cu cel ce trece la o secta sau la paganism. Cel ce a fost botezat-ortodox sau a fost si hirotonit-ortodox atunci cand revine dintr-o secta, inapoi in ortodoxie, nu mai este rebotezat sau rehirotonit ci doar remiruns si spovedit. In astfel de conditie, exista o scapare totdeauna: stim noi ca arhiereul care vine seara de la loja masonica, nu este remiruns de un preot al sau? Stim noi ca nu plange si nu se spovedeste dupa remirungere? Asadar, hirotonia pe care o savarseste el a doua zi, este intru totul valida! Fiti pe pace! Exista Harul succesiunii apostolice pana in ziua Parusiei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am postat acest comentariu, desi nu e legat de subiectul articolului. Chestiunea pusa in discutie de Radu Iacoboaie trebuie dovedita, iar daca se constata ca are dreptate va trebui facut ceva pentru ca lucrurile sa se clarifice. Ii rugam insa pe cei care vor sa posteze comentarii sa le faca la articole in care comentariul sa aiba legatura cu subiecte tratate in articole.
      Mentionam ca pe blogul lui Radu Iacoboaie a aparut un articol mai lung despre subiectul semnalat in comentariul sau.

      Marius Pop

      Ștergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.