vineri, 27 aprilie 2018

Patriarhul Daniel Ciubotea şi Mitropolitul Teofan Savu sunt principalii vinovaţi pentru apariţia unei noi schisme în România.


A apărut a treia grupare schismatică în România cu centrul la Rădeni

    Adepţii acestei noi grupări pretind că ei sunt Adevărata Biserică”, iar Biserica Ortodoxă, cu clerul şi credincioşii ei, ar fi ieşit din Biserica întemeiată de Hristos la Cinzecime. Prin aceasta işi justifică ruperea de Biserica întemeiată la cinzecime şi crearea unei noi grupări conduse în direcţia ruperii comuniunii cu toată pleroma ortodoxă. Pentru a-şi justifica ruperea de Biserică au găsit şi câteva citate din Sfinţii Părinţi pe care le interpretează în contextul dorit de ei.

     După ce sinodalii din BOR au aprobat documentele controversate din Creta, extremiştii s-au despărţit tot mai mult de Trupul lui Iisus Hristos care este Biserica Ortodoxă canonică. De mai bine de un an mesajele contradictorii ale monahului Sava şi a grupării pe care şi-a format-o în România, duc spre separarea tot mai accentuată a acestora de Biserică. Aceste mesaje erau însoţite de lozinca „Nu suntem în schismă”, „Nu avem organizaţie paralelă”, „Nu avem episcop” etc. Iată că încet lucrurile ies la iveală.


    Fostul preot Ciprian Staicu a prezentat pe blogul său detalii de la întâlnirea cu ierarhul care şi-a făcut propria organizare episcopală în Serbia:

    În prezentarea făcută de domnul Ciprian Staicu se observă foarte clar tendinţa de separare tot mai acută, ascunsă sub pretextul mărturisirii dreptei credinţe şi a luptei împotriva ereziei ecumeniste. Majoritatea credincioşilor au observat această capcană oferită în etape de monahul Sava Lavriotul, care treptat îşi schimba declaraţiile în funcţie de auditoriu. În cele din urmă cu o mică parte de credincioşi, şi câţiva preoţi cu vechi antecedente în ce priveşte extremismul şi tulburările create între credincioşi, au luat calea ruperii de biserică – pretextând canonul 15 de la sinodul I-II de la Constantinopol. Aceştia, din dorinţa de a rupe comuniunea cu Biserica Ortodoxă canonică, au ales să intre în comuniune cu un ierarh schismatic care după ce a fost caterisit şi-a făcut propria grupare bisericească autodenumită „din exil”. Este episcopul Artemie din Serbia.

    Episcopul Artemie a fost caterisit pe nedrept pentru atitudinea sa faţă de unele greşeli ale ierarhiei ortodoxe. După caterisire a fost susţinut de mai mulţi ierarhi din Biserica Ortodoxă, până în momentul când şi-a făcut propria organizaţie bisericească, hirotonind necanonic horepiscopi, preoţi şi diaconi. După ruperea s-a de Biserica Ortodoxă, nu a mai avut susţinerea niciunui ierarh ortodox. Acum îşi caută adepţi în toată lumea ortodoxă răzbunându-se pe cei care l-au caterisit făcând o organizaţie bisericească paralelă. Printre cei racolaţi se numără şi o mână de românaşi care se autodenumesc „Mărturisitori” şi „Eroi ai Bisericii” etc. 

    Printre românii care au intrat în comuniune cu ierarhul schismatic Artemie sunt şi ieromonahul Spiridon Roşu de la Rădeni (hirotonit de episcopul ecumenist Sofronie Drincec) pe care părintele Justin Pârvu încerca mereu să îl tempereze când exagera în „atitudinile” sale; fostul preot Emanuel Oros din jud. Satu Mare, cel care şi-a construit un schit privat in care vietuiesc impreună băieţi şi fete (protagonistul nr. 1 în cazul furtului de moaşte din Grecia); fostul preot Ciprian Staicu, cel care şi-a rebotezat fetiţa după sinodul din Creta şi care a oprit pomenirea episcopului său după ce a intrat cu acesta într-un conflict personal în urma eliberării din funcţia de consilier eparhial etc.

    În prezent, în România sunt două grupări schismatice: cea de la Slătioara şi cea a lui Gherasim Bratu. Acum, după ce sinodalii BOR au adoptat documentele controversate din Creta, a mai apărut gruparea schismatică cu centrul la Rădeni. Această grupare schismatică a fost susţinută o perioadă de teologul Mihai Silviu Chirilă şi blogurile SACCSIV, Daniel Vla, ortodoxinfo şi alte bloguri similare ale căror administratori se ascund sub anonimat. Ne bucurăm că aceştia au ieşit la timp din această înşelare, dar atragem atenţia domnului Vasile Vieru ca pe viitor să fie mai ponderat în susţinerea curentelor extremiste, caci rezultatele nu sunt benefice. Mentionam ca la inceput, atat monahii de la Rădeni cât si monahul Sava au avut o linie cu adevarat ortodoxă, dar ulterior au alunecat în extreme, iar apoi în schismă.

    Se pare că Sinodul din Creta nu a adus deloc unitate, ci doar dezbinare. Dezbinarea nu a putut fi făcută în Rusia, Bulgaria, Antiohia sau Georgia pentru că acolo ierarhii au respins acele documente controversate. În schimb, în România, unde sinodul a cedat în faţa curentului lumesc globalist în plan religios (numit ecumenism), unii care aveau vechi tulburări de comportament au căzut în extrema opusă, în schismă. Cu aceasta va rămâne patriarhul Daniel în istoria Bisericii Române, pentru că schisma cu centrul la Rădeni este rezultatul compromisurilor mitropolitului Teofan Savu şi a dictaturii patriarhului Daniel Ciubotea.

prof. Cristian Marc
*    *    *    *    *    *

Nota redacţiei:
Referitor la acest subiect vom reveni. Redăm mai jos mărturia preotului ortodox Matei Vulcănescu despre episcopul Artemie care, după cum a arătat domnul Ciprian Staicu, este în comuniune cu gruparea schismaticilor din România:

IPS Artemie de Kosovo este considerat de către Părinţii Mărturisitori şi luptători împotriva ecumenismului SCHISMATIC! El a hirotonit horepiscopi, deşi a fost avertizat de domnul Dimitrie Tselenghidis, de IPS Serafim de Pireu si de pr. Theodoros Zisis să nu facă asta, pentru că prin aceasta se aruncă pe sine în SCHISMĂ. Din păcate nu a ascultat de cei care l-au sprijinit şi care şi-au riscat preoţia şi viaţa pentru el. Totodată a invadat teritoriul canonic rusesc cu preoţi pseudo hirotoniţi de el.

Datorită acestui fapt NIMENI dinte Părinţii Mărturisitori serioşi nu are comuniune cu el. E interesant să amintim chiar despre Protosinghelul Eparhiei Înaltpreasfinţitului Artemie, Arhimandritul Simeon Vilovski, care în chip nedrept a fost caterisit de Sinodul Serbiei, acuzat fiind de furt, delapidare, gestionare frauduloasă a fondurilor Mitropoliei de Raska şi Prizen.
El a fost caterisit de catre Sinodul Bisericii Sârbe împreună cu IPS Artemie. El s-a dus la Salonic pentru a-şi termina studiile doctorale în teologie. Aici el a fost dat pe mâna interpolului de catre Sinodul Serbiei. A fost prins şi arestat şi cauza sa a fost judecată de către cel mai înalt tribunal civil al Greciei şi anume AREOPAG. În urma judecăţii, el a fost găsit nevinovat şi a fost eliberat din închisoare.

Părintele Arhimandrit Simeon Vilovski s-a delimitat de duhovnicul şi Mitropolitul său Înaltpreasfinţitul Artemie, pe care la ora actuală, datorită lucrării sale schismatice, îl considera cazut din Biserică. Această schismă o putem numi schisma ARTEMIANĂ.

Deci iată cum gruparea Sava- Staicul – Rădeni se uneşte cu un schismatic în toată regula, căzut, din pacate, din Biserica Universală Ortodoxă. Prin aceste repetate încălcări de canoane, IPS Artemie a pus în aplicare de facto caterisirea sa, care era nedreaptă la început.

Totodată Sinaxa Clericilor şi Monahilor a cerut Sinodului Bisericii Sârbe să îl reprimească pe IPS Artemie, tocmai pentru a se evita schisma. Din păcate, deşi Sinodul Serbiei a ascultat Sinaxa, rechemându-l pe IPS Artemie, totuşi IPS Artemie a rămas neclintit în orgoliul său şi a declanşat o schismă cumplită in Serbia. Acestei schisme i se alatură, iată, şi gruparea buclucaşă (din România –n.n.) cade într-o cumplită schismă.

Fraţilor, schisma înseamnă rupere de Biserică, ea are ca efect pierderea mântuirii.
La fel ca şi ereticii ecumenişti, schismaticii nu se pot mântui, pentru că s-au rupt de Trupul lui Hristos Dumnezeu. După cum se vede în articolul bine întocmit de autorul de mai sus, schismaticii calcă în picioare tocmai Sfintele Canoane pe care pretind că le apără.

E dureros să vezi cum diavolul îşi bate joc de oamenii râvnitori pentru Dumnezeu, pentru că aceştia sunt mândri, nu vor să asculte, nu au răbdare şi gândesc pur omeneşte, nu în Duhul Sfânt.


Preot Matei Vulcanescu
Mitropolia Pireului

38 de comentarii:

  1. Da, Ciprian Staicu nu mai ascultă de nimeni, ci doar de propria-i minte impregnată de sindromul mândriei și al slavei deșarte. Nu mai ascultă nici de Dumnezeu. Nu cred nici eu că ar mai fi preot în fața lui Dumnezeu. Păcat de el și de cei pe care-i duce în eroare. Dumnezeu să-l lumineze și să-l întoarcă la Calea Adevărului!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ioana din Austria28 aprilie 2018 la 08:08

    Spiridon si Emanuel si-a pierdut preotia alaturi de staicu, ce sa faci daca nu au discernamant.

    RăspundețiȘtergere
  3. Au intrerupt comuniunea cu BO canonica si au intrat in comuniune cu un schismatic. E schisma in toata regula.
    Ce feciori destepti. De rasul prostilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca citim cu atentie articolul pana la capat,o sa observam afirmatia Parintelui Vulcanescu (afirmatii dupa care s-a ghidat autorul acestui articol se pare) unde spune ca Ecumenistii sunt RUPTI DE BISERICA.Evident din aceasta afirmatie apar diverse intrebari,De ex.In ce stare se afla Parintele daca El pomeneste un Episcop care merge si pomeneste pe cei Rupti de Biserica,adica "Liturghiseste" cu cei Rupti, schismatici mai exact..Este se pare in continuare o lupta, parca pentru o pozitionare fortata in randul supercorectilor sau chiar a Sfintilor uitand ca rolul intreruperii este acela de a nu Cadea din Biserica si a a ajunge in randul Celor Rupti (schismatici),asa cum spune Parintele Matei...Daca sunt la ora actula minti luminate care cred ca atunci cand Erezia e Clara cum este acum,mai este loc de Iconomii Inovand in felul acesta Hotararile Sfintilor,îndraznesc sa-i invit sa nu se mai teama de "Schisma" altora ci de Schisma in care se afla ei si sa nu-i gaseasca moartea in starea aceasta in aceasta asa zisa Cale Imparateasca inventata de ei si nu de Biserica.Calea Imparateasca un Biserica este cea lasata de Sapte Sinoade Ecumenice...Doamne Ajuta! Hristos A Inviat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Valerian Apostolescu28 aprilie 2018 la 23:14

      Steliane,
      Se pare ca si tu esti din gruparea schismatica sus amintita. Ai ideile si conceptiile lor.
      Sa te ajute Duneyeu sa iti revii.
      Dar pentru ca sa iti revii, ai nevoie de smerenie.

      Ștergere
  5. Dar asta nu înseamnă că aș fi de partea lui saccsiv, Matei Vulcănescu &company. Această facțiune sunt cei care se consideră pe ei a fi Adevărata Biserică, toți ceilalți fiind în afara Ei. Mare eroare! Mândria le întunecă rațiunea și credința.

    RăspundețiȘtergere
  6. Valerian Apostolescu ar trebui sa observi sau sa stii ca Biserica Ortodoxa este o Biserica a Randuielilor iar randuielile au caracter obligatoriu,daca vrei sa te numesti ortodox.Una de randuieli este Intreruperea Pomenirii in caz de erezie,asta este randuit pt. ortodox,nimic altceva,restul,asa zisa iconomie cand o erezie e clara eu o numesc risc maxim pt. cei care si-o asuma.Ii respect si ma rog la Hristos pt. ei,dar îi invit sa nu împinga neputinciosii in asi asuma un la fel de mare risc ca ei.Randuiala prin care orice ortodox constata schisma,o condamna dupa cum îl taie capul,eu n-o gasesc nici unde la Sfintii Parinti.Nu va luati rolul de Sinodali ca nu e al vostru,ci faceti ce v-au lasat Sfintii pt. a nu cadea din Biserica..Doamne ajuta..Ps. Il respect mult pe Pr.Vulcanescu,Pr.Eftimie,...etc am invatat mult de la ei prin intermediu internetului,dar îi rog sa nu mai arunce cu noroi in singura cale de lupta impotriva erezie..Intreruperea Pomenirii si-a comuniunii cu cei care au savarsit erezia si cu cei care raman in comuniune cu acestia.Hristos A Inviat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nicolae Zaharia2 mai 2018 la 17:55

      @ Stelian Tanasa
      Nimeni nu isi ia rolul de sinodali. Cei care critica ecumenismul fac pe sinodalii si declara anatema dupa bunul plac.
      Cine ti-a spus ca lupta impotriva ecumenismului este oprirea pomenirii te-a mintit ca sa isi acopere lor ruperea de Biserica. Defapt, dupa cum reiese din faptele nepomenitorilor, intreruperea pomenirii a dus la lupta impotriva unitatii Bisericii, la schisma.
      Nu eu o spun, ci aceasta o arata faptele oricat incerci sa de disculpi.
      Limpezeste-ti mintea dragyule ca ai luat-o pe aratura dupa schismaticii pe care ii sustii, tu si inca cativa "ortodocsi" ca tine si cei care rup Biserica sub pretextul luptei antiecumeniste.

      Ștergere
    2. Deci, după matale, lupta împotriva ecumenismului nu se face urmând calea Sfinților Părinți prin oprirea pomenirii, ci prin postări pe site uri și pe facebook.������

      Ștergere
    3. Horatiu Comanescu Florea5 mai 2018 la 15:08

      @ Anonim
      Sfintii Parinti cand au spus de oprirea pomenirii nu au indemnat la schisma, asa cum fac nepomenitorii lui Stelian Tanasa.
      A te erija in purtator de cuvant ai Sfintilor Parinti e o incercare de a-ti ascunde caderea dupa un canon interpretat dupa bunul plac.

      Ștergere
  7. Ma asteptam sa se ajunga aici.
    Cand au inceput sa se certe intre ei s-a observat clar duhul de cearta care ii stapaneste, iar acest duh tulburat intotdeauna duce spre schisma.
    Pacat ca datorita acestor nepomenitori s-a compromis lupta antiecumenista.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nicolaec Zaharia,dragule care nu esti pe aratura,pune mana si mai citeste Sfintii Parinti si-ai sa afli ca singura metoda de lupta impotriva unei erezii este intreruperea pomenirii,conf. CAN.5 Sinod I-II,(daca nu te crezi mai tare decat un Sinod Ecumenic) asta iti este dat tie crestinule ortodox sa faci cu multa dragoste si smerenie,restul e al Sinodului,nu sa constati tu schisme si faptele altora,sa incerce fiecare sa si le vada prima data pe ale sale.A, vrei sa faci iconomie,desi cand o erezie este clara nu este indicat,dar tu ai puterea asta(nu stiu)ai un nivel inalt de traire Duhovniceasca,n-ai decat Frate s-o faci,si banuiesc c-o sa fie bine,dar de ce împingi tu pe altii sa faca ce vrei tu si nu ce au randuit Sfintii Sinodal?..E greu sa intelegeti asta?..Intreruperea pomenirii a fost RÂNDUITA de Sfinti pt.tine Ortodoxule ca sa nu cazi din Biserica,restul,de Schisme si Erezii scapa Hristos Biserica,nu tu sau eu. Doamne ajuta!Hristos A Inviat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laura Istrate4 mai 2018 la 23:32

      Tu chiar crezi ca urmezi calea Sfintilor Parinti? La fel au spus si stilistii, dar s-au inselat.

      Ștergere
  9. Laura Istrate,cine a zis ca eu sustin ca urmez Calea Sfintilor Parinti intr-un mod perfect?Toti calcam Sf. Canoane intr-un mod sau altul prin pacate personale,ce trebuie sa întelegem ca atunci cand e vorba de adevar de credinta nu-i tot una.Mai auzit c-am invocat pacatele personale a vre-unui Episcop,Preot,monah sau mirean?Dar cand e vorba de Hula împotriva Bisericii din care faci parte,a dogmei,nu trebuie sa stai indiferent ca te mantuiesc altii, nu va faceti orbi de buna voie c-o sa da-ti socoteala."Pastila" asta care v-o dau ecumenistii in ultima perioada,cu stilistii,o fac pt. acceptati sa ramaneti in materie de credinta,oameni de extractie modesta in gandire.Stilistii,draga Laura Istrate n-au gresit c-au intrerupt pomenirea,n-au gresit ca s-au împotrivit schimbarii calendarului,au gresit si gresesc ca atunci cand au observat ca schimbarea calendarului nu e greseala de dogma nu s-au repliat mai rau si-au facut Sinod Separat...etc,dar acum,nu vedeti,majoritatea Bisericilor si-a Episcopilor au recunoscut ca in Creta a fost Abatere de la Dreapta Credinta(erezie),presiunile care se fac la nivel de fiecare Patriarhie prin intermediule Episcopilor vanduti (supusi ocultei) de a nu fi condamnata intrunirea cretana sunt enorme,acum un rol important îl Preotii,monahii si mirenii dar din pacate nici ei nu înteleg ce li se intampla,unii sunt total dezinteresati iar altii chiar sunt platiti sa va determine si pe voi sa acceptati in mod tacit sa acceptati aceasta mizerie.Repet,sa facem ce ne-au lasat Sfintii,nimic mai mult,adica Întreruperea Pomenirii,care vrea sa faca Iconomie,sa faca,înseamna ca are Inalt nivel de traire Duhovniceasca si e treaba strict personala a lui,dar sa nu o transforme în Randuiala Bisericeasca atitudinea lui si mai grav s-o impuna altora, in materie de erezie chiar daca ma repet, este Întreruperea Pomenirii..Iconomia la timpurile astea nu poate s-o faca oricine,dar ce au Rînduit Sfintii,da.Uitati-va unde s-a ajuns,ortodocsii care pleaca in tari straine intra în Biserici Protestante si se roaga,se casatoresc fara ca partenerul sa se boteze,traind in preacurvie iar daca încerci sa le spui ca nu-i bine sunt în stare sa-ti dea in cap sau sa-ti reproseze ca te bagi tu in lucruri care preotii le accepta,si asta de ce?Pt. ca ei fac iconomie?Pt. ca desteptii secolulUi 'XXI considera canoanele Bariere Ruginite si pe Sfinti niste Batrani înapoiati.Aveti grija cu cine stati la masa(Sf. Liturghie) ca nu cumva,chiar si într-un mod tacit,sa acceptati vinderea ortodoxiei si sa va pierdeti sufletul..Doamne Fereste! Hristos A Înviat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Horatiu Comanescu Florea5 mai 2018 la 15:04

      Esti viclean Steliane,
      Laura nu s-a referit la pacate personale asa cum vrei sa insinuezi, ci la schisma pe care o sustii prin pentinsa respectare a canoanelor si a invataturilor Sfintilor Parinti.
      Pomul dupa roade se cunoaste.
      Inselatii se cunosc dupa duhul care il au, iar la nepomenitorii care se erijeaza in purtatori de cuvant ai Sfintilor Parinti se vede clar un duh de scandal si de schisma.
      Probabil ca, in opinia ta, schisma este dupa "Sfintii Parinti". Nu?

      Ștergere
  10. Hoaratiu Comanescu Florea,daca tot faci pe avocatul altcuiva ar trebui sa stii ca un avocat bun este atent la detalii.Deci,daca mi-am expus punctul de vedere si starea in care ma aflu banuiesc c-ai observat si tu si Laura Istrate ca sustin Întreruperea Pomenirii atunci cand e vorba de o erezie,aceasta Intrerupere a Pomenirii nu este inventia mea si nici a Preotilor Marturisitori ci este un act trasat clar de Sfintii Parinti prin Canonul V Sinod I -II,deci prin concluzie noi consideram ca suntem pe calea pe care Sfintiu Parinti ne-au trasat-o.Este Evident ca si folosind Iconomia ducand o lupta de atentionare continua poare fi numita o cale patristica gasim asta la Sfintii nostri Parinti care au dus o lupta individuala cu anumite erezii,dar in perioadele de framantari nu cand o erezie este clara,repet cine isi permite sa mearga pe calea asta sa mearga,in momentele astea cand o erezie este clara eu consider Întreruperea pomenirii singura cale de lupta.Întelegi?De aici reiese ca Laura se refera la pacate personale pt. ca în materie de erezie am lamurit care este singura cale de lupta...asta daca nu aveti voi alte canoane trasate.Restul ce sa zic,iti multumesc despre frumoasa caracterizare si expunere tenebra cu privire la situatia actuala,cat despre afirmatia privitor la schisma,nu stiu de care Schisma vorbesti,se pare ca ori nu stii ce inseamna si te invit sa te mai interesezi pt a nu cadea in plasa ecumenistilor care v-au panicat cu schisma stilistilor,ori pt a va tine în gasca lor ori pt. asi justifica neputinta..Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gheorghita Iancoviciu6 mai 2018 la 22:24

      Offf Steliane,
      - Chiar nu stiai ca nepomenitorii Emanuel Oros, Ciprian Staicu, Spiridon Rosu si inca cativa din trupa lui Sava au intrat in comuniune cu un ierarh schismatic din Serbia, pe nume Artemie?
      - Chiar nu stii ca nepomenitorii pretind ca doar la ei este valida Impartasania, iar la preotii din BOR (pomenitorii) zic ca nu ar fi valida?
      - Chiar nu ai ascultat conferinta de la Radeni unde liderul nepomenitorilor SAVA spunea ca la pomenitori ne Impartasim spre osanda?
      - Chiar nu stii ca ruperea comuniunii este schisma?
      Se pare ca multe nu stii, sau doar te faci ca nu ai stiut de toate astea?

      Ștergere
  11. Gheorghita Iancoviciu,repet,nu e treaba noastra sa constatam schismele si schismaticii,balacareala asta este facuta de ecumenisti prin agentii de influienta privitor la acest subiect, noi ar trebuie sa fim intelepti si sa facem difereta.Nu este al nostru asta.Eu nu am ascultat conferinta de la Radeni ci chiar am fost acolo,si Sava a vorbit la General incercand sa explice limitele acriviei si iconomiei,nu a nominalizat ca voi dragule care v-ati transformat in sinod si spuneti cine e in Biserica si cine nu :D,iar privitor la Împartasire ar trebui sa stii dragule care te Împartasesti ca însasi rugaciunea spune.... sa nu îmi Doamne fie mie spre osanda...etc,tu daca esti constient de o erezie si nu te împotrivesti asa cum ti-a lasat Biserica,cum te poti împartasi dragule?..Pt. pacate grele Sfintii(canoanele)opresc de la împartasire o perioada,dar pt.Erezie dragule care voi o acceptati tacit,oare cum e dragule?Cum sunteti voi in Biserica,cand sunteti in comuniune cu cei rupti,(schismatici)asa cum le spune Pr.Vulcanescu...voi va contraziceti singuri,Iar tu nu stii Dragule ca avem Sfinti în calendar care îi Cinstim (nu stiu voi)cum e Sf. Maxim care a intrerupt pomenirea si comuniunea inainte de judecata Sinodala (...tot universul de-ar fi eu voi fi in comuniune..etc.Sf Maxim).Voi nu intelegeti ca n-ai cum sa intrerupi Pomenirea si sa ai si comuniune cu acestia ci ca acest lucru se cheama iconomie,si e treaba strict personala a fiecaruia adica riscul lui,si ca acest lucru nu trebuie trambitat si trebuie facut de cei cu traire?Iarta-ma ca te parafrazez,dar se vede ca nu stii multe sa te daci ca nu le stii.Si-ar mai fi ceva,citeste cu atentie postare si-ai sa observi cum s-au dar de gol singur cei care de la început au avut interes in lupta asta sa-l dea pe Mitropolitul Teofan jos si nu erezia, aceasta din urma fiind doar un paravan pt. ei.Cum poti sa-i imputi lui Ips.Teofan o schisma si sa invoci o majoritate de preoti care sunt sub jurizdictia altor Episcopi,singurul sub jurizdictia lui Ips Teofan ar fi Pr. Spiridon care inainte de a merge la Ips Artemie s-a retras de la Radeni... Doamne ajuta,Hristos A Înviat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaaaaa,
      Ce nostim esti!!!
      Treaba noastra nu e sa constatam schismele,
      Dar treaba ta e sa constati erezia????
      Sti ca esti haios?

      Ștergere
    2. Dorina Jurj - Oradea7 mai 2018 la 15:16

      Pr Spiridon, care striga in gura mare ca Tainele ecumenistilor nu sunt valide, a fost hirotonit de un episcop eretic. Deci, in concluzie, preotia sa nu e valida.
      Ce ne spun "eroii" nepomenitori despre acest aspect?

      Ștergere
  12. Dorina Jurj,Haioaso 😂,care e dreptul tau
    canonic ca si simplu ortodox sa constati si sa condamni schisme? Stii cumva?Pe cand la erezie ai Canonul V Sinod I-II Ecumenic prin care au trasat ce sa faci,ca simplu "cetatean"ortodox,in nici un caz sa te faci judecator...Greut face lumea distinctie....Apropo,hai sa-ti spun un secret,tot prin prisma acestui canon ai dreptul sa constati si schismaticii,ei îmbratisand erezia devin si schismatici,asa cum spune Parintele Matei..Restul este al Sinodului..😉Doamne ajuta! Hristos a Inviat!

    RăspundețiȘtergere
  13. Gheorghita Iancoviciu7 mai 2018 la 15:39

    Bai fratilor, Nu vedeti ca Stelian Tanase le invarte dupa cum are chef?
    Ce va mai bateti capul cu el?
    Nu e cu nimic mai bun decat Staicu sau Sava care fac reguli dupa bunul plac.
    Cu astfel de oameni nu merita pierdut timpul.

    RăspundețiȘtergere
  14. Dorina Jur,Tainele ecumenistilor ne spune si Pr. Matei indirect ca nu sunt valide cand spune ca ecumenistii sunt rupti de Biserica,ca doat n-or fi Taine acum si la cei dinafara Bisericii.Iar afirmatia ca Parintele Spiridon e hirotonit de un Episcop Eretic te face sa te asemeni cu el cand spune ca Tainele nu-s valide la ecumenisti(eretici),diferenta este ca el a vorbit la general iar tu nominalizat😂,..Gheorghita Iancoviciu,dupa cum vezi ti-am argumentat cat de cat canonic,tu cand epuizezi argumentele pertinente te dai de obicei la"injurii",caracterizari si nominalizari?..Daca ti-am demonstrat canonic unde se greseste spune-mi si tu tot la fel ca sa ma îndrept,dar nu da cu palma prietene,sau nu-ti bate capul cu mine ca nu te-am provocat eu pe tine la dialog.Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florin Savulet - Germania8 mai 2018 la 09:23

      Tu le argumentezi dupa logica ta personala, la fel cum face si domnul Spiridon si altii din tagma sa.
      Daca ai luat un canon si il interpretezi dupa bunul tau plac, nu inseamna ca asa si este.
      Biserica Georgiei, a Rusiei, A Bulgariei etc. nu au acceptat sinodul din Creta, deci acestea fiind in comuniune cu Biserica Romaniei sunt si ei eretici?
      Vreau un raspuns argumentat canonic, nu doar pareri personale, domnule Tanasa !

      Ștergere
  15. Florin Savulet, In primul rand sunt sustinator al preotilor Marturisitori (Toti) care s-au ingradit canonic, conform canonului V Sinod I-II ecumenic care permite acest lucru s-o faca chiar si inainte de judecata Sinodala,atat timp cat BOR nu o sa renunte ca si celelalte Biserici Ortodoxe care le-ai mentionat, la acest Sinod.Acestia si-au facut public marturisirile din punct de vedere canonic.Din moment ce aceste Biserici nu considera acest "Sinod" unul Ortodox de la sine reiese ca este unul abatut de la Dreapta Credinta (Eretic)si însasi aceasta decizie a acestor Biserici arata lipsa comuniunii care mai devreme sau mai tarziu poate duce la o expunere publica cu privire la acest lucru..Acest mod de abordare a problemei, al lor, poate fi incadrat la iconomie,avand in vedere ca ei sunt mai indrituiti s-o faca pana la rezolvarea problemei,sau chiar întrerupere Pomenirii si-a întregii comuniuni prin condamnari Sinodale.Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Florin Savulet8 mai 2018 la 15:53

    Astept argumente canonice, nu abureli pentru copii.

    Aceste abureli sunt specifice celor pe care tu ii numesti:
    "Marturisitori (Toti) care s-au ingradit canonic, conform canonului V Sinod I-II ecumenic", dar nu unui om care discuta serios.

    RăspundețiȘtergere
  17. Pai daca noi avem doar acest canon care ne permite sa ne manifestam in mod individual cand e vorba de o erezie,si inainte de judecata sinodala,ridica tu discutia la un nivel mai inalat atotstiutorule si ma lumineaza, si-o sa-ti fiu recunoscator..

    RăspundețiȘtergere
  18. Daca tot cauti argumente canonice uite ti le-a însiruit aic Parintele..https://stranaortodoxa.wordpress.com/2018/04/01/scrisoarea-parintelui-elefterie-tarcuta-catre-sinodul-bisericii-ortodoxe-romane-raspuns-la-decizia-consistoriului-monahal/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un crestin antiecumenist10 mai 2018 la 14:39

      Te referi la Elefterie de la Roman? Cel care a intrat in obstea de la Radeni?
      Daca a ajuns la Radeni, iti dai seama ce serios poate sa fie...
      Cine se aseamana se aduna.
      Deci vad ca tu imi oferi sa citesc scrierile unui extremist.
      Multumesc, dar astfel de scrieri nu le consider sanatoase.
      Intr-o perioada scrisorile semnate de pr Elefterie erau scrie de Mihai Silviu Chirila. El era doar cel care le semna si atat. Deci las-o balta cu scrierile parintelui Elefterie.
      Am stat o perioada la Radeni si stiu ce duhuri bantuie pe acolo...

      Ștergere
    2. un crestin antiecumenist10 mai 2018 la 14:43

      Ii multumesc la Dumnezeu ca m-a facut sa imi dau seama ce se intampla la Radeni cu adevarat. Astfel ramaneam si eu in duhul "ingradirii" fata de Biserica Ortodoxa, asa cum face pr Elefterie si cei de la Radeni.
      Un timp eram si eu in inselare, cand eram acolo, dar acum am revenit la normal.
      Acolo nu e un duh de marturisire, ci de razvratire sub pretextul marturisirii.

      Ștergere
    3. un crestin antiecumenist(cum te numesti dar esti, under cover 😂)nivelul tau de traire se pare ca-ti da voie sa-i zici Elefterie,pt. mine e Parintele Elefterie,un om citit ca dumneata ar trebui sa stii ce inseamna Preotia si Defaimarea Ei..Iar dupa afirmatia urmatoare prin care te declari vazator de duhuri,banuiesc cine esti,si dupa cum dialoghezi nu prea se vede ca ti-ai revenit.Sincer Parintele si nici eu nu insist cu forta sa primeasca cineva scrierile lui.Hristos Sa-i Fie Mila de tine.Doamne ajuta!

      Ștergere
  19. Sfântul Patriarh Sofronie (+638) are o scriere intitulată Despre mărturisirea păcatelor, în care dă unele indicații despre cum trebuie să fie duhovnicul și abordează o serie de situații canonice. El își încheie astfel opera:
    „Dacă un prezbiter (preot) sau diacon, ca și cum ar sancționa, așa-zicând, pe propriul său episcop înainte de o cercetare sinodală, s-ar delimita de comuniunea cu el și nu ar menționa numele lui, să fie caterisit! Și, dacă un episcop ar cuteza să facă același lucru față de propriul său mitropolit, să fie caterisit! De asemenea, și dacă va cuteza acestea un episcop sau mitropolit asupra patriarhului, să fie oprit de la preoție! Dar, dacă unii se vor delimita de cineva nu pe motiv de învinuire, ci pentru o erezie sancționată de un Sinod sau de Sfinții Părinți, sunt vrednici de cinste și acceptare ca niște ortodocși.” (PG 87, 3369-3372)
    Se poate observa limpede că pe baza acestor prevederi a fost alcătuit canonul 15 cu două veacuri mai târziu. Totuși Sf. Sofronie nu a întrerupt comuniunea cu ceilalți Patriarhi care erau clar monoteliți, condamnați ulterior la Sinodul VI Ecumenic, unii chiar post-mortem. Și nici Sf. Maxim Mărturisitorul, contemporan și aliat al Sf. Sofronie, nu a rupt comuniunea cu ereziarhii monoteliți decât după o condamnare sinodală. Rezultă limpede că cei ce decretează că întreruperea pomenirii este obligatorie în caz de erezie chiar și înainte de o condamnare sinodală și mai susțin că aceasta este opinia Sfinților Părinți, unii ca aceștia sunt niște amăgitori care încearcă să impună și altora orbirea lor. Ei vorbesc de Sfinții Părinți, dar nu pot face referire decât la Sf. Teodor Studitul, ba nici la acesta așa cum se cuvine.
    Adevărul este că se poate aplica oprirea pomenirii, dar fără a condamna pe cei ce nu fac lucrul acesta. Pentru că pomenirea episcopului în situația de față nu presupune aderarea la greșelile lui, iar delimitarea de ele se poate face și prin alte mijloace.
    Întreruperea pomenirii nu este cea mai eficace, ci cea mai drastică măsură. Ea poate da roade sau nu, după cum o palmă poate fi mai convingătoare decât o mustrare sau dimpotrivă, o atenționare să fie mai eficientă decât bătaia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Că bine zici, părinte. Domnul să-ți ajute!

      Ștergere
    2. Parinte Ieromonah Lavrente,(daca nu sunteti si dumneavoastra,under cover),reperul care mi l-ati dumneavoastra imi creaza oarece confuzie.Inteleg ca aceste scrieri ale Sf Sofronie sunt cu doua veacuri inaintea aparitiei cononului,daca acest Sf. nu a avut baza cononica pt.a intrerupe pomenirea,cum ar fi putut-o face Parinte?Reiese evident ca acest Sfant a facut multa Iconomie.Pt.ca se stie ca acest canon a fost dat de Sfinti pt a stavili intreruperea pomenirii,care pana la aparitia acestuia era facuta in abundenta de multi pentru oarece vinovatii aduse Episcopului.Argumentul adus de dumneavoastra ca Sf Maxim era contemporan cu Sf.Sofronie nu intareste ideia ca acesta n-a intrerupt pomenirea inainte de judecata sinodala,iar eu n-am zis ca intreruperea pomenirii este obligatorie, ci ca acest lucru e decretat de Sfintii Parinti nu de Parintii Marturisitori,si acest lucru e intarit de acea parte a canonului care spune ÎNAINTE DE JUDECATA SINODALA,si chiar este OPINIE,si decretata, a unui Sinod Intreg de Sfinti Parinti,cine face confuzie intre Iconomie aplicata de Sfinti si Hotararea canonica data de acestia si spune ca Intreruperea Pomenirii nu este singura cale oficiala de lupta împotriva ereziei,sa-mi fie cu iertare,ori e amagit ori amagitor.Intreruperea pomenirii presupune ingradire pt. a nu cadea din Biserica si a nu adera la greselile acelui Episcop. Eu o s-o consider o masura ne-eficace atunci cand o sa fie Decretat de Un Sinod Ecumenic acest lucru,nu cand îsi da cu parerea fiecare..Repet,cei care considera ca sunt indrituiti sa faca iconomie,s-o faca,dar sa nu spuna ca asta este calea oficiala de lupta împotriva ereziei,pt.ca risca sa contrazica un Sinod Ecumenic si asta se cam cheama Hula ,Doamne Fereste!Nu neg iconomia facuta de Parinti Traitori dar nu o vad prea bine în mana multora care ar risca sa ramana in comuniune cu acesti "Ierarhi" bine antrenati sa duca turma la pierzare.Cu iertare ,Doamne ajuta!

      Ștergere
  20. Stelian
    Din faptul că Sf. Sofronie scria acele indicații este limpede că practica întreruperii pomenirii exista pe vremea lui cu specificatiile preluate în canonul 15. Faptul că el și sf. Maxim nu au întrerupt pomenirea până la o condamnare sinodală, după cum se vede în viețile lor, ar trebui sa spuna ceva (foarte clar). Asta nu împiedică pe nimeni să aplice oprirea pomenirii, ci să nu condamne pe cei ce nu fac asta și nici să nu rupa comuniunea cu ei.
    Eu mă bucur de cele ce ați scris pt că înțeleg că-i acceptați și pe cei care nu au întrerupt pomenirea și aveți comuniune cu ei (sper). Bineînțeles, condiția eate să nu fie ecumeniști în gândire.
    Eu nu cred că oprirea pomenirii este regula de bază pt grosul creștinilor, deși ar fi grozav să se întâmple asta. Important este să fie credința repusă pe linia ortodoxă.
    Cât privește partea cu îngrădirea de ereziile episcopului ca să nu cad din Biserică...nu știu pe ce se bazează și e o discuție pe care am băgat de seamă că puțini pot să o poarte argumentat și fără injurii gratuite. Deci prefer să o evit aici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Claudia Machedon15 mai 2018 la 22:10

      Parinte Lavrentie.
      Va admir pentru echilibrul de care ati dat dovada pana acum.
      Ce spuneti este perfect ortodox.
      Acest Stelian, ori incearca sa ne traga in vre-o schisma asa cum fac "marturisitorii" din gruparea lui Sava (din care si Chirila facea parte o perioada), ori e intr-o inselare amarnica cautand argumente sa isi acopere constiinta pentru starea in care este.
      Nu vreau sa comentez situatia acestuia, dar va propun sa nu va tulburati cu astfel de gica-contra care mereu aduc replici si justificari la atitudinile lor. Acest tip de "marturisitori" nu sunt in duh ortodox, motiv pentru care va propun sa nu va tulburati cu el.

      Ștergere
    2. Parinte Lavrente,întreruperea pomenirii este evident ca a existat din vremea Lui cu specificatii din canonul 15,numai ca acest canon nu era trasat,din motivul acesta Sf.Parinti s-au întrunit si-au hotarat CLAR,cand si pentru ce se poate Întrerupe Pomenirea.Iar din Din Procesul Sf.Maxim reiese faptul ca acesta a întrerupt pomenirea înainte de judecata sinodala.De ce spun asta?Atunci cand Sf.Maxim este invitat sa intre in comuniune cu Patriarhul i se invoca faptul ca...citez:Iata maine vine delegatie de la Roma si-o sa Slujeasca cu noi..etc.Ce reiese de aici?Faptul ca Biserica Romei inca nu condamnase erezia monotelita,ca doar n-o sa spunem ca acei care au condamnat mai apoi au comuniune liturgica cu cei condamnati.Evident ca-i accept pe cei care inca n-au întrerupt pomenirea,ca doar nu sunt judecatorul cuiva,intr-o comuniune frateasca si nu una liturgica ca doar am înrrerupt pomenirea,Cum putem participa la Sf Taina unde este pomenit Arhiereul caruia noi îi sustinem Întreruperea pomenirii,ne-am contrazice pe noi si canonul în sine.În schimb pana la comuniunea cu acestia mai trebuie asteptat un pic,sa vedem cum se concretizeaza modul de lupta al acestora,cat despre cei care n-au facut o martirisire publica nici nu poate fi vorba pt ca,asa cum spuneti si dumneavoastra.."sa nu fie ecumenisti în gandire"..lucrarea asta de a sti gandurile omului pt. mine e lucrare prea inalta,din motivul asta consider masura Canonica una de îngradire si nu de condamnare.Nu sunt pt. alunecarea în schisma,nu sunt nici deacord cu contrele care si le dau Parintii care au întrerupt pomenirea, e copilaresc ce fac mai ales ca nu reusesc sa ajunga la un punct de vedere comun,ambele parti fac greseli esentiale dar nu majore si pot fi corectate pt. a fi lupta bine Placuta Domnului.În rest ce sa va zic,tin s-o contrazic pe Claudia Machedon si sa va spun ca nu ma declar un marturisitor,stangaciile mele în a dialoga arata probabil si influienta negativa a duhurilor..de care zice aceasta, avand în vedere ca gradul meu de traire nu este unul atat de înalt ca al altora,si daca v-am tulburat,nu printr-o falsa smerenie,Va rog sa iertati!..Repet,E punctul meu de vedere si-l sustin pana la capat,cei care au întrerupt pomenirea nu pot participa la o Sf. Liturghie unde este pomenit Ierarhul Semnatar iar cei care fac iconomie,s-o faca,dar sa trambiteze ca trebuie întrerupta pomenirea,sa-si faca marturisirea publica si sa nu impuna aceasta lupta individuala(iconomia) ca randuiala obligatorie,randuiala obligatorie este cea trasata canonic,daca recunoastem ca in Biserica randuielile au caracter obligatoriu.Doamne Ajuta!

      Ștergere
  21. Stelian Tanasa:
    Din păcate, văd prea multe erori în cele scrise mai sus și nu consider că e normal să fie luate la rând pt a fi combătute. Ba chiar cred că ar fi în zadar. Nu este loc aici și nici oportunitatea pt o dezvoltare a subiectului.
    Nu m-am tulburat cu nimic. Doar simt întristare pt ratacirile de-a stanga și de-a dreapta. Vă cred sincer și asta îmi stârnește mai multă compătimire.

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.