joi, 19 martie 2015

Schismaticii Filaret Pancu si Onufrie Octavian Pop sunt instrumente ale dezbinarii ortodocsilor de nationalitate romana avand la baza jocuri de interese ale fostului KGB.



       Dupa ce au fost racolati in structurile schismaticului Filaret Denisenco, fost agent KGB, cei doi au demarat prozelitismul in randul ortodocsilor de nationalitate romana. Filaret Pancu a dublat Mitropolia Ortodoxa din Moldova, iar Octavian Bindiu Pop a dublat Biserica Ortodoxa Romana luandu-si numele de “Onufrie”. Acesta si-a creat o structura ortodoxa “de stil vechi” in diaspora, de unde a actionat si in Romania.

       Unul dintre uneltele dezbinarii Bisericii Ortodoxe Ruse este si fostul preot Filaret Pancu din Republica Moldova, avand numele de botez Teodor. Acesta, dupa cateva abateri morale grave, a cazut usor in capcanele schismaticului Filaret Denisenco de la Kiev, intemeietorul schismei ucrainiene, care se lupta din rasputeri sa atraga cati mai multi dintre credinciosii Bisericii Ortodoxe in secta intemeiata de el. Astfel a reusit sa coopteze si cativa clerici de nationalitate romana certati cu randuielile canonice. KGB avea tot interesul sa sustina gruparea lui Filaret Denisenco, deoarece era cel mai util, in acea perioada, pentru fragmentarea mitropoliei din Ucraina, singura care avea recunoasterea tuturor patriarhiilor ortodoxe din lume.

       Filaret Pancu a fost ieromonah, in Biserica Rusa, facand parte din Mitropolia Ortodoxa a Moldovei - pe atunci mitropolit fiind IPS Serapion. Dupa trecerea la cele vesnice a batranului mitropolit, a venit la carma Bisericii moldovene IPS Vladimir (care este si in prezent). In timpul acesta Filaret Pancu a fost numit egumen al manastirii Condrita (Chisinau) si avansat la rangul de arhimandrit. Filaret isi dorea mai mult decat atat. Pancu a fost racolat de Filaret Denisenco, astfel incat, in anul 2005 a intrat in secta acestuia, ceea ce a dus la ruperea sa de Biserica Ortodoxa Rusa. La putin timp dupa racolarea sa in structurile de la Kiev, acesta a fost “hirotonit” episcop de Falesti si Moldova de Est. Se stie ca prin schismaticul Filaret de la Kiev, fostul KGB, reuseste sa infiinteze o “Biserica” paralela cu Biserica Ortodoxa. Aceasta noua episcopie necanonica, recunoscuta de Statul Moldovean incepand din anul 2009, urmareste dezbinarea Mitropoliei Moldovei, dupa modelul din Ucraina. Pentru a avea credibilitate si a atrage cat mai multi adepti, schismaticul Pancu s-a folosit de numele si chipul voievodului Stefan cel Mare pe care il pune pe insemnele “episcopiei” nou infiintate.

       Filaret din Moldova creaza tulburari mitropoliilor canonice ortodoxe. Astfel la 31 mai 2007 in cadrul sedintei de lucru a mitropoliei Moldovei se discuta despre daunele prilejuite credinciosilor ortodocsi prin intentia lui Filaret Pancu de a submina unitatea ortodoxa din Republica Moldova. Aceasta s-a amintit si in revista “Curierul Ortodox” (publicatie oficiala a Mitropoliei Moldovei) din 15 iunie 2007 la pg. 2, unde se spune despre: “activitatea necanonica a pseudo-episcopului Filaret Pancu care aduce grave prejudicii morale Ortodoxiei”. Inca nu era recunoscut de catre Stat. Cativa ani mai tarziu, in aceeasi publicatie, la data de 10 septembrie 2013, la pag. 5, se mentioneaza: «„Eparhia Ortodoxa a Moldovei de Est a Patriarhiei Kievului și a întregii Rusii-Ucrainei” a fost inregistrata in anul 2009, avand drept conducator pe “episcopul Filaret Pancu”, fost staret al Manastirii Condrita din cadrul Mitropoliei Moldovei, care după ce a fost caterisit de mitropolitul Vladimir, a trecut la „Patriarhia Kievului”, unde a fost „hirotonit” „episcop al Falestiului și a toată Moldova de Est”. Acesta incearca sa atraga la sine preoti si credinciosi, dar nu se bucura de succes, incat proprii doi frati de sange sunt preoti in Mitropolia Basarabiei si nu in jurisdictia sa. Conform datelor Ministerului Justitiei, adresa juridica a acestei “eparhii” este orașul Strășeni.»



      In Republica Moldova sunt doua mitropolii ortodoxe canonice, una apartine de Patriarhia Rusa (IPS Vladimir) si alta de Patriarhia Romana (IPS Petru). Ambele sunt in comuniune, iar preotii celor doua mitropolii pot sluji impreuna fara nici o opreliste canonica. Secta lui Filaret Pancu nu este recunoscuta de nici una dintre aceste mitropolii. De asemenea, clericii din "episcopia" lui Pancu nu sunt primiti la nici o slujba in nici o biserica din cele doua mitropolii canonice.
 
       In aceasta perioada Onufrie Octavian Bindiu Pop (nume de monah Olivian actualul Onufrie de Bergamo) avea stranse legaturi cu Republica Moldova si Ucraina. Acesta a fost si profesor la Academia de Militie din Chisinau unde intra in contact cu personae din structurile ministerului de interne din Republica Moldova. In cotidianul ZIUA din 27 aprilie 2006, pag. 4, au fost prezentate fotografii ale acestuia slujind ca “arhiereu” in biserici din Ucraina si Republica Moldova. In acest timp coopera, in secret, si cu schismaticul “ierarh” Ioan Preoteasa, care a fost caterisit de BOR, intrand si acesta in structurile secrete ale “Bisericii KGB” fiind lider pentru Romania. De asemenea imaginile video detinute de cei care au facut ancheta jurnalistica aratau aceleasi dovezi, dar mai detaliate. In acest timp, Olivian Bindiu Pop, functiona oficial ca preot in Biserica Ortodoxa Romana la centrul de reeducare Gaiesti (Targoviste). Ierarhii BOR nu stiau ca Olivian slujea ca “arhiereu” in secta paralela, dar aveau cateva sesizari. La 20 aprilie, Octavian Bindiu Pop era deja suspendat de la slujire, cercetandu-se cazul. Acesta nu recunostea ca face parte din structurile lui Filaret, astfel ca pana la elucidarea cazului a fost oprit de la slujire.

       Imaginile (foto si video) precum si documentul “nr. 9 din 02.04.2006” prin care schismaticul Filaret Pancu il primea in structurile sale pe Olivian Octavian Bindiu Pop (care la acea data nu ajunsese pe masa ierarhiei BOR) au demonstrat clar ca acesta era implicat intr-o structura bisericeasca paralela care avea menirea sa dezbine Biserica Ortodoxa. Dupa dovedirea tradarii lui Olivian, patriarhul Teoctist Arapasu al Romaniei, a lasat sa mai treaca un timp asteptand cainta si intoarcerea lui  la Biserica Ortodoxa. Bindiu stia ca tradarea sa a fost dovedita si (in loc sa se caiasca), a preferat sa isi continue drumul schismei intorcand toate armele impotriva ierarhiei BOR, pe care o discrediteaza de cate ori gaseste prilejul, incercand astfel sa isi justifice caderea din Biserica Ortodoxa. Cateva luni mai tarziu dupa prezentarea dovezilor, PF Teoctist al Romaniei ia decizia sa il caterisesca pentru schisma si alte abateri de la randuiala bisericeasca.

       De la Falesti la Bergamo, “arhiereul” Onufrie Pop a poposit cativa ani in “mitropolia” clandestina de Milano si Aquileia, condusa de un anume Evloghios de nationalitate germana. Aici a conlucrat o perioada cu Dimitrie Bica, fost preot la manastirea Petru si Pavel din eparhia Caransebesului care a fost caterisit pentru homosexualitate de catre PS Laurentiu Streza (actualul mitropolit de la Sibiu). Dupa plecarea din BOR, Dimitrie Bica, a intrat in aceasta “mitropolie” milaneza unde a fost “hirotonit” ca “ierarh” luandu-si numele de Avondios de Como – un alt “ierarh” de nationalitate romana care functioneaza in diaspora romaneasca. Acesta i-a pregatit lui Onufrie calea spre diaspora, ambii dubland Episcopia Ortodoxa Romana de Italia si Malta. Asemenea lui Onufrie, si Avondios este schismatic.

       Pe siteurile celor doua structuri schismatice, fiecare dintre cei doi “ierarhi” (Onufrie si Filaret) - de nationalitate romana - si-au publica autobiografiile. Momentul schismei acestora este prezentat ca si cum ar face parte in continuare din Biserica Ortodoxa. Filaret Pancu (anul 2005) si Onufrie Pop (anul 2006). Ambii prezinta momentul intrarii in secta de la Kiev ca si cum ar fi o continuitate canonica, astfel incat cine nu cunoaste “secretele” si “jocurile” ascunse ale acestora nu sesizeaza momentul rupturii lor de Biserica Ortodoxa. Scopul pentru care cei doi “ierarhi” ascund ruperea de Biserica Ortodoxa canonica, e clar. Acestia doi cauta indreptatiri prin care sa-si justifice “canonicitatea” astfel incat mereu vorbesc despre "succesiunile" lor ca si cum ar fi un lucru ce trebuie dovedit. In capcana acestor "dovezi" cad multi dintre cei care nu cunosc misterele traseismului acestora. Asa se explica si motivatia publicarii in revistele lor foarte des a unor “explicatii” legate de continuitatea canonica si succesiunea apostolica pe care in realitate nu le au deoarece acestia nu au hirotonie din partea unui episcop valid si nici nu sunt recunoscuti de catre vreo Biserica Ortodoxa canonica.

       Daca in anul 2006 Octavian Bindiu Pop nu recunostea ca face parte din secta lui Filaret, acum isi justifica, prin apartenenta la aceasta secta, o pretinsa “continuitate canonica” pe care, nu o mai poate avea din momentul complicitatii liturgice cu structurile schismatice de la Kiev.

       Onufrie Pop este promotorul infiintarii de “Biserici” paralele in Romania si diaspora (Italia si Spania). In Romania i-a “incorporat” pe falsii arhierei Mihail Claudiu Vasilache si Gheorghe Bratu (Gherasim), iar in Spania a infiintat un “vicariat” la Valencia – Castellon. Liderul “vicariatului” din Spania este schismaticul Nicolae Marius Constantin. In privinta apartenentei “canonice” nici Onufrie Pop nu e decis. Uneori sustine ca apartine de Kiev, iar alteori de un alt schismatic cu numele John din America.

       Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe universale, slujbele “ierarhilor” schismatici de nationalitate romana pomeniti mai sus (hirotonii, botezuri, cununii, etc.) nu sunt valide. Ei, si clericii care fac parte din organizatiile lor religioase, nu sunt acceptati in nici un lacas de cult apartinand uneia dintre patriarhiile ortodoxe din lume, si nici la Sfantul Munte Athos. Pentru a da impresia ca nu au legatura cu BOR, care are calendarul nou, acestia pretind ca tin sarbatorile dupa vechiul calendar. Nici Muntele Athos, care tine sarbatorile dupa calendarul vechi, si nici o patriarhie care tine sarbatorile dupa vechiul calendar, nu le accepta comuniunea, ne spune teologul Ioan Florea, licentiat al Facultatii de Teologie Ortodoxa din Bucuresti. Din informatiile primite din partea unor inalte fete bisericesti din cadrul Mitropoliei de stil vechi din Slatioara, nici unul dintre cei pomeniti mai sus nu au comuniune cu “ierarhii” pomeniti mai sus.

Dovada schismei lui Onufrie Octavian Bindiu Pop (fost Olivian

    Documentul alaturat arata ca Octavian Pop a intrat in secta lui Filaret de la Kiev prin intermediul controversatului “ierarh” Filaret Pancu in anul 2006, la un an dupa ce falsul ierarh moldovean a fost racolat in structurile schismaticilor ucrainieni. 

    Asupra documentului planeaza o suspiciune legata de data cand a fost emis (vedeti sageata rosie din imagine). Data si numarul de inregistrare a acestuia au fost scrise ulterior cu mana ceea ce ne indreptateste sa ne indoim ca a fost emis la data respectiva. Indiferent care este data oficiala a intrarii lui Octavian Pop in secta lui Filaret, fotografiile publicate in ziarul ZIUA cat si inregistrarile video din acea perioada dovedesc ca Olivian Bindiu Pop (Onufrie), in anul 2006, deja facea parte in ascuns din aceasta secta.

  La data cand Octavian Pop a parasit Biserica Ortodoxa, secta lui Filaret Pancu nu era recunoscuta oficial de catre autoritatile Republicii Moldova.

Pentru a vedea documentul apasati dublu clik sau descarcati imaginea (format .JPG).

       
      Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe universale, Octavian Pop intra sub condamnarea de schisma din momentul deciziei unui sinod canonic, indiferent ca aceasta hotarare s-a luat la un timp mai lung sau mai scurt dupa despartirea sa de Biserica Ortodoxa. Logic, acuzatia de schisma poate fi adusa doar dupa infaptuirea dezbinarii, deoarece nu poate fi acuzat cineva inainte de savarsirea unei fapte. Octavian Pop, dar si altii in situatia sa, sustin ca decizia caterisirii nu e valabila deoarece la data cand a fost judecat de catre forurile bisericesti competente, el nu mai facea parte din Biserica Ortodoxa care l-a caterisit. Justificarea e pe cat de puerila, pe atat de penibila.

      In interviul justificativ postat la data de 23 februarie 2015 (la cateva zile a fost sters) pe site-ul sectei sale din Bergamo (Italia), Octavian Pop – zis Onufrie, se lauda pe sine aratandu-ne cateva distinctii primite pe cand facea parte din Biserica Ortodoxa Romana. Mentionam ca majoritatea distinctiilor se dau la cerere si ele nu mai sunt valabile dupa caterisire. Faptul ca inca se mai foloseste de ele pentru a arata “ceva”, este un gest de… nimicnicie.

Atat Onufrie Pop cat si Filaret Pancu fac slujbe, botezuri, cununii, hirotonii etc. Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe acestea nu sunt valide. In aceeasi situatie se afla si ceilalti “ierarhi” amintiti mai sus. Cu totii sunt necanonici si nu sunt recunoscuti de catre nici o patriarhie ortodoxa din lume.


prof. Cristian Marc

Detalii puteti gasi aici:




 
Schismaticul Filaret Pancu "sfintind" apa de Boboteaza. Multi dintre cei prezenti la "slujba" nu stiu ca a fost caterisit

2 comentarii:

  1. Patriarhul Filaret nici macar nu a auzit de acest Olivian Pop Bindiu, nu il doare pe Filaret de Olivian. Astazi nu va bateti capul pentru ca toata lumea stie ca acest olivian nu reprezinta nici un pericol pt nimeni, avand un garaj undeva la bergamo in italia unde nici macar nu face liturghie ci numai parastase si lucruri de castigat un ban. La ora actuala nu are nici un preot cu el acolo, iar slujbele acestuia s-au inputinat. A fost exclus si caterisit de mitropolia din care facea parte si el s-a autoproclamat mitropolit primat peste 3 oameni care vin de 4 ori pe an la el la garaj sa faca parastas. iar in ceea ce priveste Patriarhia Ucrainei pe mine nu ma intereseaza, dar secta nu o putem numi pentru ca ucraina are 45 milioane de ortodocsi, iar dupa razboi 3/4 din numarul lor sunt cu Filaret. Si noi in romania au fost sectanti cand ne am proclamat independenta. Fratilor si in Macedonia este aceiasi probema, oamenii astia nu sunt sectari , vor numai biserica lor proprie. Nu vor sa mai fie o vaca de muls pt nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  2. ma numesc parintele hrisostom calmac,si sunt preot in comuna stoeanovca,cantemir,si as dori sa spun ca acest filaret pancu a fost si la mine la parohie,si mea furat niste obiecte de cult,e un hoti,rusine parinte filaret

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.