Doamna Cameleon a României implicată și în acest scandal instigând oamenii la revoltă împotriva conducerii BOR, în timp ce, tot ea, ne prezintă ca oameni de înaltă ținută spirituală pe misionarii New Age.
Am urmărit o emisiune pe canalul „Zeus Tv” în care „Doamna Cameleon a României”,
senatoarea Șoșoacă, a apărut
alături de fostul preot Ioan Cosmin Barză. Da, ați înțeles bine: pe canalul lui
Lazarus. Toate ca toate, dar în acea emisiune se ascundea un detaliu important.
Domnul Cosmin Barză a trecut la o grupare schismatică de stil vechi ținând
secretul doar în cadrul grupării locale pe care și-a creat-o.
Înainte de a intra în subiect, aș vrea să amintesc că „Zeus
Tv” duce o intensă propagandă de denigrare a Bisericii
Ortodoxe Canonice din România, în special a conducerii Bisericii, promovând
simultan misionari ai religiei New Age, printre care falsul preot Adrian
Singurov, senatoarea Diana Șoșoacă, clarvăzătoarea Carmen Harra (care anunța nu
demult trecerea la o nouă religie „care unește omenirea”[1])
și alții... Însuși numele „Zeus Tv” spune multe, pentru cine vrea să
priceapă.
Cum l-am cunoscut pe domnul Cosmin Barză
Din respect pentru persoana care mi-a trimis link-ul pe
whatsapp, mi-am făcut răbdare să urmăresc emisiunea până la final. Întâmplarea
face că pe domnul Barză Cosmin l-am cunoscut în urmă cu câțiva ani. Mi-a atras
atenția afișarea unei aparente pioșenii, în spatele căreia se arăta mereu nemulțumit
de preoții din zonă. Ca unul care trăiesc în mediul clerical, pot să spun că
preoții care își bârfesc colegii o fac, în marea lor majoritate, cu scopul de a
impresiona credincioșii altor parohii, cu gândul de a-i atrage către ei. Aceasta
intră în categoria imixtiunii. Același lucru l-am observat în urmă cu câțiva
ani și la domnul Barză. Mereu se plângea că preoții din parohiile vecine sunt
fricoși, lași etc. Atunci i-am sugerat să ia atitudine publică, nu să vorbească
pe la spate. L-am îndemnat să ia poziție în legătură cu ecumenismul, vaccinarea,
actele cu cip sau în legătură cu alte subiecte pe care voia să le audă discutate
public de către colegii lui. Acest îndemn l-a iritat enorm, spunând: „De
ce să vorbesc eu public despre asta? E datoria lor, dar le este frică!”
și apoi, începând să mă atace
verbal: „Tu, având în vedere că ești călugăr, cum
se face că ai facebook?”. Desigur, eram admonestat
pe vremea când Cosmin Barză nu avea cont pe facebook, ca acum. Diferența constă în scopul pentru care fiecare dintre noi ne-am
făcut cont pe facebook. Era, de altfel, singurul lucru pe care
mi-l putea imputa. Bineînțeles că văzând atitudinea lui dezbinătoare, l-am
poftit să plece, luând cu el și persoanele care îl însoțeau.
Ce
voiau ei să ne transmită la „Zeus Tv”?
În
cele ce urmează, aș vrea să fac o analiză a unor mesaje subliminale lansate de
participanții la emisiune:
Lazarus
afirma că adevărații apărători ai ortodoxiei stau să apere biserica la Târgu
Jiu. Oare chiar așa? Când era în toi scandalul de la Frăsinei, în care era
implicată aceeași Șoșoacă, în emisiunile lui Lazarus se spunea că adevărații
apărători ai ortodoxiei participă la miting împotriva mitropolitului. Apoi, să
nu uităm că la Frăsinei a apărut ezoteristul Adrian Singurov care a „salvat”
situația, oficiind chiar o „slujbă” de dezlegare de blesteme. Precizăm că
Adrian Singurov a fost preot canonic, dar în 2011 a fost caterisit pentru
abateri grave de la credința ortodoxă. Falsul preot spune că învățătura
ortodoxă este incompletă, motiv pentru care a fost nevoit să întemeieze, după
caterisire, o nouă credință numită „Ortodoxia cuantică”, un amestec de
ortodoxie, concepții hinduiste și budiste, asezonat cu credința în clone,
extratereștri și reptilieni (!). Este propulsat în mediile neopăgâne
propovăduind credința în zei, în reîncarnare sau înviere (în funcție de
comjunctură) și într-un dumnezeu impersonal, lucruri complet străine de
învățătura Bibliei.[2]
În
realitate, intervenția lui Singurov și a doamnei-cameleon Șoșoacă au dus la
închiderea definitivă a bisericii din vale. Monahii din Frăsinei spun că dacă
nu se făcea nici un scandal, la biserica din vale ar fi rămas un preot de mir,
iar acel lăcaș de cult ar fi fost
deschis
și azi.
Revenind
la subiectul actual, ar putea să ne spună domnul Lazarus cine și cu ce a apărat
ortodoxia la Tg. Jiu? Când i-am cerut fostului preot Cosmin Barză să ia
atitudine publică pentru a-și susține convingerile, s-a iritat. În fața colegilor
săi era copilul cuminte, cu capul plecat, dar pe la spate îi bârfea. Aceasta nu
este o atitudine de om care își apără credința. Nu e așa, domnule Lazarus?
Practic, conflictul dintre Barză și superiorii săi a fost cauzat de unele
neînțelegeri pe plan administrativ, economic, neavând nicio legătură cu
credința. De aceea, ne întrebăm: ce credință
apără domnul Barză? Asistăm cumva la o diversiune de tip securistic?
Nu
vreau să afirm că cineva ar avea dreptate sau cineva ar fi vinovat, dar în
astfel de situații adevărul poate fi undeva la mijloc. Ce mi-a atras atenția
este promovarea unui anumit tip de emisiuni diversioniste, de tip securistic,
în care se încearcă îndepărtarea credincioșilor de Biserică, pentru ca ulterior
acestora să li se prezinte și alternative, unele dintre acestea fiind
reprezentate de așa-zisa „ortodoxie cuantică” sau „ortodoxia de stil vechi”. De
altfel, atitudinea lui Luis Lazarus confirmă întru totul aceste bănuieli. Deși
Lazarus știa că Singurov nu este preot adevărat și că poartă ilegal haina
preoțească, încălcând canoanele, totuși după scandalul Frăsinei (pe care tot „Zeus
Tv” l-a alimentat) a decis să-l invite în mod repetat în emisiuni în care
acesta încerca să convingă publicul de existența extratereștrilor,
reptilienilor și clonelor umane sau de puterea cristalelor...
Care
este, însă, miza acestor acțiuni orchestrate în laboratoarele Securității? În
astfel de acțiuni anti Biserică se caută, de obicei, cazuri de neînțelegeri
interne (între clerici), transformate ulterior în adevărate subiecte de presă,
cu scopul de a provoca tulburare și dezbinare între credincioși. Totuși, diferența
dintre cazul Barză și cazul Frăsinei e clară.
La
Frăsinei, călugării din mănăstire nu au fost de acord cu implicarea senatoarei
Șoșoacă și a protestatarilor de serviciu adunați la biserica din vale, în timp
ce fostul preot Cosmin Barză zâmbea satisfăcut când Șoșoacă îl defăima pe
mitropolitul Irineu, folosind limbajul torționarilor din închisorile comuniste („Ia-ți
labele de pe enoriași și ca să nu-ți zic cum zice altcineva - marș, îți zic
zât! Și fii atent ce-ți spun: dacă până acum nu am venit peste tine, mă mănâncă
așa tălpile picioarelor să fac un drum până acolo. Dar dacă-l fac, jar mănânci!
O iei la goană!”[3]).
Această atitudine spune tot. Domnul Barză a preferat să facă echipă cu
misionarii New Age doar pentru a se răzbuna pe superiorul său ierarhic,
ridicându-le acestora mingea la fileu în campania lor de denigrare a Bisericii
Naționale.
După
ce a fost caterisit pentru răzvrătire, domnul Barză s-a gândit brusc să devină „mărturisitor”
public. Astfel, alături de noii săi colegi de „luptă” și-a amintit că Papa binecuvântează căsătoriile homosexuale (aceasta după
vizita lui Simion la Roma – zicea Șoșoacă), că Patriarhul Ecumenic sărută mâna
papei și altele, care până acum se pare că nu l-au deranjat defel, concluzionând
că ar vrea să moară ca un erou, nu ca un milog. Este de la sine înțeles
că nu lupta pentru apărarea Dreptei Credințe a fost motivul caterisirii sale.
Cu siguranță, ar fi murit ca erou, dacă lupta sa era pentru credință, nu pentru
o clădire și pentru păstrarea cotizanților și dacă din anturajul său n-ar fi
făcut parte personaje cel puțin dubioase, așa cum este Gabriel Teodosie Vlad, unul
dintre cei mai vocali susținători ai lui Barză, străjer la ușa bisericii și …
hoț din magazine, potrivit gorjonline.ro[4].
Aș vrea să-i transmit domnului Barză că „biserica vie” despre care vorbea el nu stă în clădirea lăcașului de
cult, indiferent că e din bolțari sau din lemn. Ar fi putut să găsească o altă
variantă, dacă ar fi vrut. Când a trebuit să plec de la Huta, unde am construit
de la firul ierbii, am părăsit clădirea, în locul meu venind altcineva să facă
slujbele acolo, dar am păstrat acea comunitate de credincioși unită, făcând o
altă Huta la fel de vie, în altă parte, fără să accept susținere din partea
celor care subminează Biserica și fără să părăsesc Biserica canonică. Oare nu
se putea face la fel?
Îndemn la luptă
contra BOR
Unul dintre mesajele senatoarei-cameleon, din emisiunea
lui Luis Lazarus, a fost și îndemnul la organizarea unui miting în fața
sediului Mitropoliei Olteniei. Dornică să strângă capital politic, inițiatoarea
acțiunii de protest spera să găsească oameni alături de care să mai facă niște
live-uri, prezentându-se drept o apărătoare a preoților prigoniți de ierarhia
BOR. Adevăratele intenții și sentimente față de credincioșii români se
conturează, însă, în modul în care senatoarea Șoșoacă îi cataloghează pe
ucenicii părintelui Ioanichie care nu au făcut front comun cu ea la
scandalurile de la Muiereasca, numindu-i „niște mizerabili care atunci când trebuia
să îl apărați, v-a durut fix în cot, dar acu’ vă duceți să vă dea dezlegare sau
să vă spovedească. Marș de-aici! Ca să vă ierte Dumnezeu pentru mizeria de
comportament pe care o aveți și care n-are nicio legătură cu credința, părerea
mea este că ar trebui să vă adunați, să vă duceți mâine și să faceți miting în
fața Mitropoliei Olteniei.(...) Cred că Biserica asta, dacă nu vrea să-și facă
ordine, o forțăm noi!”
E greu de crezut că mitropolitul Irineu ar avea motive să
bage în seamă mitingurile plănuite de Șoșoacă. De bună seamă că toată această
punere în scenă nu reprezintă altceva decât un pretext de a atrage atenția și a
câștiga votanți, precum și o manevră securistică de a instiga o parte dintre credincioși
împotriva Bisericii canonice, iar mai apoi îndrumarea lor spre peroane
de “îmaltă trăire spirituală” din mediul New Age.
Pentru a-și atinge acest scop, Diana Șoșoacă se folosește
de orice prilej pentru a aduna oameni și a-și crea un cadru vizual în care să
își țină discursurile în live. Așa s-a întâmplat și în cazul Frăsinei sau în
cazul mitingurilor de susținere a românilor din Ucraina, precum și cu multe
alte ocazii. Pentru doamna senator, organizarea unui miting sau a unei acțiuni
este profitabilă, doar în măsura în care îi aduce un plus de imagine, prin susținerea
unei transmisii live și reflectarea evenimentelor pe „Realitatea”, „BZI” sau la
„Zeus Tv”.
Acesta este motivul pentru care s-a gândit să-i îndemne
pe susținătorii schismaticului Cosmin Barză să scandeze lozinci în fața
mitropoliei din Craiova. O dată pentru a se forma grupuri care să apară pe
fundalul live-urilor, dar mai ales pentru a se crea impresia că schismaticii
lui Barză ar fi apărătorii credinței, iar IPS Irineu un persecutor al
ortodocșilor pe care „salvatoarea” Șoșoacă îi susține și cărora le este
alături. Astfel trebuie înțeles contextul în care Șoșoacă îi condamnă pe cei
care au făcut ascultare de părinții din Frăsinei și nu au participat la
asemenea tulburări. Personal, am vorbit cu pr. Ioanichie de la Surpatele, care
mi-a spus să nu luăm în seamă ce spune Șoșoacă.
În concluzie, scopul îndemnului la revoltă față de ierarhia BOR are două mize: organizarea de către Șoșoacă a unor live-uri în scop electoral, în care să se erijeze într-o vajnică apărătoare a ortodocșilor (republicană, fiică din popor ruptă parcă din piesele lui Caragiale!) și îndepărtarea unei părți din credincioșii români de ierarhia BOR. Iar după ruptura de ierarhia canonică, cine oare le va oferi credincioșilor calea pe care să o apuce? Ei bine, ați ghicit: Șoșoacă & Co. Dar despre asta promit să vă povestesc altădată, când voi reveni cu noi detalii.
Ce zice legea referitor la proprietatea bisericii și desemnarea preotului
Aș mai face o referire la o afirmație a doamnei-cameleon,
care pretindea că episcopia sau mitropolia nu are niciun drept asupra lăcașului
de cult. Șoșoacă strigă în gura mare că știe legile, fiind chiar avocată de
profesie. Dacă tot se bagă în subiect, ar trebui să cerceteze mai întâi ce zice
legea Statului Român în această situație. Până atunci, ne oferim să îi aducem
la cunoștință câteva prevederi din Legea Cultelor, publicată în Monitorul Oficial,
nr 97, partea I, din 10 februarie 2020:
Articolul
43: „Parohia este comunitatea creștinilor ortodocși clerici și
mireni, situată pe un anume teritoriu și subordonată centrului eparhial din
punct de vedere canonic, juridic, administrativ și patrimonial, condusă de un
preot paroh numit de chiriarhul (arhiepiscopul sau episcopul) eparhiei
respective.”
Articolul
44: „Înființarea, desființarea și delimitarea teritorială a
parohiilor se aprobă de către Permanența Consiliului eparhial, ținând seama de cerințele
misionare și pastorale din teritoriu.”
Articolul
49, alin. 1: „Preotul paroh, ca delegat al chiriarhului, este păstorul
sufletesc al credincioșilor dintr-o parohie, iar în activitatea administrativă
este conducătorul administrației parohiale și președinte al Adunării Parohiale,
al Consiliului Parohial și al Comitetului parohial.”
Articolul
49 al.2: „Numirea sau revocarea din oficiul de paroh se face de
chiriarh într-o ședință a Permanenței Consiliului eparhial.”
Așadar, dacă privim situația din punct de vedere juridic,
preotul Barză și prietena sa, Șoșoacă, bat câmpii și caută justificări pentru a-și
acoperi neajunsurile și a atrage adepți spre secta la care a trecut deja fostul
preot din Tg. Jiu. Șoșoacă amenință mereu cu plângerile ei penale. O altă
comedie șoșocistă. Ce plângere penală? Eventual așa, de ochii lumii, cum a mai
făcut și în cazul Mintia sau al altor scandaluri regizate, în care apare drept
protagonistă. Câștig de cauză nu poate avea, căci mitropolitul a făcut totul
respectând legea.
Ce spun canoanele despre preoții căzuți în schismă
Canonul
6 din Gangra (anul 340) spune că
dacă cineva ar face slujbele Bisericii, împotriva voinței episcopului, să fie
anatema.
Canonul
31 apostolic (anul 50) spune că
preotul care face adunare separată față de episcopul său și dacă răzvrătește
oamenii împotriva acestuia, să fie caterisit ca un iubitor de slavă deșartă,
mândru și orgolios. Asemenea și alți preoți care ar sluji cu aceștia, iar dacă
sunt laici să se afurisească. Preotii care se răzvrătesc ar fi scutiți de acest
canon, doar dacă episcopul ar fi căzut de la dreapta credință, însă în cazul de
față nu este vorba de așa ceva. Este un caz care are la bază răzvrătiri pe
motive materiale și administrative, nicidecum de ordin dogmatic (de credință).
Canonul
11 din Cartagina (anul 419)
spune că preotul care se ridică împotriva episcopului său și face schismă, să
fie anatema.
Canonul
33 din Laodiceea (anul 343) spune
că este interzisă rugăciunea cu schismaticii, adică cu cei din gruparea
domnului Barză.
Canoanele
27 și 28 din Cartagina (an
419) și Canonul 21 de la Sinodul VI
Ecumenic (anul 692) spun că preotul caterisit nu are voie să mai facă
slujbele Bisericii, iar slujbele acestuia nu sunt valide. Astfel, botezurile, cununiile
și alte slujbe făcute de schismatici și preoți caterisiți nu sunt valide. A se
vedea și canonul 1 din Cartagina (Ciprian).
Strategii de impresie și manipulare
Viclenia prin care misionarii New Age se folosesc de
imaginea unor duhovnici iubiți de popor este cunoscută deja[5].
Ovidiu Dragoș Argeșanu s-a folosit, în mod fals, de numele părintelui Ilarion
Argatu[6],
Niculina Gheorghiță s-a folosit, în mod fals, de numele părintelui Iustin Pârvu[7]
(după decesul duhovnicului), Diana Șoșoacă s-a folosit, în mod fals de numele
părintelui Ioanichie Popescu de la Surpatele etc... Detalii vedeți aici: https://youtu.be/fMaAfbLH-Us?si=mqgM9oIxZFQrhhcR
Nici domnul Barză nu sare din aceste tipare. Observăm că pe pagina sa de facebook postează o poză cu părintele Ioanichie, după modelul preluat de la senatoarea Șoșoacă. În poză apare și vestitul Gabriel Teodosie Vlad numit de unii în mod ironic “vicarul” lui Barză, în contextul în care Ioan Cosmin Barză se visează un viitor arhiereu în asociația sectară din care face parte.
Am vorbit cu părintele Ioanichie Popescu despre domnul
Barză și mi-a spus că nu este de acord cu trecerea acestuia la o structură
schismatică, iar sfinția sa face poze cu oricine fără să știe că unii oameni
folosesc pozele respective în diferite contexte neortodoxe și necanonice.
Același lucru este valabil și pentru apariția sa în poze alături de doamna
cameleon a României, prietenă veche a domnului Cosmin Barză.
Culmea ironiei, în jurul doamnei cameleon se adună fel de
fel de ideologii sincretiste și contradictorii: ba participă la întruniri New
Age, ba alături de pr. Nicolae Dura din Viena care a ocupat o funcție de
conducere în CMB, ba alături de unii nepomenitori, ba alături de schismatici
etc., iar aceștia se unesc în jurul ei în mod sincretist. Să nu uităm că
susținătoarea schismaticului Barză, senatoarea Șoșoacă, este singurul politician din România care
își ascunde trecutul, refuzând să-și publice CV-ul pe siteul parlamentului.
Voi încheia cu un detaliu foarte important. În prezent, fostul
preot face parte dintr-o asociație religioasă de stil vechi, dar ai cărei
așa-ziși “ierarhi” nu sunt recunoscuți de către nici o patriarhie ortodoxă
canonică din lume. În concluzie, nici domnul Barză și nici superiorii săi din
asociație, nu sunt recunoscuți de nici un sinod ortodox canonic și de către
nici o patriarhie ortodoxă din lume, iar slujbele săvârșite de către aceștia nu
sunt valide. https://www.youtube.com/watch?v=bD4ma8ANezM
Deocamdată închei aici, iar dacă va fi nevoie, voi reveni si cu alte detalii.
Cu respect,
ieromonah Eftimie Mitra
[1] https://saccsiv.wordpress.com/2020/05/07/apostolii-antihristului-video-carmen-harra-se-naste-o-noua-religie-in-jur-de-perioada-asta-apare-un-nou-lider-spiritual-cand-se-vor-deschide-bisericile-incet-incet-nu-va-mai-fi-nicio/
ba da fraieri mai sunteti! Ce aveti cu Argesanu, cu Niculina?
RăspundețiȘtergereCe ai fi vrut să facă. Să pună sub preș? Foarte bine că au spus, să știe lumea adevărul.
ȘtergereEftimiu e in solda SRI, ca si multi alti asa zisi antiecumenisti.
RăspundețiȘtergereVoi șoșociștii asta știți sa ziceți. Dar uitați să dovediți.
ȘtergereMai veniți și cu dovezi nu doar cu calomnii...
Anonimule,
ȘtergereTe vezi ce vorbești?
Ăștia trei crai, parca-s din filmele cu proști.
RăspundețiȘtergereȘoșoaca îi întrece pe cei doi...
Vezi pe schismatic in poza cu toiagul. Deja se vede mare arhiereu. Ce vise mai are si el...
RăspundețiȘtergereBună remarcă în articol: "De ce senatoarea Șoșoacă își ascunde trecutul?
RăspundețiȘtergereȘoșoacă: Ori joacă la două capete, ori e dusă cu sorcova?
RăspundețiȘtergereTrădători de neam, toți trei...
RăspundețiȘtergere