marți, 21 aprilie 2020

Yoga si gimnastica pentru copii. Avantaje sau dezavantaje, în privința educației viitoarelor generații?


Mărturii ale foștilor practicanți

În urma unor articole de propagandă yoga în presa locala orădeană, în care se prezenta "beneficiile" așa-zisei gimnastici pentru copii, foști practicanți ale acestor curente religioase asiatice ascunse sub "știință", "gimnastică", "medicină" etc... ne-au trimis la redacție opiniile lor.

Vom prezenta, în cele ce urmează, mărturia unei mame care a trecut prin această experiență:

Stimata redactie,

Pentru ca recent, a ajuns in atentia mea un articol care are urmatorul titlu “Cursuri de yoga pentru copii, la Oradea! De ce sunt benefice pentru cei mici?”, m-am hotarat sa va scriu pentru ca dumneavoastra prin acest site sa trageti un semnal de alarma parintilor care ar putea fi interesati sa isi inscrie copiii la cursuri de yoga.

Multi oameni care se afla departe de Biserica, cauta un substitut pentru a le umple acel “gol”, pentru a se lupta cu depresia, plictiseala si alte boli ale omului modern.Plictiseala ii afecteaza acum si pe copii din pacate, iar parintii, cauta sa ii implice in tot felul de activitati unele de care habar nu au cat sunt de nocive.De aceea am decis sa va scriu si experienta mea cu yoga. Sa nu va inselati! Yoga nu este deloc o gimnastica inofensiva sau o modalitate distractiva de a-ti umple timpul si nicidecum una in care sa ii initiezi pe copii!

Toti cei care au facut yoga, unii mai avansati, altii doar din  curiozitate, si au fost treziti din aceasta inselare-pentru ca numai Dumnezeu ne trezeste, este suficient sa il cautam in Biserica Sa, cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca-dau marturie ( prin viu grai, carti, postari pe internet), ca yoga este o doctrina spirituala, o tehnica a religiilor orientale si a ocultismului.

Am sa va prezint si experienta mea cu yoga in speranta ca Bunul Dumnezeu va randui ca sa se foloseasca cineva si sa nu isi expuna copiii, care sunt cei mai nevinovati dintre oameni, la influentele dracesti primite prin practicarea yoga, influente care inevitabil vor provoca ulterior caderi grave din care nu se stie cum iasa fiecare. Fara ajutorul lui Dumnezeu este imposibil.

Imediat dupa revolutia din 89, a avut loc o invazie a ocultismului in Romania.Sigur, meditatia transcedentala se practicase ca un experiment in 1981, experiment in urma caruia insusi Nicolae Ceausescu a hotarat ca toti cei care au venit in contact cu meditatia transcedentala sa fie sanctionati aspru, dispunand lichidarea acelei periculoase sectereligioase.

Nu retin exact anul, probabil in vara lui 95, 96, la noi in oras se tineau cursuri de yoga gratuit, fiind o noutate si gratis, multi au zis sa incerce aceasta tehnica. Era vorba despre Sahaji yoga. A inceput si tatal meu sa frecventeze cursurile lor si cum multi participanti isi luau copiii cu ei si tatal meu m-a luat pe mine. Ce imi amintesc din perioada aceea, este ca imi placea sa merg pentru ca eram multi copii si eram serviti cu dulciuri. Acolo meditam ca si adultii la poza cu guru-ul miscarii, Sahaji cunoscuta sub numele de Shri Mataji Nirmala Devi si faceam anumite exercitii pe care ni se indica sa le facem si acasa si care o perioada de timp le-am si facut.

Nu am frecventat foarte mult aceste cursuri, probabil si pentru ca nu mai imi permitea programul scolar, eram abia in clasa a patra sau a cincea, dar experienta nu a ramas fara urmari.
Astfel, imi amintesc un episod din copilarie, ulterior experientei yoga pe care nu mi l-am putut explica si care  la un moment dat m-a facut sa ma mandresc ca mi s-a intamplat mie ceva “paranormal”, insa prefer sa nu detaliez cele intamplate.

Desi inainte eram un copil mai credincios , viata mea a luat un alt curs si treptat am cazut in pacate foarte grele, si nu am mai mers nici la Biserica.Cum ajungeam incepuse sa ma lupte nerabdarea si gandurile de hula la icoane.Nu stiam nimic despre razboiul nevazut si despre viata duhovniceasca in general si cu timpul am mers tot mai rar la Biserica la slujbe pana cand nu am mai mers deloc.M-am luptat apoi cu depresia, anorexie, bulimie, si au fost multe caderi pe care nu le voi mai insira aici. In facultate fiind, am participat si la o spirala intr-o casa unde adepti ai gruparii MISA isi tineau cursurile/adunarile. Trebuie sa spun aici ca nu am putut rezista mult la acea adunare in care toti se tineau de maini, grupati cumva pe zodii. Ceva inexplicabil parca imi taiase picioarele si toata energia,incat efectiv m-am culcat pe jos de oboseala. Mi s-a parut ciudat ca peste tot erau poze atarnate cu guru-ul lor Bivolaru, dar am luat cumva in joaca aceasta experienta pe care nu am mai repetat-o,  insa peste ani m-am inscris la yoga si pentru a practica asanele ca pe o gimnastica  pentru ca aveam si niste probleme cu coloana.

Astfel am putut sa constat pe pielea mea ca yoga nu este ceva care implica doar trupul, nu poti face yoga ca o gimnastica!

Yoghinii cred in reincarnare si inevitabil te deschizi spre aceasta credinta, practicand yoga.Toate cartile sugerate de instructor contineau invataturi contrar opuse invataturilor Bisericii Ortodoxe pe care abia acum am inceput sa le studiez.Ce inseamna sa nu fii catehizat!Nu veti vedea niciodata la astfel de cursuri ortodocsi practicanti care cunosc invatatura Bisericii noastre si se impartasesc frecvent cu Trupul si Sangele Mantuitorului!

Acolo ratacesc de obicei cei care se afla departe de Biserica, din pacate, ratacirea fiind o consecinta a indepartarii noastre de Dumnezeu, cel Viu si Adevarat, nu cel impersonal care il propovaduiesc orientalistii.

Nici o ramura de yoga nu are nimic in comun cu practicile crestine chiar daca a aparut acum si asa numita “yoga crestina”.

“Yoga nu este o simpla gimnastica nevinovata, cum vrea sa se inteleaga la prima vedere, ci o practica pagana, vrajitoreasca, prin care se invoca in mod constient sau inconstient forte malefice (draci) prin acele mantre din limba sanscrita pe care mintea nu le intelege si prin pozitiile (asane ) corporale, adaptate” avertizeaza si ortodoxia.md

Precum ridicarea mainilor la rugaciune a insotit slujbele din cultul liturgic al Bisericii Ortodoxe din vechime, la fel si asanele, au insotit mantrele care imita diverse pozitii dobitocesti dupa cum sugereaza clar si numele : multe asane au fost preluate din miscarile naturale si pozitiile animalelorputem afla de pe site-uri de profil carora nu vreau sa le fac publicitate.
Dar sa vedem ce spune si scriitorul si teologul Danion Vasile, fost yoghin membru MISA, care a avertizat neobosit de ani de zile oamenii sa se fereasca de aceste practici, si a publicat si Jurnalul convertirii sale:

Am invatat sa stam in cap.(..) Toate energiile inferioare pot fi transmutate. Aceasta asana este periculoasa. Cineva a facut-o fara indrumare si i s-au spart niste vase de sange in cap. (Jurnalul convertirii, Danion Vasile)

As vrea sa ne clarifice vreun maestru…aceste energii pe care ei incearca prin activarea chakrelor sa le trezeasca, de unde provin?
Daca yoga este un exercitiu doar de gimnastica cum spun unii, de ce practicantii au experiente mistice, paranormale? De ce le schimba stilul de viata si de a se raporta la Biserica in care au fost botezati?

Toti parintii vor sa aiba copii “speciali” si auzi despre copiii cristal, copiii curcubeu sau mai stiu eu cum. Acesti copii au fost expusi intr-o forma sau alta la ezoterism! Si iata rezultatul: au “viziuni”, pun diagnostice de boli, vad energiile in culori si altele (daca parintii lor ar citi Patericul egiptean nu s-ar bucura de aceste lucruri, dimpotriva!).

V-ati intrebat vreodata insa de ce Copilul cel mai special care S-a nascut in chip minunat pe acest pamant, S-a nascut si a trait smerit toata copilaria Sa?

Daca doriti sa le oferiti ce e cel mai bun  copiilor dumneavoastra, oferiti-le pe Cel care a spus:
“Eu sunt Calea, Adevarul si Viata”, nu cursuri de yoga!

Duceti copiii la biserica si acolo vor invata sa faca matanii, cea mai buna “gimnastica” pentru crestini. Pentru ca este un efort care nu il facem pentru noi, ci este adresat lui Hristos caruia ii cerem mila pentru pacatele noastre, printre care unul foarte mare este smintirea celor mici, dupa cum aflam chiar din spusele Mantuitorului.

Personal, ma fac vinovata de acest pacat, smintirea celorlati, si de aceea am considerat necesar sa trag acest semnal de alarma.

Ma iertati si Dumnezeu sa apere copiii caci “a unora ca acestia este Imparatia Cerurilor”.
Nu-i lasati tocmai dumneavoastra, parintii, in afara Imparatiei !


 Mai multe despre acest subiect vedeti aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.