luni, 3 decembrie 2018

Prin repunerea in drepturi a schismaticului Filaret, Patriarhia de Constantinopol reabiliteaza si schismaticii din Italia cu devieri homosexuale caterisiti de BOR


Patriarhia Ecumenică aprobă Constituția noii „Biserici” unite a Ucrainei. Urmările canonice pentru BOR

Astăzi, Sfântul Sinod al Patriarhiei de Constantinopol a aprobat textul noii Biserici unite a Ucrainei. Urmează ca Sinodul Unionist al Ucrainei sa-l aprobe. Dupa această procedură se va acorda Tomosul de Autocefalie.  Este important de stiut că în Sinodul Unionist al Ucrainei vor participa toate sinoadele schismatice indiferent de cine aparțin.  Dintre aceștia va fi ales noul Întâistatator al așa zisei Biserici Ucrainene.

Biserica Ortodoxă canonică a Ucrainei, avântu-l ca Întâistătător pe Înaltpreasfințitul Onufrie, Mitropolitul Kievului a hotărât sa nu participe la Sinodul Unionist. (conform romfea.gr)

Mulți români care nu cunosc eclesiologie ortodoxă ne spun că nu ne interesează acestă treabă, ca nu implică cu nimic Biserica Ortodoxă Romană.

Mare greșală!

Biserica Ortodoxă Romană se va trezi după acordarea Tomosului de Autocefalie a schismaticilor ucraineni că au în teritoriul lor canonic episcopii și sinoade „canonice” ale diferitelor grupari schismatice ce se află în comuniune cu noii (foști)schismatici ucraineni.

Aproape toate pseudo sinoadele schismatice (noncanonice) de pe teritoriul României sunt în comuniune sau își trag obârșia din pseudo-sinoadele din Ucraina.  Spre exemplu, caterisitul român (de BOR)  Avontios Bica, „episcop” de Milano, este acreditat de un sinod din Ucraina, dar exemplele pot continua…

Cum vor conviețui? Se vor forma conferințe ale Jurisdicțiilor din Romania? Fa fi  o simbioză?

Dar consecințele nu se termină aici, avînd în vedere că a fi în comuniune cu o Biserică Locală ce se afla în comuniune cu o schismă este considerată și ea schismă, conform Sfintelor Canoane, dar și a declarației Bisericii Ortodoxe Ruse care tocmai din acest motiv a întrerupt comuniunea cu Biserica Noii Rome a Constantinopolului.

Asistam oare la o schismă teribilă?

Deja am asistat la o bătaie de joc la adresa credinței ortodoxe în Creta.

Oare Dumnezeu stă cu mâinile în sân? Nu cred. Și de aceea după oficializarea ereziei urmează schisma…

Pr. Matei Vulcanescu


Nota ASTRADROM:
Despre schismaticii de la Bergamo, Milano si Como, ASTRADROM a scris cateva articole prin care demasca modul ascuns si perfid prin care acestia insela credinciosii romani spunand ca sunt canonici. Daca decizia Patriarhiei Ecumenice va ramane aceeasi, acesti inselatori vor intra in drepturi depline din punct de vedere canonic. Patriarhia Romana tolereaza situația fara sa tina seama ca o parte dintre credinciosii ortodocsi romani din diaspora ar putea cadea in capcana acestora.

Detalii vedeti aici: 

12 comentarii:

  1. Mulțumesc redacției ASTRADROM! Acest articol parcă a fost scris ca să confirme ceea ce eu le spun unor postaci de pe acest blog, că ierarhia BOR este schismatică, eretică și apostată.
    Cât despre ,,stiliști”, iată: ,,Stiliştii sunt o comunitate religioasă minoritară, separată sau ruptă din corpul Bisericii noastre prin neacceptarea reformei calendarului realizată de Patriarhia Română în 1924. Ea a apărut şi s-a structurat până astăzi ca o mişcare rigoristă, cu un impact şi o răspândire mult mai mare în Moldova. Fiind greşit informaţi şi manipulaţi, credincioşii stilişti se cred în chip fals adevăraţii credincioşi ortodocşi, în realitate atât ierarhii lor, cât şi ei înşişi aflându-se în schismă şi neascultare faţă de Sfânta noastră Biserică. Trebuie spus foarte clar că, din nefericire, episcopii şi preoţii stilişti nu au preoţie lucrătoare, iar tainele lor sunt nule.

    În ceea ce priveşte problema diferenţelor dintre stilişti şi credincioşii noştri, trebuie să se depăşească confuzia dintre haina exterioară a stilismului, care pare aidoma cu a Ortodoxiei noastre, şi să se conştientizeze că există o distanţă ca de la cer la pământ între ei şi noi, când este vorba de miezul credinţei.

    - E bine să ne închinăm în bisericile lor, să participăm la slujbele lor?

    - Categoric nu! Pentru că nu sunt lăcaşuri sfinte şi sfinţite, dar slujbele lor sunt goale, fără niciun efect haric! Şi totuşi, ne dăm seama de dificultatea pe care o presupune acest răspuns pe teren, de pildă acolo unde coexistă la nivel local o parohie ortodoxă, alături de stilişti. Acest lucru se agravează în momentul în care stiliştii, profitând de asemănarea externă cu Ortodoxia, de unele vicii ale legislaţiei, de spiritul tolerant greşit înţeles, fac colecte financiare de la credincioşii noştri şi-şi construiesc bisericile şi mănăstirile. Nu e o situaţie prea plăcută.” Sursa: https://doxologia.ro/viata-bisericii/interviu/stilistii-sunt-departe-de-canonicitatea-bisericii-noastre-ortodoxe
    ,,In octombrie 1924 Biserica Ortodoxa Romana a indreptat calendarul, conform recomandarilor Conferintei Interortodoxe de la Constantinopolpol (mai, 1923). Cei care au respins indreptarea calendarului s-au grupat in jurul manastirii Slatioara, com. Rasca, jud. Suceava.



    Ca arhiereu il vor avea pe Galaction Gordun, caterisit de Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane in 1955. Acesta declarat „mitropolit” hirotoneste ca „episcop” pe Meftodie Marinache si amandoi pe Evloghie Ota (toti exclusi din monahism si caterisiti). La schitul stilist de la Copaceni (jud. Ilfov) este hirotonit episcop un alt caterisit si exclus, Glicherie Tanase, mort in 1984 si declarat in 1999 „sfant”. Un alt „mitropolit” stilist este Silvestru Onofrei.




    Conducerea actuala isi sediu la Slatioara, avand ca „mitropolit primat” pe Vlasie, ajutat de „arhiereii” Vasile Mogarzan si Fabian de la manastirea Sfanta Maria - Militari, Bucuresti).



    Din manifestarile specifice stilistilor, amintim fanatismul contra Bisericii Ortodoxe Romane, a clerului si credinciosilor ei;



    Calendarul vechi, neindreptat este dogma (cu o eroare stiintifica de 11 min. si 14,02 sec. pe an);



    Pidalionul (colectia de canoane a lui Nicodim Aghioritul), este mai important la ei decat Scriptura.



    Considera „Taine”: spalarea picioarelor si sfintirea bisericilor.”

    RăspundețiȘtergere
  2. Continuare de la postarea anterioară:
    ,,Conform unui document teologic intern, intitulat Adevărata Biserică Ortodoxă în fața ereziei ecumenismului. Teme dogmatice și canonice (aprobat pe 6 august 2014), stiliștii din România se auto-denumesc Biserica Ortodoxă de Răsărit din România (p. 15), e condusă de un mitropolit, numit Vlasie Mogârzan, și are 10 episcopi (p. 15). Însă ea nu este în lista cultelor oficiale din România.

    Mitropolia stilistă își are sediul la Slătioara, iar pe saitul oficial al mitropoliei nu găsim denumirea de Biserica Ortodoxă de Răsărit din România ci Biserica Ortodoxă de stil vechi din România.

    Episcopul stilist de București se numește Flavian Bârgăoanu și poartă numele de Ilfoveanul. El locuiește în Mănăstirea Adormirea Maicii Domnului din București, situată în cartierul Militari, pe strada Televiziunii nr. 13-15, în sectorul 6. Probabil acolo se duce, la slujbă, Danion Vasile și familia lui. Dacă nu cumva mai sunt și alte parohii stiliste în București.

    Stiliștii din România au comuniune cu Biserica Adevăraților Creștini Ortodocși din Grecia și cu Sinodul rus din diaspora și aceste trei facțiuni schismatice se consideră „adevărata Biserică Ortodoxă” existentă în lume.

    Tocmai de aceea, în documentul din 2014 citat supra, în p. 14, n. 34, se precizează: „Deoarece toate Bisericile Ortodoxe Oficiale (Rusia, Ierusalimul, Serbia, Basarabia, Ucraina etc.) sunt în Mișcarea Ecumenică, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe de Răsărit din România nu dă binecuvântare creștinilor noștri să se împărtășească în aceste biserici. Iar primirea creștinilor care fac parte din aceste biserici oficiale (cum este cazul celor din Bisericile din Basarabia și Ucraina care vin în mod considerabil în Biserica noastră) se face prin mirungere dacă au cele trei afundări corecte, iar dacă nu, atunci vor fi primiți prin botezul ortodox”.

    Așadar, pe Danion Vasile stiliștii din România l-au primit în gruparea lor prin mirungere, așa după cum primim noi un romano-catolic care se convertește la Ortodoxie. Prin mirungere și mărturisire, după cum se spune în p. a 13-a a documentului, pentru că era mirean. Dar dacă ar fi fost preot, în aceeași pagină citată se spune, că ar fi fost primit printr-o cerere scrisă, prin mirungere și mărturisire, „precum și printr-o slujbă specială a hirotesiei, alcătuită special pentru astfel de cazuri”.

    De ce rehirotesit și nu rehirotonit? Și de unde din Tradiția Bisericii au luat modelul de slujbă de rehirotesire a cuiva?”
    Sursa: https://www.teologiepentruazi.ro/2015/05/20/despre-stilistii-din-romania-si-influenta-lor-nefasta/

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru cei care mă acuză de ,,stilism”:
    ,,Însă, pentru că au auzit că noi, „Bisericile Oficiale”, facem un Sinod Panortodox în 2016, și cele trei facțiuni stiliste vor să facă, cf. p. a 14-a a propriei lor declarații teologice, un „Mare Sinod General al Adevăratei Biserici Ortodoxe”.

    Stiliștii (probabil cei din București) au o revistă teologică, intitulată: Catacombele Ortodoxiei, al cărei redactor-șef este monahul Partenie Filipescu dar și una mitropolitană: Tradiția Ortodoxă. Așa arată calendarul lor pe 2015, iar aceasta este varianta de Sinodicon al Ortodoxiei pe care o slujesc.

    Iar din documentul teologic pe care l-am citit și citat supra, pe lângă schimbarea calendarului (care este motivul pentru care s-au despărțit de Biserica noastră), stiliștii din România și-au mai găsit alte două probleme „capitale”: ecumenismul și actele biometrice.

    Asta explică vehemența lui Danion Vasile cât și a altor extremiști ortodocși (oare mai sunt ortodocși și ei?) pe tema ecumenismului și a actelor biometrice, cât și atacurile la ierarhia Bisericii noastre. Pentru că atacurile la ierarhie vizează în primul rând nu eventuale scăderi morale sau dogmatice ale ierarhiei Bisericii Ortodoxe Române ci faptul că se întâlnesc cu alte culte pentru dialoguri teologice și au relații de colaborare cu ele.”
    Dar am înțeles că Danion Vasile s-a întors de la stilism, înțelegănd caracterul eretic și schismatic al stilismului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tot pentru cei care mă acuză de stilism:
    ,,Parintele Justin se delimiteaza clar de stilistii din Romania: Este erezie sa te desparti de Trupul Bis­ericii
    22 June 2010 102 Comments

    Rugati-va, rugati-va
    sa nu cadeti in ispita inselarii!
    Mar­tur­isirea cred­in­tei, care este o dato­rie evanghe­lica, cum ar tre­bui facuta, ast­fel incat sa nu cadem in extreme, ajun­gand in felul acesta la schisme grab­nice si nein­te­meiate?


    Dragii mei, mar­tur­isirea tre­buie facuta fara echivoc, fara ascun­zisuri. Ade­varul tre­buie scos la lumina, dar numai ade­varul, pen­tru ca lumea nu mai stie de unde vine si incotro merge. Din pacate man­ualele teo­log­ice prez­inta real­i­tatea Bis­ericii trunchiat si copiii nos­tri nu vor avea acces la o invatatura aut­en­tica a isto­riei bis­ericesti. Sis­temul politic a urcat si pana la var­ful ier­arhiei bis­ericesti, ca peste tot, de alt­fel. Dar asta nu e nicio nou­tate. Cum a fost Bis­er­ica sub comu­nism, asa e si acum. Si tot asa va si supravi­e­tui – prin jertfa si mar­tur­isire. Insa nu iesim din staul si nu tre­cem la nicio alta bis­er­ica schis­mat­ica, chipurile orto­doxa. Ramanem in Bis­er­ica in care ne-am nascut si sa avem cura­jul sa mar­tur­isim orice abatere de la dreapta cred­inta. Deo­cam­data nu se pune prob­lema unei erezii vadite in Bis­er­ica noas­tra. Avem dato­ria de a vadi rat­acir­ile con­d­u­ca­to­rilor bis­ericesti, de a vadi peri­colul ecu­menist, pen­tru a evita fatala unire cu papis­tasii sau alte comu­ni­tati bis­ericesti care sunt cazute din Har, nu mai au suc­ce­siune apos­tolica si nu mai pas­treaza ade­varul intreg al Bis­ericii Sobor­nicesti, sta­bilit prin cele 7 sinoade ecu­menice. Sa ne pazeasca Dum­nezeu de o ast­fel de unire necanon­ica! Atunci nu va mai fi har intr-o ast­fel de bis­er­ica. Dar Dum­nezeu isi va pas­tra ale­sii Lui si va pazi Bis­er­ica Orto­doxa, dupa cum ne-a fagaduit. Sa ne rugam sa ne pazeasca in acele vre­muri si sa nu cadem in mreaja inse­larii. Insa tot erezie este si sa te desparti de Trupul Bis­ericii fara inte­meiere canon­ica, asa cum e cazul bis­ericii stiliste de la noi. Un apolo­get intelept si un ade­varat apos­tol ar vre­murilor noas­tre are dis­cer­na­man­tul mar­tur­isirii si nu mar­turis­este cu patima, fara socoteala, ci stie sa se faca tuturor toate, fara sa se abata de la Ade­var. El cauta mereu sa lupte sa poata trezi in ceilalti sen­ti­men­tul de aparare a Ade­varu­lui. Acesta este ros­tul mar­tur­isirii lui, dar, din pacate, tara noas­tra nu are un ast­fel de mar­tur­isi­tor la ora actu­ala. Ros­tul mar­tur­isi­to­rilor este sa faca ostasi ai apararii Ortodoxiei.”

    extras din revista ATITUDINI, nr.11;
    cititi tot interviul aici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Din moment ce ,,stiliștii” de la Slătioara țin ,,calendarul vechi iulian”, precum ucrainienii, dacă nu greșesc, le va fi ,,foarte ușor” să treacă la ,,Biserica Ortodoxă Ucraineană”, încălcând toate Canoanele referitoare la Autocefalie și Jurisdicție. Să nu fie!

    RăspundețiȘtergere
  6. Așa este. Erezia merge mână în mână cu schisma și invers. Cine are cuget eretic sau schismatic ajunge repede la încălcarea Canoanelor Bisericii. Ereziarhul Bartolomeu merge din rău în mai rău, adâncindu-se tot mai mult în schismă și erezie. Odată primită cugetarea eretică, ea crește exponențial, infinit, omul nemaiputându-se opri din aceasta. De asta le spun și celor care postează aici, să lase cugetarea ecumenistă, că nu e bună. Odată căpătată această cugetare, este ca o fisură în baraj, care tot crește și nu se mai oprește. De aceea, trebuie astupată această fisură cât mai repede, până nu crește într-atât încât nu mai poate fi oprită. Ecumenismul este cea mai mare erezie. Mă cutremur numai când mă gândesc la ea. Este ,,erezia ereziilor”.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acum am aflat că și cei care au semnat Marea Unire de la Alba Iulia au trădat Neamul Românesc, dându-le minorităților dreptul de a fi reprezentate în autoritățile locale și naționale proporțional cu numărul lor. E clar că a fost tot intervenția masoneriei, dirijate de evreimea mondială, pentru a fracționa și dezbina Poporul Român și în final a-i lua Țara.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Lucian
    Mai traitorule al ortodoxiei, cand ai tu timp sa te rogi si sa fi traitor? Doar intre pauzele de comentarii de pe internet? Hi, hi, hi, hi....

    RăspundețiȘtergere
  9. Parintele Iustin se delimiteaza de stilism, iar tu le faci jocul acestor schismatici. Deci tu nu faci ce ar fi facut parintele Iustin.

    RăspundețiȘtergere
  10. Măi, Dinică, ,,eu în locul tău aș tace”. Din ce vizuină ai ieșit? Și tu vii cu fumigene pe-aici, ca să induci în ,,oroare”? A spune Adevărul, pentru tine înseamnă, te citez, ,,cand ai tu timp sa te rogi si sa fi traitor? Doar intre pauzele de comentarii de pe internet? Hi, hi, hi, hi...”. Nu vezi cât ești de ridicol și penibil? dacă vrei să spui ceva folositor, spune, dacă nu, taci, că-ți faci păcate.

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Pop Lucian
    Va rugam sa comentati la subiect. Acveti cele mai multe comentarii care nu sunt strict legate de subiect, ci mai degraba rafuieli cu diferiti comentatori. Nu vrem sa incurajam astfel de situatii, motiv pentru care va rugam sa va limitati la numarul de comentarii strict necesar, iar continutul sa fie doar la subiectul postarii.
    Multumim pentru intelegere.
    Marius Pop - responsabil redactie.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt sătul de cenzura de pe celelalte bloguri, care nu publică decât ce le convine, nelăsând evoluția naturală a părerilor cititorilor să se producă, ca astfel Adevărul să se lămurească ,,precum aurul în topitoare”, ,,nedând hazardului o șansă” (Nicolae Steinhardt).

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.