Pas cu pas spre o
nouă schismă,
sau zelul fără
discernământ al unor nepomenitori?

Deoarece unii dintre credincioşii Bisericii
Române au fost influenţaţi de blogurile extremiste (SACCSIV, ortodoxinfo,
invataturilesfintilorparinti, ortodoxos.ro etc.) să nu participe la slujbele
din bisericile unde sunt pomeniţi ierarhii din motivul că acolo nu ar fi valide
Sfintele Taine, vom veni cu câteva detalii lămuritoare.
Iniţial nepomenitorii au susţinut că nu vor
face schismă în Biserică. La început n-i s-a spus că oprirea pomenirii şi neparticiparea
la slujbe, unde sunt pomeniţi ierarhii eretici, constă într-o formă de protest
şi îngrădire faţă de erezia ecumenistă. Ulterior, unii dintre nepomenitori, au
început să afirme că preoţii care pomenesc ierarhii nu mai au Har lucrător şi
în Potirul pomenitorilor nu ar fi Trupul şi Sângele lui Iisus Hristos sau, sub o
formă indirectă, Împărtăşania la preoţii care pomenesc ierarhii ar fi spre
osândă. După opinia lor, doar Împărtăşania primită de la nepomenitori ar fi
sfinţitoare. Această inovaţie, adăugată ulterior, şi făcută public de către
monahul Sava, la Rădeni, are tendinţa de a ne depărta de Biserică şi a ne
direcţiona spre o rupere de Trupul lui Hristos care este Biserica Ortodoxă.
Acesta este unul dintre motivele pentru care nici un ierarh ortodox din lume nu
acceptă să participe la sinaxa nepomenitorilor din Grecia care va avea loc în 4
aprilie.
Pe adresa de emai a redacţiei am fost
întrebaţi dacă vom merge la „sinaxa inter ortodoxă din localitatea Oreokastro, langa Tesalonik - Grecia”. Avem câteva suspiciuni în ce priveşte această
„sinaxă”.
Iniţial, în conferinţa de la
Rădeni, dar şi pe diferite bloguri, n-i s-a spus că va fi un mare „Sinod
panortodox” care va anatemiza erezia ecumenistă din Creta şi pe susţinătorii
acesteia. Nu trecem cu vederea afirmaţiile „misionarului ortodox” Vasile Vieru,
care pe blogul SACCSIV spunea că preoţii pomenitori, după aşa-zisul „sinod” din
Grecia (care defapt este „sinaxă”), vor fi primiţi în „biserică” doar ca
mireni. În care „biserică”? În cea în care va exista Har după „Sinodul
nepomenitorilor” din Grecia?

Vezi detalii aici: https://saccsiv.wordpress.com/2017/02/01/catre-pomenitorii-nehotarati-dupa-sinodul-anti-ecumenist-nu-veti-mai-fi-preoti/
În paragraful reprodus mai sus Vasile Vieru, care este şi „portavocea”
nepomenitorilor din România, spune că după aşa-zisul „Sinod” (căci aşa era
denimit atunci) din Grecia pomenitorii vor fi primiţi în „biserică” doar ca
mireni. Deci, în care Biserică? În cea în care există Har? Căci după cum ne
este prezentată situaţia, la pomenitorii din BOR, după opinia domnului Vieru,
nu ar mai fi Har care să sfinţească Sfintele Taine, iar cei care se împărtăşesc
la pomenitori se ard cu foc şi merg în iad. Deci să înţelegem că se
preconizează o altă „biserică”? Să sperăm că nu.
Vasile Vieru (SACCSIV) este cel
care va decide în viitor soarta Bisericii? El hotărăşte la care preoţi e validă
hirotonia? Tot el decide dacă „anatemele” fostului preot Ciprian Staicu şi ale
celor care merg în Grecia, sunt sau nu sunt valide? Din comentariile de pe
blogurile sale tragem concluzia ce fel de cititori are Vasile Vieru, ce idei şi
concepţii au cei din gruparea sa, iar cine se asociază cu ei nu poate fi altfel
decât cu aceleaşi concepţii. Acesta este motivul principal pentru care mulţi
preoţi antiecumenişti, dar şi mulţi mireni s-au dezis de mişcările extremiste
cu nucleul la Rădeni şi promovate de blogurile sus amintite.
Tendinţa extremistă a unor
bloguri de genul SACCSIV a creat sminteală chiar şi între mulţi dintre cei mai
înverşunaţi opozanţi ai „Sinodului” din Creta. Astfel, pentru a evita o nouă
schismă, mulţi dintre antiecumenişti au îndemnat credincioşii să participe la
slujbele pomenitorilor. Reacţia extremiştilor nu a fost de îndreptare, ci
neputând să se smerească, au aruncat cuvinte jignitoare asupra acestora
catalogându-i: „vânduţi ierarhilor”, „trădători”, „ecumenişti”, „compromişi”, „infiltraţi”,
„uzurpatori”, „înşelaţi” etc. Astfel comentatorii articolelor acestor bloguri
şi-au intrat în rol aruncând cu noroi în cei care au alte opinii decât ale lor.
Un exemplu este comentatorul „Pamvo” care, după informaţiile noastre, este şi
administratorul blogului „Strana ortodoxă”, nimeni altul decât părintele
Calinic de la mănăstirea Frăsinei, un apropiat al lui Vasile Vieru.
![]() |
Mihai Silviu Chirilă |
Ideilor extremiste ale lui
SACCSIV şi ale colaboratorului său Mihai Silviu Chirilă, li s-a alăturat şi
fostul preot Ciprian Staicu. Pe blogul „Prietenii Sfântului Efrem” (administrat
de C. Staicu) am citit, cu câteva săptămâni în urmă, că va fi un „Sinod” la
care vor participa ierarhi, preoţi şi mireni din toate ţările ortodoxe, prilej
cu care vor fi anatemizaţi ereticii ecumenişti. Articolul a avut câteva mii de
vizualizări făcând multă vâlvă în acele zile. Atenţia era îndreptată spre
punctul al treilea unde, participanţilor li se impunea oprirea pomenirii
ierarhilor de care aparţin canonic. Din acest punct 3 tragem concluzia că la
aşa-zisul „Sinod” vor participa doar nepomenitorii. Din anunţul făcut de pr.
Matei Vulcănescu, pe câteva bloguri din România, am aflat că nu va mai fi un
„Sinod panortodox”, ci doar o sinaxă a nepomenitorilor greci unde pot participa
şi nepomenitori din alte ţări ortodoxe, aşadar şi din România.

Noi sperăm că Ciprian Staicu va renunţa la
aceste concepţii, ca şi noi să-i putem spune în continuare „părintele Ciprian”.

Detalii vedeti
aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/03/monahul-sava-lavriotul-si-tendintele.html

Detalii
vedeţi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/04/nepomenitorii-si-au-schimbat-directia.html
A nega validitatea Sfintelor Taine în Biserică e primul pas spre schismă.
Al doilea pas e izolarea sau autoizolarea adepţilor faţă de membrii
(comunitatea) Bisericii. Al treilea pas e declararea unei grupări care să fie
considerată „Biserica adevărată”, iar ultimul pas este căutarea unei forme
juridice prin care noua grupare să funcţioneze în legalitate. Astfel, prin
inducerea concepţiei că ar exista o „biserică adevărată” şi o „biserică
oficială”, în subconştientul adepţilor racolaţi se conturează ideea unei
„biserici adevărate”, în care există Har, şi alta „oficială” în care nu ar fi
valide Sfintele Taine. Firesc, cele două „biserici” (adevărată şi oficială) la
început sunt prezentate ca fiind aceeaşi, ca mai apoi, treptat, să se facă o
delimitare între ele, una având Har, iar alta neavând Har (Taine invalide). Astfel,
în conferinţa de la Rădeni, teologul nepomenitorilor, Mihai Silviu Chirilă,
accentuează acest lucru folosind de câteva ori expresia „biserica oficială”.


Detalii vezi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/03/monahul-teodot-rogojina-se-dezice-de.html
Tot monahul Teodot atrage atenţia asupra unor citate de la Sfinţii Părinţi folosite greşit de Mihai Silviu Chirilă punând anumite învăţături ale Sfinţilor Părinţi în contextul propriilor opinii cu tendinţe schismatice. Astfel în "omilia" domnului Chirilă apar citate de la diferiţi Sfinţi ai Bisericii Ortodoxe, pe care acesta le interpretează după bunul plac. Monahul Teodot Rogojină aduce la lumină şi atenţionează asupra falselor interpretări ale unor citate folosite de către liderul şi teologul nepomenitorilor extremişti.
Detalii vedeti aici: https://monahulteodot.wordpress.com/2017/04/02/ispita-citatului-despre-omilia-dlui-mihai-silviu-chirila/
![]() |
IPS Ieremia de Gortina |
Mai mulţi ierarhi greci care luptă pentru
respingerea documentelor controversate de la “Sinodul” din Creta, îndeamnă
preoţii şi credincioşii să nu oprească pomenirea din motiv că există riscul ca
lucrurile să degenereze în extreme sau chiar în despărţirea unora de Biserică.
Printre cei care nu recomandă oprirea pomenirii este IPS Serafim de Pireu, IPS
Ierotheos Vlachos, IPS Ieremia de Gortina, IPS Atanasie de Limasol etc.
Detalii vezi aici:

Detalii vedeţi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/03/preotul-mihai-aldea-despre-fenomenul.html

Detalii
vedeţi aici:


Monahii nepomenitori de la
Schitul Oituz au emis un comunicat referitor la sinaxa din Grecia, în care
menţionează că nu au mandatat pe nimeni să-i reprezinte în cadrul acesteia.
Motivează acest lucru spunând că o delegaţie mandatată pentru un scop ar fi
trebuit să se întrunească pentru a stabili unele detalii pentru a exista o
opinie comună.
Detalii vezi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/04/nepomenitorii-de-la-schitul-ortodox.html
Sinaxa din 4 aprilie, care va avea
loc în localitatea Oreokastro,
langa Tesalonik – Grecia, va fi
o sinaxă a nepomenitorilor. Acolo nu va participa nici un ierarh (nu excludem
ipoteza ca anumiţi ierarhi să dea binecuvântare unor clerici sau credincioşi
din eparhiile acestora să participe/asiste la acea sinaxă). Din România
participă doar preoţi nepomenitori, a căror opinie, despre validitatea
Sfintelor Taine în BOR, deja o cunoaştem. Nu a existat o sinaxă a
nepomenitorilor din România, în care să se discute aceste opinii, motiv pentru
care ei nu au o opinie oficială publică, ci doar afirmaţii şi mărturii
individuale. Unii au opinii diferite, iar alţii se abţin să-şi dea cu părerea
despre validitatea Sfintelor Taine în BOR. Din acest motiv nu putem considera
pe toţi nepomenitorii din România având aceeaşi atitudine extremistă. Rămâne de
văzut dacă şi nepomenitorii greci vor aproba opinia nepomenitorilor români care
neagă validitatea Sfintelor Taine în BOR.
![]() |
pr. Antim Gâdioi |
Mai rămâne de lămurit o chestiune. Deşi liderii nepomenitorilor
extremişti Ciprian Staicu, pr. Antim Gâdioi, Mihai Silviu Chirilă, şi cei din
gruparea lor, spun că recunosc lucrarea Harului în BOR, în afirmaţiile lor omit
mereu un detaliu foarte important. Ei consideră că „adevărata” BOR este la cei
care au oprit pomenirea ierarhilor din BOR „oficială”. De aceea, de multe ori,
în afirmaţiile lor, nu specifică la care BOR se referă, la cea „oficială”, sau
la cea „adevărată”? Această ambiguitate lasă loc de interpretări. În opinia lor
BOR „oficială” este cea în care se pomenesc ierarhii, iar BOR „adevărată” este
cea în care sunt Tainele Valide. Despărţirea nepomenitorilor extremişti faţă de
„pomenitorii eretici” este tot mai accentuată.
Realitatea este că, acel canon 15, care
permite nepomenirea ierarhului eretic, nu este obligatoriu. Aceasta arată clar că
validitatea Sfintelor Taine nu constă în pomenirea sau nepomenirea ierarhului,
ci în harul primit prin hirotonie. Cei care susţin cu vehemenţă că lucrarea
Harului ar depinde de pomenirea ierarhului, nu au dovezi canonice, ci folosesc
câteva citate de la Sfinţii Părinţi pe care le pun în contextul dorit de ei.
Regretabilă este şi atitudinea ierarhiei
BOR, care a recurs la caterisiri ale unor preoţi nepomenitori. Această măsură
abuzivă şi dictatorială, a determinat pe unii nepomenitori să alunece în extreme.
Pe lângă orgoliile unor nepomenitori au mai contribuit şi frustrările celor
caterisiţi, care au transformat lupta împotriva ereziei ecumeniste şi a
pseudosinodului din Creta, într-o luptă personală faţă de ierarhii care îi
prigonesc.
Suntem alături de cei care luptă împotriva
ereziei ecumeniste, dar nu putem fi alături şi de aceia care cad în extreme
spunând că Împărtăşania, Botezul, Cununia etc., la preoţii din BOR nu ar fi
valide, doar pentru simplul motiv că aceştia îşi pomenesc ierarhii. Această
distanţare a unor nepomenitori duce la ruptură, iar în acest caz, caterisirile
lor, pe motiv de schismă, sunt valide.
Noi sperăm că nepomenitorii români se vor întoarce acasă luminaţi de Duhul Sfânt, fără a se scinda de antiecumeniştii pomenitori care au rămas în BOR, aşa cum e ea, cu neputinţele ei care trebuiesc vindecate din interior.
prof. Cristian Marc
Va inselati in privinta dlui Matei Vulcanescu. El este capul dezbinarii si al extremismului din moldova. El e in comuniune cu ierarhii si ierarhul lui e in comuniune cu restul sinodului, dar in Romania indeamna la galceava. Aici are niste orgolii sau sicane vechi cu ierarhii. De ce nu intrerupe el pomenirea si de ce nu se delimiteaza el de episcopul Serafim daca tot e asa viteaz? E usor sa traiesti bine in Grecia si pe alti preoti creduli din romania sa-i indemni sa se rupa de ierarh ca mai apoi sa ramana pe drumuri.. plus ca dl Matei V. e colaboratorul nr 1 al extremistilor de la Radeni. Sinaxa din Grecia care se voia a fi sinod se va dovedi a fi un mare fâs de unde vor veni mai pusi pe schisma. Pace!
RăspundețiȘtergereNicaieri nu a aparut public vreo dovada ca pr. Vulcanescu ar fi implicat in aceste chestiuni. Puteti aduce dovezi?
ȘtergereSpre exemplu, dovezi despre ratacirile nepomenitorilor din Romania exista, inregistrari, martori etc.
Despre faptul ca Vulcanescu ar fi implicat in aceasta schisma nu exista nici o dovada. Daca ar exista dovezi, problema ar sta cu totul altfel.
Apai daca el i-a prostit pe cei de la Radeni si pe altii sa intrerupa pomenirea, ce mai vreti? De ce nu intrerupe el pomenirea Mitropolitului Serafim daca e viteaz? Ca doar Ips Serafim e in comuniune cu semnatarii din Creta..
ȘtergereDe ce nu publica interviuri cu avva Iulian si dupa ce batranul si-a dat seama ca a fost inselat de catre dezbinatori? De ce nu spune motivul pt care a plecat din Romania si motivul pt care nu e primit in aici sa slujeasca? De ce nu merge la ips Ierotheos sau la Ips serafim sa le spuna predici despre intreruperea pomenirii?
Si dacă in Grecia vor merge pe aceeași linie vor cădea in schismă de nu mai pot fi recuperati.
RăspundețiȘtergereSe vede clar că au tendințe schismatice.
RăspundețiȘtergereDvs D-le Prof Cristian Marc sunteti teolog?..
RăspundețiȘtergereGhici.
ȘtergereE un lingău fără bărbăție care ascultă de nevasta arsenistă.
ȘtergerePe voi schismaticii va inteleg de ce sunteti impotriva pr Arsenie.
ȘtergerePentru ca nu s-a rupt de Biserica.
Revin cu rugamintea sa se mentioneze clar si exact cine/in care conferinta/la ce minut/si in ce context a facut afirmatia pe care o tot sustineti legsta de har.
RăspundețiȘtergereAlexandruandre
Daca citesti articolul de mai jos vei gasi ora, minutul, din conferinta de la Radeni in care spunea ca Impartasania la pomenitori "BOR oficiala"
Ștergerehttp://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/04/nepomenitorii-si-au-schimbat-directia.html
Sava a introdus subtil ideea de schisma, pe neobservate.
La Oradea a fost echilibrat, apoi a introdus la Bucuresti ideea de neparticipare la slujbele preotilor din BOR.
La Radeni a introdus ideea ca Impartasania la preotii din BOR nu mai e valida
Peste tot spune (aparent) ca este Har in BOR, dar se contrazice prin afirmatiile extremiste cu tendinte schismatice pe care le face.
Citeste articolul din link-ul de mai sus si vei gasi ceea ce cauti.
Pentru o mai buna intelegere iti recomand sa-i citesti articolele si sa-i urmaresti conferinta de la Radeni.
Multumesc
ȘtergereIn Comunicatele de ieri ati lămurit câteva aspecte esențiale. Am inteles că unii nepomenitori de la noi nu au căzut în extreme. Mă bucur de ei că sunt oameni echilibrati in care putem avea încredere. Ce facem cu cei ce se pierd luati de valurile "mărturisirii" fără discernământ? Am înțeles situația, se vede de la sine. Trebuie căutate soluții pentru salvarea celor care au luat-o pe arătură. Ce putem face pentru ei?
RăspundețiȘtergereSa va fie rusine de ceea ce scrieti aici! Nimeni din cei enumerati mai sus nu ne-a indemnat sa nu mai fim in comuniune cu erezia, ci sf Parinti ale caror carti le-am citit si pe care am dorit sa-i ascultam!Gresea sf Maxim Marturisitorul cand nu era in comuniune cu niciunul?Daca cineva NU este de acord cu pr Arsenie Boca , nu este pe linia buna?De ce se vrea cu tot dinadinsul sa nu se analizeze corect dreapta credinta a acestui parinte?Nu vreti sa recunoasteti ca ar fi posibil sa aiba abateri de la dreapta credinta?O spun cei ce l-au cunoscut si ai caror duhovnic a fost , ex pr Adrian Fageteanu! Stiti voi mai bine decat ei, cei de azi care nu l-ati cunoscut ?Lasa ti -l in grija Domnului,si daca nu a gresit in materie de dreapta credinta ,va fi acolo unde-i va fi locul !
RăspundețiȘtergereEsti cumva din gruparea lui Vasile Vieru si Mihai S. Chirila?
ȘtergereAnonimule tulburat, ce te agiti asa?
ȘtergereTe deranjeaza ce scrie aici?
Ce treaba ai tu cu pr Arsenie Boca?
Nici acum nu va linistiti din rautatile voastre?
Oare cui ar trebui sa-i fie rusine?
Nu vezi ce duh tulburator ai?
Se vede clar ce tendinte are situl asta domnule. Ce promovati atata sminteala si dezinformare in Post. Post de carne de porc tineti, dar de om nu. V-ati activat acum in preajma Sinaxei cu " patru" articole care nu va fac cinste. Despre lupta anti ecumenista sa mai vorbim, daca voi muscati cu atata viclenie pe acei preoti si monahi, care chiar au riscat atat de mult, si au dus singuri lupta anti ecumenista in timp ce domnile voastre ati stat in stand by ?
RăspundețiȘtergereDin cate se pare nu slujeste extremistilor.
ȘtergereNu e asa?
Scriu din Grecia.
RăspundețiȘtergereAm fost surprinsa cand am aflat ca prof Teodor Zisis nu mai vine. La fel nici alti mari teologi greci.
Se zvoneste ca a fost o cearta imensa intre pr Sava sustinut de cativa zelotisti athoniti si teologii greci.
Pr Sava le-a cerut sa teologilor greci sa indemne lumea sa nu mai mearga la bisericile unde sunt pomeniti ierarhii, iar prof Zisis nu a fost de acord.
La fel se pare ca prof Teodor Zisis a spus ca Sfintele Taine la pomenitori sunt valide. Asta i-a deranjat pe organizatorii zelotisti si a iesit taraboi.
Sunt curioasa sa vad daca totusi prof Teodor Zisis va aparea la sinaxa de aici.
Se simte multa tensiune si forfota.
Romanasii nostrii sunt cam putini.
Dupa atata valva pe internet, se pare ca s-a ramas doar cu galagia. Nimic concret.
Se rostesc mereu anateme, dar nu stiu cine le va lua in considerare.
Se pare ca este un esec mai mare decat a fost la Radeni.
Va mai scriu cand se termina totul.
va intreb...
RăspundețiȘtergerepe cine d...u intereseaza atat de mult de ce s-a intamplat in Creta, cand oamenii nu mai au bani de mancare, nu mai isi permit sa-si plateasca facturile din salariile mizere care exista in tara asta. Bine ca are BOR bani sa cumpere un clopot cu 425.000 euro... plus ca ei au mereu bani sa contruiasca cate o biserica, cate o manastire... (fara sa judec, din partea mea sa fac 1000000000000, nu ma deranjeaza), dar raman altele in ruina si sunt unele monumente istorice si nu se face nimic in acest sens....se astepta finantare, serios?, bine ca asteapta pt unele bani de finatare ca nu au, dar pe cealalta parte au sa ridice de la zero o alta biserica sau manastire la distanta de cativa km una de alta...
Iertati nu vreau sa par un nesimtit, dar mi se par niste lucruri foarte reale.
Probabil ca mai sunt persoane interesate si de mantuire, nu doar de viata materiala...
ȘtergereAm ajuns acsa,
RăspundețiȘtergerein Grecia a fost frumos, dar la sinaxa nu am priceput mare lucru. important e ca s-a pronuntat categoric impotriva ecumenismului.
Romanii nostri au avut doua comunicate frumoase. In rest cam plictisitor...
A fost un restaurant mare, select, elegant, dar asta nu ma incantat.
Locul de la prezidiu rezervat pt prof. Teodor Zisis, a fost gol pana la final.
Imi cer iertare ca ma bag si eu in discutie cu atata lume "de specialitate".Dar doresc sa-mi spun si eu parerea mea de muritor de rand.Aceste disensiuni din sanul Bisericii sunt in masura sa innebuneasca un om de rand,care nu stie teologie la nivelul celor de specialitate ,vrea sa faca tot ce poate spre propria mantuire si nu stie dupa care sa se ia.Inteleg ca "Sinodul" este o mare erezie-si deduc ca trimisii BOR care au semnat documentele acestui sinod s-au raliat ereziei,deci sunt eretici.Preotii care-i pomenesc la Sfanta Liturghie devin si ei eretici prin aceasta pomenire,prin "partasie".Atunci sa-mi spuna si mie cineva,cum poate lucra Harul alaturi de aceasta erezie?Sfintii Parinti spun foarte clar ca acei parinti care ,din diverse motive sau constrangeri,devin eretici,cad din Har.Atunci spovedania si impartasania mea cum pot fi valide ,daca le efectueaza un parinte cazut din Har?Cei care sustineti ca nepomenitorii au dreptate,deci pomenitorii sunt eretici,va asumati dvs.raspunderea pentru sufletul meu?Va insusiti TOATE pacatele mele in cazul in care spovedania si impartasirea mea la un pomenitor nu-s valide?La Judecata ce va sa vie va puneti sufletul pentru al celor pe care-i sfatuiti sa mearga linistiti la preotii pomenitori sa primeasca Sfintele Taine din mana lor?Va rog sa ma iertati,dar deruta asta e in masura sa piarda multe suflete.
RăspundețiȘtergere"Patriarhia Bulgariei a rămas ortodoxă. Aceasta se dovedeşte prin faptul că a avut tăria să respingă documentele eretice din Creta. ..."-scrie in articolul dvs.
RăspundețiȘtergereDeci Patriarhia noastra,care NU "a avut taria sa respinga documentele eretice din Creta" cum este?Cum sunt trimisii BOR care au semnat "documentele eretice din Creta"?
Cum adica canonul 15 nu e obligatoriu?
RăspundețiȘtergereExista canoane optionale? Daca exista canoane optionale, de ce mai exista?
Da, exista.
ȘtergereDaca citesti canonul 15 vezi ca scrie ca: "Cine opreste pomenirea pseudoepiscopului este apreciat".
De aici tragem concluzia ca cei care vor aprecieri sa fie declarati eroi o pot face.
Le dorim succes, dar daca vor sa fie eroi, atunci sa nu se mai vaicareasca ca niste muieri pe internet.
Acum au adaugat vaicaierilor si cerseli. SACCSIV si cateva bloguri extremiste au inceput cerseala sub pretextul ca au nevoie de bani pentru obiecte de cult.
ȘtergereNu vor obiectele, ci doar banii.
Chestia este ca cerseala este facuta astfel incat sa nu poata fi verificati ce fac cu banii.
Spun ca banii vor merge la un preot, al carui nume nu il poate spune la nimeni. Mai au si un cont al carui proprietar e cam dubios.
Un articol plin de minciuni si insinuari fara nici o legatura cu adevarul.
RăspundețiȘtergereNU mi se par a fi minciuni. Ce scrie aici s-a adeverit deja. Cei care urmaresc situatia au vazut aceste lucruri de la sine. Mai degraba cred ca te deranjeaza ce scrie aici. Oare de ce?
Ștergere