joi, 30 martie 2017

Monahul Teodot Rogojină se dezice de nepomenitorii care contestă validitatea Împărtăşaniei în Biserica Ortodoxă Română



Numele părintelui Iustin Pârvu este folosit abuziv de către nepomenitorii din România.

Citate ale unor Sfinţi Părinţi, sunt scoase din context şi interpretate după bunul plac.

Monahul Teodot Rogojină (în foto) a susţinut mişcarea nepomenitorilor din România. Deoarece gruparea nepomenitorilor din Neamţ, care îl are ca lider pe părintele Antim Gâdioi şi Mihai Silviu Chirilă (ieromonahul Pamvo fiind pus la înaintare), au îndemnat oamenii să nu participe la slujbele preoţilor antiecumenişti care pomenesc ierarhii, numiţi de aceştia “trădători” şi “fricoşi”, monahul Teodot s-a gândit să rupă tăcerea dând în vileag mai multe dintre tendinţele schismatice ale nepomenitorilor nemţeni.

Monahul Teodot informează că: gruparea condusă de Pr. Antim Gâdioi si Pr. Ieronim Cozma (acum sălăşluiţi într-o vilă particulară din Argile, sat Petru-Vodă, jud. Neamţ), “afirma ca in Biserica Ortodoxa Romana, dupa adunarea din Creta – iunie 2016, toti ierarhii dimpreuna cu toti preotii pomenitori ai acestor ierarhi, nu mai au deloc puterea sfintitoare a Sfintelor Taine (Hirotonie, Impartasanie, Spovedanie, Botez, Ierurgii) din cauza partasiei, prin semnatura sau pomenire, cu erezia ecumenista.” Pentru a justifica această opinie cu tendinţe schismatice, nepomenitorii, sfătuiţi de “teologul” Mihai Silviu Chirilă, folosesc citate de la Sfinţii Părinţi scoase din contextul real, fără a da sursa exactă de unde a preluat textele de care fac uz.

Pe blogul personal, monahul Teodot spune: 
 “Urmarea acestei grave inselari este indemnul Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma catre credinciosii care-i pastoresc, de a-si ingropa mortii fara preot, de a nu-si boteza copiii la preotii pomenitori, de a nu se cununa la preotii pomenitori,  de a se impartasi doar la preotii nepomenitori, de a sta acasa duminica si in sarbatori daca nu au in apropiere biserici unde slujesc preoti nepomenitori (doar 4 biserici in toata Romania), teologii sa nu se mai hirotoneasca preoti, pe scurt, interdictie la toate Ierurgiile si Sf.Taine ale preotilor pomenitori (+agheasma mare, agheasma mica, anafura). Incalcarea acestor indemnuri de catre credinciosii aflati sub ascultarea Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma, se pedepseste cu excluderea de la spovedanie sau oprire de la impartasire pentru un an de zile.
Am primit ingrijorator de multe marturii in care Parintii Antim si Ieronim indeamna la divort familiile in care unul dintre soti merge la bisericile pomenitorilor.
Trebuie sa va spun ca Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma nu ofera aceste servicii religioase la “domiciliul” de pe Argile, de aici si exodul de la Radeni.

Pentru o mai buna intelegere, aflati ca Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma resping total sub acuze de inselari dorobantiste pe Pr.Macarie Banu si Pr.Atanasie Parfeni de la M-rea Oituz (primii care au intrerupt pomenirea ierarhului cretan in Romania), si restul nepomenitorilor din Ardeal pe acuze de inselari bochiste.”
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

În mărturia sa, monahul Teodot este nemulţumit că nepomenitorii extremişti se folosesc de numele părintelui Iustin Pârvu pentru a-şi argumenta opiniile. Ucenicii părintelui Iustin de la ambele mănăstiri (maici şi monahi) spun că părintele Iustin nu ar fi recurs la oprirea pomenirii, ci ar fi luptat în plan teologic şi duhovnicesc. Monahul Teodot demască acţiunile extremiste ale unor bloguri. Mai multe detalii despre acest subiect, găsiţi aici:

Marius Pop

Precizare:
1. Nepomenitorii extremişti susţin în mod nefondat că mărturiile antiecumeniste ale unor preoţi nu au valoare din moment ce aceştia îşi pomenesc ierarhii de care aparţin canonic. Nu există nici un canon prin care aceştia ar putea să-şi motiveze această opinie. 
2. Nepomenitorii extremişti dau impresia că sunt în comuniune cu Biserica spunând că recunosc lucrarea Harului în BOR, în timp ce la conferinţa de la Rădeni au afirmat că preoţii din BOR nu mai au validă Sfânta Împărtăşanie - ceea ce este o contradicţie teologică.

27 de comentarii:

  1. Si noi, mirenii, pe cine sa ascultam? Pe monahul Teodot, pe minciuno-episcopi sau cei ce sunt in comuniune cu acestia sau de invatatura Bisericii si Canoanele ei, pe Sfintii Apostoli?
    Atunci cand sfantul Apostol a zis ca si chiar el insusi sau inger din cer, de ar aduce alta invatatura, sa fie anatema, era oare scismatic? Oare nu Duhul Sfant a grait prin Sfantul Apostol?
    Monahul Teodot este mai mare si mai sfintit decat Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti care ne-au invatat altceva decat ceea ce ne invata monahul Teodot?

    Oare sinodul care i-a anatemizat pe ereticii ecumenisti nu are nicio valoare? Oare BOR nu este deja unita in acelasi duh cu papistasii, din moment ce au atatea recunoasteri de taine, atatea slujiri impreuna si chiar impreuna-impartasiri? Unde este adevarul?

    Sfantul Vasile cel Mare a oprit pomenirea episcopului sau atunci cand acesta a semnat erezia, a rupt comuniunea cu el si a plecat in pustie. Respectivul episcop nu fusese caterisit de nimeni. Oare era schismatic Sfantul Vasile cel Mare?

    Sau cum sa intelegem pasajul de mai jos:

    "Biserica ce se pângărește de eretici nu mai este biserică sfântă a lui Dumnezeu, ci casă pângărită, cum zice Marele Vasile, de vreme ce îngerul care se afla într-însa, precum în orișice biserică, s-a îndepărtat din pricina necucerniciei ereticilor. De aceea nici jertfa ce se săvârșește într-însa nu este bine-primită la Dumnezeu. Ascultă-L pe Cel ce zice: << Iar cel fărădelege, care jerfește Mie vițel, ca cel ce bate om>> (Isaia 66,3)”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iulian Fagadau30 martie 2017, 17:15

      Anonimului din 30 martie ora 16.43
      Nu stiu cine esti si nici nu cred ca conteaza, daca nu vrei sa iti dai numele.
      Voi incerca sa iti explic cateva lucruri pe care ori nu le intelegi, ori le interpretezi gresit in mod voit.
      / Nu a zis monahult Teodot ca oprirea pomenirii este schisma.
      / Sf. Vasile cel Mare cand a plecat in pustie nu a zis ca Impartasania celor care pomenesc episcopul eretic (inca necaterisit) este invalida, asa cum spun unii dintre nepomenitorii din Romania, in frunte cu monahul Sava.
      / Sinodul ROCOR (daca la el te referi) are valoare. El condamna erezia ecumenista, dar este un sinod local, nu este panortodox. Acest Sinod nu spune ca ierarhii sau preotii care ii pomenesc la slujbe pe acestia, ar avea Impartasanie invalida.

      Vrei sa muti atentia spre nepomenire si sa pui pe plan secund esenta.
      Stim ca motivul pentru care unii au ajuns in schisma este negarea validitatii Impartasaniei, nicidecum gestul opririi pomenirii.

      Ștergere
    2. Am impresia ca acest "Anonim" este un schismatic stilist.

      Ștergere
    3. Monahul Teodot30 martie 2017, 20:25

      D-le Anonim,
      Intrebati pe cine sa ascultati. Din intrebarile pe care le puneti, se vede ca dumnevoastra stiti de fapt pe cine sa ascultati. De ce spun asta ? Pentru ca deja pe "cei ce sunt in comuniune cu minciuno-episcopii"- chiar daca sunt impotriva ecumenismului - Creta si pe mine personal, ne socotiti in mintea d-voastra, a fi in afara invataturii Bisericii, a canoanelor si a Sf.Apostoli. In acest sens doresc sa va amintesc ca NICI UN ARHIEREU CARE A MARTURISIT IMPOTRIVA ECUMENISMULUI-CRETA, NU A INTRERUPT COMUNIUNEA CU MINCIUNO-EPISCOPII. Bulgarii si georgienii, care nu au fost la Creta, inca ii pomenesc pe minciuno-episcopi. Sunt preoti care au condamnat ecumenismul-Creta si totusi nu au intrerupt comuniunea-pomenirea cu cei vinovati. Da, este buna intreruperea pomenirii arhiereilor eretici, dar fara extremele in care au cazut unii nepomenitori de la noi, care au devenit mai periculosi chiar decat ecumenistii. Eu m-am straduit sa invat ceea ce invata Biserica si ultimii nostri Parinti in Hristos, intre care P.Justin Parvu, pe care l-am avut duhovnic si Staret 14 ani.
      Anatema data de Sf.Apostol Pavel trebuie inteleasa cum se cuvine. Dupa dumneavoastra, daca Sfantul Apostol a dat aceasta anatema, totul s-a rezolvat de la sine : care cade intr-o erezie, este caterisit din oficiu, prin aceasta anatema. Cei care au invatat erezii, sunt deja cazuti sub anatema lui. Atunci va intreb : ce rost au mai avut cele 9 SINOADE ECUMENICE, care au dat si ele anatemei pe ereziarhi ? Dupa judecata d-voastra, "s-au aflat in treaba" ?
      Eu am cautat sa nu invat pe nimeni, nimic in afara invataturilor Sf.Parinti, dar nu am puterea sa si schimb modul gresit de interpretare al unora ca d-voastra, de exemplu.
      Sinodul din Canada(1983, Sf.Ioan Maximovici) la care va referiti, are mare valoare, caci acesti episcopi si-au facut datoria inaintea lui Dumnezeu, ca pazitori ai Dreptei Credinte si combativi ai ereziei ecumenismului.
      Dar cum a lucrat aceasta anatema, au lasat-o in seama lui Dumnezeu. Daca vreti sa insinuati ca dupa 1983, BOR, BOGreciei, BORusiei, care au avut in frunte numai arhierei ecumenisti si datorita acestei anateme, s-a oprit lucrarea harului in aceste Biserici, practica va contrazice, caci toate aceste Biserici au dat mari Sfinti, care au fost hirotoniti tocmai de acesti arhierei. Iar acesti Sfinti i-au combatut pe arhiereii ecumenisti.
      Duhul BOR este Duhul intregii Biserici, adica Insusi Duhul Sfant. Dar arhiereii ecumenisti au acest pacat personal, pentru care vor da raspuns greu la Judecata. Adevarul-conform Traditiei Bisericii, este ca, pana la o caterisire de catre un Sinod Ortodox, acesti arhierei ecumenisti au valide toate Tainele si Dumnezeu inca lucreaza mantuirea pentru cine o mai cauta in BOR si prin ei. Sunt preoti hirotoniti de acesti arhierei dupa Creta, care nu sunt de acord cu ecumenismul-Creta, dar care lucreaza la mantuirea credinciosilor.
      Sf.Vasile cel Mare a facut desavarsit ceea ce a facut, dar nu ii putem copia faptele ad litteram , aceasta fiind in conceptia Sf.Ignatie Briancianinov, o mare inselare. Cand pr. Antim-Ieronim vor avea duhul si faptele Sf.Vasile, atunci ne vom lua dupa ei. Pana acum, dovedesc ca au duh bolnav, prin : negarea harului in BOR dupa Creta, oprirea fiilor duhovnicesti sa mai mearga la alte biserici decat cele ale nepomenitorilor ... am scris in amanunt in articol. Hulirea harului in BOR dupa Creta, s-a facut si se face de ei continuu si din ce in ce mai viclean : asta vara l-au negat in mod fatis, in octombrie "nu ne pronuntam", adica in mod ascuns-viclean iar din 19 ianuarie, dupa conferinta pr. Sava de la Radeni, in mod mai ascuns, mai viclean, prin teoria "Tainelor invalide".
      Cand ai sa ajungi sa vezi ingeri, ai sa poti spune cu certitudine si dumneata : ingerul acestei biserici s-a departat de la ea. In ultimul text citat de dumneata era vorba despre ereticii caterisiti nominal de catre un Sinod, care nu voiau sa revina la Ortodoxie, ci continuau sa slujeasca in vechile biserici, pe care le rapisera de la ortodocsi.

      Ștergere
    4. Monahul Atanasie30 martie 2017, 23:51

      Fratele meu in arme Teodot.
      Dupã cum probabil ști și sfinția ta, atunci când preotul scoate la proscomidie pãrticele pentru vii iar printre aceștia sunt și necredincioși aceștia nu au ce căuta în același potir cu Hristos și cu cei binecredincioși, din acest motiv preotul trebuie să fie foarte atent la pomelnicele pe care le primește. Asta fiind după canoane, dar după practică, nu știu dacă e vreunul. Acum, să presupunem că preotul nu are vreun păcat care să departeze Duhul Sfânt, spune rugăciunea epiclezei și se coboară Duhul Sfânt peste daruri sfințindu-le. Apoi la vremea împartașirii ce se întâmplă? Taina cea mare, primim Trupul și Sângele Domnului, spre curăția și iertarea păcatelor noastre... DAR în același timp primim și otrava necredinței, ereziei și a altor păcate ale celor care cu nevrednicie au fost pomeniți la proscomidie fără pocăință... pentru că toți in potirul acela devenim Unul. Deci primim și har și otravă, iar pentru că harul se retrage din fața necurației, rămânem cu otrava într-un final. Sau cum era o vorbă de duh, dacă pui o cană de vin într-un butoi cu apă de canal, iese apă de canal; iar dacă pui o cană de apă de canal într-un butoi de vin, iese tot apă de canal. Nu este har in BOR? Este, după credința fiecăruia, dar este. Dar dacă ai băgat o Iudă între binecredincioși, și chiar se va împărtași cu tine... până la urmă TE VA VINDE. Așa că, mai bine scoateți pe cei necredincioși dintre voi până nu e prea târziu. Trebuie într-adevăr cercetat bine cugetul fiecăruia, chiar ierarh fiind el, înainte de a ne împărtăși laolaltă. Să nu uităm că nu putem slujii la doi stăpâni... Unul e Stăpânul, Hristos.

      Ștergere
    5. Parinte Atanasie, e tocmai invers de cum ați spus. Scopul pentru care se scot miride pentru credincioși este acela de a spăla păcatele lor în Sângele Mantuitorului. Dacă păcatele oamenilor pomeniți transformă Sangele Mantuitorului în vin (prin plecarea harului) înseamnă că diavolul e mai puternic decât Domnul. UNDE ați întâlnit o asemenea "teologie"? Acuzăm ierarhii ecumeniști, dar suntem mai eretici decât ei prin aberațiile pe care le susținem. Iertați.

      Ștergere
    6. Monahul Teodot1 aprilie 2017, 17:54

      Monahului Atanasie,
      Aveti o intelegere trupeasca a celor duhovnicesti. Atunci cand ne Impartasim, primim pe Insusi Hristos in noi.Comuniunea dintre credinciosii participanti la Sf.Liturghie se face prin Hristos. In Sf.Potir nu se amesteca Dumnezeu cu nimeni. Ramane Dumnezeu si se uneste cu cei vrednici.
      Dupa mintea dvs, Hristos s-a impartasit cu nevrednicie impreuna cu Iuda, cand a spus: "Cel ce a întins cu Mine mâna în blid, acela Mă va vinde". Icoana Cinei celei de Taina, cu valoare dogmatica, il infatiseaza si pe Iuda, primul tradator la Bisericii, ca cel ce ia parte la Cina-Euharistie. S-au impartasit Apostolii impreuna cu Iuda? DA. S-au impartasit Apostolii din "erezia" lui Iuda? NU. Ce a facut Hristos Domnul cu Iuda, l-a dat anatemei? NU.
      Aveti mari lacune teologice, va recomand citirea unor dogmatici ortodoxe, precum si scrierile lui N.Cabasila.


      Ștergere
    7. monahul Atanasie3 aprilie 2017, 18:50

      Monahului Teodot și celor care nu înțeleg ce am scris.
      "Cel ce a întins cu Mine mâna în blid acela Mă va vinde". Atunci a fost un fapt, aici e profeție (deși nu mai e, că doar de întâmpla). Citiți bine scriptura și vedeți că credința nu-i a tuturora și puteți citi voi toată dogmatica... Dumnezeu se descoperă cui voiește și când voiește iar după vorbele voastre îmi dau seama că încă nu l-ați cunoscut, pentru că în realitate e o condiție pe care o pune Dumnezeu pentru a primii harul, dar asta e o taină a înțelepciunii, pe care dacă n-ați descoperit-o până acum nici eu nu pot s-o zic. Mântuiți-vă!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Cristina Avram31 martie 2017, 00:16

      Sigur că ne rugăm. Să îi dea Dumnezeu putere să ducă mai departe crucea pe care si-a luat-o. Să-i ajute bunul Dumnezeu în ceea ce face.

      Ștergere
    2. Ne rugam pt.Pr.Teodot că să aducă la Hristos câți mai mulți oameni care ,din păcate,au căzut în cursa Pentru.Sava.

      Ștergere
  3. Bine zice p[rintele Teodot. Prin atitudinea lor se vede clar ca se rup de Biserica. Sa nu recunosti valide Impartasania, Botezul, Cununia, Mirungerea, Sfestania, si alte Taine ale Bisericii este rupere de Biserica.
    Multumesc monahului Teodot, mi-a spulberat o indoiala. Acum stiu clar care este adevarul. Multumesc si celor de la ASTRADROM.
    Sunt din Germania si aici nu stiu dupa cine sa ma iau, dar acum cand pot face o comparatie, observ ca acest blog poarta un echilibru din toate punctele de vedere. Cand nepomenitorii au fost pe linie buna i-ati fost alaturi, iar acum ca au derapat, le atrageti atentia sa se indrepte.
    Mariana Muresan, Berlin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mariana Muresan..ramai verticala...ce nepomenitori si de unde ...nu recunosc aceste taine?Nu da crezare diversiunilor.

      Ștergere
  4. Sunt romîn antiecumenist, fac parte din BOR, consider că Sfânta Împărtăşanie este validă la duhovnicul meu. Nu recunosc şi nu accept inovaţiile nepomenitorilor extremişti de pe blogurile SACCSIV, ortodoxinfo, ortodoxos.ro, invataturasfintilorparinti, strana ortodoxa, şi alte bloguri ale extremistilor care ne tulbură mintea şi sufletul cu activitătilor extremiste si schismatice.
    A spune ca Împărtăşania nu este validă la preoţii din BOR, pe motiv că îşi pomenesc ierarhii, este schismă în adevăratul sens al cuvântului.
    Mă dezic şi eu de acesti aberanţi care se joacă cu minţile şi inimile noastre.
    Mircea Dobre, Cluj-Napoca, strada Moţilor, nr 21.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acum inteleg de ce schismaticul Mihai Silviu Chirila si cei asemenea lui, care neagă validitatea Împărtăşaniei în BOR, se agită atât de mult să ne convingă să ne dăm de partea lor.

    Înţeleg şi de ce pe părintele Teodot l-au declarat demonizat. Aşa susţine Mihai S. Chirilă pe pagina lui de facebook, că monahul Teodot este deminizat. Se pare că adevărul este tocmai invers. Demonizaţi sunt aceia care spun că împărtăşania în BOR nu este validă.

    Mihai Chirilă işi asumă dreptul să mă reprezinte la sinaxa nepomenitorilor din Grecia. Nu accept să fiu reprezentat de acest individ acolo. Lupta împotriva ereziei ecumeniste trebuie dusă din Biserică, aşa cum făcea şi părintele Iustin Pârvu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Valerian Apostolescu30 martie 2017, 18:54

      Nu-i mai schismatic Chirilă decât Staicu. Te asigur.
      Amândoi şi-au luat de la sine putere dreptul să ne reprezinte în Grecia. Să se reprezinte pe ei şi pe cei care le dau în scris că acceptă să fie reprezentaţi de aceşti doi hulitori ai Sfintei Împărtăşanii din BOR.
      Să fie clar şi limpede. Nu accept să fiu reprezentat de ei.

      Ștergere
    2. Mircea Dobre
      Mircea Nistor, s.a.
      Da, nu ne reprezinta sunt extremisti dar sa stai ca strutul cu capul in nisip fara nici o atitudine e bine?Ce ati facut voi cu duhovnicii vostri?
      Cred ca a venit momentul ca impreuna cu preotii nostri sa luam atitudine si sa semnam in al 12-lea ceas petitii prin care ierarhii sa-si revizuiasca pozitia fata de Sinod.

      Vinovati pentru aceste extreme suntem toti pentru ca altfel erau lucrurile daca macar 10% dintre preoti avea curajul marturisirii prin a trimite petitii ierarhului. Petitii semnate impreuna cu enoriasii in care sa marturiseasca ca nu sunt de acord cu Sinodul si cu schisma.
      Altfel erau lucrurile daca fiecare staret impreuna cu obstea trimitea ierarhului o petitie prin care marturiseau ca nu sunt de acord cu Sinodul. In primul rand era marturisire in fata lui Dumnezeu apoi dispareau extremele la care s-a ajuns pentru ca ierarhii pusi in fata acestor situatii erau obligati sa raspunda altfel. Cum mai puteau caterisi preoti daca erau sute de marturisitori cu ucenici in spate?

      Lasitatea noastra a generat aceste extreme. Vina incepe cu fiecare din noi cei care nu i-am atentinat cum trebuie pe celalalti ca sa inteleaga ca este nevoie de o atitudine. Cert este ca nu putem fi uniti, fiecare ramanand la extrema lui si nu la calea de mijloc pe care ne-o recomanda Sfintii Parinti.

      Caterisirile care s-au facut sunt abuzive indiferent de atitudinea preotului, existau alte metode de abordare pana la caterisire. Indiferenta, frica, fatarnicia, facutul pe prostul, orbirea, refuzul de a vedea si dreptatea celuilalt si condamnarea celui care greseste si nu a greselii, lipsa unui dialog, toate ne fac pierzatori de har. Roadele le vedem: avem schisma in Biserica.

      Ce se mai poate face? Cu mila lui Dumnezeu sa ne trezim macar acum si sa ne unim intr-un val de atitudine pentru calea de mijloc care sa condamne extremele, sa-i faca pe ierarhi sa-si revizuiasca atitudinea fata de Sinod si sa se revina la unire nu la unitate!

      Sa se intrebe fiecare ce a facut ca sa nu fie schisma, tacerea noastra a ganerat-o. Am incremenit langa preotii deja anchilozati in sabloanele stiute si care nu sunt capabili de reactie, sau care se inversuneza in a spune raului din Creta bine, asta pentru ca au o pozite pe care nu vor sa o piarda, iar sufletele noastre sunt pe mana lor.

      La cati dintre noi li s-a pus pumnul in gura? Cati preoti se fac foc si para daca deschizi subiectul pentru ca n-ar fi treaba noastra? Aceasta ascundere a adevarului pierde Biserica. Macar de i-am vedea smeriti recunoscand ca nu pot sa faca mai mult iar inima lor sa condamne erezia din Creta.Cand insa ei condamna nepomenitorii si spun ca in Creta nu s-a gresit nimic atunci nu ne ramane decat sa cerem mila lui Dumnezeu sau sa plecam la nepomenitori.

      Ștergere
    3. Ziceti bine ce ziceti, dar ar trebui sa luati in seama un amanunt: cati dintre cei care ii numesc "schismatici" si "in afara Bisericii" pe nepomenitori (pe toti, nu doar pe cei care cntesta Harul), deci cati dintre asa zisii "luptatoti din interiorul Bisericii" sunt nestiutori si cati sunt propagandistii sistemului ecumenist? Dezbina si stapaneste! Prin minciuna, prin zvonuri neadevarate, prin rastalmacirea invataturii ...

      Si apropo, cati calugari "nepomenitori din interior", care indeamna public la nepomenire si afirma public ca ei nu ii pomenesc pe episcopii eretici, iar in loc de pomenire striga "nevrednic" si inca nu a fost dat afara din manastire? Mai exista macar unul in vreo manastire din Romania?

      Monahul Teodot, cu toate ca si-a pus poza si numele si adresa,si indeamna public sa se strige nevrednic spunand ca el asa face si ca el nu pomeneste nici numele patriarhului si nici numele episcopului locului la slujbe, este inca in manastire. Oare chiar asa, sa fie el unicul de care nu stie sistemul, cu toate ca noi toti stim? Sau ii este de folos sistemului?

      In conditiile in care toti preotii care au oprit pomenirea au fost caterisiti, si toti monahi si monahiile au fost alungati din manastiri, cred ca nedumeririle de mai sus sunt de bun simt.

      Ștergere
  6. Pe adresa de email a asociaţiei am primit mesaje, din ţară şi diaspora, din partea unor credincioşi care si-au manifestat nemulţumirea că unii nepomenitori se autodeclară reprezentanţi ai românilor la sinaxa din Grecia, 4 aprilie 2017.

    Menţionăm că Mihai Silviu Chirilă şi fostul preot Ciprian Staicu nu pot reprezenta credincioşii BOR la acea "sinaxă", deoarece este o întrunire doar între nepomenitori. Eventual ar putea reprezenta doar pe cei care au oprit pomenirea ierarhilor sau pe cei care refuză să meargă la bisericile de care aparţin canonic. Aceştia sunt foarte puţini la nivelul întregii ţări.

    Probabil că ei au o listă cu persoanele care i-a mandatat în acest scop. În caz că această listă există, cu semnăturile originale, ar putea fi cunoscută doar dacă unul dintre cei doi vor accepta să o facă publică.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cristina Avram31 martie 2017, 00:22

    Ma bucur că Dumnezeu mai tine lumea asta. Pentru ca în ea mai sunt oameni ca părintele Teodot.

    RăspundețiȘtergere
  8. Antidot pentru monahul Teodot.

    Tainele ereticilor nu sunt taine cf. Canonului 46 Apostolic deoarece acolo se spune ca Hristos nu are partasie cu Veliar.
    Toti ierarhii din Romania sunt eretici deoarece fie au semnat in Creta erazia ecumenista, fie au acceptat-o in 29 octombrie 2016. Cine ii pomeneste pe eretici este el insusi eretic deoarece accepta credinta acelui eretic. Ereticii nu au taine valide.
    Domnul nostru Iisus Hristos nu are amestec cu Veliar. El ne invata ca ce spunem da sa fie da si ce spunem nu sa fie nu.
    Or monahul Teodot invata nu amestecat cu da. Adica pe de-o parte ca ierarhii sunt eretici, dar ca tainele celor deveniti eretici prin pomenirea ierarhilor eretici sunt valide.
    Marturisirea trebuie sa fie completa si nu amestecata, adica vezi Doamne astia sunt eretici, dar Tu te milostivesti de noi si ne dai Trupul si Sangele din mana ereticilor. Amintiti-va cazul mucenicilor carora li s-a spus sa jertfeasca in fata multimii la idoli si apoi sa-si vada linistiti in particular de credinta lor, iar acestia nu au acceptat, iar cei care au acceptat au fost considerati cazuti.
    Situatia e somilara acum, iar mucenicia pe care o suportam e la nivel duhovnicesc. Cum poti sa fii linistit si impacat cand te "impartasesti" din mana celui ce l-a pomenit pe vanzatorul lui Hristos? Cu cata nerusinare nu spui atunci acolo ca "sarutare nu-ti voi da ca Iuda" cand tu esti de acord cu Iuda prin pomenire si primesti "tainele" din mana celui ce l-a pomenit pe Iuda?
    Sau poate credeti ca ierarhii ereticii din Creta si cei care au acceptat erezia pe 29 octombrie 2016 nu sunt iude?
    Hai, sa te vad monahe Teodot, poti sa-mi raspunzi la intrebarile mele fara ca logica sa-ti derapeze intr-un raspuns idiot?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Anonim, daca studiezi putina teologie vei afla ca acel canon de care amintesti tu se refera la ereticii care deja au fost condamnati, nu la ereticii care nu au fost inca condamnati, cum sunt ecumenistii de azi. Asta este marea ta greseala si de aici incolo pornesti pe drum gresit. Nu inteleg de ce scoti lucrurile din context? Doar ca sa dovedesti ceea ce vrei tu? Ce faci tu este ca si cum la matematica ai face o combinatie din mai multe axiome ca sa dovedesti ca 2+2=5, ceea ce nu se poate, logic. Dar dupa mintea ta si a unora care vor sa conteste impartasania in Biserica se poate orice. Nu ma mira...

      Ștergere
  9. [...]
    "Nina D., prin anii „˜20, l-a întrebat pe Staretul Nectarie:

    -Se spune ca toate semnele celei de A Doua Veniri s-au împlinit”¦

    -Nu, nu toate, – a raspuns Parintele. Desigur si cei ce au o vedere simpla observa ca multe se împlinesc, dar celor duhovnicesti li se descopera mai înainte. Biserica era un cerc imens în întreg orizontul, iar acum este un cerculet. Iar în ultimele zile înainte de venirea lui Hristos ea îsi va pastra acest chip: un singur episcop ortodox, un singur preot ortodox, un singur laic ortodox. Eu nu îti spun ca nu vor mai fi biserici, dar Ortodoxia se va pastra doar în acest chip. Tu ia aminte la aceste cuvinte, si întelege ca asa va fi în întreaga lume."
    [...]

    Sursa: http://www.ganduridinierusalim.com/noi-traim-acum-timpuri-insemnate-in-apocalipsa-cele-despre-care-ingerul-a-strigat-vai-de-cei-ce-traiesc/

    RăspundețiȘtergere
  10. Părintele Teodot are dreptate! Daca Împărtășania exista , agheasma nu se strica atunci sa nu mai mergem la biserică că se pomenește un eretic-inca nu i caterisit,dat anatemei! Pai pt.cine coboară Hristos? Daca Bisericile sunt goale? -Florina

    RăspundețiȘtergere
  11. Maonahul Teodot are ffff mare dreptate...si mult curaj...Bravo lui! Cand vreodata ar fi permis bravii nostrii voievozi sa se aseze semiluna pe pamanturle stramosesti...megasemiluna!!! Pai asta este pATRIARH??? Astia sunt conducatori?? Vai vai vai....."cum nu vii tu Tepes Doamne...."

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.