Predica parintelui Ciprian Negreanu (Cluj-Napoca) la praznicul Sfantului Apostol Andrei (2013):
DRUMUL SFANTULUI APOSTOL ANDREI si DRUMUL RELATIEI NOASTRE CU DUMNEZEU
“În numele Tatălui şi al Fiului și al Sfântului Duh. Amin.În ziua Sfântului Andrei, un scurt cuvânt din partea noastră, un cuvânt care se leagă bine de viaţa noastră. Cum începe întâlnirea dintre Sfântul Apostol Andrei şi Mântuitorul? Într-un loc public, între oameni obişnuiţi, la malul Iordanului, între mii și mii de oameni care se botezau de către Ioan, care îşi punea mâinile peste ei şi le cerea să-şi schimbe viaţa şi să-şi transforme inima din inimă de piatră în inimă de carne. Printre aceştia, Ioan Botezătorul a zis:
şi L-a botezat pe Domnul nostru Iisus Hristos. Andrei era printre ucenicii lui Ioan, era, cumva, dinainte pregătit de către Sfântul Prooroc Ioan pentru întâlnirea aceasta cu Mântuitorul. Îl întâlneşte ca pe un om obişnuit, se ia după El, merge o vreme în urma Lui. Pasul Mântuitorului nici nu era diferit de al altor oameni, nici nu plutea deasupra pământului, nici hainele Lui nu erau diferite, dacă nu L-ar fi arătat cu degetul Ioan și nu L-ar fi botezat şi n-ar fi zis cuvintele acelea, n-ar fi ştiut nimeni în niciun fel că El este Mântuitorul. Probabil că au mers pe străzile din Capernaum în urma Lui, încât la un moment dat Mântuitorul S-a întors spre ei şi le-a zis: Ce vreţi?, pentru că ei mergeau aproape de El, Îl urmăreau, printre care primul şi în primul rând Andrei. Şi de aceea, nu întâmplător, Andrei are îndrăzneala să spună:
Iată Mielul lui Dumnezeu, Cel Ce ridică păcatele lumii!
Şi El le-a zis:
Și i-a dus într-o casă obişnuită, cu siguranţă nu era o casă ieşită din comun, nici ca mărime, nici ca micime, nici ca bogăţie, nici ca sărăcie. Au stat cât au stat, nu ştim cât, nici ce au vorbit, dar, oricum, nu le-a spus lucruri prea mari, era prea devreme, nici ei n-ar fi putut duce. Acesta e începutul lucrării şi urmării lui Hristos a Sfântului Apostol Andrei.
Iar sfârșitul este Învierea, bucuria cutremurătoare a Învierii Mântuitorului, Pogorârea
Duhului Sfânt, vorbirea în limbi, mergerea până la marginile pământului,
până în Dacia noastră, în Sciția, Crimeea, Odessa de astăzi, şi în alte
și alte părţi ale lumii, să propovăduiască cuvântul lui Dumnezeu
cu putere şi cu tărie și cu credinţă şi cu nădejde și cu minuni
nenumărate. Ce diferenţă între un om obişnuit care Îl găseşte pe
Dumnezeu între ale Sale, prin străzile oraşului, într-o casă obişnuită
și omul Andrei de la
sfârşit, care a lăsat totul, și casă şi părinţi şi fraţi și surori și
Capernaum şi Iudeea şi Israel şi Ierusalim şi ţară şi toate de dragul
lui Dumnezeu, şi nu le-a lăsat, că, de fapt, le-a câştigat; departe
fiind, era mai aproape de ele şi departe fiind, se ruga pentru toţi şi
îi acoperea pe toţi cu rugăciunea sa şi era departe de puţinătăţile
omeneşti. Acest drum trebuie cumva să îl parcurgem cu toţii.
Toţi
L-am cunoscut pe Dumnezeu “domestic”, firesc, între ale noastre, în
necazurile noastre și Îl cunoaştem pe Dumnezeu aşa, având o lipsă, o
durere, o neputinţa, o stare de aşteptare, nu ştiu cum L-am cunoscut,
fiecare în felul nostru, şi L-am găsit firesc, ajutător nouă, în casele
noastre, venind aşa cum a venit în atâtea case, ajutând și tămăduind,
şi-L urmăm pe străzile noastre şi ne adăpostim în casa Lui. “Domestic” Îl găsim pe Dumnezeu, adică într-ale noastre, în casele noastre, în apropierea noastră. Dar cu cât Dumnezeu ne creşte şi ne împărtăşeşte cu Cinstitul Său Trup şi ne dăruieşte Cinstitul Său Sânge, pentru că celor care li se dă mult, mult li se cere – iar părintele Nicolae Steinhardt spunea că nouă ni s-a dat Trupul Mântuitorului nostru Iisus Hristos, adică cel mai mult – și ni se cere mult nu
pentru că Dumnezeu cere de la noi, ci pentru că deja în noi şi în cei
care-L urmează pe Hristos începe să strige inima noastră, sufletul
nostru, începe să-L mărturisească altfel pe Dumnezeu, încearcă să-L
caute altfel pe Dumnezeu, să urce sufletul nostru o altă treaptă în
căutarea Lui, nu se mai simte sufletul nostru mulţumit cu puţin, nu mai
vrea să se mulţumească cu puţin. Şi zice Sfântul Apostol Pavel că de nu voi propovădui, vai mie! Şi
tot mai mult parcă strigă în noi cuvântul acesta, că dacă nu-L voi
propovădui pe Dumnezeu întâi în inima mea, în sufletul meu, apoi prin
faptele mele manifestate, arătate, fără ruşine, dacă va fi nevoie și
prin cuvintele mele, dacă va fi nevoie, şi prin jertfa mea, dacă nu voi
propovădui aşa, vai mie! Vai mie, nu pentru că Dumnezeu mă judecă sau mă pedepseşte sau mă scoate din lume, ci sufletul meu cere deja altceva, pentru că inima mea nu se mai mulţumeşte cu puţin, cu domesticul, cu obişnuitul.
Şi, într-un fel, toţi trebuie să facem acest drum al Sfântului Apostol Andrei. Aşa cum drumul Sf. Apostol Andrei a fost într-o urcare şi într-o luminare, aşa trebuie să fie şi drumul nostru.
Nu neapărat mergând și propovăduind în depărtări sau cine-ştie-unde, nu
suntem chemaţi la apostolatul acesta, în felul acesta, dar, oricum,
treptele trebuie să le urcăm. Îl
cunoaştem pe Dumnezeu în cele domestice ale vieţii noastre, în
necazurile noastre, în ispitele noastre, dar nu la acestea trebuie să
rămânem. Îl vom chema totdeauna în necazurile noastre, vom striga
totdeauna când vom avea boli, dar El ne cheamă la ceva mai mult. Dacă noi vom rămâne tot timpul tot aşa, căutându-L şi chemându-L numai atunci când avem necazuri sau ispite şi dacă
relaţia noastră cu El nu devine vie în orice clipă în orice zi, că avem
sau nu necazuri, că ne merge bine sau nu, că suntem sau nu pe cale sau
acasă, dacă relaţia noastră cu Dumnezeu nu devine tot mai importantă,
tot mai unică, tot mai valoroasă, atunci cred că nu suntem pe calea cea
bună.
Dumnezeu ne cheamă din lumea
asta, dar nu ca să ieşim din ea, ci inima noastră se pecetluieşte tot
mai mult faţă de răutăţile lumii acesteia, nu le mai primeşte, aşa ar trebui să se întâmple, şi tot
mai mult se aleg prietenii și apropiaţii noştri, nu [in sensul ca]
devenim nişte mofturoşi şi nişte judecători ai celorlalţi, ci îi iubim
şi îi primim pe toţi, însă oamenii cu care te însoţeşti, locurile în
care se odihneşte inima ta să devină tot mai clare, să te fereşti de
ceea ce trebuie să te fereşti, să te hrăneşti cu ceea ce trebuie să te hrăneşti, să nu judeci când ai putea să judeci, să faci cele la care ne cheamă Dumnezeu şi să iubeşti când trebuie să iubeşti – şi întotdeauna trebuie să iubeşti, cum zice Sf. Ap. Pavel:
Deci unii altora cu dragostea suntem datori totdeauna, nu există că <Mi-am făcut datoria, am iubit destul…>, nu, n-am iubit destul, am datorie veşnică să-L iubesc pe Dumnezeu şi pe aproapele meu şi nu-i destul, oricât l-aş iubi.
Cred că acest drum, pe care ni-l
înfăţişează viaţa Sf. Ap. Andrei şi a tuturor apostolilor, dar în mod
special azi, când îl prăznuim pe el, această urcare de la viaţa
domestică, obişnuită, simplă, la care de multe ori ne trage sufletul să
tot rămânem. spre Dumnezeu, spre Unicul necesar, spre Singurul necesar, Adevăratul şi Singurul Dumnezeu, pe Care trebuie să-L căutăm și să-L dorim.
Sf. Andrei a continuat să mănânce şi după ce a devenit Apostolul lui
Dumnezeu şi a plecat să propovăduiască, a continuat să se îmbrace, a
continuat să se spele, a continuat să aibă nevoie să doarmă noaptea,
numai că era altceva mai important decât acestea.
Înainte poate că acestea erau importante, acestea erau dorinţele,
acestea erau aşteptările, acestea erau rugăminţile şi rugăciunile, dar acum Dumnezeu devenise Primul, relaţia cu Dumnezeu era pe primul loc și ca această relaţie să nu cadă se punea totul în balanţă, toate treceau pe planul doi, deşi se făceau şi ele şi nu era niciun păcat că se făceau, nici că mânca, nici că dormea, nici că se spăla, nici că se schimba, nu erau păcate.
Aşa şi pentru noi, nimic din ceea ce este omenesc şi necesar nu e păcat, numai că,
încetul cu încetul, Dumnezeu cere de la noi ca relaţia cu El să treacă
pe primul loc şi osteneala de a ţine relaţia cu El şi strădania în multe
chipuri de a nu o pierde; iar celelalte ale noastre, ale lumii, de la
serviciu până la orice altceva, să fie, totuşi, pe planul doi. Cred că asta aşteaptă Dumnezeu şi Se bucură de aceştia. Într-un fel sau în altul, aceştia îi urmează şi Apostolului Andrei. Amin”.***
Predica parintelui Teofan Popescu (Man. Putna) la sarbatoarea Sfantului Apostol Andrei, cel intai chemat (2013):
“(…) Poporul a legat inca din vechime pe Sf. Andrei de meleagurile noastre. Faptul
ca avem un crestinism apostolic ne obliga foarte mult. Pamantul tarii
noastre este, intr-un fel, sacralizat de sangele marturisitorilor si
sfintilor care au aparut de-a lungul timpului, de aceea, din punct de
vedere crestin, pamantul acesta, al unei tari ortodoxe, nu se vinde
strainilor, paganilor, ereticilor. Este foarte trist ca acum, in Romania, se pune problema sa se vanda pamantul strainilor fara nicio restrictie. (…)
De ce se intampla aceste lucruri
grave? E foarte usor sa aratam cu degetul pe politicieni, insa, daca
venim la Biserica, trebuie sa fim sinceri si sa ne dam seama ca la
mijloc e o ingaduinta a lui Dumnezeu pentru pacatele noastre.
Si vorbesc despre acest lucru pentru a constientiza neputintele noastre
si a le indrepta, nu intr-un sens fatalist, pesimist. Pentru a lua in
serios credinta, trebuie sa aratam clar si unde gresim, pentru a ne
putea schimba.
Si as vrea sa insist, in acest sens, asupra unui aspect. Se spunea despre români un cuvant foarte frumos – omenia. Se spunea ca la noi este o anumita omenie izvorata din credinta ortodoxa.
Parca aceasta omenie nu o mai gasim astazi. Noi nu prea mai suntem in
continuitatea stramosilor nostri din acest punct de vedere.
Stiti
cand vine omul inuman, ca o fiara? Atunci cand un om ucide si nu are
pocainta, atunci el devine ca un demonizat, ca o fiara. Iubiti credinciosi, in România
s-au facut 15-20 milioane avorturi, au fost omorati o gramada de
copiii, si oricate explicatii am cauta, tot aici o sa ajungem. Aici este
principala problema care trebuie rezolvata daca vrem sa ne revenim. Si,
cum spunea un parinte la un moment dat, fiecare dintre noi, daca mergem la Biserica, trebuie sa ne asumam pacatele poporului ca si pacatele noastre personale.
Dar mai exista si un alt mod de a-l ucide pe aproapele. A-l ucide prin barfa, prin clevetire. Iata un alt aspect: foarte mult barfesc si clevetesc românii, chiar si cei care merg la Biserica.
Si nu isi dau seama acestia ca, facand astfel, se dau de gol ca nu sunt
crestini cu adevarat. Caci omul care a gustat catusi de putin din
rugaciune se fereste ca de foc de clevetire, pentru ca stie ce efecte are.
Ca
sa ne meritam titulatura de crestini apostolici, trebuie sa
constientizam aceste lucruri. Atunci cand ne vom reveni la omenia
aceasta tipic romaneasca, adica atunci cand o sa fim crestini autentici,
o sa vedem cum o sa aiba grija Dumnezeu de noi. (…)
Orice cruce am avea de dus, trebuie sa o ducem pentru Hristos.
Daca privim crucea prin ochii credintei, atunci ne vom echilibra si ne
vom da seama ca aceasta cruce este foarte folositoare pentru dobandirea
vietii vesnice. Si am sa citesc o rugaciune atribuita Sf. Andrei legata de asumarea crucii:“Doamne Iisuse Hristoase, nu ma lasa sa fiu dezlegat de pe Crucea pe care sunt spanzurat pentru Numele Tau/ Ci pomeneste-ma Invatatorul meu, care Te-am iubit, care Te-am marturisit in toata viata mea/ si-acum inca te marturisesc/ Care doresc a Te vedea si prin care sunt ceea ce sunt/ Primeste Doamne Iisuse Hristoase, in pace, sufletul meu, caci acum este vremea a veni si a Te vedea pe Tine, cel dorit/ Primeste-ma, Bunule Invatator, si nu porunci a fi coborat de pe Cruce, mai inainte pana a nu lua sufletul meu.”
***
Fragment din predica Parintelui Hrisostom C. (Man. Putna) la 1 decembrie 2013 (in Duminica a XV-a dupa Rusalii, a dregatorului bogat si a pazirii poruncilor):
“… Si Hristos a fost pus, dupa cuvantul Apostolului, “intai-nascut intre mai multi frati”.
El a venit ca Frate al nostru sa ne conduca spre Dumnezeu. Frate al
nostru Care a venit sa ne uneasca. Credeti ca este spus numai asa,
intamplator, ca a doua porunca, adica “sa-l iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti” este “la fel” cu aceea de a-L iubi pe Dumnezeu “din toată inima ta şi din tot sufletul tău şi din toată puterea ta şi din tot cugetul tău”? Daca stam sa ne gandim mai mult, ne dam seama cat de infricosatoare si de inalta este acaesta porunca. Iar daca noi implinim aceasta porunca, inseamna ca nimic nu va putea sta intre noi si dragostea lui Dumnezeu.
Toti s-au abatut, impreuna netrebnici s-au facut.…, spune Sfanta Scriptura.
Toti suntem pacatosi. Si mincinos este intreg omul, spune aceeasi Scriptura. Insa pentru acesti pacatosi Dumnezeu S-a rastignit. Pentru acesti pacatosi, Dumnezeu a venit.
Acestor pacatosi Dumnezeu vine astazi si le spune ca este un lucru care
se ridica inaintea lui Dumnezeu mai presus decat pacatele: iubirea. Iubirea care uneste. Pentru ca “in unire” se vede “binecuvantarea si viata in veac“. Suntem pacatosi, insa impreuna daca ramanem, ne aratam a fi fiii lui Dumnezeu. In aceasta unire se vede chipul lui Dumnezeu.In aceasta unire chipul lui Hristos straluceste in inimile fiecaruia dintre noi. Vrem
sau nu vrem, suntem constienti sau nu, avem nevoie unii de ceilalti.
Pacatul meu poate fi acoperit de dragostea fratelui, pacatul fratelui
poate fi curatat prin jertfa lui fata de mine, pacatele tuturor vor fi
topite in aceasta iubire care uneste. Nu este altceva mai puternic si mai de
folos noua, oamenilor, decat unirea. Dar unirea in jurul lui Hristos.
Unirea in jurul credintei pe care El, Fiul lui Dumnezeu, a venit sa ne-o
arate. Iubirea noastra fata de fratii nostri, care se va arata adevarata iubire de fii fata de Dumnezeu, Care L-a trimis pe Unul Nascut Fiul Sau, ca Frate mai mare al nostru.
Aceasta unire
o sarbatorim, iata, in ziua de astazi, si noi, românii. Pentru ca Ziua
Nationala a României nu este o alta sarbatoare decat a desavarsirii
unirii. Românii s-au luptat de-a lungul veacurilor pentru a desavarsi
aceasta unire. Noi serbam astazi Ziua Nationala a României. Insa mi-ar placea sa spun si sa aud spunandu-se ca astazi este ”ziua românilor”, mai mult decat ”ziua României”.
Caci ce inseamna sa spui România, daca nu iubesti pe români? Ce
inseamna sa spui ca esti român, daca atunci cand auzi ca celalalt este
român, te ascunzi? Ce inseamna sa spui România, daca tu nu iubesti pe
români? Si acest lucru se vede, din pacate, atunci cand iesi din
hotarele acestei tari. Caci românul, cand pleaca in afara tarii, devine putin mai vulnerabil. Si atunci ies la iveala anumite parti negative. Si foarte greu o sa gasim români uniti in afara tarii. De ce? Fiindca ei nu inteleg ca legaturile noastre nu sunt simple legaturi, sunt si radacini. Si cand spui radacina, spui statornicie. Cand spui radacina,
spui legatura ta cu viata. Noi nu putem sa fim si români, si sa uitam
de parintii nostri, sa uitam de mormantul mamei sau al bunicilor. Din pacate, astazi sunt foarte multi carora le este rusine sa spuna ca sunt români. Sunt
foarte multi, din pacate, care prefera sa plece din aceasta tara,
pentru ca – socot ei – nu se pot implini aici. Dar, oare, ce implinire
cautam noi? Nu suntem toti, oare, fiii unei mame
sau al unui tata si frati si surori intre noi, nu intelegem noi, oare,
ce inseamna acea intalnire sfanta in jurul mesei de Craciun sau de
Pasti, in care toata familia este prezenta? Nu intelegem noi, in toata
firea noastra, ca românul nu poate fi altfel decat in comuniune cu
ceilalti români? Noi, care ne-am nascut ortodocsi, ne punem astfel de
probleme? Am uitat, fratii mei, am uitat cine ne-a nascut. Am uitat ca si noi trebuie sa aducem pe lume fii trupesti sau duhovnicesti. Am uitat…
Insa, om fi noi risipiti si dezbinati, dar, cum ati auzit tot in Apostolul de astazi, nu suntem striviti.
Chiar daca am uitat, acest lucru nu a disparut si din inima noastra,
din firea noastra, usor este sa ne aducem aminte. Numai putin sa ne
intoarcem si vom afla. Pamantul acesta românesc, daca numai putin il
“zgarii”, cum spunea cineva odata, si izbucneste din el viata. Acest
pamant nu este roditor decat pentru ca in el se afla stramosii nostri.
Aceasta tara a ramas in picioare, desi a fost la confluenta atator si
atator neamuri, care mai de care mai lacome si mai viclene… A ramas in picioare, pentru ca noi am ramas uniti, si am ramas uniti datorita credintei noastre. Românul – uitati-va in batrani si vedeti – nu a despartit niciodata nationalismul de Ortodoxie.
Românului i s-a parut la fel de sfant si mormantul mamei, ca si sfantul
altar. Românul a inteles ca binecuvantarea mamei este [la fel de
importanta] ca binecuvantarea preotului. Românul nu a despartit unirea de Dumnezeu. De aceea, ziua românilor este ziua unirii.
Noi nu sarbatorim unirea in sine, nu sarbatorim România, ci pe cei care
au facut acest lucru, adica pe români. Si faca Bunul Dumnezeu ca
aceasta Unire, care a lucrat multi ani, si care inca lucreaza, sa se
desavarseasca si astazi, si ca aceasta sarbatoare sa fie cu adevarat
desavarsirea iubirii dintre noi si dintre ceilalti!
Oare nu sunt profetice cuvintele imnului nostru, care spun: “Croieste-ti alta soarta, la care sa se-nchine si cruzii tai dusmani”?
Deci noi, prin iubirea aceasta a unuia fata de celalalt, nu numai ca
ramanem in picioare, dar chiar si pe cei mai cruzi dusmani ai nostri, ii
aducem in starea de evlavie…
Sa binecuvanteze Dumnezeu România si pe români si sa faca aceasta unire sa se desavarseasca prin rugaciunile Preacuratei Maicii Sale si a tuturor sfintilor români! Amin!”
***
sursa: cuvantul-ortodox.ro
Da, ,,Mare este Dumnezeu întru Sfinții Săi!” Mare este Dumnezeu întru Sfântul Apostol Andrei, ocrotitorul României.
RăspundețiȘtergereHai că-mi place citatul acesta:
RăspundețiȘtergere,,Evreul imi spune ca Hristosul meu e un copil din flori si Preasfinta Fecioara a mea e o desfrinata, iar Sfinta Evanghelie imi spune ca acest lucru e de la diavolul. Mai am acum ochi sa ma uit la evreu? Daca un om ma ocaraste, imi omoara mama, fratii, copiii, dupa care imi scoate ochii, ca si crestin am datoria sa-l iert. Dar sa-L ocarasca ei pe Hristosul meu si pe Preacurata Fecioara a mea! Eu nu vreau sa-i mai vad, dar domniile voastre cum va rabda inima si mai faceti afaceri si tocmeli cu evreii? De ce v-am spus acestea, crestinii mei? Nu ca sa-i omorati pe evrei si sa-i prigoniti, nu, ci ca sa-i plangeti ca L-au lasat pe Dumnezeu si s-au dus cu diavolul. V-am spus ca sa ne caim acum pina mai avem vreme, ca sa nu se intimple sa se minie Dumnezeu pe voi si sa ne lase din mina Lui si sa patim si noi ca evreii si chiar mai rau“.
Sf.Cosma Etolul
Pentru cei plecați peste hotare, de Ziua României:
RăspundețiȘtergerehttps://www.youtube.com/watch?v=hQ4Y_I4Myqs
Și încă ceva:
RăspundețiȘtergerehttps://www.youtube.com/watch?v=qw4iwVU9jAg
Mai pop cred că ești un om care nu isi dorește liniște în jurul lui..vrei sa ieși în evidență cu răutatea ta?
RăspundețiȘtergereAcest Lucian Pop este implicat in secta stilista, sustine oprirea pomenirii ierarhilor din BOR si indeamna spre schisma. E chiar asa de greu sa observe cineva asta?
ȘtergerePop Lucian,te rog sa îți ții părerile pentru tine ,nu mai înșela oamenii că și sectanții,Domnul Iisus sa ave milă de noi pentru rugăciunile Maicii Domnului și tuturor Sfinților!
RăspundețiȘtergereAcest schismatic care semneaza cu Lucian Pop, are scopul clar sa racoleze oameni instigand impotriva BOR.
RăspundețiȘtergere,,Fetelor”, înapoi la cratiță, vă rog.
RăspundețiȘtergerePentru ceilalți:
Dacă eu cunosc niște lucruri, de ce să nu le spun? Combateți-mă, ,,ortodocșilor” cu argumente, nu cu ,,afirmații” gratuite. Adică, dacă eu vreau să vă descui mințile și trăirile, să vă deștept ,,din somnul cel de moarte”, înseamnă că sunt sectant și eretic?
Măi ,,oamenilor”, nu vedeți că sunteți idolatri și vânzători de Hristos și de Credință, asemenea ,,ierarhilor” pe care cu netrebnicie îi pomeniți? Nu vedeți că amestecați ,,Adevărul cu Minciuna și Lumina cu întunericul”? Nu vedeți că ,,aveți ochi și nu vedeți, aveți urechi și nu auziți”? ,,Dacă n-ați avea ochi și urechi, n-ați avea nici păcat” : Sfânta Evanghelie după Marcu
,,Cap. 8
18. Ochi aveţi şi nu vedeţi, urechi aveţi şi nu auziţi şi nu vă aduceţi aminte.
38. Căci de cel ce se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele, în neamul acesta desfrânat şi păcătos, şi Fiul Omului Se va ruşina de el, când va veni întru slava Tatălui său cu sfinţii îngeri.”
Sfânta Evanghelie după Ioan
Cap. 9
,,41. Iisus le-a zis: Dacă aţi fi orbi n-aţi avea păcat. Dar acum ziceţi: Noi vedem. De aceea păcatul rămâne asupra voastră.”
Așa că, ,,orbilor” și ,,surzilor”, deschideți ,,ochii” și ,,urechile” până nu e prea târziu!
Vouă, lătrătorilor, vi se potrivește aceasta:
RăspundețiȘtergere,,Mai înspăimântătoare însă decât toate „instrumentele” satanei, fie ele vechi sau pe care urmează să le „inventeze” savanții, este ignoranța oamenilor și nepăsarea. Se adeverește Sfânta Evanghelie și aici:
Și se împlinește cu ei proorocia lui Isaia, care zice: „Cu urechile veți auzi, dar nu veți înțelege, și cu ochii vă veți uita, dar nu veți vedea” (Matei, 13:14)
Fetelor, va felicit pentru ca nu va lasati la acest instrument al schismaticilor care semneaza cu Pop Lucian
RăspundețiȘtergereDe ce urli ,,ca lupul la Lună”?
Ștergere@ Pop Lucian
RăspundețiȘtergereVa rugam sa comentati la subiect. Acveti cele mai multe comentarii care nu sunt strict legate de subiect, ci mai degraba rafuieli cu diferiti comentatori. Nu vrem sa incurajam astfel de situatii, motiv pentru care va rugam sa va limitati la numarul de comentarii strict necesar, iar continutul sa fie doar la subiectul postarii.
Multumim pentru intelegere.
Marius Pop - responsabil redactie.