sâmbătă, 24 martie 2012

Cateva reflectii asupra partii cenzurate din conferinta parintelui Constantin Necula la penticostali in Beius

“Sfintii Parinti nu sunt de acord cu ideea asta. Cum adica ortodocsii si ereticii sunt “frati”? Biserica Ortodoxa si cea penticostala nu au fost si nu vor fi niciodata “Biserici surori”. Aceasta e o minciuna pornita din globalismul pe plan religios. De aceasta lozinca profita protestantii si catolicii sa faca prozelitism in tarile ortodoxe din rasaritul Europei. Puternicii lumii vor sa globalizeze totul. Aceasta globalizare nu va putea fi facuta daca nu se vor desfiinta granitele, daca nu se vor desfiinta traditiile, daca nu va fi o moneda unica si o religie unica controlata de ei, de acesti stapani ai lumii. Ecumenismul acesta nu are nimic duhovnicesc in el, totul e politic, e incercarea diavolului de a face o religie sincretista care sa fie controlata de un guvern mondial. Nu avem voie sa amestecam Adevarul cu minciuna. Nu trebuie sa ne certam cu nimeni pe acest subiect, dar nici nu avem voie sa facem concesii. Sfintii Parinti si-au aparat Adevarul de credinta cu dragoste fata de Biserica dar si cu compatimire fata de cel cazut, iar daca el vrea sa ramana cazut e problema lui. Nu vom da noi socoteala pentru incapatanarea aceluia. Afirmatia pastorului Pustan este o calomnie la adresa Bisericii Ortodoxe. Adica sa intelegem ca dreapta credinta sa fie “infratita” cu o erezie? Trist e ca pana acum nici un teolog nu a raspuns acestor blasfemii, cu atat mai mult ar fi trebuit sa o faca cei direct implicati. Dar inca nu e tarziu…” (ieromonah Eftimie Mitra – fragment dintr-o discutie telefonica)

Am avut ocazia sa vedem inregistrarea video oferita de penticostali prin intermediul internetului (vezi si filmarile de pe Razboi intru Cuvant) si am constatat ca lipsesc multe aspecte importante legate de conferinta de la Beius. Lucruri despre care s-a evitat sa se mentioneze. O parte dintre ele au fost publicate de ASTRADROM in articolul “Misiunea ciresarii si diversiunea Duminica Ortodoxiei”. Alte detalii le vom reda in cele ce urmeaza folosindu-ne de o inregistrare primita de la o persoana care a fost acolo[1]. Dupa ce au vazut intrebarile din sala, organizatorii au limitat timpul de a le raspunde la 10 minute, lucru acceptat si de pr. Necula, desi initial se anuntase ca timpul era stabilit la trei ore, iar la cererea auditoriului fiind posibil a se prelungi nelimitat.

In transmisiunea directa, realizata de organizatori, partea cu intrebari a fost cenzurata din ordinul pastorului Vladimir Pustan, timpul atribuit pana la sfarsitul conferintei a fost completat cu muzica “religioasa” orchestrala. Realizatorul transmisiunii directe a promis ca raspunsurile la intrebari vor fi transmise ulterior ceea ce nu s-a mai intamplat.

In continuare vom reda prima parte a inregistrarii dupa care vom face o scurta analiza (vezi aici: partea intai a sectiunii de intrebari).

Vladimir Pustan: “Am adus intre noi un om care sa ne vorbeasca despre ceea ce crede el…” dand impresia ca e doar un crez personal (o parere personala) si nu un adevar de credinta.
“…Vreau sa le spun fratilor mei adunati aici ca Dumnezeu sa ne ajute sa vorbim cu pasiune despre ceea ce credem NOI asa cum parintele vorbea despre ceea ce crede EL. Dumnezeu sa ne ajute sa ne rugam unii pentru altii pentru ca in Cer n-o sa mai fie garduri. Aicea mai sunt pentru ca le-au pus oamenii si ma rog lui Dumnezeu, ca si in seara aceasta (la fel ca in aceasta seara –n.n.), sa le ia de o parte” Ii spunem pastorului penticostal ca aceste “garduri” nu le-au pus oamenii ci sfintii prin canoane (vezi aici: importanta canoanelor in Biserica Ortodoxa). Aceste canoane au fost lasate pentru a se pastra o buna randuiala si pentru a nu da loc posibilitatii “haosului religios” sa tulbure viata Bisericii. Primele astfel de “garduri” au fost puse de insusi Mantuitorul Iisus Hristos cand a spus ucenicilor sa nu se amestece cu aluatul fariseilor, iar Sf. Apostol Pavel oprea categoric comuniunea cu ereticii. Daca cei ce le-au incalcat se simt “jigniti” e problema lor, n-au decat sa se indrepte.

Dupa terminarea discursului a urmat sectiunea de intrebari. In momentul cand s-a pus o intrebare cu voce tare (cerandu-se sa se vorbeasca despre pururea fecioria Maicii Domnului) pastorul a intervenit spunand: “sa se cante o cantare si apoi se va raspunde la intrebari”. Biletele au fost triate de organizator care a spus: “dati hartia ca ma descurc eu”. Cele care au fost citite cu voce tare din sala au primit un raspuns (vom vedea si raspunsul) dar sunt si intrebari care nu s-au citit, spun cativa participanti. De altfel, pastorul a mai mentionat ca se va raspunde doar la intrebarile care merita un raspuns.

Din sala au fost puse un set de sapte intrebari in care se cerea sa se vorbeasca despre pururea fecioria Maicii Domnului, botezul copiilor, intemeierea Bisericii ortodoxe si intemeierea cultului penticostal, vorbirea in limbi practicata de Sfintii Apostoli (glosolalia) si vorbirea in limbi practicata de penticostali, cinstirea icoanelor (despre cinstirea icoanelor si a Maicii Domnului s-a punctat cateva idei in discurs), importanta traditiei si alte puncte doctrinare care au indepartat protestantismul de invatatura Bisericii primare. Dupa ce, pe fundalul muzical, au fost cercetate intrebarile cei doi s-au decis sa treaca si de aceasta etapa. Desi timpul oferit conferintei era nelimitat, organizatorul i-a anuntat pe cei prezenti ca mai sunt doar 10 minute pentru intrebari.

Intrebarile referitoare la diferentele doctrinare l-au tulburat pe pastorul penticostal care inainte de a da cuvantul parintelui Necula a spus celor de fata: “Vreau sa intelegeti un lucru foarte important pe care vreau sa vi-l spun. Nu mi-a fost frica si nici nu imi este frica sa imi sustin credinta. Vreau sa va spun un lucru care poate ca o sa va socheze. Biserica Penticostala[2] are mai multe puncte comune cu Biserica Ortodoxa decat cu Biserica Baptista, ma refer la punctele de vedere doctrinare sau dogmatice. Suntem foarte diferiti. Daca vreti sa mergem pe ideea diferentei dintre noi vom gasi timp la nesfarsit. Eu cred din toata inima ca Dumnezeu ne va lumina pe fiecare dintre noi, asa cum spunea parintele mai inainte, si as dori sa intelegeti ca Dumnezeu ne vrea sa fim mai aproape de el”.

Parintele Necula a citit intrebarile respective dar nu a raspuns la ele justificand ca pentru a vorbi despre acestea ar trebui “sapte teze de doctorat” si ca “nu vreau sa ma iau cu fratele Vladimir de putinele noastre barbi”. Raspunsul s-a limitat la lucruri generale ale invataturii ortodoxe fara a combate diferentele doctrinare, trecand la intrebarea despre mantuire prin Biserica. Aici invitatul a dat un raspuns ecumenist (conform teoriei ramificatiilor) in care spunea ca: “Biserica este corabia, este cam greu sa ne departam de capul Bisericii care este Iisus Hristos, ca de aici ni se trage noua ca ne-am facut noi barcute, canoe, fiecare am luat-o dupa capul nostru si am incercat sa facem altceva decat corabie, dar la baza sa stiti ca Hristos este parte integrala a corabiei care este Biserica”. Banuim ca s-a referit la Biserica Ortodoxa.

Aceasta teorie sta la baza ideologiei ecumeniste spunand ca: “toate bisericile au harul Duhului Sfant si toate fac parte dintr-un intreg” si anume: si “corabia”, si “canoe”, si “barcuta” au posibilitatea mantuirii dar fiecare in felul lor. Parintele Necula sustine ca “Hristos este parte intergala” in Biserica (Ortodoxa-n.n.), dar lasa loc interpretarii teoriei ramificatiilor prin care fiecare detine cel putin o parte dintr-un adevar. Aceasta este in contradictie cu ceea ce spune Sfantul Ioan Gura de Aur despre adevarul de credinta la schismatici si eretici[3]: “Daca cineva ar schimba un insemn cat de mic la moneda regala ar falsifica intreaga moneda. Asa e si cu credinta. Daca cineva ar aduce o modificare cat de mica a invataturii de credinta ar schimba toata credinta”. Sfintii Parinti, (pe care parintele Necula ii numeste prieteni ai sai) spun ca “cei ce s-au despartit de Biserica si au schimbat credinta sunt anatema” iar in Noul Testament se spune clar: “orice mladita care nu aduce roada si se usuca, se taie si se arunca in foc”. De asemenea e bine sa se stie ca erezia este hula impotriva Duhului Sfant despre care Evanghelia spune ca “nu se va ierta niciodata”. Penticostalii, asemenea baptistilor, iehovistilor, adventistilor etc., sunt eretici pentru ca au schimbat dreapta credinta si schismatici pentru ca s-au despartit de Biserica lui Hristos intemeiata la Cinzecime.

Sectarii se justifica spunand ca “Sfintii Parinti sunt rai” ca au spus acestea, dar le spunem ca nu din rautate le-au marturisit ci din dragoste, sa ne previna sa nu ajungem in astfel de situatii, pentru a nu ne pierde sufletul. Mai degraba, rai sunt aceia care au schimbat credinta si au rupt Biserica prin schisme. Daca Sfintii Parinti ar fi rai nu ar mai fi sfinti.

A urmat o intrebare despre diavoli la care a avut timp suficient sa raspunda. Probabil in acest caz toti aveau pareri comune. In continuare s-au pus si alte intrebari la care invitatul a avut o perioada suficienta de timp pentru a replica. Parintele Necula a sustinut necesitatea “ridicarii barierelor interconfesionale” dar nu a vrut sa spuna nimic despre cauzele crearii acestor “bariere”.

In incheiere organizatorii au oferit flori doamnelor din sala invitandu-i pe toti la slujbele din zilele urmatoare. Evenimentul a avut loc cu binecuvantarea a doi ierarhi ecumenisti (Sofronie Drincec si Laurentiu Streza). Dupa parerea protopopului ortodox de Beius, parintele Ioan Balint: “intrunirea a fost o victorie a ortodocsilor asupra penticostalilor”. Chiar asa!? Am vrea sa ne spuna parintele protopop in ce a constat aceasta victorie.

Cateva observatii esentiale

Parintele Necula nu a avut erezii, nu a “apostaziat”, a marturisit crezul sau personal fara sa il argumenteze doctrinar astfel incat sa nu-i deranjeze pe organizatori. Merita mentionat ca, prin cuvantarea sa, s-a a aratat ca e cu mult peste nivelul duhovnicesc al acelor preoti din Beius preocupati mai mult de interese personale si practicanti a unei ortodoxii babesti; dar asta nu e de ajuns. Invitatul nu a contrazis afirmatiile organizatorilor care sustineau ca “Biserica ortodoxa si cea penticostala sunt Biserici surori”. Cand au fost puse intrebari directe referitoare la diferentele doctrinare le-a ocolit diplomat. Parintele Necula a mentionat ca Biserica Ortodoxa detine adevarul lasand loc sa se inteleaga ca si alte culte au posibilitatea mantuirii, conform teoriei ramificatiilor care sta la baza ecumenismului mondial.

Marii apologeti ortodocsi nu au lasat niciodata loc interpretarilor. In cele ce urmeaza vom relata marturia parintelui Dumitru Staniloae[4] care ne spune cum trebuie abordata o intrunire de acest fel: „…Sfinţii Părinţi nu au vrut să ţină sinoade ecumenice cu arienii şi nestorienii. Ecumenismul este rău înţeles. Trebuie să observi imediat ce-i lipseşte unei învăţături, unde este erezia în învăţătura despre Hristos – şi să o combaţi. Trebuie să spui nu numai ce este adevărat în învăţătura ta, ci şi ceea ce este greşit în învăţătura altora… Totdeauna adevărul învăţăturii să rămână. Eu am fost pe la diferite universităţi, mai ales protestante, şi am expus învăţătura ortodoxă. Protestanţii au multe lipsuri, n-au Biserica, preoţia, dar, sunt, aşa, mai largi, nu m-au contrazis. Cu catolicii este mai greu; dacă le spui că le lipseşte ceva, atunci se supără şi refuză să mai discute…” In toata conferinta parintele Necula nu a combatut cu nimic ratacirile protestante ci doar a punctat cateva aspecte ale invataturii ortodoxe. Cu siguranta o astfel de discutie ar fi putut avea loc, in mod pasnic, fara a se trage cineva “de putinele barbi”. A spune adevarul de credinta si a atrage un semnal de alarma asupra greselilor existente in protestantism ar fi fost binevenit. Cine cauta adevarul nu se tulbura cand il afla. Cei ce se cearta cand li se spune adevarul sunt aceia care nu il cauta ci doar se folosesc de citate din Biblie pentru a-si justifica ratacirea. Un cautator de adevar cand il gaseste se bucura si nicidecum nu se tulbura si se “trage de barbi”. Altfel, care ar fi scopul acelei intalniri de la Beius?

Referitor la afirmatia pastorului penticostal cum ca “Biserica Ortodoxa si cea penticostala sunt surori” parintele Staniloae spune: “Biserica Romano-Catolica si Biserica Ortodoxa nu sunt doua surori. Nu exista decat un cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decat un singur trup, adica o singura Biserica. Deci notiunea de biserici surori este improprie”. Marturia parintelui Staniloae se refera la catolicism dar e valabila si pentru sectele protestante, rupte din romano-catolicism.

Inca din anunturile organizatorilor se mentiona: “sa depasim barierele interconfesionale” care defapt era o tinta clara a conferintei, iar preotul chemat in acest scop era ales cu dibacie. Dupa cum se vede, penticostalii au ramas cu ale lor, atata doar ca prin prezenta unui preot ortodox au primit mai multa importanta ramanand cu convingerea ca penticostalii si ortodocsii sunt “frati”, iar Biserica Ortodoxa e “sora” cu cea penticostala. Tocmai ceea ce s-a urmarit. In rest toata organizarea a fost in duhul protestant (lumesc): muzica, orchestra, cuvinte mari, gesturi impresionante etc., cu alte cuvinte, un spectacol in toata regula, si toate astea “in numele lui Iisus”. Oare!? Chiar credeti, oameni buni, ca Iisus e de acord cu o astfel de marturisire? Oare Iisus a avut o atitudine asemenatoare fata de saducheii si fariseii acelor timpuri? Sau si Iisus a fost rau cand le-a spus acelora “morminte varuite” sau “pui de vipere”? In astfel de situatii Iisus a fost ferm, ba chiar spunand: “inapoia Mea satano!”. Apropopo de barierele interconfesionale, de ce sa nu amintim de ceea ce Apostolul Pavel spunea destul de clar: “De omul eretic, dupa prima si a doua mustrare, departeaza-te, stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut in pacat, fiind singur de sine osandit” (Tit 3,10-11). Dupa opinia ecumenistilor si a protestantilor Sfintii Parinti au gresit cand au urmat exemplul fermitatii oferit de Mantuitorul si Sfintii Apostoli. Dar iata ca asa “rai” cum erau, Dumnezeu i-a rasplatit cu sfintenia si azi au sfinte moaste.

Prof. Cristian Marc

Vedeti si:
"Pr Necula si gandirea nemteasca", de Gigel Chiazna: http://www.chiazna.ro/3368/pr-necula-si-gandirea-nemteasca

Cateva reflectii despre canoanele Bisericii Ortodoxe: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/canoanele-bisericii-ortodoxe-si.html

Duhul lumesc sincretist al miscarii penticostale: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/miscarea-penticostala-si-duhul.html

Scurt istoric al sectei penticostale: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/scurt-istoric-al-sectei-penticostale.html

 Despre adevarata vorbire in limbi si botezul copiilor vedeti si: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2013/12/adevarata-vorbire-in-limbi-si-botezul.html?showComment=1389425277173#c9094027941179857581

[1] Am fost in sala la acea conferinta dar, din pacate, nu m-am gandit sa inregistrez. Ulterior cineva m-a contactat telefonic pentru a-mi oferi o inregistrare (facuta cu telefonul) pe care am impartit-o in doua parti. Din aceste inregistrari am scos fragmentele unde era muzica, considerandu-le inutile. Voi posta deocamdata partea I, iar daca se va solicita o voi posta si pe a doua (cea de a doua fiind mai lunga e mai greu de postat - dar la nevoie se poate imparti). Am lasat si la ASTRADROM o copie dupa intreaga inregistrare cu telefonul.
[2] Insasi expresia de “Biserica Penticostala” sau “Biserica Baptista” este eronata deoarece Biserica e una singura. Hristos la Cinzecime nu a facut mai multe biserici. Cei ce s-au separat (scindat) de Biserica Ortodoxa, intemeiata la Rusalii, sunt secte si se numesc schismatici.
[3] Schismaticii sunt cei ce s-au rupt de Biserica si ereticii sunt cei care au adus inovatii in doctrina crestinismului primar propovaduit de Sfintii Apostoli. Penticostalii sunt si schismatici si eretici. Normele internationale ecumeniste, bazate pe o politica mondialista, sub pretextul “dragostei” si a “unitatii” au impus o ideologie conform careia toate bisericile detin macar o parte din adevar si toate au posibilitatea de a mantui. Acestei ideologii subscriu si unii clerici ortodocsi care ori sunt convinsi (si atunci nu cunosc invataturile Bisericii despre acest subiect) ori se conformeaza de buna voie sistemului globalist (ingnorand invataturile Sfintilor parinti).
[4] fost professor la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Sibiu si unul dintre cei mai mari teologi ortodocsi la nivel international.

12 comentarii:

  1. Ce frumos o adevarata marturisire de credinta ortodoxa .. doamne ajuta sa gasim printre noi cati mai multi oameni adevarati ca si acest domn PROFESOR CRISTIAN MARC... DUMNEZEU SA VA AJUTE DOMNULE PROFESOR SA NE TRAITI MULTI ANI CU SANATATE SI SA VA AJUTE MAICUTA DOMNULUI, SFINTI INGERI PAZITORI IMPREUNA CU TOTI SFINTII SA PUTETI FACE CAT MAI MULTE MARTURISIRI DE CREDINTA ORTODOXA ,.. SA NE SPUNETI ADEVARUL..... ADEVARUL DE CARE ARE ATATA NEVOIE ACEASTA LUME IN CARE TRAIM. DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS SA II PAZEASCA SI PE PR. EFTIMIE MITRA SI PE PROFESORUL CRISTIAN MARC CARE INCEARCA SA NE DEZLEGE MINTILE NOASTRE TULBURATE.. AVEM MARE NEVOIE DE ADEVAR.. PENTRU A PUTEA MERGE PE CALEA MANTUIRII.. ESTE GREA ACEASTA CALE ..DAR DACA VOM AVEA ASTFEL DE OAMENI PRINTRRE NOI CARE NE SPUN ADEVARUL ATUNCI O SA FIE BINE PT. SUFLETELE NOASTRE, CACI VIATA LUMEASCA ESTE TRECATOARE SI NOI SA NU UITAM CA NU SUNTEM NEMURITORI... VA VENI VREMEA CAND O SA ADORMIM FIECARE LA RANDUL LUI SI ATUNCI O SA DAM SOCOTEALA DACA AM INCERCAT SA NE TREZIM CU ADEVARAT, DACA AM CAUTAT ADEVARUL. SA NE AJUTE BUNUL DUMNEZEU SA GASIM ADEVARUL CARE ESTE IN BISERICA NOASTRA ORTODOXA ASA CUM L-AM GASIT SI EU.
    MULTUMESC BUNULUI DUMNEZEU PENTRU CA SUNT SIGURA CA ESTE CALEA CEA DREAPTA SI SA AJUTE LA CATI MAI MULTI OAMENI SI LA CEI CARE SUNT RATACITI ((penticostali, baptisti, iehovisti, etc) SA SE TREZEASCA ODATA PENTRU TODEAUNA.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne, ajuta!
    Poate ca, dupa terminarea Marelui Post, dupa ce ne vom mai linisti cu totii putin, sa poata fi reluata aceasta discutie, nu in directia acuzelor, ci in sens constructiv, in sensul explicarii pe indelete nu doar a inutilitatii acestui demers, ci si a pericolului care ne pandeste; pentru a lamuri bine lucruri care risca sa ramana in ambiguitate si, mai grav, ele sa se repete intr-o alta forma, tot departe de Adevar. In fata multora dintre noi se deschide un drum larg care duce catre prapastie; pentru alti multi dintre noi este confirmarea ca se afla pe drumul cel bun, dar in realitate si el se termina tot in aceeasi prapastie. Drumul acesta prezentat cu larghete de inima este ecumenismul, ascuns sub masti diferite.

    Fara a ataca credintele si convingerile religioase ale celor care au ales o alta cale decat ortodoxia, consider ca este necesar sa fie abordat cat mai pe larg subiectul, aducand la cunostinta oamenilor nu doar canoanele Sfintilor Parinti, ci si exemple concrete din viata lor.

    Ortodoxia a pastrat vie Traditia doar respectand invataturile primite, nu facand compromisuri si nici adaptari la conditiile vietii cotidiene.

    Sa ne lumineze si sa ne intareasca Dumnezeu pe toti!

    RăspundețiȘtergere
  3. Inteleg ce spui, dar chestiunea ecumenismului ce legatura are cu postul? Chiar crezi ca trebuie amanata discutia? Daca evenimentul tulburator de la Beius s-a petrecut acum tot acum trebuie dezbatut. Cred ca interesul amanarii e de a se lasa lucrurile asa cum sunt fara a mai spune lucrurile pe fata.
    As opta ca sa continuam discutiile pentru a scoate adevarul la lumina. Nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. Perioada postului este o perioada de reculegere, de introspectie; ma gandeam la faptul ca multi dintre noi se limiteaza acum doar la a citi unele articole si eventual unele comentariile. Asa cum ar trebui sa fac si eu. Sincer, eu una nu-mi doresc acum dezbateri serioase pentru ca risca sa se piarda in derizoriu prin absenta unor opinii valoroase. Sper sa nu fiu inteleasa gresit.
    Doamne, ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce spui e frumos, nu te obliga nimeni sa te "pierzi" cu astfel de articole. Lasa pe cei ce nu se "pierd" sa faca ce trebuie. Aici e problema marturisirii.
    Chestiunea cu reculegerea e o chestiune individuala pe care fiecare trebuie sa o facem dupa recomandarea duhovnicului astfel incat sa ne pastram si credinta curata si fara influiente neortodoxe.

    RăspundețiȘtergere
  6. M-am intrebat de ce un raspuns atat de ... intepator, de ascutit, as spune. Acolo, in nord, poate ca altele sunt relatiile ortodocsilor cu cei de alta religie. Poate ca viata insasi va obliga sa reactionati astfel. De loc, sunt dobrogeanca, acolo unde traiesc laolalta ortodocsi cu turci, cu tatari, cu sarbi, cu macedoneni, cu rusi (lipoveni) si toti se saluta unul cu altul, se respecta unul pe altul si se ajuta reciproc. Dar nimeni nu se amesteca in religia celuilalt. Adevarul nu poate fi dezvaluit cu sabia in mana. Fie ea si a dreptatii. E si asta o ispita.

    RăspundețiȘtergere
  7. Marius din Beius27 martie 2012, 15:47

    Si in Bihor se inteleg oamenii la fel de bine si frumos ca in partile dumneavoastra. Dar cand unii pastori protestanti fac prozelitism ne deranjeaza.
    Nu omul de rand e implicat in acestea ci cei ce spala creierii acestora folosindu-se de cuvinte frumoase ca: "dragoste", "unitate", "apropiere" etc...
    Ei vor sa atraga cat mai multi credinciosi din alt cult si de aici incep nemultumirile.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pr. Necula: “nu vreau sa ma iau cu fratele Vladimir de putinele noastre barbi”. Iata cat de plastic si adevarat descrie pr. Necula discursul ecumenist: “netrasul de barbi”. Altfel spus, discutam orice, dar nimic care sa supere pe celalalt, nici macar cat l-ar trage pe celalalt de barba, fie ea si putina.

    Alta data, Sf. Nicolae, in discursul ecumenist cu Arie, i-a tras o palma de nu s-a vazut. Pr. Necula acum are dragoste mai multa ca Sf. Nicolae si-l menajaza pe Pustan.

    RăspundețiȘtergere
  9. De cand Biserica Ortodoxa a fost intemeiata la Rusalii? E ca si cum ai spune ca Decebal era român. Mai revizuiti un pic istoria religiilor si apoi nu veti mai emite asemenea enormitati. Sa nu mai confundam Biserica Primara, Adevarata Biserica, cu biserica institutionalizata si ingreunata de-a lungul secolelor de superstitii si gandiri mistice. Protestantismul isi propune o reintoarcere la valorile Bisericii Primare, dand la o parte balastul acumulat in istorie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citeste ISTORIA BISERICII UNIVERSALE si vei gasi singur raspunsul.
      Sunt multe informatii istorice care dovedesc ca Biserica Ortodoxa a fost intemeiata la Rusalii. In schimb, nu exista nici o informatie istorica care sa dovedeasca vre-o legatura intre sarbatoarea Rusaliilor si penticostali.
      Secta penticostala s-a desprins din catolicism.
      As ruga pe cineva, daca poate, sa aduca macar o dovada prin care sa dovedeasca ca la Rusalii s-a intemeiat penticostalismul, care in primul mileniu nici nu exista...

      Ștergere
    2. E greu sa intelegi ceva cand mintea ti-e indoctrinata. Ai gasit acest titlu sforaitor:"ISTORIA BISERICII UNIVERSALE" care ne da pe spate. Ei bine, adevarata istorie a Bisericii PRIMARE este Noul Testament, si acolo nu scrie nimic de Biserica Ortodoxa. Oare a omis Duhul Sfant sa mentioneze acest element atat de important? Cum s-a numit ortodocsii pana in 1054? Cum s-au numit apostolii? Cum s-a numit Biserica din Berea? Dar cea din Samaria? Cu siguranta ortodocsi, si aveau un patriarh, si moaste si.... Cei de atunci sau numit simplu: Crestini. Mai era numita CALEA. Cand au inceput lupta pentru scaune si putere, cand au inceput sa apara episcopii cu dorinta de stapanire, lucrurile s-au schimbat. La rusalii nu s-a intemeiat miscarea penticostala, nici cea ortodoxa, ci a fost momentul in care BISERICA care era deja intemeiata din momentul invierii, a primit Duhul Sfant ca o implinire a promisiunii Domnului Iisus ca mai apoi sa-i fie "martori in Ierusalim, in Iudeea, in Samaria si pana la marginile pamantului"

      Ștergere
  10. Gheorghe Madin23 iunie 2015, 18:22

    Abel Clopotel, cred ca trebuie sa mai citesti istoria bisericeasca. Chiar nu ai avut ocazia sa citesti ISTORIA BISERICII UNIVERSALE? Trist ca cineva care nu a citit aceasta carte isi da cu parerea. Daca ai fi citit aceasta carte ai fi stiut raspunsurile la intrebarile pa care ti le pui in comentariul anterior. Te invit la lecturarea acestei carti si vei afla cum sectele protestante si neoprotestante s-au departat de Biserica primara care avea si are doctrina Bisericii ortodoxe.

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.