luni, 8 octombrie 2012

Aș vrea să-ți spun Ardeal bătrân



Poporul român dintotdeauna și-a exprimat bucuriile și durerile prin cântece și poieziI. La fel este și în cazul de față. Un tânăr bihorean cu simțăminte profund românești și dragoste de neam își exprimă în versuri gândul față de situația politică actuală din Ardeal. Numele său este Viorel Vârșan, locuiește în satul Damiș, comuna Bratca. (Marioara Morar):


Aș vrea să-ți spun Ardeal bătrân,
Ce sentiment trist am acum,
Văzându-mi țara demolată,
Credința din piept defăimată.

Iar ce nu mai pot demola,
Ușor se poate înstrăina,
De ce dau țara de pomană?
Românul nu-i luat în seamă.

Văzând că te interesează,
Pe seama ta banalizează,
Familia de altădată,
Demult, a fost uitată.

De clăci, de șezători din sat,
De cum străbunii au jucat,
Nu mai vrea nimeni să audă
Făcutu-sa urechea surdă.

Mi-e dor de căsuța din lemn,
De cât era omul de demn,
Mi-e dor de boii prinși la jug,
Ce duceau fân și trag la plug.

Mi-e dor tare de a mea bunică,
Mi-e dor de a ei opincă,
De cum lucra ea la război,
Uitându-se cu drag la noi.

Mi-e dor de cum făcea plăcintă,
Cu brânză și coaptă pe plită,
Nu știa carte să citească,
Dar știa să se spovedească.

Mi-e dor să văd oameni în sat,
Cum împreună au lucrat,
Când care ,grajduri își făceau,
Foarte frumos se ajutau.

La clăci, la coasă-n șezători,
Cu fete mândre și feciori,
Mi-e dor de ce aveam mai bun,
Și nu mai vreau nimic străin.

Un comentariu:

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.