Onufrie – Olivian Pop Bindiu pretinde ca e
mitropolit “cu acte in regula” oferite de un schismatic John din America si are
acoperire juridica oferita de Statul Italian. Slujbele le face indeosebi in
limba romana, iar adeptii pe care incearca sa ii coopteze in secta sa sunt, in
cea mai mare parte, romani din Republica Moldova si Romania plecati la munca in
strainatate. Nu este recunoscut ca “ierarh” de nici o patriarhie ortodoxa din
lume.
Articolul in care a avut loc demascarea
anumitor secte ce se ascund la umbra Bisericii Ortodoxe l-a “suparat” si pe
schismaticul “mitropolit” roman Onufrie Pop de Bergamo. Vezi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/gherasim-bratu-si-onufrie-caruntu.html
Cine are rabdare sa citeasca “comunicatul
de presa” nr. 115 -6/19 ianuarie 2015, emis de Onufrie Pop cu sediul la
Bergamo, poate constata, fara mare greutate, ca limbajul folosit e unul
polemist, scandalos si lipsit de orice argumentatie solida. Acest lucru il
caracterizeaza pe Onufrie inca de cand era preot la Gaiesti. Vom trece peste
calomniile aduse de acest “mitropolit” referindu-ne, in cele ce urmeaza, la a
oferi o lamurire asupra modului dezinformativ prin care acesta cauta disperat
sa isi justifice o asa-zisa “canonicitate”.
In
incercarea de a se disculpa, schismaticul Onufrie Pop spune:
…autorul arată forme de analfabetism şi totodată se
auto-contrazice, chiar de la primele rânduri, unde spune: „Asociaţia se numeşte
Mitropolia Autonomă”. Prin acest fapt arată clar că niciuna dintre persoanele
menţionate în acest articol nu foloseşte titulatura „BOR” iar denumirea de
„Ortodoxă” nu aparţine în exclusivitate Patriarhiei Române, după cum ne-a fost
impus în România din anul 1989 şi până în prezent, timp în care noi nu am
conştientizat că perioada comunistă şi libertatea majorităţii de a persecuta
minorităţile, s-a sfârşit.
Nu a zis
nimeni ca denumirea de “ortodoxa” apartine doar BOR. Onufrie incearca sa formuleze
expresiile astfel incat sa dea impresia ca BOR (sau cineva din BOR) ar pretinde
acest lucru, ceea ce este fals. Tot aici, ca si in mai multe locuri din
“comunicatul” sau, acesta vrea sa dea impresia ca face parte dintr-o minoritate
persecutata. Nu il persecuta nimeni, ci mai degraba putem citi in toata
agitatia sa o frustare nascuta probabil din nerealizari
si dorinte neconcretizate.
si dorinte neconcretizate.
Este un abuz să impui unei grupări religioase, asociaţii
religioase
sau cult să nu folosească termenii de „Ortodoxie, Episcopie, Biserică sau Mitropolie”, ca şi cum nu ar avea voie să existe pe faţa pământului şi să aibă dreptul la apartenenţă religioasă, dacă nu se află în comuniune una cu cealaltă, sau dacă nu le permit ziariştii, deşi legea statului le acordă acest drept. Cetăţenii României nu trăiesc în statul BOR, ci trăiesc în statul România. De asemenea, este o ilegalitate ca Patriarhia BOR să se numească „Patriarhia României” adică a românilor, mai cu seamă că nu reprezintă interesele celorlalte persoane de alte apartenenţe religioase, care au cetăţenie română sau domiciliază în România.
sau cult să nu folosească termenii de „Ortodoxie, Episcopie, Biserică sau Mitropolie”, ca şi cum nu ar avea voie să existe pe faţa pământului şi să aibă dreptul la apartenenţă religioasă, dacă nu se află în comuniune una cu cealaltă, sau dacă nu le permit ziariştii, deşi legea statului le acordă acest drept. Cetăţenii României nu trăiesc în statul BOR, ci trăiesc în statul România. De asemenea, este o ilegalitate ca Patriarhia BOR să se numească „Patriarhia României” adică a românilor, mai cu seamă că nu reprezintă interesele celorlalte persoane de alte apartenenţe religioase, care au cetăţenie română sau domiciliază în România.
Termenii amintiti de Onufrie Pop ca: episcopie,
mitropolie, patriarhie – sunt termeni
canonici specifici bisericesti pe care ii foloseste doar Biserica canonica. Din
punct de vedere juridic, al legilor laice, ii poate folosi oricine… chiar si
Onufrie Pop si altii in situatia sa. Pe aceasta linie laica se explica
acordarea dreptului ca unele asociatii, de genul celor in discutie, sa poata fi
inregistrate de catre institutiile statului cu aceste denumiri. Din punct de vedere
canonic insa, acestea se numesc schismatice
sau sectare. Onufrie stie care este
canonicitatea unei patriarhii, dar – de fiecare data – incearca sa prezinte
lucrurile dupa bunul plac, sau mai bine-zis, dupa propriile interese. E firesc
ca daca Patriarhia Romana are jurisdictie recunoscuta de toate patriarhiile, peste
teritoriul canonic al Romaniei, sa poarte aceasta denumire. Ar fi incorect sa
se numeasca “Patriarhia Americii” si sa aiba teritoriul canonic peste tarile
arabe. La fel si in cazul episcopiilor si al mitropoliilor. Aceasta sunt
lucruri lamurite clar in Canoanele Apostolice si ale celor sapte Sinoade
Ecumenice. Aspecte de acest gen au fost lamurite de parintele Eftimie in
articolul nostru. Ii propunem lui Onufrie sa reciteasca cu atentie acel
articol. Asa cum s-a straduit sa caute “greseli de redactare”, daca e de buna
credinta, poate gasi si aceste explicatii.
În completarea discriminărilor, venim cu amputarea notorie a
tuturor celorlalte Culte, Asociaţii Religioase, ONG sau Grupări religioase
recunoscute de stat prin lege şi fără să fie obligate chiar să deţină
personalitate juridică unele dintre ele, că „nu sunt supuse Patriarhiei BOR”.
Aici este vina statului pentru că NU respectă promisiunile făcute în legea
cultelor din România, unde este interzisă constrângerea unei persoane şi
obligarea acesteia să aibă apartenenţa religioasă dorită de altcineva.
Iarasi “sarmanul” Onufrie se simte
discriminat. In dorinta sa de a “dovedi” cat de mare este “abuzul” BOR, acesta
da impresia ca se afla in situatia asemanatoare unor culte care au alta
doctrina decat cea ortodoxa. Onufrie Pop nu a parasit Biserica Ortodoxa Romana
din motive religioase. Plecarea sa in BOR e rezultatul unei caterisiri. Prin
caterisire preotul nu este excomunicat ci doar i se ia dreptul de a mai sluji.
Parasirea BOR de catre Olivian Bindiu a urmat unor chestiuni legate de
disciplina canonica pe care acesta nu le-a respectat. Decat sa se smereasca a
preferat sa plece. In articolul nostru sunt prezentate cazurile unor mari
sfinti ai Bisericii Ortodoxe ca de exemplu: Sfantul Ioan Gura de Aur, Sfantul
Maxim Marturisitorul, parintele Arsenie Boca etc. care au acceptat nedreptati,
dar au ramas slujind Bisericii in care au fost botezati. Onufrie, precum si
altii ca el nu au ramas in Biserica ci au preferat sa isi faca propria secta
“autonoma”, purtand juridic numele de “mitropolie”. Daca statul Italian o
recunoaste cu acest nume o poate face doar juridic/lumesc, asta insa nu
inseamna ca si Bisericile canonice au obligatia de a o recunoaste. Cultul
penticostal sau baptist de exemplu au diferente de dogma fata de invatatura
Bisericii Ortodoxe si din acest motiv au indreptatire sa spuna ca isi fac alta
organizare administrativa. In cazul lui Onufrie Bindiu sau al fostilor sai
“confrati” Evloghios si Avondios din secta “Mitropolia autonoma de Milano si
Aquilea” nu se pune in discutie schimbarea dogmelor. Daca si-ar fi dorit sa
“creada” dupa calendarul vechi de ce nu a intrat sub ascultarea unui ierarh
canonic de pe stil vechi. Sunt si in Italia, dar si in alte locuri in Europa,
ierarhi pe stil vechi care apartin de patriarhiile ortodoxe si sunt recunoscuti
de catre acestea. Oferim exemplul sfantului Ioan Iacob Hozevitul care dorind sa
tina sarbatorile dupa calendarul vechi a plecat sub ascultarea patriarhiei de
Ierusalim. Ce s-ar fi intamplat daca acest sfant al Bisericii si-ar fi facut
propria “episcopie” sau “mitropolie” autonoma? Ar fi facut schisma in Biserica,
o noua secta, asa cum face azi Onufrie la Bergamo si Avondios la Milano si
Como. Prin felul in care Onufrie Pop pune problema se vede clar ca incearca
sa-si argumenteze propriile caderi din har apeland doar la termeni
juridici/lumesti.
poza facuta la Chisinau |
Referindu-se la plecarea din BOR a lui
Gherasim Bratu, simtindu-se probabil intr-o situatie asemanatoare, Onufrie mai
spune:
În acord cu legislaţia actuală, nicio persoană angajată
într-o instituţie nu este obligată să-şi motiveze hotărârea de a renunţa la
postul pe care-l ocupă. Patriarhia BOR şi nici un alt cult NU are dreptul legal
de a pune monopol pe viaţa unei persoane. Iată cu câtă nonşalanţă se încalcă
legile statului una după cealaltă, ajungând să jignească până şi „Mitropolia
Autonomă Creştin Ortodoxă după Vechiul Calendar în Italia” care este instituţie
autorizată de statul Italian şi nu are nevoie de recunoaşterea statului român,
întrucât activează pe teritoriul Italiei, stat care o recunoaşte ca Asociatie
religioasa.
Onufrie tot pe a lui o tine. Spune-i ca
laptele e alb ca el incearca sa iti dovedeasca cu orice chip ca e negru. La fel
face si in cazul de fata. Schismaticul Gherasim, cand a plecat din BOR nu a
anuntat ca este slujitor al sectei din Italia. Ca pensionar nu avea datoria
juridica sa o faca, dar ca slujitor al Bisericii, daca era sincer, nu avea
motive sa ascunda acest lucru. Aici se vede modul laic de gandire a lui
Onufrie, totul se limiteaza la legile lumesti, la “postul” de munca de la
biserica. In cazul canoanelor bisericesti, un preot ca sa poata sluji in alta
parohie/episcopie/mitropolie/patriarhie – trebuie sa primeasca carte canonica
de la superiorul sau ierarhic de care apartinea. Atat Gherasim Bratu cat si
Onufrie Pop au ajuns membri ai unor secte recunoscute juridic de statul Italian
fara carte canonica din partea fostilor sai superiori ierarhici. Ei motiveaza
aceasta nesupunere canonica folosindu-se de principii lumesti. Aceasta
atitudine a dus la razvratire si neascultare fata de Biserica Ortodoxa Romana,
stare in care acestia se afla neintrerupt.
Onufrie nu are nevoie de recunoasterea
Statului Roman, se multumeste sa o aiba pe cea a Statului Italian, sub forma de
asociatie religioasa. Aceasta e suficient pentru el sa isi acopere legimitatea
cu atat mai mult cu cat activitatea sa “misionara” si-o desfasoara pe
teritoriul acestui stat. Care e populatia careia i se adreseaza Onufrie? Cine
l-a trimis in “misiunea” pastorala pe care pretinde ca o face? Or fi ortodocsi pe
stil vechi de nationalitate italiana? Oare cati or fi? Din moment ce slujbele
le oficiaza in limba romana cu siguranta totusi ca se adreseaza unor persoane
de nationalitate romana. Acestia nu pot fi decat romani stabiliti in Italia de-a
lungul timpului si romani din Romania sau Republica Moldova plecati la munca in
aceasta tara. Acesta pretinde ca e preot “cu acte in regula” oferite de un
schismatic John de prin America si acoperire juridica oferita de Statul
Italian. Profitand ca omul simplu il vede imbracat in vesminte ortodoxe acesta
pretinde ca slujbele facute de el sunt valide desi nici o patriarhie ortodoxa
din lume nu-I recunoaste ca mitropolit.
Mitropolitul Gherasim, nu are comuniune cu Mitropolia de
Bergamo la ora actuală, iar ambele nu avem comuniune cu Mitropolia de Milano,
structuri total diferite din punct de vedere juridic şi canonic.
In publicatia asociatiei “Mitropolia
autonoma crestin ortodoxa dupa vechiul calendar in Italia” –anul II, nr. 4-7,
din aprilie-iunie 2012, intr-un articol incisiv la adresa PS Siluan Spam, la
pag. 13, Onufrie recunostea ca Gherasim Bratu este membru al acestei secte cu
sediul la Bergamo: “Totodata precizam faptul ca in Mitropolia noastra sunt doar
doi episcopi: IPS Onufrie Pop si Gherasim Bratu, urmand a fi hirotonit, in luna
august, un nou episcop de origine italiana”. Deci e clar si limpede, la acea
data cei doi asa-zisi ierarhi erau in comuniune. Care au fost cauzele pentru
care ei s-au despartit. Au fost motive religioase? De dogma? De calendar nou sau
vechi? Nu. Motivele au fost pur lumesti. Uneori, cand unii oameni nu se pot
“imparti” pentru ceva, ajung sa se separe. De ce Onufrie s-a separat de secta
de “Milano si Aquilea”? Tot din motive lumesti. Iata ca acum sunt mai multe
“mitropolii” sectare de stil vechi care intr-o perioada erau in comuniune, iar
apoi pornind de la anumite “neintelegeri” s-au despartit – acum
nerecunoscandu-si comuniunea reciproc (dupa cum afirma Onufrie). Cei care nu au
rezistat in BOR, nu au rezistat nici aici impreuna. Parintele Eftimie a aratat
aceste “comuniuni” si “necomuniuni” reciproce ale acestor secte pentru a se
vedea mai clar de unde se trage secta a lui Gherasim Bratu. Chiar daca ele acum
si-au rupt “comuniunea” tot din acelasi aluat sunt, indiferent ce denumire sau
recunoastere juridica a vreunui stat ar avea. Daca aceasta “rupere a comuniunii”
pe care o vehiculeaza Onufrie Pop este doar teoretica ramane de vazut. Sunt personae
din cadrul sectei lui Gherasim Bratu care sustin ca cei doi ierarhi au pastrat
o comuniune tacita, la mijloc fiind anumite interese.
După cum am mai spus, pe pagina www.octavianrodna.ro veţi găsi documente care arată că
Mitropolitul Onufrie nu a plecat de la Patriarhul Filaret la Evloghios, ci de
la Episcopia Falestiului si Moldovei de Est ce depindea canonic de Ucraina
Apropo
de “Partiarhia Autonoma” de la Kiev. Gherasim Bratu a spus clar la un post TV
ca e in comuniune cu o biserica pe stil vechi din Ucraina a unui lider Filaret.
Mentionam ca in prezent schismaticul Filaret Denisenko de
la Kiev nu este recunoscut de nici o patriarhie ortodoxa din lume. In aceeasi
situatie sunt toti cei ce apartin “canonic” de acesta. Dar aceasta “Episcopie a
Falestiului si Moldovei de Est” de care patriarhie apartinea canonic? Nu tot de
schismaticul Filaret de la Kiev? In revista oficiala a asociatiei religioase
conduse de Onufrie Pop (amintita mai sus), la pagina 12, scrie: “In anul 2006,
IPS Onufrie Pop (pe atunci in rangul de protosinghel) intra in cadrul
Patriarhiei de la Kiev, sub omoforul PS episcop Filaret Pancu. Ulterior
primeste iesirea din eparhie in 2008 si intra in sinodul Mitropoliei Europei Occidentale
si de Vest, unde este hirotonit episcop”. La Falesti trece prin mai multe
trepte pana ce ajunge arhimandrit mitrofor. Iata cum Onufrie face “cariera”
urcand ierarhic intr-o “Biserica” schismatica nerecunoscuta de nici o
patriarhie ortodoxa din lume. In paralel cu BOR, era in comuniune si cu
schismaticii lui Filaret. Din acest motiv, Patriarhul Teoctist Arapasu, l-a
caterisit. Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe: episcopul sau preotul care
intra in comuniune cu schismaticii sa se cateriseasca. Acum intelegem de ce
Onufrie juca joc dublu. Nu a primit ranguri in BOR si a pactizat cu
schismaticii de la Kiev. Filaret i-a dat ranguri, dar l-a rupt de Biserica Ortodoxa
canonica. Astfel si-a pierdut harul preotiei ramanand un “ierarh”, cu rang dar
fara cele sfinte.
Canonul 45 Apostolic porunceşte foarte clar în această privinţă: „Episcopul sau Preotul sau Diaconul care numai
s-ar ruga cu ereticii să se afurisească şi dacă l-ar primi să slujească ca
preot să se caterisească”. Onufrie a fost
caterisit pentru ca a slujit cu ereticii si schismaticii lui Filaret de la Kiev,
devenind si el eretic. Vezi si canoanele: 10,
11, 45, 46, 64 ap.; 19 sin. I ec; 7 sin. II ec; 2, 4 sin. III ec; 11, 95 Trul.;
6, 7, 8, 10, 14, 31, 32, 34 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare; 9 Tim. Alex.
A precizat faptul că în Ucraina există o Patriarhie care nu
are comuniune cu Patriarhia Constantinopolului şi cu toate acestea, este
Biserică de stat, fără a i se amputa cu scopul discriminării această problemă.
Puţini ştiu că între Patriarhia de Kiev şi Constantinopol au existat strânse
relaţii de colaborare, dar nu se mai amintesc Thomosurile date de Patriarhul
Bartolomeu şi numeroasele vizite ale sale în Ucraina, până la crearea stării
conflictuale cu Patriarhia Moscovei, când toţi au început să se dezică de o
Patriarhie pe care o recunoscuse anterior.
Onufrie da de inteles ca Filaret de la Kiev
a fost recunoscut de Constantinopol dar ulterior s-ar fi dezis, pomeneste de
tomusuri si vizite intre patriarhul Bartolomeu de la Constantinopol si Filaret.
Sunt fantasme pe care, probabil, le spune “enoriasilor” sai – asa ceva nu a
existat nici o data. Daca Onufrie poate aduce o dovada in acest sens il rugam
sa o faca. Acest Filaret,
agent al KGB sub numele de cod „Antonov", este acuzat de participare in
perioada anilor 1950-'60 la asasinarea unui numar de calugari si preoti
anticomunisti. Despre actiunile anti romanesti ale lui Filaret de la Kiev vezi si:
http://2007.rgnpress.ro/Politic/Schismaticii-ucraineni-ataca-BOR-si-Mitropolia-Basarabiei.html
Acesta
spune: „slujitori
homosexuali exlusi din Biserica Ortodoxa”. Ce este mai grav? Faptul că s-au
format să fie homosexuali, pe când erau în BOR, sau faptul că au plecat din
BOR? Oare, păcatul homosexualităţii nu este acelaşi? Sau aceşti clerici s-au
făcut homosexuali în secunda în care au plecat din BOR, înainte n-au avut
astfel de apartenenţe? Să nu uităm că unii clerici din curtea Patriarhiei au
fost filmaţi făcând păcatul homosexualităţii, iar acum slujesc la Teleorman.
Care instituţie are clerici homosexuali? Aceştia sunt negativi doar când sunt
caterisiţi? Vorbiţi de ei şi cât timp îi deţineţi, slujiţi împreună cu ei la
Patriarhie, nu doar după ce pleacă.
In incercarea sa de a manipula, Onufrie
vrea sa dea impresia ca datorita BOR acesti preoti caterisiti au devenit
homosexuali. Intr-adevar foarte nostim acest Onufrie. Si ce agumente serioase
are… Il informam pe Onufrie ca acesti preoti au stat ascunsi sub haina
preoteasca, iar cand au fost depistati s-au luat masuri. Macar de s-ar fi cait sis
merit. Ramaneau simplii credinciosi, dar ramaneau in Biserica. E logic, nu?
Trebuia sa va mai dau vreo explicatie in acest sens?! Daca Onufrie are dovezi
referitor la cele afirmate despre unii preoti filmati, il rog sa ni le puna la
dispozitie. De ce nu le face publice?! Daca tot se straduieste sa “dovedeasca”
incorectitudinea din BOR. Daca nu exista dovezi, totul se rezuma la barfe
specifice unor babe de pe maidan.
O
lipsă totală de raţiune, este în afirmaţia următoare: „fara sa scrie undeva, cu
litere cat de mici, ca acele biserici sau manastiri pe care ei spun ca le
construiesc nu apartin canonic de BOR”. Vă voi răspunde cu o întrebare: toate
cultele din România trebuie să-şi bată table în frunte şi să scrie „ne iertaţi,
nu suntem din BOR”? De ce, este un defect dacă nu eşti din BOR şi nu ai voie să
te plimbi pe stradă, să slujeşti, chiar dacă eşti budist, hindus, musulman sau
de altă religie, trebuie să fie o pocăinţă pentru tine că nu eşti din BOR?
Aceasta reprezintă o discriminare neruşinată şi din păcate foarte des
întâlnită. La fel şi când se face afirmaţia „port ilegal de uniformă” în
privinţa veşmintelor. Conform legii statului, uniformele, de orice tip, trebuie
să fie inscripţionate cu toate datele instituţiei pe care o reprezintă. Vedeţi cumva
că Patriarhia are uniformă proprie şi scrie pe ea Patriarhia BOR – Eparhia
cutare....? Vom da în judecată Patriarhia, pentru faptul că un cleric, angajat
cu carte de muncă, de aceasta, face afirmaţii publice de acest gen. Dacă vorbim
despre „uniformă” sau veşminte, atunci vă rugăm să le ştanţaţi, să le
inscripţionaţi cu titulatura care o deţineţi, altfel, o vom cere noi de la
Guvernul României, în balanţa discriminării pe care ne-o faceţi cu aceste
acuzaţii nefondate.
Motivul pentru care Onufrie se simte
deranjat de aceasta chestiune e lesne de inteles. In cazul in care cei ce si-au
facut biserici sau “mitropolii” autonome/private/independente se disting de
catre clericii si bisericile apartinatoare BOR, oamenii de buna credinta, care
stiu ce inseamna canonic si necanonic, nu le mai calca pragul. Nu a interzis
nimeni existenta unei asociatii recunoscute juridic de Statul Italian, dar
consideram ca ar fi corect sa se faca o distinctie clara, ca omul sa nu cada
prada confuziei. Revenim la legile statului care aproba diferite culte si
asociatii, facand diferenta ca statul nu are puterea/dreptul sa decida in
privinta lucrurilor sacre, cum ar fi obiectele de cult, vesminte, icoane,
insemne etc. – atata timp cat acestea nu influenteaza negativ viata comunitatii
(cazul unor secte extremiste, grupari rebele etc). Parintele Eftimie ne da
urmatoarea explicatie: “Trebuie stiut ca aceste vesminte pe care biserica le
are in cult sunt sacre. Valoarea lor sacramentala nu poate fi echivalata cu o
uniforma laica sau cu o imbracaminte de culoare asemanatoare. Din punct de
vedere juridic ai voie sa porti orice, dar din punct de vedere religios
problema se pune altfel. Sunt actori care poarta in scenetele lor epitrahil, chiar
si felon, dar acestea nu sunt sfintite, nu au valoare sacramentala ci doar
simbolica. Nici asta nu ar fi bine sa se intample, este tot o profanare, dar
totusi, macar nu sunt sfintite. Nu din motive juridice sunt ilegale, ci din
motive sacramentale. De aceea statul nu va interzice nimanui sa poarte vesminte
preotesti, pentru ca statul nu are legi referitoare la vesmintele sacre”.
Incercarea lui Onufrie de a crea confuzie e cat se poate de evidenta. Asemenea
si in cazul unor persoane imbracate in haine calugaresti care stau pe strazi la
cersit. Lui Onufrie chiar ii convine ca pe o tablita sa scrie “Ajutor pentru
Biserica Adormirea Maicii Domnului din Bucuresti”. Stie un om din Cluj, din
Craiova sau din Iasi, de exemplu, care sunt conditiile canonice legate de
lacasul de cult scris pe placuta cersetorului? De unde sa stie? Impostura si
confuzia sunt unele dintre cele mai bune si rodnice metode folosite de secte ca
a lui Onufrie. E bines a se stie ca Patriarhia Romana nu aproba clericilor sai
cersitul. Imaginati-va un om venit din Republica Moldova la munca in Occident, intra
in "biserica", vede ca se slujeste in romana, vede ca preotul are
vesminte ca intr-o parohie normala si ramane cu incredere fara sa isi puna cel
mai mic semn de intrebare. Iata de ce pe Onufrie il deranjeaza astfel de
semnale de alarma prin care se face o delimitare clara a Bisericii de secta lui
si a lui Gherasim Bratu. Nimeni nu l-a interzis, asa cum da impresia pentru a
se victimiza, ci era doar o chestiune cu scopul de a circumscrie
lucrurile. Pentru o mai buna lamurire
recomandam sa se citeasca cu atentie cele spuse in reportajul nostru despre
acest subiect.
Vă facem o precizare: Mitropolitul Onufrie Pop nu a slujit
niciodată cu acest cleric Emilian Căruntu sau Onufrie, şi nici nu a făcut parte
vreodată din Mitropolia de Bergamo, care este total alta decât Mitropolia de
Milano şi nici nu au vreo legătură una cu cealaltă! Emilian Căruntu a plecat
din Patriarhia Română, cu o icoană lăudată de mulţi stareţi din BOR ca fiind
făcătoare de minuni. Întrucât BOR a definit icoana ca fiind făcătoare de
minuni, şi cei de la Milano, probabil, au crezut pe cuvânt ce spuneau
duhovnicii BOR pe când icoana respectivă, cu tot cu măreaţa cutie a milei, era
expusă în BOR. Dar, fără să cunoască aceste detalii, părintele Eftimie Mitra dă
cu părerea, într-o cu totul altă direcţie, şi afirmă: „Onufrie Pop nu avea
credinciosi la noua sa “mitropolie” din Milano. Dupa ce a atras lumea cu o icoana
factoare de minuni “enoriasii” au inceput sa apara”. Mai devreme spunea corect,
Mitropolia noastră are sediul în Bergamo. Acum o mută, strategic, la Milano,
pentru a spune: „iată, este acelaşi lucru”…Milano şi Bergamo sunt două
metropole italiene situate la 47 km una de cealaltă… După cum am mai spus,
icoana respectivă a fost expusă la Milano, niciodată la Bergamo! Iată încă o
afirmaţie mincinoasă şi aruncată cu repeziciune, fără a verifica măcar dacă
este real ceea ce declară.
Nimeni nu a spus ca Onufrie Caruntu ar fi
slujit cu Onufrie Bindiu Pop. Urmeaza o serie de confuzii pe care Onufrie Pop
le face. Il rugam pe autorul “replicii” sa reciteasca cu atentie reportajul
nostru. Precizez ca liderul sectei de la Bergamo isi are originea in secta de la
Milano si Aquilea, odata fiind in “comuniune” stransa cu acestia. Despre asta
am amintit mai sus. Onufrie Pop era la Milano cand Avondios a facut reclama
sectei sale folosindu-se de o icoana a Maicii Domnului. http://www.hotnews.ro/stiri-diaspora-7187362-video-milano-credinciosi-catolici-musulmani-vin-vada-icoana-ortodoxa-care-plange.htm
Icoana Sfantului Efrem cu care Onufrie
Emilian Caruntu a fost la Milano, nu a fost insotita de o “mareata cutie a
milei” din BOR. Emilian Caruntu, desi era inca in BOR, nu a avut binecuvantarea
superiorilor sai ierarhici, cand a fost in vizita la Milano (vezi: http://metropoliamilano.com/2014/04/16/6484/)
unde impreuna cu Avondios de Como a repetat valva si senzatiile prin care sa
adune “enoriasi”. Iata unul din motivele pentru care Onufrie Caruntu a fost
caterisit. Aceasta cutie a milei nu a fost a BOR, ci a sectei de Milano si
Aquilea.
Iată cum părintele Eftimie Mitra contestă icoana pe care
Biserica din care face parte, stareţi de mănăstiri şi mari duhovnici, o numesc
făcătoare de minuni şi scriu clar că este în posesia lui Emilian Căruntu.
Parintele
Eftimie Mitra nu a contestat niciodata ca icoana ar fi facatoare de minuni.
Chiar a specificat ca icoana ramane facatoare de minuni si daca Onufrie Emilian
Caruntu a cazut din Biserica lui Hristos. In acest sens a facut o comparatie cu
un caz asemanator; cand capul Sfantului Ioan Botezatorul era in posesia unui
eretic arian (Vietile Sfintilor -24 febr). Recomandam domnului “mitropolit” sa
citeasca cu atentie cuvintele parintelui Eftimie referitor la acest subiect. Am
observant ca se creaza o diversiune folosindu-se de impresia ca icoana nu mai
este recunoscuta, desi s-a spus de multe ori ca nu icoana e problema ci “sarlatanii”
ce se adapostesc la umbra ei. Atat Onufrie Pop cat si Gherasim Bratu raspandesc
zvonul fals ca icoana este contestata de BOR. Nu icoana domnilor, ci faptele
voastre.
Alt paragraf ironic din acest interviu, este următorul: „In
prezent singurul episcop roman din Italia recunoscut de patriarhia de
Constantinopol, de toate patriarhiile si sinoadele ortodoxe din lume, este PS
Siluan Spam din BOR, restul sunt asa, ciudati si dubiosi ca Gherasim Bratu,
Avondios, Onufrie Pop, Evloghios, etc. si altii ca ei in cautare de
credinciosi”. Problema reală este ca nu Siluan Spam este Episcopul Patriarhiei
de Constantinopol în Italia… Autorul bate câmpii la propriu! Patriarhia de
Constantinopol îl are ca reprezentant în Italia pe Mitropolitul Ghenadie, care
este mult mai în etate decât Siluan Spam. Aşadar, acest Episcop este „un
ciudat” după cum domnul Eftimie Mitra a şi spus mai sus. Iată cum domnia sa nu
ştie nici măcar unde este Italia pe harta canonicitătii, dar vorbeşte despre
„singurul ierarh” de parcă unde merg ierarhii Patriarhiei B.O.Române, nimeni nu
mai trebuie să existe…
Asadar sa vedem cine “bate campii”.
Parintele Eftimie a spus clar: “singurul ierarh roman recunoscut de Patriarhia de Constantinopol”. Mitropolitul
Ghenadie nu este roman, ci grec. Aici vorbim de ierarhi de nationalitate romana
recunoscuti de patriarhia de Constantinopol si de toate patriarhiile ortodoxe
care se recunosc reciproc. Alti “ierarhi” ca Onufrie Pop, Avondios Bica de
Como, chiar daca sunt romani, nu sunt recunoscuti de nici o patriarhie ortodoxa,
asadar nici de cea de la Constantinopol. In reportajul nostru nu s-a spus ca
vreun ierarh canonic, recunoscut de patriarhiile ortodoxe, ar face parte din
categoria “ciudatilor”. Aceasta e o interpretare fortata a domnului
“mitropolit”, pentru a induce in eroare in continuare. Asa cum IPS Ghenadie si
preotii care apartin de el sunt recunoscuti de Patriarhia de Constantinopol,
acesta avand misiunea pastoririi credinciosilor greci aflati in Italia, tot asa
si PS Siluan Spam este recunoscut de aceeasi patriarhie, aceasta fiind in
comuniune si cu Patriarhia Romana. Dintre cei romani, PS Siluan este singurul
care este recunoscut canonic. Nu are nici o legatura varsta cu canonicitatea.
Spun aceasta deoarece “mitropolitul” Onufrie de Bergamo, in cateva randuri
incearca sa se foloseasca de faptul ca e mai in varsta. Il rugam pe Onufrie Pop
sa reciteasca cu atentie reportajul nostru la care aduce “replica” si sa traga
singur concluzia daca ce a scris, in respectivul “comunicat”, reflecta
realitatea sau chiar a inceput el insusi sa “bata campii”.
Cu alte cuvinte, apelativul „s-a autointitulat Mitropolit”
este o înşelăciune publică, întrucât Mitropolitul Onufrie a fost ales în
această funcţie de un cult recunoscut de Statele Unite ale Americii, pe
teritoriul căreia funcţionează. Între Mitropolia de Milano şi Mitropolia din
SUA nu mai există comuniune euharistică din anul 2011. La ora actuală
Mitropolia din SUA condusă de ÎPS. John LoBue, are comuniune euharistică doar
cu Mitropolia din Bergamo, dintre toate celelalte persoane amintite în
articolul cu pricina.
In toata incalcitura asta, Onufrie se
straduieste sa gaseasca o portita prin care sa isi gaseasca “canonicitatea”.
Spune ca nu s-a autointitulat ci a fost numit, insa de un alt sectar, un anume
John din America. La randul sau, nici acest John nu este recunoscut de nici o
patriarhie ortodoxa din lume. Este recunoscut doar de stat, dar nu si de vreo
patriarhie ortodoxa. Practic toti se autointituleaza si se autonumesc in "ierarhiile" lor, ca mai apoi sa
se recunoasca si sa se numeasca intre ei. Mai incalcita treaba nu se poate, iar
mai apoi are pretentia sa i se incline lumea prin piete si sa stea in capul
meselor sub titulatura de “mitropolit”. Orice om cu bun simt vede ceea ce e de
vazut in toata aceasta poveste comica, insa din pacate nu e de ras, ci mai
degraba de plans. Astfel de “importante personalitati” incearca sa ne dea norme
de viata, vor sa ne calauzeasca sufletele si ne povatuiesc in cele
duhovnicesti… Onufrie Pop se poate bucura de titlul de “mitropolit” pe care nu
si l-a ales ci i s-a dat de un altul ca el. Imi cer scuze daca Onufrie se simte
jignit de aceste afirmatii, dar adevarul trebuie sa iasa la iveala ca lumea sa
stie care de unde se trage, altfel nu am avea decat o mare ciorba lipsita de
orice reper canonic.
Părintele Eftimie Mitra s-a pronunţat în calitate de „Preot”
al BOR şi nu de „civil”. Aşadar, conform legii, el a reprezentat un punct de
vedere al instituţiei angajatoare. Ca
urmare acestor confuzii, asocieri calomnioase, acuzaţii nefondate,
discriminare, hărţuire, învrăjbire şi defăimare (fără măcar să existe o
continuitate între subiecte) vom face toate demersurile pentru ca imaginea
Mitropolitului Onufrie Pop să fie despăgubită, în conformitate cu legea
statului. Ne pare rău că aceste persoane a dat naştere unui conflict juridic
între două instituţii, contrar legilor statului şi cu afirmaţii nici măcar
coerente.
Apropo de coerenta. Ii propun domnului
“mitropolit” sa isi reciteasca “comunicatul de presa” sau “replica”, cum vrea
s-o numeasca, iar apoi sa traga singur concluzia cat a fost de coerent (si corect
gramatical) in ceea ce a scris. Desi,
la inceput, dadea impresia ca este “persecutat”, la final vine cu amenintari:
“justitie”, “instante”, “despagubiri” etc. Pentru a-si justifica
“canonicitatea”, Onufrie e mereu in conflicte cu cineva, daca nu juridice, atunci
morale sau “canonice”. In revista sa mereu gasim “comunicate” sau “replici”,
iar daca nu, macar “justificari” sau “precizari”. Singurul cu care, in prezent,
nu e in conflict este “mitropolitul” John care l-a “numit” la randul sau
“mitropolit”.
Întrucât nu ne-a fost acordat dreptul la replică, vă vom
prezenta situaţia reală şi detalii omise de „părintele” Eftimie Mitra, de la
Bihor, cu tendinţa de a face confuzie şi învrăjbire, cu abordări
discriminatorii şi chiar nejustificate.
Am lasat la urma acest paragraf pe care Onufrie Pop, la scris in introducerea
“comunicatului” sau, lasand colegii de la ASTRADROM sa se pronunte. Parintele Eftimie Mitra ne spune:
“Am vorbit in numele meu si raspund pentru ce am spus. Acest episcop schismatic
cauta cu orice pret sa denigreze BOR si implica in mod abuziv episcopia din
care fac parte canonic. E problema lui, in ce ma priveste, il iert”.
prof. Cristian Marc
Onufrie Pop, de la Bergamo, dubleaza o organizatie canonica ortodoxa din diaspora, pe care incearca sa o dezbine. Legaturile lui cu "Biserica KGB": http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/02/unealta-bisericii-kgb-olivian-octavian.html
Onufrie Pop, de la Bergamo, dubleaza o organizatie canonica ortodoxa din diaspora, pe care incearca sa o dezbine. Legaturile lui cu "Biserica KGB": http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/02/unealta-bisericii-kgb-olivian-octavian.html
Despre sectele desprinse din Biserica Romana: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/secte-desprinse-din-biserica-ortodoxa.html
Nota redactiei:
Onufrie Pop spune ca nu i s-a dat
dreptul l-a replica. E o minciuna. Nu a cerut si nici nu ne-a contactat in
legatura cu acest subiect. Am sa il rog sa ne spuna si sa dovedeasca prin ce
forma ne-a contactat si ce raspuns i s-a dat. (Marius Pop, responsabil de
redactie)
Mentionam ca pe teritoriul Italiei si Maltei, ierarhii
canonici sunt:
1.
Înaltpreasfințitul Mitropolit
Ghenadie (Patriarhia Ecumenică)
2.
Înaltpreasfințitul Arhiepiscop
Inochentie (Patriarhia Moscovei)
3.
Preasfințitul Episcop Siluan
(Patriarhia Română)
4.
Înaltpreasfințitul Mitropolit
Galaction (Patriarhia Bulgară)
Acestia se recunosc reciproc conform
canonicitatii ce o au prin patriarhiile de care apartin fiecare.
Vedeti si:
In prima poza se vede ca in birou are doar tablouri cu el. Asta se numeste cultul personalitatii. Se vede de la distanta ca e bolnav de mandrie. Sta bine la pozat. Cartonasul din rama de pe birou nu are nici o valoare daca nu e dupa Sfintii Parinti. E un om de nimic, nu cred ca trebuie pierdut timpul cu el.
RăspundețiȘtergereuitati-va de cine e hirtotonit acel veniamin ca si el face parte tot din secta loc , apoi a plecat la alti sectari iar seful lor este damaschin are patru schime pana acum iar el a fost hirotonit in garaj langa butoaie undeva prin america daca nu ma insel , au facut prima data sinodul pe terasa , au hotarat sa il aleaga iar mai apoi l au facut in garaj
RăspundețiȘtergeresi garajul nu era ca al schismaticului de onufrie, al lui onufrie vad ca e dat cu var, acolo la sefii lui veniamin era plin de roti de masini, butoaie scari si altele
RăspundețiȘtergereONUFRIE DRAGA, STI VORBA POPULARA: "DACA TACEAI, FILOZOF RAMANEAI"
RăspundețiȘtergereADICA: "DACA NU REPLICAI, NU PRIMEAI ADAOSUL LAMURITOR"
Acest articol lamureste lucrurile. Acest Onufrie e dus cu pluta, chiar rau de tot. Ar trebui sa ajunga acest articol la cat mai multi romani din Italia, inclusiv in Bergamo.
Imaginile sunt primite de la actuali si fosti membrii ai sectei (pot fi gasite si pe internet) si arata o comuniune care a fost -sau poate mai exista- intre respectivii.
RăspundețiȘtergereCristian Marc
Un fals mitropolit = un fals om.
RăspundețiȘtergereAm vrut sa postez ceva la acel COMUNICAT DE PRESA dar nu mi-a acceptat, nici pe pagina de Facebook, nici pe siteul sectei lui Onufrie Pop.
RăspundețiȘtergereLa acest articol, Onufrie Pop a mai adus o replica, postata pe siteul sectei sale - sub forma unei scrisori catre credinciosi.
RăspundețiȘtergereDoar acum am aflat, vom veni cu lamuriri.
Cristian Marc.
Azi, 3 februarie 2015, am postat si al doilea raspuns catre Onufrie Pop.
Ștergerehttp://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/02/unealta-bisericii-kgb-olivian-octavian.html
Adriana Marinescu, secretar de redactie.
Doamne ajuta frati crestini, nu sunt numai acestia, din pacate sunt mult mai multi!
RăspundețiȘtergereExista printre primii stilistii din romania care nu sunt recunoscuti de nici o patriarhie din lume, iar daca discutam de secte ei pot fi numiti o secta in toata regula pentru ca ei reboteaza credinciosii ortodocsi, ii impiedica pe membri lor sa intre vreodata intr o biserica de stil nou spunand ca slujbele ortodocsilor de pe nou nu sunt primite inaintea lui Dumnezeu. In al doilea rand exista Episcopia de la movilita care este rupta din slatioara si care nici ea nu este in comuniune cu nici o patriarhie din lume. Exista chiar cazut preotului Veniamin Ilie care a fost rebotezat si hirotonit de vreo cateva ori si care pe langa acestea fumeaza trabucuri si merge la jocuri de noroc...a se vedea pozele care exista in mediul virtual si care afirma ca este preot al ROCOR in romania, dar stim cu totii ca ROCOR ul este acum sub patriarhia de la moscova si ca nu au preoti in romania, ba mai mult episcopii lui sunt hirotoniti prin garaje si beciuri , printre butoaiele de motorina. iar de acestia mai sus mentionati ar mai fi multe de spus! Cu un simplu email se pot vedea probele pentru fiecare. Arhiepiscopia Targovistei a emis un document de caterisire al preotului Olivian Pop, caterisire aprobata in consistoriul Monahal al Mitropoliei Munteniei si Dobrogei! In ceea ce priveste cazul lui Dimitrie Bica, nu se stie cum dar Episcopia Caransebesului intr o emisiune televizata, printr.un reprezentant al acesteaia a afirmat ca Dimitrie Bica nu a fost niciodata caterisit nici de Episcopul Laurentiu Streza, dar nici de urmasul acestuia la Caransebes. Lucru care imi da de banuit. In ceea ce il priveste pe Gherasim Bratu el a fost inlaturat din parohie dupa divortul pe care sotia sa l a intentat, din ce motiv, numai Dumnezeu si ei stiu ! Se pare ca el a trecut pe la mai multe organizatii unde a fost rebotezat si rehirotonit in nenumarate randuri , chiar si de miscarea sectara a lui Veniamin Ilie, in cateva fotografii pe care vi le pot pune la dispozitie apare el slujind ca diacon , lucru imposibil, din moment ce fusese hirotonit de catre Patriarhia Romana. Tot cu acest Gherasim este legat si cazul unui alt episcop, fost preot slujitor la biserica lui Gherasim Bratu de la Giurgiu Nord, si aceste poze vi le pot pune la dispozitie! Problema care circula peste tot este a lui Gherasim Bratu care se pare ca nu are nici o hirotonie intru Arhiereu! Tot mai multe guri rele afirma ca el nu a fost hirotonit, nu are un document de hirotonie, si numarul de cei 3 episcopi care sa il hirotoneasca! In ceea ce il priveste pe Ioan preoteasa un alt caterisit de catre BOR va puteti lua adio de la caz pentru ca nu prezinta niciun interes sau vre o garantie, omul fiind retras din toate aceste slujiri si nici nu mai are vre o treaba cu slujirea! Revenind la cazul Gherasim Bratu, va pot furniza fotografii cu preoti ai lui hirotoniti, slujind in manastiri ortodoxe ale noastre si chiar el slujind liturghie la o manastire din cuprinsul Patriarhiei Romane! Sau ce legaturi au ei cu cardinalii catolici, cum pot fi bagati in seama niste copii de nici 20 de ani de catre mari cardinali ai Bisericii Catolice? Sau cum pot fi scoliti preotii lui Gherasim Bratu in Scolile de renume ale Bisericii Noastre? Sau ce alte apucaturi neortodoxe au preotii lui, pozeaza goi pe site uri de specialitate , isi vand serviciile sexuale contra unor sume de bani si altele! Sau.........preoti ai lui condamnati la inchisoare pentru fapte grave , acestea sunt doar cateva din aceste aspecte! Daca va intereseaza subictul cu acesti raspopiti astept sa ma contactati! Semnat ...UN TANAR DE LA MOGOSOAIA!!!
Facem o precizare. Am solicitat Episcopiei de Caransebes informatii despre Dimitrie Bica. Ni s-a transmis oficial ca a fost caterisit de PS Laurentiu Streza.
ȘtergereResponsabilul de redactie, Marius Pop, lipseste cateva zile. Mi-a transmis telefonic sa va spun ca ne intereseaza orice informatie dintre cele prezentate de dumneavoastra.
Va rugam sa ne contactati pe adresa de email a asociatiei.
Adriana Marinescu, secretar.
Ai dovezi ca "stilistii" pe care ii numesti tu boteaza a doua oara pe cel care are cele 3 afundari? Din pacate nu... pentru ca acesti "stilisti" pe care ii numesti tu reboteaza doar pe cei care sunt botezati prin stropire.
RăspundețiȘtergereda da ! Ii reboteaza si pe ceilalti !
ȘtergereNu este tot una cine da ungerea cu cine tine ungerea . POCAITI-VA !
RăspundețiȘtergereCei despre care ziceti ca boteaza a doua oara sunt Furcenii, nu Slatioara!
RăspundețiȘtergereA si ceilalti nu sunt sau au fost homosexuali? Mai pupati moaste homosexuale?
RăspundețiȘtergere