Articolul
in care se demasca secta lui Gherasim Bratu si cele prin care acesta s-a
perindat – cu care a fost in “comuniune” – a starnit reactii. Cine si de ce s-a
“suparat” pe noi?! - http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/gherasim-bratu-si-onufrie-caruntu.html.
In “replicile” preotului de stil vechi din Romania, Veniamin Ilie, de pe blogul sau personal, gasim:
În articolul sus amintit este prezentat
interviul părintelui Eftimie Mitra de la schitul „Sfinţii Români” din Huta din
jud. Bihor. Pr. Eftimie Mitra a făcut mai multe precizări „hai-hui” despre o
mulţime de persoane şi mai ales despre „Icoana Sfântului Efrem cel Nou” citată
într-o carte a Patriarhiei de stil nou a BOR, Arhiepiscopia Sucevei şi
Rădăuţilor, în care mai mulţi Episcopi, Clerici şi Stareţi celebri din
„Biserica de stil nou” declarau această icoană ca fiind făcătoare de minuni,
până în momentul în care Emilian Căruntu (părintele Onufrie) a părăsit BOR, a
aderat la Mitropolia de Milano şi Aquileia şi după câteva luni a revenit în
România, în prezent aparţinând mitropolitului Gherasim (Gheorghe Bratu)
recunoscut oficial ca şi „Asociaţia Mitropolia Autonomă după Vechiul Calendar –
Episcopul Gherasim”.
Din felul in care este prezentat continutul
se deduce ca Veniamin Ilie nu stie ca schitul “Sfintii Romani” nu e la Huta. Apoi
"precizarile hai-hui" despre care spune autorul “replicii” sunt
dovedite cu surse si dovezi. Cartea nu a fost tiparita de "Patriarhia de
stil nou" si nici de Arhiepiscopia Sucevei si Radautilor. Vezi aici: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/cartea-minunile-sfantului-efrem-cel-nou.html
. Nicaieri, in convorbirea cu parintele Eftimie, nu se spune ca Onufrie Caruntu
a intrat in secta “Mitropolia de Milano si Aquilea” si apoi a revenit in
Romania. Va rugam cititi cu atentie reportajul. Pe scurt: Gherasim se trage din
anturajul lui Onufrie Pop Bindiu, iar acesta din secta numita “Mitropolia de
Milano si Aquilea”. Ca acestia, in anumite momente, au oscilat si si-au
modificat formele de existenta juridica (denumiri, organizatii etc.) si
“canonica” e o alta chestiune – dar tot din acelasi “aluat”
sunt.
sunt.
Acesta mai spune ca:
Interviul acordat de părintele Eftimie
Mitra face referire la pr. Onufrie Căruntu ca şi cum ar fi cleric pe stil
vechi, sau „stilist” ceea ce NU este întru toate corect, pentru că, după cum am
amintit, clericii care ţin pe stil vechi sunt definiţi prin păstrarea unor
valori tradiţionaliste diferite de modernismele introduse în Biserica de stil
nou. Aşadar, pr. Onufrie nu ţine pe stilul vechi şi nu are cum să fie, dacă nu
este părtaş păstrării valorilor dogmatice şi tradiţionale ale stilului vechi,
implicit a Calendarului Iulian.
Parintele Eftimie nu trateaza problema
calendarului, ceea ce pentru unii polemisti a devenit o obsesie. Chiar Veniamin
recunoaste ca Onufrie Caruntu “nu are cum sa fie partas valorilor dogmatice si traditionale
ale stilului vechi”. Daca Onufrie tine sau nu de stilul vechi e o chestiune la care ar fi trebuit sa se pronunte si BOSVR
cu sediul la Slatioara. In acest sens, Marius Pop, in calitate de responsabil
de redactie, a cerut explicatii oficiale conducerii BOSVR, prin care sa se
aduca lamuriri referitoare la folosirea numelui de “calendar vechi” folosit in
denumirea asociatiei lui Gheorghe Bratu. Pana in prezent nu a primit nici un
raspuns. Inca nu e tarziu. Orice informatie (sau replica) trimisa pe adresa
redactiei e binevenita si la cerere poate fi facuta publica. Pana la ora
publicarii prezentei, nu a fost nici o solicitare in acest sens.
În primele rânduri ale acestui articol apare o
declaraţie a Episcopului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi, Iosif Botoşăneanul,
Episcop Vicar al Mitropoliei Slătioara. Din toate informaţiile pe care le-am
adunat până acum, declaraţia nu-i aparţine Episcopului Iosif, ci este o
frântură dintr-o predică, mai exact, desprinderea unei fraze dintr-un alt
context, ceea ce se poate vedea şi în încheierea articolului, unde precizează
că şi eu le-am dat (lor) o mărturie, ceea ce poate fi dovedit prin faptul că
articolul este publicat în 2015, iar declaraţia citată am acordat-o publicaţiei
„Cotidianul” intr-un alt context…
Pentru ca nu am primit nici un raspuns
oficial din partea BOSVR, am telefonat pe numarul personal al PS Iosif Mogarzan
Botosaneanul, pe care l-am primit de la o credincioasa de stil vechi din
Suceava. Convorbirea a fost scurta si cuprinde cele prezentate de noi intre
ghilimele, nu a fost frantura din vreo predica – asa cum s-a afirmat. Urma sa
discutam a doua zi cu PS Iosif, dar parasise tara pentru o saptamana, in
chestiuni care nu le cunoastem. Avem inregistrarea discutiei pentru confirmare.
Deocamdata PS Iosif nu a negat cele mentionate de noi. Negarea afirmatiilor acestui
ierarh vine din partea lui Veniamin Ilie care spune ca: “Până la proba contrarie,
îmi menţin propria părere că NU Episcopul Iosif este cel care a dat interviul”.
E o parere personala a dansului. Il sfatuim sa ia legatura cu PS Iosif pentru a
se convinge.
In ce priveste al doilea citat din acelasi
paragraf este al unor clerici apartinand BOSVR, care doresc sa isi pastreze
anonimatul. Acestia au fost nemultumiti de faptul ca Gherasim Bratu se folosesc
in mod abuziv de numele “vechiul calendar” in titulatura sectei sale, in care,
in prezent, figureaza si Onufrie Caruntu. Nu scrie nicaieri ca al doilea citat
din acel paragraf ar fi apartinand episcopului Iosif Mogarzan.
ASTRADROM a folosit un extras
dintr-un subiect din anul 2009, pe care vi l-am prezentat pe adresa de mai sus,
dar într-un cu totul alt context. La acea vreme nu exista nici icoana cu Sf.
Efrem, subiectul articolului profesorului Cristian Marc, iar Emilian Căruntu
era în cuprinsul mănăstirilor Patriarhiei de stil nou a BOR.
Nu am scris nicaieri ca Veniamin Ilie a
facut vreo afirmatie referitor la icoana Sfantului Efrem cel Nou sau la Onufrie
Caruntu ci doar am prezentat opinia sa, in calitate de fost preot al sectei
“Mitropolia de Milano si Aquilea”, referitor la felul in care membrii acesteia
insala romanii (din Romania si Republica Moldova) plecati la munca in Italia.
In ce priveste afirmatiile acestuia am specificat si sursa spunand: “In publicatia Cotidianul, acesta
marturisea:”.
Afirmatia
lui Veniamin in care nu recunoaste canonicitatea sectei celor de la Milano
poate fi gasita si aici:
Vezi si
comentariile:
daniel Says:
29/11/2010 la 5:04 PM | Răspunde
29/11/2010 la 5:04 PM | Răspunde
“Următoarea
zi, este hirotonit Diaconul Veniamin Ilie, de către Mitropolitul Damaschin, iar
Pr. Serafim Dorobăţ este hirotonit preot de ÎPS. Damaschin.”
Nu
inteleg nimic parinte.
de ce v-au re-hirotonisit?
de ce v-au re-hirotonisit?
- Administrator Says:
29/11/2010 la 5:42 PM | Răspunde
Pentru că hirotonia celor de la Milano
nu este canonică! Sf. Sinod recunoaşte doar hirotoniile canonice nu şi cele cu
probleme. Aşa suntem canonici şi cu un Sf. Sinod deosebit!
Daca Veniamin isi pastreaza convingerile sau si le schimba e problema
sa, dar in Cotidianul si pe blogul sau asta a afirmat. Nu il acuz de rea
vointa, sa zicem ca de data asta a fost… o greseala.
In incheiere mentionez ca toate cele prezentate de mine in articolul cu
pricina sunt argumentate si raspund oricand pentru afirmatiile facute. Recomand
celor care doresc sa aduca “replici” sa citeasca cu atentie textul articolului
inainte de a face acest lucru.
Multumesc pentru intelegere.
Cu respect, Cristian Marc.
* * * * * * *
* * * * * * *
Ne vom opri putin si asupra
“comunicatului de presa” din 18 ian. 2015 al sectei milaneze (vezi comunicatul: http://metropoliamilano.com/2015/01/18/comunicat-de-presa/).
In urma articolului care a demascat
sectarismul ce se ascunde la umbra Bisericii Ortodoxe, am primit amenintari
telefonice: “Daca nu stergeti articolul va dam in judecata”, “Mergem la
consulat”, “Nu aveti dreptul sa scrieti despre noi, ca nu functionam in
Romania” etc. Nu cunoastem numarul de pe care am fost sunati, caci era “numar
privat”. Intr-o conversatie purtata a doua zi, pe adresa de email a redactiei,
cu un reprezentant al sectei de “Milano si Aquilea” am cerut mai multe lamuriri
despre subiect. Corespondenta a fost purtata prin email folosindu-se adresa
afisata pe site-ul acestei “mitropolii”. Dorinta “Mitropoliei de Milano si
Aquilea” a fost ca raspunsurile lor sa nu fie facute public. De ce, daca
informatiile au fost reale? Sa presupunem ca informatiile noastre au fost
eronate, ca sursele noastre nu sunt bune. Tocmai din acest motiv consider ca nu
avem de ce sa ne ascundem. Doar asa poate iesi adevarul la suprafata. Cand am
pus problema argumentarii informatiilor, a canonicitatii si recunoasterii de
catre Patriarhia Ecumenica de la Constantinopol, nu am mai primit nici un
raspuns, aceste intrebari interpretandu-se ca fiind “agresivitati” din partea
noastra. De ce? Am cerut un numar de telefon prin care sa vorbim, dar nu ni s-a
oferit. De ce? Asteptam in continuare, niciodata nu e tarziu. Au postat pe
site-ul lor un comunicat scurt si irelevant, prin care nu se aduceau lamuriri/dovezi
concrete la subiectul problemei. S-a amintit de aceasta secta pentru a explica
de unde descinde, din punct de vedere “canonic”, Gherasim Bratu si anumite
persoane care azi creeaza confuzii si diversiuni in Romania. Un lant al
slabiciunilor despre care ramane sa discutam in viitor, in caz ca va fi nevoie
de noi lamuriri. Cum se explica prezenta lui Onufrie Caruntu, cu icoana
Sfantului Efrem cel nou, la Milano? (vezi imaginile postate in 16 oct. 2014: http://metropoliamilano.com/2014/04/16/6484/). Oare "arhiereul" din imagini nu e Avondios, Dimitrie Bica, cel caterisit de BOR pentru homosexualitate?
Mentionam ca pe teritoriul Italiei
si Maltei, ierarhii canonici sunt:
1.
Înaltpreasfințitul Mitropolit
Ghenadie (Patriarhia Ecumenică)
2.
Înaltpreasfințitul Arhiepiscop
Inochentie (Patriarhia Moscovei)
3.
Preasfințitul Episcop Siluan
(Patriarhia Română)
4.
Înaltpreasfințitul Mitropolit
Galaction (Patriarhia Bulgară)
Acestia se recunosc reciproc conform
canonicitatii ce o au prin patriarhiile de care apartin fiecare.
http://episcopia-italiei.it/index.php/it/?option=com_content&view=article&id=350:consiliu-episcopal-ortodox-din-italia-i-malta&catid=45:comunicate&Itemid=65&lang=ro&donttouchthis=true
Nota redactiei:
Daca sunt si alte opinii decat cele
prezentate pana in prezent, se pot trimite pe adresa de email a asociatiei asociatia.astradrom@yahoo.com.
Intre timp am primit si din partea
lui Onufrie Pop o "replica" (postata pe pagina personala de facebook), sub forma unui "comunicat de presa" - asupra acesteia vom reveni.
Veniamin acesta e un copil care vrea sa se bage in seama. Nu vedeti ca bate campii?
RăspundețiȘtergereAm vrut sa scriu asta la articolul lui dar nu am avut sanse. Nu si-a lasat drept la comentarii.
In ceea ce a scris se vede ce hram poarta. Ori a luat-o razna, ori ceva nu e in regula cu el...
Cred ca nu merita luat in seama.
Nu inteleg de ce sunt bagate in seama toate caricaturile cazute din BOR ? Le dam importanta prea mare unor eretici. Mai bine sa ne rugam pentru sufletele lor ratacite.
RăspundețiȘtergereProblema e ca acesti eretici incearca sa duca lumea in eroare,ei inca se dau ortodocsi,inseland lumea care nu stie ce-i cu ei.
Ștergerelasa papusa ca biserica are multi sfinti pe care i-a considerat eretici atunci
ȘtergereAzi, 21 ianuarie am postat si raspunsul domnului Onufrie - Olivian Pop Bindiu
RăspundețiȘtergerehttp://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/pretinsul-mitropolit-onufrie-olivian.html
Legat de stilul vechi.
RăspundețiȘtergereDe la inceput constiinta imi spune ca Dumnezeu inseamna iubire, comuniune, fratie.
Am si eu taveva intrebari care imi freamata constiinta:
1. Daca ma insor cu o fata din Moldova de peste Prut, sau din Rusia, ea si familiei ei tinand calendarul vechi. Cum sarbatorim Craciunul, avand in vedere ca voi fi nevoit sa merg si la parintii ei? Sa sarbatoresc de doua ori nu se poate, de aparut discutii este clar ca vor fi si cine provoaca aceste probleme nu Satana? Ne mai numim frati in Hristos, desi sunt ortodoxe ambele familii?
Cand spunem "Precum in cer asa si pe pamant" Sfintii cum sarbatoresc in cer Craciunul pe ce calendar, pe cel care au sarbatorit si in timpul vietii sau pe cel nou? Noi fiind in acelas duh cu sfintii nostrii ortodocsi!
Daca familia sotiei vine la mine si noi pe stil nou sarbatorim pe 25, iar ei tin post, mai putem fii frati?
Este clar ca Satana a umblat aici!
Acum sa raspunda si constiinta voastra?
Te rugam sa urmaresti cu atentie toata ancheta noastra. In unul din articole am lamurit si acest aspect.
ȘtergereConform intelegerilor dintre patriarhii, cand mergi in alta patriarhie trebuie sa respecti calendarul acelei patriarhii.
Nu calendarul este problema, asa cum incearca unii sa dea impresia, ci despartirea de Biserica canonica a sectarilor din acest articol.
Cu bine, Marius Pop.
Nu de calendar vorbesc, vorbesc de relatia intre crestini, de faptul de a fi frati in Hrisor.
RăspundețiȘtergereDe ce unii crestini dintr-o anumita Patriarhie au tinut postul Sf.Apostoli Petru si Pavel 2 zile, iar din alta patriarhie asa cum se tine de la inceput 2 saptamani.
Cand spunem "Una sfanta si apostoleasca Biserica" pai este UNA, si toti crestinii trebuie sa tina ca fratii un post toti, nu separat. Separarea , cum am mai spus - vine de la Satana, nu vad cum ar veni de la Hristos.
Veniamin Ilie este din nou episcop în secta lui Onufrie Pop: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=203251012363335&set=pb.100080353127960.-2207520000.&type=3
RăspundețiȘtergereSi din semnarea documentelor de pe acest site: Îl vedem în „Sf. Sinod”. https://bisericaortodoxavalaha.wordpress.com/sinodul-bcov/