Ca urmare a unor interventii publice pe anumite bloguri, manastirea Petru Voda recunoaste in mod oficial sub forma de comunicat ca, in cazul ramasitelor pamantesti ale parintelui Gheorghe Calciu, avem de-a face cu sfinte moaste. Redam mai jos intregul comunicat:
Precizări legate de Prea-cucernicul Mărturisitor al lui Hristos, Părintele Gheorghe Calciu
- Noi, Mănăstirea Petru Vodă, mărturisim, pe temeiul ortodoxiei, vieţii, mărturisirii, jertfei, pătimirii şi morţii lor, sfinţenia de care au dat şi dau dovadă şi de dincolo de mormânt Arhimandritul Justin Pârvu, Părintele Gheorghe Calciu, Părintele Ştefan Marcu, Presbitera Elena Marcu, Toader Popescu, Radu Gyr, Florentina Gyr, Mihail Dumitrescu, Monahul Atanasie Ştefănescu, Monahia Heruvima Tănasă şi alţi plăcuţi ai lui Dumnezeu care odihnesc în cimitirul mănăstirii noastre. Canonizarea sfinţilor se face la vremea rânduită de Dumnezeu de către ierarhia Bisericii, aşa cum a fost întotdeauna rânduiala în Biserica Ortodoxă, şi credem cu tot sufletul că tot astfel se va proceda şi cu mulţi dintre cei menţionaţi aici. Până atunci respectăm hotărârile soborniceşti ale Bisericii Ortodoxe prin deciziile sinodale, totodată cinstindu-i pe Sfinţii Mucenici şi Mărturisitori cu toată dragostea şi recunoştinţa către Dumnezeu.
- Întrucât s-a contestat în presă autenticitatea testamentului Părintelui Gheorghe Calciu, facem cunoscut faptul că acesta a fost semnat pe patul de spital de sfinţia sa şi a fost adus Părintelui Stareţ Justin Pârvu de către Ieromonahul Amfilohie Brânză de la Mănăstirea Diaconeşti, a doua zi după ce a fost scris, adică în data de 29 octombrie 2006. Textul scrisorii testamentare a fost publicat în anul 2007, nefiind niciodată contestat. Pe baza autenticităţii sale Părintele Gheorghe a fost îngropat la Mănăstirea Petru Vodă în ziua de 3 decembrie 2006, precum exprimă limpede testamentul, respectat de Mănăstirea noastră, de familia sa şi de fiii săi duhovniceşti din America. Din moment ce s-a respectat dorinţa testamentară a îngropării, aceeaşi valoare de adevăr testamentar o au şi precizările referitoare la eventuala sa dezgropare (dorinţa ca, de va fi dezgropat şi va fi găsit neputrezit, să fie imediat reîngropat, iar lucrul să fie făcut cu cât mai multă discreţie). Evlavia noastră la sfinţenia Părintelui Gheorghe Calciu se dovedeşte prin cinstirea şi respectarea mărturisirii sale de o viaţă, a învăţăturilor şi a scrierilor sale, şi cu atât mai mult a testamentului său şi a sfintelor sale moaşte.
- Raportarea obştii noastre la cuvântul testamentar al Părintelui Gheorghe Calciu este nu doar ca la un text ce exprimă smerenia sa, cât mai ales ca la un cuvânt profetic, care s-a împlinit întocmai în urmă cu două luni (din păcate într-o manieră regretabilă). Statornicia Părintelui Gheorghe în adevărul lui Hristos şi al Bisericii Ortodoxe nu putea să îl facă vreodată să atribuie diavolului lucrările lui Dumnezeu. De altfel, în Biserica Ortodoxă criteriul sfinţeniei moaştelor nu îl reprezintă faptul că ele sunt sau nu întregi, ci faptul că ele aparţin unor plăcuţi ai lui Dumnezeu care au făcut dovada sfinţeniei şi ortodoxiei lor prin viaţa şi învăţătura lor, sfinţenie şi ortodoxie recunoscute de soborul întregii Biserici.
- Conform sinaxelor din data de 11 noiembrie 2013 şi din data de 18 noiembrie 2013, la care a participat integral Consiliul Duhovnicesc şi obştea, s-a hotărât prin vot deschis respectarea hotărârii testamentare a Părintelui Gheorghe, după cum urmează: la prima sinaxă a fost unanimitate de voturi împotriva dezgropării (prin vot deschis), iar la a doua sinaxă au fost 80 voturi (în scris, cu semnătură) împotriva faptei deja petrecute a dezgropării – pentru re-îngroparea sfintelor rămășițe ale Părintelui Gheorghe și pentru canonisirea celor vinovați –, şi 4 voturi pentru (aparţinând făptaşilor). Hotărârile sinaxei sunt în deplină conformitate cu legile bisericeşti, monahale şi civile.
- La cererea directă a Stăreţiei, precum prevede legea bisericească şi legea civilă, a fost contactat exclusiv în scris fiul părintelui, Dl. Avocat Andrei Calciu. Domnia sa poate da mărturie că nu a fost contactat telefonic, niciodată, de către nimeni din Mănăstirea noastră, nici nu a fost în vreun fel influenţat în hotărârea sa. Dacă domnia sa va dori, vom face publică respectiva corespondenţă şi/sau mărturia sa că nu a comunicat verbal cu nimeni din obşte.
- Prin urmare, toate atacurile pe acest subiect asupra deciziilor noastre consimţite în plen, asupra persoanei mele ca stareț, cât şi asupra persoanei monahului Filotheu, sunt atacuri împotriva întregii obşti a Mănăstirii Petru Vodă şi împotriva Consiliului Duhovnicesc, dar, dincolo de acestea, sunt acţiuni împotriva Canoanelor Sfintei Biserici Ortodoxe şi a rânduielii ei stabilite de Sfinţi, pe care noi le cunoaştem şi le respectăm.
- Dorinţa noastră a fost şi este una singură, aceea de a păstra pacea Bisericii, pe cât este posibil. De aceea ieşirile noastre în mass-media şi precizările legate de acest caz au fost minimale, dorind mântuirea tuturor credincioşilor şi îndreptarea celor ce au greşit. Dacă există persoane care doresc să conteste hotărârile canonice ale Sfintei noastre Mănăstiri, le rugăm să se adreseze în scris, cu argumente aferente şi cu mărturii apostolice şi patristice, către instanţa Arhiepiscopiei Iaşilor, căreia ne supunem canonic şi care a aprobat până acum deciziile obştii noastre.
Nota Astradrom:
Ne bucuram ca Manastirea Petru-Voda confirma ceea ce majoritatea dintre noi simteam, atunci cand trateaza ramasitele pamantesti ale parintelui Gheorghe Calciu ca fiind sfinte moaste.
Vrem sa aducem cateva specificatii:
Autenticitatea scrisorii testamentare a parintelui Calciu consideram ca nu a fost pusa in discutie de catre nimeni, este evident ca aceasta a fost scrisa de catre sfintia sa. Controversa a aparut doar in momentul incercarii de a se interpreta intentionalitatea care se afla in spatele randurilor acestui text. Dupa cum bine se subliniaza si in comunicatul manastirii avem de-a face cu un text in care este exprimata smerenia parintelui in acelasi timp cu un duh care s-a dovedit a fi si profetic, dovezi clare de sfintenie pe langa cele pe care le arata-se deja prin viata sa. Putem vorbi aici de un paradox in privinta caruia ne rugam parintelui sa ne lumineze mintile spre a-l rezolva. Acesta consta in faptul ca, dupa cum suntem cu totii de acord, avem de-a face cu sfinte moaste si ar fi o bucurie pentru noi crestinii sa le avem spre inchinare; pe de alta parte parintele ne transmite insa, prin cuvintele sale testamentare, ca dorinta sa este sa ramana ingropat. Deznodamantul probabil va fi hotarat de vrednicia noastra, dovedind o cu totul alta atitudine decat cea pe care am aratat-o in desfasurarea degradanta a evenimentelor ce au inceput odata cu descoperirea lor.
Nu suntem in masura sa ne dam cu parerea in legatura cu fapta celor care au facut dezgroparea si probabil vom avea mai mult de castigat in momentul in care nu vom mai cauta vinovati. Autoritatea testamentara a scrisorii ar trebui sa produca efecte de ordin moral si spiritual, nicidecum juridic. Cei care invoca autoritatea acesteia pentru a pedepsi vinovati consideram ca adopta o perspectiva total gresita. In fond daca "fapta" nu ar fi fost "savarsita", noi nu am fi stiut azi ca parintele Calciu are sfinte moaste.
Regretabile au fost atacurile la persoana care au venit tot printr-un comunicat al manastirii sters mai apoi, dar preluat de alte bloguri. Mare parte din scandalul creat consideram ca a avut ca si cauza acest gen de raportare prin care s-a aratat cu degetul si s-au nominalizat in mod public "vinovatii".
In incheiere vrem sa amintim obstii manastirii si tuturor crestinilor ortodocsi ca, dincolo de toate certurile si controversele care au loc acolo si prin alte medii pe marginea acestui subiect, ar trebui sa ne unim cu totii in duhul si linia parintelui Justin Parvu. Sa ramanem doar cu ceea ce este esential dupa toata aceasta desfasurare de evenimente, mai mult sau mai putin nefericita, si anume lupta pentru canonizarea parintelui Gheorghe Calciu si a celorlalti patimitori din inchisorile comuniste. Redam mai jos cateva fragmente din cuvintele parintelui Justin in aces sens:
"Aceşti sfinți ai închisorilor, de la Aiud, Piteşti, Gherla, din toate
puşcăriile noastre, formează cea mai măreață şi frumoasă coroană pentru
împodobirea țării noastre înaintea lui Dumnezeu. Ei sunt soluția
grăitoare, numai nu strigă de acolo. Izvorârea Sf. Mir din osemintele
lor, aşa după cum se cunosc minunile acestea, e aşa de grăitoare încât
nu ne rămâne decât să le urmăm sfaturile, fapta şi eroismul vieții lor.
Acesta este de fapt un alt mesaj pentru neamul nostru. Aceştia sunt
ultimii dintre sfinții români care izvorăsc mireasmă şi vindecări în
toate colțurile lumii „mesajul este să le urmăm viața, curajul
mărturisii. Tăcerea este mormântul pe care îl săpăm neamului nostru. Ei
vin să ne arate calea."
"Aş putea zice acum liniştit, odată cu bătrânul Simeon: „Acum slobozeşte pe robul Tău Stăpâne, după cuvântul Tău în pace”, dar mai am o nelinişte: SA II VAD PE ACESTI MARTIRI CANONIZATI. Sfintele lor moaşte izvorăsc pretutindeni mireasmă şi vindecări, osemintele lor au ajuns la închinare până şi în Ţara Sfântă, la Sfântul Munte Athos şi în multe locuri ale pământului, de unde mă sună părinți şi maici că sfinții izvorăsc mir şi mireasmă nemaiîntâlnită. Vreau să văd ziua când nu ne vom mai teme că avem în bisericile noastre la închinare moaştele acestor sfinți mucenici, că au ajuns să fie slăviți peste hotare mai degrabă decât în țara lor."
"Şi ce fapte mai mari de canonizare cer decât se văd la un Virgil Maxim, Ioan Ianolide, Valeriu Gafencu, Părintele Calciu... Dar ei nu pot promova aceşti sfinţi, pentru că nu-şi pun ei pielea la saramură."
"Aş putea zice acum liniştit, odată cu bătrânul Simeon: „Acum slobozeşte pe robul Tău Stăpâne, după cuvântul Tău în pace”, dar mai am o nelinişte: SA II VAD PE ACESTI MARTIRI CANONIZATI. Sfintele lor moaşte izvorăsc pretutindeni mireasmă şi vindecări, osemintele lor au ajuns la închinare până şi în Ţara Sfântă, la Sfântul Munte Athos şi în multe locuri ale pământului, de unde mă sună părinți şi maici că sfinții izvorăsc mir şi mireasmă nemaiîntâlnită. Vreau să văd ziua când nu ne vom mai teme că avem în bisericile noastre la închinare moaştele acestor sfinți mucenici, că au ajuns să fie slăviți peste hotare mai degrabă decât în țara lor."
"Şi ce fapte mai mari de canonizare cer decât se văd la un Virgil Maxim, Ioan Ianolide, Valeriu Gafencu, Părintele Calciu... Dar ei nu pot promova aceşti sfinţi, pentru că nu-şi pun ei pielea la saramură."
In comunicatul "disparut" , dar preluat de alte situri, se aduceau acuze celor 4 "infractori" ca sunt agenti ai SRI. Prin aceasta direct sau indirect intelegem ca dezgroparea parintelui Calciu a fost facuta de oamenii SRI-ului. Pana in prezent nu a aparut nici o dezmintire din partea parintelui staret Hariton si nici din partea parintelui Filoteu, semnatarul acelui comunicat.
RăspundețiȘtergereMa bucur ca se recunoaste oficial existenta sfintelor moaste, dar nu inteleg de ce cand vine vorba canonizarii atat parintele Hariton, cat si obstea manastirii evita discutia in mod elegant spunand ca aceasta e de competenta sinodului BOR. La randul sau sinodul ne spune ca este o chestiune de timp si tot asa de la Ana la Caiafa, in timp ce sfintii din inchisori raman necanonizati.
Imi pun intrebarea de ce in presa a aparut ca cei 4 "infractori" au avut binecuvantarea pr staret Hariton, in timp ce au fost pedepsiti pt fapta lor. De ce au fost pedepsiti daca initial au avut binecuvantare? De ce ulterior staretul Hariton n-a mai recunoscut acest lucru?
Si de ce cei patru au fost batuti noaptea in manastirea Petru Voda de persoane necunoscute. De ce nu putem sa ii vedem pe cei 4 si sunt redusi la tacere? Noi nu vom inceta sa va spunem ca Fericiti sunt cei prigoniti pentru dreptate. Noi nu avem nevoie de povesti cu securisti. Noi avem nevoie de o tinuta moral crestina si de raspunsuri date in masura credintei noastre crestin ortodoxe care inseamna, iertare, iubire, adevar, vorba buna.Unde sunt acei calugari si cine sunt cei ce i-au batut?Vrem adevarul curatsi nimic altceva.
RăspundețiȘtergereFiloteu si Roncea sustine ca dezgroparea parintelui Calciu a fost mana SRI-ului. Sa credem din aceasta ca SRI avea intentia sa dovedeasca ca pr Calciu are sfinte moaste? Ce bazaconie, o cred doar prostii.
RăspundețiȘtergereNiciodata SRI nu va aduce dovezi in privinta sfinteniei celor din inchisori ci chiar dimpotriva, vor incerca sa ascunda sfintenia lor. Se pare ca acest echipaj Filoteu-Roncea creaza diversiuni grosolane.
Pe siteul lui Roncea a aparut dezmintirea ca SRI a fost la Mitropolia Iasilor si ca ar fi implicat in acest scandal. Cand a fost sincer Roncea? Cand acuza de complotare cu SRI-ul sau cand spune contrariul?
Daca nu ar fi facut public nume celor ce l-au deshumat, nu s-ar fi ajuns la acest scandal. Din pacate prietenii monahului Filoteu de la Monitorul de Neamt cat si Victor Roncea nu au facut altceva decat sa amplifice un scandal fara sens. Totul a inceput de cand acest Filoteu a postat pe siteul manastirii acel articol in care spunea ca "faptasii" sunt agenti ai SRI-ului. Stirea a fost preluata de colaboratorii din massmedia ai parintelui Filoteu si dupa aceea a fost stearsa de pe siteul oficial al manastirii, dar nu si de pe cele care au preluat.
RăspundețiȘtergereE la mintea cocosului ca SRI nu are intentia sa faca public ca parintele Calciu este sfant. Ci chiar dimpotriva SRI ar ascunde tot ce dovedeste ca preotii care au suferit in inchisorile comuniste sunt sfinti.
Cine este Filoteu? Cine este Roncea/ Cine sunt batausii ce au patruns pe proprietatea Sfantului Parinte Justin Parvu si ii prigonesc discipolii? Sa va ingroziti ca orbi sunteti si nu vedeti, surzi sunteti si nu auziti/ Nu vedeti si nu auziti pe Hristos cel viu! /Vai de voi dusmani ai sfintilor inchisorilor! Cine sunteti voi in fata lui Hristos! http://www.youtube.com/watch?v=8LW-WwDmM6M
RăspundețiȘtergereRadu Gyr - Iisus in celula
Azi noapte Iisus mi-a intrat în celula.
O, ce trist si ce-nalt parea Crist !
Luna venea dupa El, în celula
si-L facea mai inalt si mai trist.
Mainile Lui pareau crini pe morminte,
ochii adanci ca niste paduri.
Luna-L batea cu argint pe vestminte
argintandu-I pe maini vechi sparturi.
Uimit am sarit de sub patura sura :
- De unde vii, Doamne, din ce veac ?
Iisus a dus lin un deget la gura
si mi-a facut semn ca sa tac.
S-a asezat langa mine pe rogojina :
- Pune-mi pe rani mana ta !
Pe glezne-avea urme de cuie si rugina
parca purtase lanturi candva.
Oftand si-a intins truditele oase
pe rogojina mea cu libarci.
Luna lumina, dar zabrelele groase
lungeau pe zapada Lui, vargi.
Parea celula munte, parea capatâna
si misunau paduchi si guzgani.
Am simtit cum îmi cade capul pe mana
si-am adormit o mie de ani…
Când m-am desteptat din afunda genuna,
miroseau paiele a trandafiri.
Eram în celula si era luna,
numai Iisus nu era nicairi…
Am intins bratele, nimeni, tacere.
Am intrebat zidul : nici un raspuns !
Doar razele reci, ascutite-n unghere,
cu sulita lor m-au strapuns…
- Unde esti, Doamne ? Am urlat la zabrele .
Din luna venea fum de catui…
M-am pipait… si pe mainile mele,
am gasit urmele cuielor Lui.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Noi toti sa fim in rugaciune si cartea de la petru voda se va deschide asa cum a lasat-o Parintele Justin Parvu- sfant izvorator de mir,
Parintele o sa vina la cei ce fac erezie si rau discipolilor sai si ii va intreba ce fac pe proprietatea lui. Dumnezeu isi va trimite sfintii pe care noi ii rugam sa coboare la Petru Voda si oriunde este un dusman pentru a le topi ura si vrerea rea,si tot lucrul necurat sau laturalnic de dreaptacredinta ortodoxa.Noi toti va chemam sfinti ai inchisorilor! Veniti aici si topiti tot lucrul ticluit prost, indoit sau necutar! Veniti in toata Romania si ridicati cetatea ortodoxiei sfinte! Veniti la noi in orice casa sin-n orice loc! Si-n orice treaba! Amin!
La punctul 7 se spune ca nu s-au facut publice informatii din manastire. Il intreb pe cel care a scris comunicatul, ce parere are despre acuzatiile parintelui Filoteu, in care se da si numele a patru vietuitori, cum ca acestia ar fi informatorii SRI?
RăspundețiȘtergereStirea a aparut pe siteul oficial al manastirii si e postata si azi pe siteul lui Victor Roncea, prieten foarte bun al parintelui Filoteu. Dar ce ne poate spune domnia sa de articolul scris de colaboratorii lui Filoteu din presa locala, Monitorul de Neamt in care se da informatii din manastire? Acest articol a fost preluat de mai multe siteuri.
Cum poate spune in acest comunicat ca nu au dat informatii in presa?
Nu credeti ca e o minciuna?
Staretul Hariton il apara pe monahul Filoteu. Ori nu stie ori nu vrea sa stie. Ori are incredere orbeasca in Filoteu ori sunt pe aceeasi mana.
Ii voi aduce la cunostinta:
1. Nu oricine are parola siteului manastirii
2. Orice articol poate fi programat la ce ora si la ce data sa apara
@ MIHAELA,VEZI AICI COMUNICATUL CARE...a disparut,pentru ca intr-adevar,acolo nu mai este: http://activenews.ro/calugarii-de-la-manastirea-petru-voda-acuza-sri_1814654.html Doamne ajuta! GabiM.
Ștergere