|
Intrarea în Templul
legii a Doamnei de Dumnezeu Născătoarei a pricinuit ortodocşilor creştini
praznic minunat şi a toată lumea. Fiindcă s-a făcut aceasta într-un chip
minunat şi este înainte-mergătoare a marii şi minunatei taine a întrupării
Cuvântului lui Dumnezeu, care avea a se face în lume prin mijlocirea
Născătoarei de Dumnezeu. Deci praznicul Intrării s-a început din pricina
aceasta: Ana cea pururea pomenită, fiindcă mai toată viaţa a petrecut-o
stearpă fără să nască prunc, ruga împreuna cu bărbatul său Ioachim pe
Stăpânul firii, ca să le dăruiască lor prunc, şi făgăduindu-se ca, dacă vor
câştiga dorirea, îndată vor afierosi lui Dumnezeu pe pruncul cel născut. Şi
aşa a născut pe ceea ce s-a făcut pricina mântuirii neamului omenesc, pe
împăcătoarea şi împrietenitoarea lui Dumnezeu cu oamenii, pe pricina înnoirii
de a doua oară a lui Adam cel căzut şi a sculării şi a îndumnezeirii lui, pe
Preasfânta Stăpână de Dumnezeu Născătoare Maria.
Când a fost de trei
ani, au luat-o părinţii ei şi au adus-o pe ea în ziua de astăzi în Templu. Şi
plinindu-şi făgăduinţa au afierosit pe fiica lor lui Dumnezeu celui ce le-a
dăruit-o; şi au dat-o pe ea preoţilor şi mai ales lui Zaharia, arhiereului
celui de atunci. Acesta luând-o pe ea, a adus-o în cele mai dinăuntru ale
Templului, unde numai singur arhiereul o dată pe an intra. Şi aceasta a făcut-o
după voinţa lui Dumnezeu Celui ce după puţin avea a Se naşte dintr-însa spre
îndreptarea şi mântuirea lumii. Deci acolo a rămas Fecioara doisprezece ani,
cu rară cuviinţă, hrănită cu hrană cerească de către Arhanghelul Gavriil.
Învrednicindu-se şi dumnezeieştii arătări, până ce s-a apropiat vremea
dumnezeieştii Bunei Vestiri şi a descoperirilor celor cereşti şi mai presus
de fire care i s-au arătat ei. Că a binevoit Dumnezeu a Se întrupa dintr-însa
pentru iubirea de oameni, ca să înnoiască de a doua oară lumea cea stricată
prin păcat. Atunci Născătoarea de Dumnezeu, ieşind din Sfintele Sfintelor, a
fost dată lui Iosif logodnicului, ca acela să-i fie păzitor şi martor al
fecioriei ei şi ca să slujească, atât la naşterea ei cea mai presus de fire,
cât şi la fuga ei cea în Egipt şi la întoarcerea cea de acolo în pământul lui
Israel.
sursa: www.calendarortodox.ro
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.