La
începutul lunii aprilie (1998 -n.n.), cunoscutul luptător anticomunist, părintele Gheorghe
Calciu Dumitreasa, a revenit în ţară pentru câteva săptămâni. Tinerii, pe tot
parcursul acestor zile au încercat să stea cât mai aproape de dânsul. Publicăm
aici o parte din răspunsurile pe care părintele Calciu le-a dat studenţilor în
cadrul unei conferinţe în Aula Magna a
Universităţi precum şi cu ocazia unor discuţii într-un cerc mai restrâns. Cei
care vor încerca să facă o legătură între răspunsurile incomode ale Părintelui
Calciu şi încercarea, la puţin timp după această conferinţă, a se interzice
manifestările religioase din Universitatea Bucureşti, se pare că nu vor fi
departe de adevăr...(Red.)
Ce ne puteţi spune despre campania de denigrare care se duce împotriva
Bisericii Ortodoxe din România ?
Părintele
Calciu: Dacă într-o lume a negaţiei
Biserica Ortodoxă ar fi lăudată, ar fi foarte grav. Intr-o lume a negaţiei
Biserica lui Hristos nu poate fi decât detestată, votul nostru este suferinţa;
să nu fugim de ea! In această luptă noi trebuie să afirmăm adevărul. Dacă nu
afirmăm adevărul credinţei înseamnă că suntem oameni care nu iubim cu adevărat
Biserica noastră. Să nu ne temem de atacurile vrăjmaşilor, au fost altele şi
mai grave, nu este un atac mai dur sau mai criminal decât atacul comunist.
Rugăciunea este suficientă. Post, mărturisirea păcatelor şi iarăşi rugăciune .
O parte din colegii noştri spun că este ceva
anacronic, stupid să te rogi astăzi, când poţi foarte bine să faci atâtea fapte
bune în social!...
Părintele
Calciu: Inainte să fiu arestat am
mers la Sibiu la Mitropolitul Nicolae Bălan şi am avut o convorbire cu el şi cu
câţiva preoţi. Dânsul ne spunea aşa: ”In regimul comunist poţi să înaintezi în
sus oricât vrei, dar să nu te extinzi, dacă te-ai extins, te-a tăiat”. În
condiţiile actuale nu trebuie să mergi în sus. Cei care ridiculizează Biserica
şi spiritualitatea vor să te extinzi în societate, să fii membru al societăţii
cu toate problemele ei, să nu mai ai putere să-ţi înalţi spiritul spre
Dumnezeu. E ciudat, este exact invers. Asta nu înseamnă că trebuie să fim
indiferenţi la ce se întâmplă în jurul nostru. Insă nimic nu este anacronic în
practica adevărată a rugăciunii. Petre Ţuţea spunea ca toate ştinţele au ajuns
la bacalaureat, numai teologia - care înseamnă în special puterea de a te ruga
- a ajuns la licenţă întrucât posedă adevărul absolut.
După căderea comunismului care este noul
câmp de batălie despre care ne-aţi vorbit, sau acum toate lucrurile sunt bune?
Părintele
Calciu: Nu! Nu sunt bune deloc.
Câmpul de bătălie rămâne tot inima noastră. Mai mult decât în trecut, când se
putea distinge clar între bine şi rău, astăzi suntem atacaţi într-un mod mult
mai subtil. De aceea va trebui ca trezvia noastră să fie mai mare, lupta
noastră mai subtilă, mai dificilă. Din această cauză am făcut apel la citirea
Bibliei şi la rugăciunea permanentă.
Cum se vede mişcarea ecumenică din Statele
Unite?
Părintele
Calciu: Mişcarea ecumenică este un
curent iniţiat de cei ce încearcă nivelarea religiilor, nivelarea popoarelor.
Este o acţiune pe care masoneria o încearcă de multă vreme. Eu sunt împotriva
ecumenismului. Îl socot cea mai mare erezie a secolului nostru. Nu ştiu dacă
sunteţi la curent cu faptul că Biserica Sârbă
a cerut ieşirea din ecumenism. Până în prezent din mişcarea ecumenistă
au ieşit: Biserica Sârbă, Biserica Georgiană şi Biserica Ierusalimului. Cred că
cel mai bine este să fim prudenţi cu acest fel de ecumenism care încearcă o
relativizare spirituală la nivelul cel mai de jos, distrugând specificul
ortodoxiei.
Dacă respingeţi ecumenismul, înseamnă că nu
sunteţi de acord cu apropierea dintre biserici?
Părintele
Calciu: Nu! Mişcarea ecumenică
contemporană este altceva decât relaţiile frăţeşti dintre biserici. Ea este o
organizaţie supraecleziastică ce îşi impune punctele ei de vedere care de cele
mai multe ori, vin în contradicţie cu specificul nostru. În acest fel se
creează treptat o nouă religie comună, fără nici un fel de rădăcină spirituală.
Aveţi de gând să vă scrieţi memoriile? Ar
putea fi un document deosebit
Părintele
Calciu: Am început să-mi scriu
memoriile înaintea celei de-a doua arestări şi cu cât scriam mai mult, cu atât
simţeam că intram într-o posesiune demonică. Înainte de arestare am distrus
vreo 80 pagini, fără să mă gândesc că voi fi arestat. Dar când am început
predicile mele am simţit că era un conflict mortal între ceea ce voiam să fac
pe linia lui Hristos şi ceea ce scriam, pentru că lucrurile acelea mă
răscoleau. Am scris o carte în Occident care a fost publicată la editura
Mănăstirii Sfântului Paisie Velicicovski în care am evitat acele grozăvii şi
care se numeşte “Hristos te cheamă”. Este foarte cunoscută în toate mediile
ortodoxe din America.
Ce atitudine trebuie să aibă
studenţii teologi faţă de actele de corupţie din învăţământul teologic, acte ce
pun în primejdie procesul de selecţie a preoţilor şi procesul de învăţământ
însuşi?
Părintele
Calciu: Bineînţeles că noi luptăm
împotriva corupţiei, oriunde ar fi ea. Corupţia din Ţara Românească a atins
toate mediile; noi trebuie să refacem, prin spiritualitatea ortodoxă, prin
preoţi, prin Biserică, sufletul moral al fiinţei neamului nostru. De aceea sunt
întristat să aud că există o corupţie în învăţământul teologic şi sper ca
aceasta să fie ultima. Sper că ierarhii vor lua măsuri pe viitor, să nu mai
existe aşa ceva; dacă este adevărat, eu nu ştiu, pentru că se scriu multe
lucruri şi nu ştiu dacă sunt adevărate sau nu. Poate că sunt adevărate, poate
că sunt încercări de a lovi încă o dată ortodoxia, dar dacă lucrurile sunt
adevărate, sunt convins că ierarhii vor lua măsuri şi că se va vindeca fiinţa
Bisericii noastre pentru ca apoi sănătatea morală să se răspândească asupra
întregii societăţi.
Nu există un pericol prea mare să ne risipim
în activităţile sociale atâta timp cât nu avem clară o “politică“ a rugăciunii?
Părintele
Calciu: Rugăciunea este unită cu
fapta. A te concentra numai pe rugăciune sau numai pe faptă înseamnă că eşti
incomplet; credinţa şi faptele sunt salvatoare pentru fiinţa umană. Rămâneţi în
societate, luptaţi sau căutaţi, rugaţi-vă şi Dumnezeu vă va salva.
Ne puteţi oferi alte amănunte despre
convertirile la ortodoxie din America?
Părintele
Calciu: În afară de monahii de la Mănăstirea Sfântul Paisie
Velicicovski mai avem convertiri, sunt sute. Dacă sunt sute de convertiri nu
înseamnă nici măcar o picătură într-un ocean, pentru o suprafaţă imensă ca
Americii. Oricum, de când am ajuns în America am văzut cum convertiţii la
ortodoxie sporesc din ce în ce mai mult. Mai este o altă mănăstire care se cheamă Platina situată sus de tot, în
Munţii Californiei aproape de San Francisco. Se numeşte astfel de la faptul că
acolo s-a exploatat platină. Părintele Serafim Rose a întemeiat această
mănăstire împreună cu părintele Herman. Viaţa în această mănăstire este extrem de dură. Nu au apă
curentă, nu au lumină, chiliile sunt numai din lemn, aşezate pe stâncă, fără
izolare. Aceşti călugări trăiesc în frig, în nişte condiţii de vieţuire foarte
aspre. Ei publică o revistă “Cuvântul Ortodox”. Sunt convertiţi din oameni care
au avut experienţa străzii sau care au avut o experienţă satanică. Probabil că
unii dintre voi aţi auzit de grupul Nirvana din California, care prin ritmul şi
textele muzicii lor au distrus sufletele multor tineri. Solistul vocal s-a
sinucis şi a lăsat o scrisoare în care a spus că viaţa lui este pustie, că nu
găseşte nici un fel de punct de orientare şi că sub picioarele lui nu este
nimic, iar din punct de vedere spiritual a ajuns la concluzia că viaţa lui nu
are vreun sens. Prietenul lui i-a citit scrisoarea şi a început să-şi pună
întrebări: “Ce se întâmplă cu noi? Unde mergem?” Ajungând întâmplător la
mănăstirea Platina s-a convertit. Este unul din cei mai fervenţi rugători şi
mai adânci cugetători duhovniceşti. Un alt exemplu tot acolo la Platina: am
întâlnit un inginer de sistem, era milionar, avea patruzeci de ani - a renunţat
la tot, a venit la mănăstire, s-a convertit şi el era fratele care servea la
masă. Aceşti călugări din mănăstire sunt în haine murdare şi majoritatea dintre
ei sunt intelectuali, care au avut în viaţa socială poziţii uluitoare. Au
renunţat la tot şi au venit acolo. Acest lucru l-au făcut sub influenţa
ortodoxiei şi vă rog să fiţi convinşi de valabilitatea ortodoxiei în America.
Cum aţi reuşit să întemeiaţi comunitatea
ortodoxă din Washington?
Părintele
Calciu: Biserica din Washington am
înfiinţat-o dându-i o vigoare nouă pentru că Dumnezeu a trimis nişte tineri în
biserică - aşa cum am cunoscut câţiva din A.S.C.O.R. - cu angajament spiritual,
cu credinţă puternică.
Ce părere aveţi despre proiectul privind
construirea Catredralei Mântuirii Neamului?
Părintele
Calciu: Eu cred că este un proiect
foarte bun. Niciodată populaţia nu a fost înfometată pentru că a zidit o
biserică. Faptul că se construieşte o biserică este foarte bine venit. În 1945,
când Franţa a fost divizată în două grupuri vrăjmaşe de moarte, un episcop a
avut ideea construirii unei catedrale - care să fie catedrala reunificării spirituale
a Franţei - în cea mai săracă zonă, într-o vreme de sărăcie cumplită. În
fiecare vineri, cetăţeni francezi umpleau trenurile purtând învelite într-o
hârtie o sapă, un hârleţ; veneau să lucreze la catedrală intelectuali, tineri,
femei, muncitori şi catedrala a fost construită într-o perioadă de criză şi de
dezbinare care ar fi putut duce Franţa la dezastru. Noi nu putem să facem o
catedrală? O catedrală este ca un templu măreţ al lui Dumnezeu.
Ce ne
puteţi spune despre recenta implicare a politicului în problemele
bisericeşti? Ne referim la legea părintelui (catholic-n.n.) Boilă de la Cluj în
privinţa bisericilor greco-catolice şi luarea cu forţa a catedralei “Schimbarea
la Faţă” din Cluj.
Părintele
Calciu: Am spus într-un articol
intitulat “Despre iubirea creştină” punctul meu de vedere. Nici o decizie
judecătorească nu rezolvă un conflict spiritual, dimpotrivă. Nu se pot rezolva
nişte conflicte decât prin iubire. Dacă tu greco-catolicule eşti lovit de
fratele tău ortodox inundă-l cu iubirea ta, dacă tu ortodoxule eşti lovit de
fratele tău greco-catolic inundă-l cu iubirea ta, pentru că numai dragostea
rezolvă conflictele. Iubirea trece înaintea justiţiei. Faptul că ortodocşii au
strigat “papistaşilor!” iar greco-catolicii au strigat în altarul bisericii:
“duceţi-vă la Moscova!” este o dovadă că acolo nu Dumnezeu a lucrat.
Ce părere aveţi despre atitudinea
asociaţiilor studenţeşti care au protestat împotriva ratificării tratatului cu
Ucraina atunci când eram oarecum şantajaţi pentru a intra în N.A.T.O.?
Părintele
Calciu: Pe vremea aceea am scris
primului ministru o scrisoare cu caracter absolut confidenţial în care scriam
nişte adevăruri care nu erau ale mele, ci le discutasem cu câteva
personalităţi. Nu ştiu în ce împrejurare, scrisoarea a ajuns în presă. Acest
lucru a dus la stricarea relaţiilor mele cu acei oameni, numiţi în scrisoare,
care erau pentru noi, pentru ţara românească. Între altele scriam acolo că nu
era nevoie să semneze acest tratat. O declaraţie de bună vecinătate era
suficientă; şi totuşi tratatul a fost semnat. Trebuie păstrată iubirea pentru
pământul tău, altfel poţi face orice compromis, trebuie să-ţi păstrezi
principiul tău şi sentimentul de dreptate.
În unele ziare masoneria este prezentată ca
fiind ceva pozitiv. Ce părere aveţi?
Părintele
Calciu: Masoneria nu poate să fie
pozitivă pentru noi creştinii. După cum afirmă James Hollie, un fost mason,
baptist american din statele sudice, într-una din cărţile lui “masoneria este o
creaţie satanică”. Şi eu cred acest lucru. Singurul lucru cu adevărat pozitiv
este biserica lui Hristos.
Dar se spune că masonii sunt credincioşi, că
păstrează credinţa creştină!
Părintele
Calciu: Nu este adevărat. Dacă aţi
veni la Washington unde sunt eu, puteţi vedea o clădire imensă, cel mai mare
templu masonic din lume. Este templu naţional. Este o clădire uriaşă, demonică
şi aşa ca o curiozitate, numai pentru întreţinerea templului se cheltuiesc
anual circa cinci milioane de dolari. Acolo puteţi vedea că sunt reprezentate
toate religiile, nu numai creştinismul, care este cel mai de jos, la baza
templului. Este descris acolo evenimentul cu Constantin cel Mare, este chiar şi
o piatră de atunci, apoi vin celelalte religii, dar deasupra tuturor este
iniţierea iudaică. Acolo găsiţi reproducerea actului făgăduinţei făcute de
Dumnezeu lui Avraam, psalmii lui David, muzică ebraică, ceea ce înseamnă că
pentru masoni peste toate credinţele stă această credinţă iudaică. Masoneria nu
este creştină. Ei spun că orice membru al masoneeriei trebuie să creadă în
ceva, dar Dumnezeul lor este Marele Meşter, nu este un Dumnezeu Creator, este
Dumnezeul care, din materia ce exista înaintea lui, modelează lumea.
În SUA,
prostituţia şi homosexualitatea sunt legalizate, lucru care se încearcă şi în
România. Are rost să ne opunem legalizării acestora ţinând cont că SUA şi UE
fac presiuni mari pentru a le impune?
Părintele
Calciu: Bineînţeles că trebuie să
ne opunem. Nu putem intra într-o organizaţie ca UE sau NATO prin lepădarea
totală a credinţei noastre. Dacă Dumnezeu vrea să intrăm, vom intra cu
afirmarea credinţei şi moralităţii creştine, dacă nu vrea, nu vom intra. Şi,
practic vorbind, nu ştiu care ar putea fi avantajul nostru de a intra în
Comunitatea Europeană. Ni se vor impune legi din afară, nu vom mai avea
suveranitate naţională etc.
Ce părere aveţi despre construcţia comunistă
a lumii de astăzi?
Părintele
Calciu: Uniunea Europeană şi toate
celelalte organisme comunitare nu sunt decât alte creaţii ale izvorului care a
născut comunismul. Este aceeaşi Mărie cu altă pălărie!
Conceptele de neam şi naţiune sunt puternic
contestate atât în occident cât şi la noi. Cum vă explicaţi acest lucru?
Părintele
Calciu: Ideea de neam este atacată
în mod intenţionat, deoarece forţele mondializării încearcă să distrugă ideea
unităţii naţionale pentru că naţiunile, atâta vreme cât îşi păstrează
identitatea lor, nu sunt guvernabile de către organismele internaţionale. FMI,
Banca Mondială, UNESCO, ONU, toate sunt instituţii masonice declarate, adică
masoneria recunoaşte că a înfiinţat toate aceste organisme internaţionale. Ei o
spun, nu alţii din afară. Ei nu pot să guverneze naţiuni care au conştiinţa
identităţii lor, de aceea vor să distrugă ideea de naţiune. Naţionalismul este
ciuca bătăilor pe plan internaţional. Cum pot să controleze de afară o naţiune
care crede în destinul ei, care zice: ”eu am istoria mea de 2000 de ani şi nu
mă pot lăsa condus de nişte indivizi care nu ştiu de unde vin şi care s-au uns
ei înşişi conducători ai lumii”? Nu putem lăsa un “guvern” internaţional să ne
dicteze să facem sau nu copii sau în ce sens să folosim averea naţională, dacă
ne păstrăm tradiţia creştină sau nu. Asalturile acestea pornesc de la
instituţii internaţionale obscure care vor să distrugă naţiunea, să facă din
individ un tip singuratic care poate fi condus de la New York, de la Paris etc.
fără nici un fel de reacţie. Există un complot în privinţa aceasta. Or, tinerii
trebuie să înţeleagă că fără neam, care este creaţia lui Dumnezeu, eşti o
jucărie în mâna tuturor, aşa cum s-a întâmplat în comunism. Noi, românii, avem
trei mari iubiri: de Dumnezeu şi de Biserică, cea de neam şi de patrie şi
iubirea de aproape. În creştinism toate acestea încap fără contradicţii.
Contradicţiile sunt introduse de anticreştini, de indivizi care vor să conducă
lumea.
Care este situaţia familiei în America?
Părintele
Calciu: Familia este instituţia de
bază a vieţii creştine şi, bineînţeles, primul obiectiv al forţelor distructive
este descompunerea familiei. Tot sistemul educativ din America este destinat să
convingă pe copil, adult sau adolescent că este fiinţă absolut liberă, că nu
are nici un fel de obligaţii faţă de părinţi, că familia este un sistem provizoriu
în viaţa lui şi astfel de la 11-12 ani independenţa copilului este absolută. De
aici începe tragedia.În general, familia americană caută să-şi păstreze formele
tradiţionale. Iubirea pentru copil este foarte mare, însă descompunerea
familiei se face sub influenţa factorilor externi: învăţământ, televiziune
etc., care distrug relaţiile de familie. Dacă familia este bine închegată, ea
dă o direcţionare socială bună. În America însă, din păcate totul este
direcţionat ca să distrugă familia.
Se spune, în general pentru a motiva
contracepţia, că este mai binesă ai un singur copil, căruia să-i oferi mult,
decât să ai mai mulţi copii cărora să nu le poţi oferi necesarul. Ce credeţi?
Părintele
Calciu: Acesta este un mod
pragmatic de a judeca situaţia, dar care nu are nimic de a face cu ideea divină
despre copil. În Dreptul Roman copilul conceput era cetăţean roman. N-ai
dreptul să ucizi pe nimeni. Este
îngrozitor să vezi cum în America se practică omorârea pruncilor chiar
din clipa din care se nasc. În legea americană, dacă pruncul ce se naşte este
ucis, te declară criminal. Atunci, medicii întorceau pruncul, si atâta vreme
cât era în uterul mamei îl omorau cu o înţepătură în ceafă. Deci pruncul era
unul “avortat”, nu unul ucis. A fost o mare acţiune în America, pornită de
bisericile creştine de acolo, împotriva acestei practici criminale şi în
mometul de faţă este interzisă. Dar ani de-a rândul, copii au fost ucişi chiar
la nouă luni, în uterul mamei cu un ac în ceafă. Toate bisericile fac un marş,
odată pe an, de la Congres pînă la Curtea Supremă din Washington, încercând să
pună capăt acestor crime, pentru că sunt crime. Sigur că şi conducătorii unei
ţări trebuie să asigure condiţii familiilor să-şi poată creşte copii. Dar sunt
oameni săraci care-şi cresc copiii. Acţiunea părintelui Tănase de la Vălenii de
Munte, în care o femeie ţărancă a luat în grijă 14 copii de care nu a vrut să
se mai despartă pentru că îi iubeşte, este un exemplu concret de iubire
socială.
Lumea americană, lumea nouă, în toate sensurile
ei este aproape mitologizată în mass-media românească. Care este situaţia
tînărului american, problemele sale...?
Părintele
Calciu: Vedeţi, tânărul american
are probleme foarte mari, mai mari decât
aici, pentru că în România copilul încă mai provine dintr-o familie cu
tradiţie. În America familia nu are
tradiţie. De aceea tinerii -probabil că aţi auzit de bandele rebele- se
răscoală împotriva principiilor societăţii americane. Dar toţi acşti tineri
care se revoltă, care ies în stradă care preferă să doarmă pe sub poduri
constituie “materiale” din care biserica
îşi recrutează cei mai buni parteneri. Şi mulţi dintre aceşti tineri
provin din familii bune. Tinerii din Mănăstirea Sfântul Paisie din America provin din aceşti tineri revoltaţi. Ei caută
ceva, trec chiar prin experienţa budhistă, brahmană şi nu găsesc nicăieri
consolare şi un teren ferm. Printr-o întâmplare Dumnezeu îi aduce în contact cu
ortodoxia. Cred că în momentul de faţă ortodoxia este confesiunea care face
cele mai mari convertiri în America, fiindcă protestantismul nu oferă nimic,
iar catolicismul este prea instituţionalizat. Ortodoxia este abia în naştere şi
aduce un focar de credinţă. Ceea ce oferă ea este o viaţă austeră, dedicată lui
Hristos. Cei convertiţi au ochii aţintiţi în special spre ortodoxia românească,
pentru că au găsit aici părinţi spirituali pe care alte biserici nu i-au
oferit. Aceasta este soarta tânărului: sau se axează pe profesiune şi devine
foarte bun, dar viaţa lui devine pustie fiindcă familia nu are un conţinut
sacru, sau aleargă după plăcerile vieţii sau, în sfârşit, găseşte pe Hristos.
Două
concepte se pare că sunt fundamentale pentru existenţa în societatea modernă:
drepturile omului şi toleranţa. Întrebarea este: care ar fi limitele toleranţei
şi ce înseamnă drepturile omului ?
Părintele
Calciu: În perioada dictaturii
comuniste toată problema drepturilor
omului se referea la aceste interdicţii
pe care regimul comunist le punea în faţa persoanei. După ce a dispărut tot
acest câmp de exercitare a drepturilor omului, a venit timpul minorităţilor,
adică homosexualii, lesbienele, minorităţile celelalte. Cei care aveau atunci
direcţionare, să zic bună, nu erau axaţi pe principii creştine. Astăzi îşi
caută satisfacţie în alte părţi şi toate elementele acestea, care altă dată
erau pozitive, devin distructive pentru societate. Toleranţa se întinde până la
limita bunului simţ, iar toleranţa creştină este bine stabilită. Altfel se
ajunge la ceea ce se întâmplă în multe locuri şi anume că bunul plac sau decizia personală sunt cele
care conduc societatea.
Vă
rugăm să ne vorbiţi despre suferinţă.
Părintele
Calciu: Eu am fost în închisoare;
suferinţa ne aştepta în fiecare zi, sistemul de tortură era din ce în ce mai
atroce. Diavolul le dădea torţionarilor cuvintele cele mai extraordinare ca să
te rănească în suflet. În fiecare zi strigam lui Dumnezeu “Doamne, uşurează-mi
suferinţa!”. Şi în loc de răspuns noi aveam suferinţa şi mai mare ani de zile
şi zeci de ani de zile. Vedeam oameni cum mor în jurul nostru. Este mult mai
uşor să spui decât să suferi. Am ieşit afară, am trecut în Occident şi am mers
în biserici şi oamenii m-au întrebat: ”De ce suferinţă?! De ce suferinţă?!” Ce
păcate a făcut poporul român, poporul rus ca să sufere aşa de atroce în timp ce
noi, cei din Occident trăim în belşug, avem viaţă bună, suntem păcătoşi,
practicăm perversiuni ş.a.m.d.” Într-o mănăstire protestantă din Elveţia am
găsit o cărticică cu citate din diverşi autori şi am găsit un citat care pentru
mine a fost o revelaţie: “Dumnezeu nu a venit în lume ca să pună capăt
suferinţei umane, n-a venit în lume nici măcar ca să explice suferinţa,
Dumnezeu a venit în lume ca să umple suferinţa umană de prezenţa Lui”. Atunci
am înţeles de ce ne era dată suferinţa, deoarece cu cât era mai mare suferinţa,
cu atât Dumnezeu era mai mult în inimile noastre.
Ce ne puteţi spune despre icoanele făcătoare
de minuni?
Părintele
Calciu: La Chicago, într-o biserică
ortodoxă albaneză, Maica Domnului a început să lăcrimeze şi vreme de un an de
zile Maica Domnului a lăcrimat. Câteodată rochia Maicii Domnului era udă de
lacrimi şi eu am slujit o vreme împreună cu un preot călugăr în această
biserică în timpul plângerii Maicii Domnului; când am slujit pentru neamul
românesc Maica Domnului a plâns cu trei rânduri de lacrimi; au venit tot felul
de indivizi, de la televiziune, toţi au încercat să vadă dacă nu este
înşelăciune, au cercetat-o dacă nu cumva este injectat ceva în lemnul icoanei,
a fost şi pictorul care pictase icoana (un om de 80 de ani) şi spunea că nu este
icoana pe care a pictat-o el, că el a pictat o Maica Domnului fericită, cu
prunc în braţe; dacă te uitai la ochii Maicii Domnului vedeai cum ochii erau
înroşiţi de lacrimi. Cineva a tras cu un pistol în ea, după aceea a fost pusă o
sticlă în faţa icoanei prin care să nu poată trece glonţul. Un an de zile Maica
Domnului a lăcrimat. A început din ziua Sfântului Nicolae (6 decembrie) şi până
la Sfântul Nicolae din anul următor. Sigur că ne-am întrebat care era mesajul
lacrimilor Maicii Domnului. Eu am fost de faţă şi mărturisesc în bună credinţă
adevărul lăcrimării Maicii Domnului. Care este mesajul? Poate al suferinţei,
poate al decadenţei umane, poate al decadenţei bisericilor şi Maica Domnului
plânge pentru păcatele noastre.
Vă
rugăm să adresaţi tinerilor un cuvânt de încheiere, ţinând cont că în curând
vom sărbători Învierea Domnului.
Părintele
Calciu: Hristos a înviat!
Adevărat
a înviat!
*
*
*
interviul prezentat a fost preluat din “Schimbarea la
Faţă”, Iulie-August 1998, nr. 6, pag. 8.
publicaţie editată de Asociaţia
Studenţilor Creştin Ortodocşi Români
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.