- Cum vor fi educați copii României?
- Ca de obicei, după modelul European!
America si Occidentul au inceput sa aduca noua educatie anormala copiilor, prezentand nefirescul ca stare de normalitate.
Acest lucru se pregateste si pentru Romania, asemenea celorlalte tari din Uniunea Europeana (UE).
Educația LGBTQ, este impusă prin sistemul de învățământ și activități educative finanțate de către adepții noii ordini mondiale.
Discuții sterile de corupere a minorilor necopți la minte, bazate pe ,,iubirism”, ,,corectitudine politică”, ,,umanism”, neo-marxism, etc., reflectând ,,gândirea profundă” a unor copii plini de caș la gură și a unei educatoare trăznite, trăznite, trăznite. În spate este bineînțeles Oculta (evreii). Să citească acești nebuni corupători în Evanghelie, să vadă ce-i așteaptă la Judecată: ,,Sfânta Evanghelie după Matei
RăspundețiȘtergereCap. 18
7. Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala.”
,,Sfânta Evanghelie după Marcu
Cap. 9
42. Şi cine va sminti pe unul din aceştia mici, care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui dacă şi-ar lega de gât o piatră de moară şi să fie aruncat în mare.”
Vai de acești smintitori, că nu se vor Mântui în Veci!
La ,,sfințirea” Catedralei Mântuirii Neamului nu au ieșit credincioșii adevărați să protesteze împotriva ereticilor Daniel și Bartolomeu, care L-au vândut pe Hristos-Dumnezeu în Creta. Calea Antihristului este larg deschisă. Va avea ,,Biserici” în care să se întronizeze. Rușine tuturor lașilor, care refuză să iasă la luptă, la fel ca la Referendumul pentru familie!
RăspundețiȘtergereCa de obicei, ereticul parvenit Necula s-a lăfăit din nou în discursuri sterile și ieftine despre importanța evenimentului ,,sfințirii Catedralei Mântuirii Neamului”, ,,preaslăvindu-se pe el”, pe el ,,un mare mititel”.
RăspundețiȘtergereCitez din discursul lui Necula cu prilejul ,,sfințirii Catedralei Mântuirii Neamului”: ,,În Potir se află niște produse, o marfă”. Acest preot eretic ecumenist nu ratează nicio ocazie de a-și da arama pe față, arătându-se în toată goliciunea sa interioară.
RăspundețiȘtergereEreziarhul ecumenic Bartolomeu a semnat alături de ereziarhul Daniel pe Sfântul Antimis de pe Sfântul Altar din Catedrala Mântuirii Neamului, ceea ce este împotriva Canoanelor Bisericii. Sfântul Antimis se sfințește și se semnează doar de către episcopul eparhiot de jurisdicție. Prin acest gest flagrant de încălcare a Canoanelor cu privire la sfințirea Antimisului, ereziarhul Bartolomeu ne arată că se consideră a fi ,,papă” peste toată Ortodoxia, ,,primus sine paribus” (primul fără egali) între episcopi și ,,cap al Bisericii” în locul lui Hristos-Dumnezeu. Acest ereziarh i-a întrecut pe toți în erezie, egalându-l astfel pe însuși Papa. Vai de el și de cei care-l urmează!
RăspundețiȘtergereIată ce ne transmite ereziarhul Bartolomeu în mesajul său de la ,,sfințirea” Catedralei Mântuirii Neamului, arătându-ne că noi, Biserica Ortodoxă Română, suntem subordonați Bisericii Ortodoxe a Constantinopolului, încălcând astfel Canoanele cu privire la Autocefalie:
RăspundețiȘtergere„Este cunoscut faptul că, din cele 14 Biserici autocefale Ortodoxe Răsăritene, ultimele 9 au primit de la Patriarhia Ecumenică autocefalia, iar unele și vrednicia Patriarhală. Opt dintre ele, dintre care și Biserica Ortodoxă Română, fac parte din însuși trupul Bisericii Mamă a Constantinopolului.”
Eretic la fel ca Papa este acest Bartolomeu al nimănui.
ASTRADROM, cum de ati postat comentariile acestui obsedat de contraziceri, Lucian Pop.
RăspundețiȘtergereNu vedeti cat e de tulburat si ingust la minte. Ca isi permite sa inventeze reguli si canoane etc.
Acest Lucian nu este convingator, doar urla disperat sa se bage in seama, dar nu spune nimic decat se rafuie cu toata lumea.
Cu atat mai mult ca subiectul comentariilor nu are legatura cu postarea.
Neagule, Bună Dimineața! Te-ai trezit? Te-ai trezit oare și din somnul rațiunii, ca să nu zic din prostie. Da cine-ți dă dreptul ție, măi ignorantule, să tragi la răspundere pe cineva pentru propria gândire, când tu nici măcar nu vii cu vreo informație valabilă, ca să arăți că ai măcar habar de ce se întâmplă cu lumea asta, că știi măcar pe ce lume trăiești? Dovedește, măi istovitule,că ești în stare să susții ceva util pentru cei care citesc și administrează acest blog pe linia luptei pentru Adevăr și Dreptate, pentru Mântuire! Trezește-te, somnorosule, până nu e prea târziu! Pe cine tragi tu la răspundere, puțin făcăciosule, prea mult băgăciosule?
ȘtergereTe rog sa imi spui care canon zice ca doar un episcop are dreptul sa semneze un antimis.
ȘtergereIata un canon inventat de tine.
Si o sa iti mai spun, daca nu iti vezi de treaba ta.
Iar acum ,,să revenim la oile noastre”.
RăspundețiȘtergereNeagule, dovedește ce canoane am încălcat prin afirmațiile de mai sus, iar dacă nu, să taci pe Vecie!
Canoanele care se refera la semnatura de pe antimis de unde le-ai scoa? Ce inventii faci scandalagiule?
ȘtergerePentru ,,domnul” Teodor Neagu:
RăspundețiȘtergere,,Antimisul (antimension – gr. în loc de masă) este o năframă pătrată de in sau de mătase, având întipărită pe el icoana punerii în mormânt a Domnului. El este sfinţit de episcopul locului cu Sfântul şi Marele Mir şi are în cusătura sa părticele de sfinte moaşte, deoarece în primele veacuri creştine Bisericile se ridicau pe mormintele martirilor şi este aşezat întotdeauna pe Sfânta Masă din Sfântul Altar. În colţuri sunt pictaţi cei patru evanghelişti.
Antimisul prezintă o importanţă deosebită deoarece pe el se face sfinţirea Darurilor şi fără el nu se poate săvârşi Sfânta Liturghie. Se pare că antimisele au apărut în perioada persecuţiilor, când păgânii eretici prădau frecvent bisericile creştinilor ortodocşi. Ca să ferească sfintele de pângărire, în locurile expuse duşmanilor, preoţii întrebuinţau pentru oficializarea Sfintei Liturghii, în loc de sfânta Masă, o bucată de pânză sfinţită cu care, în caz de pericol, puteau acoperi uşor sfintele şi fugi din biserică.
După Sfântul Isidor Pelusiotul, antimisul reprezintă giulgiul cu care a fost învelit Trupul Mântuitorului în mormânt. Pe marginile lui se află scris troparul punerii în mormânt: „Iosif cel cu bun chip, de pe lemn luând preacurat Trupul Tău, cu giulgiu curat înfășurându-L și cu miresme, în mormânt nou îngropându-L, L-a pus”. Toate antimisele cuprind numele parohiei, hramul bisericilor cărora sunt destinate şi semnătura episcopului locului. Ele se schimbă de fiecare dată când se instalează un nou episcop.
Antimisul are în acelaşi timp un rol practic şi o profundă semnificaţie teologică. Rolul practic constă în aceea că pe antimisul desfăcut vor fi aşezate Sfântul Potir şi Sfântul Disc, iar eventualele părticele din Sfintele Daruri care vor cădea pe el vor putea fi adunate evitându-se profanarea. Semnificaţia teologică a antimisului vine din legătura lui cu episcopul locului a cărui semnătură o poartă întotdeauna, fiind delegaţia liturgică şi jurisdicţională a episcopului pentru preotul locului, dar şi simbolul unităţii liturgice şi sacramentale dintre parohii, sub ierarhul locului.”
Sursa: https://doxologia.ro/liturgica/taine-ierurgii-slujbele-bisericii/antimisul
Ei vezi ca ai inventat canoane.
ȘtergereStiam ca est dintre aceeia care cauta cu lumanarea GASELNITE la altii. Ai dovedit-o prin ce ai spus. Daca spune ca trebuie sa poarte semnatura episcopului locului, nu inseamna ca doar a lui.
Daca episcopul locului este de acord sa semneze pe el si alt episcop, de ce te deranjeaza pe tine? Doar asa ca sa ai motiv de scandal? Nu esti cumva dintre acei nepomenitori care rastalmacesc canoanele dupa bunul plac, doar sa caute motiv de scandal?
Nu scrie nicaieri ca DOAR a episcopului locului.
Asa ca te rog sa fi mai calculat si sa nu inventezi reguli in Biserica.
Pe langa asta nu mi-ai aratat nici un canon care sa spuna ca pe antimis poate sa semneze DOAR episcopul locului.
Astept, poate o vei face candva...
,,E grele”, Neagule. Da ce înseamnă pentru tine ,,canoane”?
ȘtergereReiese foarte clar din citatul de mai sus că pe Sfântul Antimis trebuie să semneze doar episcopul locului ,, fiind delegaţia liturgică şi jurisdicţională a episcopului pentru preotul locului, dar şi simbolul unităţii liturgice şi sacramentale dintre parohii, sub ierarhul locului.”
În momentul în care semnează și alt episcop pe Sf. Antimis, înseamnă că s-a încălcat jurisdicția episcopului locului asupra acelui Altar. Înseamnă că se împarte Biserica lui Hristos, după cum afirmă ecumeniștii.
Judecata ta e plină de ecumenism. Ești stăpânit de ,,duhul necurat al ecumenismului”, posedat de acesta. Deposedează-te de acesta, până nu e prea târziu. Ecumeniștii nu se duc altundeva decât în iad. Să nu fie!
Dacă ești ,,tare la cerbice”, n-are rost să discutăm, că pierdem vremea, sau ești cu ceva ,,misiune” pe-aici de-a face dezbinare, asemenea diavolului? Știi că în greacă, diavol înseamnă ,,dezbinător”, nu? Sper că știi lucrul ăsta. Așa că nu te asemui diavolului prin ,,misiunea” ta de-a face dezbinare. Lasă sofismele și privește în inima ta. Nu poți demonstra filozofic Tainele Credinței. Smerește-te și nu te opune Adevărului Revelat. Nu da ,,cu piciorul în țepușă!”.
Domnu' Neagu,
ȘtergereDaca ai pasaport emis de Romania inseamna ca este al oricarui stat fiindca nu scrie ca poate fi "DOAR" al Romaniei???
Jurisdictia este unica si ierarhica si semnifica delimitarea puterii de decizie.
Ai vazut vreun certificat de nastere semnat de primari din doua localitati?
Pentru liniștea ,,domnului” Teodor Neagu:
RăspundețiȘtergereIată o definiție din DEX al cuvântului ,,canon”: CANÓN s. 1. v. ritual. 2. lege, normă, regulă, tipic.
Iată și definiția din Dicționarul Ortodox: ,,Canon provine din grecescul canon, ce are sensul de măsură, regulă. Canoanele Bisericii sunt măsurile şi regulile ce rânduiesc organizarea şi jurisdicţia bisericească, relaţiile dintre Biserici, treptele ierarhice ale clerului, morala creştină, viaţa monahală, precum şi modul în care sunt pedepsite abaterile de la aceste reguli. Ele au fost formulate de Sfinţii Apostoli, de Sfinţii Părinţi la Sinoadele Ecumenice şi locale, ca şi de alţi Părinţi ai Bisericii. În timp ce dogma conţine învăţătura de credinţă, canoanele sunt ,,legile” ce se aplică în situaţiile ecleziastice cotidiene.
De asemenea, canonul este remediul duhovnicesc primit de credincios de la duhovnic, în urma mărturisirii păcatelor prin taina spovedaniei. El are rolul de a îndrepta şi vindeca rănile celui ce se pocăieşte şi constă, în principal, din închinăciuni, metanii, rugăciuni, post sau milostenie.”
Deci ,,canon” înseamnă și ,,regulă” și ,,ritual”, printre altele. Păi, ,,practica liturgică” nu-i tot o regulă și un ritual, după cum reiese din citatul de mai sus?
Adicătelea care va să zică, practica liturgică ortodoxă nu permite ca Sf. Antimis să fie sfințit și semnat decât de episcopul locului, ca semn al jurisdicției în biserica respectivă.
Așa că, Neagule, n-are rost să iscodești în lucruri care au fost bine stabilite și conturate de 2000 de ani încoace de către Biserică. Vezi-ți lungul nasului!
,,Domnule” Teodor Neagu, iată niște canoane referitoare la jurisdicția episcopului:
RăspundețiȘtergereCANONUL 14 apostolic (TRANSFERAREA EPISCOPILOR)
Nu este îngăduit ca un episcop, părăsindu-şi parohia (eparhia) sa, să treacă la alta, chiar dacă ar fi silit (la aceasta) de către mai mulţi episcopi, fără numai dacă ar fi vreo cauză binecuvântată care-1 sileşte să facă aceasta, şi adică, putând el să aducă celor de acolo (din altă eparhie) vreun folos mai mare în ceea ce priveşte dreapta credinţă. Dar şi aceasta (să nu o facă) de la sine, ci prin chibzuinţă multor episcopi şi cu cea mai mare rugăminte (în urma celei mai mari stăruinţe).
(33 ap.; 15 sin. I ec; 5 sin. IV ec; 20 Trul.; 13, 16, 18, 27 Antioh.; 1, 2, 17 Sard.; 48 Carţag.)
Alte canoane (reguli) pentru ,,domnul” Teodor Neagu:
RăspundețiȘtergere,,Unde se savarseste Sfanta Liturghie?
Numai in biserica sau in paraclise si capele sfintite si cu Antimis, in partea cea mai sfanta, adica in Sfantul Altar. Numai in cazuri cu totul exceptionale, ca de pilda pe campul de lupta, si numai cu invoirea episcopului locului463 (Povatuirile din Liturghier, Bucuresti, 1980, p. 417), Sfanta Liturghie se poate savarsi si in afara de biserica, intr-o casa sau intr-un loc curat, pe o masa pe care se intinde Sfantul Antimis. Fara de el nu se poate savarsi Sfanta Liturghie nici in biserica464 (Canonul 31 al Sinodului Trulan), unde sta totdeauna pe Sfanta Masa, si nici in afara de biserica465 (Marturisirea ortodoxa, partea I, raspuns la intreb. 107).”
Sursa: https://ortodoxiatinerilor.ro/catehism/cand-si-cum-s-a-intemeiat-sfanta-liturghie/
Tot pentru Teodor Neagu:
RăspundețiȘtergere,,IPS Părinte Irineu a explicat care sunt rolul şi importanţa Sfântului Antimis pentru viaţa Bisericii: "Sfântul Antimis este uns cu Sfântul şi Marele Mir pentru a deveni element component al Bisericii şi lucrător întru Duhul Sfânt. Întocmai unui prunc care, atunci când este uns cu Sfântul Mir, devine fiu al Bisericii şi moştenitor al Împărăţiei lui Dumnezeu, Sfântul Antimis se consacră pentru a reprezenta întreaga Biserică, reunită în jurul Sfintei Mese. Este o Sfântă Masă în mişcare. Cu ajutorul său putem săvârşi Sfânta Liturghie oriunde. Fiind pecetluit cu hramul parohiei în care este trimis, Sfântul Antimis capătă şi un caracter local. Astfel, el aminteşte de parohia respectivă şi de episcopul care l-a sfinţit şi i l-a înmânat preotului paroh pentru ca enoria pe care o conduce să devină o biserică din marea Biserică. Vorbim aici despre o eclesiologie particulară.”
Sursa: http://ziarullumina.ro/rolul-si-importanta-sfantului-antimis-15562.html
Alte canoane (reguli) cu privire la sfințirea Antimiselor:
RăspundețiȘtergere,,De altfel, însuşi termenul anti-mesion însemană, în limba greacă „în loc de masă”, acest obiect liturgic fiind folosit pentru a săvârşi Liturghia, încă din primele veacuri creştine, în orice loc. Nu de puţine ori, când prigonitorii descopereau locul de adunare al creştinilor, preoţii înfăşurau sfintele daruri în antimis şi se refugiau în alt loc unde finalizau slujba şi se împărtăşeau cu sfintele taine, după care plecau capul sub sabia călăului, mărturisind fără ezitare credinţa lor în Hristos – cu care tocmai se uniseră.
Cu timpul Sf. Antimis a mai primit şi o conotaţie administrativă, eclesială. Odată cu extinderea Bisericii, fiecare episcop hirotonit a primit în încredinţare duhovnicească şi pastorală un teritoriu de care răspunde înaintea lui Dumnezeu. Astfel şi în zilele noastre Antimisul este darul şi girul episcopului către preotul pe care îl trimite în parohie şi care are datoria să-l păstreze cu mare grijă pe prestolul sfântului altar. În momentul în care arhiereul îşi retrage antimisul, înseamnă că preotul nu mai poate săvârşi Sfânta Liturghie, astfel respectiva parohie fiind excomunicată din biserică. Iată, deci, care este însemnătatea deosebită a antimisului.
Antimisele se sfinţesc doar de către arhiereu, iar înainte de a se împărţi se slujesc 7 Sfinte Liturghii consecutive peste ele. Rânduiala sfinţirii este una deosebită, noul antimis stropindu-se cu apă sfinţită, cu apă de trandafiri şi cu Sfântul şi Marele Mir, slujba de sfinţire săvârşindu-se exclusiv înaite de Sfintei Liturghii Arhiereşti.”
Sursa: https://www.episcopiacaransebesului.ro/arhiva-stire.php?readmore=58
Alt canon (regulă):
RăspundețiȘtergere,,Sfântul Antimis se păstrează într-o învelitoare de pânză numită iliton
Care și astăzi, la sfârșitul slujbei Sfintei Liturghii, se strânge și se învelește cu ilitonul. Antimisul este sfințit, semnat și dat de episcopul locului, indicându-se parohia sau biserica unde a fost dat pentru slujire, cu hramul ei. Sfințirea antimisului o face episcopul în cadrul sfințirii bisericii, iar dacă este nevoie, și independent de această slujbă. Sfințiții slujitori sunt îndatorați să umble cu multă băgare de seamă, să-l păstreze cât mai curat, să strângă de pe el toate firmiturile și să-l mânuiască cu multă atenție.”
Sursa: https://jurnalspiritual.eu/ce-este-sfantul-antimis/
Alte canoane (reguli):
RăspundețiȘtergere,,Unde se săvârşeşte Sfânta Liturghie?
Numai în biserică sau în paraclise şi capele sfinţite şi cu Antimis, în partea cea mai sfântă, adică în Sfântul Altar. Numai în cazuri cu totul excepţionale, ca de pildă pe câmpul de luptă, şi numia cu învoirea episcopului locului[2] Sfânta Liturghie se poate săvârşi şi în afară de biserică, într-o casă sau într-un loc curat, pe o masă pe care se întinde Sfântul Antimis. Fără de el nu se poate săvârşi Sfânta Liturghie nici în biserica[3], unde stă totdeauna pe Sfânta Masă; şi nici în afară de biserică[4].”
Sursa: http://www.mitropolia-ro.de/index.php/catehizare/798-despre-sfanta-liturghie
Și, ,,domnule” Teodor Neagu, iată niște canoane referitoare la întreruperea pomenirii episcopului eretic:
RăspundețiȘtergere,,Întrerupere a pomenirii numelui arhiereului la sfintele slujbe și, mai ales, la Dumnezeiasca Liturghie, care este încununarea tainelor liturgice, poate să facă doar clericul, nu și laicul, pentru că doar clericul are, prin hirotonie, preoție sacramentală. Clericul este cel care săvârșește slujbe, sfinte taine și îl pomenește pe episcopul locului; așadar, doar el poate să întrerupă pomenirea numelui arhiereului și să nu îl pomenească la sfintele slujbe pe arhiereul său. Clericii sunt datori să nu slujească împreună și să nu se roage împreună cu episcopi ecumeniști, să nu le cânte la slujbă titlul episcopal.
Mireanul aparține pe de o parte ”preoției împărătești”3, însă nu are preoție sacramentală, nu săvârșește slujbe, sfinte taine, nu pomenește, prin urmare nu poate să întrerupă pomenirea numelui arhiereului. Singurul lucru pe care poate să-l facă mireanul este întreruperea comuniunii bisericești cu arhiereii, preoții, monahii și mirenii ecumeniști.”
Continuare la postarea de mai sus:
RăspundețiȘtergere,,Preotul poate întrerupe pomenirea numelui nu a oricărui Arhireu, ci numai a Arhiereului locului, pentru că numai pe acesta îl pomenește la sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie. Cu alte cuvinte, nu poate să întrerupă pomenirea numelui nici unui alt Arhiereu de care nu aparține bisericește, de vreme ce, prin firea lucrurilor, nu-l pomenește pe acesta. Mitropolitul poate să întrerupă pomenirea numelui doar a Patriarhului sau Arhiepiscopului local. Episcopul poate să întrerupă pomenirea numelui doar a Mitropolitului local. Preotul poate să întrerupă pomenirea numelui doar a mitropolitului sau a episcopului local. Patriarhul sau Arhiepiscopul poate să întrerupă pomenirea numelui altui Patriarh sau Arhiepiscop, nemaipomenind numele lui în diptice.
În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să las loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema. La sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie spune cererea ” pentru cinstita preoțime și cea întru Hristos diaconime, și pentru tot clerul și poporul, Domnului să ne rugăm”, lăsând loc liber la numele Arhiereului(Pentru episcopul nostru) adica taind prima parte a cererii ce se refera la episcop. Ecfonisul Dumnezeieștii Liturghii”Întâi pomenește, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru… pe care-l dăruiește sfintelor Tale biserici în pace, întreg, cinstit, sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău” se spune în felul următor: ”Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”. În acest mod săvârșeau sfintele slujbe și Dumnezeiasca Liturghie Părinții Aghioriți ai celor opt Sfinte Mănăstiri, ai schiturilor și chiliilor Sfântului Munte, precum și cei trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noii – Augustin Kantiotis al Florinei4, Pavlos al Paramithiei și Ambrozie al Eleftheropolei, care au întrerupt pomenirea numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, pe durata a trei ani, 1970-19735.
Conform Canonului 15 al Sinodului I-II, prezbiterul care întrerupe pomenirea numelui episcopului locului nu va trebui condamnat ca schismatic și vinovat de schismă în Biserică, nici ca unul care se află în afara Bisericii. Dimpotrivă, este vrednic de laudă, pentru că a scăpat Biserica de la schismă.
Prezbiterul care aplică întreruperea pomenirii numelui Episcopului locului nu va trebui să primească pedeapsa caterisirii de la Episcop sau de la Sinod, lucru care neîndoielnic este o urmare firească, ci să continue să săvârșească Dumnezeiasca Liturghie, chiar și în vreo casă oarecare, dacă i s-a interzis folosirea vreunei biserici, prin folosirea unui antimis simplu, pe care nu va fi înscris numele Arhiepiscopului locului, nici nu va purta pecetea Mitropoliei locului, nici nu va fi fost sfințit, dar neapărat va avea cusute pe el moaște de martir. Caterisirea din motivul opririi nepomenirii in acest caz (de erezie) este lovita de nulitate dupa cum vedem din faptul ca nici un Sfant Parinte nu a acceptat aceasta „caterisire” si „anatematizare”mincinoasa(vezi Sfantul Ioan Damaschin anatematizat de patru Sinoade Locale).”
Sursa: http://www.apologeticum.ro/2016/04/sfintele-canoane-intreruperea-pomenirii-ierarhului-eretic-nu-reprezinta-schisma-ci-izbavirea-bisericii-de-schisma-cum-se-face-practic-aceasta-intrerupere/
Concluzia, ,,domnule” Teodor Neagu:
RăspundețiȘtergereTotul se-nvârte în jurul episcopului locului. Nu este permis altui episcop să intervină în jurisdicția episcopului locului, așa cum a făcut ,,papa” Bartolomeu când a semnat pe Antimisul pe care avea dreptul să semneze doar patriarhul Daniel. Asta înseamnă amestec în jurisdicția episcopului local.
Iar cu privire la nepomenirea episcopului eretic: ,,Preotul are dreptul și datoria de a nu-l pomeni.”
Canonistul ortodox din România, arhidiaconul prof. univ. dr. Ioan N. Floca de la Sibiu, în explicaţia dată canonului 15 de la sinodul I-II din Constantinopol (861) arată că aplicaţia acestui canon nu e o schismă, ci o măsură canonică necesară. Acesta spune ca în cazul în care erezia ierarhului este vădită, preotul are, nu doar dreptul, ci chiar datoria, sa ia o astfel de pozitie: “în cazul în care superiorul propovaduieşte în public, în biserică, vreo învatatură eretică, atunci respectivii au dreptul şi datoria ca imediat să se despartă de acel superior. În acest caz nu numai ca nu vor fi sanctionaţi, dar vor fi apreciaţi, pentru ca au osândit legal pe cel vinovat şi nu s-a răsculat împotriva acestuia”. (prof. Marian Vanca)
Faptul că întreruperea pomenirii nu se face doar pentru o erezie condamnată deja de către Sfintele Sinoade sau de către cugetarea Sfinților Părinți, ci și pentru o erezie nouă, cum e cazul ecumenismului, condamnată de către învățătura sinoadelor ecumenice și al cugetării patristice, este demonstrat de către canonul 3 al sinodului al III-lea ecumenic, care a repus în funcție pe toți preoții caterisiți de ereticul Nestorie pentru că întrerupseseră pomenirea înainte de condamnarea sa sau a ereziei sale, în baza învățăturii ortodoxe a primelor două sinoade ecumenice și a cugetării patristice de până atunci.
RăspundețiȘtergerehttps://www.marturisireaortodoxa.ro/promovarea-ecumenismului-la-nivel-panortodox-de-catre-pseudosinodul-din-creta/.