Cum este posibil ca acesti oameni sa se
contrazică atât de flagrant?
Exemple
de iconomie date de gruparea Sava-Staicu ce contrazic esafodajul teoriei
vaselor comunicante susţinute de aceeaşi grupare Sava-Staicu.
Gruparea Sava-Staicu afirmă că nu există părtasie la erezie, ci există doar
eretici si ortodocsi! După această logică, ar fi trebuit ca Sfântul Chiril sa
fie eretic. E logic, în baza teoriei vaselor comunicante.
Prin aceste argumente aduse de pr Ciprian Staicu, se contrazice toată linia
rigoristă a monahului Sava si pr. Ciprian Staicu, rezultând clar că Sfântul
Chilil era în comuniune cu cei care erau în comuniune cu ereticul Theodor de
Mopsuestia. De asemenea, credincioșii sunt îndemnați să se îndepărteze de
Nestorie ca să nu fie influențați de erezia lui, nu că el nu ar fi avut Taine
valide - lucrul acesta făcându-se ca o iconomie. Deci iată cum gruparea pr.
Staicu se contrazice flagrant, amețind doar pe amețiți. Citiți ce scrie pr.
Ciprian Staicu pe siteul lui (încercând să demonstreze că există Har în
Biserica Ortodoxă Română chiar dacă e eretică):
”Argumentul că Nestorie, înaintea caterisirii lui este numit „lup” de către
Sfinții Chiril și Celestin, totuși nu se face nici o mențiune de către Sfinții
Părinți despre taine invalide, cu toate că ei îi sfătuiesc pe credincioși să se
îndepărteze de Nestorie, ca să nu se întineze, să se îndepărteze nu de Taine,
ci de erezia lui. Dacă monahul Nectarie sau altcineva găsește cuvântul
„invalide” (ἄκυρα – achira) în
Canoanele de mai sus sau în discuțiile, în epistolele care au fost trimise
între Sfinții Părinți sau în hotărârile Sinodului III Ecumenic, să ne arate și
nouă, că noi nu am găsit nicăieri așa ceva. Și nu se poate ca, dacă Sfinții
Părinți ar fi considerat invalide Tainele ereticului încă necondamnat Nestorie,
să nu fi spus măcar o singură dată acest lucru.
Sfinții Părinți considerau din iconomie Tainele ereticilor încă
necondamnați ca fiind valide, în diferite perioade ale istoriei noastre
bisericești, având în vedere mântuirea credincioșilor. Sfântul Chiril nu-l
primea în comuniune pe Teodor de Mopsuestia. Orientalii, deși drepcredincioși
în dogme, îl pomeneau. Sfântul a preferat comuniunea cu ei în aceste condiții
decât să le ceară să-l scoată din diptice pe Teodor și ei să cadă în erezie
dogmatică.”
Într-adevar, în mod oficial, Biserica Ortodoxă Română are o altă credință
decât credința Bisericii Ortodoxe Sobornicești, și anume credința minciuno-
Sinodului din Creta - Sinod care nu a fost recunoscut panortodox, dar care
într-o Biserică locală ca BOR face ravagii. Pseudo-sinodul din Creta are atâta
putere în BOR în egală măsură cu adoptarea sinodală în 1994 a Dialogului de la
Chambesy cu monofiziții. Atunci marii părinți nu au întrerupt pomenirea (deși
ar fi trebuit să o facă), din cauza că acest concept nu prea era cunoscut. Dar
gravitatea situațiilor este aceeași.
Ideea notei de subsol din Pidalion care vorbește de Taine valide, invalide
și inexistente este o teorie scolastică, ce nu are nici o legătură cu duhul
Sfinților Părinți.
Preot Matei
Vulcănescu
Ha, ha...
RăspundețiȘtergereDoar acum ati observat că cei doi sunt falsi în afirmații?
Doamne ajută!
RăspundețiȘtergereAș dori și eu să public un studiu teologic privind aceste probleme care se discută acum. Dacă sunteți deschiși la dialog și doriți să publicați o opinie diferită vă rog furnizați-mi o adresă validă de email la: katatirion@yandex.com
Eu zic că nu strică să cunoască creștinii mai multe opinii chiar dacă se întâmplă că sunt greșite. Chiar deonotologia jurnalistică prevede ca o lege de aur și audierea părților contrare.
Vă mulțumesc pentru atenție. Simeon Creștinul
Clasic, in ceea ce ii priveste... Pr. Ciprian Staicu isi schimba declaratiile in functie de ce are nevoie sa demonstreze, fara sa conteze daca exista o coerenta a tuturor declaratiilor sale, fara sa conteze ca declaratiile sale se contrazic una pe alta. Apoi pretinde ca nu s-a schimbat nimic in atitudinea sa.
RăspundețiȘtergereStaicu si Sava sunt oameni cu dubla personalitate. Se vad si rezultatele.
RăspundețiȘtergere