Părintele Eftimie Mitra susţine doar acei antiecumenişti, pomenitori sau nepomenitori, care nu au căzut în schismă şi avertizează asupra pericolului pe care îl constituie conturile fictive de facebook, blog-uri sau site-uri care instigă la schismă sub anonimat şi sub pseudonime.
Ca urmare unei informaţii false oferite de site-ul ortodoxinfo, părintele Eftimie dezminte afirmaţiile nefondate si tendenţioase ale administratorilor acestuia şi aduce câteva precizări.
În cadrul acestor precizări, ieromonahul Eftimie spune că este alături de cei care mărturisesc cu smerenie şi discernământ adevărul despre erezia ecumenistă, iar cu cei care au creat schisme şi dezbinări nu vrea să aibă nici măcar dialog, până când aceştia nu vor face căinţă publică.
De asemenea, îndeamnă credincioşii Bisericii, să nu ţină seamă de opiniile unor profile facebook, site-uri sau blog-uri etc., care funcţionează sub anonimat sau sub pseudonime. Acestea pot ascunde persoane care induc în gândirea celor de bună credinţă, concepţii schismatice şi instigă la ruperea credincioşilor de Biserica Ortodoxă.
În cele ce urmează vom publica integral textul publicat, pe pagina sa personală de facebook, la data de 05 februarie 2018:
Dezinformare sau rea voinţă?
In urmă cu câteva zile cineva m-a sunat la
telefon spunându-mi: «Părinte, aţi văzut
ce a apărut pe ortodoxinfo? Au scris că v-aţi făcut grupare separată!»
Când am auzit acestea am început să râd.
I-am explicat persoanei respective că nu citesc astfel de site-uri şi am
rugat-o să îmi trimită un link cu acel articol, pentru că mă priveşte personal.
Iată ce scriau administratorii
ortodoxinfo:
«Pe 25 ianuarie 2018 s-a tinut Sinaxa de
la Roman. Au fost prezenti doar o parte dintre nepomenitori. Cealalta nu.
Oricum, o particica deja se retrasesera inca din 2017 pentru a-si face o
grupare a lor (Ierom. Macarie Banu, Ierom. Atanasie Parfeni, Ierom. Lavrentie
Carp, Ierom. Eftimie Mitra):
Cu siguranţă este o diversiune, specifică domnului Vasile Vieru şi lui
Gabriel Gioacăş, administratori ai respectivului site, dar şi ale altor bloguri
la fel de credibile: SACCSIV, Sinodul Tâlhăresc, Apologeticum si probabil
altele similare care funcţionează sub anonimat.
Referitor la cele scrise de către ortodoxinfo, fac următoarele precizări:
-
Nu
fac parte si nici nu am făcut parte din vre-o grupare a nepomenitorilor.
-
Am
participat la câteva sinaxe ale nepomenitorilor, în anul 2016, dar când am
văzut duhul de mândrie şi dezbinare care îi domina pe majoritatea dintre ei, am
considerat că nu este locul meu între aceştia. Ţinând seama de tendinţele
materialiste, orgoliile şi dorinţa unora de a fi lideri, încă din 2016 am
estimat eşecul opririi pomenirii în România (acest subiect, dacă va fi nevoie,
îl voi detalia).
-
Am
semnat alături de cei trei nepomenitori deoarece am văzut la ei un echilibru,
necesar celor care au luat această decizie. Nu contest semnătura mea, ci o
susţin în continuare.
-
Prin
semnătura pe care am pus-o pe acel document arăt că cei trei nepomenitori nu
sunt în schismă, ceea ce susţin şi îmi asum.
-
Documentul,
prin ceea ce cuprinde el, are aceeaşi mărturisire de credinţă cu cea a sinaxei
de la Volos şi părintele Teodor Zisis din Grecia.
-
Acest
document a fost emis înainte de sinaxa din Volos, care susţinea acelaşi lucru
ca şi documentul semnat de mine şi cei trei nepomenitori.
-
Faptul
că sunt de acord cu unele puncte de vedere ale celor trei nepomenitori, nu
înseamnă că eu sau ei facem parte dintr-o anumită grupare, aşa cum, în mod
tendenţios, insinuează ortodoxinfo.
-
Acest
document este o simplă mărturisire de credinţă, nicidecum un act oficial, aşa
cum se interpretează de către autorii textului diversionist.
-
Ortodoxinfo
evită să menţioneze data când a fost semnat documentul, spunând „anul 2017”,
lasând să înţeleagă fiecare ce dată doreşte.
-
Menţionez
că acest document este datat cu 10 decembrie 2017, adică la sfârşitul anului
trecut, în urmă cu aproximativ o lună de la data apariţiei textului de pe site-ul
ortodoxinfo, moment în care existau mai multe grupări ale nepomenitorilor.
-
Separari
între nepomenitori au început încă din toamna anului 2016, acesta fiind motivul
pentru care am decis să nu mai particip la întrunirile lor.
-
Prima
separare a fost în toamna anului 2016 când Ciprian Staicu şi cei de la Schitul
Rădeni, împreună cu Mihai Silviu Chirilă, au intrat într-o concurenţă. Fiecare
emitea comunicate şi fiecare dorea să fie cel mai „mărturisitor”, în timp ce
blogurile sus menţionate susţineau gruparea de la Rădeni (la nevoie şi aici pot
aduce detalii).
-
Alte
grupări, separări şi dezbinări au mai apărut ulterior, iar pe mine personal nu
m-a mai interesat de aceşti „viteji” şi „curajoşi” dezbinători şi plini de
sine. Chiar m-am scârbit de ei şi de atitudinile lor!
Nu am vrut să deschid acest
subiect, dar dacă am fost provocat public, am încercat să ofer o lămurire. Nu
pentru că mă interesează ce apare pe aceste site-uri, ci pentru a nu lăsa
impresia că am oprit pomenirea şi aş face afront cu cei care dezbină Biserica
şi deturnează lucrurile compromiţând adevărata opoziţie faţă de erezia
ecumenistă.
În ceea ce-i priveşte pe cei trei
nepomenitori, semnatari ai documentului, pot spune că au declarat public
convingerile lor referitoare la Sfânta Împărtăşanie şi comuniunea cu preoţii pomenitori
din Biserică. Mărturiile lor arată că au ştiut să păstreze echilibrat graniţele
opririi pomenirii, astfel încât să nu cadă în schismă. Restul nepomenitorilor,
nu au decât să îşi revizuiască atitudinile şi concepţiile.
Menţionez că nepomenitorii din
România care au aceleaşi concepţii ca ale monahului Sava sunt în schismă,
asemenea lui. Monahul Sava a fost exclus din sinaxa de la Volos tocmai pentru
motivul că a dat dovadă de dezechilibru duhovnicesc, căzând în schismă.
Atitudinea sa agresivă faţă de preoţii care nu-i împărtăşesc convingerile, este
luată ca model de către nepomenitorii din România care îi urmează exemplul. Cu
aceştia nu vreau să am nici o împărtăşire, de asemenea nu accept nici un dialog
cu ei până ce nu fac mai întâi căinţă publică.
Sunt de acord să colaborez cu oricine doreşte să ducă o luptă împotriva ereziei ecumeniste, pomenitori sau nepomenitori, cu condiţia ca aceştia să dea dovadă de smerită cugetare şi discernământ. Se observă că cei care au intrat în această luptă cu mândrie fără discernământ, au căzut în schismă.
De asemenea sfătuiesc credincioşii de bună credinţă să nu ia în considerare informaţii sau învăţături promovate de site-uri, blog-uri, profile facebook etc., care se ascund sub anonimat sau sub diferite pseudonime. Există riscul ca în spatele acestora să fie adepţi ai unor grupări schismatice care să instige la ruperea credincioşilor de Biserica Ortodoxă.
Opiniile ortodoxinfo şi ale unor blog-uri anonime nu mă interesează. Aceste
bloguri (site-uri) provocatoare de scandaluri „ortodoxe” nu aduc beneficiu
luptei împotriva ereziei ecumeniste, ci doar deturnări, discreditări şi
dezinformări. Mă întreb cu acest prilej: Cui slujesc acestia?
Ierom. Eftimie Mitra
Sursa: Pagina personala de facebook, Eftimie Mitra, 05.02.2018;
Interesant este parinte ca - tinand cont de ultimele declaratii impotriva celor echilibrati duhovniceste, mai nou impotriva IPS Longhin - cei care fac astfel de afirmatii-acuzatii, sub pretextul ca sunt ortodocsi, uita sa mai fie crestini. Bine ar fi daca ar mai pune mana pe Evanghelii si Apostoli, nu sa citeze mereu aceleasi franturi de citate de Sfinti spuse in anumite situatii, caci totusi vom fi judecati de Hristos dupa ce ni s-a propovaduit si asta e Noul Testament. Cred ca Epistola soborniceasca a Sfantului Apostol Iacov e cea mai potrivita acum. " Deci voi, iubiţilor, cunoscând acestea de mai înainte, păziţi-vă, ca nu cumva, lăsându-vă târâţi de rătăcirea celor fără de lege, să cădeţi din întărirea voastră, Ci creşteţi în har şi în cunoaşterea Domnului nostru şi Mântuitorului Iisus Hristos. A Lui este slava, acum şi în ziua veacului! Amin." (II Petru 3, 17-18)
RăspundețiȘtergereOrtodoxinfo sustinea ramura schismatica a nepomenitorilor, iar acum de cand Mihai Chirila a fost exclus din sinaxele lui Sava a pornit site-urile pe care le finanteaza impotriva celor de la Radeni.
RăspundețiȘtergereCata contradictie si ipocrizie. Pana ieri mancau din acelasi blid, iar acum se anatemizeaza reciproc. Asta este duhul demonic care stapaneste pe acesti nepomenitori.
Foarte bine precizat.
RăspundețiȘtergereContribuție pe tema întreruperii pomenirii - Anghelos Anghelakopulos
RăspundețiȘtergereProtoprezbiter Anghelos Anghelakopulos Pireu, 10-01-2018
http://psaltirea.ro/files/88.Contributie-pe-tema-intreruperii-pomenirii-Anghelos-Anghelakopulos.pdf
„În vremurile noastre vedem că mulţi fii credincioşi ai Bisericii noastre, monahi şi mireni, din păcate, s-au desprins de Ea, din pricina filo-unioniştilor[ecumenistilor – n.n.]. Cred că nu este deloc bine să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte, ci fiecare are datoria şi obligaţia de a protesta şi de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii. A întrerupe pomenirea Patriarhului, a te desprinde şi a crea propria Biserică, şi a continua să vorbeşti de rău pe patriarh cred că este un lucru iraţional.
RăspundețiȘtergereDacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărţim şi facem propriile noastre biserici – să ne ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar şi pe protestanţi. Uşor se desparte cineva, însă greu se întoarce. Din nefericire, avem multe „biserici” în vremea noastră. Ele au fost create fie de grupuri mari, fie chiar şi de către o persoană. Deoarece s-a întâmplat ca în chilia lor să existe biserică (mă refer la cele ce se petrec în Sfântul Munte), unii au crezut că pot să facă şi propria lor Biserică independentă[4]. Dacă filo-unioniştii[ecumenistii – n.n.] dau prima lovitură Bisericii, aceştia menţionaţi mai sus dau a doua lovitură.
Să ne rugăm ca Dumnezeu să ne lumineze pe toţi, şi pe Patriarhul nostru PF Atenegora, pentru ca mai întâi să se facă unirea acestor „biserici”, să se restabilească liniştea în rândul tuturor ortodocşilor scandalizaţi, pacea şi dragostea duhovnicească între Bisericile Ortodoxe Răsăritene, şi după aceea să se ia în atenţie şi unirea cu celelalte confesiuni, dacă şi întrucât doresc cu sinceritate să îmbrăţişeze învăţătura ortodoxă.
Aş vrea să mai spun că există şi o a treia grupare în Biserica noastră. Sunt acei fraţi care rămân fii credincioşi ai Ei, dar care nu au o înţelegere duhovnicească între ei. Sunt preocupaţi cu a face critică unul altuia, iar nu pentru binele luptei în general. Se urmăresc unul pe altul (mai mult decât pe propriul sine) spre a vedea ce va spune sau ce va scrie celălalt, ca pe urmă să-l lovească fără milă. ”
Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul
Vedeti ce spune PS Longhin Jar despre gruparea schismatica a lui Sava si Staicu.
RăspundețiȘtergereDesi târziu, e binevenita poziţia.
RăspundețiȘtergere