Pana unde se intinde pr Antim Gadioi cu oprirea comuniunii?
Parintele Antim Gadioi indeamna preotii nepomenitori sa nu intre in schisma, respectand invataturile Sfintilor Parinti. In comunicatul sau evita sa spuna care sunt granitele canonului 15 care permite oprirea pomenirii.
Pe un blog al nepomenitorilor extremisti a aparut urmatorul comunicat:
https://saccsiv.wordpress.com/2017/12/28/comunicat-parintele-antim-ii-indeamna-pe-preotii-si-credinciosii-nepomenitori-sa-nu-depaseasca-limitele-canonului-15-i-ii-pentru-a-nu-cadea-in-schisma/
In acest comunicat spune: "Noi, cei care ne-am delimitat de ierarhie și de preoții rămași în
comuniune cu aceasta, odată cu sinodul din Creta, românem în Biserica Ortodoxă
Română strămoșească."
Din aceasta propozitie, cu care pr Antim incepe comunicatul, se intelege ca pr Antim nu a oprit comuniunea doar cu ierarhul sau care a semnat in Creta, ci si cu toti preotii si ierarhii Bisericii Ortodoxe Romane (indiferent de marturisirea de credinta a acestora). Din cuvintele parintelui Antim reiese ca sfintia sa a oprit comuniunea si cu Bisericile Locale care au condamnat documentele controversate ale acestui pseudosinod dintre care: Biserica Georgiei, a Bulgariei, A Rusiei... Mentionam ca pana in prezent nici o Biserica locala nu a oprit comuniunea cu BOR, indiferent de opiniile fata de "Sinodul" din Creta.
Din comunicat reiese ca pr Antim a rupt comuniunea cu intreaga ierarhie si cu preotii Bisericii Romanesti si a celorlalte Biserici Ortodoxe Locale, nu doar cu ierarhul Moldovei, semnatar in Creta.
In comunicatul sau vorbeste despre limitele opririi pomenirii. Oare nu chiar sfintia sa le-a depasit prin oprirea totala a comuniunii cu toate Bisericile Locale?
Slujeste pr Antim cu un ierarh pomenitor din Grecia, Georgia sau din Rusia? Tinand seama ca acestia sunt in comuniune cu ierarhii BOR, e greu de crezut...
In curand fiul sau duhovnicesc, Mihai Silviu Chirila, va lansa o carte despre "Sinodul" Cretan intr-o parohie din Grecia unde preotul este pomenitor, asemenea si ierarhul. Oare i-a dat binecuvantare sa slujeasca impreuna cu acesti "eretici" pomenitori?
Un lucru mi-a atras atentia la acest comunicat: contradictia parintelui Antim.
Pr Antim spune sa nu depasim granitele Bisericii, sa nu se exagereze cu limitele canonului 15 de la Sinodul I-II din Constantinopol, dar evita sa mentioneze care sunt aceste granite. Nu spune nimic despre opinia sa referitor la lucrarea Harului si la validitatea impartasaniei la preotii pomenitori, fata de care se considera mai "drept credincios". Sa nu uitam ca la conferinta de la Radeni unde monahul Sava si-a pronuntat opinia fata de validitatea Impartasaniei la preotii din Biserica Romaniei (considerati de sfintia sa "pomenitori" si "eretici" deoarece sunt in comuniune cu ierarhii Bisericii) pr Antim era prezent si sustinea opinia acestuia cu inversunare. De asemenea, aflam de la apropiati ai parintelui Antim ca le interzice ucenicilor sai sa isi boteze copiii sau sa se cunune in bisericile parohiale pe motivul ca aceste Taine nu sunt valide la cei care nu au oprit pomenirea...
Pr Antim spune sa nu depasim granitele Bisericii, sa nu se exagereze cu limitele canonului 15 de la Sinodul I-II din Constantinopol, dar evita sa mentioneze care sunt aceste granite. Nu spune nimic despre opinia sa referitor la lucrarea Harului si la validitatea impartasaniei la preotii pomenitori, fata de care se considera mai "drept credincios". Sa nu uitam ca la conferinta de la Radeni unde monahul Sava si-a pronuntat opinia fata de validitatea Impartasaniei la preotii din Biserica Romaniei (considerati de sfintia sa "pomenitori" si "eretici" deoarece sunt in comuniune cu ierarhii Bisericii) pr Antim era prezent si sustinea opinia acestuia cu inversunare. De asemenea, aflam de la apropiati ai parintelui Antim ca le interzice ucenicilor sai sa isi boteze copiii sau sa se cunune in bisericile parohiale pe motivul ca aceste Taine nu sunt valide la cei care nu au oprit pomenirea...
Nepomenitorii din ramura lui Sava sustin teoria vaselor comunicante in ce priveste comuniunea cu cei care au oprit sau nu pomenirea. Din cate stim, si opinia personala a pr Antim este aceeasi. Oare ne inselam?
Aceasta teorie, a vaselor comunicante, nu este in conformitate cu canoanele Bisericii Ortodoxe. Extremistii folosesc citate ale unor Sfinti Parinti pe care le pun in contextul dorit de ei, astfel incat sa isi justifice opiniile. In timp ce s-au delimitat de Biserica Ortodoxa Romana si de toti slujitorii ei (motivand ca acestia nu au avut curajul sa opreasca pomenirea), extremistii sustin ca ei sunt adevarata Biserica Ortodoxa stramoseasca. Conform teoriilor proprii ale adeptilor lui Sava Lavriotul, un grup de aproximativ 10 preoti din Romania sunt adevarata Biserica stramoseasca, in timp ce restul clericilor din tara sunt considerati de catre acestia: "eretici" si "fricosi".
De ce evita pr Antim sa isi mentioneze public opinia fata de validitatea Impartasaniei, botezului, cununiei etc. la preotii pomenitori? Inca nu e tarziu... Asteptam...
Speram ca pr Antim ne va ajuta sa aflam si noi pozitia sa oficiala, public, exprimata clar, fara a lasa loc interpretarilor, din care sa reaisa limpede pana unde vede sfintia sa granitele opririi pomenirii. Asteptam cu drag.
prof Cristian Marc
Din păcate, sau din fericire, nici nu știu care e formula mai potrivită aici, încep să se vadă roadele acestor întreruperi de pomenire. Din nepomenitori, s-au desprins cei care nu au comuniune cu pomenitorii, respectiv cei care au; din cei care nu au comuniune, iar s-au rupt două grupări...se va ajunge la un moment dat ca fiecare grupare să aibă câte un adept.
RăspundețiȘtergereȘi uite așa, lupta anti-ecumenistă e compromisă...
Cec spui tu Emilian, se vede de la o poştă.
ȘtergereAntim se fofilează, se preface că e în Biserică, dar se pare că singur s-a rupt de Ea.