sâmbătă, 9 septembrie 2017

Schismaticii "anti-Bochişti" din România se întrunesc în Bihor pentru dezbateri "importante".



Prigonitorii părintelui Arsenie Boca se întâlnesc la Beiuş şi Oradea.
   mh. Sava Lavriotul                                                                                                       Mihai-Silviu Chirilă
 Întrunirea lor nu a fost anunţată public.
 Totul se petrece în ascuns, doar în cercuri restrânse.

      Am primit un mesaj pe telefon, semnat de Mihai Silviu Chirilă, prin care se anunţă, pentru lunea viitoare, convocarea unei întruniri a nepomenitorilor la Oradea şi Beiuş. Menţionăm că Autorul mesajului este unul dintre "nepomenitorii" care s-au izolat de toţi clericii din Biserica Ortodoxă, pe motivul că aceştia îşi pomenesc ierarhii de care aparţin canonic. Ruperea de clerul Bisericii Ortodoxe are la bază opinia personală, dar fără temei canonic, a unei părţi a "nepomenitorilor" care pretind că în Biserica Ortodoxă împărtăşania la clericii "pomenitori" nu ar mai fi validă. Cel care a lansat această opinie necanonică este monahul Sava lavriotul, în conferinţa de la Rădeni. Această opinie personală a fost împărtăşită de o parte a nepomenitorilor.

      Comunicatul laicului Mihai Chirilă este următorul: "Luni şi marţi, 11-12 septembrie 2017 se va desfăşura la Beiuş, Oradea o întâlnire de lucru a tuturor preoţilor şi ieromonahilor români care au intrerupt pomenirea. Întâlnirea va dura două zile şi va avea ca tematică rezolvarea unor probleme practice cu care se confruntă preoţii şi credincioşii nepomenitori. Prima şedinţă va începe luni, la ora 10.00. Cazarea se va face începând de duminică seara. Vă rog să confirmaţi prezenţa printr-un sms. Vă rog să faceţi tot posibilul pentru a participa. Cu pretuire, Mihai-Silviu Chirilă."  (Menţionam că nu am făcut corecturi în text).

      In acest comunicat, nu se menţionează nimic despre ruperea comuniunii cu preoţii pomenitori, pe care, adepţii grupării lui Mihai Chirilă îi consideră eretici. Firesc, după opiniile lor, doar ei sunt drept credincioşi. Acest mod de gândire este întâlnit la toate grupările schismatice care au apărut în istoria Bisericii. Unii, care doreau să devină lideri religioşi, găseau motive pentru a rupe comuniunea şi a întemeia o grupare separată pe care să o conducă după bunul plac. Aşa au luat fiinţă sectele protestante, dar şi stiliştii. Cu toţii consideră că ei deţin adevărul, iar Biserica este căzută din har. Astfel de minţi înfierbântate au la bază mândria şi slava deşartă, fapt care îi face să se autoizoleze de Trupul lui Hristos, care este Biserica Ortodoxă.

            Duminica trecută, monahul Sava Lavriotul, a predicat în paraclisul personal al preotului Tripon Cosmin de la Delani (lângă Beiuş). Până în prezent, preotul Tripon Cosmin, a evitat să facă vreun comentariu public despre păstrarea comuniunii cu clericii din Biserica Ortodoxă, dar şi în cazul calomnierilor părintelui Arsenie Boca de către nepomenitorilor extremişti. Încă nu e târziu…

      Voci, din rândul organizatorilor, anunţă că monahul Sava ar fi participant de onoare la această întrunire. Menţionăm că atât monahul athonit, cât şi laicul Mihai Silviu Chirilă, nu au nici o autoritate administrativă sau duhovnicească demnă de luat în seamă. Ei sunt cei care au introdus curentul de oprire a comuniunii cu Biserica Ortodoxă între nepomenitori. Tot ei sunt întâlniţi printre cei care au adus calomnii publice la adresa părintelui Arsenie Boca, unul dintre marii duhovnici ai neamului românesc. Tot ei se folosesc în mod abuziv de numele părintelui Justin Pârvu, un alt mare duhovnic al neamului nostru.

      ASTRADROM s-a delimitat şi se delimitează în continuare de aceste grupări şi de acţiunile lor. Am susţinut pe cei care au oprit pomenirea ierarhilor semnatari în Creta, dar pe cei care au oprit comuniunea nu îi vom susţine niciodată deoarece nu vrem să încurajăm schisma în Biserică. Pornind de la aceste premize, considerăm că oprirea pomenirii a devenit un pericol pentru Biserică, deoarece nu este gestionată în duh ortodox. Salutăm gestul acelor clerici anti-ecumenişti care, după ce au observat devieri ale nepomenitorilor, au reluat pomenirea.

Din încredinţarea conducerii asociaţiei,
În calitate de purtator de cuvânt,

prof. Marioara Nicoraş

Notă:
Adepţii acestor grupări sunt în continuă scădere.
Majoritatea covârşitoare a celor care resping "Sinodul" din Creta, nu împărtăşesc opiniile schismatice ale acestora (de a rupe comuniunea cu clericii din Biserică şi faţă de ne/validitatea Sfintei Împărtăşanii la pomenitori).


47 de comentarii:

  1. Sfântul Iustin Popovici, care a caracterizat Ecumenismul ca panerezie. Acesta, deși a întrerupt comuniunea bisericească cu sinodul ecumenist al Patriarhiei Serbiei încă din anul 1971 (vezi ziarul Ὀρθόδοξος Τῦπος nr. 144, 15-7-1971),

    RăspundețiȘtergere
  2. Faptele sunt concludente:
    1. Arhiereii romani (unii prin semnatura, ceilalti prin consimtamant) au cazut in erezii, mai bine zis in pan-erezia ecumenismului, adoptata ca dogma oficiala la ereticul, talharescul si falsul sinod din Creta, 2016. In prezent nici unul nu a facut publica o marturisire de credinta ortodoxa ca sa cunoastem ca sunt pastori adevarati, urmasi ai Apostolilor si ai Sf Parinti, ci ne confruntam cu o politica subtila si perversa din partea dumnealor, aceea de a implementa pana la virgula eresurile adoptate in Creta.
    2. Impotrivirea legitima fata de aceasta teribila cadere in erezie (nu a Bisericii Ortodoxe Romane, ci a arhiereilor acesteia. Biserica e MAI MULT decat epiacopii, in Trupul lui Hristos suntem si noi, mirenii, monahii, preotii, nu doar vladicii. Totusi, caderea acestora atrage si pe cei in comuniune cu ei) impotrivirea canonica fata de aceasta cadere in erezie este intreruperea pomenirii (=a comuniunii liturgice) cu arhiereii eretici. Acest fapt a foat deja consumat de multi preoti, cu surle si trambite, ei nefiind pregatiti sa duca crucea de martiri/marturisitori ai lui Hristos. Esentialul Dreptei Credinta consta in trairea si marturisirea ei, in toate vremurile, in toate circumstantele. Abia apoi, ca formalizare a acestei marturisiri vine intreruperea pomenirii arhiereilor cazuti din Ortodoxie (cf Can 15 al sin Sf Fotie cel Mare). In Romania, grosul nepomenitorilor au fetisizat acest canon, impreuna cu actul nepomenirii, folosindu-l ca pretext pt a-si forma propria lor "biserica nepomenitoare", de fapt schismatica si extrem de trufasa.
    3. Fiind astfel compromisa "miscarea nepomenitorilor" si alunecand vizibil spre extrema cealalta, opusa panereticilor arhierei, (caci in realitate ambele extreme cazatoare din Ortodoxie cauta sa o inlocuiasca cu versiunea proprie, virusata, de "ortodoxie"), prea multe optiuni concrete nu au mai ramas celor dintre preoti, monahi si mireni drept-slavitori pt a se delimita de cumplita cadere in panerezie ce pare sa ne cracterizeze epoca. De intrerupi pomenirea episcopilor "partasi la erezie", risti sa ajungi "partas la schisma". De nu o intrerupi, pieri duhovniceste laolalta cu madularele putrede ale Bisericii celei Una a lui Hristos, arhiereii si cu slugile lor vandute, caci "putregaiul cade din Biserica" (Sf Arsenie Boca).
    4. Singur intemeiere legitima, azi ca si intotdeauna, consta in credinta in Fiul lui Dumnezeu celui Viu, Domnul Iisus Hristos si marturisirea acestei Drepte Credinte oricui, in fel si chip, cu timp si fara de timp. Daca actul nepomenirii a fost compromis (temporar) de cei ce abuzeaza de el pt a-si face propria "biserica", totusi marturisirea veritabila a Ortodoxiei nu poate fi compromisa niciodata, cat timp ramane "inchinare in Duh si Adevar". Sa urcam pe piatra petrina a marturisirii, caci aceasta nu va cadea in veac. Este o piatra martirica, lipsita de glorie mundana si plina de scarbe, insa aceasta este cararea cea stramta a Ortodoxiei. Marturisiti-L pe Hristos! Marturisiti Dreapta Credinta Apostolica si Patristica impotriva tuturor celor ce o contrafac si cauta sa o inlocuiasca cu versiunea lor piratata, fie ecumenista, fie anti-ecumenist-schismatica. De nu veti marturisi pt si intru Hristos, nici El nu va marturisi pt voi inaintea Tatalui. Oricum, alt semn vizibil de distinctie intre erezii si Credinta Apostolica, nu avem.
    5. Conformitatea cu "adevarul lucrurilor" fiind astfel restaurata, intemeierea drept-slavitorilor crestini fiind pe Marturisirea lui Petru, nu pe "taierea imprejur" iudaizanta, mai am o singura intrebare:
    Unde sunt marturisitorii Domnului Iisus Hristos, dintre cei ce inca pomenesc pe arhiereii eretici?... Sau numai daca intrerupeti pomenirea sunteti in stare sa spuneti Adevarul?....

    Cu nadejde, Ovidiu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ovi
    O cam scalzi. Nepomenirea episcopilor eretici este o măsură bună și înțeleaptă și nu înseamnă schismă. Înseamnă doar atenționarea acestora că sunt înafara Adevărului-Hristos. Nepomenitorii nu sunt în schismă, întrucât nu s-au rupt de Biserica oficială. Sunt, într-adevăr, unii dintre ei, gen cei de la Rădeni, pr. Ciprian Staicu, pr. Antim Gâdioi, etc., ce se consideră singurii ,,mărturisitori” și singurii ,,deținători” ai Adevărului și ce exagerează evident, dar nu sunt toți nepomenitorii așa. Prin faptul că, în locul episcopului eretic, pomenesc pe ,,toți episcopii ortodocși, care drept învață Cuvântul Adevărului, nu înseamnă că s-au rupt de Biserică și că ar fi schismatici. Să nu exagerăm! La extrema cealaltă acum este monahul Teodot, care din mare ,,nepomenitor” și ,,luptător” pentru credință s-a transformat într-un lingău al starețului Hariton și al mitropolitului eretic Teofan, precum și într-un susținător acerb al pomenbirii episcopilor eretici. Rușine să-i fie! Pomenirea episcopilor eretici este urâciune în fața lui Dumnezeu. Nu cred că mă poți contrazice în asta. Să nu câdem și noi în extrema aceasta a susținerii pomenirii episcopilor eretici cu orice preț și să ne facem vrășmași și hulitori ai lui Dumnezeu. Să nu fie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Astradrom
    Nu e bine că nu vă duceți la aceste întruniri, pentru a vedea pe viu ce se întâmplă acolo și a vă lămurii cu ochii voștri. Nu toți din cei de-acolo sunt schismatici și anti-bochiști. Lupta trebuie dată pe față și ,,din contradicție iese progresul”. Printre acești nepomenitori sunt chiar unii care sunt prigoniți pentru Adevăr-Hristos. Ar trebui să participați și să vă spuneți punctul de vedere. Așa cred eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu am vazut nici unul dintre nepomenitorii de acolo sa se fi dezis de atitudinile schismatice si anti Arsenie Boca.

      Pana in prezent, cei care participa la aceste intruniri, au sustinut in unanimitate ruperea comuniunii cu preotii pomenitori, chiar si cu cei antiecumenisti. Deci asta arata ca nu antiecumenismul este "lupta" lor.

      Cu drag, prof. Cristian Marc

      Ștergere
    2. Deci conditia ca sa fii un ortodox autentic pentru voi e sa fii pro Boca.
      In rest bateti campii cu ruperea comuniunii... Si vorbiti in necunostinta de cauza.
      Minte de muiere nesupusa aveti !

      Ștergere
    3. Florin Savulet - Germania15 septembrie 2017 la 12:30

      Cristi Voda, esti ndus cu capul. Cine a spus ca conditia de a fi ortodox e sa fi pro Boca? Ce inventezi acestea? Sau doar pentru a te justifica de prostia ta si a gruparii schismatice din care faci parte...

      Ștergere
  5. monahia Teoctista Aronesei10 septembrie 2017 la 20:34

    Ne bucuram ca vedem si atitudini echilibrate. Acest articol condamna ratacirea celor care s-au folosit de oprirea pomenirii pentru a denigra un duhovnic al Bisericii Romanesti.
    Se observa clar duhul echilibrat al acestui site. Nici cu erezia, dar nici cu schisma...

    RăspundețiȘtergere
  6. Fratilor eu sunt un crestin din Moldova. care frecventez o biserica unde nu se pomeneste, insa merg citeodata si la pomenitori, restinide exemplu am fost la drumul crucii la poceaev, care se face anual de aproape 200 de ani si participa cel putin 20000 de crestini. Pe siturile care le citesc se spune asa" canonul 15 permite oprirea pomenirii episcopului, insa nu si obliga oprirea pomenirii" niciodata pe toata istoria bisericii cei care au ramas in pomenire pina la vreun sobor care sa expus asupra episopului nau fost condamnati. da cei nepomenitori care rup comuniunea cu cei pomenitori dupa care canoane se conduc? nu se duc in schisma sau erezie intimplator? trebuie sa fiti foarte atenti, nepomenirea e un mijloc de a apara biserica de erezie, dar din mindria unor preoti se fac lucruri care deviaza drastic de la canoane, de exemplu cei care tin stilu vechi(adevaratul calendar) au pastrat calendarul insa au facut alte abateri de la canoane.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bogdan Popescu - Bucuresti10 septembrie 2017 la 21:34

    Monahul Sava si Mihai-Silviu Chirila sunt liderii gruparilor de nepomenitori. Ce spun acestia spun si ceilalti din gruparile lor.
    Deci daca liderii spun ceva, e firesc ca ceilalti sa urmeze "invataturilor" acestora.
    Voi chiar credeti ca un nepomenitor se va dezice vreodata de acesti lideri extremisti, sau mai bine zis: SCHISMATICI.
    Spun "schismatici" pentru ca oprind comuniunea cu toata Biserica, au intrat automat in schisma.
    E logic. Nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu. Pentru ca nu au rupt nicio comuniune. Doar s-au ingradit asa cum trebuie de apostatii eretici.

      Ștergere
    2. Florin Savulet - Germania15 septembrie 2017 la 12:35

      Cristi Voda, ei sau ingradit de erezie, dar s-au rupt si de Biserica.
      De exemplu, parintele Valica s-a ingradit de erezie marturisind impotriva ecumenismului si a "sinodului" din Creta, dar a ramas in comuniune cu preotii din Biserica. Asa ca mai las-o balta ca esti schismatic si ai luat-o pe aratura...

      Ștergere
    3. Florine, Vălică chiar de s-a pronunțat că ceva e în neregulă cu pseudosinodul din Creta, el nu s-a îngrădit de erezie, nici de eretici. Tu nu percepi corect bisericește ideea de îngrădire.
      Te îngrădești atunci cînd nu pomenești la Liturghie un minciuno-episcop. Pomenirea la Liturghie nu e o formalitate, cum de altfel tot ce se întîmplă în viața Bisericii nu e o formalitate. Totul are un sens și e plin de semnificație.
      Vălică continuă pomenirea minciunoepiscopilor români, deci nu s-a îngrădit și punctum.
      A fi pretins antiecumenist, dar a rămîne în comuniune cu ecumeniștii, este tot ecumenism, iar fenomenul se numește cripto-ecumenism. Iar asemenea specimene ca Vălică și Mitra aduc cele mai mari servicii și îndreptățiri ecumeniștilor în erezia lor.

      Ștergere
    4. Mai Dorine,
      Din ce spui imi dau seama cat de redus gandesti. Scuza-ma, dar tu oricum le invarti, doar sa ne convingi ca gruparea din care faci parte este cea buna. Din faptul ca ai nevoie sa te justifici, rezulta ca ai nevoie sa fi crezut si aprobat.
      Faci ce faci, dar tot la schisma ajungi...

      Ștergere
  8. Stiti ce e sod la oamenii astia?
    Mai da' ce importanti se cred ei ca sunt mari eroi...
    Vai de eroismul lor patimas...

    RăspundețiȘtergere
  9. mie imi este frica , ca li se va urca vedetismul la cap si vor cadea in latura mandriei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja li s-a urcat. Altfel nu ar fi cazut in aceasta inselare.

      Ștergere
  10. Iertati-ma, va rog ! Si lamuriti-ma. Pot intelege ca unii din cei ce au renuntat la pomenire sunt mai categorici, mai infocati, mai temperamentali. Dar unde sunt cei din calea de mijloc, "calea imparateasca"? Sa nu-mi spuneti ca sunt pruintre pomenitori ! Cum poti fi in Sfantul Altar si cu Iisus Hristos si cu mamona ? Caci pomenind un eretic ii confirmi ideile, esti de partea lui. Sau frica de minciuno-episcop e o scuza ? Sa fie mai mare ca frica de Dumnezeu ? Lamuriti-ma, va rog inca odata, caci chiar nu inteleg. N-ar trebui totusi sa intram in dialog cu bietii nepomenitori si sa incercam sa-i salvam din "ratacire" ? Sa-i aducem din nou la pomenire. Caci poate Hristos sa invinga si de Unul singur !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1.Nepomenirea semnatarilor din Creta nu este erezie, nimeni de aici nu a sustinut vreodata ca ar fi!
      2.Cei "infocati si temperamentali" sustin ca, cei care pomenesc ierarhii sunt eretici (vezi atitudinea lui Nestorie Sinodul I si II Ecumenic)
      3.Niciun sinod local ortodox (Georgia, Serbia etc) nu a rupt comuniunea cu semnatarii din Creta
      4.Sinodul din Creta ESTE ERETIC
      5.Solutia nepomenirii trebuie sa ramana o solutie in fata propriei constiinte (a nesocoti caterisirea si a pomenii "pe toti episcopii ortodocsi" care nu dau semne ca-si doresc intrunirea unui sinod pentru a condamna erezia reprezinta un sofism). Da, pare nedrept, dar altfel nu poti ramane coerent in fata propriei constiinte. Nu sunt alternative!
      6.Pomenirea ereziarhului nu inseamna invocarea lui mamona in Sfantul Altar alaturi de Hristos. Prezenta ereziarhilor este presupusa chiar de obligativitatea de a fi hirotonit un episcop de alti trei.
      7.Un ereziarh nu este pomenit din oikonomie si nu intotdeauna din teama, fara oikonomia divina, insa, nu putem iesi din fundul iadului.
      8.Hristos a invins de Unul singur!
      9.Adunarea din Creta a tradat Ortodoxia, Biserica Ortodoxa nu a pierit si va birui trecand prin incercari grele.

      Ștergere
    2. 1.Scopul nostru nu este sa-i aducem pe nepomenitori la pomenire, ci la comuniune cu preoţii din Biserică pentru a nu cădea in schisma.

      2.Nu a zis nimeni ca nepomenitorii sun eretici, in schimb unii dintre ei au luat calea extremelor prin ruperea comuniunii cu preotii din Biserica Ortodoxa.

      Am spus si mai repet pentru cei care se fac ca nu aud. Nu oprirea pomenirii este schisma, ci oprirea comuniunii cu intreaga Biserica - declarata public de catre unii nepomenitori.

      Cristian M.

      Ștergere
  11. Doamna profesoara,
    Cum poti prigoni un om care a murit???
    ... "fericiti cei progoniti, caci a lor VA FI Imparatia..."
    Inseamna ca inainte de moarte cineva pate fi prigonit, nu-i asa?
    ....
    Am rugat redactorii si autorii de articole ai ASTRADROM sa renunte la incorecta si rautacioasa calificare de "nepomenitori" a celor pe care ii "arata cu degetul".
    Ne- pomenirea este o consecinta, o atitudine dar fondul este INGRADIREA DE EREZIE.
    Corect ar fi sa-i numiti "marturisitori" cu mentiunea.... "ingraditi de erezie", caci nu doresc (nici eu} sa fie murdarita Bserica prin amintirea numelui ierarhului locilui care nu mai invata drept Cuvntul Domnului.
    Daca un fost calugar a ajuns reper de morala pentru divizare Bisericii.... e trist.
    Renuntati la idoli, veti putea sa vedeti mai clar ce si cum este placut lui Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Marturisitori" si "Ingraditi de erezie" va autodenumiti voi, dar realitatea nu e tocmai cum o spuneti voi despre voi insiva.
      Voi v-ati ingradit de intreaga Biserica, prin faptul ca ati rupt comuniunea cu toti preotii din Biserica Ortodoxa, nu doar cu episcopii eretici.

      Ștergere
    2. Ba da multa minte ai "Anonimule". Asa cum azi masonii îi prigonesc pe fostii detinuti politici din inchisorile comuniste, tot asa si acesti "aparatori ai Bisericii" îi prigonesc pe sfinţii care nu au scris citate pe placul lor.
      Ce e asa de greu de priceput!?

      Ștergere
  12. Mai bine aveti grija de "putregaiul" din episcopia de care apartineti..

    http://ortodoxinfo.ro/2017/09/11/ips-sofronie-drincec-prezent-alaturi-de-evrei-si-episcopii-celorlalte-credinte-eretice-la-ceremonia-de-investire-rabinului-rafael-shaffer-ca-prim-rabin-al-evreilor-din-romania-dorinta-tuturor-part/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tinand seama ca in spatele site-ului de mai sus, propus de anonimul din 11 sept ora 20:17, se afla un omm controversat, cred ca nici nu merita sa luam in considerare ce scrie acolo.
      E vorba de ortodoxinfo, administrat de catre dezbinatorul Vasile Vieru, numit si SACCSIV.

      Ștergere
    2. Primul dintre păcătoși care a intrat în Împărăția Cerurilor a fost tîlharul de pe cruce.
      Pentru jidovii care L-au răstignit pe Mesia, Iisus Hristos, și se zbenguiau jos pe lîngă Sfînta Cruce, acest tîlhar pocăit tot era un om controversat, dar totuși nu ei s-au mîntuit, cîrtitorii și răstignitorii, ci tîlharul pocăit și răstignit alături de Mîntuitor.
      Tot omul greșește, diferența o face pocăința.
      Raiul e plin de păcătoși pocăiți, iadul e plin de păcătoși nepocăiți.

      Ștergere
  13. Marioara pune-ti baticul mai pe frunte si cand intri pe net...
    Adevarul e ca toti barbatii arsenisti asculta de muieri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florin Savulet - Germania15 septembrie 2017 la 12:38

      Anonimule care nu ai curajul sa iti dai numele, iti spun ca esti lipsit de bun simt. Asta reiese din felul de exprimare.
      In ce priveste "Bochismul", vad ca este o habotnicie de a ta. O chestiune de doi bani, specifica celor care cauta mereu scandal pe internet...

      Ștergere
  14. Gabtiel Florian Vaştag12 septembrie 2017 la 07:13

    Mai dã`i încolo de goleţi.
    Musai tee` sã fie ei lideri. Pentru asta fac orice, chiar şi schismã!
    Ãştia da mãrturisitori...

    RăspundețiȘtergere
  15. Ma framanta intrebarea ca unde este granita dintre iubirea fata de Dumnezeu si tradarea Lui. Reactia celor care, din iubire fierbinte fata de Dumnezeu au renuntat la un statut stabil in biserica, prin nepomenirea ierarhilor tradatori (caci acestia L-au tradat pe Hristos, chiar daca din frica de superiori {desi e un nonsens, caci in traditia ortodoxa toti episcopii, inclusiv Patriarhul sunt egali intre ei, soborniceste}, sau din frica de puterea ideologic-politica), mi se pare o reactie fireasca.
    Ei i-L iubesc pe Dumnezeu mai mult ca pe siguranta zilei de maine. Ca fac greseli, e alta poveste. E totusi vorba de o tulburare in biserica ! Daca va considerati a fi Calea de mijloc, atunci incercati sa dialogati cu ei. Nu va rupeti voi de ei, nu va distantati, daca va socotiti a fi cei ce vedeti bine lucrurile. Dar va intreb: cine e mai sincer, cel ce ii arata ereticului ca greseste prin nepomenirea lui la Sfanta Liturghie, sau cel ce din varii motive continua sa-l pomeneasca pe tradator ? Cine ii arata mincinosului ca greseste ?

    Ma mai intreb daca acest compromis intre o pozitie, moale antiecumenista marturisita doar ici si colo in surdina si in acelasi timp pomenirea unor eretici nu e cumva o stare caldicica de credinta ? Cine e mai fierbinte in iubire de Dumnezeu, ei, nepomenitorii sau voi care plutiti in doua barci ? Aici e vorba de ratiunea inimii, nu de cea logica. Nu cantarim sa vedem in care barca vom sari la momentul oportun. E un moment de alegere.

    Da, poate ca ii paste zelotismul. Dar fratii lor care se cred pa Calea Imparateasca de ce nu sar sa-i ajute, ci se distanteaza de ei, care, in prima faza au reactionat firesc ?

    De ce nu v-ati dus la Sinaxa de la Tesalonic, sau la cea de la Radeni sa-i lamuriti pe cei pe care ii socotiti in primejdie de schisma ? Taceti ? Tacerea e de aur? Pana si in cazul acesta atat de vital pentru Biserica ? Si ziceti ca sunteti pa Cale ? Sau sunteti orgoliosi si din suparare mai bine ii denigrati decat sa dialogati cu ei prin argumente viabile ?! Aceasta este dezbinare. Schisma au facut-o ereziarhii nu cei ce se ingradesc de erezie !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Invitatie/indemn la dialog?! Unii sustine ca cel care pomeneste este eretic, dumneavoastra sustineti ca cel care pomeneste nu are credinta sau poate este"caldicel". Credeti ca acestea sunt premise pentru dialog? Conform rationamentului dumneavoastra, va intreb: cine a fost credincios si cine "caldicel" in Ghetsimani, Sf. Ap. Petru sau Sf. Ap. Ioan? Cine s-a expus sau cine cine a fost retinut?
      Eu nu stiu sa raspund insa, nu cred sa gresesc sa inteleg minunea tamaduirii urechii slujitorului arhiereului ca pe un gest de-al proteja pe Sf. Ap. Petru pentru gestul gresit si pentru expunerea gratuita. Poate la biserica dumnevoastra se preda ecumenismul, atunci va inteleg! Cine a propus nepomenirea generalizata drept solutie in aceasta situatie? Imi amintesc ca Parintele Arsenie l-a criticat pe Parintele Justin pentru ca a iesit la lupta fara strategie, sa fiti voi mai mari si sa nu aveti dubii?

      Ștergere
  16. Va rog sa ma lamuriti si pe mine...cum sa întrerupi pomenirea episcopului, dar nu si comuniunea cu el.prima nu o include automat pe a doua.?

    RăspundețiȘtergere
  17. Draga profesoara Marioara Nicoras,

    Va rugam sa ne raspundeti la urmatoarea intrebare:

    Sunt ierarhii semnatari in Creta eretici sau nu?

    Daca considerati ca sunt eretici, va rugam sa ne mai raspundeti la inca o intrebare:

    Este bine sa-i pomenim pe eretici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florin Savulet - Germania15 septembrie 2017 la 12:43

      Din articol reiese ca doamna Marioara ii considera eretici pe ierarhii semnatari in Creta. Te sfatuiesc sa citesti intreg articolul.
      Oprirea pomenirii nu e obligatorie. Asta spun si nepomenitorii echilibrati ca pr Teodor Zisis si altii.

      Ștergere
  18. Daca astradrom ar avea un parinte care sa stie greaca si sa cunoasca si varinta in greaca a canoanelor ar stii ca la canonul 15 in limba greaca nu se precizeaza de Intreruperea Pomenirii ci de Intreruperea Comuniunii cu ereziarhul care inca nu a fost condamnat de Biserica. Si nu mai stati in doua barci ca o sa picati intre ele. Si nu inteleg ce inseamna pentru voi a fi zelotist? Dupa atatea manifestari ecumeniste, doar ale ierarhilor BOR, fara a pune la socoteala cele ale patriarhiei ecumenice, nu considerati ca este momentul de aplicare a canonului? Sau cati din preotii din Bihor si inclusiv ieromonah Eftimie Mitra nu au intrerupt comuniunea cu Sofronie dupa savarsirea slujbei de Boboteaza, cel putin pana la judecata Bor care a avut loc mult mai tarziu? Daca intrerupeau comuniunea cu ereziarhul prin intreruperea pomenirii, nu era un semnal pt Bor de a lua masuri mai drastice? Cazand bor a poporul doarme si ca preotii dorm, l-au iertat usor pe sofronie. Ca doar luarile de cuvant de prin tara au fost doar apa de ploaie. Daca exista riscul, atunci, a iesirii din comuniune cu sofronie, a mai multor preoti din Bor, alta era situatia azi. Sa nu fiu inteles gresit: bor nu a fost completamente eretic atunci deoarece au au existat voci care cereau caterisirea celor 2 ( nicolae si sofronie). Dar asta nu inseamna a nu s- a procedat gresitt de catre preotii din Bihor si din Timis la momentul respectiv.
    P.S.: scuzati scrisul, am scris de pe telefon. Doamne ajuta. Bogdan Ioan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florin Savulet - Germania15 septembrie 2017 la 12:46

      Dupa opinia ta, e bine sa rupi comuniunea cu Biserica Ortodoxa, doar pentru ca unii ierarhi au cazut in erezie? Acesti ierarhi, vor murii si in locul lor vin altii. Ce faci, mai revii apoi in Biserica?

      Ștergere
    2. Florine, nu unii, ci toți. Toți au luat act la nivel sinodal. Toți au întărit prin semnătură la sinodul BOR din octombrie 2016, deci nu unii.
      După ce mor ăștia, vin alți ecumeniști, nu-ți fă griji. Diavolul are grijă de asta.
      Problema se pune altfel. Tu privești patriahia BOR ca reprezentanta Bisericii Ortodoxe, ceea ce e un fals. Patriarhia BOR ca organism ecleziastic a întărit la nivel sinodal că e reprezentanta ”bisericii” lui Antihrist care se edifică acum tot mai rapid.
      Întrebarea e ce mai faci tu? Mai rămîi în comuniune cu ei?
      La Liturghie se pomenește ierarhul prin a cărui credință se mîntuiește sau nu turma păstorită, căci atunci total esențial, deci nu ca o formalitate, se spune: ”Pomenește Doamne pe Înalt Prea Sfințitul cutare, care drept învață cuvîntul Adevărului Tău”. Dacă credința acelui episcop este ortodoxă și într-adevăr învață nemincinos poporul prin predici și fapte întreg cuvîntul Adevărului Dumnezeiesc, atunci și turma se mîntuiește prin comuniunea de credință dreptslăvitoare.
      Dacă episcopul are o credință strîmbă, iar spusele de la Liturghie sunt o minciună, adică acesta învață strîmb cuvîntul Adevărului, atunci această turmă este sortită iadului.
      Ia ca exemplu pe greco-catolici. Oare aceștia se mîntuiesc? Învățătura Bisericii lui Hristos spune că nu, chiar dacă și aceștia pomenesc pe ”ierahul” lor superior, care la rîndu-le îl pomenește pe ereticul papă a Romei, în rest toată aparența, veșmintele, totul este formal ortodox, însă esența este eretică.

      Ștergere
    3. Dorine,
      Daca peste cativa ani apar ecumenisti in noua ta grupare, ce te vei face? Te vei rupe si de acestia?

      Ștergere
    4. Bianca, grupare sunteți voi, cei în comuniune cu ecumeniștii. Biserica lui Hristos, Biserica Ortodoxă mereu a fost turmă mică pe timp de prigoană cum suntem acum cînd Ortodoxia și Adevărul Ei este prigonit nu cu forța fizică, ci cu cuvintele și faptele proorocilor mincinoși care s-au ivit.
      Și evident, dacă va avea vreun episcop care la început se va arăta ortodox, iar apoi se va vădi eretic ecumenist, evident că datori suntem să ne îngrădim de comuniunea cu acesta.
      La fel și dacă din clericii de azi ce s-au îngrădit, dacă în timp vor cădea și nu vor începe a se manifesta și a propovădui eretic mă voi îngrădi și de acesta.
      http://romanortodox.info/invatatura-bisericii-despre-partasia-cu-ereticii/
      http://paterika.net/wp-content/uploads/2014/06/Marturisire-Ortodox%C4%83-%C3%AEn-fa%C5%A3a-eresului-ecumenist.pdf#page=1&zoom=auto,-68,595

      Ștergere
  19. Deoarece comentatorul Dorin a avut cateva comentarii cu atac la persoana si cu exprimari necuviincioase, chiar imorale, am decis sa nu i le publicam.
    Pe cele in care si-a exprimat parerea personala, dar cu un vocabular acceptabil, i le-am publicat.
    Mentionam ca au mai fost si alti comentatori care au adus calomnii si injurii la adresa celor care nu aproba oprirea comuniunii cu Biserica. Le-am pastrat in spam, fiind decisi sa nu le publicam. Asteptam reformularea lor, cu un vocabular mai acceptabil pentru a putea fi publicat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ”oprirea comuniunii cu Biserica” - definiți expresia voastră. Arătați deosebirile față de comuniunea cu pseudoepiscopii.
      Dacă nu puteți face asta argumentat din învățătura Bisericii, atunci trebuie să recunoașteți că bateți cîmpii, că repetați papagalicește o frază nefondată, fără noimă, din încăpățînare oarbă.
      Chiar aș vrea să văd ce e imoral aici dacă nu-mi aprobați acest comentariu.

      Ștergere
    2. Bogdan Popescu - Bucuresti17 septembrie 2017 la 23:36

      E clar ca Biserica Ortodoxa canonica este formata din toate Bisericile Locale canonice. Din acestea fac parte si cele care au semnat in Creta si cele care nu au semnat. Ele sunt inca in comuniune. Te crezi tu mai destept sa rupi comuniunea cu acestea?
      Astfel rupi comuniunea si cu Biserica Bulgariei si cu a Georgiei etc. Deci vezi ca esti in schisma, Dorine drag.
      Revino-ti in fire.

      Ștergere
    3. Bogdan, crezi că neparticipanții ca Georgia, Bulgaria, Rusia sau Antiohia nu au o activitate bogată ecumenistă la nivel oficial? Vorbim despre ecumenism de la Creta încoace sau și mai înainte? Sau poate ai văzut tu vreo condamnare oficială ceva din partea neparticipanților?
      Doar cîteva exemple:
      http://lumea-ortodoxa.ro/site-ul-bulgar-portile-ortodoxiei-afirma-ca-biserica-ortodoxa-din-georgia-nu-ar-fi-respins-proiectul-de-document-relatiile-bisericii-ortodoxe-restul-lumii-crestine/
      http://lumea-ortodoxa.ro/patriarhul-georgiei-ilia-ii-va-avea-o-intrevedere-cu-papa-francisc-la-tbilisi/
      http://lumea-ortodoxa.ro/sa-ramanem-si-mai-trainic-domnul-si-uniti-intre-noi-sa-evanghelizam-liberi-de-laturile-prejudecatilor-papa-francisc-catre-patriarhul-georgiei-ilia-al-ii-lea/
      http://lumea-ortodoxa.ro/patriarhul-bulgariei-l-primit-si-medaliat-pe-secretarul-de-stat-al-vaticanului/

      Ștergere
    4. Draga Dorine, vad ca esti un obsedat care vrei sa aduci argumente pentru a-i demonstra propriile conceptii. No, bine de astia ca tine am vazut destui.
      Linkurile tale sunt scoase din context, iar in multe dintre ele este preyentat doar fragmente di situatii. Mai calmeaza-te si pune-te pe rugaciune. Mai lasa scandalurile...

      Ștergere
  20. Dorin, ai pus chiar si ghilimelele asumandu-ti acuratetea citatului:. Esti sigur ca ai citat corect sau esti un manipulator in "slujba adevarului"?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma refer la acest text: ”Pomenește Doamne pe Înalt Prea Sfințitul cutare, care drept învață cuvîntul Adevărului Tău”. Oare sensul nu este acela de rugaciune, ca sa invete drept Cuvantul Adevarului?

      Ștergere
  21. https://stranaortodoxa.wordpress.com/2017/09/17/scrisoare-deschisa-catre-episcopul-siluan-al-italiei-preot-ioan-sirbu-parohia-oderzo-treviso-anunta-intreruperea-pomenirii-ierarhului/
    Scrisoare deschisă către Episcopul Siluan al Italiei. Pr. Ioan Sîrbu – Parohia Oderzo-Provincia Treviso anunta intreruperea pomenirii ierarhului
    chestia asta la voi tot oprirea comuniunii cu Biserica se numește?

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.