Preotul Matei Vulcănescu dezminte ştirea eronată de pe
site-ul basilica.ro în
care se menţionează o eventuală caterisire a clericilor greci care au intrat în
dialog cu patriarhia Georgiei. Ştirea preluată de Patriarhia Română de pe un
site neoficial a dus în eroare pe mulţi credincioşi ortodocşi din România. Cui
i-a folosit această diversiune şi care a fost scopul?
Clericii greci au mers în Georgia la invitaţia scrisă a
patriarhului Ilia al Bisericii Ortodoxe a Georgiei. Repercusiunile asupra lor
nu au temei canonic sau dogmatic.
Se încearcă o intimidare din partea ierarhiei aservite globalizării în plan religios.
În 31 august 2016 pe siteul oficial al Patriarhiei Române a apărut o ştire in care se menţionează de o propunere de caterisire a grecilor care se împotrivesc oficializării ecumenismului prin sinodul din Creta. Ştirea este prezentată în aşa fel încât cei care se împotrivesc ecumenismului în mod oficial şi direct sunt consideraţi dezbinători şi turbulenţi. În acest sens Basilica a preluat un articol de pe un site neoficial în care un anume Panagiotis Andriopoulos îşi dă cu părerea. Numele site-ului este “Fos Fanariou”, în traducere: “Lumina Fanarului”. După cum îi spune şi numele, site-ul aserveşte patriarhia de Constantinopol, fiind administrat de apropiaţi ai patriarhului Bartolomeu de Constantinopol. Pe site-ul oficial al Patriarhiei de Constantinopol nu a apărut nici o ştire referitoare la o eventuală caterisire a clericilor greci care se opun deciziilor ecumeniste luate în Creta.
În ştire se aminteşte de
articolul 22 (documentul 6) din Creta în care se condamnă orice altă opinie
contrarie deciziilor ierarhilor ecumenişti ce s-au autoproclamat stăpâni ai
întregii ortodoxii. Unii clerici greci susţin că acest articol „22” a apărut la
recomandarea observatorilor catolici care au supravegheat desfăşurarea
sinodului autodenumit „panortodox”.
Profesorul Theodor Zisis a luat
în râs ştirea de pe basilica.ro spunând că: „Dacă s-au gândit să vină cu repercursiuni asupra noastră e bine,
înseamnă că nu au alte variante de a ne combate”. Atât Patriarhia de
Constantinopol, cât şi Patriarhia Română, nu au adus nici un argument teologic
în care să susţină documentele semnate în Creta. Răspunsurile lor fiind mereu
evazive şi confuze având un temei în logica lumească cu influenţe globaliste
în plan religios.
Administratorul site-ului „Lumina Fanarului” de unde a preluat
ştirea Patriarhia Română spune că preoţii şi teologii greci care au plecat în
Georgia au facut dezbinare şi au adus prejudicii Bisericii Ortodoxe. Preotul
Matei Vulcănescu susţine că delegaţia grecilor care s-a deplasat în Georgia, a
avut invitaţie specială, nominalizată, din partea patriarhului Ilia al
Bisericii Ortodoxe a Georgiei. Patriarhia Georgiei nu a avut până în prezent
vreo reclamaţie sau nemulţumire, în ce priveşte activitatea avută în
jurisdicţia sa canonică, faţă de clericii greci pe care i-a invitat patriarhul
Ilia. Din felul în care Panagiotis Andriopoulos prezintă ştirea
reiese că patriarhul Georgiei ar fi fost influenţat de delegaţia clericilor
greci să nu se prezinte în Creta, ceea ce este o informaţie falsă. Cine e naiv
să creadă absurdităţi de acest gen? Să înţelegem din ştirea prezentată pe basilica.ro
că patriarhul Ilia este inconştient de decizia luată de Biserica Georgiei? Cu
siguranţă nu poate fi aşa, ci doar aşa se doreşte să se dea impresia.
„Patriarhia Română ne acuză că facem schismă, dar încă nu a dovedit
acest lucru” spune preotul Matei Vulcănescu, unul dintre cei nominalizaţi
în articolul preluat de basilica.ro, care continuă: „Ne-am despărţit noi de Biserica Ortodoxă,
sau am facut vreo erezie? Cum pot ei să susţină aşa ceva? Cred că e o greşeală”.
Cert este că ierarhia BOR şi susţinătorii ecumenismului în România răspândesc
zvonul că cei care nu acceptă deciziile ecumeniste din Creta ar fi schismatici
şi se împotrivesc conducerii bisericeşti făcând dezbinare şi ruptură în
Biserica. Acesta este un abuz şi o diversiune menită să aducă preoţii la
tăcere pentru ca populaţia României să nu afle adevărul despre ce s-a stabilit
la sinodul din Creta (anul 2016). Neavând argumente teologice, ecumeniştii din
România induc ideea că cei care respectă învăţăturile dogmatice şi canonice ale
Bisericii Ortodoxe sunt „fanatici”, „extremişti”, „fundamentalişti”, „retrograzi”
etc., expresii prin care ecumeniştii se aliniază noii religii a viitorului: New
Age -ul.
Referitor la decizia
Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei de a nu fi primit la slujbe preotul Matei
Vulcănescu, în jurisdicţia canonică a acestei mitropolii, aflăm că există o
divergenţă de păreri în ce priveşte ecumenismul. Deşi părintele Matei susţine
că nu a avut niciodată atac la persoana vreunui ierarh, spune că a intenţionat
de mai multe ori să discute cu ierarhii ecumenişti din România dar a fost
ignorat sau refuzat categoric. Unul dintre ierarhii care a fost combătut
teologic, de către preotul Matei Vulcănescu şi de către IPS Serafim de Pireu, este
IPS Nifon de la Târgovişte: „L-am
combătut teologic fără a avea intenţia să îl supăr. Am avut o poziţie tranşantă
faţă de ecumenism şi faţă de documentele semnate de Înalt Preasfinţia sa la
Busan (Corea de Sud –n.red.), în
2013, dar nu am nimic personal cu dânsul. Îl respect ca pe oricare arhiereu al
Bisericii Ortodoxe.”
Detalii vezi aici:
Decizia prin care preotului
Matei Vulcănescu i se interzicere să slujească în teritoriul canonic al
Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei, a fost luată în urma propunerii IPS Nifon Mihăiţă
al Târgoviştei, membru al sinodului mitropolitan al Mitropoliei Munteniei şi
Dobrogei.
Margareta Nicoară
Marius Pop
https://ganduridinortodoxie.wordpress.com/2016/09/03/groparii-ortodoxiei/
RăspundețiȘtergererepercuSiuni !
RăspundețiȘtergereBasilica cui slujeste?
RăspundețiȘtergere