Până în urmă cu câțiva ani, Beiușul era cea mai puternică
zonă de rezistență ortodoxă din Bihor. Episcopia Ortodoxă a Oradiei încearcă să
schimbe gândirea propriilor credincioși din Țara Beiușului, prin învățături și
acțiuni ecumeniste la care își dă concursul și Episcopia Ortodoxă de Gyula prin
reprezentanți trimiși la întruniri sincretiste, cum a fost și cea de luna
trecută cu prilejul “octavei mondiale de
rugăciune”.
Săptămâna Mondială de „rugăciune”
are un caracter sincretist și este o formă a manifestării globalismului în plan
religios. Deși pare să aibă un caracter sacru, ea este produsul unei mișcări
diplomatice în plan politico-religios. Marii teologi români ca pr. dr. Dumitru Stăniloaie
spuneau că “ecumenismul este produsul masoneriei
prin care se încearcă relativizarea credinței”.
La întrunirile ecumeniste nu se
discută chestiuni legate de învățătura de credință, deoarece acestea creează
contradicții între reprezentanții cultelor prezente. De obicei, se rostesc
cuvântări formaliste, prin care fiecare este atent să nu spună un cuvânt legat
de dogme care să lezeze pe cei de alte confesiuni. Practic, totul este un
teatru ieftin conform unor interese politicianiste internaționale, prin care se
încearcă nivelarea religiilor. Este absurd ca acei ce s-au despărțit de
Biserica primară și de dogmele lăsate de Sfinții Apostoli în Biserică, să
pretindă că dețin adevărul de credință, din moment ce l-au schimbat prin
inovații și reforme. Referindu-se la modul formal al mișcărilor ecumeniste la
nivel mondial, părintele arhimandrit Cleopa Ilie de la Mănăstirea Sihăstria
spunea: “Nu se pot uni religiile până ce mai întâi nu
se unesc credințele, căci nu se poate o religie să se unească cu alta dacă credințele lor sunt diferite. Vor unii să
unească religiile după mințile lor, dar nu așa trebuie făcut. Întâi să se
unească credințele, să fie la toți o singură credință cum aveau Sfinții Apostoli”.
Părintele Iustin Pârvu de la mănăstirea
Petru Vodă spune: “Unirea cu Roma e o
chestiune de sinoade. Astfel de lucruri se discută în sinoade, nu la televizor,
sau în ziare, unde ateii și toți nepricepuții își dau cu părerea. A uni
ortodoxia cu catolicismul sau protestantismul, este ca și cum ai uni o
portocală cu o lămâie sau cu o banană. În cazul acesta nu mai poate fi o
învățătură curată, așa cum era inițial”.
Pornind de la cuvintele părintelui Cleopa și ale părintelui
Iustin, ecumeniștii spun să nu ne uităm la ce ne desparte, ci doar la ceea ce
ne apropie. Asta ar însemna să lăsăm deoparte adevărul pentru care martirii (pe
care îi cinstim și îi avem în calendare) și-au vărsat sângele de-a lungul
istoriei. Părintele Eftimie Mitra, întemeietorul Schitului Huta de lângă Beiuș,
în urma unei convorbiri telefonice ne-a spus că participanții la aceste
întruniri vorbesc despre Dumnezeu, dar nu au o credință sinceră: “…indiferent de religia lor, aceștia sunt niște prefăcuți. Un om care are un
crez și îl ascunde în fața altora, nu are coloană verticală. Credința acestora
trece prin stomac și confort. Sunt preocupați de propria imagine, să-și facă relații și să fie plăcuți puternicilor zilei. Pentru aceasta găsesc expresii
frumoase, chiar captivante, dar fără substrat real. Indiferent de religia lor, le
place să stea în capul meselor și să îi cinstească lumea, nu au o cauză
duhovnicească pentru care să lupte. Viața lor se limitează la material. Firesc,
nu trebuie să existe tensiuni interconfesionale, e bine să existe un respect
reciproc între cei de confesiuni diferite, dar să se evidențieze, în mod pașnic
și civilizat Adevărul de credință. Dacă îi spui unuia dintre ei Adevărul și îl acesta
îl respinge, înseamnă că nu vrea să-l cunoască și vine cu fel de fel de justificări.
Astfel de oameni sunt asemenea fariseilor din Evanghelie, care caută cu
vicleșug și diplomație să își argumenteze propriile rătăciri. Scopul este de a
nivela religiile și de a-I face pe oameni să se obișnuiască cu acest sincretism
astfel încât totul să li se pară normal și firesc. Din păcate nu există o
definiție concretă a ecumenismului, ceea ce permite fiecăruia să îl
interpreteze după împrejurări și bunul plac. Ecumenismul nu pornește de jos în
sus, ci invers, de sus în jos, de la mondialiștii masoni, la omul simplu și
necunoscător de teologie. Acești oameni simplii sunt ușor de manipulat. Cu
regret ți-o spun, dar această manipulare se face tocmai prin păstorii lor”.
În ultima perioadă, în Bihor a crescut numărul proceselor
între ortodocși și greco-catolici pe motive de proprietăți, în special lăcașele
de cult. Preoții greco-catolici se victimizează mereu că au făcut închisoare
din cauza ortodocșilor, iar penticostalii susțin că sunt “frați” de credință cu
ortodocșii. Pornind de la lozinca: “Toți
avem același Dumnezeu” preoții greco-catolici invită pe “frații” ortodocși
să frecventeze bisericile devenite catolice, iar penticostalii fac un intens
prozelitism între credincioșii ortodocși. Aceasta sub care mișcare pacifistă să
o înscriem domnilor?
Săptămâna ecumenistă de “rugăciune” s-a
desfășurat sub simbolul “dragostei”
și al “unității” între creștini. S-au exprimat lozinci pacifiste cu caracter
religios, s-au rostit discursuri și fiecare a transmis urări de bine celorlalți
participanți.
La întrunire au participat: Ioan
Ciobanu din partea Episcopiei Romano-Catolice din Oradea, Ștefan Reman - din partea
parohiei reformate Beiuș, Adrian Țapoș - cultul penticostal. Din partea Episcopiei
Greco-Catolice de Oradea (gazdele) au participat: Emil Giurcă, Sorin Roșca,
Ioan Erdeli, Narcis Licuța, Iosif Slobodnic, Ioan Mada (protopop unit), iar din
partea oficialităților locale, primarul și viceprimarul Beiușului si unii
consilieri locali. A mai fost prezent și Gheorghe Bogdan deputat și membru în
consiliul bisericesc al Eparhiei Ortodoxe a Oradiei.
Din partea Episcopiei Ortodoxe au
participat preoții Ioan Hințu, Ioan Pituț, Pășcuț Pituț (toți trei din Beiuș),
invitat special fiind Origen Sabău protopopul ortodox de Debrecen. S-a evidențiat
în mod special preotul român din Eparhia Ortodoxă de la Gyula. În ultima
perioadă, Eparhia de Gyula este tot mai implicată în acțiuni ecumeniste alături
de episcopia “soră” a
Oradiei. La sfârșit s-a cântat priceasna “Dragi creștini din lumea întreagă”.
Cei care vor să cunoască mai multe detalii despre
adevărata față a ecumenismului le recomandăm să lectureze cărți legate de acest
subiect. Ele pot fi găsite în pangarele unor mănăstiri din țară dintre care:
Frăsinei, Putna, Petru Vodă, Sihăstria etc. A se vedea și “Ortodoxia și internaționalismul
religios”, ed. Scara, o adunare de mărturii ale marilor teologi și duhovnici
români referitor la mișcarea polico-religioasă numită ecumenism.
Marius Pop
DOAMNE AJUTA!
RăspundețiȘtergereFOARTE FRUMOS ..DUMNEZEU SA NE AJUTE SA AVEM CATI MAI MULTI OAMENI CA DVS DOMNULE MARIUS... EU SUNT CONVINSA, MAI MULT CA ORICAND CA TREBUIE SA ASCULTAM DE SFINTII PARINTI..... SA MARTURISIM ADEVARUL SI DOAR ADEVARUL, NU NE MAI PUTEM MINTI UNI PE ALTII. .LA INFINIT.. VINE VREMEA CAND PLECAM DE PE ACEST PAMANT.... NU MAI AVEM TIMP CRED EU ...PREA MULT, CREDINTA ORTODOXA ESTE CALEA MANTUIRII SI ASTFEL CA TREBUIE SA INTELEAGA CAT MAI MULTI OAMENI SA CAUTE ADEVARUL DACA VOR SA AJUNGA IN RAI.
SA NU MAI TRAIM IN NEPASARE, SA CERCETAM ATENTI CE SE INTAMPLA IN JURUL NOSTRU...NU NE PUTEM LASA MANIPULATI DE UNII SI ALTII TREBUIE SPUS ADEVARU PE FATA. CU DUMNEZEU NU NE JUCAM SPUNE O CREDINCIOASA CRESTIN ORTODOXA.
....CINE NU A AFLAT INCA ADEVARUL EU LE DORESC DIN SUFLET SA-L CAUTE SI SA-L GASEASCA CACI NUMAI IN BISERICA ORTODOXA ESTE.
SA NE AJUTE MACIUTA DOMNULUI SI TOTII SFINTII SA MIJLOCEASCA LA BUNUL DUMNEZEU SA NE TREZIM CU ADEVARAT SI SA NE PUTEM PLANGE CU ADEVARAT PACATELE NOASTRE.
Ma mir ca nu a fost si protopopul Balint acolo. In urma cu cativa ani a slujit de boboteaza la Izvorul Minunilor cu Mada, protopopul greco-catolic.
RăspundețiȘtergereDe Pitut si Hinsu nu ma mira nimic. Daca le dai bani se leapada si de mama lor dar mite de invatatura Bisericii. Domnilor, nu vedeti ca pentru popii din Beius doar banul conteaza? Se cearta intre ei pentru "zone" si le iau penticostalii enoriasi chiar de sub ochii lor. De ce? ca-s hapsani dupa averi mai oameni buni si nu-i mai intereseaza de noi.